• george65

    Zdravim potreboval bych radu, sedel sem u stolu vedle kola a najednou slysim unik vzduchu jako by praskla duse, kouknu ale slo to z vidlice :-( na levy noze vyskocilo takovy to tesneni (viz obrazek), tak sem ho tam namacknul zpatky nafouknul a vypadalo to v klidu ale do rana se to stalo znovu :-(, ve vidlicich se moc nevyznam a nikde na foru sem podobnej problem nenasel takze predem diky za rady…

    0 0
    • aortacek  

      Doporučuji ti se obrátit na Milana je to jeho specialita.
      www.tuning-test.cz/index.php?…

      0 0
    • JSt  

      tohle jsem videl u prefouknute rs pilot. kolik tam stouchas?

      0 0
      • Polka  

        joo, to se me u pilota taky stalo :-)

        0 0
      • george65  

        jo to me taky napadlo ale v tu dobu tam bylo priblizne 125psi… to by melo byt v poradku zvlaste kdyz sem s tim takhle jezdil vetsinu doby co ji mam… ted sem potreboval sjet do mesta tak sem to tam zase jen zamackl a nafouknul pro sychr jen malo a tesneni drzi zato vzduch po 2 hoddinach utekl, sice ne moc dalo se na tom jet ale stat se to nekde v lese :-( ona by mela byt jeste v zaruce a oprava podle me asi jen nejaky tesneni (doufam) jenze na to ja si netroufam a ted kdyz zacina sezona byt bez kola :-( :-(

        0 0
        • antuch  

          aby ti vyskočil stírák, tak bys musel prorazit vzduchovou patronu. Ta je totiž uzavřená v noze a na stíráky to nemůže mít vliv. Podle mě jsi to někde prorazil (což se stane) a ten stírák to chvíli udržel a pak to prostě pustil:-)

          0 0
        • Lišák  

          Zkontroluj, jestli máš na pístku ve vzduchové patroně olej. Je možné, že se vzduch dostal přes těsnění pístku do nohy a vyrazil stírák.

          0 0
          • george65  

            hmm to zni docela pravdepodobne,jak se to dela? ja se v tom prave nechci moc hrabat abych to nepos*** jeste vic… cely kolo sem sice postavil sam ale zrovna na vidlice odbornik nejsem :-(

            0 0
            • milan1  

              Podívej, od tohohle máš záruku, kterou držím. Jakmile nastane nějaký takovýhle problém, tak je dobré mě o tom dát vědět, zatím nemám od tebe ani jeden mail. Tobě snad záruku drží někdo zde? První, co se musí vyřešit je to, zda jsi dělal před únikem nějaký vlastní zásah, mám předepsáno doplňování oleje na vzduchový pístek. bylo provedeno? A jak? Při zásahu jde dosáhnout klidně poškození těsnění na zátce, únik do nohy způsobí vystřelení stíráku, stajně jako únik přes samotný pístek. V návodu mám mimojiné psán doporučený tlak na který se fouká a je to 100 PSI. Větší tlak Který uvádíš samozřejmě únik nezpůsobil, to žádném případě. ale návod mluví o jiním tlaku Další ale co čtu, je, že potom se zase jelo naopak na nízkém tlaku.

              Závěr. Vidlici vezmeš pošleš, popíšeš problém a já zjistím příčiny. V případě, že nebyla příčina na tvé straně, tak problém spadá do záruky. Příčina se objeví po rozebrání. Kdokoliv, kdo měl problém a obrátil se na mne měl vždy vyřešeno zhruba do týdne.

              0 0
              • tom..2  

                ..po kolika hodinach, pripadne km se ma doplnovat ten olej na vzduch. pistek? ..a na kolik ji muzu max nafoukat aby se ji nic nestalo?..mam tam 100 a zda se mi celkem mekka..a to mam 70kg..

                0 0
                • fluider  

                  Ja vážim 67kg, mám ju na 95psi (ak si presne pamätám) a po včerajšom výlete s mar_tinom a misiakom som nadočakávania spokojný. Mäkkosť je dosť subjektívny pojem.

                  0 0
                  • milan1  

                    Díky ze reakci, tohle je klasický další příklad, jak člověk zvyklý na necitlivou vidlici sae bude snažit vyrobit to samé i z následující. Tady jsou příčiny přefoukávání vidlic a znehodnocování chodu. Taky se divím, jak je tenhle thread podnětný, zákazník se neptá mě konkrétně ale osloví mě dotazem zde na fóru. Ono je to ale vhodnější, mohlo by se to vyřešit pro více lidí. I když tohle se tu řeší už poněkolikáté a vyřešené to stejně nevidím. Takže třeba už naposled. Vzduchová vidlice, která jde při jízdě na doraz je špatná a málo nahuštěná. Tohle je měřítko a zcela zásadní. Přehušťování vede k jedinému - zmenšuje se využívaný zdvih. Přehuštění do extrémních hodnot nemůže nic přinést.

