• T.Piller

    Ahoj bikeři, prosím poraďte mi…Chci si koupit kolo,ale nevím co je lepší…

    Jezdím tak na 50% silnice a 50% lesní cesty,polní cesty atd…

    Dnes jsou oblíbená kola trekingová jak jsem tak poslouchal,ale tento styl je pro mě tak trochu moc usedlý,prostě si občas taky rád zablbnu a pořádně se projedu a nekoukám na díry atd…

    Líbí se mi Kellys Salamander DSC a nebo Author Dexter

    Prostě se mi to tak jak jsou docela líbí,ale jak jsou na tom technicky fakt nevím a neumím to posoudit.Ročně najedu na kole tak 500–1000km a to se musím fakt honit,takže je to jako rekreace.

    Ten salamander je opravdu můj max strop s cenou…

    Moc díky…

    0 0
    • Hejdik  

      A ten strop je? ono ceny jsou totiž různé-že:-)

      0 0
    • klobrch  

      Mrkni se na www.nanobike.cz. Mám Nano M4U ve výbavě LX/XT a a za cenu 18000,– Kč je to opravdu dobý kolo. 

      0 0
      • T.Piller  

        Dík za odkaz,koukám na to…vypadá to pěkně to jo,ale v čem je to tak dobrý kolo co dělá dobrý kolo dobrým kolem?Pořád to nějak nepobírám…chápu že komponenty jsou odlišné ale že by to dělalo až takové divy?

        Ještě jedna otázka,když jsou brzdy kotoučové tak je lepší mít hydraulické nebo mechanické?

        0 0
        • t29  

          Dobré mechaniky jsou lepší než špatné hydrauliky.

          Hydry se neštelují, není to potřeba. Když přece jen jo, tak kolo zavezeš do servisu (resp. není problém to poštelovat doma, když máš nářadí a zručnost)

          Mechaniky mají štelovátka v podstatě stejné jako véčkové brzdy – nastavení vzdálenosti jedné nebo obou desek od kotouče + natažení lanka

          0 0
          • Vegan  

            A ktere jsou ty spatne hydry mimo Hayes Sole ?

            0 0
          • Filipes75  

            hloupost, levný hydrauliky jsou už třeba i 486 od SHi a jsou na normální ježdění naprosto v pohodě . Než mechaniky , to radši véčka. proč se asi dělají HYDRAULICKY brzdy? Daleko lepší brzdný efekt při menší vynaložené síle na páku, to žádný lanko nedokáže.

            0 0
            • maajkee  

              Než mechaniky , to radši véčka blbost, avidy bb7 se nedaj s véčkama srovnat a to jsem měl XT véčka s coolstopama, brzdnej účinek daleko, daleko lepší, navíc seřízení hračka.

              0 0
            • Vilém  

              Zkus BB7, myslim, ze bys zmenil nazor na mechaniky a priste takto nepausalizoval.

              0 0
    • BigKarel2  

      Ahoj…kde si vzal za tyhle prachy tyto kola??…V týhle relaci a těchto značkách bych šel buď do Kellys Magnus nebo Author versus. Oba modely 2009.

      0 0
      • T.Piller  

        www.kellys.cz a www.author.cz snad jsem se nespletl,ale jsou to jejich ceny

         
        0 0
        • BigKarel2  

          Jo sou…Ale teť sou slevy Já koupil před 14-ti dny Kellys Magnus za 15990 a Author Versus se dá sehnat už za 14999…Koukni na seznam ve zboží…A tohle sou oproti těm tvejm dvoum kandidátům mnohem lepší kola.

          0 0
          • T.Piller  

            Díky za info podívám se na to,jen mi řekni v čem jsou ty kola lepší ať mám třeba v prodejně s čím argumentovat,takhle jsem úplně mimo mísu…

            0 0
    • T.Piller  

      Tak jsem nakonec něco přidal a koupil Kellys Quartz DSC 2009, doufám že jsem nešlápl tolik vedle a bude mi sloužit…Ještě to dát dohromady a jede se na výlet

