Před vyjížďkou bylo vše v pořádku a po vyjížďce mi brzděj zadní destičky o kotouč. Poradíte mi prosím jak se to dá zredukovat, či v čem je problém? Nechce se mi se vším lítat do servisu. Děkuji!
Před vyjížďkou bylo vše v pořádku a po vyjížďce mi brzděj zadní destičky o kotouč. Poradíte mi prosím jak se to dá zredukovat, či v čem je problém? Nechce se mi se vším lítat do servisu. Děkuji!
Historie?
Koukal jsem.
Jestli to máš nové, tak se to teprve zajíždí. Takže poštelovat. Hlavně nemačkat páku, když budeš mít kolo venku.
Mám to nový právě, a teďka sem to byl projet podruhé. Poštelovat – můžu si to přebrat tak, že vyndám kolo a roztáhnu destičky plochým šroubovákem?
Jo. A pak povolit oba šrouby, strčit na obě strany mezi kotouč a desku kus papíru, sednout na kolo, zmáčknout páku, utáhnout šrouby a vytáhnout papíry.
Když bude sedět na kole asi těžko seřídí třmen. Udělej to podle oka,aby byla stejná mezera mezi deskama a kotoučem na obou stranách, popřípadě lehce přihnout kotouč.
Pokud to funguje na moje Formule R1, kde mezera vůbec není vidět, protože tam skoro žádná není, tak je to rada univerzální. Utáhnout šrouby dokáže i malé děcko, když mu řekne, na kterou stranu točit. Pořádně dotáhnou to pak může sám, až sleze.
Já šteluju brzdy ve stojanu, všechny typy, i Formule tak, jak jsem popsal.
Tak to štleješ blbě, protože pak si na kolo sedneš, kotouč se vůči deskám pohne jak není vše 100% tuhé a u brzd s malou mezerou typu Formule máš jistotu, že pak to škrtá. U brzd s velkou mezerou seřízení na střed na nezatíženém kole projde, ale ani tam to není optimální.
U Formulí je to u zadní ovšem hrozně jednoduché. Tam na nezatíženém kole se seřizuje zcela k vnější desce, tak aby to skoro škrtalo (na nezatíženém kole).
A pokud je někdo těžký a má měkčí rám, tak i přesto, že seřídí na nezatíženém kole k vnější desce, tak mu to bude po nasednutí škrtat o vnitřní desku.
Kola Lapierre mají skoro všechny Formule, takže jak nové, tak i servisy dělám stejně,zatím bez problémů.
A jak víš, že to pak zákaznímům za jízdy neškrtá? Ono třeba zadní brzda většinou není až tak moc slyšet.
Já to neslyšel vůbec, zjistil sem to až doma, když sem čistil kolo, a zatočil sem zadním kolem.
Jednak kolo projedu a pak se ptám zákazníka, zda s tím není problém. Navíc se teplotou může lehce během brždění i zvlnit kotouč, tak to může pochopitelně chytat.
Ano to může. A Formule si právě škrtnou hrozně snadno, proto je zbytečné jim to ještě zhoršovat.
Já se tedy v praxi setkal u lidí, co si to neseštelují sami a vozí Formule, že to škrtalo a to pořád úplně každému.
Jen to často nevnímal (vždy je ten problém zatížené x nezatížené kolo hlavně u zadní brzdy).
To je debata na dlouho,ale bývá to někdy problém, dát do normálu.
Postuju stejně a taky u Formulí, jen nechápu, proč na tom kole sedět, když utahuješ šrouby?
Protože když sedneš na kolo, tak ti to může škrtat a naopak.
U brzd s minimální mezerou jako Formule hodně pomůže dostat to do situace, že na zatíženém kole jsou desky přesně rovnoběžné s kotoučem. Když nejsou, tak je to se seřízením těžké až nemožné.
A bohužel tohoto stavu dosáhnout je docela piplačka. Je třeba si vyhrát s pilníkem. Zásadně piluju adpaptéry, těch mi není líto.
Jde o to, že tohle neřeší ani pořádně frézka v servisu, protože zatížením kola dojde nejen k mírnému pohybu kotouče vůči deskám, ale i k mírné změně úhlu.
