cau, mam trochu problem s kratkym krkem vidle,dosahuje tak horko tezko do pul predstavce.Jake reseni byste navrhovali??Jde o manitou r7 09.Diky moc
cau, mam trochu problem s kratkym krkem vidle,dosahuje tak horko tezko do pul predstavce.Jake reseni byste navrhovali??Jde o manitou r7 09.Diky moc
No mě chybí cca 17mm po víčko, normálně s tím jezdím a drží to. Dřív sem to co 2 týdny kontroloval, co to dělá, ale poslední půlrok sem to už nerozdělával. Ale pokud to nemáš ani do poloviny, tak leda zkusit sehnat nižší představec, a nebo novou vidlu.
ja to mám do 1/3 představce, na pevnej vidli se 120mm představcem… tak sem nechal u kamaráda strojaře vysoustružit z kusu duralu prodloužení, nalisovaly sme to tam a drží to jak čert. netrvalo to dlouho, musíš namrazit soustruženej díl a nahřát sloupek a pořádně to tam nalisovat… nebo prodloužení od BBB – http://www.heureka.cz/…f150×150.jpg
Neměl bys fotku?
asi tak…
To máš ježka tak hluboko?
to je snad jedno ;-)
Podobně sem před dvěma lety prodlužoval krk známému,blbě měřil a pak to řízl krátké.Jen spoj nebyl lisovanej ale lepenej,ježek se zarazil asi 25mm hluboko,na fréze se zarovnal konec,vlepila se trubička která vyčnívala 20mm nad krk a nato se nalepil původní zbytek sloupku.Jezdil s tím ještě letos v létě než koupil novou vidlu.
takhle jsem to měl udělany na Sidovi,chyběl mi tam asi centimetr a půl.Drželo to naprosto v pohodě
taky sem to tak chtěl řešit, ale cena lepidla a patlání se stim mi za to nestálo.. :)
jo a navíc.. mám ježka v původním slouku takže na nalisovanej moc sil nezbejva…
slusna pracicka ;-)
jj. nizsi forbec – mam za to ze treba ritchey comp patri k nizsim. jestli krk nesaha nad spodni sroub forbecu, nejezdil bych na tom. s extendrem zkusenost nemam…
co je forbec?
predstavec :-))
a co ten bbb extender?
Já používám tohle: http://www.247eshop.eu/…uct_info.php?…
k cemu to slouzi?to jsem jakteziv nevidel
Tohle neřeší krátkej krk, je to pouze alternativa k ježkovi.
no a ten extender mne bude sedet?
dělá se myslím jen 1,1/8" trubku.. nespolejhal bych na to. než jsem to sehnal tak sem ukacal kamaráda.. nebyl ani v centrálním skladu ( nevím jak teď )
a tu velikost mam ja nebo ne??sorrac v tomto mam trochu hokej :-D
pokud máš toho Forta tak jo.. :)
supr a nevis kolik takova tycka moza vazit??
nebo jak to vlastne cele funguje?jak je to s jezkem??
máme to na krámu, lehký to bohužel neni-je to docela solidní ingot :) ale lepší než drátem do voka… Funguje to na principu starejch představců-má to takovej průměr, aby se to vlezlo do krku vidlice-zasuneš na kolik je potřeba a utáhneš rozpěrnej trn. Pak už jen klasicky nasadíš představec, dotáhneš hlávko (ten extender má jakoby integrovanýho ježka) a je to…
17 mm se mi zda celkem dost. ja osobne bych prodal vidlici – radeji. tech 17mm (pri klasickym predstavci, kterej je vysokej ± 40mm, to bude nejen pod horni sroub,ale vlastne par mm nad spodnim). mam se docela rad, takze pokud bych moc netratil prodejem vidlice s naslednym kupem jine, tak bych se vykvakl na pokusy s tim bbb
prodavat to nebudu,mam z toho radost jak tri,to by mna tezce ranilo u srdce :-),asi zkusim ten extender, bude to asi nejjednodussi reseni
hlavně bych zjistil jestli to někde maj… před půl rokem to nikde nebylo, snad ani na chainu…
Nemám s tím zatím osobní zkušenost, ale tenhle problém řeší Žitný a to tak, že Ti vymění celý krk vidlice, nalisuje tam prostě novou trubku.