      0 0
      • T.Piller  

        Tak od doby co jsem dal kolo dohromady,už nějaká doba uplynula…něco jsem na kole najel a zjistil že brzdy prozatím stačí,na sedle se taky dá vydržet jet delší dobu (nejdelší trasu jsem měl 70km) ,ale ta vidlice (RST Gila Pro TnL) mě moc neoslovila…přijde mi že je taková tvrdá..aby se pořádně prohoupla tak se do ní musím pořádně opřít a při přejezdu nějaké nerovnosti to moc netlumí…mám sice 70kg i s batohem,ale tlumit by podle mě mohla lépe.Proto se chci zeptat na nějakou náhradu za tudle vidlici co mám.Jestli to dobře chápu tak vzduchová je o něco lepší než olejová,ale nejsem si jistej…podle toho co jsem si tady přečet jsem pořád nerozhodnej..Za­jímalo by mě kolik mě bude stát nová lepší olejová a nebo nějaká vzduchová..

        A když už jsem u toho pružení tak jsem měl možnost se svést na celoodpruženém kole a to je jiná káva než toto..Jak je to s výměnou rámu..stačí si na netu nějakej vybrat,objednat a pak jen přeházet díly a jede se? Nebo je problém s těma středama,geometrií atd atd?Vím že je tu o tom už psáno,ale není mi to z toho jasný…spoustá vláken se trne k jinému tématu a to mě zamotá že nevím nic…

        0 0
        • maajkee  

          no přeházet z rámu na rám není problém, jde o to že samotný full rámy jsou mrtě drahý, v podstatě skoro stejně jako celý kola.

          Jinak s tou vidlicí, myslím, že by ti bohatě stačil Epicon

          0 0
          • T.Piller  

            Jojo na to jsem taky koukalže je to drahý,ale hold jsem na to před tím neměl prachy a ten rám vidím na víměnu tak za 2 roky až došetřím…Ta vidla se mi zamlouvá,jen nevím jestli když bych objednával jestli tuhle nebo nějakou se 130mm ale aby jsem to zase využil..jakej je vlastně normální reálnej využitelnej zdvih..A tahle značka je good?Koukám že spoustá z vám má FOXe ale ty jejich ceny…Je to pak hodně znát oproti EPICONU?

            0 0
            • maajkee  

              myslím že Epicona má tady mnohem víc lidí něž nějakýho foxe :)

              Na tvoje kolo je podle mně 130mm vidlice úplnej nesmysl, bohatě stačí 100, jedině že bys pak koupil nějakej AM odpruženej rám a tu 130 ku dal na něj.

              0 0
              • T.Piller  

                Hm tak to asi hned tak nehrozí…asi do něj tedy půjdu,lze ho v případě nouze poslat někam na servis? Ale to už je asi jedno,protože dávám servisovat celý kolo najednou..Jo aještě když tam píšou že je to vzduch/olej tak to má tu samou nevíhodu v zimě jako moje vidla…tzn že netlumí vůbec?

                0 0
                • t29  

                  jestli se dívám dobře, tak ta tvoje Gila je oil / coil + MCU, tzn. pruží tam pružina a kus gumy a tlumení by měla obstarat olejová patrona. Guma v zimě ztvrdne a přestane pružit a jestli je pružina příliš tvrdá na tvoji váhu, tak opravdu přestane chodit. Šlo by vyměnit pružinu za měkčí, ale pružina stojí pár set a nevím jestli se to vyplatí.

                  Ještě další věc, předpokládám že Gila je mazaná vazelínou a ta v zimě taky tuhne.

                  Vzduch/olej znamená, že tam pruží stlačený vzduch a tlumí olejová patrona. Vzduch nafoukáš podle potřeby, nemusíš nic vyměňovat (na druhou stranu potřebuješ pumpičku na vidlice, která taky pár set stojí, ale nafoukat to může servis).

                  0 0
            • PatrikL  

              koľko kč si ochotný minúť na vidlicu? Zdvih nie je až taký problém, lebo na niektorých vidliciach sa dá meniť či už vnútorným nastavením alebo externe nejakým „točítkom“ na korunke, čiže mohol by si odskúšať viacero možností a ktorá ti bude najviac vyhovovať tú by si nechal…

              0 0
              • T.Piller  

                pořádně ani nevím kolik by jsem chtěl objetovat,protože netuším jakou mám vůbec vybrat…nevím jestli platí že čím dražší tím lepší atd…navíc nevím co s tou geometrií atd.Ale ten EPICON se mi docela líbí..ale jak říkám nic o tom nevím

                0 0
            • t29  
              • jestli řešíš peníze, tak neřeš Foxe, to bys zdvojnásobilce­nu kola
              • ke zdvihu jedna historka, kamarád vyhodil 80 mm Gilu, protože pod nímchodila jen do půlky, a namontoval 130 mm Duro, které pod ním chodí sotvado třetiny. Moc si nepomohl.
              • Epicon je jedna z vidlic s nejlepším poměrem cena/váha/výkon, tzn.jsou lepší vidlice, ale musíš si připlatit.

