• Sandra

    Ahojte,

    potrebvoala by som radu ohľadom nastavenia sedačky, prípadne ako riešiť to, že mám po dlhšej jazde bolesti až zodraté okolie ženských intímnych partií. Dlhšia jazda je u mňa 100 km jeden deň a 100km druhý deň…Na tretí deň by som to už asi neusedela, alebo bola vydratá uplne do krvi..Je možné, že je problém v nastavení sedačky? Alebo to môže byť aj mojou značnou nadváhou? Prípadne tým, že nenosím cyklonohavice? (zdajú sa mi nepohodlné…)Mala som sedačku nastavenú už aj inak a aj tak to bolo to isté…Mala som 2 rôzne sedačky. Cyklonohavice som na cestu ešte neskúšala, bránim sa tomu, ale ak by mi mali pomôcť, tak by som ich nosila…Ako to vyriešiť? ako nastaviť sedačku prípadne?

    0 0
    • Rychlej turista  

      Používat oblečení na kolo určené.

      0 0
    • Krejca  

      To je téma s moc možnostma,ale určitě začni od jednoduchých věcí a to je cyklooblečení s DÁMSKOU vložkou,pokud ti nevyhovuje konfekce,zkus šití na zakázku.Jestli jsi těžká odskoušej sedlo které je primárně dámské,s širší zadní částí např. : http://www.hnizdil-kola.cz/…r-wsd_z1120/ toto ,odskoušeno,nebo podobné s prohlubní na měkká místa :-)Každopádně je nejlepší řešit to postupně a nikdy v době kdy tě to ještě bolí z tvého starého posezu,to bys na to nikdy nepřišla.

      0 0
    • zzd426  

      možná prubnout nějakou větší prodejnu, tam by mohli mít nějaké zkušenosti, a nebo investovat a zajít k odborníkovi na nastavení posedu kola.

      zde starší článek:

      http://cestovani.idnes.cz/…na-kolo.aspx?…

      a zde rady z internetu.

      http://www.sterba-kola.cz/…osed-na-kole

      ovšem pokud jezdíš víc, myslím že se vyplatí investovat do odborných rad, pokud máš takové problémy (minimálně zavolat, sdělit jim svůj problém a zeptat se zda dokáží pomoci.

      0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      V první řadě zkontroluj, jestli máš sedlo rovně, někdy pomůže špička mírně dolů. Zamysli se, jak na kole sedíš, jak moc jsi natažená, kde vlastně ohýbáš páteř, jak moc daleko (moc) máš řídítka a jak vysoko (málo) jsou, protože při nadváze jsi nejspíš dost limitovaná tukem, který nad rámem vyplňuje spoustu prostoru.

      200 za dva dny je dost slušná porce. Osobně si na 100+ výlety beru své „lepší“ kraťasy, nehodlám riskovat opruzeniny a odřeniny a kazit si jimi požitek v dalších dnech.

      Sedla s dírou jsou velkým tématem, třeba SMP sedla vypadají netradičně, fungují skvěle, ale pouze s cyklovložkou. Máš nadváhu = víc se potíš = potřebuješ tu nejkvalitnější možnou v tomto ohledu. Pokud jedu víc dní za sebou, mažu si třísla krémem se včelím voskem (Lidl, Kaufland), na mě to zabírá.

      A není zdaleka pravda, že musíš mít dámské cyklokraťasy, i to jsme doma vyzkoušeli, když jsem z některých svých lepších kousků zhubl. Hlavně musí být kvalitní vložka a sedět střih.

      Mám s tímto problémem z domova (bohužel) dost zkušeností.

      0 0
    • jecnak  

      Je treba pouzivat nejake cyklisticke kalhoty s vlozkou – muzou byt klasicke elastaky a nebo volne kalhoty, ktere maji uvnitr jeste vlozku a vypadaji tak civilne. Vozi se samozrejme naostro – bez pradla.

      I pak je problem (zvlast pokud mas nadvahu) odirani kuze o sedlo. Tam pomuze namazat zadek a ostatni inkriminovane partie lekarskou vazelinou (existuji i specialni mazani, ale jsou drahe a ucinek mi lepsi neprisel).

      Dalsi vec je, ze ne kazde sedlo vyhovuje kazdemu. Existuji na to pomucky – napriklad lepsi prodejny maji od Specialized nebo jine firmy pomucku na mereni sirky panevnich kosti a podle to ho ti doporuci spravnou sirku sedla. Konzultuj toto v prodejne.

      Vyska sedla – toto si dohledej nekde na internetu i s obrazky. Bude to lepsi pochopitelne.

      0 0
    • Josef Panek  

      Šel bych po sedle! Někde vypůjčit testovací a zkoušet. Pokud máš nadváhu, budou se ti tvořit řasy a bude se ti to rozedírat. Zadní část širokou na kosti (nechat změřit), dopředu hodně zúžený. Zřejmě…

      A jak padlo, cyklovložka a mazat (jak píše Jecnak – obyč vazelína za 60,– udělá víc parády než mazání za 500,–)

      0 0
    • Sandra  

      Dakujem vsetkym za radu. Pojdem asi najprv po tom sedle a aj po nohaviciach s tou vlozkou. Uvidim, co to da. Nasla som obchod, kde sa daju skusat sedla, netusila som predtym, ze to ide. Tej vlozky sa bojim preto, lebo zase mam problem s mikozou a uprimne povedane, mikoza sa lieci horsie a dlhsie ako odreniny..

      No na to, ze mam nadvahu, tak mam celkom stastie, lebo triesla sa mi neodieraju a ani zadok nie. Skor co sa tyka najintimnejsej oblasti – vagina, najma teda pysky. Takze asi to bude tym sedlom. Mam ho rovno, skusala som uz naklonit dopredu, bolo to horsie, dozadu – smykala som sa. Skusala som aj take to sirsie vzadu, tiez to bolo zle.

      Uz si aj vsimam ako sedim na bajku, ci sedim dobre, mozno aj v tom bude hacik. Prestudujem si tie linky, co ste mi tu poslali. A je mi jasne, ze nadvaha tomu tiez nepridava, ale konecne je to sport, pri ktorom ma nic okrem tohto mojho problemu neboli a nechcem sa ho vzdat.

      A uprimne, celkom sa hanbim prist do obchodu a tym chlapikom tam povedat, no viete, boli ma vagina ked bajkujem, co s tym…Ale asi sa tomu nevyhnem, lebo chcem dialky jazdit viac ako 2 dni po sebe..

      0 0
      • Josef Panek  

        V krámě do detailů nemusíš zabíhat, ne? Prostě hledáš vhodný sedlo;-) Před švihem nenatáhnu kraťasy dokud se neosprchuju, když jedu něco delšího, do dresu vlhčený ubrousky. Bez toho ani ránu. Nemůže být problém případně i s holením?

        0 0
        • jecnak  

          Panove jezdici dlouhe trasy maji stejny rezim hygieny. No a obavy z kratasu s vlozkou nejsou opravnene, protoze vlozky maji obvykle antibakterialni upravu.

