Prosím o radu a doporučení fulla v cenové ralaci 30.000,- - 40.000,- kč v roce 2014

49 nepřečtených
  • Milda.dj

    Prosím o radu a doporučení fulla v cenové relaci kolem 30.000 ideál, ale těch 40.000,– Kč by byl strop spíš 35k. Moje představa je 26" zdvih kolem 120 – 130 mm, vzhledem k výšce 164 cm váha 77 kg velikost 16 nebo 17". Koukám po Giant Trance x 3 model 2012 ten by byl asi nej, ale ten se už nedá moc sehnat. Dále se chci zeptat zda by v týhle ceně nebyla lepší stavba v tom se ale moc nevyznám. Tohle vlákno jsem zavedl z důvodu, že jsem nenašel nic k aktuálním modelům v roce 2014 všechny témata jsou staršího data. Děkuji za typy.

    0 0
    • Luk02  

      Zdravím, záleží jaké máš preference ohledně značek. Nebo jestli si něco třeba testoval a vyhovoval Ti třeba nějaký systém odpružení třeba víc. Důležitý je aby to kolo mělo rozumě vyvážené komponenty. Některé seriovky jsou v tomhle slabší, některé v pohodě. Stavba se taky dá. Loni jsem stavěl tohodle Ghosta a vyšel cca na 25tis. Kč. Kdyby si měl o stavbu zájem ozvy se mi na mail.

      0 0
      • Azmir  

        Se stavbou bude problém sehnat slušný rám, který se do ceny vejde, nebo teda rám by až tak problém být nemusel, spíš tlumič.

        0 0
        • Luk02  

          Pokud se bavíme o kategorii fullů do těch 130mm tak se tlumič dá sehnat v pohodě. Tam jsou normální rozteče. Co jsem teď naposled stavěl AMS 150 Cuba tak tam byl tlumič 216mm a to už je trochu oříšek…:) Třeba Ghosty se dají pořád sehnat i s tlumičem tak aby stavba dávala ekonomicky smysl.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • fousek  

        Důležitý je aby to kolo mělo rozumě vyvážené komponenty to mi vysvetli proc? Na jednom kole mam na presmyku razeni gripshift na prehazce nejaky rapid fire Deorko (asi). Kliky Ultegry 10 spd., presmyk Sram X-9, kazetu starou 8-spd XT a prehazku Acera, k tomu kola s hlinikovym vypletem a myslim ze takhle to vydrzi hodne dlouho. Takze nechapu tu komponetovou vyvazenost? Ja bych mu spis poradil, at v prvni rade kouka po ramu, druha vidlice a treti tlumic, to ostatni se da resit casem a je v celku jedno jestli ma prehazku Acera nebo XTR (oboji jsem jezdil)

        0 0
        • Luk02  

          Proč to dělat na půl, když to kolo jde udělat rovnou rozumě…

          0 0
          • fousek  

            Nemyslim si ze treba tlumic X-fusion je „poradnej“ u Epicona dost zalezi na kusu a aby chodil poradne, tak je to dodelat doma, nebo vzit TT verzi. To jestli radi lepsi neboi horsi sadou je docela nepodstatny, ale pokud je slusnej ram (coz Ghost bude) tak ho ten tlumic docela zabije a pozna se to na prvnim obrubniku.

            0 0
            • Luk02  

              Jel si na tom x-fusionu, možná by tě překvapil… Je to pěkně citlivej tlumič. Což se třeba nedá moc říct od tlumičích od Suntouru, bohužel…Co se týče Epiconu, tak nevidím rozdíl mezi neupraveným Rock Shoxem v dané ceně, nebo Epiconem. Z výroby není olej ani v jedné vidlici:). Oboje většinou potřebuje zásah před prodejem…

              0 0
              • fousek  

                Mel jsem jednoho X-fusiona, pruzinu a teda nenadchnul me, jde spis o tlumici cast, kterou maj tyhle levnejsi tlumice docela primitivni. RSek jsem mel v ruce celou radu a Torou pocinaje byly vsechny mazany olejem. A srovnavat tlumic Epicona s tlumicem Foxe nebo Matitou TPC a RS s dual-flow taky moc nejde.

