kazdej den se mi to honi hlavou, narvat do toho vsechny svy penize nebo pockat rok, 2 a koupit novy..jaky mate zkusenosti ?
kazdej den se mi to honi hlavou, narvat do toho vsechny svy penize nebo pockat rok, 2 a koupit novy..jaky mate zkusenosti ?
Komplet nové kolo vyjde finančně vždycky líp než postupný upgrade stávajícího.
mel jsem v planu si to dat na kotouce (XT zapleteny kola,XT brzdy,XT razeni a vychazelo to cca na 12500) nebo za ten rok,2 sehnat neco kolem 30tis :), myslis ze pockat je lepsi ;) ?
Pokud se ti chce čekat nebo máš kapitál, pak kup komplet nové kolo, resp. si počkej na výprodeje. Já osobně vylepšuju postupně (byť to vůbec není výhodné), protože nemám žádný stálý příjem.
postupny upgrade je podle me lepsi ( nerikam levnejsi ) ale vyladis si nakonec kolo presne tak jak chces, komponenty tam hodis jen ty co tam mit chces, predstavec si koupis jak hlouhy chces, u riditek si zvolis sirku…
a v neposledni rade – kolo je potom original :)
i když seženeš prachy, objednáš a po čase (v mým případě po 7 mesících:) konečně osedláš nový kolo, můžeš po pár tejdnech zjistit, že musíš měnit kokpit, nebo tlumič, kotouče atd… kolo z fabriky je takový nudný je potřeba tomu dát „duši“
Ale je to drahy, a postupna vymena je naprd, protoze nez nasetris na dalsi, tak uz ti odchazi jine komponenty.. a mit na kole neco novyho a neco vymlacenyho taky neni uplne ono… Kolo z fabriky nemusi byt nudny. Obcas nekteri stavitele fakt pusti kreativitu na spacir a vznikaji slusny paskvily.. viz nase biky:)) ale proti gustu
nemusi to byt az tak drahe ( o tom kdo mam moznost co a za jake ceny sehnat to uz je ciste jen jeho vec :)
seriovka vzdycky zustane seriovkou X do vlastni stavby das srdce ;-)
ktere komponenty tak rychle odcahzi? mam sadu XT a jezdim ji druhym rokem a vsechno drzi jak ma – jen menim retezy. Predstavec riditka ani sedlovku jen tak nezrusis (jen padem) kola taky vydrzi dost – popripade vymenis jen loziska.
vidlice mi zatim taky druhou sezonu drzi v pohode
ktere komponenty si mel teda na mysli? :)
Neprijde mi zas tak bombasticky k ojezdenym komponentum davat neco novyho… ale jak rikam, proti gustu.
ja ti taky neberu tvuj nazor, jen se ptam ktere komponenty se tak rychle ojizdeji ;-)
gumy, řetěz, desky … :o)))
jak sjedu gumy koupim noveho bika, nic jineho mi totiz nezbyva :D
nic moc… to ja kdyz se mi zaspinej gripy a odruje, tak koupim celyho novyho…
a kdyz pichu – tak koupim cely novy kola!!
..tož jsem tudle zatúžil po rohách, a než kupovat nový, tag jsem vodjbednal novej bicygl, který to paroží už měl…
Tak to zalezi, jak na tom jezdis… Kdyz na tom kole budes radit fest, tak je vyhodnejsi kolo mozna co 2–3 roky obnovit cely. Znam lidi, kteri muzou vymenit kolo po roce, jini ho maj nekolik let…
konkretne ;-) – budu jezdit prumerne – rocni najezd dejme tomu 7000km + 5 zavodu – ktere komponenty teda odejdou? ( jedna se teda o HT )
Odchazi vsechno:) Cekas, ze to bude jak novy? Zalezi kolik, vazis, kolikrat hodis drzku a jaky budes mit stesti. Jinak konkretne vidle, ram, riditka, sedlovka, prehazka, presmyk, vyplety, pripadne rafky.. tyhle veci jsou tak asi nejdrazsi na vymenu.
vsechno se opotrebovava to je pravda ale to ze ten a ten komponent jezdim na kole a opotrebovava se neznamena ze ztraci na funkcnosti a nemuzu ho kombinovat z novym ne? a pokud ne 100% funkcni tak je Ok nebo to beres jinak?
Flegmatik to napsal nize dost pekne a vystizne :)
Ja netvrdim, ze nemuzes a nejde to… Kazdej se obcas dostane do situace, kdy tohle dela. Jediny, co jsem rikal, je, ze to neni zadnej skvost pro oko a penezenku, nahazet novy komponenty k tem, co budou treba za rok zraly na vymenu… To se dneska podle me moc nevyplaci.
tzn podle tebe se vic vyplati kazdy rok vyhodit treba 80k za noveho bika jo? tak to si na tom potom dobre, ale vyhodne to teda moc neni teda aspon podle me :)
Zalezi jak u koho… ale nic takovyho jsem nerekl, nevim, o co ti jde:)
prave ze rekl :D a ja se te snazim pochopit :)
OK :)
Tak ale řekni příklad, kdy kombinování starých a nových komponentů tak zásadně vadí, aby kolo nešlo používat?
