Prosím o radu - RS SID nebo RS REBA (viz. uvnitř)

425 nepřečtených
  • mercy

    Dobrý den,

    jsem na tomto fóru nový, ale již spoustukrát mě Vaše fórum pomhlo v různých tipech a radách.

    Nyní bych se Vás rád zeptal, kterou z níže uvdených vidlic koupit (viz hlasování a prosím i o komentář).

    Jelikož jsem nenašel nikde jasnou odpověď, proto zakládám tento topic.

    Něco o mém stylu jízdy:

    zpevněné silnice, cyklostezky i terén, ale ne trial

    nezávodím, ale jezdím poměrně aktivně (cca 2–4 tisíce km ročně)

    Moje kolo:

    Specialized RockHooper 2012 29"

    současná vidlice – pružinová SR Suntour XCR

    brzdy – kotoučové

    rychloupínák

    klasický krk (ne tappered)

    Co bych chtěl, resp. jaká je má představa/poža­davky:

    1. chtěl bych vidlici, která velice dobře žehlí i malé hrbolky
    2. maximální zdvih 100mm

    Kolik bych chtěl za vidlici utratit?

    Záleží na tom, co by opravdu stálo za to.

    SID XX DNA stojí cca 12 tisíc, tak do té ceny bych se rád vešel.

    Reba 2014 stojí 9 500Kč.

    Chtěl bych se Vás zeptat, jakou vidlici by jste mi, buďto ze současných vidlic, anebo úplně jinou, doporučili.

    Sám nevím, zda-li má smysl si připlácet za SIDa nebo jestli stačí Reba.

    Na Rebu jsem slyšel spoustu chvály, na SIDa už tolik ne.

    Prosím Vás o Vaši radu a předem děkuji.

    Lukáš.

    0 0
    • Nikovlas  

      Pokud vím, vždy to byly v jádru stejně vidle – jen SID je odlehčenější… tak záleží, jak moc je pro tebe důležitá hmotnost – a jestli by se na tvym kole nedalo odlehčovat jinde levněji… Dobrej poměr cena-výkon má Epicon z tunning-test – funkčně údajně lepší, než neupravená reba… o něco těžší.

      0 0
    • Mysee  

      Vozil jsem starší Rebu DA a naprosto v pohodě, za Sida podle mě nemá cenu připlácet, vzhledem k tomu co jezdíš.

      Druhá možnost je pak nechat si poladit Epicon z TuningTestu. Teď si ale nejsem jistý, jestli se dělá netapered a na RÚ v 29".

      0 0
      • Nikovlas  

        Mám pocit, že jsem nedávno četl, že na 29 dělá kvůli tuhosti jen s pevnou osou…

        0 0
        • alinceb  

          Pevná není problém. Když už bych tasil za vidli 12k, tak bych nechal kolo přeplést…

          0 0
          • Nikovlas  

            To jo – a když ušetříš 5k za vidli, tak se na to přepletení prachy asi najdou :-)

            0 0
    • Nikovlas  

      A kdybys dal odkazy na konkrétní vidle, dost bys to čtenářům ulehčil – ne každý má v hlavě všechny modely všech značek včetně jejich specifikací… a na hledání se ti tu z vysoka vyserem.

      0 0
    • alinceb  

      Dát na tvoje kolo SIDa XX je totální kravina. Vidle bude o světelný rok jinde, než zbytek kola a navíc SID není tak pohodlná vidle.

      Osobně bych u takového biku a s požadavkem na maximální citlivost šel do tohohle a zbylé peníze použil na upgrade kol popř. aspoň přepletení na pevnou osu.

      0 0
    • mercy  

      Odpovím zde na více dotazů souhrnně:

      Dotaz1 Nikovlas: Odkazy na vidlice, které jsem měl na mysli:

      Reba:

      http://www.sport-vysocina.cz/…bila-bila-29

      SID RCT3:

      http://www.kupkolo.cz/…0-mm_z96006/

      SID XX:

      http://www.kupkolo.cz/…xloc_z94972/

      Dotaz Nikovlas:

      hmotnost pro mě není důležitá

      na mém kole by se našlo spoustu mít, kde odlehčit, a proto nehledám nízké hmotnosti

      Co se týče přepletení kola, kde by jste doporučili v Praze přepletení na pevnou osu, kolik to tak cca stojí a co k tomu je potřeba?

      Alinceb:

      z tuning-testu bys volil tu, co jsi poslal a nebo tuto: http://tuning-test.cz/…rl-29-detail dražší?

      Děkuji Vám.

      0 0
      • nitraq  

        Na přepletení v Praze kontaktuj Hnoje (bikez.cz), vymyslí ti nějakou rozumnou variantu.

        0 0
        • mercy  

          Děkuji, zeptám se, kontaktuji :-).

          0 0
      • alinceb  

        Ohledně vidle je nejlepší se poradit přímo s Milanem. Z Prahy to máš k Milanovi kousek a nebo mu prostě zavolej.

        Imho by ti stačil i ten nejlevnější, když ti ho Milan správně nastaví. Oproti rozpočtu ušetříš dost peněz, za který bych pak koupil lepší kola a rovnou na pevnou osu.

        0 0
        • mercy  

          Zkusím Milanovi napsat.

          Již jednou jsem jej kontaktoval, právě na základě doporučení zde, co jsem se na BF dočetl, protože jsem nechtěl psát nový topic :).

          0 0
          • TJK  

            ta cena tech vidli ti opodstatni jen ziskanou vahu dolu a primarne vyrazne lepsi funci nez mas ted, ale pomerove oproti tomu epikonu od Milana nebo i seriovemu epikonu je to IMHO nesymslna investice.. viz. vsichni nademnou… epikon ti da velmi slusnou funkci za rozumne penize a navic pokud si mel original visdli XCR (odhaduji) tak bez urazky cele kolo je rekneme asi neco ne uplne top ale spis zakladnejsiho.. takze je opravdu naprosto zbytecne investovat tak velke penize.. principielne bych na zacatek poridil epikona a mozna si jen nechal preplest kolo na nabu s moznosti pevne osy a bude te to stat vyrazne mene nez je tvuj limit pro tu vidlici.. zbyle penize si uzij nekde na vylete nebo kdekoli jinde… casem klidne muzes resit nakup i jinych kol ale ted si nemyslim ze je to nutne… on ti ale Ricahard (Hnoj) k tomu urcite rekne i neco vic…

            0 0
            • mercy  

              Děkuji za Vaší odpověď.

              Pokud mi jen ta vidle odpodstatní váhu, potom je to zbytečná investice (do toho SIDa, dejmte tomu).

              Jinak ano, XCR byla/je originální, dobře opečovávaná :).

              Kolo rozhodně není TOP. před dvěma lety (2012) stálo 22 tisíc, nic super levného, nic super drahéno :).

              Samozřejmě, že za pár let bych rád koupil celoodpružené, to by bylo fajn, ale zatím bych si rád zpříjemnil cesty lepší vidlicí a případně následně třeba investicí do jiných věcí – lepší přesmykač, přehazovačku a tak :).

              Nebude problém s přepletením Specialized kola? :)

              V servisu jsem nedávno (začátkem sezony) se ptal právě na vidlu a on říkal, že mi může udělat leccos, ale Specialized má nějaké své věci, že s nábojem nic neudělá. Proto se ptám, jako úplný laik, zda-li to půjde či ne?

              Richardovi (na tom bikez.cz) jsem psal, tak uvidíme.

              Děkuji.

              0 0
              • TJK  

                u nekterych typu predni naby jde vymenit koncovka.. principielne ale museji mit velka loziska tak aby se do nich vesla osa.. coz ve tvem pripade asi nebude, ale je mozne ze se myslim… takze vymnit bude potreba predni nabu a nejspis i draty… ale nemusi to byt draha zalezitost.. kazdopadne tohle konkretne poresis urcite s HNOJem…

                0 0
              • nitraq  

                Zase otázka je, jestli má smysl do toho kola teď dávat 12+, když za rok, dva budeš řešit nový kolo.

                0 0
                • TJK  

                  tak 12 neda… kolem 5–6 je epikon + neco za prepleteni naby… nebo veme epikona bez pevne na RU… vsechno bude lepdi nez kodrcat na pecne tezke nefuncni XCR

                  0 0
                  • mercy  

                    Epikova bez pevné, co jsem se dozvěděl od Milana vzít nejde (na 29er), leda nějaká sériovka.

                    BTW: Milan, co on dělá? Ladí vidlice, které někde koupit, tak jim vymění vnitřek a vyladí je?

                    0 0
                    • Nikovlas  

                      On neprozradí, co přesně s tím dělá – asi jde o použití oleje s jinou viskozitou, jiné množství, možná výměna těsnících kroužků. Hlavním bonusem u Epiconu bylo, že ho předělal na olejové mazání – vždycky byly od výroby mazané vazelínou – někde jsem slyšel, že model 2014 je už od výroby na olej… nevím. Tyhle úpravy by měly vést ke zvýšení citlivosti (žehlí i drobné nerovnosti, ne jen ty největší rány). Možná nějak upravuje i průběh – asi množstvím oleje?

                      I sériovka bude mnohem lepší, než ta, co máš teď.

                      0 0
                      • mercy  

                        Asi skoro každá sériovka na 4k bude lepší než to co je tam teď :-).

                        Rozumím, že neprozradí – výrobní tajemství :-).

                        Teď ještě vyřešit to, čím to osadit a je to :-).

                        0 0
              • Nikovlas  

                Možná bych se na to podíval takhle:

                Kupuješ vidli, která je aspoň o třídu výš, než stávající kolo – dají se očekávat další vylepšení. Upgreadoval bych tak, aby mě to v budoucnu nesvazovalo při výměně dalších komponentů:

                Vzal ten dražší epikon z T-T, protože jde nastavit až na zdvih 130 mm – jestli si v budoucnu koupíš full, nebo jen full rám, nebudeš omezenej na nízký zdvih.

                Místo přepletení kola (nába, dráty) bych nechal zaplést celé přední kolo (navíc investice do ráfku) – to původní ti zbyde v celku. Pokud budeš dál upgradovat a postupně vyměníš většinu, z původních komponentů si budeš moct postavit nějaký obyč kolo na ježdění do hospody – nebo pro někoho (nebo prodat – i když to asi nebude moc výhodný).

                Pokud bys chtěl zaplést obě kola (což už je větší investice), tak bych bral dozadu takovou nábu, kde se výměnou koncovek dá předělat na pevnou osu – abys v případě koupě rámu v budoucnu nebyl omezenej zadním kolem (opět bych dělal celé kolo – to staré ti zůstane).

                0 0
                • mercy  

                  Děkuji za jiný pohled.

                  Dražší Epicon myslíš tento nejdražší:

                  http://tuning-test.cz/…rl-29-detail

                  ?

                  Kolo na ježdění do hospody :D, to zní dobře, do hospy nejezdím, ale to neva, rozumím tomu :).