Tedy adaptér je potřeba opilovat tak, aby po zatížení to bylo přesně akorát.
I když je to piplačka (samotné pilování jde rychle, protože většinou stačí vzít jen z části adaptéru barvu, jenže se to musí x krát zkoušet po každém trošku upilování), tak se to udělá jednou a pak všechna následná seřizování jdou mnohem snáze a brzda pak méně škrtá (nebudu psát, že nikdy neškrtá, takového stavu u té malé mezery nelze dosáhnout, ve větším náklonu se to malou tuhostí komponentů vždy nepatrně pohne; 100% to není ani s pevnou osou).
Tak jsem vytáhl zadní kolo, strčil mezi desky šroubovák, kolo vrátil, povolil třmen, a na pár pokusů se mi to povedlo vystředit. Na kole sem přitom neseděl, tak snad to bude v pořádku.
Tenhle postup používám, ale bez papíru – proč papír?
Hnoj nařídil :-)
Jde to líp.
Ten papír může trošku eliminovat při seřizování nestejně chodící pístky.
Jinak s tou pákou to byla dobrá poznámka, to se mi stalo hnedka první den, kdy jsem měl vytáhlí přední kolo, a mačkal sem přední brzdu. A pak sem se nestačil divit.
To sis měl něco o běžném servise zjistit než se do toho pustíš ještě navíc na super kole za 70 tis :D
Takový drahý kolo by to mělo mít už nějak zabezpečený (trottelfest und idiotensicher). Že by na to soudruzi z NDR nedali nějakou signalizaci?
časem to vychytám.
Nech toho, to kolo je super… nekaž mi radost! =oD
Však to je správně, že ti desky brzdí o kotouč. Jak jinak by sis představoval, že to bude brzdit? Problém by to byl až kdyby ti ty zadní desky brzdily o přední kotouč :)
hahaha tak jsme se zasmáli!!
Hloupý dotaz začátečníka, který má první kotoučovky.
Mám najeto necelých 1600km a brzdové páčky Elixirů 7 mám téměř u gripů. Zkoušel jsem to seřídit pootáčením kolečka u hadičky, či jak se tomu správně říká, a ono nic. Asi to bude rukama. Poradíte prosím? Děkuji.
PS: kolik se dá přibližně najet na jedny destičky?
Odvzdušnit systém.
No výborně. Zajdu raději vedle do cykloservisu a kouknu jak na to, protože já bych to určitě po..al …
Díky
Jinak, u hyder se na hadici nic nešteluje, je to uzavřený hydraulický okruh. Dají se nastavit páky, chod nebo vzdálenost páky anebo desek. A možná bys mohl kouknout na nějaký instruktážní video, odvzdušnění není problém a podle mě je lepší udělat si to sám s minimálními náklady, než to cpát do servisu..;-)
Uzavrenej okruh? Nastaveni vzdalenosti desek? Asi nejakej prototyp brzd. Muzes jen tak lehce popsat, jak treba nastavujes vzdalenost desek?
FCS…
nevim co je fcs
Feeling control system
takze u elixiru 7 se da nastavit vzdalenost desek?
A to jsem někde napsal???:-o
reagoval si na prispevek o elixirech 7, takze on chce radu ohledne elixiru a ty pises kdovi o cem… tak to pak jo :)
nehlde na to, ze dnesni hydry nejsou uzavrenej system.
Myslel jsem obecně, co asi tak lze nastavit u hyder. A tím uzavřeným systémem jsem myslel, že je prostě uzavřený, byť je otevřený…:-). Že z něj nic neteče, že je prostě zašpuntlej, takže se nic na hadici neštěluje…:-)
I když, jak tak nad tím přemýšlím, tak ten FCS asi na hadici právě štěluje…
Tak mi teda jeste jednou popis, jak nastavujes tu vzdalenost desek obecne u hyder. A nebo to je nejaky slovni obrat jako otevreny system typu, ze to vlastne nejde, ale jako ze to vlastne de? :)
Obecně se přece vzdálenost nastavuje automaticky.
napsal si: Dají se nastavit páky, chod nebo vzdálenost páky anebo desek.