          0 0
        • Sandra  

          Po holeni nemozem ist 1 den na bajk…to mam odskusane, ale tam, kde sa deriem chlpky nemam :)

          0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Jakmile natrefíš dobré kalhoty, tak si kup několikery, protože důsledně platí 1 vyjížďka = 1 kalhoty.

        Zkoušej sedla s dírou, co nejširší možnou, protaženou co nejvíc dopředu. Nebo třeba Pells Sting měl po celé délce až na špičku žlábek.

        http://sedla.heureka.cz/…y-flow-bile/

        http://sedla.heureka.cz/smp-trk/

        0 0
        • nitraq  

          Pravidlo 1 vyjížďka 1 kalhoty potvrzuju. Na vlka všeobecně netrpím, ale stačí v létě vzít jedny kraťasy dva dny a už je tam.

          0 0
          • lidumil  

            Já teda nevím, jak Ty, ale já si klidně jedny kraťasy dva dny vezmu a problém nemám. Samozřejmě si je mezi těmi dny vyperu :-)

            0 0
            • nitraq  

              Pokud je mezitím vypereš, tak se to už jako jedny kraťasy nepočítá;)

              0 0
          • Petr.T.M  

            No, pravda, 3 dny na cyklotůře v jedněch kraťasech mi přišlo celkem hustý. A ještě jsem pak v nich navštívil klášter Porta Coeli s průvodkyní. Držel jsem se od ní radši dál. Pral jsem je pak někde v potoce.

            0 0
        • Josef Panek  

          Pro mě to tak důsledně ani neplatí. Pokud jsem doma a dávám si ve všední den 2h švih, beru je 2× a pak praní. O víkendu, kdy dám švih většinou 4h a víc, tak peru hned. A když se někde flákám natěžko, tak jsem v sedle obvykle 8–12h denně a už bych se měl cestou asi převlíkat;-) Navíc, obvykle to přemáchnu někde v potoce a účinnost oproti pračce nebude asi žádná hitparáda;-) Pro mě klíčový udržet zadek čistej a namazanej.

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Jedna věc je doba jízdy, druhá pak prodleva mezi jízdami, kdy se mikroorganismy pěkně pomnoží. Pokud dám kraťasy hned po dojetí schnout na slunce a do průvanu, až tak moc se neděje.

            Dělám to tedy podobně, takže v chladném počasí dám i dva krátké dny v jedněch. Ale když se opravdu zpotím, tak jdou do prádla klidně po hodině.

            Jenže dámy to mají jinak, tam bych opravdu neriskoval, zvlášť při sklonu k mykotickým zánětům.

            0 0
            • Josef Panek  

              Poslední věta – jasná věc!

              0 0
          • Sandra  

            ufff, prat v potoku a mam mykozu do par hodin :D.

            Ako ja si aj bezne kratasy davam po dlhsom dni okamzite do pradla. Max. dva dni, ak ideme na viac dni a nechcem mat tazke tasky na bajku.

            Antibakterialnu upravu maju ako som pozerala, ale mozu sa prat vacsina na 40stupnov, co je na bakterie celkom malo…no som zvedava, ci najdem nieco, co vydrzi aj 60 az 70 bez scvrknutia sa :D

            Ale idem kupit nohavice a na vikend sa pokusim si pozicat sedlo..

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              60–70°C by sice nepřežily bakterie, kvasinky, ale ani kalhoty. Do háje by šla pružnost a projevily by se rozdíly mezi nitěmi a látkou.

              Bohatě stačí 40°C, ještě bych, být Tebou, vyzkoušel, jestli by se nedal povrch zlehka napustit nějakou prevencí, tak, jako se preventivně mažou jelenicové vložky.

              Ale dobrá zpráva je. že většina kraťasů dlouhodobě přežívá sušení v sušičce s nastavením ‚peříčko‘ – na jemno. I když to výrobci v návodu nepřipouštějí.

              0 0
              • Sandra  

                No hej, lenze ja mam pri 40 stupnoch problem s mykozou…Cize toto je naprd…A citala som si uz davnejsie, ze pod tie nohavice s vlozkou nie je dobre davat si spodne pradlo…lenze ak pojdem bez a neoperiem to poriadne, tak budem mat mykozu..Aj preto som dlhodobo odmietala cyklonohavice (vynimajuc to, ze v tom vyzeram ako hurka a nie je mi to pohodlnene a tie volnejsie som na moju postavu zatial nikde enstretla…A davat si dvoje v lete, je hlupost…proste vyrobcovia nepocitaju s tym, ze aj tucne zeny sportuju :D).

                Musim sa poradit niekde v obchode, ake by boli najvhodnejsie…

                0 0
                • Josef Panek  

                  Nemáš to jednoduchý;-) Ale cesta musí bejt!

                  0 0
                • MKrtek  

                  Na vložku do kalhot zkus Incidin M Spray Extra. Desinfikuje to vše: Bakterie, mikroskopicě kvasinky,, vládknité houby i viry (včetně HIV ;-) ). Nastříkat nechat zachnout.

                  Používá se jak na kůži (NE sliznici!!!), tak na oblečení (ponožky, prádlo a pod.).

                  0 0
              • Josef Panek  

                Jj, tu teplotu bych neriskoval. Pereme na 30, nějakej 30 min program a bez prášku/aviváže, manželka přidává ocet (pro mě novinka). Ale já tedy necítím rozdíl mezi pračkou a potokem.

                0 0
      • lidumil  

        Vložky lepších cyklokalhot mají antibakteriální úpravu myslím.

        0 0
    • Ruprt2  

      To nebude sedlem, ale prádlem.

      0 0
    • Toman  

      Dovolím si reakci.

      Těch důvodů proč máš zmasakrované mezinoží může být více.

      Některé důvody přispivatelé uvedli. Tvar sedla, šířka, nastavení sklonu, tvrdost, měkkost, s dírou, bez díry atd.

      Pak tu padlo prádlo. Ano, to může být ono. Vložka v cyklistických kalhotách, pokud sedí tam kde má, ochraňuje inkriminované tkáně, třísla, zadnici proti otěru, udržuje jakž takž mikroklima. A oblékáme na holou prdel. Jestli jsi doposud, jak píšeš, cyklistické oblečení neřešila, a jezdila jsi v normálních kalhotech, či kraťasech nebo leginách a pod nimi jsi měla majtky ( kalhotky ), tak ty spolu s tahem druhé vrstvy mohly vytvářet odřeniny. Spolu s potem se stane z majtek parádní brusná tkanina.

      Pak mě ještě napadla výška nastavení sedla. Nevozila jsi sedátko příliš vysoko a pak jsi při šlapání prostě " převalovala " zadek ze strany na stranu a tím sis šmirglovala svým oblečením tělo?

      Také mohou být otlačeniny způsobené nesprávným šlapáním. Rázuješ do pedálů, zadek nadskakuje, vršek těla " klove " a tím si parádně naklepeš zadek a další orgány. Když se k tomu připočte tvá vyšší hmotnost, tak se ani není čemu divit.