                    0 0
                  • fluider  

                    Teda, aby som upresnil prečo som nadočakávania spokojný. Mar_tin s misiakom ma zaviedli na úzke traily, na ktorých sa rozbité stúpanie striedalo s rýchlymi zjazdmi so sériami koreňov, šutrov, sem tak nejaký ten polet… Jazdil som na pneumatikách Bontrager Jones XR 2.25", ktoré sa v blate a marazme rýchlo zaniesli a trebalo dávať pozor na terén, žiadna vizuálna kontrola chodu vidlice.

                    Vidlica začínala hladko a hladko aj pokračovala vo zdvihu, brzdenie pred zákrutou aj prejazd zákruty pekne do mäkka, žiadne skokové zmeny zvihu. V rýchlych pasážach cez koreňe  a šutre pracovala dostatočne rýchlo, odskok mám nastavený na najrýchlejší (teda najslabšie tlmenie)… napriek tomu žiadne kopanie alebo hojdanie. Je nastavená na 110mm zdvihu a v niektorých tažších pasážach som cítil, že krásu jazdy už obmedzuje tuhý zadok HTčka. Napriek 95psi som ju nedal nadoraz a ani skokom z miesta sa mi to nepodarilo.

                    Starý AXON neposkytol podobné kvality. V tažkých úsekoch som musel ísť pomalšie a citlivosť bola úplne inde. Tú citlivosť podľa mňa dobre vidno na mestskej komunikácii, kde prechádzaš po rôznych mapách a opravách asfaltu. Jemné zmeny povrchu, do 10mm,  si starý AXON všimol len ak to bola ostrá hrana, EPICON to plynule mäkko prejde.

                    0 0
                    • mar_tin1  

                      …ktoré sa v blate a marazme rýchlo zaniesli…

                      :DDD

                      krátko zo slovníka slovenského jazyka:

                      marazmus -mu m.

                      úpadok tela vekom, vysilenie, stareckosť, senilnosť; spustnutosť

                      ale

                      maras -u m.

                      expr. blato, trasovisko, špina

                      0 0
                      • fluider  

                        No veď tie pneu boli načisto vysilené a spustnuté po niekoľkých prechodoch blatom, ihličím a lístím :-). Šak som sa aj 2× vytrepal :-).

                        0 0
                        • tom..2  

                          omlouvam se..pravda, ze v podstate s zadnou „poradnou“ vidli zkusenosti nemam..ja ji jel jen tak 15km.., ale rozhodne na doraz jsem ji nedostal ani nahodou..a to sem se schvalne snazil..chod se mi zda super (mam 100mm RL 2007)..jeste sem teda neskousel hodne rychly a hodne tecnicky veci.. ..hl. mi slo o to, jestli by mi nekdo, prosim, mohl poradit jak casto dolejvat ten olej, aby se pistek nedostal „na sucho“?..a jak se o ni dal starat..lock patrona atd…na netu sem nic poradne nemasel..

                          0 0
                          • xentar  

                            Milan k Epiconům dává hezkej návod, pokud si ho ztratil nebo máš vidlici odjinud, přepíšu ti zásadní body:

                            1. 10 hodin provozu – utáhnout šroubky dole na nohách vidlice
                            2. 50 hodin provozu – dolít olejíček na pístek
                            3. 100 hodin provozu – rozebrání, vyčištění, kontrola + dolití motorového oleje (20ml do každé nohy) – doporučeno v servisu (pro nás šťastné z okolí to znamená u Milana :)

                            no a po každé jízdě setřít nečistoty, nastříknout vnitřní nohy silikonovym olejem a propružit

                            0 0
                            • tom..2  

                              ..diky moc..to je to co sem potreboval vedet..(vidle neni od Milana)

                              0 0
                              • milan1  

                                A teď se zeptám já. To je takový problém zeptat se na tyto zcela základní otázky svého prodejce? Vždyť přeci on a nikoliv někdo na internetu má vztah právě k té konkrétní vidlici a povinnost informovat o zcela základních záležitostech mu zcela právem náleží.

                                0 0
                            • nobody  

                              ad 2. jaký olejíček píše, že máš dolívat? thx

                              0 0
                              • mm  

                                silikonovy

                                0 0
                                • nobody  

                                  a kde seženu silik. olej, zatím jsem jen viděl ve spreji.

