zdravím,
existuje i nejaká jiná pumpa než (Air Tool Blast Tubeless Tire Setter od specialized) co si nafouknete napred nádobu a až pak bezdušák ?
díky za radu
zdravím,
existuje i nejaká jiná pumpa než (Air Tool Blast Tubeless Tire Setter od specialized) co si nafouknete napred nádobu a až pak bezdušák ?
díky za radu
Ano – napr. Topeak Joeblow Booster. A existuji i samostatne tlakove lahve, ktere pumpou nebo kompresorem nahustis.
Nevis přesně nakou konkrétní tu tlakovou nádobu co bych sehnal v ČR ?
V Bicycle Cafe by měli mít lahve Airshot. Cena tuším kolem dvojky. Na cesty fajn, jinak kompresor.
Při té ceně bych to na cestách radši nahazoval bombičkami za 20kč/ks
+1
A existuje nějaká taková pumpa, která nestojí jako pěknej kompresor?
Na kompresor musíš mít vzdušník.
Nemusi byt velky. Existuji kompresory, ktere jsou velky jako kufr na vrtacku, ale jsou drazsi nez s velkym vzdusnikem.
Osvědčila sem mě bombička ze soda-stream, koupíš v každým Albertu u pokladny
Maly objem a musis to nejak tezko bastlit ne?
Nahod vic info plz, dik.
Tohle si udelej a usetris hromadu penez. Taky to pouzivam.
Dík za tip udělal jsem ještě jsem teda nezkusil ale vypadá že bude fungovat
funguje to, mam to doma
Sice dražší než petka, ale řekl bych, mnohem lepší řešení…
Hasicak mam ve sklepe taky na predelani ale zatim nebyl time, naky tipy na vyrobu? Richter+Frenzel?
Dik
Reseni na foto neni moje, ale realizoval bych stejne, vrtnul bych diru a dal bezdusovej ventilek. Pak jen dal nejakou hadici s koncovkou na foukani a hotovo, vzduch vypustis klasicky packou hasicaku.
Už na tom pracuji taky,ale řešení bude jiný a nic vrtat nebudu.Až to bude hotové,dám foto.
S timhle jsem si taky hrál, ale nepřipadlo mi to uplně „bezpečný“, tak jsem hledal různý tlakový lahve, jenže k těm je třeba ještě šroubení a to by vyšlo skoro na 2 tis. Kč, takže jsem zustal u velký pumpy a hodně mýdlový vody na patky. Mimochodem doporučuju to nedělat z kanystru na destilku, ten moc nevydrží.
Tak kdyz uz jste u toho kutilstvi, tak ja to resil takto.
kolik by to melo vydrzet tlak? aby vpohode naskocil plast ???
Zalezi na objemu lahve, rekl bych, ze u cca litr a pul lahve staci tak 10 bar a nahodis asi vsechno.
Pri 2L flasi a 4 baroch v pohode nahodim 26×2,25
používám, funguje na většinu toho, co nenahodím jenom pumpou.
nešlo mi akorát FRM 29 SL + Conti Cyclocross Speed.
Kolkokrat za rok nahadzujes plast? Myslim ze pri tych malo pouzitiach staci aj niekolko CO2 bombiciek, skoda prachov za pumpu.
Právě že často měním pláště podle trati.
Ale vyrobil jsem z petky a funguje dobře.
Jj,homemade petku pouzivam tiez :-)
Já teď objednal tohle
Ale jinde že?
Ne. Na kupkole. Proč?
pretoze na koloshope to maju o 4 stovky lacnejsie…
Tak a teraz ta asi naseriem, na koloshope dnes a zajtra ju maju za 1099.- , uz som objednal :-)))
To si mě teda nasral :)
Asi sledují BF a hned dle toho aktuální sleva. Taky jsem teď objednal za 1099, to už je slušná cena.
Jděte do háje :)
vrat ho kupkolu, oni su zvyknuti, za rozdiel vyse 5 stoviek to stoji :-)))
Rozum vs. svědomí.. Hele nepokoušej mě :)
Nejde na to hodit gnc?
No pokud neobjednáš nic dalšího, tak to máš 3× poštovné a pak už vracení nemá skoro smysl.
2×
pokud neměl/nebude mít dopravu zdarma
Nákup na KK platí tak jako tak, čili rozdíl jsou 2 poštovné.
když tě tahle diskuze baví, tak budeme pokračovat…
já tam čtu doprava zdarma při objednávce nad 2tis.: https://www.kupkolo.cz/…atba_p7.html
Takže by mohl platit 1–3 poštovné – vzhledem k tomu, že nevím za kolik nákup měl resp. by měl. Pokud to bylo pod 2tis. tak by platil 3× poštovné. Stačí ti to takhle?
Je jedno, kolikrát v minulosti platil poštovné. Ber to tak, že zboží je na cestě a jestli to platil nebo ne, je fuk. Má teĎ na výběr:
Poslat to zpátky a objednat jinde levněji – to jsou dohromady 2 poštovné.