      Takže nastavit sedlo – předozadně i výšku vhodně vybraného sedla, vypilovat styl šlapání, pořídit kvalitní oblečení a zhubnout.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        A ještě jedna věc: celkově dlouhý posed, kdy se za řídítky natahuje trvale až tak, že na sedle v podstatě leží, nikoliv sedí. Ochablé svalstvo trupu, propnuté ruce, propadlé břicho, ale to už jsou fabulace.

        0 0
        • Toman  

          Ona ta její naklepaná pipi může být z čehokoli. My se tady domníváme, radíme, no a ono by tu holku chtělo vidět jet. Pak by bylo asi jasno. Důvodů proč ji má rozsekanou, jsou mraky.

          Těžko radit, když si přečteš pár řádků, které napsala.

          To je podobné jako vedle ve vlákně, kde chce nějaká slečna " začít s cyklistikou". Co ji tam chceš radit. Sportování musí mít člověk v krvi a zpravidla kolo není první sportovní nářadí. Je to v hlavě. A co ona vlastně chce? Chce jezdit, jak, kam, s kým, na čem, chce cyklistiku studovat, poznat její historii, zajímat se o dění v soutěžní cyklistice i té rekreační cyklistice. Mít motivaci, spolujezdce. Myslím, že na fóru se z ní cyklistka nestane.

          A tahle holčina, co má problém usedět sto kiláků opakovaně den po sobě. Nevím, jak jezdí rychle, ale i kdyby jela dvacítkou ( sama na větru, no, nevím ), tak je to pět hodin. To už bolí prdel i mě. I když je vedro, nebo zmokneš, tak ti i drahá vložka nadělá paseku.

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Proto píšu – fabulace. Nejspíš to bude ode všeho trochu. Ale kdo má doma lehce nadměrnou manželku, která jezdí na kole, má snad i jisté zkušenosti. A co se tak dívám z kola kolem, způsoby jízdy se značně opakují. Tak snad se aspoň něčím trefíme a pomůže to.

            0 0
            • Sandra  

              Ja som rada, ze ste nacali aj tieto fabulacie. ja osobne sa domnievam, ze to bude aj zlym sedenim. Sedlo mam nastavene dobre co sa vysky tyka urcite. NIe je vysoko a ani nizko. Neprehybam sa zo strany na stranu. Avsak mam aj druhy bajk a na tom sa mi ide pohodlnejsie. Neviem prist uplne presne na to, prečo to je. To je mensi stary bicyklik, avsak je len jednoprevodovoy, takze 100km by som na nom dala len tazko na jednu supu, aby som si aspon otestovala, ci to je ylzm nastavenim bajkom, alebo je bajk cely zly. Ale radili mi v predajni ako ho vybrat, aj som si ho tam skusala…Myslim, ze moj zly posed je sposobeny mojou nadvahou, ten trup nie je tak silny ako by mal byt a ked sa pozabudnem ako mam sediet, tak to citim aj na krku. Určite je to mix vsetkeho spolu.

              Dnes neprší, takže chcem ísť večer na bajk. Skúsim sedieť tak ako to mám nacvičené a tak ako „skåznem“ keď sa pozabudnem. Keďže to je odreté a ak to bude aj nesprávnym posedom, tak to pri nesprávnom budem cítiť.

              100km mám cca na 5 hodín bajkovania, ak fúka protivietor, alebo sú kopčeky, tak na takých 6 hodín. Medzitým mám pauzu.

              Ako je to prvý šport, pri ktorom sa držím viac ako rok :). Nie je to môj uplne prvý. Chodila som behávať, jazdím na korčuliach, turistikujem. Zase nie som nejaká mľandra a kondičku mám lepšiu ako niektoré štíhle baby. Som pomalá ale zvládam toho celkom dosť. Ja viem, že ma po 6hodinách bude bolieť prdel, však nech ma bolí. Len ja si nemyslím, že je správne, aby ma boleli moje intímne partie. Zadok nech si bolí…Niečo musím robiť zle, keď zadok takmer vôbec necítim a ostatné mám odreté…

              Rád ste mi dali dosť, čo si cením, teraz je to len na mne ako budem skúšať a pretavovať to do praxe…Celé leto je ešte pred nami, takže môžem skúšať a skúšať :))

              0 0
              • Toman  

                Přečetl jsem si tvou reakci na naše fabulace. No, ale pokud chceme problém vyřešit, musíme ho najít.

                Pokud budou opět bolesti, tak je třeba rozlišit, zda je způsobuje oblečení nebo otlaky.

                Oblečení tam jistě svou roli hrát bude, zvlášť když píšeš, že cyklostické nevozíš. Pokud to budou otlačeniny, tak je potřeba se zaměřit na sedlo a vše kolem něj, na posed – délka posedu, výška, úhel sedla a na styl šlapání.

                Přesto ti patří obdiv, pokud vydržíš jet i šest hodin.

                0 0
                • Sandra  

                  Neviem, či to bude tým oblečením. nemám síce cyklooblčenie, ale keď som si to včera ešte analyzovala podľa vašich popisov, tak mne sa neobtiera oblečenie. Proste v tých miestach oderu mi oder nespôsobuje oblečenie. Ale je pravda, že cyklovložka by bola mäkšia a predsa len by to chránilo tie partie. Sú to odreniny akoby, lenže sú preto, že je koža jemná. Takže podľa mňa to je skôr kvôli sedlu a posedu. Tak ako mi tu niekto radil, pôjdem postupne. Dnes chcem riešiť to sedenie. Kúpim si nohavice, potom si požičiam aj iné sedlo…a uvidíme, čo z toho to bude. niečo hádam hej. a ak sa to nevyrieši, jazdiť budem aj naďalej, len nie také diaľky ako by som chcela…

                  No vydržím aj 6 hodín, ale s pauzou, väčšinou jedna taká dlhšia a potom občas také krátke s tým, že sa postavím, natiahnem si nohy a idem ďalej…

                  0 0
                  • Toman  

                    Takže oblečením, ketré jsi doposud používala to také nebude. ale v každém případě ti používání tobě padnoucího cyklistického oblečení zvýší komfort v oblasti rozkroku.Takže už to vidím pouze na sedlo – jeho tvar, tvrdost, šířku, předozadní nastavení, výška, úhel sklonění. A také délka posedu. jak je tvé tělo nad rámem naskládané, jaký rozdíl máš mezi výškou řidítka sedla – měřeno od země, jak máš natažené paže – jak píše scret. A pořád je tu ještě technika šlapání. jezdíš s nášlapnými pedály, šlapeš hezky do kruhu?

                    0 0
                    • Sandra  

                      nejazdím s nášlapnými pedálmi a neviem presne čo myslíš tým, či šlapem do kruhu?