Nerikam, ze nejde pouzivat. Praskal mi sedlovka, tak mam taky novou… Ale kdyz jsem premyslel, jestli vyupgradovat toho introverta, co mam v profilu, tak jsem zjistil, ze to je hodne financne nevyhodny… treba vymena na kotouce, by nebyla vubec asi rozumna v tomhle pripade.
Tak samozřejmě přechod na kotouče finančně drahý je. Ale pokud dojdeš do stadia, kdy už ráfky končí svou životnost, tak než shánět nová kola na véčka (dnes problém), tak třeba vzít rovnou kola na kotouče a k nim brzdy. Nebo příklad: po 25 měsících ti odejde vidlice, záruka není, kolo jinak v cajku – koupit nové celé kolo nebo jen vidlici? Praskne ti po 25 měsících rám – koupit nové kolo nebo jen rám? Prostě cokoliv můžeš „odejít“ a vždy tě to hodí před otázku – koupit nové kolo nebo jen ten komponent?
To mas pravdu, ale bude zalezet, co na tom kole dal nefunguje. Idealni je vyhlidnout si dneska lonsky modely, predvadecky…tam se da hodne usetrit…
Přesně tak jsem to udělal. Dodejchávala mi poslední sada kol na véčka, tak jsem pořídil dvoje nová kola a k nim rovnou i kotoučovky. Stará kola dožijí na plečce.
Ale je to drahy, a postupna vymena je naprd, protoze nez nasetris na dalsi, tak uz ti odchazi jine komponenty.. a mit na kole neco novyho a neco vymlacenyho taky neni uplne ono… Kolo z fabriky nemusi byt nudny. Obcas nekteri stavitele fakt pusti kreativitu na spacir a vznikaji slusny paskvily.. viz nase biky:)) ale proti gustu
hlavne ten tvuj Trek 8500 je krasnej o:), jak se na tom jezdi a popripade na kolik prisel ;)?
Mne se treba libi moc, ale to je otazka vkusu. Prisel me na min, nez je ofic cena na netu.
madherny kolo :), tise zavidim, jeste jestli byla lepsi cena → no coment :D :)))
To je nejaka ironie?.)
Hele, jak ti drží na RXL sedlovce zámek? Já hu musim dotahovat opravdu neskutečnym způsobem, aby se nehejbal, v Prachaticích jsem kvůli tomu dojížděl skoro 30km se sedlem sklopenym dozadu, tak by mě zajímalo, jestli je to je chyba koncepce nebo to chce jenom přidat tý protipohybový vazelíny.
Covece taky mi jednou povolil, to bylo kdyz jsem na tom jel tak po 10, takze mozna si to jen sedlo. Ted kvuli casu jsem na tom nesedel strasne dlouho:(
Myslím, že i většina „solidních“ prodejců ti krom slušné ceny umožní výměnu komponentů dle tvého přání. Je to cenově výhodné a nemusíš se starat o prodej nevyužtých komponentů.
to je pravda – ale pokud se jedna o drobne zmeny popripade jen o vymenu vidlice…
pokud zacnu ze tak chci jinou vidlici, jine kola – nejlip vybrat si nabym vyplet a rafky, k tomu jine kotouce ze bych rad jinou sedlovku ze se mi moc nepozdava predstavec a brzdy bych chtel o tridu lepsi tak te bud posle do riti nebo ti nabidne ze ti muze poskladat kolo na zakazku a to uz tak levne nebude :)
Když jsem kupoval kolo, tak mi bez keců vyměnili: sedlo, sedlovku, řidítka, vidlici. Představec mi vyměnili za kratší po cca 2 týdnech. Ale je pravda, že kdybych už chtěl nové kola jak uvádíš, tak mě fakt pošlou do háje.
S tím postupným upgradem a jeho nevýhodností: já to osobně beru jako přirozenou obnovu. Už takto jsem překopal kolo, z něhož dneska už nic nezbylo. Prostě jsem vyměnoval komponenty, které byly za zenitem nebo byly ojeté, za hranicí své životnosti (kazety, kliky, řetěz, šaltr, přesmyku, kola, řazení…).Pak ke komfortu lepší vidlici a jiný rám… Takové ty drobnosti, které se neojíždí jako sedlovky, řidítka apod. byly nahrazeny jinými rozměry pro ten rám. Prostě i u nového kola se spousta věcí časem ojede, sjede, rozbije a stejně se musí koupit nový komponent. Takže pokud se nedávají peníze vyloženě do staré plečky, kde nic rozměrově nesedí, tak to vyjde plus mínus stejně :-) A pokud tedy člověk nějakou dobu jezdí, asi to nelze říct po jednom nebo dvou letech.
Pokud ti na stávajícím vše vyhovuje a chceš pouze přejít na kotouče, pak bych asi investoval nyní. Na dalších pár let při troše štěstí zbydou už jen spotřební investice – řetěz, kazeta, převodníky, destičky…
Pokud ale uvažuješ, a to i třeba v horizontu 2 let o upgrade vidlice, pak bych asi kupoval spíše komplet kolo.