                  Co bych rád předělal v budoucnu (tak cca rok) by byl přesmykač a přehazovačka + výměna kazety. Přesmykač a přehazovačku bych rád v nějaké střední-vyšší třídě, alespoň Deore nebo SLX.

                  Nevyplatí se místo zaplétání předního kola koupit nové celé přední kolo. Nevyznám se v tom, ale jak psal Alinceb na tyto:

                  http://www.kupkolo.cz/…-osu_z93591/

                  pokud to nejsou zbytečně vyhozené peníze…

                  Nebo to nechat předělat u Richarda?

                  L.

                  0 0
                  • Nikovlas  

                    Jo, myslel jsem ten nejdražší… ale to by záleželo na tý tvojí vizi do dalších upgreadů… ten nejlevnější ti taky poslouží milionkrát líp, než stávající vidle.

                    Přehazku a přesmyk bych vyměňoval až když bude problém s těma stávajícíma (a stejně bych si to nejdřív asi zkusil nechat seřídit – třeba problém zmizí) – nic moc užitných vlastností lepší přehazkou nezískáš.

                    S kolama těžko říct – u těch 29" mám pocit, že ty tovární výplety nevycházej nijak výrazně výhodněji, než ručně zapletené, dražší pak bývají opravy (výměna drátů, prásknutýho ráfku…). A taky se obvykle prodává pouze celý pár. Ale to si nech poradit od jiných.

                    0 0
                    • mercy  

                      Jo takhle, rozumím.

                      Moje vize bude asi spíš taková, že než já si koupim nějaké „celopéro“, tak to budou už jiné vidle a myslím, že lepší než ta, co budu mít. Zřejmě tedy, dle toho, co zde píšeš a píšete bych si dovolil říct, že se vyplatí koupit buďto tu nejdražší nebo tu za 7 300Kč, co zde někdo posílal.

                      K tomu si u Richarda nechat kolo přeplést a mělo by to vyjít na 10 000Kč, pokud bych si vybral nejdražší + přepletení.

                      Aha, a já si myslel, že si člověk pomůže. Zatím to musím jen dát seřídit, jelikož se mi nějak nezdá toto seřízení (řetěz se při převodu 3×9 dře o přesmykač a na 1×6 taktéž, ale to chci udělat a s výměnou vidlice.

                      Tak to se vyplatí to asi nechat udělat u Richarda, že?

                      BTW: vidlici by bylo dobře, kdyby měnili v servisu asi, že? nebo je to něco snadného, co si člověk udělá doma sám?

                      Trochu OT: jakým olejem mažeš řetěz?

                      Děkuji,

                      L.

                      0 0
                      • Nikovlas  

                        Nevím, jak moc dopředu ty vidle půjdou… tak to bych asi bral klidně tu nejlevnější z T-T … Jestli má ta vidle zůstat na tomhle kole, tak bych možná vůbec vzal neupravenýho epikona na rychloupínák (ušetříš za úpravu a za přepletení) – tu změnu tak jako tak poznáš.

                        Vidlici si dokážeš udělat sám – i já jsem to dokázal – jediný, co mi šlo blbě je vyklepnutí vydlice z hlavového složení a pak správné dotažení po instalaci nové. Ježek jsem nikdy nedával, tak nevím, jak je to snadné.

                        Skoro si myslím, že nejlepší budeš mít nechat si poslat vidli a pak vzít celý kolo i s vidlí k Richardovi, nechat si vyměnit vidli, přeplést kolo a seřídit přehazku a přesmykač – prostě všechno, co se ti nezdá.

                        Řetěz mažu nějakym olejem v kapátku – na každý článek kápnu – nemám rád to stříkání kolem ze spreje.

                        0 0
                        • Mysee  

                          Jak bylo potvrzeno výše, tak problém bude 29" na RÚ netapared sehnat.

                          Jinak se přikláním k TT levnějšímu Epiconovi a přepletení předního kola.

                          Pohon bych neřešil, pokud bude fungovat jak má.

                          Šetřit na fulla :)

                          0 0
                          • mercy  

                            Takže myslíš tento:

                            http://tuning-test.cz/…lo-rl-detail

                            nebo ten nejdražší:

                            http://tuning-test.cz/…rl-29-detail

                            ?

                            0 0
                            • Mysee  

                              Ten první stačí dostatečně, oproti XCR to bude nebe a dudy :) Vlastní zkušenost, vozím starší Epicon z TT na oceláku a funguje parádně.

                              0 0
                              • mercy  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                                0 0
                              • mercy  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                                0 0
                              • mercy  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                                0 0
                              • mercy  

                                Paráda, koupím tedy Epicon 29" X1 LO – RL ( 2013).

                                Ještě zbývá vyřešit to přední kolo.

                                Myslíš, že bude lepší koupit kolo v obchodu a přehodit na něj duši, plášť a vidlu nechat namontovat v servisu, anebo bude lepší koupit vidlu z TT, u Richarda nechat přeplést současné kolo a pak v servisu (pokud by Richard nedělal i montáž vidle) to dát do servisu na montáž?

                                0 0
                                • Mysee  

                                  S vidlí může být problém, pokud nemáš to správné nářadí (narážeč ježka, říznutí krku), jediné co jde v pohodě je natlouct spodní misku velkým klíčem. Zeptej se Richarda co je schopný ti udělat (přepletení asi určitě), zbytek pak do běžného servisu.

                                  0 0
                                  • nitraq  

                                    Vzhledem k tomu, že Hnoj taky staví kola, tak bych to nekomplikoval a všechno zařídil u něj.

                                    0 0
                                    • mercy  

                                      Zeptám se jeho, co je všechno schopen udělat :).

                                      Díky za reakce :).

                                      BTW: proč se Richardovi říká Hnoj? :D

                                      0 0
                                      • Mysee  

                                        Protože jeho nick se tady tak jmenuje :) Napiš mu a uvidíš.

                                        0 0
                                        • mercy  

                                          Napsal, počkám na odpověď a jsem rád, že se tento thread nezvrhl, jako jiné, v různé hádky a urážení, jako jsem tu spoustukrát viděl :).

                                          Moc děkuji za tipy a rady, snad už s tím konečně pohnu :-).

                                          Ještě si však neodpustím jednu OT otázku:

                                          Pokud mám vpředu 180 a vzadu 160 kotouče, jak velký problém je a co by obnášelo dát dozadu také 180ky?

                                          0 0
                                          • nitraq  

                                            Prakticky nic, jen onen větší kotouč a adaptér za cca dvě stovky. Ale dozadu obvykle stačí ta 160, stejně jde zadní kolo dřív do smyku.

                                            0 0
                                            •  
                                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                              0 0
                                          • Mysee  

                                            Kolik vážíš? Máš problém, že to vzadu nebrzdí?

                                            Já měl vzadu vždycky 160 mm a úplně v pohodě, ještě když jsem míval kolem 90 kg.

                                            Jinak obnášelo by to nový kotouč a adaptér na zvednutí brzdy na správné místo, adaptér je za 150–200, kotouč záleží na tobě :)

                                            0 0
                                            • mercy  

                                              Mysee – no mám ten problém a zkoušel jsem i auto brake-cleaner na to, že předen brzdí skvěle, ale zadek spíše „přibržďuje“.

                                              Vážím 86kg.

                                              Stává se tak to, že zadek prakticky nebrzdí, nebo jen asi z 1/3 oproti předku a to i když brzdu stisknu co to jde – samozřejmě při tom brzdění sedím, co teď popisuji.

                                              Zkoušel jsem to prostříknout čističem na brzdy, ale nepomohlo to, tak mě napadlo, že bych tam mohl dát větší kotouč o 20mm.

                                              0 0
                                              • nitraq  

                                                Pokud ta brzda je v dobrým stavu, tak není důvod, aby nedrzdila dostatečně. Takže – jestli není zavzdušněná, není mastnej kotouč, nejsou mastný desky.

                                                0 0
                                              • Vilém  

                                                Tak to bych hledal problem jinde, nez v prumeru kotouce.

                                                I na 29ce, se 100kg zablokuju zadni kolo okamzite a na jakemkoli povrchu.

                                                0 0
                                                • mercy  

                                                  Nitrag, Vilém – heh, já si na Bike festivalu zkoušel pár kol a tak jsem si říkal, že vlastně nechci, aby se mi zadní kolo blokovalo :D :), protože mě štve, když mi to s SPDčkama lockne nohy (pedály), ale kdyby to mělo vyšší účinnost, nebylo by to od věci. :)

                                                  Co se týče mastnosty, budu se na to muset podívat. Tím odmašťovačem jsem čekal, že by se to mohlo odmastit, ale asi neodmastilo dostatečně :/.

                                                  0 0
                                                  • Vilém  

                                                    Zalezi co mas za desky, kdyz se podari zamastit organiky, tak se mastnota casto zapije do desticek a jediny zpusob jak ji dostat ven, je vypalit. I to vsak casto nepomuze.

                                                    Takze zkus je vyndat, zahrat treba nad sporakem (nahrivat e strany plechu), az se z nich prestane kourit, pak znova odmastit, zlehka liznout na jemnejsim smirku a zkusit znova.

                                                    Po teto procedure vsak brzda temer nebrzdi, je to jako nove desky a chvili trva nez se zase zajedou.

                                                    S tim blokovanim jsem myslel v okamziku kdy to pozaduji. Jinak jde kotoucovka davkovat mnohem jemneji nez vecka.

                                                    0 0
                                                  • mercy  

                                                    Brzdové destičky jsou Avid pro Elixir, ale právě nevím, jestli organic nebo ne.

                                                    Každopádně děkuji velice za tvůj návod, vyzkouším.

                                                    Jo takhle, no tak to pak chápu :-).

                                                    Já zkoušel Gianta za 70k a ten to i na jemno měl tak, že se zasekly :). To se mi právě nelíbí, ale když je tomu tak, jak píšeš, pak je to prima :-).

                                                    Velmi si cením Vašich rad! :)

                                                    S úctou,

                                                    Mercy

                                                    0 0
                                                  • Vilém  

                                                    No a jestli mas elixiry, tak bych se nedivil, kdyby byly blbe odvzdusneny. On Avid je na odvzdusneni haklivejsi a postup odvzdusnovani komplikovanejsi nez treba u Shimana.

                                                    0 0
                                                  • Nikovlas  

                                                    Je to o zvyku – i na citlivou brzdu si člověk zvykne a brzdí ještě citlivěji.

                                                    Pokud se ti stává, že tu brzdu přimáčkneš až na řidítka, pak je nejspíš špatně odvzdušněná. Pokud jí mačkáš vší silou (nebo prostě hodně silně) a páka dál nejde a brzda brzdí málo, tak to asi bude těma destičkama…

                                                    0 0
                                                  • mercy  

                                                    Nikovlas, Vilém – ne, právě, jak píšeš Nikovlasi ve druhém případě – mačkám ji, co to jde, ale nikdy na řidítka, vždy zůstane dost daleko od řidítek, ale jediné, kdy zablokuji kolo je šotolina/mokry beton/zámkovka/as­falt. Ale nikdy ji nepromáčknu tak, aby byla až na řidítká, tudíž to bude asi destičkama :-).

