• Aira666

    Zdravím, na začátku tohoto roku jsem kupoval nové páky Shimano XT BR-785 a třeny jsem použil ty staré, tedy BR-M775 a po nějaké době mě brzdové páky při zmáčknutí dotýkají gripů. Už jsem je několikrát odvzdušňoval (brzdy jsem si vždy odvzdušňoval sám, takže podle mě nedělám chybu já) a vždy po nějaké době totéž. Odvzdušňuju pomocí nálevky shimano a injekční stříkačky, olej používám a2z. Není problém ve špatných třmenech, že nejsou na sebe třeba kompatibilní? Už si nevím rady a chci problém vyřešit dokud je venku tak hnusně :(

    0 0
    • Jery01  

      Šoupni jednu brzdu odvzdušnit do servisu a uvidíš :)

      0 0
    • kubad  

      v kompatibilitě problém není, kde je to netusim . pokud nic neteče bude se to blbě hledat

      0 0
    • KubaBajk  

      Netuším, jestli to může mít vliv nebo ne…ale při odvzdušňování brzd, jejichž páky mají Stroke je potřeba, aby Stroke byl co nejvíce povolen – vzdálenost desek ve třmenu co největší.

      Taky jsi zde napsal, že jsi jiř několikrát odvzdušňoval, ale nenapsal jsi, zda-li byly brzdy při každém odvzdušnění zavzdušněné nebo to bylo OK a odvzdüšnil jsi jen proto, že tě nenapadla jiná možnost.

      Předpokládám, že se ti brzdy nezavzdušňují…to by jsi asi řekl.

      0 0
      • Aira666  

        Tohle jsem ještě nezkoušel, vždy jsem měl stroke utaženej, takže mám zkusit jej co nejvíc vyšroubovat a pak teprve odvzdušňovat?

        0 0
        • worlusho  

          Zkontroluj, jestli ti chodí ve třmenech oba písty stejně (při vystředění třenu nedochází k ohýbání kotouče při stlačené páce). Minulý týden jsem se s tím setkal u starých LXtek, zadní i po odvzdušnění byla měkká (páka šla na grip). Až po rozhýbání pístků, tak aby chodily synchronně závada zmizela. Souvislostí jsem se nezabýval.

          0 0
        • worlusho  

          Zkontroluj, jestli ti chodí ve třmenech oba písty stejně (při vystředění třenu nedochází k ohýbání kotouče při stlačené páce). Minulý týden jsem se s tím setkal u starých LXtek, zadní i po odvzdušnění byla měkká (páka šla na grip). Až po rozhýbání pístků, tak aby chodily synchronně závada zmizela. Souvislostí jsem se nezabýval.

          0 0
          • Aira666  

            písty mi chodí stejnoměrně, už jsem je zkoušel zozhejbat a v pohodě.

            0 0
            • worlusho  

              Nevím do jaké míry mají nové páky shodný či rozdílný výtlačný objem oproti starým. Pokud bych vzal v úvahu, že máš nové páky (plně funkční) a nikde neuniká olej, tak potom pokud by byl menší výtlačný objem nových pák, může na to mít vliv mezera mezi deskama. Neměnil jsi pružinky nebo dodatečně nevyčistil třmeny?

              0 0
      • marek_K2  

        No to ako je zasrobovany freestroke ziadno neovplyvnuje pohyb piestov v strmeni, aspon na 785kach. Jedine co freestroke robi ked je srob povoleny je ze mechanicky oddiali packy od gripu a pocas celej tej oddialenej vzialenosti potom este packa netlaci olej. Zacne az ked sa dostane do polohy ako keby bol freestroke srob zasrobovany na doraz. Freestroke je tunovanie bodu kontaktu pacok, nie dosticiek. Neviem preco si vela ludi mysli ze to robi nieco aj s piestami.