Nebo to nechat být – neplatí už žádné poštovné.
Mezi těmito variantami je rozdíl 2 poštovné.
Včera mě to ještě bavilo, dnes už ne.
:D
Rozum vs. Svedomi…si taky vzdycky rikam. Ale penezenka je to tvoje :D
Ty pravdu máš :)
Diky za tip, uz mam taky objednano.
Aha, tak nic, byl jsem moc pomalej :)
Ja pouzivam http://www.trekbikes.com/…ump/p/11881/ a nedam na ni dopustit. Porizovaci cena na pumpu celkem masakr, ale mam ji vsude sebou a nic neresim a nic me neomezuje.
Mám dojem, že už taky lehce zlevnila. Když jsem ji viděl naposled, stala místo 5000,– jen 4000,– :)
Tak a zazrak v akcii za 1099.- z koloshopu je doma,ide sa fukat :-)))
Doslo mne to uz vcera. Zkousel jsem to na silnicnich bezdusich, tam to slo bez problemu pres ventilek, ale silnicni bezduse nafouknu i normalni pumpou. MTB jsem zkousel jen 26" s nahozenou jednou stranou a to slo jen s vysroubovanym ventilkem.
s tym samozrejme pocitam ze na MTB to pojde len s vybratym ventilkom,je to logicke pri objeme plasta
S co2 pumpickou to slo i s ventilkem :-). Problem to bude u kombinaci plaste a rafku, kde plast nezustane zaskoceny po vypusteni. Za mne by to chtelo o neco vetsi objem te nadoby.
mne to s CO2 s ventilkom neslo :-)
objem tej nadoby je 1L,nahadzoval som predtym plast s 2L PET flaskou natlakovanou na 60 PSI tak ked do tejto fuknem 160 psov tak by mohla stacit
Ale víc se nadřeš :-)
to prezijem, aspon sa nemusim srat s flasou od Coly a bat sa ze mi ju roztrhne :-)
Tu flašku bych za 100 koupil :-)
tak to je teda dobre nahovno, to by som si tipol ze maju odladen, som to aj chcel kupit ale toto ma dost odradza.
zo svojou pet flaskou teda obcas tiez musim vysrobovat ventilok ale za 40E by som im to vratil. to je porste nedoriesene, prtava co2 to zvlada v pohode.
Už ho mají zpátky v nabídce za 1399 (cena bez přihlášení bez případné slevy pro daný účet). Já už ho mám také doma za těch pěkných 1099, ale ještě jsem ho nezkoušel.
S Premium uctom za 1315, vzdy podstatne lepsie ako na KK :-)
Taky už na mě čeká na poště. Tak dlouho jsem odolával nákupu originálu, ale za tuhle cenu už jsem nevydržel :)
Taky jsem dneska čekal až se nedočkal. V koloshopu asi pomíchali dvě objednávky a za skoro ti litry mi přišel Jinej Oval než jsem chtěl a a Tire Booster tam nebyl vůbec. Tak snad se to nějak vysvětlí.
Kdyby někdo chtel? Daruji.
na kolik jsi to foukal? akorát si stavím svojí, tak abych měl představu :)
a čím zavíráš hadičku? koukal jsem na nějakym videu, že tam měli takovej skřipec, ale nevím kde to koupit.
mam doma tiez rovnaku DYI a fukal som na 60–70 psov,teraz uz Schwalbe Booster fukam na 160 :-)))
Jak je ten Booster velký?
1L nadoba
Můžeš napsat nějaký rozměry? Diky.
skřipec z odvzdušňovací sady na avidy.
nebo zde
já hadičku zaškrtím pomocí kolíku na prádlo :) zatím pohoda
len tak mimochodom ta paska je ciste psychologicka zalezitost, ver mi :-)
Ahoj, víc jak 120psu jsem si netroufnul. A jinak používám kuchyňského skřipec z IKEA asi za 5kc
Tenhle bazmek.
Přidám svůj výtvor.
Je to původně 2kg práškový hasičák. Pákový mechanismus (ventil) je odstraněný a místo něj je vyříznuté 1/4" palcové šroubení a na něm redukční ventil a samice bajonetové rychlospojky. Na hlavici zůstal kontrolní tlakoměr a plnicí autoventil.
Tlakovat jde bezpečně v pohodě kolem 20bar (to ale ani nemám čím nafouknout). Foukám to buď kompresorem (pomocí propojky samec-samec) nebo pumpou. Jde na to nasadit jakákoliv pistole na stlačený vzduch nebo hadice s koncovkou SKS. Ještě mám v plánu jeden díl hadice s plnicí mikropistolí (místo kulového kohoutu).
Cena je odhadem na polovině ceny Schwalbe v akci. Hmotnost lahve je cca. 2kg.
Nice, to taky planuju ale zatim se vali ve sklepe. Pro dily do Richter & Frenzel nebo kam?