                                                    0 0
                                                  • zzd426  

                                                    já bych vyjel s kolem na pořádný kopec a pak tu brzdu pořádně rozžhavil, brzdil celý kopec dolů a jestli jsou mastné tak se mastnota vyškvaří. na opalování pistolí bych se určitě vysr…

                                                    0 0
                                                  • mercy  

                                                    To abych jel na Petřín nebo do Kobylis :-). Jinak nic extra kopce v té Praze :-).

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Třeba takovej Zvolouš je na vypálení brzd slušnej sjezdík…

                                                    0 0
                        • mercy  

                          Raději to nechám na servisu :).

                          0 0
                  • Nikovlas  

                    U těch zmíněnejch kol je právě zadní kolo jen na rychloupínák – takže prostě kdyby sis pak kupoval jinej rám a chtěl tam dát tyhle kola, třeba budeš muset omezit výběr…

                    0 0
                  • Nikovlas  

                    U těch zmíněnejch kol je právě zadní kolo jen na rychloupínák – takže prostě kdyby sis pak kupoval jinej rám a chtěl tam dát tyhle kola, třeba budeš muset omezit výběr…

                    0 0
                  • Nikovlas  

                    Čím vyšší investice, s tím větším výhledem do budoucna bych ji hodnotil.

                    0 0
            • nitraq  

              Máš pravdu, osazení odpovídá tý XCR.

              0 0
    • JakeF  

      Vykašlal bych se na celej TT, řešit 5kg odtrh u hardtailu je nesmysl, stejně má vidle zdvih akorát tak aby kořeny nevyrazily řidítka z ruky a s nízkým odtrhem to akorát bude pořád houpat… Reba je aktuálně celkem jistota, navíc citlivost taky nemá vůbec špatnou.

      0 0
      • zzd426  

        mám z TT a nehoupu se. ale taky bych radši už koupil rebu…

        0 0
      • alinceb  

        Když mi přítelkyně po servisu R7 v TT řekla, že se jí líbí, jak ta vidle teď funguje, tak to byl pro mě nejpádnější argument…

        0 0
        • JakeF  

          Jasně, stará R7ma pro lehkou holku si opravdu TT zaslouží, ale moc nechápu, jak z toho cokoliv usuzuješ pro nový RS…

          0 0
        • joudys  

          jasně, když ta vidle byla před servisem v kdovíjakém stavu, tak každý servis musel být změna. Nejsem si jist, jestli zrovna R7 je nejvhodnější vidlice na nějaké extra úpravy, ale kéž bych tohle mohl napsat o mé R7 z tt…

          0 0
          • alinceb  

            Já ji původně kupoval, protože je lehká, z mojí zkušenosti celkem funkční a byla za fajn peníze (2,2k z bazaru). Cca. 2 sezóny na ní přítelkyně jezdila a vidle fungovala tak nějak normálně. Když se to zhoršilo, poslal jsem ji na servis k Milanovi a on je rovnou trošku „domluvil“.

            Ale je fakt, že porovnání s „továrně“ (u TT) laděným Epiconem ta R7 nechodí tak jemně…

            0 0
            • scret  

              za ty prachy libova vidle – jak pises, lehka, pro holku i jeste dostatecne tuha, s dobrym tlumenim…

              0 0
          • scret  

            tak ja zaznamenal sakra velkej rozdil, pred upravou a po… A to vidlice dostavala pravidelny servis, takze nelze mluvit o tom, ze by byla zabordelarena…

            0 0
      • TJK  

        no ono donutit vidli fungovat treba pod kolem 50–60kg riderem.. tak uz ten odtrh resit budes… podemnou celkem rekneme chodi i 36 talas s mejma 90kg a le vidle s brutalnim odtrhem se treba pod lehkou holkou nebo hajzlpavoukem s 50kg ani nehne… takze opodstatneni to ma.. a pro nekoho je pohodli na prvnim miste i na HT…

        0 0
        • JakeF  

          Taky jsem míval 60kg a nikdy jsem vidli z TT nepotřeboval, kde je chyba? Normálně jsem vozil Foxe s cca 10kg, což nový RS maj podobně. Na XC stejně člověk vozí tu vidli přefoukanou aby nelítal po dorazech a v lehčím terénu kde by se odtrh hodil, to bude muset o to víc zamykat, když se to bude houpat a pak bude nízkej odtrh stejně k ničemu…

          0 0
          • alinceb  

            Ještě, že všichni nejsou takoví überzávodníci, jako ty…;)

            Jsou třeba lidi, kterým houpání nevadí, a spíš ocení, že ta vidle vyzobe každej hrbolek, jako třeba jako moje tchýně po operaci karpálů, kterou dřív bolely z biku ruce, a teď s TT Epiconem a Ergon gripama jí nebolí nic…

            0 0
            • JakeF  

              Tchýně s karpálama je opravdu typickej vzorek populace… Nečekal jsem, že najdeš ještě horší příklad, než přítelkyni s R7mou vyhlášenou svojí necitlivostí, ale povedlo se ti to :D.

              0 0
              • alinceb  

                Ty seš neuvěřitelně zabedněnej. Borec napíše, že chce maximální žehličku, tak jsme mu doporučili maximální žehličku (ano, i přes dokonalost „novátorského“ soloairu od RS je TT Epicon pořád citlivější). Psát tu pak žblepty o tom, že citlivá vidle vlastně houpe a že je teda lepší spíš necitlivá, to už považuju za takovej tvůj trolí standard…

                Tímto bych naší akademickou diskuzi ukončil. Nemám náladu se s tebou opět hádat o ho*nech…;)

                0 0
                • JakeF  

                  Trochu se obávám, že pokud doteď jezdil na XCR, tak má trochu jinou představu, co je „maximální žehlička“, než tvoje tchýně s karpálama…

                  0 0
                  • alinceb  

                    Ta neměla představu žádnou. Předtím měla treking s nefunkční pružinovkou. Poprosila mě, abych jí sehnal kolo, ze kterého jí nebudou bolet ruce a to dostala. TT Epicon byla první věc, co byla u té sestavy jasná…

                    0 0
                    • JakeF  

                      Já ale vůbec nepochybuju, že pro tchýni s karpálama to bylo ideální řešení, naopak, v takových případech díky bohu za TT. Ale fakt si nemyslím, že by to byl reprezentativní vzorek, většina cyklistů má požadavky trochu jiný…

                      0 0
                      • scret  

                        shrnme to, takze si myslis, ze zakladateli nebude TT vyhovovat??

                        0 0
                        • JakeF  

                          Myslím si, že laděnej Epicon už je opravdu extrém, kterej bych právě kromě extrémních případů typu alincebova tchýně s karpály a 50kg holky, všem doporučoval nejdřív vyzkoušet…

                          0 0
                          • scret  

                            jel jsi na nem nekdy? ja ano a prestoze ze byl primarne nastaveny na cca 55kg holku (milanem), tak se nijak zvlast nehoupal…

                            0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
                            • JakeF  

                              Mám jinou vidli s podobně nízkým odtrhem. A na XCčko bych to fakt nechtěl…

                              0 0
                              • scret  

                                ale dokazes pochopit, ze treba nekomu jinymu to muze vyhovovat ne?:)

                                Mam upravenou R7 od TT a na XC kole mi to vyhovovalo… ale chapu, ze zavodnikum se to libit nemusi:) ostatne neocekavat, ze zakladatel bude zavodnik…

                                0 0
                                • JakeF  

                                  A zase jsme u toho… Ze srovnání origo R7 a upravená R7 bych taky bral radši tu upravenou… Ale Reba je úplně jiná situace, ty nový chodí celkem pěkně.

                                  0 0
                                  •  
                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                    0 0
                                  • scret  

                                    upravena Reba bude lepsi nez upravena R7… neupravena Reba ani omylem…:)

                                    0 0
                                    • JakeF  

                                      Pokud je nízká citlivost jediný, čím hodnotíš vidli, tak nepochybně…

                                      0 0
                                      • Vilém  

                                        A co kdyz hodnoti podle vysoke citlivosti?

                                        0 0
                                        • JakeF  

                                          Tak to má fajn, že má ten výběr hned o hodně jednodušší :).

                                          0 0
                                          • Georrge  

                                            ty zase hodnotíš vidli podle toho jak houpe, pro lidi kteří umí šlapat je taková věc ale zbytečná :)

                                            0 0
                                            • JakeF  

                                              :D by mě tak zajímalo, používáš lockout?

                                              0 0
                                              • Georrge  

                                                kdysi jo, dneska ne, nemá to cenu, jestli to lehce pohupuje si ani nevšimnu a stejně to na nic nemá vliv, tak proč… pohodlí ocením mnohem víc, a platilo to i v dobách kdy jsem měl HT.

                                                0 0
                                                • JakeF  

                                                  Na nic nemá vliv, aha :). Jinak na fullu to chápu, tam je celkově pohodlí víc a máš víc zdvihu, takže může nějak pracovat… XC vidle je stejně akorát od tlumení větších ran, protože na nějakou rozumnou práci nemá zdvih a ani s 5kg z toho pohodlný kolo nebude, akorát to bude pořád houpat…

                                                  0 0
                                                  • Georrge  

                                                    a na co by to melo mit vliv? Na to ze se tam mari energie? Pokud se to pohupuje jen malo tak se tam mari tak mizive mnozstvi, ze me to opravdu nesere :) to bys pak musel resit i tlak v gumach, protoze gumy se pri slapani pohupuji taky a taky se v nich mari energie :) a pokud mas citlivou vidli tak se pohupuje vidle a guma min, pokud mas pevnou tak vidle nic ale guma se houpe vic, takze to mas skoro stejne…

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Když si do toho třeba v kopci stoupneš, tak v tom lítá celkem dost… Si zkus někdy na fullu přefouknout obě pružení (když teda nemáš zamykání) a vyjet si nějakej stejnej kopec na pevným povrchu a uvidíš ten rozdíl…

                                                    0 0
                                                  • Georrge  

                                                    ja zamykani mam, ale nepouzivam ho :) protoze to nepotrebuju, mirne houpani za jizdy neresim, a kdyz jdu vestoje, tak me to taky nezajima. Sice se to houpe vic, ale porad ne tak brutalne abych to resil, mozna proto, protoze vestoje nejezdim casto a ani nijak dlouho, kdybych mel X kilometru jet ve stoje a hopsat na tom jak ocas v zeli, tak bych to asi resil… ale ted nemam duvod protoze nejezdim na cas.

