Ahojky, prosím Vás, poraďte mi. Při vyjmutým zadním kole jsem omylem zmáčkla brzdovou páčku. Zadní kolo už nejde nasadit (nelze vložit brzdový kotouč mezi brzdové obložení). Co myslíte, jak to napravit?Děkuji za každou radu.
Ahojky, prosím Vás, poraďte mi. Při vyjmutým zadním kole jsem omylem zmáčkla brzdovou páčku. Zadní kolo už nejde nasadit (nelze vložit brzdový kotouč mezi brzdové obložení). Co myslíte, jak to napravit?Děkuji za každou radu.
strč plochý šrobovák medzi platničky a roztiahni ich.
Pokud si nezmáčkla tak moc, že vyběhly pístky a vytekla kapalina ( to bys asi poznala – prostě vyteklá hromada něco mastného), tak prostě vezmi něco tenkého, pevného a bez ostrých hran (třeba půlku kolíčku, plastovou násadu štětce a pod. a cpi to přiměřenou silou mezi destičky až je roztáhneš hodně od sebe – klidně to přežeň. Pak tam dáš kolo s kotoučem a budeš muset několikrát zmáčknout brzdu, aby si destičky sedly zpět na kotouč (několikrát zmáčkneš jakoby naprázdno, než to začne znovu brzdit). Nic jiného s tím nebude třeba dělat.
vyhrals :-)
Pokud ti nevytekla kapalina pres pistek, tak muzes postupovat, jak ti radi mar_tin, jen misto sroubovaku pouzij radeji nejaky plochy predmet bez ostrych hran, abys nevystipala desticky. Nejlepsi by bylo desticky vyndat a zatlacit primo na pistky.
Teď jsem to zrovna dodělal (Sh 525) takže ideál je kartáček na zuby: po ořezání na šířku cca: 5 mm se s ním pěkně vyčistí vnitřek třmenu, pak se stříkne TFko na obvod pístku a opačným koncem kartáčku kývavým pohybem se pístky zatlačí-musí se tlačit aji na tu vzdálenější stranu pístku, jinak má snahu se vzpříčit. Pak se vloží kolo s kotoučem a mačkání páky je někdy potřeba provádět s kolem ve svislé poloze-pokud to bylo na zadnim kole.(přední kolo nahoře)
Neni co dodat. A kartacek – dobry napad :-)
K comu je dobre to robit v zvyslej polohe? Nejak mi ten mechanizmus nie je jasny.
Když je ta bublinka vzadu tak prostě až k nádržce sama nedopluje, pokud je vpředu, kde je hadička vodorovná, tak ji taky nic nenutí aby putovala vodorovně, ne?
Pokud vím, tak se tady řeší vysunutí pístků a ne zavzdušnění. Taky mi to není jasné.
No ale i po zatlačení pístků ta páka jde až na doraz, takže asi nějaký vzduch bude min. vpředu u nádržky. Aspoň u moji brzdy to tak je.
S tím jsem se ne setkal, i když je pravda, že jsem zatlačoval pístky pouze při výměně destiček. Podle manuálu Shimana je ale při tomto potřeba otevřít expanzku, což jsem udělal…
NO ono se to nejlíp dělá vzhuru nohama-je tam líp vidět a nemusím se ohýbat (záda :-), takže expanzku neotvírám (ani jsem o tom nevěděl, že se to má dělat).
Ta páka jde až na doraz z toho důvodu, že jedním stisknutím páky se do systému nenažene tak velký množství oleje, aby se pístky mohly posunout z „nulové“ pozice o tak velký kus směrem ke kotouči. Takže když máš nový desky a roztahneš pístky, tak nemusíš pákou pumpovat tolik, jako když máš destičky sjetý. IMHO je blbost, aby se ti do hadičky poblíž páky při roztahování pístků dostal vzduch. Když roztahneš pístky, tak vytlačuješ olej zpět do expanzky. Vzduch by se do hadičky moh dostat jen při opačným směru toku oleje(expanzka → hadička), což se tady neděje. A nebo při roztahování pístků s kolem otočeným koly vzhůru, což při tvé pohodlnosti a nechuti se ohýbat, je víc než pravděpodobný ;-)
Co Ty o tom tak asi můžeš vědět?......na spinningu to nenajdeš :-)
:-P
Mám tam slovo: „NĚKDY“ – tzn. třeba když si soudruh(ka) nedopatřením zmáčkne páku, když je kolo venku, nebo je mu zmáčknuta zvědavým kamarádem, nebo vyšší mocí.
