Prohození silničních sad Shimano

16 nepřečtených
  • Ales007

    Ahoj, chystám se na malou akci „kulový blesk“, kdy chci mezi sebou prohodit kompletní sady u svých stávajících silniček (sady Tiagra, 105 a Ultegra) – dvě kola tak projdou upgradem (Tiagra → 105 → a 105→ Ultegra) a jedno downgradem (Ultegra → Tiagra).

    Měl bych pár dotazů, týkající se zejména hydrauliky (ještě jsem se v ní nikdy nehrabal, ale kdy jindy se naskytne lepší příležitost se něco přiučit).

    1. Jak nejlépe vypustit ze systému stávající kapalinu? Napadlo mě udělat stejný postup jako při odvzdušňování, jenom s tím rozdílem, že ve stříkačce nic nebude a všechna kapalina se tak vytlačí do kalíšku. Nebo na brzdách funguje něco na způsob vypouštěcího ventilu?
    2. Protože bych se rád vyhnul jakékoliv manipulaci s hydraulickými hadicemi (kola jsou de facto nová), speciálně uvnitř rámu, šlo by tedy odpojit ty stávající hadice od brzdových pák a též brzdových třmenů a poté na ně připojit páky/třmeny nové?

    Mockrát díky za reakce. Kdyby vás napadlo nějaké potenciální úskalí, které by při prohazování sad mohlo nastát nebo na co si dát bacha, klidně pište taky :-)

    0 0
    • Kouba_2005  

      Hadici odpojíš od třmenu a vymačkáš pákou do nějaký nádobky? S koncovkama nevím, jestli jsou na všech sadách stejné (trochu ale pochybuji), silniční Shimana doma žádný nemám.

      0 0
    • MTBIKER doporučuje
    • tompca  

      Všechny mají hadici SM-BH90, takže bez problémů, akorát počítej s tím, že použité olivky při dalším použití můžou špatné těsnit a pomůže jen výměna za novou olivku (špatné se z hadic sundávají, takže je rychlejší staré ustřihnout i s kouskem hadice a dát nový trn a olivku).

      0 0
      • kubad  
        • oliva netěsní, těsní trn, oliva jen přitláčí, většinou není problém vyndat a dát zpět
        • brzdiče asi půjdou
        • v páce je asi jiný šroub, Ultegra má větší 105 a Tiagra nevím co tam je pak je otázka u vnitřního vedení jestli umožní zkrácení a nový trn s olivou
        0 0
        • tompca  

          Šroub v pákách je stejný (flare nut unit M8 Shimano part Y8RD02000).

          Kompatibilní pro

          Dura-Ace R9270

          Dura-Ace R9170

          Dura-Ace ST-R9120

          Ultegra R8170

          Ultegra R8070

          Ultegra ST-R8020

          105 R7170

          105 R7070

          Tiagra BR-4770

          GRX BR-RX810

          GRX BR-RX400

          GRX BR-RX820-LE

          BR-RS785

          0 0
          • kubad  

            šroub v pákách asi už Shimano sjednotilo z rozpadu

            a je tam

            SHIMANO SM-BH90 šroub M9 – číslo ti sedí :D, ty starší matice byly M8

            0 0
            • tompca  

              To M8 jsem napsal špatně, v pákách je M9, jak píšeš a třmeny mají M8.

              0 0
    • Ales007  

      Moc díky všem za reakce! :-)

      S kompatibilitou tedy snad problém nebude. Pokud jde o vypuštění kapaliny, tahle možnost mě samozřejmě napadla, jen se trochu bojím, aby se při rozpojení hadice trochu nevylilo a nebylo vše umaštěné.

      0 0
      • Kouba_2005  

        Je to jen olej – utřeš do záclony, jak jsi zvyklej :-D Brzdovka je větší humus.

        1 0
      • tompca  

        Kolo ve stojanu dej tak, aby byl třmen dole a páka co nejvýše. Na odvzdušňovací šroub třmenu nasaď hadičku, na páku násaď kelímek, povol šroub a olej samospádem vyteče hadičkou do připravené nádoby. Zbytek jak je psáno výše vymackáš pákou. Něco uvnitř vždy zbyde, ale to je minimum. Kup si isopropyl na čištění.

        1 0
    • Ales007  

      Tak se opět hlásím – výměna proběhla úspěšně (ještě teda zbývá seřídit řazení, ale to si nechávám až na konec). Jediný problém nastal po odvzdušnění (respektive napuštění) brzdového systému. Dělal jsem vše pečlivě a dokonce několikrát, ale stále stejný výsledek – brzda začíná zabírat až ve zhruba polovině záběru (jak přední, tak zadní, i když přední je na tom o kapánek hůř). Otázka zní – existuje nějaký způsob jak zajistit, aby zabírala hned? Četl jsem, že je možné řešení dotlačit trochu kapaliny navíc zespoda (při uzavřeném ventilu nahoře v páce), ale trochu se bojím, abych při tom neprotrhnul bezpečnostní membránu.

      0 0
      • Hrabex1  

        mel jsi pri tom vyndany desticky a misto nich mezi pistky ten zluty bazmek? Kapalinu bych nedotlacoval.

        0 0
        • Ales007  

          Ahoj, nejdřív jsem to dělal s tou zarážkou. Na druhý pokus normálně s destičkama. Výsledek stejný. Každopádně destičky i kotouče jsou úplně nové.

          0 0
          • KRoser  

            Asi děláš něco špatně, dotlačování kapaliny je podle mě blbost. Tak se mi jednou povedlo tu membránu jak píšeš prorvat, když jsem jako blboun zapomněl oddělat zátku na páce a cpal olej ze spodu, no výsledek velký špatný :).

            Tento návod od ParkTool je dobrej https://www.youtube.com/watch?…

            PS: nemusíš podle video návodu natáčet řídítka, natáčím jen celé kolo ve stojanu, ale to natáčení při odvzdušnění je celkem důležité

            2 0
          • Hrabex1  

            s destickama to nedelej. Jednak hrozi jejich potrisneni olejem a pokud budou uz trochu sjety, pak pri roztahovani pistku hrozi protrzeni membrany.

            Nevim, jakym zpusobem si ten okruh plnil, jestli horem, nebo spodem. Vyzkousej oboji. Zkousej i pri plneni spodem strikackou kapalinu nejen tlacit dobnitr, ale i trochu odsavat. Pritom se taky muze objevit par bublinek.

            Musis mit pochopitelne olej nahore v nadobce, at to nezavzdusnis.

            1 0
            • Ales007  

              Ahoj, díky, zkusím si s tím tedy ještě pohrát. Snažil jsem se být maximálně opatrný, ale je fakt, že destičky bude jistější sundat :-)

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.