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Tak jasně, když ti nevadí, že tě to brzdí, tak není problém… Jen se pak holt není čemu divit, když to tu někdo zmíní, že citlivý vidle nejsou jen samý výhody…

                                                    0 0
                                                  • Georrge  

                                                    kdyby me to brzdilo, tak ten lock pouziju :) jenze me to nebrzdi, vis? Sam tady nadavas lidem jak poznaji 50g na kole a ty si tu ted hrajes na machra, co pozna na rychlosti kdyz se mu houpe vidle o 1cm :))))

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Tady jde o to, že z HT stejně pohodlný kolo neuděláš, rychlejší to nebude, je to k nasrání, že se předek pořád houpe a co se týče malých překážek, tak většího efektu dosáhneš širším pláštěm vepředu a nižším tlakem a jako bonus to bude ještě líp držet :). Přitom naopak pokud jezdíš pomalu a neřešíš aerodynamiku, tak maj dokonce nižší valivej odpor…

                                                    0 0
                                                  • Georrge  

                                                    a jak vyresis pohupovani siroke gumy s nizkym tlakem?

                                                    0 0
                                                  •  
                                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                                    0 0
                                                  • alinceb  

                                                    Aaaaa, už to chápu. Na posledních 2 HT jsi měl Brain a Terralogic. Ty už vlastně ani nevíš, co to je citlivá vidle…

                                                    0 0
                                                  •  
                                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Já nevím, co je citlivá vidle :D. Ty asi moc nevíš, na čem jezdím, viď? :) Tak si to nejdřív zjisti, děláš ze sebe blbce…

                                                    0 0
                                                  • alinceb  

                                                    A maso, maso žereš?

                                                    0 0
                                                  • nitraq  

                                                    A prosím Vás, sklep máte?:)

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    To už na vtip neuhraješ :).

                                                    0 0
                                                  • alinceb  

                                                    Nemám důvod. Ti bystřejší to určitě pochopili a ty ses chytil dokonale…

                                                    0 0
                                                  • Georrge  

                                                    podle sveho profilu momentalne chodis pesky, takze…?:)

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    To už fakt začíná být diagnóza, jak někteří berou BF za realitu :D. Co není v profilu na BF, tak neexistuje :D.

                                                    Jenže já to tam dát nemůžu, alinceba by trefilo, když by zjistil, že mám ještě další kolo s Brainem (a to naštěstí neví, že předtím jsem měl ještě kromě Scotta s Terralogicem i Treka :D).

                                                    0 0
                                                  • alinceb  

                                                    Mi je jedno, na čem jezdíš. Pokud jsi tupý za závodů a nevadí ti, že vidle nefunguje, tak prosim. Já si na vidli s „kurvítkem“ už něco odjezdil a vím, že něco takového už na kolo nechci…

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Aha… No evidentně pořád nevíš… Tak si to zjisti a pak mi něco pověz o tupý vidli, co nefunguje :D.

                                                    0 0
                                                  • alinceb  

                                                    Neboj ty narcisi, vím, že máš superýbrtventy­najnrendůrofu­la od nejdokonalejšího výrobce na trhu a megakůlštikou. Díky tvému bravůrně zmáknutému selfpromu, kdy musíš v každém vlákně dokazovat, jakej seš husťák, to nejde přehlédnout…;)

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Tak aspoň že sis to už zjistil a možná mě přestaneš poučovat, že nevím, co to je citlivá vidle :).

                                                    0 0
                                                  • scret  

                                                    ja bych neco napsal, ale nechci bejt takhle pri uterku sprostej:)) nedejboze se pak zas dotknu neci citlive duse:)

                                                    0 0
                                                  • alinceb  

                                                    Pomalu na mě, jo…? ;) :D

                                                    0 0
                                                  • scret  

                                                    dystak po mejlu… nebudu tu rozdmychavat mladicke city:))

                                                    0 0
                                                  • Georrge  

                                                    a ty sis myslis ze ja mame tolik casu, abychom nekde hledali, co vlastne momentalne jezdis? Na to ti sere pes, bud si to dej do profilu, nebo tu nemel takove kecy jako „napred si zjisti“…

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Hele, když už chceš vyvracet něčí zkušenosti podle toho „na čem jezdí“, tak by si to fakt chtělo nejdřív zjistit, jestli dotyčný na nějaký tý citlivý vidli nejezdí :).

                                                    0 0
                                                  • Georrge  

                                                    však jo – koukne do profilu co jezdíš, od toho tu ten profil je, a jestli nám něco zatajuješ a pak si z nás utahuješ, tak to není normální diskuze ale debilita.

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Ale prosímtě :). Nakonec i sám jsi poznal, že z kol v profilu už nemám žádný, tak to chce pak i zapojit mozek a když chci někomu tvrdit, že něco nezná, tak se zamyslet, jestli on třeba nemá něco novýho, co ještě nestihnul doladit a nafotit na BF :).

                                                    0 0
                                                  • alinceb  

                                                    My už se tu nebavíme o vidli na HT ?

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Ne, s Georrgem jsme se bavili, jestli používá na svým fullu lockout. Nějak se v tom vlákně přestáváš orientovat, což leccos vysvětluje…

                                                    0 0
                                                  • Georrge  

                                                    poznal, ale hledat to opravdu nebudu :) budu vycházet z toho co jsi jezdil, protože s tím máš zkušenosti a tedy asi z nich vycházíš. Pokud máš něco úplně jiného co mění pohled na věc, tak to napiš hned, protože jinak to velice znepřesňuje diskuzi. Na přesné diskuze se tu ale moc nehraje co…

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Mám vyzkoušenou hromadu věcí, co jsem dokonce ani nikdy nevlastnil, jak to mám udělat, abys to poznal? Doufám, že nebudeš chtít i seznam všech testovaček, to už bych asi těžko všechny vzpomínal a hlavně kterej díl byl na jaký :).

                                                    0 0
                                                  • Georrge  

                                                    pokud na to budeš nějakým způsobem odkazovat tak samozřejmě že budu chtít vědět odkud to máš :) ostatně ty to chceš taky (aneb dotazy stylu jel jsi tu vidli někdy? o jaké vidli mluvíš? atd.).

                                                    0 0
                                                  • Georrge  

                                                    zkušenost bez udání zdroje je pochybná už ze svého principu :) proto dokud nenapíšeš o co přesně jde, tak ti na to každý bude *****.

                                                    0 0
                                      • scret  

                                        ty jsi zas brepta vid?:))

                                        Neco ti zas nevyslo, tak to stacis jinam… klasika…

                                        0 0
                                        • JakeF  

                                          Nj, asi bych měl vyměnit svoje vidle za laděný Epicony, to si polepším panečku :).

                                          0 0
                                    • JakeF  

                                      I když mimochodem, včera jsem zkoušel kamarádovu Rebu ještě s DA, je poměrně lehkej a má přefouklou negativku že jde i sama lehce do zdvihu a ta měla citlivost sakra nízko i bez celýho TT. Ale samozřejmě s novýma SA tohle udělat nejde.

                                      0 0
                                      • scret  

                                        muzu srovnavat mezi upravenou R7 a ted aktualne uplne na stejnym kolem mam Sida DA… Obe jsou to dobre vidle, ale R7 mi tak nejak sedla asi lip…

                                        ale byt tebou, nepoustel bych se zas na tenkej led…

                                        Jel jsem chvili i Rebu v SA…

                                        A bohuzel musim rict, ze Reba v SA (resp. system jako takovej) je dle myho jeste horsi nez Sid DA, co mam aktualne na kole…:)

                                        Njn, nesmis soudit kvalitu vidle podle toho co aktualne frci a je IN:)

                                        0 0
                                        • Rubi  

                                          tu R7 lze upravit akorat pridanim materialu, protoze ta se krouti jak had…

                                          0 0
                                          • alinceb  

                                            Zas taky tragický to není. Mám 90kg a nepřišlo mi, že by jela jinam, než jsem po ní chtěl…

                                            0 0
                                          • scret  

                                            urcite je jednodusi opakovat zdejsi urban legends nez si udelat vlastni zkusenost… Na stejnym kole, se stejnyma zapletama mam ted Sida 32mm a je „prekvapive“ tuzsi, ale ze by to bylo o tolik, to zas ne:)

                                            Takze ano, na dnesni dobu je R7 urcite mekci, ostatne ani Sidy a novy Reby, diky odlehceni, nejsou kralovny tuhosti… Je potreba se na ni koukat jako na zastaralou vidli svoji konstrukci… Vzdyt ta moje je r.v. 05! a novejsi rocniky se nijak zvlast neinovovaly…

                                            Pokud srovnas odpovidajici vidle, tzn. treba Minute a Rebu, tak uz je to taky nekde jinde…

                                            0 0
                                      • McBlacky  

                                        dual reby byly super, ale skoro mi přijde že ty starší fungovaly líp než nový, byt vše dual air. jezdil jsem tři různých generací a ted mám rebu solo a to je uplne jiný (tragický)

                                        0 0
                                        • alinceb  

                                          To není pravda. Džejk říkal, že ty nový choděj dobře …

                                          0 0
                                          • JakeF  

                                            Mícháš dohromady citlivost s průběhem… Ale chápu, zrovna se to hodí do krámu…

                                            0 0
                                            • alinceb  

                                              Fakt? Já myslel, že tadytady jsi psal o citlivosti. O průběhu tam nevidím ani slovo… tak teď teda nevím…:(

                                              0 0
                                              • JakeF  

                                                Ale počítám Blacky mluví spíš o průběhu, dost se snížila progresivita…

                                                0 0
                                                • alinceb  

                                                  Aha, no já ale počítám, že když Blacky reaguje na tvůj post o citlivosti, tak taky asi píše teda o tý citlivosti, když se tady teda o ní už píše…

                                                  0 0
                                                  • McBlacky  

                                                    je to shit na chod i citlivost. Zatímco u starší sis nastavil chod pozitivnou a odtrh negativkou, když jsi ji přefoukal na vyšším zdvihu bylo to parádní. Novou si nastavíš leda hovno, protože na zobačku ti chodí po dorazu a když ji dáš závodně tak odtrh je k hovnu. Navíc teda cod jako takový žádná hitparáda, snadno se zatluče, proti dualu

                                                    teda doplním – shit proti dualu, pořád to je dost slušná vidle a kdykoli bych ji bral místo epicona

                                                    0 0
                                                  • Atilla  

                                                    +1

                                                    0 0
                                            • TJK  

                                              aha takze chodi dobre znamena „muze mit odtrh napicu klidne 20kg bo je to sumak ale prubeh zdvihu je super takze chodi dobre“ .. tohle totiz si presne tou tvoji vetou obrazne rekl!