Ale to já nepopírám :o) Ti jen vysvětluju, čím je způsobený to, že musíš pákou zapumpovat a proč je hovadina, aby se ti do hadičky u páky dostal vzduch ;-) Nehledě na to, že když je expanzka dobře naplněná a uzavřená, tak v ní není ani bublinka vzduchu, takže se pak nemá systém jak zavzdušnit. Ale na druhou stranu si myslím, že pokud dojde k takovýmu zmačknutí, že se kolem pístku dostane dovnitř vzduch, tak už seš stejně v čudu, protože ti pístek sklouzl z těsnení ve třmenu a to se pak nebude jednat o bublinku, ale spíš o hodně bublinek :o) a určitě ti vyteče menší množství oleje a to je pak lepší brzdu normálně odvzdušnit, protože ze třmenu vzduch jen tak lehce nevyženeš.
A jak se Ti šlape tam v Tišnově?
A tož dobré to je ;-)
můžou se hydrauliky zavzdušnit jen tím, že otočím kolo vzhůru nohama?
Muzou.Nektery jsou na to nachylnejsi a taky zalezi,jak to bylo slozeny pri plneni.
Pokud je hydra dobře naplněná (mluvím o LX a nejspíš i o Shimanu obecně, u jiných typů brzd nevím) tak se nemá otočením jak zavzdušnit.. A i pokud se v expanzce vyskytuje vzduch, tak pokud při otočeným kole nezmáčkneš brzdu, tak se taky nezavzdušní..
NO ale to právě dělám: procvičuju pístky, když se nevracejí za současné aplikace TFka.
No to si musíš ujasnit priority. Buď ohneš hřbet a nezavzdušníš si brzdu, nebo se neohneš a zavzdušníš si brzdu :o) I když teda uznávám, že u 525 není přístup shora k pístům, nicméně by se to dalo řešit pověšením kola na hák ke stropu, bo tak podobně.. Takhle akorát zbytečně šíříš poplašnou zprávu, že roztahováním a mazáním pístků se brzda zavzdušní :o) Buď brzdu dobře naplň (čti: bez vzduchu v expanzce), nebo pověs kolo pro lepší přístup zespodu, nebo si pod kolo lehni jak automechanik pod auto :o) Jo jinak, já pístky mažu minerálním olejem.. proč tam cpát něco jiného, že? ;-)
No v tom Tišnově musíš mít tepy na 190 eště ani nezačneš šlapat, ne? Tak pozor na ty laktáty. Zavzdušnění mně netrápí, a to TFko si myslím lépe rozpustí ten bordel, který ty pístky brzdí. Aspoň zatím to vždy zafungovalo.
No normálně mám průměr nad 180 a maximálku nad dvě sta. Jinak mě velmi těší tvůj zájem :o)
S tím TFkerm a podobnejma věcma opatrně – neznám to, ale podle jména to vypadá jako nějakej olej s teflonem. Ne každé těsnění (kroužky na pístcích) tohle snášejí dobře. Pokud trefíš kombinaci, která si nesedne, tak to naopak těsnění naleptá a to pak o to víc přidrhává.
Třeba prachovky a těsnění na vidlích je obvykle dělané na silikonové bázi a co mám informace, tak specielně oleje s jinými přísadami je dokážou poničit (včetně tolik oblíbené WD a pod).
ne, tedy alespoň ne ty současný.
Uf,ještě že nemám kotoučovky :-)
Proč? je s nimi tak asi 10× míň starostí, jak s Večkama. Jednou za rok vyměníš deatičky a hotovo. Žádný zeslabený, praskající a osmu chytající ráfky, brzdí po celý rok aji ve vodě a ve sněhu, jsou citlivé a dávkovatelné – neletíš přes řidítka quli náhle zablokované brzdě…atd.
Ráfkové brzdy jsou NEJLEPŠÍ – pokud se sice časem pružina v nedné čelisti unaví dřív než ta v druhé, tak to je potom lahůdka to seřizovat. Správné nastavení špalků je taky někdy alchymie, rozdělávání brzdy jen proto, aby člověk mohl vytáhnout kolo z rámu je otázkou zvyku (hlavně brzdu pak i ve stresu při defektu v závodě složit zpět), osmice na ráfku nebo probržděný ráfek jsou taky supr věc…
Navíc, véčka můžeš klidně zmáčknout, i když je kolo z rámu pryč a nemusíš se bát, že se ti nevrátí zpět:-)
Jinak k te vratne pruzine.Staci ji trosku napruzit a vse se vrati do starych koleji.
No tak – musíš začínat s touhle šaškárnou i na štědrej den – :-(
A takový krásný flame pod stromeček to mohl být:-D
neblbni, vzdyt ten stromecek shori :))
Stromeček Ježíši Kriste co se to děje JÉ JÉ JÉ Ježíši Kriste co se to děje JÉ JÉ JÉ
Hoří hoří hoří zapálil jsem (vánoční) stromeček Hoří hoří hoří to jsem ale pěknej blbeček.
A můj táta ten mi dá až se to dozví A můj táta ten mi dá až se to dozví
Že oheň vzal nábytek i s televizí Že oheň vzal nábytek i s televizí
Visáči :) si mne motivoval, hned si to jdu pustit :D
Baník pyčo!