• panradovan

    Ahoj, původně jsem chtěl koupit nový MTB, ale nakonec jsem se rozhodl stávající kolo nechat a zkusit se ponořit do světa silniční cyklistiky. Je to můj dlouholetý sen a rozhodl jsem se ho realizovat, nicméně nemám s touto disciplínou (kromě TdF v TV :) ) žádné zkušenosti. Proto bych chtěl na začátek zvolit co možná nejlepší kolo v poměru cena/výkon a to s cenou do 13.000,– Vím, že je to na místní poměry rozpočet až směšný, ale opravdu nevím co od toho čekat, proto se nechci hned vydat z peněz. Do oka padla silnice z Decathlonu – Triban 500 http://www.decathlon.cz/…cervene.html#… . Projížděl jsem UK forum + youtube a myslím, že by to mohlo pro začátek fungovat. Případně ještě Pells z cyklonemcik a nechat vměnit pár komponentů https://www.cyklonemcik.cz/…-claris-2300

    Které z těchto dvou se vám zdá jako lepší varianta, případně pokud víte o jiné, tak pomoc ocením. Z bazarových přestože to bude určitě lepší kauf, mám docela strach. Neznám původ, nevím, jak s kolem bylo zacházeno, kolikrát lehlo. A celkově si vždy vypěstuji vztah k nově koupené věci (z druhé ruky mně to zkrátka dříve nebo později omrzí).

    Dík za pomoc

    0 0
    • panradovan  

      Shodou okolností jsem si teď všiml, že jeden Triban je v inzerci http://www.bike-forum.cz/…n-triban-500 , ale to se dostávám přesně do toho bazaru, kam jsem původně nechtěl..a sleva 2.500,– mi po 2 tisíc Km nepřijde nijak závratná oproti novému kolu, ale to je jen můj dojem.

      0 0
    • bezdratova.sprcha  

      Pokud jezdíš sportovně, tak bych v této ceně doporučil ten bazar. Za ty prachy se dají pořídit velice slušné silniční stroje. Je však potřeba si kolo přijít omrknout a zkontrolovat, že nic není prasklé, že nejsou v háji přehazovačky, atp. Ideálně si na něm dát aspoň 10 km ať vidíš, že se za jízdy nechová nevhodně :)

      0 0
      • panradovan  

        Pokud sportovně znamená příprava na závody, tak rozhodně ne :) Pokud to znamená, že jezdím, protože mě to baví, získám kondičku a zhubnu nějaké to kilo, tak ano, jezdím sportovně. Bazaru bych se opravdu chtěl vyhnout, pracuji v autech a vím, jak to vypadá u ojetin a většina z nich jsou jen „navoněná bída“ a upřímně si nedělám iluzi, že by svět ojetých kol fungoval jinak. Nechci samozřejmě sahat do svědomí všem poctivým prodejcům na zdejším bazaru, ale pro mě jako pro laika, to zkrátka asi nebude cesta.

        0 0
        • MiKED  

          Kolo není auto. Nemáš kámoše, který by s tebou to kolo prohlídl?

          0 0
          • panradovan  

            Co se týká kola tak nemám nikoho. Já samozřejmě neporovnávám kola s auty, ale spíš ten svět ojetin. Každý se snaží prodat co nejlépe a pokud chce něco před očima laika utajit, tak to utají

            0 0
            • Orbicek  

              Ja bych se toho Nebal, kola se prodavaji dřív než auta, navíc spoustu lidí na nich zas tolik nejezdí, nebo jezdí, ale kupují třeba nové kolo každý rok či dva. Navíc u kola není tolik možných skrytých vad, a fatální je snad jen zlomený rám, ale to nevím, jak by prodávající skryl.

              0 0
        • bezdratova.sprcha  

          Ano, sportovně myslím pro osobní fyzické vyžití. A pokud by to byla příprava na závody, doporučení by bylo stejné – na trénink je takové kolo taky vhodné.

          Nicméně pokud jsi ohledně údržby a servisu jen laik, tak je opravdu jistější ta nižší třída ale nová. Tady bych šel hodně i po tom, jak se ti na takovém kole bude sedět, takže asi nejlíp na to jít mrknout do obchodu. A asi bych se neomezoval na kola jen do 13K. Neříkám, že mermomocí musíš koupit dražší, ale třeba připlatit 3 tisíce může být v některých případech propastný rozdíl, takže bych se aspoň díval na kola i ve vyšších relacích a srovnával.