a je to skoro zadarmo :)
skoro zadarmo=??:-) a na pevnost to vliv mit nebude??
no je to uplnej nesmysl, krom toho, jak pise vojtech, zitnej nebude delat manitoucka, ale je to fuk protoze je to stejne picovina :)
Pravda je, že Žitný Manitou vidlici asi dělat nebude, ale jinak to není žádná **********, ty chytráku.
je to blbost protože už se to dávno nedělá, před xxx lety se krk nechal přelisovat dnes ti to nikdo neudělá, každý má strach že si na tom časem rozbiješ hubu a bude to na něj
Nepřu se, vycházím z informace z jednoho pražskýho bikeshopu, mám tam objednanej novej rám a moje stávající vidlice má k tomu novýmu rámu krátkej krk a dle jejich tvrzení to Žitný dělá a není to problém. Mám RS Rebu, ale to není důležitý.
no uvidíme až to budeš potřebovat, aby najednou nepřišlo cenové rozčarování, že ti vymění krk i s korunkou a nohama :-)
jak jsem psal ruku do ohně za to nedám, ale ten obchod je solidní ( „69“ ) a těm lidem důvěřuju a cenu si samozřejmě nechám zjistit předem, mělo by to být do 1tis. v pondělí ( pokud tam budou ) tam zkusíme zavolat a dám sem vědět.
víc než 1tis. je za to dávat nesmysl, to bych raději koupil novou vidlici a měl tuhle na zimáka :-)
Taky by mě to zajímalo, zda to jde, drží a hlavně co to stojí :-)
pokud seženeš, nebo ti někdo vyrobí krk tak to samozřejmě jde,
drží to funguje to, ale jak sem psal kvůli záruce a riziku ti to nikdo legálně neudělá, žitný ti radši prodá komplet krk s můstkem a nohama než by řešil lisování :-)
No mám staryho sida, takže záruka je mi fuk :-)
Nejde o tvou zaruku, ale o zaruku na praci kterou ti servis musi dat a nese za opravu odpovednost :-)
proto te s tim kazdy podle doprdele protoze to riziko za par korun vydelku nestoji.
Blbost to neni.U bartonicka jsem si nechal krk menit neni to zadny problem.
Kdy a na jake vidlici? U Marun se to delavalo vim ze to u Bartonicka slo, ale otazka je jak u novejsich modelu vidlic
Bikelive, 1000,– ocel, hliník dražší, jaro 2009. S paragonem.
Manitou, Skareb.
ale přít se nehodlám, je mi to šumák.
ok, chytraku, tak si zjisti na kolik te to prijde a pak si muzem o tom povidat…a jestli si snad myslis, ze to bude do litru, tak to si hodne naivni:)
hele ty blbečku, přestañ se navážet, psal jsem, žo to ověřím a dám sem vědět.
prober se a přestaň urážet
prober se Ty, já se jen nenechám urážet.
Žitnej asi nebude lisovat krky na manitůčka, ne?
No, můj názor už znáš ;-)
Co nižší hlávko? Možná o trošku ufrézovat hlavu?
taky nad tim uvazuju,v podstate mne staci 0,5 cm, ale jake??
Záleží na tom, co máš teď.
ja sem hodim zitra foto a uvidis
Taková je realita
tak tohle je hodně málo. zrovna u představce s jedním šroubem bych se bál
já měl taky kdysi krátkej sloupek, ale končil mi pár milimetrů nad šroubem (taky mám XRko). ve tvým případě bych neriskoval
myslim ze reseni co uvadi marekmaue nahore je nejelegantnejsi… jen staci sehnat kus hlinikovy tyce, soustruznika, horkovzdusku a mrazak :)
to není řešení to je nouzovka, jednou ti to zůstane v ruce :-(
je jen otázka kdy
Místo těsného spoje kvalitní lepidlo/epoxid a bude to navěky …
Pokud to zalepí třeba lepidlem na ložiska od firmy Berner tak bych se toho vůbec nebál,dělal jsem to a nepovolilo to ani po dvou letech.