        0 0
        • Aira666  

          no já jsem ještě free stroke nikdy nepoužil a ani na těch starých, ale teď jsem v situaci, kdy zkouším už fakt všechno. Na oddálení pák od gripů tam je šroub u pák, ale free stroke nevím na co přesně je.

          0 0
          • worlusho  

            Free stroke ti nastavuje místo pracovního záběru pístu při konstantní vzdálenosti páky od gripu.

            0 0
            • marek_K2  

              A mal si v rukach XT 785 brzdy? Nahodou mam jedny doma a freestroke vobec nenastavuje pracovny zaber piestu pri konstatnej vzdialenosti pak. Tam totiz robi presne to co som pisal. Vzdialenost paky od gripu sa nastavuje velkym srobom. Ale pri povolovani freestroke srobiku sa este dodatocne oddaluje paka a cela ta vzdialenost je potom mrtvy chod. Je to cisto len dodatocna mechanicka uprava vzdialeniosti packy od gripu s tym ze pocas celej tej vzdialenosti o ktoru sa to oddiali freestrokom sa potom vobec nezatlaca piest, ta packa tam len tak volne „planda“, proste si mozes namacknut bez toho ze by si zacal brzdit.

              Neviem ako to bolo na 775, tam ludia pisali ze srobovanie freestroku nemenilo takmer nic. Mozno ze tam ovplyvnoval priamo vzdialenost piestov tym ze zatlacal nieco priamo do oleja co potom hybalo priamo piestami v strmeni(z tvaru packy a umiestnenia toho srobu na 775 mi to tak aj pripada). Asi prislo na to ze je to blbost a prekopali to u 2012 tiek na vyssie spominany system.

              To vysvetluje aj fakt preco ludia ktory maju 2012slx a vysrobuju zaslepku a nahradia ju srobom nepozoruju potom pri srobovani toho dorobeneho freestroke absoutne ziadnu zmenu. Pretoze XT packa je ina ako SLX, ma mechanizmus na ktory ten srobik tlaci a meni tak polohu packy, na SLX ten srob nic netlaci a je furt len v lufte.

              0 0
              • worlusho  

                Neměl jsem v ruce XT 785 a free stroke funguje u obou stejně. Asi si špatně pochopil co jsem napsal. Pokud povolíš free stroke prodloužíš mrtvý chod brzdy, pokud dodržíš konstantní vzdálenost páky od gripu (nastavíš pomocí štelovacího kolečka na páce) posuneš pracovní bod záběru páky blíže ke gripu. Pokud šroub free stroke utáhneš (krátký mrtvý chod), tak při stejné vzdálenosti páky od gripu bude pracovní bod záběru dál od gripu. Rozumíme si? Na tento set-up se to používá. V případě Aira666 bych šroub stroke zašrouboval, aby pracovní chod páky měl rychlý nástup, prostě co nejkratší mrtvý chod.

                0 0
                • marek_K2  

                  Jasne uz sa chapeme, s hydraulickym okruhom to netobi nic, je to len cisto vec polohy packy. Lebo co som sa stretol tak niektori ludia to chapu tak ze to meni medzeru medzi kotucom a doskami. A iny zas, hlavne na zahranicynch forach, pisu (hlavne ked boli etse len 775ky) ze v tom necitia absoutne ziadny rozdiel. Ved ho nieje len citit ale aj jasne vidiet, ked sa ten srob povoli packa sa oddiali od gripu snad o centak.

                  Ale potom je pri odvzdusnovani poloha freestroke uplne suma fuk.

                  0 0
                  • worlusho  

                    Tak u 775 je to opravdu jedno kde se nachází free stroke. Membrána co se stará o utěsnění víčka má dostatečnou diferenční schopnost na různorodost nastavení stroke při odvzdušňování. Jak to vychází u 785 tak to netuším, ale podle toho co píšeš, tak je to asi také šumák. Tohle ale platí pouze za předpokladu, že nepřeplníš celý systém přes odvzdušňovací šroub na třmenu.

