Prosim o radu pri koupi krosoveho kola

11 nepřečtených
  • alice33

    Dobry den,prosim o radu pri vyberu krosoveho kola ve. 58. Merim 195 cm a vazim 109 kg. Jezdit budu prevazne s rodinou po stezkach,meste a minimalne napr. v lese. Potrebuji ale kvalitnejsi komponenty,jelikoz si neopravim a neseridim celkem nic sam a tak s kazdou blbosti budu muset do servisu (proto jsem se i rozhodl pro kotoucove brzdy). Jestlize neni velky rozdil vzhledem k mym proporcim mezi SLX a Deore XT nevim. Myslel jsem ,pokud nemate jiny lepsi navrh, na Merida Lite 3000 D za 34000,– coz se mi zda ale hodne nebo Carver Sonic 140 za 24000,– popr. Merida FTS 800 D za 19600,–

    http://www.mojekolo.cz/…-lite-3000-d

    http://www.mojekolo.cz/…ay-tfs-800-d

    Rahmen: Carver Sonic 140

    Gabel: Suntour NCX-E-RL Lite, 63mm

    Schaltwerk: Shimano Deore XT 10-fach

    Umwerfer: Shimano Deore XT

    Schalthebel: Shimano Deore XT

    Bremsen: Avid Elixir 5 160/160mm

    Kurbeln: Shimano Deore XT 42–32–24

    Zahnkranz: Shimano CS-HG-81 11–34

    Kette: Shimano HG-74

    Naben: Shimano Deore XT M756

    Felgen: DT Swiss DT 485d

    Reifen: Schwalbe Racing Ralph

    Lenker: Carver

    Vorbau: Carver

    Steuersatz: Thien Hsin No.9M

    Sattel: Selle Italia Zoo Special Edition

    Sattelstütze: Carver

    Pedale: VP-172

    Gewicht: ca. 11,8 kg

    Diky moc…

    0 0
    • Carloss  

      kvalitní komponenty potřebujou stejnou nebo i větší péči než levnější.. určitě je lepší se naučit i údržbě.. nic těžkýho to není..

      0 0
    • winter78  

      Počkať,počkať…z tvo­jich napísaných viet mám pocit že chceš kúpiť kvalitne osadený cross aj kôli tomu aby si nemusel riešiť prípadné poruchy. Je síce pravda že kvalitnejšie komponenty sú spoľahlivejšie a mali by vydržať viac, ale aj o tie sa treba starať…to znamená hlavne mazať,sem-tam čosi rozobrať a očistiť.

      0 0
      • alice33  

        jasne ze s tim pocitam,nic neni bez udrzby. Myslel jsem ale spise na to,aby se pri me vaze nerozvlnily komponenty a spise nez o udrzbu nesly do kose. jak pises,kvalitnejsi by mely vice vydrzet,ale jestli na nich budu tak jezdit jako momentalne myslim,tak jestli neni XT zbytecny. Brzdy jsem chtel kotoucove a ne V,tak tam s tou vetsi udrzbou pocitam. Ram Merida nebo Carver je pro mne take celkem bez velkeho rozdilu,ale hlavne holt tapu SLX ci XT. Penezni rozdil je dost a o tech par gramu mi take nejde,spise o spolehlivost a poruchovost.

        0 0
    • Hodo65  

      Řeším v současnosti podobnej problém na jiným threadu zde, tam můžeš získat nějakou informaci pro začátek.

      Mám stejnou výšku, akorát o 25 kg míň ;-), takže 58 cm rám je asi OK. Jinak z tvýho výběru si klidně můžeš vyřadit tu Meridu TFS 800-D, ta už není ve velikosti 58 cm ani u dovozce a nebude. Ledaže bys ji sehnal někde přímo na krámě, e-shopy můžeš klidně vyřadit, namátkou jsem kontaktoval asi 5 e-shopů, který ji měly uvednou jako „skladem“ a všichni mi pak napsali, že není a nebude.

      Krom toho má na svou cenovou kategorii hodně špatnou vidlici (tuhost) a při tvý váze by to asi byl dost zásadní problém.

      0 0
      • scalar  

        Přesně tak, zásadní problém bude vidlice. Kombinace vidlice Suntour NCX – kotoučové brzdy – Tvoje hmotnost je smrtící (v lepším případě pro vidlici :-) ). V podstatě moc neřeš, jestli tam bude SLX nebo XT, to je z Tvého pohledu (servis) asi jedno, klidně SLX. Vidlici ale rozhodně Suntour NRX ve vzduchové verzi (pružinové vidlice od Suntouru jsou nastaveném na průmšrnou hmotnost, 70 – 75 kg). A brzdy raději ráfkové, krosové vidlice jsou delší a mají slabší nohy než vidlice pro horská kola. Kotoučová brzda je namáhá z jedné asymetricky z jedné strany a v dolní části, čož způsobuje vibrace, vidlice by se pod Tebou dost kroutila a brzy by odešla.

        Druhou možností je robusní pevná karbonová vidlice, karbon pohlcuje drobné nerovnosti a pokud nemíníš jezdit v terénu, bude sloužit dobře, dlouho a bez údržby.

        0 0
    • t29  

      Jestli nechceš řešit servis/údržbu, tak v první řadě zahoď odpruženou vidlici a hledej něco s pevnou. V druhé řadě hledej něco s řemenovým pohonem a převodovkou v náboji.

      Osobně bych s takovým celkem velkorysým cenovým limitem zkusil pořídit Konu Unit (22" velikost by mohla sednout, Unit je celkem dlouhý rám), místo terénních plášťů obout něco rychlejšího na asfalt a dozadního kola zaplést náboj Rohloff (budeš potřebovat ještě speciální kotouč který bohužel není součástí balení náboje). Možná pak ještě vyměnit jiný převodník a pastorek, to podle toho, jestli budeš chtít převody spíš lehčí nebo těžší.

      A pak jenom jezdit, po pár tisících kilometrů měnit brzdové desky a po pár desítkách tisíc kilometrů olej v náboji…

      0 0
    • jihacv  

      Jsem majitelem MERIDY CROSSWAY TFS-800 V model 2010 a jsem spokojen. Oproti letošnímu modelu má pár drobných změn v některých parametrech (např. kazeta,brzd. páky ,…), ale jinak je to stejný model. Loni najeto necelých 8000 km, měnil jsem pouze řetěz, brzd.špalky a pláště, původní sedlo jsem si hned na začátku vyměnil (Specialized Indie XC 143mm – změřeno), samozřejmě jezdím s nášlapy, přidal jsem rohy. Véčkové brzdy jsou dostačující, žádný problém s nimi nemám, celkově kolo jen čistím, mažu a jezdím, během sezóny žádné seřizování

      0 0
      • archibalda  

        já jsem majitelem Meridy crossway TFS 800-D model 2010 teď ji mám rok, ujeto cca 4000 km , převážně cyklostezky, občas polní cesta,lesní cesty spíš vyjímečně a kolo v pohodě, výměna řetezů a pneu, jen mám pocit, že ta vidle už má své nejlepší dny za sebou, mám 100 kg a při brždění už to je cítit, takže zkuste navrhnout jinou, která by toho vydržela víc,

        0 0
        • jihacv  

          Já jsem o trochu lehčí (73 kg), s vidlicí problém nemám, používám uzamykání vidlice z řídítek, je to perfektní věc, hlavně při jízdě po silnici nebo při stoupání do kopce, pokud to terén dovolí,…

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.