Pro díly někam, kde mají komponenty pro rozvod stlačeného vzduchu. Něco ma třeba Bauhaus, ale málo a drahé. Zkus nějakou dobrou speciálku na nářadí nebo tlakové hadice…
Taky nevypadá špatně
hmmm a ma to objem 1,45 L,lepsie ako Schwalbe
Ale na pumpe se neco vysere a muzetre to vyhodit, ty samost. nadoby mi v tom prijdou lepsi.
Kde tam vidíš pumpu? To je taky jenom tlaková nádoba (ale má držadlo a delší hadici takže to vypadá jako kdyby to i foukalo :-)).
→ Easy to use and recharge via a standard floor pump
Aha, sorry, prehlid jsem to.
vidim dobre ze ten napustny ventil je autoventil?
Tak první zkušenost s Tire Boosterem od Schwalbe, při 140 PSI se vyboulilo těsnění s celé to vyfouklo. Po prozkoumání jsem zjistil, že to nebylo moc utažené a hrdlo láhve, které se opírá o těsnění má asi 4mm dlouhou 0,5mm hlubokou nerovnost.
Tak zvažuji jestli reklamovat a dát tomu ještě šanci, nebo to rovnou vrátit.
Taky by mě zajímalo, jestli je možné vyměnit presta ventil na pumpu, který není rozebíratelný. Zevnitř to tam nedokážu poznat, jestli je tam našroubovaný nebo nějak nepevno. Vypadá to tak, že tam je něco jako bezdušový ventil, ale s výrazně větší spodní gumovou částí.
fuuu tak to nastastie ten moj Tire Booster slape bez problemov…
Tak už to mám hotové,tak se taky pochlubím
hustý
Dík
ten zavit do flase tam je alebo si robil?
Závit ve flašce je,jen je třeba udělat si tu redukci
Myslim, ze je na case zabudovat nejaky pojistny ventil, ktery zamezi prefouknuti pneu, neco co zacne treba pri 35psi upoustet vzduch.
Jinak uz vidim jak nafunis hasicak na 160PSI, plast se chytne hned, a dostane tolik PSI ze to neudrzi a praskne.
A stalo se ti někdy něco takového z velkoobjemové tlakové nádoby? Mně tedy nikdy.
To by musel být někdo hodně nešikovný a nechat to foukat déle.
Sice to bude při 160psi trochu rychlejší než při 120psi (co mám na kompresoru), ale zas takový rozdíl to nebude.
Pokud není vyndaná vložka ventilku, tak to na větší tlak trvá dost dlouho (beru nahozené patky, tedy už bez žádný ztrát), že vyloženě už čekám (třeba 15s).
S vyšroubovanou vložkou je to rychlejší, ale také žádný problém. Když se plášť chytí hned, tak pořád je to několik jednotek sekund než je tam větší tlak.
Není žádný problém to zavřít hned jak se to chytí a mít v plášti třeba jen 20psi. Většinou to tedy naopak zavřu moc brzo a musím ještě jednou ventil otevřít a přifouknout, aby byl dostatečný tlak na zaskočení patek.
Jo, nějak jsem si neuvědomil, že tam má ventil a může to utnout :)
Místo kompresoru super.
Tahat bych to ale už nikam moc nechtěl (proto jsem kupoval lehoučký a poměrně malý Schwalbe tire booster jen na cesty, doma mám kompresor s pořádným vzdušníkem).
Nevím kolik váží booster,ale tohle je taky lehoučký i když porovnám materiál na hasičáku a na booster,tak to asi budeš mít lehčí
Zrovna ho tu mám po ruce a váhu taky → 439g
Spíš mi šlo o objem, aby to nebylo moc velké. Dle fotky ale nepoznám, jaký má ten hasičák objem, třeba je menší než na první pohled na fotce vypadá.
Myslí,.že to je 6kg hasičák.Dám potom fotopro porovnání.
Na chodbě jsem tu našel ± stejný (také 6kg práškový), takže už mám představu. To je tedy o hodně větší než ten tire booster.
No to bude určitě.....znáš to,víc proužků,víc adidas :-)
Spíš více šťouchů pumpou, schválně pak napiš, jak dlouho to foukáš.
No, je to velice podobné mému řešení, ale vidím tam jeden podstatný problém. 6kg hasičák budeš pekelně dlouho foukat, abys do něj dostal nějakej rozumnej tlak. Navíc už to není úplně skladná záležitost. To byl důvod, proč jsem to udělal z 2kg hasičáku.
Za sebe ještě doporučím pořídit plnící mikropistoli s kouskem hadice a napojením na rychlospojku. Bude se ti s tím líp regulovat průtok…;)
Já si objednávám tuhle.
Jj,to mám,jen jsem to zapoměl připojit,když jse to fotil
Takhle je to komplet :-)
Tbl, to je teda moloch, bych uz asi nechtel vozit ani autem, aby se to neurazilo.