                                              0 0
                                              • alinceb  

                                                Pohoda, napřed do ní mr*neš kladivem, aby se rozchodila, a pak už bude super fungovat. Co čekat od člověka, kterému vyhovuje, když za něj vidle myslí…

                                                0 0
                                              • JakeF  

                                                Představivost máš evidentně velmi slušnou, ale že bych někde obhajoval vidle s 20kg odtrhem, to se ti opravdu najít nepovede :). Bavíme se tady o 10kg, co maj cca dnešní XC Foxy a RS v základu a podle některých komentářů tady by si člověk myslel, že pomalu nechodí :D.

                                                0 0
                                                • TJK  

                                                  vsiml sis slovicka obrazne? chapes co to znamena? pochopil jsi vubec ten prispevek? .. odpovim si sam.. nepochopil… byla to tvoje reakce na tvrzeni odtrh+prubeh .. tech 20kg tam je OBRAZNE tak aby potrhlo presne ten nesmysl ktery ty tvrdis… o opet jako vzdy SLOVICKARIS a chytas se NEJMESICH BLBOSTI viz pouze tve soustredeni na hodnotu 20kg a dal bla bla bla bla .. porad dokola… ty opravdu nevis kdy mas dost uz toho bylo az prilis vid?!

                                                  0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Chápu… Udělal jsi z toho nesmysl, kterým se teď snažíš vyvrátit něco, co jsem nikdy netvrdil…

                                                    Ono totiž 10kg a 20kg odtrh je ***** rozdíl, víme… 10kg vidle s dobrým chodem je super. 20kg odtrh může mít průběh jaký chce a stejně bude na hovno… Ale jestli podle tebe je to „sebemenší blbost“ :D.

                                                    0 0
                                    • McBlacky  

                                      upravené reba proti upravený R7 – to vůbec není jistý. měl jsem upravenou R7 a byla horší než neupravená reba. stejně jako jsem mel R7 která byla od výroby v cajku ale jen moc lineární.

                                      0 0
                                      • scret  

                                        i Milan sam psal, ze castokrat dost zalezi na konkretnim kusu… Pokud se sejde hodne dobrej RS, pak gut… Bohuzel kvalita muze taky dost litat…

                                        Jj, mas pravdu R7 je vic linearni…

                                        0 0
                                        • JakeF  

                                          S tím bych si zrovna dal taky bacha… RS bývaly progresivní hodně, ale poslední ročníky jsou naopak dost lineární, až mi to přijde zase moc.

                                          0 0
                                          • McBlacky  

                                            lineární jsou sola, dual jsem nikdy v ruce neměl že by mi vadila linearita. Trochu možná u některých sidů, tam mi přišlo že na podobnou ciltivost jako u reb jsme ji musel mít méně v pozitivce a pak logicky to chodilo víc do dorazu (snáž). Ale vnitřnosti dualu jsou podle mě stejný, takže spíš rozdíl kus/kus než obecné pravidlo.

                                            Celkově mě hodně překvapuje rozdílnost chodu vidlí at už u manitou, fox nebo RS v rámci jedné modelové řady. Nastavuju to podle osobního testu co už mám vychytaný, takže na tabulky který jsou hodně mimo (často) neberu ohled, čímž bych řekl, že to je nstavený vždy na ± stejný doraz, což je hodnota která u mě rozhoduje. Vymlátit doraz se mi nesmí podařit jinak než jezdeckou chybou v průseru. Standartní byt tvrdší jízdu to musí sebrat v rámci zdvihu (tohle diskvalifikuje například epicona pro mě, tam neexistuje nastavení kdy bych to nedostal na doraz, abych zároven byl spokojen s odtrhem)

                                            0 0
                                            • JakeF  

                                              Vždyť jo, tak jsem to myslel, že nový SA jsou dost lineární. I když mně přišlo, že i ty novější DA byly lineárnější, než „starý“ RS kolem cca 2009–2010.

                                              Aktuálně mám přesně tohle se SIDem, přefoukanej a přesto se občas na doraz dostanu. Chtělo by to ty spacery na progresivitu, jak se dávaj do Pike. Ale tak na XC to moc neřeším, tam stejně vidle moc pobrat nemůže vzhledem k nízkýmu zdvihu…

                                              0 0
                                              • McBlacky  

                                                Jonti si nechával rebu upravit, já do toho pujdu taky. Ještě přemýšlím jestli radši nekoupit starýho dual Sida někde, než se trápit s vychytáváním u to sola, což si myslím, že kromě spaceru a zdvihu moc vymyslet nejde. Uvidím kam se to pak dostane, ale aktuálně s tím nejsem spokojen ani na závody, respektive, mě znáš, já na funkčí materiál jsem pes a promýšlím každej ušetřenej watt a vteřinu…

                                                Pobrat toho může dost i 100mm. Jako sere mě že mi vidle na závodáku chodí huř než na zimáku :)

                                                0 0
                                                • JakeF  

                                                  Holt chtěj prodávat, na víkendový ježdění bude ten lineární chod ideální… Úpravou by se to podle mě řešit dalo, naopak si myslím že zmenšení komory by mohlo fungovat líp, než přefoukaná negativka u DA. Jenže jak to nemá ten systém na rychlou výměnu spacerů, tak to bude servis a pokus/omyl…

                                                  0 0
                                                  • McBlacky  

                                                    z logiky nemůže, protože když nelze nastavit negativku tak s odtrhem neuděláš nic a chod je pokaždé skoro stejný u soloairu. Je to ojebávka aby to bylo levný a uměla to nastavit každá guma, navíc zkrácení servisních časů… u solo jde efektivne jen zmenšit spacerem komoru, ale to je dost mizerná možnost tuningu :( pak už je drobne citlivost stíráky a leštěním ale s daní toho že ti bude víc propouštet dovnitr bordel atd

                                                    0 0
                                                  • scret  

                                                    proc myslis, ze se zkrati servis.intervaly? z duvodu mazani SA pistku vazelinou?

                                                    0 0
                                                  • McBlacky  

                                                    servisní časy ne intervaly. Je to snazší na servis i na následné nastavení

                                                    0 0
                                                  • scret  

                                                    jo tak.. no jasne, je to jednodussi vidle… Kazdopadne je to voser a u me tim RS slo hodne dolu, prtze DA byla konkurencni vyhoda…

                                                    Stejne se k tomu po case zas vratej…:)

                                                    0 0
                                                  • alinceb  

                                                    Ale nevrátěj, protože SA chodí přece líp…

                                                    0 0
                                                  • scret  

                                                    aale, vymysli se zas nejaka vhodna PR na to, ze naopak DA se da lip nastavit s tolika moznostma a ze je to lepsi a fertig:))

                                                    0 0
                                                  • nitraq  

                                                    Přidej k tomu nálepku Enduro specific a neodolatelnej deal je na světě:))

                                                    0 0
                                                  • allrose  

                                                    před 3 nedělema jsem dával 5mm vazelíny nad píst,teď se začala divně chovat,rozdělal jsem vduchovou komoru a píst suchý,rozdělal jsem jí celou a ani v negativce nic,kam to zmizelo nevim,ale příležitost pro přidání vložky-je příjemě progresivní a zmenšení tlaku z 60 na 50psů

                                                    0 0
                                                  • allrose  

                                                    špatně zařazeno,mělo to být k servisu

                                                    0 0
      • Pajas04  

        Houpe se jen tomu, kdo neumí šlapat.

        0 0
        • ememem1  

          coz je samozrejme uplna blbost. ak je citliva tak sa pri silovom slapani hupe.

          0 0
          • alinceb  

            To asi tazatele netrápí…;)

            //Co bych chtěl, resp. jaká je má představa/poža­davky:

            1. chtěl bych vidlici, která velice dobře žehlí i malé hrbolky
            2. maximální zdvih 100mm//
            0 0
            • JakeF  

              Což se není moc čemu divit, když doteď jezdil na XCR. Tohle už je z extrému do extrému…

              0 0
          • ememem1  

            to patrilo pod pajas04 ohladne hupania .

            0 0
        • JakeF  

          Když jedeš pohodový tempo, po asfaltu, rovině a odpočinutej, tak máš pravdu :D. Ve většině případů to takhle bohužel neplatí…

          0 0
          • scret  

            vzhledem k tomu, ze ma zakladatel vlakna XCRko, ocekavas snad, ze to bude zavodnik?? treba mu male houpani nevadi…

            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • ememem1  

          coz je samozrejme uplna blbost. ak je citliva tak sa pri silovom slapani hupe.

          0 0
          • MlokCZ  

            Jenže při silovém šlapání to ani těch 10kg odtrhu nezachrání a jen se bude pohupovat mírně méně a silový záběr ze sedla, tam už je to úplně fuk (bude se pohupovat více každá).

            Takže buď zkousnu nějaké pohupování a případně zamykám když potřebuju nebo to ani vidlice s 10kg odtrhu neřeší a dám pevnou.

            Já už se k tomu dopracoval pár let zpátky. Buď pevná nebo pořádně fungující vidlice s případným lockem.

            0 0
            • TJK  

              +1

              0 0
            • JakeF  

              Než vidli s 10kg odtrhu, to už je lepší pevná? Tak to je ovšem myšlenka dne :).

              Samozřejmě že vidle s vyšším odtrhem bude míň houpat. A pokud člověk právě trochu šlapat umí, tak to pro něj bude často rozdíl mezi houpe/nehoupe a tedy možností jet vidli v lehčím terénu odemčenou.

              0 0
              • MlokCZ  

                Ne, to jsi jen nepochopil ten příspěvek. 10kg odtrh situacím, kde se pohupování nejde moc vyhnout nijak nezabrání, jen to lehce omezí.

                Rozdíl ve ztrátách jestli se vidlice houpe 4mm nebo 6mm při decentním pohupování v sedle nebo 3cm x 3,5cm při silovém záběru ze sedla je naprosto minimální. Ocenit ho může tak maximálně minorita závodníků jezdících na bednu.

                A pokud to bude rozdíl mezi houpe x nehoupe, tak v tu chvíli i ta citlivější houpe opravdu minimálně a je to naprosto zanedbatelné.

                A pokud někomu vadí pocitově, že se to někdy pohupuje a chce mít prostě ten pocit že to vždy letí, tak to vyřeší opravdu jen pevná.

                To neřeší třeba u Reby ani lock.

                Navíc je nutné přičíst, že dnes už většina vidlic je má kompresní kurvítko. Takže když je v základu maximálně citlivá, tak si můžu vybrat, zda to tak nechám nebo to omezím kurvítkem.

                Přefoukáním to také lze do určité míry omezit, ale opět můžu a nemusím dle aktuální potřeby.

                Pokud ovšem citlivá v základu není, tak prostě smůla.

                0 0
                • JakeF  

                  Ocenit to může celkem každej, koho nebaví, že se mu 90% vyjížďky houpe předek :).

                  Prostě to vidím jinak, 10kg na HT s bezdušema je naprosto dostatečný. Na trail/EN fullu jak jezdíš ty, je situace trochu jiná, ale o tom tahle diskuze není…

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Měl jsem Rebu upravenou na HTčkách vždy a jak píšu, tak stále jednu na 29" mám.