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • panradovan  

      A co si myslíte o tom Triban z inzerce? Je to přesně ten model, který bych kupoval – nový 13k, v inzerci 2k Km najeto, cena 10,5k. Chápu, ze z fotek to asi nelze moc poznat.

      0 0
      • marttoni  

        Silnička po dvou tisících je stále skoro funglovka. Na druhou stranu rozdíl 2k proti novému kolu jsou nic a kolo je už po záruce. Já osobně bych si raději připlatil za nové a záruku.

        0 0
    • karolinamac  

      Ahoj, já jsem letos taky nováček :-) Využila jsem nabídku Decathlonu, a půjčila jsem si Tribana na otestování. Bylo to moje „poprvé“ na silničce, a okamžitě jsem se do toho zamilovala :D O týden později už jsem si domů vezla BTwin Ultra AF 500. Rozhodovala jsem se právě mezi Tribanem a Ultrákem, ale po zvažování jsem se rozhodla jít do Ultráka, protože by mi Triban za chvíli „nestačil“. Pokud můžu radit, určitě bych koupila nový BTwin než bazar, jak sám píšeš, u bazaru člověk nikdy neví… Ultrák je kompletně na Shimanu 105, takže jenom to osazení je supr. Má sportovní geometrii. Ten Triban je takový cesťák, na který naložíš kdyžtak i brašny na delší výlety :-) Osobně si myslím, že pokud Tě kolo baví, vyplatí si připlatit si a pořídit buď Triban 520 nebo UltraAF 500 (obě tato kola navíc na poměrně dobrých kolech) :-) Podle sebe soudím, že to nebude určitě chyba :-) Ultra AF 500 Triban 520

      0 0
      • panradovan  

        Ahoj. Díky za příspěvek. Koukal jsem napr. na Triban 540, který je ještě skladem a s cenou 18.000 mi přijde jako fajn kolo, ale opravdu jsem se zarekl, ze vzhledem k tomu, ze nevím co mě vlastně na silnici čeká, se chci vejít do 15 tisíc včetně vybavení. To se mi s nákupem „pětistovky“ podaří a uvidím kam dal. Ten Ultra vypadá samozřejmě paradne, ale snad neudělám chybu ani s tou nižší třídou a nějaký ten pátek mi vydrží. Zatím do toho pronikam víceméně teoreticky (GCN na YT,…), takže reálná zkušenost žádná.

        0 0
        • IndyCZ  

          Silnice je super, na 3 tisících fakt neškudli (pokud vyloženě nemusíš), kdyby tě to nááááhodou nechytlo, tak 540 prodáš určitě líp než 500.

          0 0
          • karolinamac  

            jj s tímhle musím souhlasit, už jenom kvůli tomu osazení a kolům na 540.

            0 0
    • novas752  

      Hele a nebylo by lepší půjčit za malý poplatek na víkend nějakou testovačku třeba i mnohem lepšího modelu, jeden den si dát něco kratšího rychlejšího, druhej zkusit nějakou dlouhou ale „na pohodu“ vyjížďku 100 nebo 150+ (obojí třeba s někym zkušenějšim co ví kudy kam) a pak se rozodnout „jo, tohle chci“/„ne, tohle nechci“?

      Protože takhle tíhneš ke koupi těžko prodejnýho základu (který je samozřejmě těžší a jede hůře) na kterym v případě prodeje budeš tratit minimálně 3–4 000 (vidíš sám u toho bazaru výše), testování by tě stálo tak dvojku maximálně.

      Já osobně bych to takhle udělal, resp. udělal jsem to. :) Na jaře jsem se projel na Specializedu Venge ViAS v místech, kudy jsem občas jezdíval na bajku (pouze 2h na běžný testovací akci, ale zadarmo :) ), okamžitě jsem věděl „jo, tohle chci“ a nedávno jsem od kolegy z práce za 15k koupil karbonovou (jen rám+vidle) silničku na 2×10 SRAM Apex 8,6kg, na Aliexpresu k tomu dokoupim nějaký uhelný trubky a košíky za směšnou cenu a dostanu se možná na 8,3kg.

      0 0
      • Člověk a jeho svět  

        No, jestli na silnici nikdy nejel, tak první švih asi nebude 150 + :)Jinak obecně – na vyzkoušení je opravdu lepší si někde něco půjčit. Buď v obchodě nebo od někoho. Paneradovane, odkud jsi? Taky znám jednoho pana Radovana, co dělá do aut, ale to bude spíš shoda náhod, ten by na kole asi nejezdil. Ale třeba jo ;)

        0 0
        • novas752  

          Druhej švih. :)

          A proč ne, 150 se dá bez fyzičky celkem bezproblému objet i na bajku v kopcích (většinou po asfaltu) jako celodeňák. Když udělá kochací průměr 20–25km/h, má to za 7–9h i s obědem, takže vyjede v 8 ráno a nejdýl v 5 je doma.

