• SlavK

    Jsem rekreační cyklistka a vybírám nové kolo. Rozpočet mám omezený do 14 tis. Kč. Váhám mezi Specialized Jynx 650B https://www.specialized.com/…-650b/115683 a Leader Fox Corial https://e-shop.leaderfox.cz/…3000101.aspx. To má oproti předchozímu 27 rychlostí a hydraulické brzdy. Poradí někdo? Děkuji.

    0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Které se Ti líbí víc?

      0 0
    • novas752  

      Najdi si tady další podobné dotazy na kola za 15 a míň.

      Já bych nevybral ani jedno – těžké, levné pružinové vidlice nefungují – maj hodně mizernou citlivost a bídné nebo žádné tlumení (při stlačení pořád nic a najednou se hluboko propadne a při návratu nahoru kope), hydraulické brzdy v téhle hladině nebrzdí o nic líp než V-brzdy.

      Jak je stále dokola opakováno v každém podobném vlákně, došetři na 15–16k a nech si kolo postavit u nejen místních stavitelů (najdi si tu seznam). Dostaneš funkční vzduchovou vidlici (XCR Air) a celkově lepší a vyváženější osazení zhruba na úrovni Alivio/Deore, celkově něco, co se u sériových kol nabízí až někde okolo 20k, samozřejmě včetně záruky apod.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Máš doma ženu? Jezdí na kole? Jak moc? Jaké má kolo?

        S vidlemi alias držáky předního kola souhlas. Ale na základě čeho máš takovou averzi k základním hydraulikám pro nenáročné použití, to bych rád věděl. Ber to tak, že na ně nikdy nebude muset sáhnout a brzdí pořád stejně, což je obrovské plus.

        A chtěl bych vidět, jak se za 15 dostane na Deore, ale asi máš lepší informace. Už komplet Alivio je víc, než bude kdy potřebovat. Dtto vzduchová vidlice – na cyklostezce je to jedno, vyžaduje občasnou údržbu. To už raději široké pláště a pevnou.

        0 0
        • Erknold  

          Dokonce kámoš nemá problém ani s mechanickýma kotoučovkama. Na těch pár km co s tím po jižních čechách najede, jsou dostačující.

          0 0
        • novas752  

          Tak 40 let stará Ukrajina taky stačí viď. Kola se točí a je schopné to zastavit, kdysi když lepší kola nebyli se na tom dala objet Evropa.

          Ohledně hydraulik jsem spíš reagoval na to, že to zmiňovala jako „výhodu“. Jen jsem upozornil, že hydraulika automaticky neznamená kotva. S bezúdržbovostí souhlas a ano – v marastu to brzdí výrazně líp než Véčka. A taky nepočítám, že by na stavbě byly brzdy Deore nebo výš, které už fakt brzdí – pro rekreační jízdu takový výkon skutečně neni potřeba.

          Tyhle výlevy že něco někdo nebude vůbec potřebovat a nesmí to na kole mít miluju. A kde je řečeno že bude hoblovat výhradně čerstvě položený asfalt?

          Jo a samozřejmě na barvě taky záleží, to ne že ne.

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Já jen, že moje žena základní kotoučovky Tektro ještě nevzala na milost a Deorka na mém kole přímo nenávidí. Už s výkonem V-brzd Avid SD5 měla trochu morální problém. Ale je to možná tím, že ze silničky je zvyklá začít brzdit s notnou rezervou, vůbec jezdí s rezervou, tím pádem o „kotvy“ vůbec nestojí. Ona potřebuje s jistotou zastavit, já potřebuji, aby to bylo s minimem údržby.

            A co mají výkonné brzdy rády ze všeho nejméně – takové to neustálé dámské přibrzďování.

            0 0
          • Erknold  

            Já s véčkama na kolech co jezdí ženské kolem mě nemám problém. V marastu nejezdí, špalíky měním spíše kvůli tvrdnutí, než sjíždění, takže je ani nemusím štělovat. A podobně jako u Kraba, když je v něčem u véček problém, tak že brzdí až moc :)

            0 0
          • Kalic  

            Levné shimano hydrauliky jsou nesporně výhodou oproti véčkům nebo mechanickým kotoučovkám. Ne ani tolik kvůli brzdnému účinku – to ani slečna na cyklostezce nebo polňačce neocení – ale spíš kvůli hladkému chodu a lepší dávkovatelnosti.

            0 0
            • SlavK  

              Díky, předpokládám, že jsou lepší i z hlediska údržby? Dost jsou tady také zmiňovaná kola z Decathlonu, jaký máte názor na ně?

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Když se podívám na LeaderFox, třeba tento dámský model a Decathlon dámský model, tak vidím, že LF má asi lepší kliky a řadící páčky, DEC má zase hydraulické brzdy.

                0 0
                • SlavK  

                  A když byste to Decathlon srovnat s tímhle modelem LF (mám možnost sehnat za téměř stejnou cenu)?

                  0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Pokud sedí geometrie a velikost, tak je to skoro prašť jako uhoď. Osobně bych se asi přiklonil k LF, pokud má stát podobně. Záleží, co se Ti víc líbí a co můžeš vyzkoušet jako první.

                    0 0
    • cihiman  

      Co takhle nechat sestavit na zakázku? Za stejný peníze budeš mít kvalitnější součástky. Odkud jsi?

      0 0
      • SlavK  

        Z Plzně. Nevím, jestli to má u tak malého rozpočtu smysl?

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Hlavně si, jako rekreační cyklistka, nekup velké a dlouhé kolo. Dámské rámy bývají kratší (kromě nezbytných barviček), tedy pro rekreační jízdu vhodnější. Pokud máš normální proporce, začni rozhodně dámskými rámy.

      Pamatuj, že na kole máš sedět, nikoliv ležet, lokty stále mírně pokrčené, nikoliv napnuté, jak to je vidět u 99% jezdců a jezdkyň na kole.

      0 0
    • BB  

      nehleď moc na moudré řeči, kterých se ti tady dostane. Nejdůležitější je, aby ti vyhovovala cena a posed. Mám to z vlastní zkušenosti. Manželka si kdysi nějakou náhodou koupila laciné kolo a perfektně se jí na něm sedělo. Já jí od té doby podstrkávám lepší a lepší modely a jsem za blba. Stále touží po svém původním kole, které jsem zlikvidoval protože bylo morálně zastaralé. Taky se ti musí líbit. Tohle samozřejmě platí, pokud to kolo budeš používat jako jeden z deseti dalších koníčků. Pokud by to měl být koníček číslo jedna, tak je vše jinak, především ten cenový limit.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • xtonda  

      Ceny na webu výrobce / dovozce je jedna věc a druhá reálné ceny, to Specialized Jynx loňský model se dá do tvého limitu sehnat i v edici Comp (Specialized Jynx Comp 650b 2016)

      0 0
    • MrKrovi  

      (Fox) 22–32–44 / 11–32 dává tak 15 rychlostí (bez překrývajících) v rozsahu 0,69 (nejlehčí poměr) až 4 (nejtěžší)

      (Jynx) 22–32–44 / 11–34 dává tak 13 rychlostí v rozsahu 0,65 až 4, větší skoky mezi rychlostmi jsou ve střední oblasti.

      0 0
    • Juráš76  

      Specialized Jynx 650b satin light turquoise je dobrá volba. Kolo se musí líbit a proto jsem ho koupil dcerce, která z něj byla od první chvíle nadšená. Zkoušel jsem ji navnadit na vyšší verzi, nebo něco jiného s lepším osazením, ale toto prostě vyhrálo. Na občasné projížďky bez vyšších ambicí plně dostačující

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.