                                  0 0
                              • Lišák  

                                RedRum od Rock Shox.

                                0 0
                                • nobody  

                                  koukal jsem se na pístek a mám tam už málo oleje, takže co mám dolít

                                  tlumičový (5–10W) nebo silikonový olej ve spreji (Sheron)? Redrum od RS nemám teď kde koupit + cena :)

                                  stačí tak 0,5 cm nad pístek?

                                  0 0
                                  • Lišák  

                                    Z těchto dvou bych tam nelil ani jeden. Chce to nějaký a větší viskozitou („hustší“). Tyhle řidké se hned „vydřou“ a zase budeš nasuchu.

                                    0,5cm by stačilo.

                                    0 0
                                    • nobody  

                                      ten silikonový ze spreje, když nechám na chvíli odstát (vyprchá plyn) je celkem hustý, tak to zkusím a budu častěji kontrolovat.

                                      0 0
    • Lišák  

      Tak jak to dopadlo?

      0 0
      • milan1  

        No, mám to tady, pístek byl na suchu, neudělal jsem nic jiného, než použil olej a dodnes drží bez problému, nejezdil jsem na tom. Zítra vše pro jistotu ještě vyčistím a vidlice jde zpět.

        0 0
        • Lišák  

          V týdnu jsem taky zjistil, že mi utekl vzduch. No a jak píšeš-zanedbaná kontrola oleje na pístku :-/ Stydím se… Olej dolit, vše O.K.

          0 0
          • milan1  

            Ty jsi pečlivý u tebe strach nemám :-)

            0 0
            • Meduza  

              Smarja Milane, kdyz to tak ctu, tak se mi zda, ze za tebou budu muset zajet se svym Talasikem jednak na tuning no a na skoleni jak si udrzovat sam… Uz mam najeto cca 900km bez udrzby, to znamena cca 60 hodin… Uz abych ti asi zavolal coz?

              0 0
            • Lišák  

              Milane nešel by sehnat samostatně mechanismus TAD a vyměnit dát ho do loňského Epicona?

              0 0
              • milan1  

                Tohle jsem právě teď zkoušel zaměňovat a popíšu ti problematiku. Za prvé, neseženeš TAD jako samotnou jednotku. Vidlice XC PRO, na které bylo tohle použito má duralové nohy a tudíž, i když mají stejný vnější průměr, tak síla stěny je jiná a zastavovací rozměry horních zátek tudíž nejsou stejné a záměnné. V současné době je použitelná pouze kompletní verze TAD. Verze XC PRO 2006 a výše (140 mm zdvihu) je mohutnější je to vlastně RUX.Je mohutnější i než Epicon. Starší verze má zdvih jenom 120 mm a je to lehčí provedení odpovídající tvé staré XC PRO SL.

                0 0
                • Lišák  

                  Hmmm… Takže z toho nic nekouká… Kurňa, taky mohli TAD dělat už minulý rok…

                  0 0
                  • burnout/syndrome1  

                    Smím se optat,co je to ten TAD?

                    0 0
                    • mar_tin1  

                      Travel Adjust a Damping – nastaviteľný zdvih a útlm

                      0 0
                    • Lišák  

                      Páčkou na řídítkác si nastavíš zdvih, jaký momentálně potřebuješ. V případě Epiconu 60–140mm.

                      0 0
                      • Wakan  

                        Jsi me malinko vylekal, kdyby to bylo 60–140mm, to bych na nej jeste ten mesic pockal, podle oficialnich stranek to ma byt 100–140mm, jak to bude ve skutecnosti, to nevim.

                        0 0
                        • Lišák  

                          A v čem by byl problém, kdyby se nejnižší zdvih dal nastavit na 60mm?

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Asi v tom, že by si měl větší výběr jaký dáš zdvih a pak se nemohl rozhodnout ve výjezdu :-) Ale jinak těch 100mm je dostatečných. Větší snížení už by příliš změnilo hlavový úhel a už i příliš nebezpečně snižovalo střed.

                            0 0
                            • Lišák  

                              Wakan možná úplně nepochopil funkci TAD. Možná myslí, že se vidlice přepíná skokově 60/140.

                              0 0
                              • Wakan  

                                Funkci chapu, jen me nenapadlo nastavit nejnizsi zdvih na 60. Tak se omlouvam za ne zcela hodnotny prispevek.

                                0 0
                                • Lišák  

                                  Omluva snad není potřeba, je to diskuse a nikdo se neuráží, tak pohoda, ne?

