Přitvrzení olejové vidlice v Praze

39 nepřečtených
  • matyasul

    Zdravím, mám vidlici Rock Shox Argyle 409. Většina těchto modelů má olej + vzduch, ale na mé jsou nahoře jen matky, z čehož usuzuji, že je jen olejová. Hodně na kole skáču a vidlice mi změkla. Proto se ptám, jak si ji mohu nechat přitvrdit.(stačí jen trochu, ne moc) Stačí jen výměna oleje a dát ho tam trochu více, než bylo? Nebo nějaké podložky pod pružiny? Kde v Praze si to mohu nechat udělat? (Nechci sám doma) Nechci za to dát nějakou pálku jako třeba v Krabu nebo podobně.

    Díky.

    0 0
    • Pajas04  

      Jakou souvislost mají matky na korunce vidlice s jejím systémem pružením? Žádnou.

      Vidlice, která by pružila olejem neexistuje – kapaliny jsou stlačitelné jen velmi málo a je to médium nevhodné na pružení.

      Vidlice by měla mít systém vzduch (pružení) + olej (tlumení). Pro přitvrzení se zvyšuje tlak vzduchu ve vzduchové komoře. Dofouknou ti to v každém cyklokrámě, ale lepší je si pořídit hustilku na vidlice pro další případné změny.

      0 0
    • Vilém  

      Pokud je opravdu pruzinova, tak vymena pruziny za tvrdsi. Olej s tim nema co spolecneho, ten se stara o tlumeni a mazani.

      0 0
      • matyasul  

        Ale tvrdší pružiny by mě asi vyšli na dost peněz, to nechci. Vyřešit podložkama to nejde?

        0 0
        • kubad  

          Nejde

          0 0
          • Chlebovnik  

            Ale jde.

            0 0
            • matyasul  

              Já si to myslel. Stačí prostě uříznout kousek trubky a dát ho pod pružinu a pak vyzkoušet, jak je to tvrdé a podle toho to vyladit?

              0 0
              • kubad  

                tak to zkus a uvidíš jak se změní linearita pružiny :D a pokud to přeženeš bude šupa :D

                0 0
                • matyasul  

                  Já nepotřebuju moc, stačí malinko, takže když mám zdvih 100mm, tak třeba půl cm nebo max 1cm podložku. a až to zase bude měkký, tak pak bude nová pružina.

                  0 0
                  • novas752  

                    Jde o to, že ta pružina je dělaná na 100mm zdvihu tak, aby při „dorazu“ její závity takzvaně nedosedly, tj vzájemně se nedotýkaly. Mohlo by se stát, že když tam dáš podložku, závity si sednou a doskočíš vlastně na pevnou vidli.

                    0 0
                    • Atilla  

                      Přepětí pružiny je úplně běžná věc, to co tady popisuješ je tak trochu kravina. Zrovna dnes jsem měl rozdělanou fox 40 váleček na štelovaní přepětí má tak 15–20mm. Do RS vidlic coil dostaneš taky 3ks podložek na přepětí pružiny… takže 1cm podložka to fakt nezabije.

                      0 0
                      • kubad  

                        FOX 40 má ale odhadem 2× delší pružinu, proto i větší možnost předpětí

                        0 0
                        • Atilla  

                          Argyle je OLD pike- mám ho doma vím jak dlouhá je v něm pružina. Tak i tak mu, ale v jeho problému nepomůže ani 5cm podložka.

                          0 0
                          • matyasul  

                            Takže nemá smysl podložka ani ten elastomer?

                            0 0
                            • Atilla  

                              Podložka jen aby pružina nerachtala a do ní narvat elastomer, ten udělá to co ty chceš.

                              0 0
                              • matyasul  

                                Aha díky, jen nevim kde ten elastomer seženu. Zkusím nějakej ten servis no.

                                0 0
                    • matyasul  

                      Jo, to chápu, ale pochybuju, že by tam bylo místo jen tak malinké, že když bych tam dal 1cm podložku, tak by to už naráželo, to jen kdybych dal nějakou velkou ne?