              Na tvém místě byh vybíral vidli se 100 mm zdvihem a rozhodoval bych se mezi Torou a Epiconem – obě vzduchové, tzn. nafoukáš si je na takový tlak, jaký pro svoji váhu potřebuješ, obě docela levné (pravda, Epicon o třetinu levnější než Tora), obě docela dobře chodí. Jo a Epicon je skoro o půl kila lehčí než Tora a o kilo lehčí než Gila :)

              0 0
              • T.Piller  

                konečně pádné důvody…nějaké podobné jsem měl na mysli..takže myslíte že ten EPICON i když by j?sem třeba za rok za dva měnil rám na full

                0 0
                • maajkee  

                  no když vezmeš 100mm epicona, tak jedině, že bys pak koupil nějakej 100/100 full, ale myslím že by epicon pak měl jít předělat třeba na 120mm v nějakým servisu.

                  0 0
                  • T.Piller  

                    a je full 100/100 dostačující…aby jsem pak zase neřešil že jel full dobrej až od 200/200 například

                    0 0
                    • maajkee  

                      no :) to by byl pěknej full :)

                      0 0
                    • MavasH  

                      pokud pořád platí to, co před půl rokem (že jezdíš půl na půl silnicu a polňačky), tak by mohl být full s velkejma zdvihama spíš na škodu

                      0 0
                      • T.Piller  

                        Jojo to platí…mám hold blbou polohu bydliště a když si chci někde zajezdit tak musím dát kolo na auto a dojet tam a nebo tam jet na kole a to mi pak hodí to půl na půl.. snad ten odkaz bude fungovat (je to výlet kterej mi vyhovoval nejvíce ale té silnice je tam mooc

                        0 0
                        • T.Piller  

                          Chtěl jsem dát odkaz na bikemap ale nešlo mi to..

                          http://www.bikemap.net/route/392103

                          snad tohle

                          0 0
                          • R-A-D-I-U-S  

                            Tak jsem si tu trasu podrobně prošel a myslím že fula nepotřebuješ :-) cca 75% asfalt 15% polňačky a zbytek něco v lese.

                            Doporučuju Ti toto: Kup si toho Epikona, třeba i rovnou poladěnýho u TT, dej si na kolo (pokud už je tam nemáš) pláště 2.0–2.2" ale s nepříliš brutálním vzorkem (FF,RR od Schwalbe), nafoukej je na rozumnej tlak a uvidíš že budeš spokojen ;-)

                            0 0
                            • t29  

                              podpis

                              0 0
                              • t29  

                                ale ještě k těm plášťům, Fredy jsou přece jenom dražší a ne každý na nich umí. Ralphy pojedou taky slušně a daleko líp podrží.

                                0 0
                    • camlost  

                      zrejme jsi mel na mysli 120/120.

                      pokud planujes koupi ramu / kola v horizontu 2 let, nema smysl se tim nejak zvlast zabyvat.

                      ceny ramu budou pomerne slusne klesat s tim, jak se do vyroby tohoto typu kol budou zapojovat dalsi znacky a s tim, jak se bude zvysovat pocet prodanych kusu (napr. RB IQ loni cca 26 000 Kc, letos 20 000 Kc).

                      0 0
                      • T.Piller  

                        jojo asi jo nemám potuchu od kolika jsou fully nebo jak se dělí…No jde o to že mám představu že teď koupím vidlici,za nějakou dobu sedlovku,řidítka atd a někam tam dám i rám a postupně si to kolo postavím s tím že pořád mám na čem jezdit..když bych udělal že teď nic a pak najednou jiný bike tak by mi to polovička nezkousla…hold je to takhle lepší pro klid doma..snad chápe jak to myslím..jasně bude to dražší,ale dostanu se do cíle přestavby a nebudou tolik řeči typu proč,k čemu atd..Hold polovička tomu kolu nepropadla tak jako já..