                Pasivni odpory jsou jedna vec, ktera se pri trose stesti a prace da snizit na unosnou miru i u vidle za 2t., ale kdyz tam neni tlumic, nebo je tam jednoduchej tlumic tak ta vidle proste nemuze fungovat tak jak ma. ALe Epicon na cca 120mm zdvihu bude poladenej cca OK

                0 0
                • Luk02  

                  Neříkám, že nejsou RSka nejsou mazaný olejem. Jen z výroby tam toho oleje z pravidla moc není…Za mě než levná vidlice od RS tak radši Epicon…A to mi těch vidlic prošlo rukama myslím docela dost…Samozřejmě, pokud se u RS udělá nějakej rozumnej předprodejní servis tak chodí fajn. Ale neplatí to pro všechny. Třeba takovej dobře chodící Lyrik člověk musí fakt hledat…

                  0 0
                  • fousek  

                    A ve Foxu je oleje zase moc. Jen v Suntourech neni zadnej mazaci.

                    0 0
                • AleZ80  

                  X-Fusion 02 PVA není špatnej.

                  0 0
    • Georrge  

      stavba by byla vhodná pokud se vyznáš v komponentech a nebojíš se jít třeba do bazarovaných věcí, full rámy za slušné peníze se ale shání docela blbě (buď bazar, nebo výprodeje z německa). Za tuhle cenu si to ale postavíš funkčnější a lehčí, než jaké jsou sériovky. Navíc můžeš úmyslně nějakou komponentu ošulit s tím, že ji vylepšíš časem, a připlatíš si teď na tom, co je důležité. Ale ten výběr rámů je hodně omezený.

      0 0
      • Milda.dj  

        No právě, že to bude můj první full nikdy jsem na něm pořádně neseděl. Jen nedávno jsem chtěl koupit bazarovýho Kellys Slash a dost se mi líbil ale při prohlídce jsem zjistil, že je na něm ruplej rám v zadní stavbě, ale svezení cca 150 metrů ušlo, ale co to je 150 metrů po silnici :D. Na bazoši jsem našel podle mě docela pěknej rám http://sport.bazos.cz/…s-Wandal.php ale nevim jestli by za to stál. Jinak jsem dostal nabídku na http://www.sbazar.cz/…lenej-kousek ta se mi dost líbí ale zas každej Meridu pomlouvá. Jinak Luk02 ozvu se ti navečer díky.

        0 0
        • Georrge  

          kellys je čtyřčep, ale jestli je ten systém dobrý to nevím, někdo tu zkušenosti možná mít bude. Jinak praskání bych se při tvé váze moc nebál, pokud teda bude rám nový.

          Merida je jednočep, ale řekl bych že bude patřit mezi ty odladěnější jednočepy, ale i tak asi bude trochu víc houpat, záleží jak moc by ti to vadilo, případně jestli by tě bavilo zohýbat se a zamykat tlumič (což ale platí i pro jiné systémy, každý trochu houpe).

          Jde ti spíš o pohodlí, nebo bys radši jezdivého fulla? Tedy fulla který nebude až tak pohodlný (proti HT ale pořád úplně jinde) ale bude rychlý a nebude se moc pohupovat. Ta merida už má 14cm zdvihu a je to už spíš kolo na pohodu, žádné závodění (ale samo taky se dá, ale dokonalé už to nebude).

          0 0
        • Azmir  

          Na kellys se vykšali, jsou tady lepší systémy, kellys je fakt lowend a proč to kupovat, když můžeš mít něco lepšího, co se té meridy týče, tak nová se dala sehnat levněji než stojí tahle bazarová, opět špatné kolo to není, ale v ničem nevyniká.

          0 0
    • Azmir  

      Koukl bych buď po výprodejích nebo bazarech, kde se dají sehnat slušné kousky viz třeba můj profil. Kolem zdvihu 120–130 je hodně slušných kol, ať už Trance nebo Ghost AMR, Trek Fuel ex, canyon nerve a mnoho dalších, nedávno jsem v té ceně vybíral, tak se celkem orientuju, ale s cenou a novým kolem bude problém, bude to hodně o kompromisech, záleží jestli se s tím smíříš nebo si vyhlédneš nějaký slušný bazar.