          0 0
          • MiKED  

            Pokud přesedne z biku a na žiletce nikdy nejel, tak hlavě bude mít prvních pár desítek kilometrů strach z úzkých plášťů… Takže 150 km švih za den? Hahaha!

            0 0
            • novas752  

              Já když jel poprvé na silničce, tak se mi na tom jelo „divně“ asi prvních 10km.

              A podruhý zopakuju že 150km píšu o druhym švihu, ne o prvnim. :)

              0 0
              • MiKED  

                Nebál ses ani v zatáčkách? :-)

                0 0
                • novas752  

                  Nepamatuju se že bych se bál, určitě jsem je nebral v rácing režimu, ale že bych byl nějak posranej…

                  Ale já jsem magor, na bajku asfaltový zatáčky kde neni nutný brzdit beru v úchopu „časovkářská hrazda“, která tam samozřejmě neni. :) Takže jen lokty opřený hned u představce.

                  0 0
        • panradovan  

          V Praze jsem tři roky, takže „jsem z Prahy“ se mi zatím neříká moc příjemně :) jsem ze Šumavy a pracuji v Praze (nové vozy nejmenované korejské značky a ne není to Hyundai :) )

          0 0
      • panradovan  

        Určitě dává smysl to co píšeš. Zápůjčka by to mohla rozseknout a popostrčit mě k rozhodnutí. Švih 100–150+ dle mého názoru není v mých silách. O víkendu jsem byl doma na Šumavě a za cca 5 hodin jsem na MTB ujel 45km, ale z toho 90% byla silnice a z té bylo 90% jen do kopců. Naproti mě jedoucí a nebo mě předjíždějící kolegové na žiletkách si asi klepali na čelo, kde jsem se tam vzal, ale přesto jsem to nevzdal a šlapal svých 1×1 až do konce :) To byl asi ten moment kdy ve mě uzrála myšlenka, že tu silničku opravdu chci.

        0 0
        • novas752  

          To je jedno kolik, prostě jeden den dáš něco krátkýho rychlýho a druhej něco delšího „vytrvalostního“. Ideál je na to třeba jihozápad Prahy – malý provoz, relativně dobré silnice, a kopce, které tě ale nepopraví v kombinaci s rovinou okolo Berounky + Vltavy.

          0 0
    • panradovan  

      Ještě přidám jednu skutečnost. Vzhledem k tomu, že nemám se silničkou, resp. s tak úzkými plášti žádnou zkušenost, tak nevím, zda bych pro začátek nezvolil širší, skoro až xc pláště. Chtěl bych to mít jako univerzální rychlé kolo na jízdu 80–90% silnice, zbytek lehký terén (šotolina, lesní cesty). Možná tedy ve finále skončím u nějaké gravelu nebo xc kola. Klasické MTB mi zkrátka v mém využití nepřijde jako univerzál, ikdyž zkušenost s kvalitní 29" na silnici také nemám. Čím déle nad tím přemýšlím, tím více nevím.

      0 0
      • karolinamac  

        tak na to je právě super ta 540 :D tam se širší pláště „hodí“, a na tohle ježdění udělá myslím velkou službu :-) jinak já při zapůjčení toho tribana seděla na silničce úplně poprvé, a první den jsem jela 35km (kopce na jih od Prahy), druhý den 50, třetí 60 a byla jsem úplně v pohodě, nebyla jsem rozlámaná, ani jsem neměla nějaký zásadní „strach“ z těch uzounkých kol, jak tu někteří píšou. :-) a to jsem prosim holka, a na biku jsem předtím seděla za život maximálně dvacetkrát :D takže v tom nevidím problém. ale 100 nebo 150 naráz už je celkem nálož, to se mi zdá jako nesmysl, akorát se vyšťavíš, a zhnusíš si to :-)

        0 0
      • MiKED  

        Zvykneš si poměrně rychle. Já si před rokem pořídil silnici s 23mm plášti a jímala mě trochu úzkost. Zanedlouho zjistíš, že to drží na silnici líp než bikový.

        Počítej s tím, že do většiny silničních rámů nacpeš maximálně 28mm pláště. Na širší už by to chtělo spíš cyklokrosový rám.