                    A proto, že na 29" HTčku chci perfektní odezvu, neřešit změny geometrie, tak vozím převážně pevnou (i když mi tak čas od času štve v některých sjezdech). Když už tam odpruženou dávám, tak jedině v upravené verzi.

                    0 0
                    • JakeF  

                      A jsme u toho… Když člověk nechce měnit dvě různý vidle, tak to holt chce něco uprostřed a nejít do extrému…

                      0 0
                  • Azmir  

                    Ty asi nejsi schopný pochopit, že drtivá většina lidí kromě závodníků ten houpající předek ocení? Když jedeš v sedle nehoupe se skoro žádná vidle a ze sedla zase skoro každá. Taky radši budu mít vidli s větši citlivosti za cenu houpání než naopak, jak na HT tak na fullu.

                    0 0
                    • JakeF  

                      Takže říkáš, že tvůj Fox s cca 10kg odtrhu špatný, jo? :) Proč jsi ho nevyměnil za Epicona TT? Cenově bys byl zhruba na nule…

                      0 0
                      • Azmir  

                        Nevím kolik má můj fox odtrh, klidně bych bral i cilivější vidli, o výměně jsem uvažoval, ale jelikož se mi vidle podařila na rychlebkách slušně podřít, obávám se, že by to značně snížilo cenu a jako další faktor, se mi s tím prostě nechce *****, ale k tématu, ano není to špatné ale klidně bych ocenil citlivější vidli.

                        0 0
            • ememem1  

              ved o tom sporu neni, ja len tvrdim, ze povedat ze vidla hupe lebo niekto zle slape neni absolutne pravda.

              0 0
              • MlokCZ  

                U HTčka souhlasím. Tam na citlivé vidlice (tzn. 5kg odtrh) to lze udržet bez hnutí jen při pohodové jízdě s menším výkonem a současně slušným kruhovým šlapáním.

                Na fullu je to jednoduší, pokud je slušně citlivý, tak se stejně více houpe zadní stavba a vidlici už nikdo neřeší :-)

                0 0
                • ememem1  

                  to je aj dovod preco som z reby vyhodil cely motion lock aj push lockom. aj tak sa to furt len sralo a efekt to v konecnom dosledku presne jak pises nemalo ziadny.

                  0 0
              • Pajas04  

                Mi se Epicon z TT po asfaltu při šlapání prostě nehoupe (občas do kopce, ale to pak samozřejmě zamykám). A v terénu (i lehčím) je mi to jedno, protože má stejně větší podněty od přejíždění překážek, než od šlapání.

                0 0
                • JakeF  

                  Pak je otázka, jestli má pořád ještě těch 5kg odtrhu anebo už je k těm 10, jako maj lepší vidle normálně… Při pohodový jízdě taky nic nezamykám, ale jak jede člověk trochu svižnějš, tak to prostě houpat začne i v sedě a pak je jen otázka citlivosti, jak brzo. Zamykání je otrava, ale to člověk zjistí až když ho řešit nemusí :). To je jak s jednoplackou, člověk kvůli tomu musí trochu udělat kompromis, ale ono to ve výsledku má něco do sebe, že člověk neřeší milion páček… Ono když to vezmu do extrému, tak na fullu kdybych měl brzdy (2×), řazení (2×), dálky na pružení (2×) a teleskop, tak to je na řidítkách 7 páček a to se z toho poseru :D.

                  0 0
                  • ememem1  

                    9 :-)

                    0 0
                    • alinceb  

                      Třeba má SIS nebo XO1/XX1…co ty víš…;)

                      0 0
                    • JakeF  

                      Jasně, řazení jsem bral za jeden kus… Ono u Foxu maj dálky taky dvě páčky, takže by se klidně dalo dostat na 11, když bys to počítal takhle :D. A to už je slušný číslo :D.

                      0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • Rubi  

                    ty si zase nekde spadl z kola co? :D se divim ze umis ovladat pocitac, tolik tlacitek na klavesnici…

                    jako taky nemam rad zamykani, tak jsem poridil brain, ktery mi vyhovuje, ale predtim jsem mel na vidli lock, na tlumici packu a ze bych se z toho nejak posraval… nutno dodad, ze zamykani mi vadilo pouze u xc zavodeni, protoze neni sila uvazovat nad tolik vecma, pri normalnim jezdeni vidli ani nezamykam

                    0 0
                    • scret  

                      :)

                      0 0
                    • JakeF  

                      To jsou zas teorie… Samozřejmě, že to není problém zvládnout ovládat, ale je to otrava… Ale tak klasika, že mě to na BF ještě překvapuje, že tady lidi víc baví furt něco na kole řešit, než na něm jezdit :D.

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                      • Rubi  

                        podle poctu prispevku tady ale nejvic resis ty a myslim ze nejvic nalitano na kole rozhodne nemas :)

                        0 0
                        • JakeF  

                          Zkoušky, no… Akorát jsem z jedný přijel. Jinak na nějaký nalítávání kilometrů už kašlu, silnici jsem prodal a XCčko jsem vytáhnul od dubna poprvé a teď stojí na ráfku, asi z toho udělám trekking na ježdění za prací :).

                          0 0
                        • scret  

                          *1

                          0 0
                  • Pajas04  

                    Má těch 5kg, byla čerstvě po servisu u Milana. Tak asi holt nejezdím atk svižně jako ty.

                    Pokud máš problém s obsluhou pár jednoduchých věcí, tak to máš asi v životě těžké – v autě spojka, brzda, plyn, šaltrpáka, volant, blinkry, rádio, atd. atd. s tím problém nemáš?

                    0 0
                    • JakeF  

                      To holt asi nejezdíš, ale to počítám nikoho nepřekvapuje… V autě to není problém, ale na kolo si jedu užít ježdění a ne mačkání milionu páček na řidítkách :).

                      0 0
                      • Pajas04  

                        Mě fascinuje, jak si myslíš, že víš všechno nejlépe ;). A páčky brzd zvládáš bez problémů, nebo to taky kazí užívání si jízdy?

                        0 0
                        • JakeF  

                          Ne, zredukoval jsem to na funkční minimum – brzdy + nalevo teleskop, napravo řazení. A spokojenost…

                          0 0
                          • Pajas04  

                            Tak hlavně, že jsi spokojený. A teď si představ, že někdo je zase spokojený se 7 páčkami na řídítkách či vidlicí s odtrhem 5kg, někteří mají možná oboje :o).

                            0 0
                            • JakeF  

                              Tys to zase nepochopil, viď… Já nemám nic proti citlivým vidlím, ale na odpovídajícím kole. Dělat z nepohodlnýho hardtailu houpající nepohodlnej hardtail mi prostě nepřijde výhodný. Ale je fakt, že když koukám na tvoje kolo, tak s tebou o smysluplnosti nemá moc smysl diskutovat :D.

                              Btw, to jezdíš platformy a 5kg odtrh vidle se ti nehoupe? To vyprávěj někomu jinýmu :).

                              0 0
                              • Pajas04  

                                Pochopil, ale na HT to podle mě pořád smysl má.

                                Vidím, že přecházíš do útoku – tak si radši nejprve zameť před svým prahem a už si nenechávej zaplést kola na XC a pak s tím dávej metrové dropy na placku – nebo počkej…to je vlastně podle Tebe úplně normální XC, že :o). Poznámka o smysluplnosti od Tebe fakt nezní příliš vhodně.

                                U mě narážíš na SLRka, je mi to jasné – ta kola jsem prostě chtěl, nic víc v tom není. Příští rok stejně půjdou na úplně jiné kolo :).

                                Ano, jezdím – Tobě se opravdu někdy Epicon z TT houpal tak, že jsi to poznal? Já to nechápu, na bf je skupina lidí, která epicon zbytečně chválí a pak druhá, která jej zbytečně haní…ani jedno není příliš na místě.

                                0 0
                                • scret  

                                  pak ty kola stejne proda, jezdene divkou po cyklostezce…:)

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    Já nevím, proč se k tomu máte pořád potřebu někdo vracet… Nakonec i Hnoj sám přiznal, že na tohle ježdění ty kola prostě měly být zalepený, pak by moje ježdění nejspíš v pohodě vydržely… Holt trochu chyba v komunikaci, co se na tom plánuje jezdit, stane se. Pak není moc divu, že Tufo v pohodě drží. Rovaly drží taky, když neberu ten bouchlej ráfek… Teda zadní, přední Roval byl po Trilogy totálka :D.

                                    0 0
                                    • Azmir  

                                      On naráží na tvůj inzerát a ty začneš něco o zalepení, jeden o koze, druhý o voze.

                                      0 0
                                      • JakeF  

                                        Obávám se, že to ti jen ta souvislost nedošla…

                                        0 0
                                        • Azmir  

                                          Můžeš mi ji teda vysvětlit? To jakože kdyby byly zalepené tak by pak stav odpovídal lehce jetým jo?

                                          0 0
                                          • JakeF  

                                            Můžu to vysvětlit… Celá tahle diskuze vychází z mých rozsypaných ZTR, kde jsem se podivil nad tím, jaktože teda Tufa ty skoky přežily. Došlo se k celkem pochopitelnýmu závěru, že ZTR by to nejspíš v pohodě přežily, pokud by tam byly zalepený nebo „zamykací“ niple hned od zapletení, protože pak by se povolit nemohly a ani by nedošlo k tomu výškovýmu prohnutí ráfku, díky kterýmu to pak už ani držet nemohlo.

                                            0 0
                                            • Azmir  

                                              Co tohle má společného s tvým inzerátem?

                                              0 0
                                              • JakeF  

                                                Jsi dneska trochu pomalejší, ne? Že s tím inzerátem není nic špatně a ty kola jsou naprosto v pohodě a ZTR skončily kvůli něčemu jinýmu, než že bych jezdil za hranou materiálu. Jestli si holt nepamatuješ, odkud oni ty svoje „důkazy“ vytáhli, tak je jasný, že ti to dojít nemůže… Že pár řešičů na BF nemůže překousnout, že jejich krutopřísnýmu EN někdo říká XC je věc druhá :D.

                                                0 0
                                                • Azmir  

                                                  Naprosto v pohodě, ty kola jsou vlastně jako nové, víme.

                                                  0 0
                                                  • alinceb  

                                                    Teď už asi nepatříš do Žvejkova funclubu jako dřív, co?

                                                    0 0
                                                  •  
                                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                                    0 0
                                                  • JakeF  
                                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                                                    0 0
                                                • scret  

                                                  vzdy me dokaze pobavit, jak se z nekoho dalsiho snazis udelat blbce, ale pritom jsi to TY evidentne nepochopil!