      0 0
      • Milda.dj  

        Bazarovky bych klidně bral ale zatim jsem nic nesehnal nebo spíš nevím, který by za to stál. Jinak bych chtěl něco né moc houpavýho např. jako se píše právě o Giant Trance X3 ale ten se mi líbí pouze model 2012 což má asi azmir zrovna v profilu ten super. Proto píšu sem abych nekoupil např. Zrovna tu Meridu. :D

        0 0
        • jipík  

          sice jednočep, ale ta značka :-D http://jipi.rajce.idnes.cz/Bazar_Blesak/… večer jestli se mě bude chtít tak dám na rajče ještě Trance a Konu.

          0 0
        • Azmir  

          Bazar chce trpělivost, mi trvalo asi čtvrt roku, než jsem na bazaru koupil něco, co stálo za to.

          0 0
          • Milda.dj  

            http://www.kolobazar.cz/…nzeratu.html?… co trance x2 za 30k?

            0 0
            • Azmir  

              špatné to není ale 36 tisíc mi přijde teda hooooodně drahé vzhledem k tomu, za kolik sem koupil svoje.

              0 0
              • Milda.dj  

                má tam víc inzerátůav prosinci chtěl 44000 a teď by šel na 30000 bez těch řidítek a sedlovky.

                0 0
                • Azmir  

                  Ten můj stál 29 a je včetně sedlovky a stokrát líp osazen.

                  0 0
                    • Luk02  

                      Rám a asi i vidlice OK. Zbytek je dost na hraně…Tlumič OK, ale je to ta základní verze…

                      0 0
                    • Azmir  

                      Tohle ee

                      0 0
                      • Milda.dj  

                        Těžko se vybírá z internetových nabídek asi budu muset objet obchody. Zatím jsem dostal nabídku na Ghosta, který se mi ale moc vzhledově nelíbí – asi od Luk02

                        Rám Ghost ASX 5100 120mm červená černá barevná kombinace: http://www.ghost-bikes.com/…ls/asx-5100/

                        Kompletní sada SLX/XT (XT kliky, měnič a řazení XT)

                        Vidlice SR EPICON 120mm zamykací 15mm osa

                        Tlumič X-Fusion O2 RPV

                        Kola DT SWISS E2000 (červená barva kol)

                        0 0
                        • Luk02  

                          Ještě se dá druhá barevná varianta: http://www.ghost-bikes.com/…ls/asx-4900/

                          Vzhled je otázkou v kusu, nakonec i z toho Cannondala se dá udělat pár úpravama slušné kolo. Ale je to pak nákladnější cesta…

                          0 0
                        • Azmir  

                          NA tenhle starý Ghost bych se kdybych vybíral já teda z vysoka vykašlal, pokud něco od ghostu, tak potom AMRko a ne ASXko.

                          0 0
                          • Luk02  

                            Jen tak ze zvědavosti, proč?

                            0 0
                            • Azmir  

                              Nelíbí se mi tohle uchycení tlumiče, navíc AMRko bych si tak tipl, že bude ve všem lepší, ghost už nepoužívá ani tenhle systém uchycení tlumiče, zřejmě mají důvod proč přešli na jiný.

                              0 0
                              • ghostik  

                                Ten rám je stejný jako staré AMR. Nevím co máš proti uchycení tlumiče vodorovně, ale je to v pohodě. Rám je celkem lineární. Pokud vím tak moc nepraskaly. No a nevýhody- váha, chybí zadní pevná osa. Kdybych dneska znova kupoval fulla na pohodové ježdění do 30 tak bych si klidně ten rám vzal znova.

                                0 0
                                • Azmir  

                                  No jelikož MOC AMRka se pohybuje okolo 10 tis., tak pro to nevidím moc důvod.

                                  0 0
                              • Luk02  

                                Jinak konstrukčně co se týká namáhání rámů je trochu výhodnější to starší provedení uchycení..:)

                                0 0
    • rexa  

      Ted kamos resil taky noveho fulla. Docela nas zaujalo toto Norco Ram vypada slusne a je na nem Fox CTD. Na bikeradaru testovali stejnou platfomu, ale s vyssim zdvihem (Norco Sight, tusim 2012) a dopadl vyborne. Kamos ma asi 176 cm a sedelo mu az Lko. Ty Norca se zdaji kratsi. Tudiz by Mko mohlo byt dobry. Chce to ale zkusit.

