Prosím o radu - full max okolo 100k

23 nepřečtených
  • Jokar

    Ahoj,

    rád bych poprosil o radu při výběru nového kola. Zatím jezdím na KTM Aera pro carbon, rám 17/43 cm, kola 27,5. Jezdím převážně cyklostezky, polní cesty, lesní cesty (40/30/30), traily nejezdím. Vyjížďky tak okolo 50–90 km. Nové kolo bych už rád chtěl na 29 a celoodpružené, raději bych volil něco pohodlnějšího. Zajímal by mě váš názor na níže vybrané kola a případně jakou zvolit velikost rámu, jsem většinou na pomezí S a M. Moje výška je 170, váha 72, šev 77cm. Případně si nechám si doporučit i nějakou alternativu.

    https://www.bike-life.cz/…-2024/d46275

    https://www.canyon.com/…-6/3137.html?…

    https://www.elementstore.cz/…prismatic-P/

    • váhám z důvodu vyšší váhy

    https://www.budbiker.cz/…21376012.htm

    • zde mám možnost se dostat s cenou níže, váhám z důvodu větších zdvihů a zadní hliníkové stavby

    https://www.elementstore.cz/…hium-grey-P/

    • zvažuji jako jediný HT, nemám zkušenosti s IsoSpeed, jak velký vliv to má na pohodlí

    Děkuji za každou radu.

    0 0
    • Tomas_82  

      Z tvého výběru Canyon a velikost asi S.

      0 0
    • worlusho  

      Zkus toto ;)

      Velikost cca M-M/L

      1 0
    • vasek80  

      Líbí se mi Trek, ale přes 13 kg to je tedy fail. Mám Gianta v podobné ceně a s pedálama s tmelem košíkem a tachometrem jsem na 11.1 kg. Takže Canyon.

      0 0
      • RichP  

        To by mě pak zajímalo, kde se vezme u Treka to navýšení hmotnosti mezi generacemi 2024 a 2022.

        0 0
        • vasek80  

          Kolik vážil 2022? Že by třeba půl kila mělo to nářadí? Pro mě teď Trek jak full tak silnice zajímavé řešení zadni stavby, ale za ty penize ten full je moc těžký.

          0 0
          • worlusho  

            Mám toho supercalibra doma, je to ideální základ na vlastní tvorbu ( upgrade ). Trochu jsem ho pohladil a má 10kg i s pedály ;) .

            0 0
            • Jokar  

              A na kolik přišlo to pohlazení?

              2 0
              • Esi  

                to bych čekal že víc než to kolo pokud je ten rozdíl ve váze 2kg+

                0 0
                • worlusho  

                  Přehazoval jsem to z procalibra, pro mě byla rozhodující cena upgrade rámu. A to mě vyšlo na 35tis. Převlečený procaliber šel do světa. ;)

                  0 0
    • Lachtis  

      Ja byt na tvem miste, tak bych si zasel do nejakeho obchodu, kde pujcuji kola a bez ohledu na znacku bych si aspon vyzkousel nejake moderni xc/maratonske HT a moderni xc/downcountry full. Musis si totiz jednotnacne ujasnit, zda chces HT ci full. To je totiz zasadni otazka.

      Takhle od stolu tezko radit. Jezdis dost km, ale mas tam dost velky pomer spis uhlazenych cest a traily ci nejake vetsi prasecinky asi evidentne nevyhledavas. Z toho mi plyne, ze ja, ale to je ciste subjektivni vec, bych spise koukal po HT. Jednak HT sezenes za lepsi prachy a s lepsi vybavou a nebudes mit s nim tolik starosti (drazsi servis, vic pohyblivych casti = sance na vrzani, praskani apod.).

      Treba procaliber by pro tvoje ucely bylo idealni kolo. Fajn karbonovy ram, vzal bych verzi s 30 mm rafky, a dal tam 2,4 pneu s bezdusemi, coz spolu s isospeedem bude pro tvoje ucely, naprosto idealni bike. A kdybys snad nekdy v budoucnu jezdil vic dolu, ci techniky, tak tam hodis teleskopku a to kolo rozhodne ztracet tolik nebude.

      1 0
      • vasek80  

        Přesně. Já když kupoval Anthema, tak jsem chtěl co nejrychlejší full se zaměřením na terén max. kořeny. Mám to víc nafoukané a tak ani nevyužívám 90mm zdvih zadku. Dnes bych sel do Pocaliberu.

        0 0
        • jonti  

          Vnimal jsem to podobne, ale az po presednuti na HT jsem zjistil, ze to odpruzeni vzadu toho bralo porad hodne, i kdyz jsem mel pocit, ze ho nevyuzivam.

          2 0
          • vasek80  

            Já to střídám. Nechal jsem si 26 HT Authora na ježdění s dětma bez treter, s vozíkem a sedačkou. S malým cestou na koupaliště jezdím lesní stezku a tak pořád vnímám výhodu odpružení. Ale ten Trek by mi hodně vrtal hlavou.