Je lepší to přikurtovat i kvůli tomu kuláku,aby se neotevřel
Já jsem si vyrobil todle. Ale moje stávající Hans Dampf pláště s klasickou patkou tim stejně nenahodim. Tak jsem objednal Ardeny v TR verzi, tak jsem zvedavy.
Jinak Festo spojky, 10mm hadice, autoventilek, a 2.5l lahev od Mirindy
Ty vypadá jako bytelný řešení hadice. Hadici mezi rozdvojkou a víčkem bych udělal delší a flašku vždycky radši zavřel do kumbálu…:)
taky dobrý
Bude v pohodě na silniční bezdušáky? Případně myslíte že by s tím šlo nahodit i MTB? Jelikož má užší píst než MTB pumpy.
http://www.lezyne.com/…lassicY9.php#…
A ze zvědavosti zkoušel někdo tohle?
Kdyz mas dobrou kombinaci, tak to s tim nahodit pujde. Mam ted taky pumpu vhodnou spis na silnicku a jde to o neco malo hur, ale jde taky.
Jj dík – já se tedy na mtb nějak moc vracet nehodlám ale když už koupím novou pumpu tak sem si říkal zda to s tou silniční půjde případně nahodit.
Jinak to bude primárně pro ziletku – tam ty bezdusaky snad půjdou v pohodě.
Giant Control Tank – nejake skusenosti?
Jojo, zatím první test.
Zdá se to dost bytelný, celkem velký. Hmotnost 2,1kg, na výšku to má 54cm. Objem odhaduji 2 litry. Uni hlavice vypadá slušně. Do garáže a auta OK,
Fouknul jsem na 140 PSI a na 29×2,25 konečnej tlak 35PSI v gumě. Zkoušel jsem rovnou přes odstroubovanej ventilek a líznutý patky. Fachá to nebetyčně líp než kompresory u pump.
Dá se to nabušit až na 200PSI a pak by to mělo upustit pojistným ventilem. Zavřít se to dá v průběhu foukání pákou.
Za mne spokojenost.
A potvrzuji po testu že začne zlehka hvizdotem upouštět někde kolem 190 PSI.
Pokud někdo ještě nezaznamenal, tak je nová varianta Tire Boosteru od Beto – CJA-001S
Hezká cena a povedený design.
To vypadá säkra lip něž ty hasičáky:) Ale stejně asi koupím nějakou s pumpu v jednom.
Je fakt, že hasičák není tak „učesané“ řešení, ale zase je variabilnější, má větší objem, lepší regulaci foukání a možnost většího tlaku. Já to mám naschvál udělané tak, aby to šlo plnit dílenským kompresorem (můj umí 8bar) a pak to můžu dílenskou pumpou dofoukat klidně na dvojnásobek (když pořídím SKS Rennkompressor).
Pumpa v jednom je taky fajn řešení – má to kamarád, ale stojí to celkem randál.
Poridil jsem ji pred tydnem.
Naprosto bezproblemove funkcni, stabilni a celkem festovne udelana.
Cvicne jsem sni nahodil schw RaR a Spec Fast Track 29. Musim ji nabusit na 120psu – na 100psu naskocil jen RaR. Foukam ji klasickou velkou pumpou.
Bohuzel Roval pasky po roce pouzivani dusi jsou asi nepouzitelne a vsechno do minuty uteklo pod ventilkem. Snad pomuze vymena pasky.
Nemáš problém s foukáním ventilku bez těsnění? Po pár nafouknutích mi začala blbnout ta duální hlava pro auto/galuskový ventilek, když foukám prázdný plášť, vzduch uniká i skrz druhou díru. Pokud foukám s těsněním, problém odpadá, ale to je zase bez šance nahodit plášť do patek. Jinak jsem s tím naprosto spokojen, ale ta duální hlava je nesmysl. :(
Takže buď to vrátím nebo nějaký tip na kvalitní hlavu pouze pro galuskový ventil? Díky
staci zapchat prstom dieru pre galuskovy ventil,fuknut a prepne sa ti na galuskac, potom uz fukas v pohode
Záleží na konkrétní hlavici. Mam tu Pro-T pumpu s „automatickým“ přepínáním, kde výchozí je autoventil.
Pokud s tím zkusíš nahodit bezduši, tak dáš prst, přepneš na galuskáč, dáš na ventilek, párkrát foukneš a přepne se to zpět na autoventil (protože při nahazování ještě netěšní patky). Minule málem letěla z balkónu a koupil jsem si jinou kde to přepínám manuálně…
8 bar je celkem málo
co je malo? do 2l pet-ky tlacim bezne 5 barov a bezproblemov nahadzujem mtb aj silnicku. na dofukanie pisu ze 160 psi co by som povedal ke uplne dost.
Nakoniec som kupil Lezyne Digital Pressure Over Drive Pump. Prevedenie naozaj kvalitka. Maximalna spokojnost.
lezyne je fajn, az na tu cenu, za to je v baumaxe maly kompresor zo vzdusnikom.