      No ale nakonec se nechal zblbnout bizuterii XTR/XT a koupil testovacku Superior F50 2012 s DT Swiss vidli, tlumicem a kolama na http://www.kola-online.cz.

      Ted tam maji v akcich i nejaky Meridy 120, 140 mm. Sice mi Merida neni moc sympaticka znacka, ale ta nova OneTwenty dopadla v testech na bikeradaru skvele. Ta nova OneForty ma virtualni zaveseni a mohla by taky chodit dobre.

      0 0
    • KAPLIS  

      Jestli chceš stavět, tak ti můžu nabídnout rám s vidlicí a s řízením s tohoto kola. Najeto 2000km stav velmi dobrý. Je to RB IQ velikost M, tlumič Fox Rp3, vidle Fox f-series remote.

      P.S. trapas neumím najít fotku. Když tak popřípadě dodám.

      0 0
    • Sipal  

      Čau, přiživím se – kámoška chce doporučit kolo 30–40k, vzhledem k cenovému limitu netuším, jestli je vhodnější HT raketa nebo pohodlný ale celkem těžký full. Koukal jsem třeba na http://www.bikeranch.cz/…em-x-w-2013/, máte s ním někdo zkušenosti? Nebude to spíš trápení? Ježdění bude spíš pohodové, žádné extrémy, technicky jí určitě bude stačit HT, ale zas je to ženská, pohodlí fullu taky ocení. Doteď jezdí na nějakém tesko celopevňáku takže posun bude v každém případě velký, ale nerad bych aby mi pak vyčítala, že jsem ji natlačil do nesmyslu. Díky.

      0 0
      • Azmir  

        Je to rozumně vybavené kolo, nebál bych se toho, určitě radši fulla, to každopádně ocení, škoda té ceny, mohla být ještě níž, ale jinak v pohodě.

        0 0
      • Georrge  

        v tomhle případě jsem taky radši pro hůř vybaveného fulla, ženský mají rády pohodlí a naklepaná prdel je často od ježdění odrazuje. Možná by se ti povedlo poskládat něco lehčího než je ten giant, ale ten je zase dost povedený vzhledem, pro ženskou ale možná moc tmavý a nevýrazný ,ale to už je na ní.

        0 0
      • bugman  

        Já původně pro ženu taky zvažoval fulla. Ale vlastně i proto, že doteď jezdila na trekovém kole a jezdila se mnou to samé co já na HT se 120 mm vidlou (sice pořád žádný extrémy, ale sám bych asi do některých sjezdů, které spolu jezdíme, na tom trekovém kole asi nešel :D ), sem se rozhodl pro pořízení HT. Oproti současnému treku, který má asi 13,5 kg se chci dostat pod 11 kg na 26 kolech, aby jí to jelo svižně, dobře do kopce, vidle byla citlivá a nestálo to moc (cca 25t. budget) a jelo se jí líp proti treku. Když to nebude stačit, není problém dokoupit rám a tlumič na fulla, přeskládat co půjde a jseš na těch 40t. I proto, že až 50% cesty co spolu jezdíme většinou bývá silnice mně to vedlo na lehké ht, aby nejezdila s těžkou mrchou, která se pod ní bude ještě houpat.

        Abych to nějak shrnul, nejvíc bych se rozhodoval podle terénu. Pokud hrozí, že bude jezdit dost po asfaltu, tak bych se na fulla vyprdnul. Pokud ne, tak pak asi klidně toho fulla.

        Jinak pořád třeba na mojekolo.cz mají dost testovacích kol (lapierre, ghost), kde se za 30–40 tisíc dá vybrat, pokud neměří kamarádka 150 cm…

        0 0
        • bugman  

          tak beru zpět, už tam moc velký výběr není a spíš na postu od 175 cm :)

          0 0
      • bradek  

        Ale asi to bude velký, to M bude odpovídat rámům velikosti 17–19.

        0 0
    • AleZ80  

      AMR s X-Fusion O2 PVA tlumičem

      Na mojekolo mají tyhle rámy za 11 bez tlumiče, ale pánský mají nejmenší 17,5".

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.