• FILCH

    Zdravím,

    mám pár dotazů, především na majitele kol značky PROPAIN, konkrétně modelu SPINDRIFT a nejlépe nových modelů 2021.

    Rád bych koupil Enduro/freeride kolo, co je více směrované do Bikeparku, ale nechá se na něm v rámci možnosti jeszdit celý den.

    První otázka je, jak je to právě s tou schopností šlapat do kopce ?? Samozřejmě vím, že to nebude žádný med, ale většinou nikam nechvátám. Ale rád bych měl kolo, se kterým se nebudu bát jet na celodenní výlet (v terénu).

    Další otázka je ohledně materiálu rámu… peníze by asi byly i na karbon, ale nevím, zda je to pro mě vhodné.. Nikdy jsem karbonové kolo neměl a tak nemám žádné zkušenosti.. bojím se hlavně toho, že když budu s kolem blbnout a zkoušet si “trialové” srandičky a někdy mi to nevyjde, tak abych to někde neprorazil… (samozřejmě plánuji nějakou ochranu rámu)

    Takže budu rád za Vaše zkušenosti s karbonem u takového druhu kol.

    Další otázka je ohledně velikosti. Jelikož kolo někde nikde vyzkoušet a do Německa nepojedu, tak mě zajímají Vaše zkušenosti a postřehy ohledně velikostí… Měřím zhruba 184cm a podle tabulek mi to vychází na velikost L, ale jelikož kolo stojí už dost peněz a případně výměny a reklamace jsou docela dlouhodobě problémy, tak bych rád kolo vybral na první dobrou.

    Nakonec, budu rád za veškeré zkušenosti s tímto kolem. Je to momentálně můj favorit č.1, protože nikde jinde jsem kolo těchto parametrů a za tuhle cenu nenašel.

    Předem mockrát děkuji :)

    0 0
    • baboon  

      Ahoj. Postupně – vycházím z Tyee 2020.

      1. Jednak záleží s čím srovnáváš. Jestli na tom celý den vydžíš pak na tvé kondici. Do kopce to bude umět jet, převody, váha a geometrie tomu odpovídají. Tyee jede do kopce velmi pěkně, pravděpodobně nadprůměrně v kategorii.
      2. Pokud „trialově“ opřeš rám o hlavní rámovku někde kolem středu, tak hliníkovou můžeš prohnout, karbonovou můžeš prasknout. Samolepka to pravděpodobně nezachrání. Jednoduše otázka priorit. Pokud nasypeš do karbonu, bude tě těšit nižší váha (možná tuhost..?), ale budou tě víc ***** šrámy, ať už velké, nebo malé.
      3. Mám cca 177 a Tyee 27.5 v M. Nemám, co bych na té geometrii měnil. Pokud chceš, můžem se někde potkat (jestli jsi z Budějc) a koukneš na to, ale M ti bude velmi pravděpodobně malé.
      0 0
    • becis  

      Ahoj,

      nemám tedy přímo Proprain Spindrift, ale Pivot Firebird což je kolo velmi podobné kategorie.

      1. Tady tě vlastně limituje nejvíc tvoje fyzička. Osobně nemám problém na mém kole najet kolem 2500m výškových za den. Přijde mi že mnohem větší rozdíl než 160 vs. 140mm zdvihu dělají kola. Sám jsem teď vyměnil zadní kolo za karbonové s lehčím plášťěm ( rozdíl 350g ) a rozdíl je to obrovský.

      Osobně bych v tomhle případě doporučil moji cestu a to mít zapletené dvě zadní kola. Jedno lehké karbonové s lehčím pláštěm na vyjížďky a druhé hliníkové se sjezdovou gumou na bikeparky.

      1. Karbon ve všech testech vychází lépe než hliník např. spodní rámová trubka může být tlustá až 0,5cm! I kdyby se stalo že do karbonu uděláš díru nebo ti praskne, tak se dá velmi snadno opravit. Karbon je tužší a lehčí, pokud nemáš finanční nouzi, tak dnes už podle mě nemá hliník smysl.
      0 0
    • menex  

      Čus, mám Spindrift 2020 hliník.

      Měřím 178 a byl jsem mezi M a L vzal jsem

      M a jsem moc spokojen(u tebe bych bral asi L)

      Co se týká šlapaní, měl jsem strach z těch 180 zdvihu ale nepotvrdilo se to. Je fakt že si nespěchám. Kolo jede do kopce dobře řekl bych že až dost dobře ani jsem to tak nečekal, dávám i výlety kolem 70 km v pohodě.

      V parku a ve sjezdech to je fakt paráda. Kvůli tomu jsem ho vybíral a vyplatilo se pustis to kam chceš a kolo jede,hodně odpustí. Hodně jsem si v parku polepšil dávám skoky ktery jsem dřív nejezdil.

      Pár odřeniny i pár zahození už mám za sebou ale vše drží. Trochu váha ale co už. Celkově zhrnuti, s kolem jsem hodně spokojen a neměnil bych. (jedine co byl opruz bylo vedení teleskopu) Moc doporučuji.

      0 0
      • Achten  

        Ahoj, plánuju si teď taky koupit kolo od Propain, rozhoduju se mezi Tyeem a Spindriftem. Proto mám pár otázek.