Kdyby to úplně náhodou někoho zaujalo, odešel mi kompresor a nevyplatí se mi ho opravit, prodávám ho tedy na ND nebo jako tlakovou láhev . Koukněte na bazos. Rozumné domluvě se nebráním.
podobnou jsem posledně udal za čokoládu
No to já bych měl asi lepší čokoládu protože jsem ji opravdu prodal za těch 800,– a to jsem měl i víc zájemců :)
Poridil jsem Bontranger TLR Flash Charger , je to sice dost penez, ale naprosta spokojenost, nepotrebuju elektrinu a nahodim snad cokoliv. A narozdil od prace s kompresorem si u toho jeste trosku zaposiluju :D
za tie prachy to musi fukat samo :-)
Kdyby někdo chtěl pořádný kompresor,tak kámoš za dvojku prodává :-)
Za dvojku čeho,vína? :-)))
Dotaz na majitelé Tire boosteru jak to hodnotí po delší době.
Používate, nepoužíváte? Má to smysl? Koncept se mi líbí, ale nevím jestli raději nedat přednost velké pumpě se vzdušníkem. Jen je škoda že u nás není dostupná pumpa od Topeaku, která je z těch dostupných chválená asi nejvíc.
Booster má určitě výhodu ve skladnosti. Snažil jsme se někde dohledat objem vzdušníků integrovaných do pump, ale nenašel jsem – neví někdo, jestli tam je rozdíl?
Zatím ho jen vozím sebou na akce kdyby bylo potřeba něco nahodit, ale zatím jsem ho použít nemusel (na ani jedné dovolené žádný zrušený plášť).
Topeak JoeBlow Booster má 1l vzdušník, tedy o malinko menší než Schwalbe. Mají ho třeba na bike-discount, takže v dostupnosti problém není.
Otázkou je jak ho chceš používat, jakou máš velkou pumpu. Já třeba raději pořád používám velkoobjemovou joe blow mountain (u boosteru bude maloobjemová vysokotlaká).
To tedy zase není zrovna ideální kombinace pro tu Schwalbe nádobu, protože na 160psi to pomocí joe blow mountian nenafoukám, ale to většinou ani není potřeba a v nejhorším se to dá dofouknout i malou pumpičkou (sice pěkná pakárna, ale zase minimální šance, že to bude potřeba, když jsem zatím ani nepoužil nádobu, kdybych ji potřeboval, tak to zase bude v 95% případů stačit s tím co tam narvu pomocí joe blow mountain).
A tu tlakovou nádobu moc často nevyužiju, oproti tomu samotnou pumpu použiju na každé akci vždy, tedy celé to směřuju ke komfortu s pumpou a ne tlakovou nádobou.
A pokud už máš dobrou velkou pumpu, tak cena je také jasná nevýhoda u Topeaku.
Mám vysokotlakou Lezyne, předtím jsem měl nějakou levnější HV.
Už bohužel nemám přístup ke kompresoru, tak chci mít něco do zálohy – zatím jsme ho tedy potřeboval jen 1× když jsme zkoušel nahodit plášť který neměl TLR patky. Jinak vždy stačila obyčejná pupma. Samostatná nádoba je asi logičtější řešení, i když na druhou stranu ta moje pumpa mě taky občas štve – manometr je blbě cejchovaný na nízké tlaky. Zase na silničku je skvělá. Takže ve výsledku zvažuju obě varianty. Nejspíš vyhraje nádoba.
To já musím používat kompresor pořád. Tedy vyloženě nemusím, dokázal bych to udělat i bez něj, ale zbytečně práce navíc (musel bych použít pomocných metod více najednou).
Jak mám stále všude plnohodnotné UST ráfky, tak na ty se minimálně TLE Schwalbe ani protection Contíky bez dopomoci nechytají.
Bez jakékoliv dopomoci se to nechytne většinou nový kus pláště ani kompresorem (tak 1 kousek z 5 se chytne rovnou). Jako první (a už ani nepamatuju, že by to nestačilo) pak namažu štětcem patky tmelem, protože je to nejrychlejší pomocná metoda (je to opravdu hned).
Minulý týden jsem zrovna dva kousky nahazoval a nejdříve, že tu Schwalbe nádobu zkusím. Ale pak se mi nechtělo tu nádobu foukat a rovnou jsem vytáhnul kompresor. Možná kdybych potřeboval zrovna nahodit jen jeden plášť, tak bych kompresor nevyndaval.
Pumpa vždycky stačila – ale pravda ze používám nejvíc neprůstřelnou kombinaci – úzký opravdový UST ráfek a TLR Maxxis.
Asi koupím nádobu. Už jen proto že bude vyhovovat mému stylu nahrazování – dávám nasucho do dokonalého zaskočeni. Pak vyšroubovat vložku ventilku, nalít přes něj mlíko a pak teprve nahustit na požadovaný tlak.
Zase ale třeba bych se s tou pumpou rychle Přeučil na něco jiného ..