                                  0 0
                            • paulovic  

                              TAD je vynikajúca volba. Na zmenu zdvihu treba viacej šikovnosti ako pri Talase, ale je to rýchlejšie. Teraz jazdím Talasa, tak viem priamo porovnať. TAD (E-TR) vozím dva roky na XC-Pro 60–120 iba upravený na 20–122. Uhol ti zmení ale na extremnych výšlapoch to velmi pomôže. Pri konci výšlapu stačí potlačiť páčku a si na maxime, alebo v ktorejkolvek polohe. Treba trochu šikovnosti (viac ako pri Talase) TAD nemení skokovito ako Talas, ale zatlačíš páčku, nastavíš zdvih a pustíš. Nevýhoda oproti Talasu, že TAD mení charakteristiku vidly v krajných polohách dosť dramaticky.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Já vycházím z dojmů z těch 100mm na Talasu. Nikdy jsem neměl potřebu snížit více, tedy nikdy jsem už nebyl limitovaný v prudkém technickém výjezdu tím zdvihem, ale vždy jinými okolnostmi (fyzička, technicky jsem to nedal, hrabání zadního kola). A už u těch 100mm je ten hlavový úhel znát a kolo začne být už na hranici přílišné točivosti (ještě to jde, ale pokud by to mělo být více, tak už by to vadilo) a špatné držení rovné stopy. A pak ta poslední věc, už i na těch 100mm si musím dávat větší pozor na šrktání pedály. Vidlice je snížena a současně více váhy na zadním kole, tedy zadní stavba jde ochotněji do zdvihu i při té malé rychlosti. Při ještě více snížené vidlici už by to byl velký problém.

                                Ale samzřejmě záleží co je jedeš za terén, na geometrii konkrétního kola a také na té změně charakteristiky vidlice po změně zdvihu (u Talasu se mi ale právě moc líbí, jakou má charakteristiku při snížení, že je téměř totožná jako na vyšším zdvihu).

                                0 0
                                • paulovic  

                                  XC-Pro som mal na HT s hlavovým 71° pri 100mm. Práve pri znížení na 20mm sa dal vyšlapnúť kopec v sedle, takže nedochádzalo k pešmykovaniu zadného kolesa a predok nemal snahu sa stále dvíhať. Držanie stopy, alebo prílišnej točivosti sa naozaj netreba báť, lebo pri prevode 1:1 a rýchlosti 4km je to naozaj o hubu :o))) Nie som si vedomí že by mi niekedy výška kluky od zeme robila problém s výšlapom. Určite nie, ani na koreňoch 5–7cm, čo už bol problém vôbec výsť. Maximum čo sa mi podarilo výsť bolo 31°kopec na dåžku 50m, potom sa znížil na 29°. Skúšal som to v sobotu s Talasom na 100 (full) a prevrátilo ma dozadu.

                                  Na Talase je naozaj obdivuhodné, že aj pri zmene zdvihu sa charakteristika mení iba minimálne.

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Prudké výjezdy jezdím všechny v sedle, takže když už dojde k hrábnutí zadního kola, tak další snížení vidlice nic neřeší. K hrábnutí ale dojde vždy z nějaké příčiny jako sypký podklad, mokro (na suchu končím vždy na fyzičce případně technice, že už nedám třeba některé větší překážky v řadě za sebou).

                                    S překlápěním jsem nikdy problémy neměl (při sníženém Talasu), asi jedna z mála věcí, kde mám techniku dobrou je plynulé šlapání na velmi lehké převody (kdy při jakémkoliv neplynulém záběru by to šlo hned na zadní).

                                    Problém s výškou středu je při větších překážkách (většinou hlavně u výjezdů s většími šutry, z jednoho většího šutru zrovna sjíždíš a další před tebou už škrtneš pedálem. Nebo když je tam nějaký houpáček, kde je stavba více do zdvihu (pak ta kombinace se sníženou vidlicí…). Trošku bude rozdíl ještě v progresivitě zadní stavby. Mě jdou obě kola snáze do většího zdvihu než tvůj Spectral (a výška středu je na Spectralu a AMS 125ce téměř stejná, na Stereu je sice o malinko výše, ale zase reálný zdvih je už výrazně větší).

                                    Asi jsi zvyklý na větší úhly a točivější kolo. Mě už při těch 100mm u Talasu (kdy při 140mm mám 68,5st. hlav. úhel na obou kolech) přijde kolo právě točivé už trošičku moc (ale ještě se to dá). Při kombinaci s tou malou rychlostí kolem těch 4km/h je to pak někdy těžké (když je třeba v technickém těžším výjezdu držet nejlepší stopu jinak končím).