                      0 0
                      • Toman  

                        Tak jsem nepoužívání nášlapů odhadl. I toto se pak podepíše na rozsekaném rozkroku. Pokud se naučíš správně šlapat s nášlapnými pedály, tak to ti umožní izolovat práci nohou od zad, resp. i od zadnice. To značí, že nohy hezky motají dokolečka a vršek těla se ani nehne. Čili sama sebe svou vahou nenaklepáváš jemným pohupováním, nadskakováním na sedle, kterému se při platformách prostě nevyhneš. Ty pak zabíráš do pedálu jen při pohybu nohy směrem dolů, druhou, pokud neodlehčíš, tak si děláš té záběrové noze odpor. A tím jak vždy rázuje pouze jedna noha, tak chtěnechtě dochází k pohybu horní části těla, přes zadek a bedra se nechtěný pohyb přenese až do ramen ( proto někteří cyklisté neumí jet rovně, jakoby neustále píší předním kolem vlnovku ) – nahoru/dolů i do stran, kdy vidíš takového jezdce zezadu jak se mu pohybuje hlava nahorů a dolů a a hýbe lokty do stran. Takže šlapání do kruhu s nášlapy je pohyb, kdy se snažíme, aby obě nohy současně působily na kliky v celém kruhu ( jsou zde dva mrtvé body, ale i tyto lze cvikem odstranit ) otáčky. O výhodách nášlapů toho bylo popsáno habaděj. Jsou vyjímky, které tyto nepoužívají, mají k tomu své důvody – určité cyklistické disciplíny, děti, starší cyklisté, nebo ti co mají kolo pouze na jízdu do práce atd.

                        0 0
                        • Pajas04  

                          Šlapání do kruhu popisuješ dobře, ale s tím tvrzením, že každý kdo má platformy se při šlapání hýbe v zádech prostě nemohu souhlasit.

                          K výjimkám bych přidal: někteří, co mají problémy s koleny ;).

                          0 0
                          • Toman  

                            No, nebudu se hádat. Bez nášlapů prostě není možné šlapat do kruhu a tím pádem nelze záda odizolovat od nohou a tím pádem to bude mít vždy vliv na pohyb horní části těla. To nepopřeš.

                            Na pevném kole to neuvidíš, tedy jde to málo poznat. Mrkni jak šlapou mnozí na celopérech. Ale ať si každý šlape jak se mu chce. Zkus to ovšem na silničce, nechej ruce pouze položené na řidítku bez přítahu a jeď do mírného stoupání. Kolik cyklistů takto pojede rovně v nášlapech? A kdo tak pak pojede rovně na platformách?

                            0 0
                            • Pajas04  

                              Jasně, na platformách se nahoru tahat nedá. Určitě máš více zkušeností, ale kdyby to bylo s těmi platformami tak horké, tak bych asi nebyl schopen jít až ke kadenci 170 a výš, ne?

                              Přes zimu na válcích jsem právě sledoval v zrcadle, zda se mi nehýbou záda a taky jsem si ničeho nevšiml.

                              Silničku nemám, pokud se mi dostane do ruky, tak zkusím :).

                              0 0
                              • Toman  

                                OK, jsi mladej, kadence 170 je velmi slušné číslo, záleží ovšem, jak dlouho jsi schopen takovou podržet a také co pak nácvikem tak vysoké frekvence sleduješ.

                                No, a i přes tak vysokou kadenci nebude tvé šlapání efektivní. Ono je něco jinhé to rozjet na lehkém převodu na válcích bez odporu vzduchu, který hraje při pohybu cyklisty největší roli a pak tuto rychlost, nebo rychlostní sílu použít venku za jízdy, kdy na tebe bude působit odpor vzduchu a jiné vlivy. takže : rychlost pohybu vysoká ale výkon malý. Je to jakoby jel čtyřválec na tři válce.

                                Fourkrosáci a bikrosáci dávají v kratičkých úsecích na spinnerech i 230–240 ot/min ale nemáme k dispozici změřit podaný výkon a tudíž ve skutečnosti mu tahle kadence bude k ničemu, neboť tam už prostě chybí síla, která by hmotnost jeho těla prorazila vzduchem. Takže taková nějaká jalová kadence.

                                0 0
                                • Pajas04  

                                  Jo, jasně, u mě je tohle otázka desítek vteřin, takže nic dlouhodobého. Já tuhle kadenci necvičím, jen si občas ze zájmu zkouším kam až se dostanu :) – krátím si dlouhou chvíli při asfaltových přesunech.

                                  Nechtěl jsem ani strhávat pozornost od problému zakladatelky tématu, jen jsem chtěl říct, že s tím přenášením pohybu do zad při použití platforem místo nášlapů to nebude až tak vážné, jak mi to vyznělo z Tvého příspěvku výše.

                                  0 0
                                  • Toman  

                                    Ok, věnujme se zakladatelce tématu.

                                    Zřejmě budeš jeden z mála, kteří opravdu zvládli perfektně techniku šlapání. Není to jednoduché a jsou techniky, jak tomu efektivně naučit. Ale jen pro ty, kteří o to mají zájem.

                                    Až někdy pojedeš ve skupině, zajeď si na ocas a sleduj styl šlapání těch před tebou. Dívej se ne jejich nohy, paže, ramena, střed zad, hlavu atd. A uvidíš kolik lidí umí pohledně točit nohama. Bude jich poskrovnu. Mnozí šlapou do čtverce i v nášlapech, uvidíš to odzadu. Kolik jich bude různými styly klovat, uvidíš pantografově hýbající lokty, kolena od sebe, hadovitě kroutící se záda atd.

                                    Ale já to pouze konstatuji, že to tak prostě je a může mi být úplně fuk, kdo jak šlape. Jen tím chci říci, že mě vždy potěší vytříbený styl. Ono to totiž vychází z filozofie označení významu slova sport. To jeden chytrej spisovatel napsal, že sport je krása pohybu a jeho zdokonalování. Já s ním souhlasím.

                                    0 0
                                    • Rychlej turista  

                                      Proto je radost pohledět na staré silničáře, co umí na kole sedět :-)

                                      0 0
                                      • ˘Ö˘ Krab  

                                        … což o to, staří silničáři, mladé silničářky …

                                        0 0
                                      • Toman  

                                        Ty asi víš, o čem jsem psal. Stará škola. Není nad eleganci pohybu. Obdivujeme atlety, bruslaře a sportovce všech možných disciplín jak se elegantně a dokonale, účelně, efektivně i ekonomicky pohybují. Jsme cyklisté, jezdíme na kolech a tři čtvrtiny z nás šlapou humpolácky. Dneska styl pohybu těla na kole řeší málokdo, šlapou pod sebou zelí a nevadí jim to. Nejsou odkojení silnicí a už vůbec ne dráhovkou, nikdo po nich neházel bidonem, když se ne-učili šlapat. Jiná doba. Škoda.

                                        0 0
                                        • Rychlej turista  

                                          Na zimu jsme povinně dávali jeden převod a nafest. Abychom se naučili šlapat :-)

                                          0 0
                                          • Toman  

                                            Je to sice mimo téma zakladatelky, nicméně máš recht. Dneska cyklisté řeší velikosti kol, odružení. Motoriku pohybu a s ní eleganci pohybu skoro nikdo. Tlusté gumy to vyžehlí a otevřené zadní pružení odpouští úplně. Tedy pouze pocitově.