No a? Však dají.
„vzdálenost páky anebo desek“
A? Co je jako špatně?
proste jsi psal, ze se da nastavit vzdalenost paky nebo desek. O kousek nize pises, zes nic takoveho nepsal.
Tak se nauc číst. Psal jsem,že jsem nic takového nepsal ve vztahu ke konkrétním Avidům,ale že to lze,což také lze…
Tak v tom pripade se ty nauc reagovat k tematu.
Tak se tím řiď, piš k tématu a na mě se vyser, já se nic neptal…;-)
Bez radsi slapat ulici a nemrhej tu nasema penezma.
Já tu něčím mrhám? Tak leda svým volným časem. Ty mi snad nějaké peníze dáváš?:-D Jsi směšný.
Pokud mas volno, tak potom ano. Jinak samo davam.
Jo? Tak to bys mohl trochu přihodit, nestojí to za moc.
To je tvuj problem, ze si se k tomuto spolku pridal.
Inteligentní příspěvek…:-) Ale nezoufej, v tom je to kouzlo, že nejsme všichni stejní.
Jenže FCS taky žádnou vzdálenost desek nenastavuje, takže je fuk, jestli to bylo myšleno k Avidům nebo ne.
Jak to? Tady píšou, že jo… (Pro rok 2012 dostaly eRjedničky nově FCS Feeling control system (pro snadné nastavení vzdálenosti brzdových destiček od kotouče) a alternativní objímku MixMaster určenou pro případné integrované uchycení řadících páček.)
Nastavení vzdálenosti brzdových destiček neznamená nastavení vzdálenosti brzdových destiček? Aha. Tak to pak jo.
Nesmíš věřit všemu co kde čteš. To je pouze špatný překlad.
V originále je psáno
„Formula's Feeling Control System allows users to customize the pad contact point.“
Což správně znamená, že to nastavuje mrtvý chod páky a ovlivní to v jaké poloze páky dojde ke kontaktu destiček s kotoučem.
Vzdálenost destiček od kotouče je pořád stejná.
PS: Jezdil jsem troje Formule s FCS.
Jo, za špatný překlad já nemůžu… Pouze jsem prezentoval to, co bylo napsáno. Anglicky neumím, takže nebudu dělat ani arbitra, kdo to přeložil dobře, jestli oni, nebo Ty…;-).
Já nedělal žádný přesný překlad, já to popsal dle toho jak to opravdu funguje. Přesný překlad té věty by byl ještě trošku jiný.
Ale to nevylučuje to, že jsem jen citoval z odborného článku a nemůžu za překlad.
Jo, a ty destičky – to je individuální, podle toho, jakej terén jezdíš, jakým způsobem brzdíš a jestli jezdíš v bordelu. 1600km můžou klidně vydržet, ale taky třeba 500..:-). Chce to kouknout, zda je na destičce ještě brzdící směs, pod cca 3/4mm bych moc nechodil.
Děkuji, kouknu a zkusím.
Není zač.
eventuelně, pokud plánuje nákup nových desek s pružinou, bych klidně počkal na znamení opotřebení – pružinu v kotouči :D
Na deskách mám asi 5000 a drží :)
než to někam poneseš, zkus tu páku párkrát vycvaknout směrem od gripu, zacvaknout zpátky a mačkat.
u elixírů to často pomůže.
já mám teda elixiry 7 v carbonu a tam ta servisní poloha není :-(
Využiju vlákno – nevíte někdo, jaká je velikost závitu / průměr šroubu, kterými jsou hydraulické brzdy šroubovány do patek? Díky
M6.
bezva, díky, potřebuju vyzkoušet přidat nějaké podložky …
Prosím o radu zdejší bikery. Mám problém s brzdami Avid Elixir 7 SL. Jelikož to jsou mé první hydraulické brzdy, tak docela tápu.
V červenci před dovolenou vše OK, včetně destiček. Nájezd asi 2400km. Během dovolené kolo odpočívalo pověšené za pedál jako vždy. Po návratu z dovolené jsem se jel projet a ihned jsem zjistil,že zadní brzda nebrzdí. Páka šla normálně, ne na grip, prostě jako by bylo vše OK, ale brždění se nekonalo. Při 40km vyjížďce jsem tedy průběžně
zadní brzdu zkoušel a ona se jakoby občas chytla, ale bylo to vždy jen na chvilku a pak zase nic.