Takze to lepidlo udrzi vsechny sily co tam sou veskere rotace tah a tlak? Proze to lepidlo je jedine co to bude drzet ten jezek to tam neudrzi spousta lidi potvrdi ze jim obcas vyjizdi.
Pokud by to drzel aspon jeden srojb predstavce tak asi bych tomu veril ale s tim jednosroubovym Truvativ ani nahodou.
Ja bych si takhle kolo neprasil a neriskoval, prodej vidle a nakup druhe s delsim krkem nemusi byt zase takova financni zatez jak to tiziko a prace s tim :-)
Já osobně bych mu věřil,dělal jsem to a navíc mám stejným lepidlem zalepenej hliníkovej díl ve vnitřní noze vidlice kterou jsem si předělával na vduch je to dolní část neg.komory,testováno tlakem 22 atmosfér,běžnej tlak při provozu 7atm.,ani olej to nenaruší.
Stejne bych tomu u krku neveril, jsou tam uplne vsechny druhy namahani a riziko vymackani a uvolneni, navic nasledek muze na rozdil tveho pouziti dost bolet.
No nevím,když by vnější nohy odjely i s předním kolem.
Porad tam dole neni ta obrovska paka riditek :-)
a nerikej ze vidlici ti drzi jen tohle :) zadne srouby nic tam neni?
Šrouby jsou dole co spojují vnitřní a vnější nohy ale pokud by to povolilo tak to vyběhne i s pístnicena.
Hliníkovej díl je zalepenej,v něm těsnění a navrch krytka na dva šroubky,prochází tím pístnice.Je to obyč vidle RST Omega.
Kolik lidí jezdí na lepených kolech, kolik věcí se dnes lepí a drží dodnes … A co karbonové kola ? ty jsou též lepené …
Co to má společného se slepeným krkem vidlice, kde může jít o život?
Že dne jsou taková lepidla, která spolehlivě udrží v krátkém krku vidlice hliníkovou vsuvku která ho proudlouží … Jen použít vhodný postup
A když se rozlepí kolo o život nejde ???
Ano lepidla technologie sou, otazka zni kdo to ma doma kolik to stoji :-)
Dnes není problém sehnat dvousložková lepidla, epoxidy, s dostatečnou pevností. Pokud bude spoj v krku dlouhý minmálně 5 cm, tak bych se toho nebál, píše dříve povolí ta vsuvka, než lepidlo. A dá se to vždy pojistit „ježkem“, který se používá pro DH kola, takový co projde celým krkem a opře se dole o korunku vidle.
HOWG :o)
z epixidu a jinych sracek delame protypy, formy a dalsi veci, ale tohle bych si na sve kolo nedal :-) jsou mnohem jednodusi cesty jak tenhle problem vyresit. Staci konstrukter soustruznik kus kvalitniho materialu, vystruznik, lis, mrazak a horkovzdusna pistole :-)
Místo mražáku tekutý dusík a jsem spokojený :o). Lisovaných spojů na kole je … :o)
myslim, ze karbonove trubky zalepene v hlinikovych mufnach jsou z tohoto pohledu jeste nebezpecnejsi ;-)
Asi ne. Jestli myslíš mou karbonovou vidli, tak ta má dvě nohy. A nevím, co by se muselo stát a jaké síly by musely působit, aby se ty nohy uvolnily obě a ještě současně :-)
no… popravde jsem mel puvodne na mysli karbonovy ram do spojek. nicmene to plati i pro tu tvou vidlu ;-)
bylo to samozrejme mysleno ironicky. kdyz nemas strach z te sve vidle, pak vubec nechapu, proc se pozastavovat nad markovym nastavenim. ma to do sebe zalisovane a navic jeste k sobe stazene predstavcem. podle meho nic lepsiho vymyslet nejde.
Mno, mám za to, že tady se bavíme o té hrůze Elessara.
ne, tady se bavime o markove elongaci ;-)
elessaruv pripad je samozrejme neakceptovatelny. kor s forbecem na jeden srofek.