                                            0 0
                                            • scret  

                                              ja bych tyhlety fully a vubec i vsechny ty internety zakazal:))

                                              0 0
                                    • scret  

                                      pro jistotu pri pristi vyjizdce si budu kontrolovat, jak slapu do kruhu, pokud nedokonale, slibuju, nedam si vecer pivo:))

                                      0 0
    • nox159  

      no jiste by to chtelo fotku jak ty odreniny vypadaji pak a kde se presne nachazi, to bych bral jako zaklad :)

      0 0
      • Sandra  

        ale nieee :D

        0 0
      • scret  

        je videt, ze jsou tu dnes sami slusni chlapci a tak ja se te trochu zastanu v tech prasarnickach:))

        Psala, ze ma trochu nadvahu – holt jsi fajnsmekr, to se musi nechat:))

        0 0
        • nox159  

          vetsina bab ti rekne ze je tlusta to bych tak nehrotil…

          nekde jsem to cetl, ale tak rad mrknu na neco co doma nemam :)

          kdyz se nad tim zamyslim ale logicky… kolik znas v okoli bab co si dva dny po sobe da stovecku na kole…? Ja jich teda moc neznam a pokud uz takove jsou tak tluste jiste nejsou… protoze ono natrenovat aby dala dva dny po sobe 100ku a vice uz zabere dost casu a pri treninku se netloustne :)

          0 0
          • scret  

            :)

            0 0
          • Sandra  

            jooooj, tak ano najdu sa aj tucne, co daju 200 km za dva dni :D mne to nikto neveri, ze to davam…Len sa tak potom vzdy usmejem, ked ma na krizovatke pre istotu predbehne chlapik, ked stojim na cervenej a ja si potom okolo neho prefrcim :D Pri treningu sa sice netucnie, ale z bicyklovania sa az tak nechudne…

            0 0
            • nox159  

              z bicyklovania sa chudne dost…

              0 0
              • scret  

                presne tak, ja jsem chudej, jak kostelni mys:))

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
            • Vilém  

              Zaklad je nastavit spravne tachometr, pak tam kilometry naskakuji skoro samy.

              0 0
    • scret  

      a abych taky trochu poradil – bohuze to u tebe bude nejspis vic faktoru spojenych do sebe..

      V prvni rade je dulezita hygiena – vzdy pred svihem se umeju, uz to mam skoro jak takovy ritual:)

      Dale vybrat vhodne sedlo – to muze byt bohuzel orisek na dlouhy lokty:(

      Dale vhodny posed na kole – bohuzel to chce videt, na dalku se tezko radi. Jak tu nekdo psal, muzes byt hodne natazena, timpadem si tlacis moc na pipku a ne na sedaci kosti…

      Dale velka zatez – dat 2× za sebou 100km je i pro standart.bajkera porce, na jare bych si potom taky nesed… Partie se musej proste treninkem osedet…

      No a nakonec asi i ta nadvaha…

      0 0
    • MaNs  

      Mozna by nam pomohla fotka tveho kola a sedla? Kolo ze strany a sedlo pripadne i z vrchu?

      0 0
    • Sandra  

      Prišla som však dnes na to, že to bude asi aj tým natiahnutím. mám ďaleko riaditká od sedla a veľmi akoby „ležím“. Nikdy som si to predtým, neuvedomila…Išla som dnes na druhom bajku, na ktorom sa mi ide citelne pohodlnejšie a zadok na ňom mám uplne inak položený a aj sklon panvy je iný…takže v tomto bude asi hlavný problém. Na tom druhom bajku som išla kúsok ale nič ma nebolelo, čo pri tom vydratí keď si sadnem na môj bajk na dlhé trate tak cítim. ak si sadnem inak, je to ok..Takže asi by pomohlo posunúť riaditká a posunúť trocha dopredu sedlo…Nech riaditká lepšie dočiahnem. Vtedy budem pravdepodobne sedieť na zadku poriadne :D. Zajtra mám dohodnuté prestavenie, ja som antitalent..

      Viem, že si sedacie veci musia zvykať na dlhé trasy, ale idem na to postupne a na tých 200km by som už mala byť navyknutá. Mňa len štve, že keď už som konečne dospela do štádia, že to dajú nohy, tak to stroskotá na tom, na čom len sedím…

      A áno, uvedomujem si, že by som mala schudnúť :). ale som rada, že ste ma tu nezbombardovali rovno tým, že schudni a potom bicykluj…

      0 0
      • Toman  

        No, vidíš. Ale už jsme ti to tady psali, myslím, že scret zmiňoval délku posedu od sedla směrem k řidítku. Ovšem posunutím sedla vpřed si nepomůžeš. Vzdálenost sedla ( předozadní nastavení na zámku sedlovky ) je dána délkou tvých stehenních kostí. Pokud tedy začneš výrazněji sedlem hýbat předozadně, tak se ti stejně bude zadek tlačit do pozice, aby nohy nešlapaly pod sebe ani za sebe. Teda já to tak mám. Prostě tělo si řekne jak sedět předozadně vůči ose šlapání.

        Takž zbývá posunout výrazněji řidítko blíž k sobě, to značí v první řadě vyměnit představec. Dát kratší. Pokud máš nyní forbec dlouhý řekněme 100 mm, tak zkusit 60–70 mm. Jeden, dva centimetry v takovém případě asi nepomohou. Pozor ovšem pak na výšku řidítka. Pokud použiješ představec se stejným úhlem zvednutí řidítka, tak potom půjdou řidítka trochu níže. O to tě zase srazí do shrbenější polohy. Pokud už by nešel dát kratší forbec, tak máš prostě dlouhý rám. Představec můžeš dát klidně i 40 mm, ale pak trochu pozměníš páku na řidítkách a to pak půjde ještě níž. Takže pak budeš muset vypodložit forbec podložkami, pokud tě sloupek vidlice pustí, anebo osadit forbec s vyšším zvednutím. To už asi bude práce pro nějakého tvého mechanika, asi to sama nezvládneš.

        0 0
        • Sandra  

          No pozrela som sa na to len preto, ze ste to tu spominali…Takze dakujem :) budem patrat…

          Nerozumiem nicomu, co si tu napisal, takze instrukcie podam dalej :D Tie moje riaditka su aj take nastavitelne, da sa s nimi nejako hybat, ale ja netusim, ci len hore dole, ci uhol menit…moje schopnosti koncia pri naolejovani si retazi a oprave defektu.

          zajtra sa na to pozrieme. ram by nemal byt dlhy, lebo ked sme ho vyberali, tak mi radili v obchode podla mojej vysky tusim. A ak som to spravne pochopila, tak to bolo kvoli ramu…ale mozem sa mylit, viem len, ze sa ma to na pytali…

          0 0
          • Toman  

            Dej sem fotku kola. VyfOť tu část kola s řídítky a představcem. Pak si normálně sedni na své kolo, prostě jako vždycky, jeď pomalu a ať tě někdo vyfotí z boku, aby bylo vidět tvé tělo naskládané nad rámem. Chce to vyfotit tak z 10 – 15 metrů, aby byly dobře vidět úhly tvých zad, paží, pozice zadku atd.

            0 0
          • Toman  

            No a že nevíš o čem píši, nevadí. Jsi ženská, tak nemusíš umět poskládat kolo. To přenech někomu, kdo tomu rozumí. Bude muset ovšem vědět, jaké změny má udělat.

            Kousek výš popisuji to kruhové šlapání a použití nášlapů.