Nezbylo nic jiného něž servis – prodejna, kde jsme kolo koupil. Ráno mi to nedalo a ještě jsem kolo chtěl zkusit a bohužel jsem zjistil, že nebrzdí už ani přední brzda. Jelikož to mám od domu z kopce,tak Vám nemusím popisovat co následovalo a že jsem se podruhé narodil.
V servise (prodejně) mi sdělili, že to nevypadá na zavzdušnění a také mi řekli, že nejsou mastné, ale také mi nedokázali vysvětlit proč tedy přestaly z ničeho nic brzdit. Následně brzdy demontovali s tím, že kolo je v záruce brzy pošlou do Cyklo Žitný jako výhradnímu zastoupení Avid. 14 dní jsem byl bez kole, respektive bez brzd a užíval jsem si na mé prehistorické 26".
Brzdy se vrátili s vysvětlením, že byly jen zavzdušněné. Byl jsme docela naštvaný, když to šlo vyřešit v servise, ale už jsem to zkousnul.
O to větší překvapením bylo dnešní ráno. Poslední vyjížďky byly So a Ne cca 100km a zase vše OK. Do dneška, tři dny kolo stálo a ráno sednu na kolo a zjistím, že zadní brzda opět nebrzdí a to jako téměř vůbec. Destičky ještě OK.
Opět zavzdušnění? Proč? Je to normální, že se brzdy zavzdušňují co dva měsíce? Kolo je stále v záruce, ale nechci být zase minimálně 14 dní bez kola, abych se pak dozvěděl, že to jen odvzdušnili, ale také nechci co dva měsíce odvzdušňovat a nebo se někde zabít.
PS: jaké nové desky si mám koupit?
Díky moc za upřímně míněné rady. M.
a v jké poloze ho máš ?
Co myslíš?
Páku od gripu cca 3cm.
Kolo mám pověšeno tak jak je na fotce:
to by nemelo vadit…
zavzdušnění u elexiru díky skladování kola na zadním kole, je KEC! Mám tak 2 kola už přes 2 roky a v pohodě.
souhlas: i když jsem ho měl přes zimu otočený na řidítkách to nemělo vliv
Otočení kola může pouze odhalit, že brzda není 100% odzvdušněná. Samo o sobě to problém nezpůsobí.
Chlapi, ale já jsem kolo nikdy neobracel, ani jej neskladuji zavěšené za zadní či přední kolo. Kolo skladuji, tak jak na té demo fotce.
Z cyklo žitný mi dnes odepsali, že mám brzdu demontovat a se záručákem poslat k nim na reklamaci.
Musím někde sehnat jinou provizorní na zapůjčení, chtěl jsem si ještě užít podzim na kole.
Využuji vlákno a zeptám se. Nedávno jsem měnil desky a jelikož mi lehce škrtaly o kotouč musel jsem centrovat třmen, což se mi podařilo celkem rychle a bez větších problémů. Ovšem pokoušel jsem se jít podle často psaného postupu, tedy jsem chtěl i „zamáčknout“ pístky pomocí šroubováku přes staré desky. Za boha se mi s nima nepodařilo pohnout a větší sílu jsem měl strach použít abych to náhodou ne..urvil :-).
Zkoušeli jste u 7ček zatlačit pístky? Jakým způsobem (přes staré desky) a s pomocí šroubováku a jakou silou (na krev nebo pohodovým zatlačením)?
Díky.
Hoj, chtěl bych toto vlákno oživit a i můj starý dotaz. Před hodinou jsem málem z Elixírů 7 porodil. Mám už téměř sjeté desky a tak jsem chtěl dát nové. Přes staré desky jsem do třmene vrazil takový ten pojišťovák, který zarazí pístky a vytáhne desky. Jo, zarazit se mi to podařilo, ale na vytažení jsem musel říci otci a rvali jsme to zuby nechty… Naštěstí se to podařilo, ale pístky skoro vůbec nezajely :-(. Šroubovákem jsem to zkoušel vždycky, ale jako třeba na tomto videu http://www.youtube.com/watch… , kde jen tak zatlačí to já teda zaboha neudělám a to opravdu udělám fest silou…
Proto se ptám, musí se ještě něco udělat, povolit. Nebo jsem postupoval správné?
