Prosba o pomoc s výběrem MTB....velký dík

25 nepřečtených
  • Papolius

    Ahoj. Po 5 letech jsem se rozhodl, že znovu začnu jezdit na kole. Měl jsem upraveného favorita se, kterým jsem jezdil jak na silnicích, tak v terénu.

    Dnešní situace je taková, že potřebuju kolo(nejspíš MTB), které bude schopné rychlé jízdy po polních cestách, ale i po silnici na delší výlety ( max 50km) taky potřebuji, aby se na něj dal uchytit NOSIČ

    Mám 190cm a 85kg.

    Už jsme zakládal vlákno ale nevěděl jsme jak na odkazy… víc jsme si toho nastdudoval a nakonec jsem našel v mé cenové relaci okolo 10000Kč tyto kola kteráý se mi hodně líbí…prosím poraďte.

    Martin

    toto mi vychází nejlíp asi výbyavou?! http://www.mojekolo.cz/2034-fever-el

    toto se mi líbí ale nejspíš není dobré jako předešlé?

    http://www.mojekolo.cz/…convex-cream

    Toto se mi dost líbí

    http://pcshop.pells.cz/…/default.asp?…

    Toto je také pěkné

    http://www.mojekolo.cz/…cane-v-brake

    Tak prosím poradte kdyžtak přidejte svůj názor .....klidně vyberu jiné kolo.Nerozumím tomu. Díky. Hlavně už chci jezdit :o)

    0 0
    • Twister  

      Všechna kola jsou na tom ± stejně, v dané ceně se s výbavou moc velké zázraky dělat nedají. Ten 4ever je asi nejlépe osazen, kompletní alivio včetně za tyhle peníze celkem slušných nábojů se cení. Neznámou je vidlice RST, které tradičně nepodávají dobré výkony, prostě to moc nepruží a netlumí.

      Pokud by jsi mohl investovat do nákupu i byť o 1000 víc, bude to na kole dost znát. Dám spíše obecnější rady. Vyvarovat se raději vidlic RST. Od Suntouru nebrat model XCT – je to naprosto základní model s příšernou hmotností, ale vzít alespoň model XCM. A nebrat kotoučové brzdy – za tuto cenu mizerná funkčnost.

      Vhodné kandidáty můžeš hledat třeba u toho Pellsu. Rockmachinu, Apache, Merida, Superior…

      http://www.superior.cz/…tb/bike.html?…

      0 0
      • Papolius  

        díky moc za odpověď. To 4 Eever se mi líbí ze všech nejvíc asi… ten superior je taky pěknej jak jsi poslal, ale přeci jen je to o 2500Kč víc a to už je o dost. Na kotoučovky se tedy vykašlu.

        Ještě bych se chtěl zeptat jak se na takovymhle MTB bude jezdit po silnici na trasy okolo 50km ? Měl jsem favorita…tak jestli nejsou třeba ty pláště zbytečně robustní. Snad je to srozumitelné :o)

        0 0
        • t29  

          50 km na silnici se na tom dá ujet, jen proti favoritu pojedeš pomalej :)

          Ty pláště, co píšou u toho loňského 4Everu, jsou vyloženě terénní, tzn. na silnice by to chtělo přezout.

          http://www.bikez.cz/…ax-beta-comp

          http://www.kolokram.cz/…uct_info.php?…

          http://www.kupkolo.cz/….9_3680.html

          http://www.cykloworld.eu/…26x2-0-b-sk/

          případně, pokud chceš k těm Weirwolfům mít druhé pláště vyloženě na silnice (a podle toho, kam pojedeš, je přezouvat), tak třeba

          http://www.cykloworld.eu/…40-559-b-sk/

          0 0
          • t29  

            jinak z těch kol se mi zrovna ten 4Ever 2007 Fever líbí nejvíc.

            0 0
        • Twister  

          Tak pokud chceš jezdit po silnici a ani výhledově tě nelákaj nezpevněné lesní cestičky, tak by byl pro tebe vhodnější kross… http://pcshop.pells.cz/…/default.asp?…

          0 0
          • Papolius  

            No  já právě chci jezdit po polních a lesních cestách ale i po silnici. Tak půl napůl…žádný skákání atp.

            Taky potřebuju na to kolo nosič :o)

            Pokud dobře chápu tak jedinej rozdíl vmezi crossovym a MTB je ve velikosti kol a v pláštích?

            0 0
            • Twister  

              Nosič se dá dát na všechny levnější kola. Cross se liší velikostí kol, šířkou a vzorkem pláštů, jak jsi říkal, skladbou převodů více do těžka – vetší převodníky, často levnější náboje – čistší prostředí, geometrií, která více vede směr a líněji zatáčí, vidlicí s nižším zdvihem a méně odolnou konstrukcí, má výše těžiště – je vratší v terénu. To je snad všechno. Dá se to shrnout tak, že po dobrých cestách jede rychleji než MTB, ale jak přijde na kořeny, hrubý štěrk a pod. tak ztrácí na jistotě jízdy.