            Divím se, že když jezdíš tak dlouhé šajby bez použití nášlapů.

            0 0
            • Sandra  

              zajtra sa pokusim ho vyfotit, nemam fotak, len v mobile taky nekvalitnejsi. pripadne sem hodim foto z netu, ale neviem presne ktory typ mam, priatel mi musi dat blok, nech to pozriem.

              citala som si tie naslapy, dakujem.

              Takto, ja som nezacala bicyklovat kvoli tomu, aby som nejako extremne sportovala. Proste som sa volakedy s babami na dedine vozila, ked som prisla do mesta, prestala som s tym. Pred dvoma rokmi som si kupila bajk s tym, ze budeme chodit do okolia na vylety. Lenze ono sa to nejako vyvrbilo tak, ze chodime aj na vacsie dialky. Uz minuly rok som si zacala pozerat tie veci okolo toho. Ale nohavice sa mi zdali nepohodlnene, tak som si ich nekupila. Tie naslapy, mam zlu skusenost z lyzovania pri pade sa mi neodopli lyze a proste sa bojim aj naslapov. Citala som aj tie pozitiva, ale aj negativa…

              Ja co poznam cyklistov, tak nepouzivaju nic speci (maju bajk a priapdne prilbu..) a chodia teda na riadne trasy a neriesia to (viac dni po sebe a viac ako 100km za den). Preto som sa ani nemala koho opytat a este by som sa aj hanbila…Mna ro skratka chytilo a chcem mat z toho radost. Nejaky extra sportovec zo mna nikdy nebude…

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                S nášlapy je to jednoduché. Moje žena z nich byla nakonec nadšená, přestože se jim dlouho bránila, ale s nimi jí nejmladší syn přestal ujíždět do kopce (dokud je nedostal také) a tím bylo navždy rozhodnuto. Má je na trekovém kole i na silničce, jízdu bez nich si už asi nedovede představit.

                Jinak jsi zářným příkladem toho, jak je mnohé otázkou osobního měřítka. Nemáš sice za cíl být nějakou sportovkyní, ale zlehka se Ti to vymklo a už jí jsi. Nepřemýšlíš, jak vůbec ujet 2×100 km, ale přemýšlíš, jak si to lépe užít.

                0 0
                • Toman  

                  Moje žena – podobná zkušenost. Před 10 lety jsem ji koupil jako překvápko tretry ( vyzkoušela její segra se stejnou velikostí chodidel ) a pedály. Nemontoval jsem, žena obula boty, nacvakla se po mém vzoru a jela. Hned na první vyjížďce se mě zeptala, proč už to nemá dávno? Neviděla, ba ani nehledala jako spousta jiných, údajné nevýhody. Brala to jako plus.

                  0 0
              • Toman  

                OK, v konečém součtu je to jak konají tvoji známí. Méně o tom všem teoretizovat a o to více jezdit a užívat si přírody a vychutnávat zážitky.

                No, ale proč si ty vyjížďky nezpříjemnit, když to dnešní moderní výrobky nabízejí.

                Vázaní na lyžích ti nevyplo prot, že byl mechanizmus chybně nastavený. Nevěřím, že sezrovna něco zaseklo. A nášlapy na kole – pokud musely, tak vždy vyply. Ber to tak, že s nimi budeš efektivněji šlapat a přenášet sílu na zadní kolo. Pokud správně nastavíš kufry, tak noha zaujme na pedálu tu jednu správnou pozici a tím si nebudeš hoblovat kolena, kotníky atd. A za třetí je tam bezpečnost při jízdě třena i v těšším terénu n- prostě nesjedou ti nohy z pedálů a tím máš kolo stále pod kontrolou. Pokud jsem zapnutý, tak jedu a vypnu se pouze kdy já chci. V terénu tak neřeším nohy, nemusím je někam pokládat a hledat pedál, a tak se věnuji práci těla nad rámem, řízení, výběru stopy atd. Takže bezpečnost.

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  // Vázaní na lyžích ti nevypnulo proto, že byl mechanizmus chybně nastavený. //

                  Netřeba zabíhat do detailů, ale asi by ses divil, že je několik možností, proč i správně nastavené vázání nevypne, přestože je plně funkční.

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Netřeba řešit vázání na lyžích, protože na kole vypne vždy. A proč? Protože pedál (na rozdíl od lyží) neovládáš boční silou.

                    0 0
                  • Toman  

                    No, pokud je vázání správně nastaveno, tak musí vypnout. Jinak nemůže být funkční. Také záleží na stylu jízdy lyžaře a adekvátním nastavení vypínacích sil. Nášlapy na kole pracují na podobném principu a vždy, když je to nutné, nebo si to přeji, tak vypnou.

                    Asi tím tazateku vyděsíme. S nášlapy nemá zkušenosti.

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Jak jsem psal nad tebou, u lyží musí být nastavená velká boční síla (kterou koleno ještě zvládne) potřebná k vypnutí, jinak by ty lyže nedržely. To u kola neplatí, protože při šlapání se boční síla na pedál vůbec nepoužívá a proto je oproti lyžím tato boční síla potřebná k vypnutí, nepatrná a k vypnutí dojde vždy, když je cyklista rozhozen nebo nohu z pedálu sundá. Jediné, co je třeba zažít, že se z pedálu vystupuje vytočením paty.

                      0 0
                      • Toman  

                        Přesně tak, souhlasím s tebou. SPD a vázaní na lyžích je sice podobný proncip, ale síly působí pod jinými úhly. Noha v přeskáči je pak slušná páka na vypnutí ( nahoru i do boku ), jen to musí vydržet koleno. Bohužel, spousta rekreačních lyžařů nemá stehenní a kolemkolenní svaly pevné, pružné a na tuto disciplínu funkční. Proto pak tolik úrazů kolen.

                        SPD vypne vždy. Ještě se mi nestalo, abych nevypnul, když potřebuji a to mám nastaveno více natvrdo.

                        Zřejmě z tohoto důvodu se mnozí použití nášlapů zdráhají.

                        A taky proto se pak nikdy nenaučí elegantně šlapat.

                        Každého svobodná volba.

                        0 0
                      • Lenka.05  

                        Ja se ucila jezdit s SPD (teda spis nastupovat a hlavne vystupovat) doma na zahrade, samozrejme jsem se v nulove rychlosti nekolikrat poroucela k zemi, protoze jsem kopyto :-) Uz bych zpet nemenila, i kdyz zacatky nebyly snadne, mam nejakou slabsi koordinaci pohybu :-)

                        0 0
                        • Toman  

                          Byla jsi zvyklá na klipsny s řemínky? Takoví cyklisté měli s vypínáním nášlapů potíže. Jejich hlavy byly naučené při vystupování: vysunout nohu vzad z klipsny a pak dát na zem. U nášlapů se pouze vytočí pata a noha dá dolů. Ale oni za to nemohli, mozek to měl miliókrát zafixováno. Jinak není důvod v nášlapech padat, zvláště pokud se to nacvičí doma na sucho, s něčí dopomocí, opřením kola o zeď apod.