Teď mě napadlo – neexistuje nějaký přesný ideálně elektronický nastrčený manometr který by dokázal i jednoduše upustit tlak v plášti?
Mam manometr topeak na kterem je „cudlik“ kterym se necha upoustet tlak.
Já jsem to kupoval tady na jaře v nějaký akci.
Provedení se mi zdá dobrý. S tím, jak to funguje jsem taky spokojenej, foukám dílenskou pumpu Lezyne. Nahazuju tím XC pláště Continental 2,2 a ačkoliv jsem manuálně trochu levej, tak v pohodě a objem nádoby mě nijak nelimituje. Líbí se mi na tom právě, že je to od pumpy oddělené, protože pumpu používám častěji a když odejde, můžu použít s jakoukoliv jinou.
Díky za odpvědi. Tak jsme to hodil do košíku a uvidím jak to bude pracovat. Stále si myslím že většinu času budu nahazovat jen pumpou, ale mít to po ruce bude asi výhoda. Nebo mě to možná přesvědčí že dokáže patky usadit na ráfek líp než já a budu to používat pravidelně – uvidím.
Koupil jsem vcera Topeak pumpu(Mountain)a musim dat za pravdu tem co psali ze bezduše s ni nahazujou v poho.Nahazoval jsem na Trancovi dopredu HR2 a dozadu Miniona SS a byl jsem mile prekvapen jaka to byla hračka.Delal jsem poprve a parada.Nedelal jsem ani to prvotni nafouknuti s dusi.Nasadil jsem plast nalil skvirou mliko nasadil pumpu.Nafoukal patky zaskakali nikde nic neutikalo.Rano tlak stale stejnej jako vecer po nahozeni.
no a já jsem se stejnou pumpou včera bojoval s nahozením MKII Protection a patky nechtěly naskočit. Musel jsem použít nejdřív duši, aby si patky sedly a pak přes ventilek nalil mlíko.
Mlíko liju vždycky až přes ventilek. Plášt nahazuju zásadně nasucho, jen patky namažuju Schwalbe Easy Fit a pak to zaskakuje skoro samo. Po usazení teprve dávám mlíko.
Ten přípravek od Schwalbe přišel v balení se silničními bezdušáky, považoval jsem to z počátku za zbytečnost, ale je to vysoce praktické, je to hned po ruce, nezabírá skoro žádné místo a vydrželo mi to několik let. Tak jsem si teď koupil nové balení. Mýdlová voda asi funguje stejně, ale tohle je pro mne praktičtější a z pláště to krásně vyprchá.
Na to používám rovnou tmel. Koukám ale, že ta lahvička se Schwalbe Easy Fit má příjemný aplikátor a nemusel bych vytahovat a pak čistit štětec.
A o tom to je. Jsem extrémně pohodlný, cokoliv mi ušetří práci, to používám. samodomo řešení nejsou moc pro mne.
U první lahvičky se mi po čase podařilo tu houbičku urvat, ale to byla jen moje blbost, protože jsem to tam kolem patek vždycky děsně cpal. Nic zásadního – houbička na nádobí funguje stejně a čistit se vůbec nemusí. No ale hlavně ono je to fakt fest klouzavé a patky skáčou pak mnohem jednodušeji a nemusí se to vůbec čistit, protože to po pár minutách vyprchá.
Možná ten roztok klouže ještě o něco lépe, to by byla výhoda.
Aplikace rychlejší není (štětcem to přejedu na 3 namočení hrozně rychle, rychleji než koukám na videa co používají ten roztok) a čistit na ráfku/plášti také nic nemusím. Ale ten štětec už ano, pokud se nemá zalepit až tmel vyschne.
Abys to tam nemusel cpát kolem patek, tak to ně některém videu namáčí tím roztokem na patky pláště ještě před nahozením na ráfek, kdy se může k patkám lépe ze všech stran. To navíc usnadní i nasazení druhé patky na ráfek.
Stojí to pár korun, tak ho asi také testnu. Zvlášť když bude nejspíš zkoušet i ten nový Tune tmel u kterého vůbec netuším jestli dobře klouže nebo ne.
Patky při nahazování pláště vlhčim vodou s tekutym mýdlem rozmýchanym v mističce. Aplikuju jednoduše dílenskejma papírovejma utěrkama Bez nebo s málo mýdla na patkách některý pláště s Topeak Mountain nahodit nešly, když se víc namydlily patky, tak se chytily na pár fouknutí. Roztok mýdla na patkách se Stans mlíkem v pláštích je u mě ok, tedy bez ježků.