        1. Jsem vysoký stejně jako ty – 178 a chtěl jsem se zeptat, jak se ti na tom Mku jezdí. Je to pro mě dost matoucí si najednou vzít Mko, když jsem vždy měl velikost L, koukal jsem se i na geometrii a porovnával to s koly, na kterých jsem doposud jezdil a ta geometrie byla na Lku dost podobná, takže jsem zmatený ještě víc.
        2. Jak jsi na tom se sedlovkou? Kolik máš zdvihů a jak moc je to zasunutý do rámu, podle tabulek u propainu by mi sedla sedlovka od Bikeyoke se 185 zdvihy (nohu mám cca 83), pak jsem ale někde viděl že člověk značně vyšší (asi 186) má 160 zdvihů na Lku a sedlovku má kousek povysunutou, takže jsem klasicky zmatený :D
        3. Jak to jede do kopce. Vím, že jsi psal, že tě překvapilo jak moc dobře kolo stoupá, ale pořád si nejsem jistý, jak moc veliký rozdíl může mít těch 180 zdvihů oproti 160 na Tyee.
        4. Jak se kolo chová v terénu? Jel jsi nějaké enduro závody nebo nějaký trail s drsným terénem?

        Všechny otázky víceméně vedou k tomu, jestli je kolo tak univerzální jak výrobci tvrdí. Chtěl bych s ním jezdit jak na normální výlety s kámošema, kde se občas pojedou nějaký traily, tak i celodenní bikeparky a enduro závody.

        Předem díky za odpověď

        0 0
        • Sistematicx  

          Mam L cf spindrift27,5 , kamos L cf tyee 29.

          Shoda je v tom ze na to co je spin za kolo stoupa hodne dobre. Zkouseli jsem vyjezd na rychlebskych a kola jsem si prohodili. Ta 29 tyee jede proste brutalne dobre nahoru. Ale kamos rikal ze to cekal u spindrifta mnohem horsi a trochu zalitoval ze si nevzal spindrifta na 29 ze ta 27,5 je fakt hodne v pohode na stoupaku.

          Mam to osazeny na bikeparky takze zadny peřicko.

          Srovnani z terenu s tim Tyee mam z Klinovce. Jeli jsme Barona s tim ze dame pokus jak me na tom Tyee udrzi. A rikal ze kdyz jsem nalitnul do hodne bordelu tak on musel jet jinou stopu. Prej tak agresivni stopu co ja jet nemohl.

          Btw jestli sedi ta lokace z profilu tak te muzu nechat ozkouset velikost toho spindriftu v brne.

          0 0
          • Achten  

            Ahoj, to by bylo super, pořád si nejsem jistý právě tou velikostí + kombinace se sedlovkou, kdy se ti to hodí? Já bych mohl klidně dneska

            1 0
        • Law89  

          ..řešil jsem to samé min. rok, vzal jsem Spindrift kvůli lepší vedení kabeláže, robustnosti, atd. Šlape se na tom též velmi dobře, znám týpka co si na tom dal 100km za den. A velikostně jsi prostě na hraně M/L no, vyzkušaj ;)

          0 0
        • Medaak  

          Ahoj, taky chci objednat Propain. Zdrazily se ty kola behem asi tydne? Ja o tom nikde zpravu nenasel, ale ceny mi prijdou uplne jiny nez driv… Nechapu uplne

          0 0
          • Law89  

            ..zdrazili je na konci roku 21 a zalezi na konfiguraci, v mem pripade to tusim bylo o 750 €, od te doby myslim ze ne.. ale to mozna zase prijde, napr. canyon zvedal zase ceny tento tyden

            0 0
            • Medaak  

              diky. Ke konci roku – nasel jsem i vyjadreni na strankach Prop, to nemyslim. Mne ukazuje kalkulacka uplne jiny ceny, nez mi ukazovala ve ctvrtek pred dvema dny.

              0 0
              • MirosPikos  

                Asi vím, co máš na mysli. Někdy tam vyjedou ceny bez nebo s německou DPH. Já zkouším kalkulator průběžně a ceny pořád stejné (aspoň myslím). Koncem října nicméně zdražovali bez velkých ovací CF. Zjistil si to ale až v celkové ceně, když si proti postavil AL. Napřed byl rozdíl 300 a pak 600 euro. Tyee 29".

                1 0
                • Medaak  

                  Děkuju myslim že to bude totu DPH nebo něčim takovým. Jsem se nadchnul až moc levnyma cenama :D

                  0 0
              • Law89  

                ..jak uz ti psali, obcas jim to ukazuje cenu bez DPH nebo jinou menu, ale jinak zadna zmena tento rok zatim nebyla

                0 0
        • menex  

          Nevím jestli ti poradím mam rok 2020 a to vypadal jinak.

          Každopádně volil jsem M aby bylo kolo hravější hlavně v parku a jsem fakt rád,jak jsem psal i na výletech a singlech se mě jezdí dobře.predstavec mam 50.

          Sedlovku mam fox 150 a kouká z rámu asi 5 cm,vic ji nezasunu ale výška na šlapání je dobrá. Kdyby dělali menší zapustnou délku vzal bych klidně 185 ale smůla. Vedení k ní je opruz ale u nových modelů je to jinak.

          Do kopce to jede slušně ale neni to žádný xc šplh ale ja nikam nespěchám a rozhodně jsem nikdy nezamykal tlumič X2.vylet 70km po hrebenech jsem dal v klidu(prevody 1*11 převodník 30 kazeta 11–46) zkouším ovál 32.

          Rozhodně jsem měl strach taky z těch 180 ale nepotvrdil se.

          Závody moc ne zkusim letos.jen Dropdown na DM- tam mě kolo několikrát hodně podrželo.

          Jinak s tím jezdim všude TT,Rychleby, hodně se snažím parky ale i třeba Singltrek pod Smrkem, Jedovnice. Z kopce dolů je to brutal kam ho pošleš tam projede.potreboval jsem kolo které me hodně odpustí v parku a bordelu protože technika je má slabá stránka. Polkl takový hrany ze sem až čuměl. Viz prescestak na Peklaku(hodně pomalá ryhlost=hrozna hrana) a odjel jsem ji.

          Uvidíš přece jenom se ten rám změnil ale ja jsem mega spokojen.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.