                          0 0
                          • Ravyo  

                            Heh, to byl přesně můj problém, když jsem přešla z řemínkových klipsen na nášlapy, auvajs :D

                            0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Jsi vedle jako ta jedle, vypnout nemusí.

                      O.T. Dva příklady za všechny: žádné aktuálně používané vázání nedokáže reagovat na sílu působící souběžně s lyží v předozadním směru v rovině lyže, pokud nepůsobí zároveň síla s nějakým odlišným vektorem. Pro představu jde o čelní nárazy hodně stabilních jezdců špičkami do pevné překážky v přímé jízdě, popř. častější (a horší) úder patkou lyže do podložky při pádu.

                      Druhou eventualitou, za kterou ani tak vázání nemůže, jsou velké a měkké boty. Ráz potřebný pro vypnutí vázání se jaksi rozmělní a utlumí v deformacích materiálu a posunech nohy. To jsou ty rekreační utrhané vazy i při nízkých DIN.

                      0 0
                      • Rychlej turista  

                        Řešíš co?

                        0 0
                        • ˘Ö˘ Krab  

                          Mýtus bezpečnostního vázání.

                          0 0
                          • nitraq  

                            Až ho vyřešíš, tak můžeš pokračovat mýtem bezpečnostního pá­su.

                            0 0
                            • ˘Ö˘ Krab  

                              Díky za inspiraci, to by mě nenapadlo. Ale bohužel to zůstane na Tobě, o pásech nic nevím, krom toho, že když jsem jednou výjimečně potřeboval, aby fungovaly, tak fungovaly.

                              0 0
                              • nitraq  

                                Měl jsem na mysli ten mýtus, že při nehodě je lepší být nepřipoutaný a vyletět z okna, čímž si prý máš zachránit život, než zůstat zaklíněný v autě a uhořet/utopit se.

                                0 0
                      • Toman  

                        OK, dobře. Velké měkké boty – jejich použití, zcela jistě nevhodné, je vina toho lyžaře. Ono jde také o to, že někdy lidé už nepoužívají mozek.

                        Druhá eventualita – souhlasím. Na takové síly není vázaní koncipováno. Ale to už při čelním nárazu začne účinkovat vypnutí paty směrem nahoru. A lyřaž nebude mít přes sebou prostor, aby se to stihlo vypnout, takže narazí hlavou, pažemi, hrudníkem atd. Což může být hodně nebezpečné.

                        Patky do podložky – to už jsou hrubé síly při dopadu, ale ještě není nutné, aby v takové chvíli vázaní vyplo. Až potom, až ten dopad na patky nezvládne a tělo se začně kroutit jinam.

                        0 0
                    • Spathodus  

                      Já jen doufám, že to u těch SPD skutečně tak je. Pořídil jsem je teprve nedávno a předtím jsem toho o nich pročetl mraky. Nabyl jsem dojmu, že to opravdu funguje jako u lyží a že to teda vypne vždy, kde je třeba. Byl jsem docela překvapenej, když jsem si pak četl návod, kde je uvedeno „SPD pedály jsou navrhovány tak, že je možné uvolnit z nich obuv pouze pokud to má jezdec v úmyslu. Nejsou konstruovány tak, aby automaticky uvolnily nohu např. při pádu“

                      0 0
                      • Toman  

                        Neměj obavu, nestalo se mi, abych zůstal zapnutý v pedálech proti své vůli. Ony ty nášlapy vypnou i při pohybu nahoru, když pořádně trhneš nohou. A do strany – ven od kola i dovnitř rámu vypnout i při pádu nějak tak samy. Vždy tu nohu nějak vytočíš, ani si to neuvědomíš. Anebo při pádu, kdy neodvratně hrozí, vystoupím z kola vědomě.

                        Ale zase to s tím vypínáním, jako s čímkoli jiným, máme každý po svojem. Někdo má cit, odhad, intuici tak nějak vrozenou a a tělo dělá potřebné úkony přirozeně, jiný nad tím musí přemýšlet, a další je prostě od přírody pohybově gramla ( zase je šikovný v jiných činnostech ) a padá bez kontroly jako pytel otrub.

                        0 0
                      • Rychlej turista  

                        Méně čti (nesmysly) a více jezdi :-D

                        0 0
    • Lenka.05  

      Byt tebou, urcite zkusim kvalitni cyklokalhoty. Jestli jezdis v nejakych obyc kalhotach ci leginach a s pradlem, vubec se nedivim, ze mas prislusna mista rozedrena.

      Vubec se neboj, ze by to bylo nehygienicke. Naopak, je daleko horsi se parit ve spodarach+dalsim svrsku, ktere maji svy a rozediraji citliva mista.

      0 0
      • Toman  

        Konečně se zapojila s radou žena. My už jsme asi přišli na to, že její problém bude špatný posed a její hmotnost + nevhodné sedlo. Ty hadry nějakou roli mít budou, ale nebudou hlavní příčinou. A znovu opakuji, pokud nebude jezdit v nášlapech a šlapat správným stylem, tak se bude vždy na sedle natřásat a tím si bude spodek naklepávat. Při 5–6 hodinové jízdě už i to není nezanedbatelné.

        0 0
        • Lenka.05  

          No ja si na to vzpomnela vcera, kdyz jsem mela pod cyklokratasy jeste spodary a po dvouhodinove vyjizdce jsem byla rada, ze uz jsem doma a dneska na kolo nemusim :-) Fakt ty svy jsou strasny zlo!

          0 0
          • Toman  

            To jsem té dívčině psal výš. Že pokud jezdí v civilních hadrech a pod nima má ještě majtky, tak ty ji inkriminované partie rozsekají.

            0 0
      • Sandra  

        Dakujem Lenka, super, ze prispela aj zena :). Dnes som si ich kupila, tak uvidim ake to bude…ale necitila som sa v tom velmi pohodlne ako som si ich skusala. ale dam tomu sancu, je to len nezvyk…

        0 0
    • Sandra  

      Tak sme dnes prestavili bicykel. Posunuli sme riaditka blizsie a vyssie. A aj sedacku o kusok dopredu. Riaditka maju este volu sa posuvat dopredu, ale takto mi to asi bude stacit. Presli sme len cca 20 km, co som behala po meste, ale citila som, ze sa mi ovela lepsie sedi a hlavne som sedela na zadku :D.

      Dnes som si kupila aj dva druhy cyklonohavic.

      Takze zajra vyrazame na vikend, cca 200 km za dva dni nas caka, aj nejake kopceky. Tak som zvedava, ci to bude lepsie.

      Dam vediet v nedelu vecer, ci to zabralo. Ak nezaberie, pojdem do centra, kde mi aj tak budu servisovat bajk pred dovolenkou a poprosim ich aj o ukazanie sedenia a nastavenie

      0 0
      • Lenka.05  

        Tak to je bezva, snad se to podařilo vyřešit. Cyklokalhoty jsou jen nezvyk, určitě pomůžou. A chce to do nich fakt na ostro, aby tě nic neřezalo. No, co si budeme povídat, že :) Dobrý vynález (nejen) na cesty jsou taky vlhčené ubrousky na intimnější hygienu. Prodávají se i jednotlivě balené.