                    0 0
        • KubaBajk  

          No, já vycházel z tohoto videa.

          Na třetí minutš tohoto videa zde nastavují vzdálenost páky velkým šroubem co nejdále od gripu a taktéž zde povolují Freestroke, oboje před samotným plněním brzdového systému.

          0 0
          • Aira666  

            už jsem je tedy znovu odvzdušnil s tím, že před samotným odvzdušnění jsem povolil freestroke a co nejvíc oddálil páku od gripu, uvidím zda se zadařilo, teď jen jezdit a doufat, že už to nebudu muset řešit…díky za rady

            0 0
    • apache6000  

      Ahoj brzdy jsou 100% kompatibilní. Pokud ti olej nikde neprosakuje tak je máš blbě odvzdušněné.Koukni kolem třmenů a páček jestli to někde není mastné . Jinak ,zkus to odvzdušnit podle tohohle návodu : http://techdocs.shimano.com/…30604555.pdf

      0 0
    • Team6  

      Velky vliv na chod paky ma predpeti pruzinky ve trmenech. Pokud pruzinku moc napruzis, pistky se vice zatlaci a pak je treba delsi chod paky na to aby se desky vubec dotkly kotouce a na brzdeni uz moc chodu nezbyva. Resil sem stejny problem u predeslych xtr. Zkus ty pruzinky…

      0 0
      • kubad  

        muhehe pobavils :-)

        jedina funkce tech pruzinek je pritladet desky k pistku :-)

        na to aby ovlivnili chod brzdy jsou mooooc mooooc slabe

        0 0
      • KubaBajk  

        Tohle je opravdu nesmysl. Ty pružiny Ti pístky nepřetlačí a nepřetláčí…to by ti páky chodily samy :)

        0 0
      • blisterexist  

        blbost, já mám brzdy bez pružinek a taky se to vrací:-D

        0 0
    • Team6  

      Blby kecy nebo zkusenosti? Az je vyzkousis poradne napruzit tak komentuj…

      0 0
      • Team6  

        Spatne zarazeno. Reakce na kubada

        0 0
      • kubad  

        skus si ty mudrlane zatlacit pistek jakou to potrebuje silu a pak kecej.

        pruzinky automaticky napruzuji, na chod to absolutne vliv nema, a nauc se radit prispevky

        0 0
        • Team6  

          Znovu opakuju, zkusil si nekdy poradne napruzit original pruzinku co je ke shimano deskam? Mluvim o tom typu co je u xtr 970 atd. Takze temer vsechna stara shimana. Co se stane kdyz pruzinku vyndas? Budou se pistky vracet? Pripadne jak dlouho? Pises jen sve domenky, ktere nemas vyzkousene! Kdybych to nemel osobne vyzkousene tak to sem nepisu

          0 0
          • kubad  

            za tim co pisu si stojim, a pistky se budou samo vracet i bez pruzinek, ale pokracuj :-)

            znovu ti opakuji jedina funkce pruzinky je odtlacet desky, ne pistek, ten je vraceny uplne na jinem principu

            0 0
        • Team6  

          Znovu opakuju, zkusil si nekdy poradne napruzit original pruzinku co je ke shimano deskam? Mluvim o tom typu co je u xtr 970 atd. Takze temer vsechna stara shimana. Co se stane kdyz pruzinku vyndas? Budou se pistky vracet? Pripadne jak dlouho? Pises jen sve domenky, ktere nemas vyzkousene! Kdybych to nemel osobne vyzkousene tak to sem nepisu

          0 0
      • Team6  

        Spatne zarazeno. Reakce na kubada

        0 0
        • kubad  

          dobre ty :-) a jak to funguje treba u Magur ktere pruzinky nemaji

          0 0
          • Team6  

            Bavime se o shimanech. Prosim jen odpovez ano/ne. Zkousel si to?