                        0 0
                        • t29  

                          Dělí se přibližně takto:

                          100 mm: crosscountry, maratony

                          120 mm: pohodové ježdění

                          140 mm: allmountain

                          160 mm: enduro

                          180 mm: freeride

                          200 mm: downhill

                          Když vydělíš zdvih deseti, dostaneš rozumnou minimální hmotnost kola. Když k tomu přičteš další tři až čtyři kila, dostaneš hmotnost, která nezruinuje tvoji peněženku :)

                          Podle záznamu tvojí vyjížďky bys měl vybírat mezi 100 a 120 mm zdvihu, při vyšším zdvihu se strašně nadřeš, než někam dojedeš.

                          Každopádně od HT se 100 mm nefunkčního zdvihu k fungujícímu fullu 100/100 je to slušný skok.

                          0 0
                          • T.Piller  

                            Aha tak to je tedy jednoznačně výběr pro EPICON 120mm a chtěl bych zavírání z řidítek (nebo je to blbost?)..a bude tam i s rezervou pro fulla.

                            0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
                          • MlokCZ  

                            To bych tedy opravdu nebyl moc nadšený, kdyby mi Stereo vážilo 15kg a to ke všemu ještě minimálně :-)

                            0 0
                            • t29  

                              gramaři :) já se za 17 kg HTčko nestydím :)

                              0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                  • pavlik6022  

                    Zdvih u epicona není problém změnit i doma – vytáhnutím všech spacerů se dostaneš na zdvih až 140 mm

                    0 0
                    • T.Piller  

                      Tak jsem u Milana objednal EPICON RLD s nastavením na 120mm a pro váhu do 7žkg myslím…Tak doufám že jsem nešlápl vedle…Už se na něj těším..

                      0 0
                      • T.Piller  

                        A je to po naražených žebrech jsem se dal trochu do pořádku a EPIC je už na kole,jen mě trápí jedna věc..Po nasazení a přesunutí všech ložisek atd, prostě všeho co tam původně bylo mi nějak nesedí ty horní ložiska co jsou jakoby pod tou kuželovou krytkou či co to je..nevíte v čem jsem udělal chybu?Prosím chtěl by jsem to co nejdrříve mít 100% hotové aby jsem se mohl projet nechci to nějak zkur…it.Dík za rady

                        PS: hledal jsem na fóru ale tohle jsem nenašel a na www.ivelo.cz je popsanej jinej problém a ne to co by mi zrovna pomohlo.

                        0 0
    • T.Piller  

      Tak jsem se rozhodl pro další upgrade na jaro..chtěl by jsem Pláště Schwalbe Racing Ralph..ale rozměr?

      Součastně mám 26×2.0 a jsem docela spokojen.Na silnici v pohodě,ale mimo to není to co by jsem si představoval…Jezdím pořád stejný poměr 50/50 silnice/terén a ty RR se mi fakt líbí a je toho tady o nich i dost pěkně psáno tak snad mi sednou taky..Ale co s tím rozměrem mám nechat původní jako toto nebo jít do 2.1? Nechci na silnici zase dřít jako kůň…podle tohoto článku by to mělo být v poho i na silnici..

      http://www.bikebase.cz/article.php…

      Co myslíte poradíte mi jako vždy?

      0 0
      • T.Piller  

        Prosím poraďte…řeší se tu cokoliv možné…tak ještě malinko poraďte..

        0 0
        • Trainman  

          No, RR je plášť primárně určený na zpevněné, suché TERÉNY, nicméně pokud se dobře nahustí tak pomete i po silnici, ale bude poměrně rychle mizet. Je přecijen závodná šlupka. A s tou šířkou neměj starosti. Schwalbe to poměrně šidí (třeba Conti Race King 2.0 je širší než Schwalbe RR 2.1)

          0 0
          • T.Piller  

            Super dík moc za odpověď…Ještě to zvážím..rychle mizet znamená co?Že by mi vydrželi třeba na 2000km?To by mi asi stačilo…

            PS a na druhý dataz o místo víše neznáš odpověď?

            Myslím ten s tím usazením nové vidlice..

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.