            0 0
          • Edwin  

            Já teď jezdím dočasně na HT, pač mám rozbité řazení na fullu a je to masakr. Rychlejší o moc nejsem, ale to pohodlí je jak na trakaři vs. SUV. Už bych HT nechtěl snad ani na cyklostezku :)

            5 0
            • Esi  

              už na trochu rozbitější polňačce je XC full rychlejší než XC HT

              1 0
    • galerida  

      Za mňa je to tak, že pokiaľ by sme mali financie na topkového fulla, tak jazdíme všetci na tom – nič lepšie v MTB nebolo vymyslené a okrem vyššej váhy ako HT to má iba samé pozitíva z hľadiska jazdenia. – takže financie su rozhodujúce

      U mňa s obmedzeným rozpočtom, by som fulla pod 9,5 kg nedal…HT dám. Rád sa vytrápim smerom hore, smerom dolu som pokakaný – nemôžem si dovoliť spadnúť (xkrát operovaný človek som). Jazdecká výhoda – váha. A tu to končí

      Všetko ostatné úž nesúvisí s jazdením, ale so servisom a nákladmi. Milion čapov na fulle vyžaduje neustálu opateru, ak jazdíš že jazdíš i blato i prach – tak to puká , škrípe každú chvíľu, jednoducho vyžaduje podstatne častejší servis – nestačí len opláchnuť, nutné vybrať a vyčistiť čapy a ložiská (nič čo by sa inak nedalo svojpomocne, žiadna jadrová fyzika to nie je) – mňa to otravovalo.

      Pre mňa nepodstatný dôvod prečo som z fulla prešiel na HT je i ten, že na fulle je smerom dolu človek rýchlejší a to podstatne, ale že fakt podstatne. Tam kde na HT musím na brzdy (korene napr), lebo by ma zadok vykopol do nebies, na fulle som preletel s úsmevom na perách. Nadobudol som pocit, že pokiaľ nie si naozaj niekde v bikeparku, kde je istá náročnosť trate, tak mimo trailov si si s fullom moc zábavy neužil, všetko to vyžehlilo, všetko som preletel. Na HT je naozaj (ako bolo tu vo vlákne písané) adrenalín často už i obyčajná poľná cesta, lebo to rovné nie je, musíš podstatne viac pracovať telom, aj tak nie si taký rýchly ako na fulle. Pocity na HT mám ale presne opačné, vnímam od zadného kolesa všetky tie nerovnosti a dojem rýchlosti sa pri absencii tlmiča znásobuje. Dnes je ale bežné vídať fully e-bajky na 170mm zdvihoch na hrádzi a tí ľudia si to kúpia jedine z dôvodu vyššieho pohodlia, hojdajú sa na tom – to je ich priorita. Za mňa ideál bajku je na 120mm zdvihoch, lebo je univerzálnejší ako 100… ale ak nejazdíš bomby tak i 100 je super, len cena aby nebola vyššia ako pri 120mm.

      typ odfo mna a ešte by som možno špekuloval nad orbeou.

      CUBE

      1 0
    •  

      Ahoj, osobně si myslím, že dnes nemá cenu vůbec kupovat 32 vidlice. Na 29" se poměrně dost kroutěj, u 70kg míň, u 95kg dost. Čili z mého pohledu je to otázka času, kdy odejdou futra, nebo rupne.

      Měl jsem F32 i SID sl s karbonovým hořejškem, a oboje jsem měnil za F34, jednu Grip2(nejde zamnout) a druhou FIT4(co jde zamknout).

      Zdvihy jsou asi jedno. I k 100 vzadu na Epicu dávaj 120mm. Zkusil jsem na SWorks Epic i F34_130FIT4, a funguje supr.

      Prostě na 29" 32 nohy nebrat, vůbec. Kroutí se, nevede, švidrá…

      Často jsem si všimnul, jak při brždění normálně zmizí ta 15osa pod rodlama dozadu. Mám 82kg, 185cm… a XL rámy, už všechny.

      Nové geošky se mi při 185cm všechny změnily od XC přes DC po Trail(170mm pružiny) z L na XL. Nová geo mění úhly hlavy dovnitř a sedlovky taky dovnitř, takže je problém se dovnitř mezi rodla a sedlo vejít. Dříve to bylo opačně. Dnes jsou biky delší nižší a víc se do zatáček skládají. Jedou v zatáčce lépe, i když jsou i o 25–30cm delší mezi osama kol, než 26–27,5.

      A vlastně není problém vozit vpředu i o 30mm vyšší zdvih, jako vůbec. To 29" zadní kolo je prostě o dost větší a dost toho pobere i na 100 zdvihu. Teda pokud nemáte ambice lítat víc jak 2–3m nad terénem, pak potřebujete i vetší zadní zdvih.

      Třeba jedno z nejtrailbiků má vzadu 120, ale vpředu F36 na 140mm.

      Takže něco jako 100/120 nebo 110/130 je to úplně optimální na kochací XC s možností i poměrně rychlého sjezdu DC, podle pláště. F32 na 100 fakt ne… to je „závodní“ vidle, přeloženo: na 1–3 závody, pak vyměnit.

      1 1
    • Chlebovnik  

      No jako škoda žes nepřišel před měsícem

      Bych se podíval jestli tu fešandu za tu cenu ještě náhodou někdo nemá. Velikost M na tebe.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.