                                                  Azmir velice dobre pochopil o co my slo:)

                                                  Jakube, Jakube, vytahame te asi za ousko, jestli nebudes davat pozor:))

                                                  0 0
                                                  • nitraq  

                                                    Ale screte, fuj, taková hrupka:D

                                                    0 0
                                                  •  
                                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                                                    0 0
                                                  • scret  
                                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                                                    0 0
                                                  •  
                                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                                                    0 0
                                            •  
                                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                              0 0
                                • JakeF  

                                  SLRka jsou v pohodě kola, ale co si budem povídat, máš to celkem nevyvážený… A hlavně ty platformy na tohle kolo moc nesedí, bez teleskopu dvojnásob… Pokud to dáš na slušnej rám a SPD, tak to bude fajn kolo.

                                  Co se týče toho houpání, tak to fakt neukecáš… Taky mám na platformách něco odježděno, poslední dobou to celkem střídám a rozumně do kruhu se s nima šlapat prostě nedá a vidle s 5kg odtrhem se houpat bude. Že se na to dá zvyknout je věc druhá, ale jak říkám, u hardtailu v tom nevidím moc smyslu…

                                  Ale jinak souhlas, Epicon je prostě normální vidle, dřív za rozumný prachy i celkem zajímavá…

                                  0 0
                                  • Pajas04  

                                    Celkem nevyvážené – a přitom říkáš vlastně „jen“ ten rám ;). O SPD vůbec ani neuvažuju, mám problémy s koleny a nevyhovovalo mi to – nic pozitivního mi to nepřineslo. Na těch současných pedálech mi noha drží pro mé potřeby dostatečně.

                                    Nepotřebuji nic ukecávat, ale netuším jak Tě mám přesvědčit…vidlici zamykám jen při některých výjezdech po asfaltu či pokud za to opravdu hodlám vzít (opět jen na asflatu) a pak skoro vždy když šlapu ve stoje. Jinak jsem houpání vlastně nikdy nezaznamenal. Kadence jezdím taky úplně normální tzn. většinou se snažím nejít pod 75–80.

                                    0 0
                                    • JakeF  

                                      No „jen rám“ to fakt není, ale samozřejmě rám je základ. Vidle k tomu taky moc neodpovídá. Prostě máš tam lehký a neodolný závodní kola, k tomu absolutně nezávodní vidli a lowend rám. A k tomu jezdíš víceméně FR/DH platformy. Vyvážený to rozhodně není…

                                      Že to houpání nevnímáš nebo ti nevadí klidně možný je, ale že by ti ta vidle s platformama a 5kg odtrhem nehoupala, to mě opravdu nepřesvědčíš… Jinak já na fullu taky houpání neřeším a předek skoro nezamykám, ale tam ta citlivost má smysl, jak pruží i zadek. Z hardtailu člověk pohodlný kolo stejně nikdy neudělá žádnou vidlicí, akorát to bude víc houpat. Chápu to jak tu padlo třeba u lidí co maj problémy se zápěstím, že to pro ně je přínos, ale u běžný sportovní jízdy? To fakt ne… A kromě řešičů na BF jsem ještě neslyšel, že by někomu přišla citlivost lepších RS nebo Foxů bez kurvítek špatná…

                                      0 0
                                      •  
                                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                        0 0
                                      • Pajas04  

                                        To je ale kolo na pohodovou jízdu a občas nějaký závod bez ambicí na bednu :). Lehká kola se snad hodí i na obyčejnou projížďku po hřebenu Beskyd, nemusím přece zrovna jet závod. Rám naprostý souhlas. Na XC se ale snad platformy ani nedělají, tak jaké jiné, než na FR/DH bych tam měl mít, když nemůžu mít nášlapy?

                                        A vidlice…strašně mě fascinuje, jak dokážeš odsoudit vidlici, kterou si podle všeho ani nikdy nejel jen proto, že má nízký odtrh. Z HT pohodlné kolo neuděláš, ale s citlivou vidlí bude pohodlnější ;). Na to houpání se teda speciálně pro Tebe zaměřím až pojedu nějaký vhodný úsek.

                                        S Foxem souhlas – projev 32ky Floata CTD 2013 mi oproti Epiconu přijde celkově tak nějak lepší, od RS jsem zkoušel Rebu (Dual Air ročník snad 2012) ale to byla tragédie. Na základě srovnání jedné vidlice dané značky samozřejmě nemůžu vyvozovat objektivní závěry.

                                        0 0
                                        • Rubi  

                                          dual air reba byla jedna z nejlepsich vidlic svym chodem :)

                                          0 0
                                        • JakeF  

                                          Líp jsem zkoušel netuněnýho a jeho chod se mi vůbec nelíbil. Jinak zase, já neodsuzuju vidli kvůli nízkýmu odtrhu, jen upozorňuju, že to má i svoje zápory, se kterýma to chce počítat a ani ty přínosy nejsou zdaleka tak významný, jak by se z některých tvrzení tady mohlo zdát.

                                          Jinak že se bude houpat víc, než jiná s vyšším odtrhem snad ani nemusíšzkoušet, to je jasný z principu, jak funguje odtrh :). Pokud tam teda nemáš nějakej next-gen terralogic, co zároveň nekurví citlivost :).

                                          Jinak co se týče kol, na pohodový ježdění v Beskydech bych teda volil něco odolnějšího…

                                          0 0
                                          • Pajas04  

                                            Takže TT jsi nejel…samozřejmě, poté, co si člověk přečte na bf má pak od Epicona z TT zbytečně vysoká očekávání (taková je aspoň moje zkušenost). Ale z druhého konce mi úplně stejně připadají ta varování o houpání ;).

                                            Tj, ale já nemám ani 75kg s baťohem a dvěma bidony, takže věřím, že problém nebude. A SLR jsou podle mě nejhezčí kola, takže je měnit nebudu :).

                                            0 0
                                            • scret  

                                              mel bys, prtze to mas nevyvazene:))

                                              0 0
                                            • Georrge  

                                              presne tak, mel bys, je uplne jedno ze kvalitni lehke kola clovek pozna nejvic, a resit ram u HT je dost na povazenou (hlavne at sedi geometrie), ale dokud nebudes vybirat vidlici podle znacky, misto podle toho jak ti sedi, a dokud nebudes jezdit pedaly ktere si vyberes z tabulky podle ramu a kol, tak to kolo vlastne ani nemuze fungovat :)

                                              a nedejboze kdyz si das na riditka svetlo, zvonek nebo zamek vidlice, to pak budes mit tolik hejblat na riditkach, ze riskujes ze se spletes misto mackani brzdy budes mackat tachometr!

                                              0 0
                                              •  
                                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                                0 0
                                              • JakeF  

                                                Kvalitní lehké kola pozná člověk hlavně až je poprvý někde trefí šutrem :D. Na rychlosti možná tak párkrát v životě, až prohraješ ve spurtu o 0,01 vteřiny :D.

                                                0 0
                                                • Georrge  

                                                  chces tedy rict ze kvalitni ram poznas vic nez kvalitni kola? Jak? :))))

                                                  0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Na pohodlí a na tuhosti v záběru, plus samozřejmě geometrii. Rozdíly u HT rámů jsou právě celkem velký.

                                                    Co se týče kol, tak když jsem měnil právě tady zmiňovaný Tufa a ZTR/Roval, kde byl v kompletu rozdíl přes 0,5kg, tak na první šlápnutí bylo znát, že to kolo je míň stabilní, ale že bych byl rychlejší jsem nikdy nepoznal, ani na závodech. A na tu rozdílnou stabilitu jsem si zvyknul tak po 5 minutách jízdy…

                                                    Ono jak už tu padlo, lehčí kola se snáz roztočí, to je jasný… Ale o co se snáz roztočí, o to hůř pak tu rychlost drží. A to je zas to, co se na BF už neřeší, jak s tím laděným Epiconem :). Říkaj se pozitiva a že to má i svoje negativní stránky, co z toho logicky vyplývaj, to už „nejde poznat“ :D.

                                                    0 0
                                                  • scret  

                                                    z tehle logiky veci tedy lehci kola budou horsi?:) prtze je budes muset neustale vlastne roztacet:)

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Nějak ti to dneska nejde… „o co se snáz roztočí, o to hůř pak tu rychlost drží“… V jednom faktoru jsou lepší, ve druhým horší. U těžších kol to bude přesně obráceně. Ve výsledku se to právě do značný míry vyrovná a fakt už si nemyslím, že by bylo nutný řešit na kolech každej gram. Byť se přiznávám bez mučení, taky jsem to dřív hrotil a nutně musel mít 1400g záplety :).

                                                    0 0
                                                  • scret  
                                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                                                    0 0
                                                  • Georrge  

                                                    takze tezky kolo je vlastne lepsi, protoze ma vetsi setrvacnost :) takze predpokladam ze vozis tezke kolo, ktere je ale bitelne, tuhe a presne stabilni, je to tak? Nejake DH zaplety predpokladam budou idealni…

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Zkus si to přečíst ještě jednou a pomalu…

                                                    0 0
                                                  • Georrge  

                                                    takze si chtel rict ze vsechno je o kompromisu? To jsme objevili zasadni vec teda :))) a jeste jedna vec – kdo urcuje jaky kompromis je idealni? Ty? Nebo kazdy sam sobe podle jeho proporci, stylu jizdy, zamereni a plno dalsich veci ktere ty o danem jezdci vubec nevis?

                                                    0 0
                                                  • scret  

                                                    ty jedny lehky totiz uz rozstipal a ty druhy jeste stacil prodat s pohadkou o skvelym stavu:)) ale spis si myslim, ze to zas tlaci na 29ku a konkretne na enduro od speslu, ktery ted ma asi od sponzora…:)

                                                    0 0
                                                  •  
                                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                                                    0 0
                                                  • alinceb  

                                                    Kdybys byl tak dobrej jako on, tak bys taky měl sponzora a nemusel bys tu pak takhle pobrekávat…:P

                                                    0 0
                                                  • scret  

                                                    ja si to sponzoruju sam, zatim uspesne:)) a dokonce jsem takovej frajer, ze to rikam i doma zene:D

                                                    0 0
                                                  • alinceb  

                                                    Ale částky upravuješ, to zas nekecej…

                                                    0 0
                                                  • scret  

                                                    cece ani ne… Zena vedela do ceho jde:) Ostatne ted ode mne dostala druhy tretry, zatimco ja mam aktualne jen jedny:))

                                                    0 0
                                                  •  
                                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                                    0 0
                                                  • alinceb  
                                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                                                    0 0
                                                  • Rubi  
                                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                                                    0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                      • MlokCZ  

                        Kdysi jsem měl na řídítkách dual poplock (hodně let zpět na prvním fullu). Pak jsem měl ještě chvíli jen poplock vidlice.

                        A od té doby jsem na všech dalších kolech neměl dálkové ovládání žádné.

                        Přesto jsem vždy spokojeně vozil citlivou vidlici i na HTčku a lock na korunce mi vždy stačil.

                        Stejně tak na fullu, tam mi také stačí na korunce, to samé snižování. A oboje občas používám.