              Můj osobní názor je, že pro lidi, kteří nejsou vyhranění jízdím stylem a v budoucnu se můžou přeorientovávat, je lepší koupit horáka. Je univerzálnější. Cestovní kolo z něj uděláš jednoduše volbou plášťů a o moc hůř než kross to nepojede. Z krose ale nikdy horáka neuděláš. Osobní zkušenost.

              0 0
              • Papolius  

                OK díky.. takže to taky vidim na toho horáka.. nejspíš 4ever el anebo mě ještě napadlo jestli by nebylo lepší koupit něco z bazaru.....určitě by se dalo sehnat třeba dva roky staré kolo v ceně 25k co by se prodávalo za 10 ne? Doporučil by někdo kupovat starší kolo? případně ví někdo o něčem?

                0 0
              • Tom New  

                pěkně napsaný. přešel jsem z Crosse (výborného 4Evera!) na MTB a je to fakt lepší. po silnici jedu klidně 30 km/h, v terénu je to kvalitnější požitek. 4Ever mi přivodil ošklivý pád, právě kvůli výši těžiště a úzkým plášťům. MTB a nikdy jinak. Jedině kdybych žil v zemi, kde je více bezpečného asfaltu a bez aut, to bych tak si dával dálkové trasy švihem. Jenže to se neplánuje. Jinak také jsem se díval na kola v ceně kolem 11 tisíc … když mi doporučili kolo za 19990, byl jsem rád, že jsem se nechal přemluvit. rozhodně nelituji!

                S MTB jsem za rok užil více než s Crossem za léta. Ad dotaz na bazar: moc bych tomu nevěřil, může být tam něco prasklýho a kdovíco … se nevyplatí, dle mne.

                0 0
              • Peewit  

                No zrovna Tvůj Wakan už skoro jako horák vypadá ;-) 

                0 0
                • Twister  

                  Tak toho už za něj i považuju, i když by mohl někdo rejt, že je to přece krossovej rám. Předtim tam byl ale rám z Wakity a to nebylo úplně bez chyb…

                  0 0
    • exin  

      Za 10000,– se dá pořídit daleko lepší kolo,než ty komerční paskvily. Co by jste řekl například za stejnou cenu mít horské kolo vybavením o třídu (některé komponenty i o více tříd)vyšším. Vidlice by mohla být XCR LO. Rám ALU 6061 je samozřejmostí.

      0 0
      • Papolius  

        Tak samozřejmě chci to nejlepší. Já se věnuji hodně focení a na foťák si kujuji jen bazarové věci nebo samovýroba...­..takže pokud se dá někde ušetřit a víte jak určitě mi dejte vědět MStokr zavinac seznam.cz byl bych rad.

        0 0
      • robi.r  

        mel bych zajem o kolo do 15 tis…horske, co mi muzete poskladat???dekuji za odpoved..

        0 0
        • jipík  

          Pošli meila, aá ho mám v profilu nebo ICQ, pošlu ti nějaké fota tady to bere jenom do 1MB.

          0 0
        • vlakr  

          Co tohle :  http://www.cyklonemcik.cz/…robnosti.php?… Lehký rám, výbava deore – XT, kotoučovky.

          0 0
          • exin  

            Z XT je na tom kole pouze přehazovačka a přesmyk.Vidlice je na úrovni druhé nejnižší řady zamykacích pružinovek od Suntouru.Ty kliky si se Shimanem moc nerozuměj.O ná­bojích a kotoučovkách se tech. specifikace radši moc nezmiňuje. Za 16 litrů se dá postavit nesrovnatelně zajímavější kousek

            0 0
        • exin  

          Tak po pořadí

          1. Kolo za 10 litrů:  rám double buted,čistá sada(neodrbaná)A­livio,řidítka,se­dlovka,předsta­vec Truvativ XR,sedlo Selle Royal Viper,ráfky Rigida ZAC2000,obutí Maxxis Ignitor.

          2.Kolo za 16 litrů: tady jsou 2 alternativy kotoučovky nebo véčka brzdy,v každým případě vidle alespoň vzduchovka Epicon RL. S kotoučovkama AVID 5 to vyjde na čistým Deore.S véčkama tam můžem počítat s Avidama Digit 7 a přehazovačkou s řazením LX.Ostatní komponenty jsou shodné,jako u kola za 10 litrů.

          0 0
    • stihac  

      Podla zadania sa mi zda ze mozno pre vas bude vhodnejsi cross – a to preto, ze ked ste zvyknuty na favorit tak bezny mtb sa vam bude zdat na silnici lenivy. Crossove kolo polne cesty zvladne, do obtiaznejsieho terenu to zas nebude prilis vhodne.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.