                                    A to si fakt dal 31°? nebylo to „jen“ 31%? Ono už od 20% je to fakt hodně pokud je to současně technicky trošku náročné. 30% ještě dám, ale to už nesmí být technicky moc náročné (takovém kombinace už většinou nezvládnu, když je třeba v tom technickém výjezdy pořád zrychlovat na překážky a k tomu těch 30%). 31° bych ale nedal v žádném případě (to je nějakých cca 65%).

                                    0 0
                                    • paulovic  

                                      moje nervy, samozrejme že tam malo byť 31% (kuknem von na počasie a už kecám. … sorry) Popis TAD som dával na HT nie na full, takže pri zanorovaní zadnej stavby by naozaj mohol nastať popisovaný problém s malou výškou. S technikou šlapania nemám problém, aspoň o ňom neviem. Lock som použil len pri skúšaní … Je pravda, že mám rád živšie geometrie,ale 69°pri 140mm a zjazde je fajn. Pri technických prejazdoch to už nieje také svižné. Našťastie je možnosť znižovania zdvihu. S preklápaním, zatial problém mám aj pri zdvihu 100mm lebo som bol zvyknutý na položený predok, takže teraz treba cibriť techniku, aby som teraz vyšlapal s fullom to, čo som vedel vyšlapať z HT. Momentálne nemám ani takú kondičku (aj ked jazdím celú zimu), takže porovnať to budem vedieť až v strede sezony.

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        No já jsem na tom proti HT (na kterém jsem před fully jezdil naposledy) při nastavení 100mm zdvihu Talase výrazně lépe (měl jsem tam ale podobný posez jako na fullu, žádný chrtí posez s nízko položenými řídítky). Při 120mm jsem na tom nepatrně lépe než kdysi na HT (ale rozdíl minimální). Až při plném zdvihu vidlice jsem na tom už na fullu hůře.

                                        Takže teď toho při 100mm zdvihu Talase vyjedu zcela nejvíc, co jsem kdy v životě vyjel (kromě lepší geometrie se sníženou vidlicí je tu také výrazně větší rozvor kol, pláště, no a pak když se přidají výhody fullu, tak to jde v prudkých výjezdech teď oproti HT skoro samo – tedy až na jedinou věc, fyzičku, ta je pořád stejně bídná a tedy v tuhle chvíli hlavní limitujícím faktorem). A s těžištěm nemusím teď pracovat téměř nikdy, prostě jen sedím a vyjede se to skoro samo :-)

                                        0 0
                                    • mar_tin1  

                                      k tým percentám/stupňom, ako sa to počíta?

                                      0 0
                                      • Kiri83  

                                        stupanie [%] = (prevysenie [m] / dlzka kopca [m]) * 100

                                        0 0
                                        • mar_tin1  

                                          takže 90˚=100%, hm?

                                          0 0
                                          • mar_tin1  

                                            90 stupňov tam malo byť…

                                            0 0
                                            • soc  

                                              ne, 100% je 45 stupňů

                                              0 0
                                              • mar_tin1  

                                                takže dåžka sa neberie ako prejdená vzdialenosť (prepona trojuholníka)?

                                                0 0
                                                • MlokCZ  

                                                  Přesně tak, při výpočtu stoupání v procentech se nebere ujetá vzdálenost, ale vodorovná vzdálenost.

                                                  A zjednodušeně lze přepočítávat úhel na procenta vynásobením dvěma, u malých úhlů to platí dost přesně, až u větších úhlů blížících se 45° začíná být chyba větší – ale přeci jen 45° kopce asi nikdo moc nahoru nejezdí :-)

                                                  0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Procentuální hodnota je také zavedená hlavně kvůli malým sklonům, kde ta skutečně ujetá vzdálenost a ta vodorovná je téměř totožná.

                                                    0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
        • nobody  

          olej stačí nějaký motorový 10w/40?

          0 0
    • nobody  

      zjistil jsem takový problém s epiconem (neupravený), když mám povolený odskok (na nejrychleji) tak mi v pravé noze zvláštně cvakne/klepne, když jde vidle prudce do zdvihu, hlavně v první polovině zdvihu. Když přitahuju odskok (zpomaluju odskok) tak to přestává dělat a od 3 otáčky šroubem odskoku (ze 4 celkem) to už vůbec nedělá. Tlumičového oleje je dost. Co to může být, že to dělá jen s odskokem na nejrychleji? Nějaký ventil v tlumiči?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.