Díky Tom
Problém je že máš v brzdách moc kapaliny… taky sem s tím dobu bojoval, stačí trochu povolit odvzdušňovák na třmenu a roztáhnout pístky. Vyteče přebytečná kapalina ale pozor aby kapaliny nevyteklo moc a nezavzdušnili se brzdy :)
Zdravím lidi, prosím Vás o pomoc se svými Elixiry 7…mám je zcela nové, najeto cca 160km a trápí mě pískání, lehké škrtání o kotouč jsem vyřešil poštelováním třmenů, stejně tak pískání přední brzdy postupně mizí, ale zadní vydává neskutečný zvuky. Pískání a zvuky,že to trhá uši…poradíte jak se toho účinně zbavit, pokud víte? děkuji…
odmastit kotouč a desky, jinak stím nic neuděláš, to jsou prostě avidy..
koukám na epicu asi stejná zkušenost,ne? :-)
a poprosím o stručnej návod, pokud můžeš…
dobrý, návodů tu je dost koukám, tak zkusím, díky
Ahoj, dovolím si oživit vlákno.
Včera jsem byl nucen vyměnit sjeté destičky.
Mám elixíry 7, tedy žádnou servisní polohu nemají a postupoval jsem tak, že jsem pístky zasunul přes staré desky pomocí šroubováku. Vše proběhlo bez problémů a bez větší síly krásně pístky zajely. Poté jsem nandal destičky a provedl vystředění třmene. Ale při cváčknutí se mi téměř brzda propadla ke gripům. Ani další zváčknutí nepomohlo, tak jsem šteloval chod brzdy či jak se tomu říká tím otočným šroubkem (který se šteluje ručně). Povoloval jsem jej proti směru hodinových ručiček a každá otočka způsobila, že se brzdová páka propadala méně a méně až jsem se dostal na optimální úroveň.
Sice je teď vše v pohodě, ale zajímalo mě proč se to stalo? Kapalina žádná neutekla, zavdušnění asi také nemohlo nastat – nemačkal jsem naprázdno apod.
Tedy je toto normální a holt se musí u avidů pak štelovat pomocí toho kolečka účinnost páky?
Díky za info s avidy jsem spokojený, brzdí dobře, ale se servisem mám rezervy…
když jsi roztáhl destičky, od sebe, tak samozřejmě pak musíš napumpovat brzdy aby si sedli na svou optimální vzdálenost.
Z toho co píšeš, jsem vydedukoval, že jsi toto nevěděl a po první propadu ses zalekl.
Následným nastavováním a testováním nastavení si destičky našli svou polohu vůči kotouči, což by udělali i bez nastavování.
Zjisti si na co to točítko je. Na nastavení desek nebo jakési šolíchájí po jejich servisu to neslouží.
A vůbec z toho co píšeš mám takový zvláštní pocit, možná alespoň výhledově vyzkoušej i jiné brzdy od Avidu, popř. si na ně nech šáhnout od někoho kdo. Jestli ti chodí tak jak by měli.
Jestli jsi spokojený se současným stavem, tak ti přeju spoustu spokojených km. A nezapomeň nové desky zahořet.
No, párkrát jsem zapumpoval, ale teď nedokáži říci kolikrát, možná tak 5X a pořád šla páka ke gripům, ale desky už byly ideálně u kotouče a potřeboval jen vystředit třmen protože lehce škrtal. Proto jsem tím kolečkem, kterým dle zjištěných informací nastavuji chod páky udělal výše popsané a fungovalo to.
Tak pro příště budu zkoušet pumpovat vícekrát, zda to nezabere.
ja mam podobny problem ale zase po vyjizdce mi to nebrzdi jenom pribrzduje i kdyz to mackam co nejvic
prosim odpovídat na email diky