        0 0
        • Sandra  

          vlhcene obrusky su po mydle a vode moje oblubene :D tie mam u seba furt…

          0 0
        • Ravyo  

          Mno, taky existuje bezešvé funkční prádlo pro ty, co naostro neradi, nebo chcou šetřit pračku :)

          Já osobně jezdím naostro, když jdu opravdu na švih sama, nebo s mužem, ale bez cvrčka. Jinak když jedem celá rodinka na pohodu cca 50 kilásků, tak beru bezešvé, nechce se mi furt prát, kvůli takové chvilce na kole :)

          0 0
    • Sandra  

      Ahojte,

      sice nam pocasie v sobotu nevyslo, tak som bola na bajku len dnes. Nohavice odskusane. Prvu hodinu som nadavala, ze ja uz na bajk radsej nikdy nesadnem, ako byt vydrata, alebo mat hentie nohavice…Potom som prisla na to, ze sa na to da zvyknut asi. Presli sme sice len nejakych 80 km za necele 4 hodinky, ale islo sa mi lepsie. Mala som menej prestavok, lebo ma nic netlacilo…Ziadna odreninka, ani nic. Uvidim ako to bude po 2 dnoch, ale je to lepsie…

      Takze dakujem za rady vsetkym, myslim, ze moj problem je vyrieseny :))) BUdem si sice dlho zvykat na to sedenie a aj na nohavice, ale to sa podda urcite…

      0 0
      • Rychlej turista  

        Nějak tomu nerozumím, co ti na těch cyklokalhotách vadí, když tě nedřou? Proč si na to, že tě zbavily problémů, musíš nějak extra zvykat? To je snad normální a žádoucí stav, no ni?

        0 0
        • Vilém  

          Mozna najednou chybi nejaky prijemny pocit z jizdy.

          Zas jine prijemne pocity prisly.

          0 0
        • Sandra  

          No lebo ma sice nic neboli a neskrie, ale proste je to novy pocit, necitim tak sedacku pod sebou…je to o zvyku. Aj na dobre sa obcas zvyka, aj ked to ide urcite lahsie a rychlejsie ako na to zle :)

          0 0
        • Ruprt2  

          Nic zvláštního bych za tím nehledal. Připadá si tlustá.

          Mě spíš zaujalo, že si musí zvykat na posed. Možná jsem to blbě pochopil nebo to blbě napsala.

          Ale to posunování řidítek a sedla stylem šoupnu to trochu sem a tam mi přijde divné.

          Poloha sedla je daná.

          A řidítka bych jezdil tak jak mi to vyhovuje navzdory poučkám a navzdory názorům na bf od lidí, kteří mě ani neviděli.

          0 0
          • Toman  

            Ano, poloha sedla je daná, tu určují určité tělesné propozice. Ale my jsme se domnívali, že ho nemusí mít správně nastaveno. Mohla třeba " převalovat kotelnu " ze strany na stranu a tím si rozedírat rozkrok. Anebo mohla mít řídítka daleko před sebou, záda skloněná víc, než je zdrávo, no a pak si na Ni tlačila ještě víc.

            Zapojíš se do diskuze, když už má Sandra problém vyřešený a jsi jako Chytrý z Nitry.

            0 0
            • Ruprt2  

              Nezískal jsem pocit, že si to nastavila správně. Jenom že to někam šoupla, aby to bylo jiné.

              V diskuzi jsem byl dřív jak ty a sleduji ji celou dobu, tak nechápu tu poslední poznámku.

              Ovšem jestli máš pocit, že jsi to vyřešil ty, tak jsi borec! Zásluhy ti brát nehodlám.

              0 0
              • Toman  

                Prosím, přijmi mou omluvu. Přehlédl jsem tvůj příspěvek. T.

                0 0
          • Sandra  

            Mne teraz to nastavenie vyhovuje viac. Som spokojna. mam rovno chrbat (teda nie v pravom uhle, ale proste vyrovnaný, nehrbím sa…), nemusim sa nacahovat rukami, neboli ma ani krk, co sa mi obcas stavalo po takých 40km…Idem rýchlejšie a mám menej prestávok…Nas­tavovali sme riaditka a sedlo po ceste niekoľkorkát, aby som s tým bola spokojná…Nebolo to tak, že šupli sme to sem a hotovo…Prešupli sme to potom ešte niekoľkokrát po ceste a až potom bolo hotovo…

            Možno nejazdím tak ukážkovo ako cyklisti, ale to nebolo mojim cieľom. Ja sa chcem cítiť na bajku dobre a prečistiť si hlavu, nemať odreniny.

            0 0
            • jIrI___  

              Na chrbat rovno si dávej pozor. Páteř a ploténky dostávají víc zabrat od rázů a otřesů zadního kola, než když jsi ve „sportovnější“ pozici.

              0 0
              • blaf  

                pater dostava zabrat, kdyz na tom sedis jak na zachode, ne kdyz mas rovna zada, zada by mela byt „rovna“ vzdycky, byt vyhrbeny je spatne, ale zalezi co myslela tim, ze ma „chrbat rovno“

                0 0
                • Bonebiker1  

                  Tak s tím nesouhlasím, myslím že Jiří má pravdu…

                  0 0
                  • Sandra  

                    tak myslím, že som to napísala dosť jasne ako rovno :D proste sa nehrbím…keď sa hrbím, tak ma bolí chrbát, takto ma chrbát nebolí…Ale nesedím ako na záchode vyrovnaná. Jasné, že som v určitom uhle predklonená..Je to dosť jasne napísané…Mne to takto vyhovuje teraz, takže neviem ako je to podľa tabuliek, ale mne sa takto jazdí dobre…

                    0 0
                  • blaf  

                    muzes nesouhlasit, to je tak cely

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Pravdu má Jiří i ty. Problém je jen v tom, že jsi nepochopil psaný text. Z kontextu je zcela jasné, že Jiří neměl na mysli být shrbený, ale být na kole raději položený, než vzpřímený.

                      0 0
                      • Bonebiker1  

                        Vlastně mluvíme o tom stejném, jen si nerozumíme, ale obrázek je jasný.

                        0 0
                        • Toman  

                          Obrázek je jasný a záda budou na kole vždy dostávat kapky. Ať už jejich úhlem nad rámem, vibracemi, přetěžováním trapézového svalu držením hlavy i šlapáním přes bedra, zváště ve stoupání. To už tu tako mohokráte padlo: v dlouhém kopce mě bolí záda, nebo bolí mě za krkem, mám asi nízko ( i daleko ) řidítka.

                          Pokud bude cyklista držet relativně rovná záda, tak šetrnější k bedrům bude pozice s trupem více položeným. Záda budou lépe rozkládat vibrace. To platí při šlapání z kopce a po rovině. Čím prudší kopec, tím více budeme připojovat do práce nohou i bedra. A čím víc položená záda, tím více bedra přetěžujeme.

                          K trapézovému svalu budeme šetrnější při více vzpřímených zádech. V takovéto pozici je to pak horší i pro bederní část z pohledu otřesů. A nejen pro bederku, ty vibrace se pátěří přenášení do celého těla.

                          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.