            0 0
            • kubad  

              ano, pruzinky pri montazi desek predpruzuji.

              na chod brzdy to nema zadny vliv,

              ano i konkretne u techto shiman

              0 0
              • worlusho  

                Proč předpružuješ pružinky, nějaký tuning či co ? :) Jen se ptám.

                0 0
                • kubad  

                  preventivne, aby desky mely max mezeru.

                  0 0
                  • worlusho  

                    Aha, já chápal tvé příspěvky uvedené výše tak, že to na mezeru vliv nemá, že to jenom drží desky u pístků.

                    0 0
                    • kubad  

                      tak se nauc cist :-)

                      pruzinka pak proste vetsi silou tlaci desku na pistek. nic vic

                      0 0
                      • worlusho  

                        Ty píšeš o maximální mezeře ne já.

                        0 0
                        • kubad  

                          :-)

                          ja pisu ty si domyslis to co ale nepisu.

                          proste napruzena pruzinka vetsi silou pritlaci desky k pistku, a tim za kazde situace maximalizuje mezeru mezi deskama, ktera je vsak dana systemem brzdy! na to pruzinka nema vliv

                          staci takhle?

                          0 0
                          • worlusho  

                            Mě je to úplně jedno co píšeš a je úplně jedno co já si o tom myslím. Jde o to, až to tady bude někdo sosat jako studnici informací, aby to pochopil. ;) A jak se říká není nad vlastní zkušenost. To, že se někdo s něčím nesetkal, neznamená, že se to stát nemůže.

                            0 0
                            • kubad  

                              sorry ale ja tu nepisu bludy o tom ze pruzinka roztahne mezeru o dalsi 0,2 mm

                              a jestli s nepochopil co sem nahore napsal, tak sem to popsal presneji.

                              0 0
                              • worlusho  

                                Já vím jak to funguje, proto píšu, že na mém názoru tu nesejde.

                                0 0
                      • Team6  

                        Kubade nevim jakym titulem nas tu skolis, ale mirne napruzena pruzinka dle tebe drzi desku stejne daleko od kotouce jak hodne napruzena. O sile pritisknuti deska/pistek si nepsal ani slovo

                        0 0
              • Team6  

                Ano, presne tento zpusob sem volil i ja. Viditene sem pruzinky napruzil cca o 3mm kazdy kousek. Jen tak se nedaji… U shimano desek jsou ty pruzinky ze silnejsiho plisku nez u desek force co jsem zkousel. Paklize tu pruzinku napruzis ze uz ji trvale deformujes ma takovou silu ze pistky skutecne mirne zatlaci. Desetinu, dve? Pistky se vraci nejspise na principu podtlaku kapaliny ktera je zatahuje zpet. Pokud jim na kazde desce pomuzes desetinu dve, coz ta pruzinka dokaze (ne treba hned, ale stalym tlakem po delsi dobu Ano!) tak to ve finale muze hodit treba 0,4mm dohromady na obou deskach. Tudiz je vytlaceno vice kapaliny do expnzky. A pistek v pace neni tak velky aby chybejici mnozstvi ktere bylo vytlaceno zpet bylo zanedbatelne. Skutecne jsem tuhle situaci mel u svych 970 a problem byl moc napruzena pruzinka…

                0 0
                • kubad  

                  pletes se, neni to tak.

                  ta pruzinka by na tohle musela byt mnohonasobne silnejsi nez je

                  0 0
                  • Team6  

                    Udelej si test. Nech pruzinku normal a zmer mezeru mezi deskama. Pak ji s prominutim napruz jako krava, totalni extrem a znovu mer. Bavim se porad o 970. Zrejme tve predpruzeni neni tak velike…

                    0 0
                  • Team6  

                    Me se libi jak clovek kterej v me sizuaci nebyl, tak mi vysvetluje ze muj problem vlastne tak nebyl a ze se pletu. Usmevne…

                    0 0
                    • kubad  

                      no a nepromazals y pistky pred timto zasahem treba?