O tomhle tady nikdo přece nepolemizuje. Podívej se na řazení příspěvků :-)
Pořád se ale řeší Elessarův krk a tady souhlasím s kubadem, že v tomto případě je to jen nebezpečná nouzovka, do které nemá cenu jít.
ty porad nechces rozumet…
kubad nemluvil v odkazovanem pripade o elssarove krku, ale o markovu. ;-)
Zanedlouho nebudeš moci sednout do žádnýho letadla, co kdyby se to rozlepilo za letu? To je horší, jak spadnout z kola.
A co hůř, ani nebude moc jezdit v autě, dnes se začínají karoserie aut lepit, to teprva bude :o)
Pokud by to letadlo bylo slepené teprve po předchozím rozřezání, tak bych do něj nesedl, to je pravda.
No oni ti to třeba neřeknou :-( viz Air crash investigation)
To chceš jako říct, že to rozlomené letadlo, co nedávno v televizi ukazovali, slepí a pošlou zpátky do vzduchu?
Co je to Air crash investigation?
Vysílá to Discovery. Jsou to skutečné příběhy, kdy se latadla poškodila a spadla vlivem špatné udržby, zásadních chyb pilotů, bordelu a šetření v aerolinkách, špatného designu atd. Poškozené potahy letadel se běžnš přeplátují a lítá se dál. Minule tam byl případ, kdy letadlo spadlo 22 let po špatném provedení takové opravy.
Takže to jen potvrzuje to, co jsem psal. Že rozdíl mezi technologií spoje slepením a slepením něčeho, co k lepení určeno nebylo.
To by chtělo teda pořádnou životní pojistku …
aha.. nevim no.. prasim s tim docela dost( s pevnou) a drží to.. otázka je kdy no.. :D
Tak s tím toho asi moc nenaděláš.
jinak pokud mas ram s klasickym hlavkem, muzes si pomoci zafrezovanim ramu, vetsinou tam nejaky misto je:)
zdarec pánové, stou výměnou toho sloupku na vidlici bych ještě zkusil Bike live na Pakráci,mám tam stímhle osobní zkušenost, nechával jsem tam kahle přelisovávat krk na RS SID a bylo to bez jakýchkoliv problémů. Ta vidlice jezdí ještě do ted.(je to cca 5,5 roku),100% to jde udělat a cenově to není zas takovej randál… Jestli ti ta vidlice za to stojí tak určitě se vyplatí do toho zainvestovat a dopřát ji novej sloupek, jinak ji somozřejmě prodej a lup něco nového. Takže vy chytráci než tady začnete zase machrovat že je to nahovno… atd. nejdříve si zjistěte fakta než začnete tu psát hovna a prudit slušný lidy :)
tvoje info je taky k h…u, před 5lety se to dělalo běžně, ale díky špatným zkušenostem(nikdo to neudělá stejně kvalitně jako výrobce), se od toho upustilo…přečtěte si třeba forum žitnýho,zakazuje to nebo tady zkopírované z manuálu u vidlic manitou
THE STEERER TUBE (ON BOTH SINGLE AND DOUBLE CROWN FORKS) AND
STANCHIONS (INNER LEGS ON SINGLE CROWN FORKS) ARE PRESS FIT AT THE
FACTORY AND SHOULD NEVER BE REMOVED FROM THE CROWN. PRESSING
THEM OUT WILL PERMANENTLY DAMAGE THE CROWN BEYOND REPAIR AND
RENDER IT UNSAFE FOR ANY CONTINUED USE. NEVER ATTEMPT TO THREAD A
THREADLESS STEERER TUBE. CUTTING THREADS WILL WEAKEN THE STEERER
TUBE AND CAUSE AN UNSAFE CONDITION. OBTAIN THE CORRECT
CROWN/STEERER FROM YOUR DEALER, OR CONTACT HB SUSPENSION
CUSTOMER SERVICE AT 888/686–3472.
Tak asi tak
nová dobe, je nová doba :D
krk samostatně prostě už dnes nekoupíš
Jj na stare Marzochi mrdky ale na nic jineho