Mýdlovou vodu jsem použil. Ale asi málo. Navíc nanáším prsty
Přijde mi lepší použít na patky mlíko. Tekutý taky klouže a alespoň to pak rychleji zatěsní :-)
Podle mě je nějaká ýdová voda k ničemu, spíš je potřeba plášť dobře narovnat v ráfku, aby se zabránilo únikům vzduchu, a mít pumpu Topeak Joeblow Mountain
Rovnat a co nejlíp nastavit patky pláště do ráfku jsem zkoušel, měl jsem při tom i lehce namydlený patky a po půl hodině zápolení jsem neuspěl, namýchal novou mýdlovou vodu s víc mýdla a plášť naskočil hned. Pumpu mam Topeak Mountain. Asi záleží kdo co má za ráfky a pláště.
mi se naposled osvědčilo napatlat patky pořádně neředěným jarem, mýdlová voda nestačila
To mydlení úplně nechápu, když je plášť pořád splasklý, tak to ničemu nepomůže.
Jedině k zaskočení do patek, když už plášť má tlak, ale navzdory třeba 40PSI nechce do patek skočit, pak namydlení pomůže. Ale to se mi nestává.
Je to přesně naopak, tomu to pomůže nejvíc. Namydlení pomůže právě ještě než se to chytí. Aby se to chytilo, tak se foukaným vzduchem musí plášť o kousek posunout směrem do k patkám ráfku a když je velké tření mezi pláštěm a ráfkem (nebo pláštěm a páskou), tak síla, kterou foukající vzduch vytváří není dostatečná.
K dozaskočení do patek to sice pomáhá taky, ale tam to zaskočí téměř vždy i na nenamydlené. Namydlené to jen zaskočí už při nižším tlaku.
A u pláště s vytahanější patkou to může pomoct utěsnit ten prvotní fuk.
Mám stejnou zkušenost, mydlím vždy, a jen to tak zapráská, a je nasazeno.
Tam mám pásku od notubes, po té to klouže v pohodě. Podle mě je spíš problém v tom, že plášť drží tvar a pro vzduch je snazší uniknout mezerou mezi páskou a pláštěm než plášť roztáhnout. Mydlení může pomoct drobným zatěsnením. Místo mydlení plášť natáhnu po celém obvodu do patek, abych ty mezírky ucpal.
Je to přesně tak, jak píše mlok. Páska může klouzat jak chce ,ale když na ní sedí plášť a nechce odskočit směrem k patce, tak pomůže lubrikant. 10 let jsem se bez mydlení obešel až teď na gravelu se ten plášť nehnul k patce, dokud jsem ho nenamydlil.
jo, srovnat na ráfku a mít alespoň trochu rozumný plášť + k tomu vhodný ráfek. Potom ani nepotřebuješ Topeak Joeblow Mountain :) Nahodil jsem to i s nějakou plastovou pumpou za pár šlupek
Včera jsem nabral trochu listí do předního pláště, takže jsem ho musel preventivně sundat a vyčistit. A kupodivu rok vytahanej Nobby Nic nešel s Topeak Mountain nahodit nasucho, po namydlení ani po nastavení patek k ráfku. Hrál jsem si s nim asi 15 minut a nakonec se rozhodl vyšroubovat ventilek a nahodit ho bez ventilku. Co si vzpomínám tak 2 měsíce zpět jsem nasazoval Rocket Rony a ty se chytly přes ventilek i bez mýdla, nicméně po nafoukání na 2 bary patky nezaskočily všude, takže bylo třeba ho zase vyfouknout a namydlit (mlíko na patky nedávám, protože je z toho zadělaná podlaha).
Ja predevcirem taky nahazoval bezduše na Trancovi.Me se chytlo touhle pumpou vsechno krasne byl jsem rad že tlak drží a nekde nic neprosakuje, akorat jsem neco zřejme opoměl.Plaste trochu hazeli tak to budu dělat znova.Muže mit vliv i spatne namotana No Tubes páska?Motal jsem ji dvakrat a ta vrchni vrstva nebyla jakoby uplne přesne na ty prvni.A co ten žlab v rafku?tam se mi to nepodařilo moc nacpat.
Kolem pláště by tak 5mm nad ráfkem měl bejt proužek, podle který ho poznáš, že je plášť nasazenej rovně a patka pláště všude zaskočila do ráfku. Páska by se do toho žlábku měla zatlačit tlakem vzduchu, já ji doprostřed tlačim prstem přes hadr (ale chce to hodně natahovat a tlačit, takže je to o puchejře). Ale s páskama do ráfku nemůžu moc radit, většinou používám ty užší z doporučenejch rozměrů, protože se snadněji lepí.
No ja dal do 23 vnitrni sire rafku 25 mm sirokou pasku zlutou.Ta linka byla vylezla vsude nastejno rekl bych.Jelikoz me to stvali tak jsem hodil zatim zpatky duse a kola nehazou.Kontroloval jsem i rafek samotnej.Pristr to radeji namydlim.