Jak zde píšou nyní, co se celkových součtů investic týká, výhodnější je měnit kolo jako celek.
prave zivotnosti vidlece se bojim a ram uz je taky dosti dorezanej(esteticky), asi pockam a pote neco prikoupim, jen jsem se chtel zeptat v jake dobe je kolo nejlepvejsi ?
Tak téhle otázce jsem nerozuměl :-)
kdy jsou ceny nejniz, byl tam preklep, promin
podzim, zima :)
chtel bych vzit lonskej model, vychazi novy modely kol jeste pred vanocema nebo az po nich leden/unor :)
Většina nových modelů je k dispozici až únor, březen…
Pokud už kolo dodejchává, taky bych to neměnil. Já sice letos kotoučovky taky dával, ale bylo to kvůli kolům a navíc minimálně další dva roky nové kolo neplánuji.
jaky sis daval kola, kotouce?
FRM3 a jako náhradní FRM5 a Formule R1.
Postupný upgrade kola je výhodnější.Můžeš postupně komponenty měnit za lepší a kolo tak stále zdokonaluješ.
a ve výsledku zaplatíš 2× tolik co by stálo nové kolo…
To sice jo, ale jít a koupit v krámě nové kolo umí každý, ale myslím že je to taky o té radosti si na kole vylepšovat komponenty a tak.. :-)
Ale postavíš si ho přesně podle svejch představ ) Já jako chudej student co žije z ruky do kola (do huby ani nezbyde;) ) furt koukám po tom co kde seženu nejlevnějc, něco koupim jetý, no zatim mě spešl vyšel na necelejch 13k (uff,kde sem to vzal?!?), a myslim že za ty love bych kolo na podobný úrovni nesehnal ani náhodou ani na bazaru. Sice sou některý komponenty odrbaný, neni to žádná leštěnka, ale co si budem vykládat, přední brzdu když sem koupil, tak během dvou tejdnů vyfasovala takovej tuning že vypadá jak dva roky ježděná ;)
Bazar je pro študáky většinou dobrý sluha. Člověk čas od času narazí na pěkné kousky za ještě hezčí cenu :)
Určitě má větší efekt koupě nového kola… I když já jsem takový blb, že i do nového kola jsem schopen vrazit další prachy…
nejste sam, u me to je uplne stejny :D!!, jak vidim odpovedi budou 50:50 :D
predaj terajší bike, pridaj tých 13k čo si chcel minúť na toto a kúp poriadny bike už teraz! :)
Výhodnější je koupit celý kolo, zvlášť když je ve slevě, ale z vlastní zkušenosti musíš přesně vědět jaký ti sedne, protože jinak budeš furt zkoušet nový věci (řidítka, kotoučový brzdy, představce atd.) a musíš do něj vrazit aspoň 20 tisíc, protože na levnějších sou většinou dost nefunkční vidle, což je podle mě nejdůležitější komponent, a tak je budeš muset stejně vyměnit.
Já jsem si to vypočet jednoduše.
Chci novou vidli: 3000,–
ale Véčka brzdí fakt na prdel, takže rovnou i kotouče: 4000,–
sakra, to vlastně potřebuju i kola: 4000,–
ono to moc už ani nepřeahzuje, tak vše kompelt nový 3000,–
ta sedačka má taky celkem už dost: 2000,–
Má to cenu? Nemá. Kupuju jen potřebné věci, smiřuju se s tím, že to prostě nehází nejlíp. Vše dotahám a pak koupím raketku dle mého přání a gusta:)
Kolik myslite ze muj bike by mel prodejni hodnotu?, je to komplet LX-dualy(XT prehazovacka a XTR V-brake)
Zasadne neupgrejdovat! Pockat, nasetrit a koupit novy;-)
To zalezi jakej je clovek blazen. Ja si taky rikal kdyz jsem kupoval Specialized Enduro ze jsem spokojenej. No a po 2 sezonach z kola zustal ram, vidlice, tlumic, predtavec (jen kvuli doukorunce) a predni osa (kvuli 25 mm prumeru).
Postupný upgrade má smysl jen a pouze pokud přesně víš, co chceš a kam to směřovat. Pak se dá celkem jednoduše vyčíslit. A většinou to nevychází :-)
Taky jsem chtěl ze svojí Meridy za 15 tisíc udělat suprový kolo.Ale pak jsem zjistil že bych vyměnil nakonec všechno a že se to vůbec nevyplatí.Rozhodl jsem se rok,dva šetřit.Nakonec jsem dal na Meridu jenom lepší vidlici(Epicon z TT) a sloužila a slouží parádně.Teď slouží jako 2. bajk.
Po roce a půl šetření a vybírání jsem si postavil kolo podle svých snů a představ.Žádná sériovka ale originál a hlavně vše nové a s ohromnou radostí. :)
Pokud máš kvalitní rám, který i po letech vypadá dobře, nebo „kultovně“, tak je upgrade tou nejlepší volbou. Když pojede kolem nějaký KLEIN, vždycky se ohlídnu. Upgrade starýho Kellyse dobře vypadat nikdy nebude, i když to může být dobrý kolo, tak to prostě je …