                      0 0
                • Atilla  

                  Trochu přeháníš:) to by mě zajímalo jak by se mohl změnit linearitu tak zásadně aby to vadilo jenom přepětím pružiny. Naopak na skokách to bude asi i příjemnější, ale jeho problém to stejně nevyřeší.

                  Vyřešil bych to jednoduše, podložku nad pružinu aby nelítala a kus elastomeru narvat do pružiny jako to mají nižší MZ DJ

                  0 0
                  • kubad  

                    píšu o podložce, vycpat pružinu elastomerem je jiná možnost ta už celkem zabere

                    0 0
                  • matyasul  

                    Omlouvám se za mojí neznalost, ale co je elastomer a kde ho seženu? :)

                    0 0
                    • Atilla  

                      Elastomer je kus gumy, která se dávala místo pružin do starých vidlic, nebo se s pružinami kombinovala. Nejednoduší asi v nějakém servisu vyndat z vidle na vyhození. Myslím, že RST je do levných vidlic dává pořád.

                      0 0
    • matyasul  

      A kde v Praze mi levně vymění olej? Protože mi vidlice i málo tlumí (při odrazu občas bouchne). Když bude více tlumit, nebude i pocitově trochu tvrdší? To by mi stačilo.

      0 0
      • Vilém  

        Nebude:(

        0 0
        • matyasul  

          Aha, tak nechám vyměnit olej a pružiny koupím, až to bude horší a budu chodit často na doraz.

          0 0
          • Atilla  

            Nejlíp s tím počkej až budeš mít vydřené šavle:)

            Rozdělat vidlici není problém, dolít olej taky ne a doladit slehlou pružinu jde taky, třeba kouskem elastomeru za staré vidlice.

            0 0
          • allrose  

            nastuduj nebo si nech vysvětlit jak vidle funguje,shlédni videa a možná si uživatelský servis provedeš sám

            0 0
            • matyasul  

              Toho se právě docela bojím, že by to nedopadlo nejlépe. Nevím ani jaký olej, kolik, musel bych ho koupit víc a tak. Pokud by mi to někde udělali za cenu oleje + třeba 200kč, tak bych si to raději nechal udělat.

              0 0
              • alinceb  

                Servis vidlice mechanikovi zabere minimálně půl hodiny, ale spíš víc. Za 200+matroš se ti s tím imho nikdo sr*t nebude.

                Poradím ti – Rock Shox má kompletně všechny servisní manuály dostupné na svých stránkách, tedy hledej.

                Pro servis vidlic používají většinou (možná výhradně – to nevím) 2 typy olejů: 5wt a 15wt. Oboje při troše snahy seženeš za pár korun (popř. se dají koupit malá balení přímo RS olejů asi za stovku).

                Pokud je ta vidle fakt pružinová, tak není servis žádná alchymie.

                0 0
                • matyasul  

                  Nechápu, že tady http://biketechtools.com/…/select-fork v seznamu všech vidlí rock shox je argyle 409 jen solo air. Přitom na mý vidlici je označení 409 a nemůže být vzduchová.

                  Ale když ty vidlice rozkliknu, ať tedy vzduchovou, nebo jiný typ pružinovou, tak je tam tabulka s několika hodnotami a hustotami olejů. Nechápu, proč je toho tam tolik. To potřebuju 5wt i 15wt? kam se co všechno leje?

                  Omlouvám se, ale jsem z toho opravdu blázen..

                  0 0
                  • Vilém  

                    Tipuju, ze 5WT do tlumice, 15WT na mazani nohou.

                    0 0
                  • mr.ricardo  

                    Je tam vsechno presne popsany, kam, kolik a jaky olej nalit. Pokud na ty vidli nenajdes ani ventilek, zajdi do servisu, prifouknuti je otazka par minut.

                    0 0
                    • kubad  

                      Existují různé OEM verze které tam prostě nejsou popsané :)

                      Jen doplneni, Jinak souhlas

                      0 0
                  • matyasul  

                    No právě že návod na tuhle vidli je jen pro ty solo air :/ Prostě to rozeberu a uvidim, co na mě vypadne a podle toho to budu řešit dál.

                    Díky

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.