        0 0
      • IndyCZ  

        Taky jsem nevěděl, co čekat od první projížďky na silničním kole. První kilometr byl takový oťukávací,pak už jsme se sžili. Není v tom žádná zrada. Dávat tam super široké pláště je podle mě nesmysl.

        0 0
    • panradovan  

      Bez testovací jízdy se to zkrátka neobejde. Jsem teprve na začátku výběru a klidně se může stát, že po prvním svezení bude vše jinak. Určitě bych chtěl zahrnout do výběru i cx, případně gravel. Mým cílem je poznat moje potřeby a dle toho vybrat jedno kolo. Nemám rád, když mám více věcí a stojím před volbou :) tudíž bych raději jedno kolo na všechno v poměru 90% silnice 10% lehký terén. Uvidíme, jak to dopadne za pár dnů, týdnů.

      0 0
      • novas752  

        Takže spíš cyklokroska nebo gravel.

        0 0
        • panradovan  

          Taky si myslím, že to budu směřovat tam. Co jsem četl (opět suchá teorie), tak gravel je pohodlnější protože má vzpřímenější posed. Závodní ambice nemám, takže pokud se cx dělají spíše s agresivnější geometrií, skoro bych řekl, že mám vybráno…ale naposled jsem seděl na svém 26" MTB, takže praxe žádná :)

          0 0
          • IndyCZ  

            Tak endurance silničky mají taky uvolněnější geo a vyloženě lehký terén se na tom projet dá… Ale koupit něco se sirší vidlí a zadní stavbou nemusí být špatná volba, budeš moct měnit kola/pláště podle toho, jestli budeš chtít vyloženě na silnici nebo i mimo ni.

            0 0
      • arny71  

        Kašli na kolo 3v1. Na terén máš MTB, pořiď si čistou silnici – nebo ji aspoň vyzkoušej. Lehký terén (=polňačka bez šutrů) bez problémů projedeš i na ní, když je to nutné.

        0 0
        • IndyCZ  

          Štěrkolety jsou super :-)

          0 0
          • panradovan  

            Vidím, ze sto lidi, sto chuti. Musím to vyzkoušet, pak se uvidí. Mozek mě zatím táhne k gravelu/cx..srdce se rozhodne až podle prvních par metru/kilometru na testovací jízdě (a doufám, ze neřekne MTB :))

            0 0
    • Lanzinho  

      já byl v situaci jako ty, a peníze který sem chtěl do toho dát sem dal za jetý kolo a mám to na slušný funkční sadě sadě

      0 0
      • panradovan  

        Já chápu, že varianta bazarového kola dává největší smysl, ale bojím se co bych si vlastně přivezl domu. Jsem laik, sotva zvládám zatím základní údržbu, hodně čtu, sleduju videa a pak to převádím do praxe, ale kolo se skrytou vadou rozhodně nepoznám. A vlastně ani s odkrytou vadou :D

        0 0
        • McBlacky  

          bazar má smysl až u dražších silniček. kolem 25–35 koupíš super carbon kousky. Silnice pod 20 většinou na bazaru bud nemají valnou přidanou hodnotu proti nové za 15 nebo to jsou už vylítaný vraky x let starý

          0 0
          • arny71  

            Záleží i na štěstí. Já koupil za 15k velmi málo jetý celokarbon Schwinn Peleton Comp s úplně novýma kolama DT Swiss 1 (takový o něco horší Mavic Aksia) přendanýma majitelem z čerstvě zakoupenýho Spešla (tuším Alezz, už jsou to 3 roky). Komplet na sadě 105 2×10, akorát brzdy Tektro. Není to sice supr carbon kousek, ale plečka teda taky ne.

            Váha s těma DT byla 9 kg, teď jsem je vyměnil za kola Prolog Race One (1490 g pár), váha spadla na 8,5 kg, cenově jsem pořád jsem na 20kk. Takže bazar, to chce prostě hledat a občas narazíš na zajímavý kousek.

            Jinak tazateli doporučuji někde si silničku vyzkoušet, rozhodně se nepokoušet zajet 150 km na druhé vyjížďce, ono ze začátku bohatě stačí 50 km v trochu ostřejším tempu. No a uvidí. :)

            0 0
        • Johnnyxjr  

          Cus kolik meris? Jestli chces tak te necham posadit na cx nebo silnicku bydlim na P6 v pripade zajmu napis do zpravy nejake moje kola mam v jednom mem vlakne PlanetX

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.