• Radim-R

    Ahoj. Po základní údržbě před sezónou jsem si všiml protékání pák MT200 v prostoru krytky přes střední dírku, kde je vidět gumička. Stalo se to někomu? Co jsem dělal:

    Klasické odvzdušnění brzdy s kelímkem a mačkáním páky a následné protlačení oleje z třmenu do páky. Aby páka nebrzdila naplno až při přimáčknutí prstů na gripu (nemá free stroke) tak jsem použil postup, kdy je zavřená zátka na páce a na třmenu se přitlačí trochu oleje a zavře ventil. Tím jsou brzdy „tvrdší“ a zabírají skoro hned. Mohl tento postup prorazit gumičku v expanzce? Brzdy jsou jeté cca 400km. Byly kupované jako komplet sada nové.

    0 0
    • Tomcat  

      A co je to zase za dotaz , jste ženská co si chce o tom popovídat , nebo chlap co to chce vyřešit?

      Poškozené těsnění vyměnit, prasklá membrána vyměnit Jinak otřít a jezdit. Pár minut mechanika stojí co ta brzda, o náhradních dílech nemluvě.

      0 0
    • MTBIKER doporučuje
    • Radim-R  

      V opravách hydraulik zběhlý nejsem ale jsem zvyklý si vše co jde opravit sám. Nicméně nemám tušení jestli jde vůbec těsnění do této páky sehnat. Jasně koupit nové páky (200,– ks) není problém, ale spíš mi vrtá hlavou zda je možné tím zvýšením obsahu kapalinu takto jednoduše prorazit tu membránu nebo co je za tou krytkou schované a zda jde vůbec sehnat náhradní.

      0 0
      • mirorek2  

        Jo udělal sis to sám…

        3 0
        • Radim-R  

          Okej tak jsem aspoň chytřejší. Takže nové páky a netlačit více oleje než sama brzda pobere a zvyknout si na brzdění více prsty než jen jedním.

          0 0
      • kubad  

        ano je, tohle Shimano uplně nemá vychytné

        0 0
    • MatS  

      Preplnil si to moc. Membrana se koupit zvlast neda. Udelej si radost a kup si lepsi brzdy (Deore a vys) a nebudes resit nedostatek vykonu brzdy.

      5 0
      • Radim-R  

        Myslíš komplet nebo by stačily i jen páky? Nevím jak moc lze kombinovat brzdiče s pákami. Viděl jsem na nějakém videu že na ty brzdy hodil XT páky

        0 0
        • Johny.Merida  

          Komplet.....

          1 1
        • MatS  

          Smysl ma samozrejme spis komplet. Ziskas tak vetsi brzdnou silu, mensi prehrivani a muzes pouzivat vetsi spektrum desticek a hlavne kotoucu.

          Technicky jakekoliv Shimano paky naroubujes na tve trmeny, ale smysl to moc nema.

          1 0
          • Johny.Merida  

            Jakékoliv ne…u vyšších řad je rozdíl v hadicich.

            0 0
            • MatS  

              Ano, rozdil je ve vnitrnim prurezu a tuhosti, ale ciste technicky to napojit lze. Ale smysl to nema.

              0 0
            • Vilém  

              A to vadi cemu?

              0 0
              • Johny.Merida  

                To by ti řekli asi v Shimanu… třeba je rozdíl v objemu pístku.....v kroku pístku, potažmo v páce. Asi ví proč dělají hadice pro levnější sady a pro vyšší sady , já osobně nikdy nelaboruji. Pokud chci vyšší řadu, tak komplet, třmen,hadice, páka.

                0 0
    • va-bo  

      Kvůli membráně měnit komplet brzdy, no proč ne? Jestli nevíš co s penězma. Samotná páka stojí kolem 200 korun.

      0 1
      • MatS  

        Zalezi co ma za kolo, co jezdi a kolik vazi. To ze vyrobci osazuji tyto zakladni Shimano brzdy i na lepsi kola je bohuzel fakt. A pokud chce brzdit jednim prstem jak psal, tak mu nic jineho nezbyva.

        0 0
        • VojtaXY  

          A hlavne kdy jindy menit brzdy, nez kdyz se musi nejaka cast menit.

          0 0
        • Radim-R  

          Kolo je v podstatě budget stavba. Rám FreeRoad Furi (Olpran ELectron) 27,5. Vidle je SR XCR 32 olej. Jednoplacka 34T a zadek zatím 8sp 11/42 a řazením Alivio. Brzdy byly původně mechnické a kvůli budgetu jsem kupoval právě sadu MT200. Původně jsem měl 26" Muddyfox Anarchy 200, kde mi nevyhovovala velikost ani tvar rámu. Jezdím převážně XC žádný trail ani sjezd. Akorát jsem chtěl tvrdší brzdy. Samozřejmě jsem našel návod na YT jak ztvrdšit brzdy a právě to ukazovali na těch MT200. Akorát jsem teda netušil že tím dodrbu membránu. Od této úpravy jsem 2× vyjel a nebyl problém s průsakem. Včera jsem ještě tu krytku čistil a dnes „čvachtá“ jen přední brzda a zadní zatím vypadá suše :-/ tohle už nechápu vůbec :-D nevím jestli se prostě jen nedostal olej do prostoru pod krytkou po zašroubování odvzdušňováku na páce.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • va-bo  

      Vždycky je to o rozpočtu.

      0 0
    • Radim-R  

      Tak pro info. Nedalo mi to a sel jsem znovu delat brzdy. Delal jsem komplet odvzdusneni vc roztahnuti pistku s nasazenym kelimkem s olejem. Seridil odvzdusnil a paky jsou suche. Brzdi zase trochu vice mekce jako na zacatku ale nikde nic netece. Kdyz jsem jeste hledal tady na foru podobne pripady tak jsem zjistil ze pod tou krytkou je tzv. pretlakovy ventil ktery upusti prebytek oleje v systemu. Nic to nemeni na tom ze alespon diky internetu jsem chytrejsi ;-) ne kazdy ma vedomosti a lidi se zkusenostma v okoli co by mohli poradit. Kdyz tyhle zakladni vedomosti a moznosti chybi tak hold musim pouzit i jine zdroje ;-)

      2 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.