                        A co se týká celkového pohodlí, tak zvlášť na 29" je to s citlivou vidlicí už velmi slušné. Full to samozřejmě není, ale pro spoustu lidí to smysl má. Full nemusí chtít z více důvodů (peníze, údržba, pořád to jede hůře než HT s citlivou vidlicí, atd.).

                        Mám v okolí spoustu lidí co vozí upravené citlivé vidlice na HT a jsou spokojení. Nikdo se k méně citlivé vidlici už nevrátil.

                        A dost z nich má srovnání.

                        Třeba jeden vozil nejprve delší dobu neupravenou Rebu. Pak mu odešel MC a nechtěl to celé měnit. Milan to dočasně opravil (bylo jasné, že to nepůjde na trvalo vyřešit bez výměny MC) a současně vidlici upravil. Nějaký čas tuhle vidlici spokojeně jezdil. Pak ten MC zase začal zlobit. Místo výměny nahodil upraveného Epicona a je s ním spokojený nejvíce a už ho pár let jezdí.

                        A nejlepší jsou případy, kdy to vozí někdo kdo tomu technicky vůbec nerozumí a netuší co vůbec nějaká úprava obnáší nebo někdy dokonce, že vůbec byla provedena.

                        Konkrétní případ mám jeden hned doma. Manželce jsem před pár lety sundal Rebu z kola a poslal na úpravu a jen pak řekl, že byla na servisu.

                        Po projetí bez toho, aby vůbec tušila, že byla nějaká úprava sama říká, jak ta vidlice teď dobře fugnuje.

                        0 0
                        • JakeF  

                          Tak co si budem povídat, zrovna ty jsi na citlivost celkem extrém, co si budem povídat… O čem tady mluvím, je něco trochu jinýho, že si na to pár lidí zvykne přece nic moc neznamená, stejně tak byli lidi zvyklí na véčka a že jich bylo :). Dokážeš říct, že by tě to někde reálně zrychlilo, vyjel by jsi víc, měl znatelně lepší trakci, atd. při odtrhu 5kg místo 10kg? Jasně, trochu líp to vyhladí kamínky na šotolině, ale k čemu to je? :) U XC vidle právě ani neberu argument, že to líp funguje i na větší překážky, tam je u větších překážek stejně větší problém doraz, než pár kg odtrhu :D.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Doraz s citlivostí nemá vůbec žádnou souvislost. S žádnou ze svojich vidlic co jsem kdy jezdil jsem po dorazech nechodil i přes jejich citlivost. Vždy jsem měl pořešený průběh aby byl vyhovující pro můj styl jízdy.

                            Takže pokud máš problém s dorazy, tak máš nevhodnou vidlici (nebo minimálně nevhodně poladěnou) na daný styl jízdy, to je jednoduché.

                            Nevím o jakém zvykání je řeč. Tím myslíš, že při prvním vyzkoušení je někdo nadšený aniž by vůbec tušil o nějaké úpravě? Tomu říkáš zvykání?

                            Citlivá vidlice má vždy zlepší trakci předního kola, výrazně dříve získá kontakt za překážkou ať je překážka jakékoliv velikosti (ten rozdíl je poměrně velký). Jak moc velký vliv to může mít na rychlost ve sjezdu konkrétního jezdce se bude lišit. A nemusí ho to zrychlit třeba vůbec. Spoustu jezdců nezrychlí vůbec nic, limitem bude vždy jezdec. Nebo může být limitem něco úplně jiného než odpružení, třeba pláště (někdo cíleně vozí raději rychlejší).

                            Subjektivně se tohle posuzuje velmi obtížně, protože jedna to vyžaduje jízdu na hraně (tedy i časté pády) a pak se velmi těžko rozlišuje, co je limitujícím faktorem.

                            Ustřelí ti přední kolo, ale z toho nedokážeš udělat závěr, že v dané situaci by např. stačila citlivější vidlice nebo by stačil mírně větší drapák plášť.

                            Nemáš jak stejnou situace zcela přesně zopakovat a srovnat.

                            Při testování vidlic to ale ze zpomalených natočených záběrů bylo zcela jednozačné a rozdíly vzdáleností za překoužkou než došlo ke kontaktu předního kola velké.

                            Pro turistiku ale nejde ani tak o zrychlování, ale o pohodlí, únavu, atd.

                            Já třeba mám problém, že mi občas brní ruce. A čím citlivější vidlice, tím je problém menší.

                            Na pevné když to občas přeženu s délkou rozbitějšího úseku, tak je to hned. Tam si na to ale cíleně dávám pozor a počítám s tím.

                            U odpružené moje ruce tohle poznají vždy. Sem tam se mi to stane i na fullu s extra citlivou vidlicí, ale je to posunuté mnohem dále (tedy stane se to až po více rozbitém delším úseku).

                            Ty ruce jsou krásný indikátor jak odpružení funguje.

                            0 0
                            • JakeF  

                              Věřím, že na zpomalených záběrech jde poznat, že funguje trochu líp (byť si myslím, že to bude spíš o nastavení odskoku a HS expanze, i když samozřejmě citlivost hraje roli taky), ale v reálu jak sám píšeš, to je o jezdci a praktickej rozdíl to není rozpoznatelnej.

                              Brnící ruce beru a pak výhodu ultracitlivý vidle chápu, pak kvůli tomu má smysl dělat kompromisy jinde, ale zase to je problém zdravotního charakteru (jak ty zmiňovaný karpály nahoře) a ne něco, co by člověk potřeboval z důvodu jízdních vlastností.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Expanze na to samozřejmě má vliv také, vliv citlivosti je ovšem daleko větší.

                                Na zpomaleném záběru je krásně vidět, jak se zhoršující citlivostí jde vidlice do zdvihu na začátku překážky se zpožděním. A čím to zpoždění bylo větší (dané citlivostí), tak tím více se stihlo zvednout celé těžiště (které by se ideálně nemělo zvednou ani o milimetr), což pak způsobovalo ten pozdějí kontakt za překážkou.

                                Expanze tohle nemůže dohnat, protože vidlice za překážkou pak nestačilo ani plné vytažení, aby získalo přední kolo kontakt zpět. A už to pak čekalo než celá soustava zase „spadne“.

                                Mám aktuálně na jednom fullu tu vidlici s HS expanzí a na druhém bez a dlouhodobě to střídám.

                                A až takový problém ta chybějící HS expanze není. Proti rozdílům citlivosti je ten vliv daleko menší.

                                0 0
          • Pajas04  

            Nneí to blbost. Pokud se při silovém šlapání houpe, tak ji prostě zamknu. Nevidím problém.

            0 0
      • ememem1  

        asi tak. ked tak pozeram na tie linky kde reba je o tisicku drahsia jak epicon tak jak nemam proti vidlam z TT absolutne nic tak by som uz urcite kupil rebu. navyse moc neverim tej udavanej hmotnosti epicona s ocelovou negat. pruzinou ze 1700g. este raz nic proti TT ale troch azacin astracat svoje hlavne caro – slusna vyladena vidla za lacny peniaz.

        0 0
        • scret  

          proc by epicon nemohl mit 1700g? mam doma nekde fotku Epicona s pevnou osou a mel tusim nekde nad 1800g…

          0 0
          • ememem1  

            sa mi to na 29 vidlu s pevnou osou a ocelovou negativnou pruzinou zda malo. ale do krvi sa hadat nejdem.

            0 0
            • scret  

              aha:( nedaval jsem pozor a myslel, ze se bavite o 26 vidli..

              29ku jsem v ruce jeste nemel…

              0 0
        • zzd426  

          si myslím taky…dříve byl rozdíl v ceně mezi epiconem TT a rebou téměř dvojnásobný, teď už se ten rozdíl každý rok vytrácí, ale je fakt, že i sériovky sutourky se prodávají o hodně dráž…

          nicméně epicon TT na 29 kola vyjde dráže než reba z kupkola. když si vezmu že tam milan (aspon v 2012 verzi) vložkoval vnitřní futra aby vidle neměla vakl a když futra odejdou tak nové neseženu tak bych asi volil teĎ už jednoznačně rebu.

          0 0
          • zzd426  

            teda díval jsem se na rebu s rychloupínákem, která stojí 7, ale s pevnou osou stojí 8,5k a Epicon TT stojí 8k, takže rozdíl v ceně už fakt zanedbatelný, a myslím že i ta sériovka reba by šla doma ještě trošku poladit (řidší olej, po rozdělání zjistit kde jsou možnosti snížit tření)…

            to že je Epicon nastavený na určitou váhu není provedeno ničím jiným než změnou negativky, což u reby odpadá díky solo airu. (to píšu jen pro to že tady dříve každý vyzdvihoval že jí milan nastaví na váhu jezdce) ale jinak jsem s vidlicí spokojen, ovšem to byli ceny někde jinde (kupoval jsem 26 velikost)

            0 0
            • MlokCZ  

              Reba samozřejmě upravit lze také, pak je srovnatelná s upraveným Epiconem. Doma to ale nedáš a Milan už novým zákazníkům Rebu neupraví.

              Proti Rebě (a dalším RS) nic nemám, mám doma už pátou Rebu. Ale všechny byly u Milana upravované. Aktuálně ji ale moc nejezdím, mám na HTčku téměř pořád pevnou.

              Na fullech ale mám ještě upravené RVL/Sektory.

              0 0
    • micinka  

      Mam rebu i sida, reba je mnohem poholdnejsi, vhodna na maratony. Sid je tvrdsi, progresivnejsi, vhodna pro XC okruhy.

      0 0
      • McBlacky  

        takhle zobecnit to nemůžeš je v tom rozdil víc mezi lety a provdením než mezi modely samotnými

        0 0
    • TJK  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • xshreck  

      No za 9600 reba je trošku dražší … dá se sehnat za lepší peníz :)

      jinak RLko nemá štelování komprese, což bych uvítal. Páčka locku je katastrofální, dával jsem si ze staršího modelu.

      Taky gate by se mi hodil … co už.

      Sid XX nemá cenu kupovat, pokud vyloženě nechceš hydrolock.

      Soloair když nafoukám na mojí váhu tak lítá po dorazech … Toť vše.

      A pokud by jsi chtěl rebu, zkusil bych se ti optat kolegy a dát kontakt. Něco by sehnal

      0 0
    • mercy  

      Já myslím, že pár dní nepozornosti a málo času z této diskuse udělalo úplně jiný směr, což je IMHO škoda i proto, že když by si to někdo googlil, mohli pro něj být dané informace užitečné, ale teď je z toho chat.

      Dovolil jsem si pár příspěvků blocknout, aby když už ta diskuse byla o něčem, takže spousty urážek je zablokovaných.

      Bude mi ctí se vyjádřit a sdílet s Vámi názory v další, jiné diskusi a zatím se mějte prima a spousty úspěšných kilometrů.

      Zdraví,

      Mercy

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce