Proč je v Německu výrazně lepší dostupnost cyklo dílů než v ČR?

66 nepřečtených
  • Charles2k

    Potřeboval jsem teď koupit novou sadu Ultegra s wattmetrem. Když jsem se poptával asi v 5 kamenných cyklo prodejnách, tak tam absolutně bez šance. Jen jsem dostával univerzální odpovědi, že nic není a že možná něco bude na jaře atp. Naprostá neochota řešit případný nákup z více zdrojů. Prostě mají své dva, tři dodavatele a vše ostatní je obtěžuje.

    Dále jsem procházel nabídku v nejznámějších českých cyklo eshopech. To už bylo o něco lepší, něco se sehnat dalo, ale zdaleka ne vše. Třeba katastrofální výběr kazet když chci 11–30, kliky nejsou atd.

    Pak jsem přešel na německé eshopy, konkrétně bike24.de. A sehnal jsem tam až na jednu věc vše a levněji než v ČR. A dodání bylo přes DHL Express do druhého dne až domů.

    Jak je to možné? To je distributor Shimano pro ČR tak extrémně neschopný, nebo jsou v tom Německu tak geniální?

    Vysvětlete mi to někdo. A není to zdaleka poprvé…

    0 0
    • Vilém  

      Ze by bylo nemecko trosku vetsi?

      0 0
    • novas752  

      To bude nejspíš tím že dovozce Shimana do ČR je jen a pouze Paul Lange Ostrava. A většina cykloobchodů to bere od něho. Takže se všude dozvíš to samé. Pouze pár největších eshopů to zřejmě bere i jinýma cestama – možná přímo od Shimana velké objemy nebo přes nějakého výrobce kol OEM verze (nebalené řetězy atd.)

      Skladem tam teď nemaj skoro nic. Dostupnost buď neznámá nebo třeba druhá polovina 2022 nebo taky 2023… Ale to není zdaleka jen Shimano, Sram to samé. Náhradní díl do vidlice

      bude 30.11.2022 a můžeš si do té doby koupit celou novou vidlici které ale teď také nemaj. Může to být i tím že Německo je mnohem větší trh, 8× víc obyvatel + tam nakupuje „celá“ Evropa. Upřednostnění větších objednávek ze stramy výrobců

      Ty největší evropské eshopy si to jistě také shanějí mnohem efektivněji než nějaký lokální bikeshop odkázamý na pár dovozců.

      1 0
      • Charles2k  

        Já znám třeba situaci v distribuci PC komponent. Tam nějaký zásadní rozdíl v dostupnosti/ce­nách proti Německu není (snad až na grafické karty). V ČR působí řada IT distributorů s obraty více než 20mld Kč ročně.

        Ale u těch cyklo dílů je rozdíl naprosto propastný. A jak už jsem psal, nejen dostupnost, ale i nižší cena.

        Z toho mi dost vyplývá varianta, že Paul Lange by potřeboval pořádnou konkurenci.

        1 0
        • mr.nikdo  

          Muzes zacit.

          Mas mou plnou online podporu a posilam i modlitbu.

          :)

          7 1
        • novas752  

          To by potřeboval no. Sram má dovpzce do Čr 2 a fungujou oba líp. Ale těžko říct na kolik je vina na dovozci a na kolik na Shimanu – měli nebo stále mají (po)zastavené tovármy v Malajsii a Vietnamu, těžko se dováží když neni co.

          0 0
          • MlokCZ  

            Přesně, u toho opravdu nedostatkového, tak to není ani nikde v Německu. Třeba N03A.

            0 0
          • Kubánec  

            A bude hůř…

            0 0
            • jonti  

              Si rikam, ze delat si zasoby stejne nema smysl. Vzdy znicim co v zasobe nemam a zbytecne mam veci v supliku. Spis se smirit s tim, ze to bude drahe. Proto taky vozim dal jen X01 a nemam AXS.

              0 0
              • doubleingram  

                Nejde jen o cenu ale o dostupnost, pac jinak nejezdis.

                Takzwe syslit co to da :)

                0 0
                • jonti  

                  @Kubánec Teď řeším, jestli vzít do zásoby kazetu XX1 10–50. Hazka mi 52z nevezme a asi se už dál ani nebudou vyrábět.

                  0 0
                  • novas752  

                    Jestli stačí rozsah tak neni důvod nevzít. Levnější nebudou.

                    0 0
    • Smazaný účet  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      4 1
    • mr.antik  

      Protože už si asi spousta lidí i z ČR zvykla nakupovat v DE. Když kupuju např gumy, tak se mi v ČR (i před covidem) málokdy zadaří koupit v jednom shopu přední a zadní, tak se to prostě vyplatí vzít z německa. A když se to stane 3× po sobě tak už jdu rovnou tam.

      2 0
      • Pikaču  

        Taky se muze stat ze zrovna ty gumy v nemecku nekoupis vubec tak pak zbývá Česko a kupovat 1ks v jednom eshopu. A nakonec jeste i levneji. Zalezi na dané dobe a dané nabídce.

        0 0
    • Tomcat  
      • Německo je větší trh
      • Německo je silnější trh

      To na rozdíly v maloobchodu stačí. Distributor pro ČR není tak neschopný, ale je distributorem pro ČR…

      Rozdílí mezi kupujícími v jsou v maloobchodu i velko obchodu. Výrobce nemá důvod podporovat primárně malé a slabé trhy.

      1 1
      • kubad  

        souhlas jen Paul Lange je výhradní distributor v DE i v CZ i když jsou to teda samostatné jednotky pod centrálou

        0 0
      • Jáchym 1  

        Máme tady zřejmě na počet obyvatel spoustu samo opravců kol,kteří vše vykoupí .

        0 1
        • novas752  

          Snahu o větší zásoby mají jak servisy tak někteří cyklisté. Něco už jde tak trochu na přídělový systém – objednáš 10 kazet, pošlou jen 4.

          0 0
        • Tomcat  

          Až na to že jak se rozdělí o dodávky v maloobchodu zákazníci nezvětšuje , nebo nezmenšuje to množství které bylo pro maloobchod určené. Pokud pro maloobchod dojde málo tak je to málo a jestli to koupí Frnata nebo Pepa stím nemá co společného.

          0 0
          • Jáchym 1  

            Když si ale Franta a Pepa nakoupí do zásoby víc než obvykle,tak zásoby rychleji zmizí.

            1 1
            • Tomcat  

              jo tak jistě kdyby babička měla koule mohla by být dědeček. Těch pár lidí co koupilo do zásoby opravdu není problém už tak trh byl s velkým nedostatkem.

              0 0
              • novas752  

                Jenže ono to neni pár lidí, už jenom servisy nakupují mbohem víc než par let zpět. Větší poptávka?m větší objem servisovaných kol, častější výměny těhle dílů na elektrokolech (teď jsem měl třeba 2, jedno 900km druhé 800km, oba řetězy dávno mrtvé, obě kazety taky, dřív by tihle lidi buď vůbec nejezdili nebo by jim na normálnim kole materiál vydržel výrazně déle.

                0 0
            • Kaire  

              Čeho si děláte zásoby? Já chápu např. řetěz, destičky, patku… Neumim si představit dělat si zásoby kazet, kotoučů nebo ramínek přehazovaček. To bych za chvilku dal za zásoby cenu celého kola :D.

              0 0
              • novas752  

                Řetězy, destičky, pláště, tmel, kazeta, kladky, ložiska – náboje zadní stavba, střed, hlávko, pedály, servisní kity k odpružení, kapalina do brzd, oleje a vazelína do odpružení, pár drátů a niplů.

                0 0
                • RapMan  

                  no zas tolik do dalšího kola nechybí… Já v zásobě kromě řetězu a tmelu nic nemám, když by něco odešlo, tak hold budu jezdit druhém starším 26kovém kole, než bych to sehnal…

                  0 0
                  • iron.hide  

                    jj, takisto som si nechal staru 26". Ako bola by to dost nudza, lebo je uz dost v zlom stave, ale lepsie jak nic

                    0 0
                  • novas752  

                    No upřímně já mám aktuálně jedno kolo kromě rámu doma po dílech. :-) Ale to úplně nepovqžuju za běžnou „zásobu“.

                    0 0
                    • jonti  

                      Taky to mam podobne, ale je to hlavne tim, ze jsem liny to prodat na bazaru.

                      0 0
              • iron.hide  

                jj aj kazety, aspon 1–2.

                sice samozrejme tocim retaze (inak by som davno skrachoval), ale ked uz dojde k tomu ze bude treba kompletna vymena, tak treba mat v zasobe aj kazety a prevodniky.

                Btw, mam v zasobe aj jeden novy 12sp XT salter :D ale to skor pre pripad ze by som nejak znicil ten co vozim.

                Jo, a mam aj novy set 29" kolies. Ale to tiez pre pripad znicenia aktualnych a ich rychlej nahrady. Plus nejake nove kotuce mam tiez.

                Jedine co nemam v zalohe, je vidla a tlmic.

                0 0
                • iron.hide  

                  a vlastne este nemam v zalohe nahradny 29" ram. To by sa mozno tiez hodilo, aspon nejake HT pre pripad nudze.

                  0 0
    • JachymP  

      Tak to zobecníme: proč je v Německu všechno lepší než u nás? :)

      0 0
    • Palo TT  

      Niektori to pochopili uz davno :)

      https://www.youtube.com/watch?…

      0 0
    • ememem1  

      pokial si nic nepil a ani nepomylil datum jako ze neni1. april tak potom uz fakt neviem…

      1 0
    • Libores  

      A proč se nad tím vůbec pozastavovat? Dnes objednám a pozítří mám zboží doma, to pro mě v ČR znamená docela dobrou dostupnost i když zboží jede z Drážďan, no ne?:)

      4 0
      • Jan D.  

        Mě to z Drážďan podle sledování vezou do Olomouce velkou oklikou někudy kolem Würzburgu a pak není jistý, že vůbec zazvoní, natož zavolají. Jak se to dělá, aby při objednávce z Německa předali telefonní číslo z objednávky a dopravce se před doručením ozval/poslal sms?

        0 0
    • Mark-H14  

      Když už jsme u těch Německých e-shopu ...... Nehodili byste sem pár tipů na ty největší a nejlépe zásobené?

      Znám jen: bike24, R2-bike, bike-discount

      Aktuálně sháním sadu Sram RED AXS disc. Jsou jen kliky, kazety a řetěz a zbytek ne. Respektive jen za nezajímavou cenu.

      Děkuji za případné typy.

      0 0
    • Jan D.  

      Máte někdo prosím zkušenosti s eshopem wheel-builder.de ?

      0 0
    • lostczech  

      Nakupoval někdo po brexitu na německé mutaci https://www.wigglesport.de/ Zboží jde reálně z Anglie a je třeba řešit proclení s poštou nebo jde zboží z Německa a není třeba nic řešit?

      díky za info

      0 0
      • Jan D.  

        Na Wigglu a Chainreactioncycles jsou uvedené ceny včetně cla a daně. Nic dalšího se neplatí, i když to posílají z Anglie.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.