                      0 0
                      • Team6  

                        Neni to druhorade? Dle tebe ta pruzinka silu nema. Jaky vliv by na to melo promazani pistku? Ano, sve kolo udrzuju ( udrzoval, dokud mi ho naky zkurvisyn necornul), tj pistky cistim a promazavam aby nezadrhavaly.

                        0 0
                        • kubad  

                          ne neni, protoze promazany pistek se lip vraci.

                          nekdy si zkus silu potrebnou k vraceni pistku, a srovnej se silou pruzinek, uvidis sam ze ta pruzinka na to fakt nema sebemensi vliv.

                          to kolo skoda pracky sekat hajzlum :-(

                          0 0
                        • nitraq  

                          Promazaný pístky choděj snáz, takže se taky víc vrací.

                          0 0
                          • Team6  

                            Ano, ale pokud je pistek vice vytlacen je ve vedeni vice kapaliny. Pokud je mene vytlacen je tam kapaliny mene. V pripade ze je kapaliny mene a chci desku stiskem paky dostat do polohy X musim zmacknout paku k riditkum blize (delsi chod paky) nez kdyz je kapaliny vice a pistek uz je v zakladni poloze (volna paka) blize bodu X.

                            0 0
                    • Concorde  

                      To je ale fakt blbost. Kolikrát mi dá zabrat od sebe pístky vypáčit šroubovákem a pružinka z milimetrového plechu na to nemůže mít vliv. To by tam muselo byt „péro jak ve vzduchovce“… :)

                      0 0
    • kuca  

      Mám podobný problém. Nejsem mechanik, ale obyčejný spotřebitel, takže můj popis bude jednoduchý. Shimano XT BL-M785 na kole RB IQ. Po 2 letech lehkého provozu a pravidelném servisu v prověřených cykloservisech mi páka přestala zabírat. Podobně jako popisuješ…páka se dotýkala gripů a brzda nezabírala. V servisu mi řekli, že je to degradací těsnění v nádobce na olej při páce. Že už takových reklamací měli více. Bohužel těsnění nejde vyměnit. Takže mi to jenom odvzdušnili a teď čekám, kdy se to zase pokazí.

      No a aby toho nebylo málo, po 2,5 roku mi začala „slzit“ přední brzda. Takže přední kotouč nebrzdí vůbec, protože je od oleje a zadní kotouč brzdí dočasně, než se zase zavzdušní přes špatné těsnění.

      Shimano je pro mne velikým sklamáním. Při kole za 60 tisíc a velice šetrném zacházení bych takové problémy nečekal. Na mém příštím kole Shimano komponenty rozhodně nebudou. Jsem z toho dost naštvaný.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • capo  

        Chápu tvoji frustraci, ale naprosto realisticky lepší brzdy (myslím tím poměr cena/výkon a jejich bezúdržbovost/pro­blémovost) nenajdeš. Měl jsi asi smůlu na ty svoje.

        0 0
      • figur  

        Ono je pro ten servis lepší prodávat celý páky, než hledat jiný, pro zákazníka výhodnější řešení.

        http://www.tnc-hamburg.com/…--26783.html

        0 0
      • Singlespeed  

        Nebuď naštvaný. Je to spotřebáček jako vše dnes na kolech. Brzdy jiných značek na tom nejsou o nic líp. Ještě se třeba mohly rozsypat keramické pístky, což se ti zatím nestalo, takže pohoda :-). Pokud nechceš řešit těsnění, odvzdušňování, slzení apod, kup si mechanické kotoučovky. Mně slouží Avidy BB7 už sedm nebo osm let bez jakýchkoliv problémů, jen občas vyměním za pár desetikorun bovden a lanko a, pochopitelně, destičky.

        0 0
    • Sultan  

      No ja mam problem s xt brzdama ten ze po cca mesici co sem je sundal z kola a pak zase nasadil sou paky line se vracet netusim cim to je

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.