Proc je mullet živější/hbitejsi?

31 nepřečtených
  • Venda

    Ja jsem do ted myslel, ze je to tim, ze ma kratsi zadní stavbu a rozvor. Ale to mullety casto nemivaji, naopak je rozvor treba o nejaky ten milimetr i větší.

    Tak je to tim, ze je to zadni kolo proste mensi a tim obvykle lehci? Tedy gyroskopickym efektem?

    Nebo je to jeste neco jineho?

    Díky

    0 0
    • Hue  

      Gyroskopický efekt asi může mít vliv. Ale bude to taky prostě tím, že to zadní kolo má menší průměr → máš menší „převod“ z malého kolečka na kazetě na velkou pneumatiku. Moment síly co vyvoláš šlapáním je pořád stejný, ale rameno síly je na zadním kole kratší, takže na kolo na jeho obvodu působí větší síla. Nevím jak to napsat lépe, fyzikářka by mě za vyslovení něčeho takového asi moc nepochválila, ale snad chápeš jak to myslím ;-)

      1 2
    • Vilém  

      Jezdival jsi driv 26"? Neprislo ti to obratnejsi / hbitejsi ?

      0 0
      • Venda  

        Jezdival a stale jeste obcas jezdim. Ale vzdy jsem to prisuzoval mensi hmotnosti (celeho kola), kratsimu rozvoru, kratsi zadni stavbe, mensimu hlavovemu uhlu…

        Ale to maji dnesni mullety velmi podobne jako stejne kolo s 29.

        0 0
        • LM  

          Menší kola taky udělají hodně.

          Já mám stále 27,5'' vepředu i vzadu, protože je to „živější“ a zábavnější než 29''. Ale s mulletem zkušenost nemám.

          0 0
    • HonzaRez  

      .

      4 0
    • novas752  

      No prostě menší setrvačník ve všech smyslech. At už hmotnost, akcelerace v přímym směru, gyro efekt.

      1 0
      • novas752  

        Plus menší neodpružená hmotnost.

        0 0
        • Venda  

          Takze kdyz to prezenu do extremu a budu mit vyrazne lehci (tak aby to prekonalo i rozdil v páce) 29 kolo nez 27,5 bude ta 29 naopak hbitejsi?

          0 0
          • novas752  

            Tohle těžko vyzkoušíš aniž bys ovlivnil i další parametry – vlastnosti pláště, tuhost ráfku…

            Neřešil bych, prostě je to hbitější. Na kolech jde je obratnost prvořadá se furt používaj malý kola – trial, bikrosky, dirťáky, slopestyle atd.

            1 0
          • goofy  

            Ne. Základem je vzadu níže položený bod po překlopení celé sestavy…

            1 0
            • Venda  

              Aaaaa, to me nenapadlo

              0 0
            • Lišák  

              Pokud je vzadu guma 2,8", tak už to o moc níž, než na 29 × 2,4" nebude. A ta dva osmička se docela na mulletech používá.

              1 1
              • novas752  

                Pluskový pláště jsem na mulletu ještě asi neviděl. A imho je to na enduro/bikepark zvlášť na zadnim kole docela nepoužitelný – dostatečně tuhý/odolný pláště mají při 2,8" skoro 2 kila…

                1 0
                • LM  

                  Jestli Lišák nemyslí mullet HT nebo mullet e-bike, tam to bývá.

                  Ale do bikeparku ty pluska moc nebudou.

                  0 0
                  • novas752  

                    Mno ani na nepluskových elektrokolech jsem vzadu přes 2,6" neviděl. Tam je to při ostřejí jízdě na žvejkání pláště ještě náchylnější než na (lehčim) kole. Však z těch plusek taky téměř všichni výrobci vycouvali ještě dřív než se začaly objevovat mullety. To má nějakej smysl v pohodlí akorát na takový pohodový terénní vejletění.

                    0 0
                  • Lišák  

                    Jo. HT a E. Tam to vidím často. Myslel jsem, že je to standard i u FS.

                    0 0
                • TK75  

                  Prosimte …tady delaj z mulleta upgrade number one:)) pritom jediný co, tak s tím menším kolem tam není třeba tak zatlačit když to chci zvrátit do strany.To ale nemusí bejt plus.Mě třeba 27.5 vzadu nepridalo nic u mého kola.Spis to bylo horsi od a po z.Proc?No nejspíš že moje kolo ma hodně kratkej zadek a mám dost vysoko předek ve vztahu k pedalum a ose, reach akorát, takže hravý je až az

                  Když má někdo enduro s 62/63 hlavou, delší předek a k tomu delší zadek, tak věřím že mu 27.5 vzadu může sednout.Teda když fakt jezdí

                  29er je alfa samec :D

                  0 0
                  • goofy  

                    Tak ono to kolo musí být na mullet navrženo no. A zároveň dost lidem rozhodně nebude vyhovovat. Mě se to líbí… Má to nějaké plusy, ale také dost mínusů.

                    0 0
                    • TK75  

                      Ja jsem úhly zachoval…misto 140 vidle byla 120 a 27.5 vzadu.Takze jsem zustal na stejnym.Jen střed byl níž, s tím sem počítal

                      Velkej rozdíl v tom nebyl..jen horší grip, hůř do kopce technika, nemělo to ten pěknej samorovnaci pocit ze zatáček, ale nejvic me prekvapilo ze se mi s tím i hůř poskakovalo…asi jsem jel pomalejc nevim:))

                      Jo ale líp se mi dozadu opoustelo kolo, kdyz jsem vymekl

                      I tak jsem to tam měl půl roku..prostě žádnej velkej rozdíl.Jen minimálně

                      0 0
                  • novas752  

                    Tak ono to na tom hardtailu akorát zvýrazní, že je to zadní kolo neodpružený. Mullet ht mi taky nedává smysl. Zadní stavby krátký, mista nad kolem dost, kdo to chce extra mrštný ten to vezme čistě 27,5".

                    0 0
                    • TK75  

                      Chápu víc místa nad kolem nebo ze to muze u nekoho lehce pomoct u hodne agresivních geo

                      Ciste 27.5 jsem měl, bylo min slack, ale byl tam delší reach, hodne nizko stred…a řídilo se hůř.To kdyz si vzpomenu jak sem to musel do zatacky cpat…nechapu.Ale těžko porovnávat, když tenkrát to bylo moje první poradny mtb.Ty starý 29er se silniční geo nepočítám :)

                      Dneska bych jedinou vlastnost 27.5 bral a to je odolnost menšího kola.Ale zase..pořádnej 29er vyplet uz mi taky funguje.

                      0 0
    • Kejmil  

      Taky mám ten pocit že mullet je živější při šlapání do kopce – lepší akcelerace.A z kop­ce zatím pozoruju více místa pod zadkem a možná trošku obratnější.

      0 0
    • psbiker  

      Není.

      0 0
      • wilda81  

        Je.

        0 0
      • novas752  

        Pokud se bavíme o kolech, který jsou na mullet připravený (je tam nějaká kompenzace geometrie), tak to tak je. Pokud strčíš 27,5" kolo do čistě 29" rámu tak to být nemusí – položi se úhly, sníží střed, prodlouží rozvor…

        0 0
        • psbiker  

          To nemá smysl řešit. Dobrý rider si během prvních pár sekund osahá geometrii a jede. I když není optimální, tak se přizpůsobí. Mulet má smysl asi jenom na dirt mototkách. Teď jdu najít nějaké pivo.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.