Pasku jsi dal spravne, je potreba ji poradne.vyhladit a prilepit. IMHO tvuj problem bude v mydlove vode ;)
No ten zlabek v rafku jsem nejak neřešil, pasku jsem napinal co to slo a postupne jsem ji vlepoval po obvodu.Ta sirka je ok?Je mozny ze trebas nekde patka nezaskocila uplne.Bude druhy pokus v tydnu :-)Delam to poprve.Ono kdyz jsem se pak na ten plast podival jakoby zhora kdyz byl nasazenej tak to vypadalo jakoby uhybal lehce doprava nedokažu to popsat.Ja mel radost ze do rana nic neuteklo tlak drzel tak jsem upustil na dva bary a sel se projet.Vsiml jsem si az pri jizde ze mi haze
Páska má být vždycky o trochu širší, než je šířka ráfku. Kvůli profilování, no … já to teda cpu i do žlábku, aby to perfektně sedlo …
Jak to s ní jde je ale potřeba hodnotit na kombinaci plášť vs ráfek, která jde většinou blbě. Některé kombinace jdou zcela snadno i bez tlakové nádoby jen velkou pumpou a u nich se pak pro test nic nepozná.
Uvedené pláště jsem nenahazoval, ale nejsou zrovna z těch co jdou vždy nahodit hodně snadno?
Ano aspon me to takhle slo hladce.Na duse kdyz jsem je nasazoval tak taky dobry.Mel jsem fakt obavy ze to delam prvne abych neco nepodelal.Plaste natahnu rukou bez montpak.Rafek origo Giant XC 1 TR.
Ja som Tire Booster od Schwalbe uz pouzil viackrat a spokojnost, skoda ze nema 2L objem, to by bolo ideal…
Takže už je doma. Zkoušel jsme na ráfcích WTB i23 + Maxxis a Schwalbe pláště a funguje to dobře.
Dneska jsme ale předělával na bezduše DT Spline M1900. Jsou psané jako TLR, ale profil ráfku se mi moc nelíbí. Nemá takovou tu hranku, kterou mají standardní UST ráfky, a pláště v těch patkách prostě nedrží a po poklesu tlaku z nich okamžitě letí dolů. Takže můj obvyklý systém – usadit, vypustit, nalít mlíko a definitivně nafoukat zde bohužel nefunguje. Stejně tak Tire Booster se tady samozřejmě nechytá. Navíc jsem ani nebyl nadšený z ventilků Effeto Cafe – mají hodně úzkou tu gumovou základnu, takže ventilek vůbec nebyl schopný zatěsnit díru v ráfku. Naštěstí je v balení i konický nastavec, který se na ventilek nasune a má sloužit pro ráfek s otvorem pro autoventilek, tak sjem ho použil a pak už se to chytlo – ale i tak muselo pomoct mlíko.
Příště beru dražší Notubes ventilky, které mají už rovnou konickou gumovou základnu a tak by měly být spolehlivější.
Předevčírem jsem poprvé dělal bezduše a použil ty samé ventilky. Ráfek easton arc 35, maxxis ardent tr exo ( již dva měsíce nasazený s duší), notubes páska a Effetto ventilky. Nahozený beto pumpou z lidla, zatím jsem tam mlíko ještě nenalil. Tlak to drží stále.
Nahodit to nebyl problém, ale kolem ventilku to foukalo fest. Zpočátku jsme si myslel, že jsme blbě nalepil pásku, ale problém byl v tom ventilku. Hodně záleží na velikosti vnitřního otvoru pro ventilek. Ty DT ho mají zjevně o něco volnější a ventilek to nepobral. Zatím to fungovat bude, ale asi raději časem pořídím Notubes nebo AC ventilky, které tu základnu mají kruhovou.
A jinak dneska jsme se díval na nabídku DT ráfků zjistil jsem, že ten profil je všude stejný, takže z nich pláště musí padat vždycky.
Necha se na ten ventilek navliknout vhodny O kroucek prip kombinace tenky silnejsi. Asi by mne to nenapadlo ale byly soucasti baleni u ventilku amerc classic
Samozřejmě. Ono se to ve výsledku dá vyřešit všelijak. Pokud není po ruce nic jiného, tak třeba přeložený kousek silnější duše taky pomůže…
Co jinej ráfek – to jinej tvar ventilku. Pravda, kónický tvar sedne většinou všude, ten kvádřík se hodí jen na některé.
Nicméně E1900 kola a mám tam ty Rubena zcela bez problému. Patky pláště držely i po vypuštění … tak nevím – nezkoumal jsem, zda M1900 má jiný ráfek.
Bez te hranky je to sice o neco horsi, ale pokud se patky rafku nesvazuji smerem do vnitrniho zlabku, tak by to z nich po vyfouknuti vyskocit stejne nemelo.
Pláště letěl dolů docela brzo, ještě ani nebyl úplně vypuštěný. Možná protože je úplně nový a patky nejsou srovnané, ale nevěřím že to po delší době bude držet lépe. A samozřejmě že popisuju chování TLR pláště. Zaskočené ty bylo po celém obvodu dobře. páska nalepená myslím dobře, hezky kryje celý vnitřek ráfku včetně patek, ale nepřesahuje do bočních stěn patek – 25mm páska ve 23mm ráfku. Když je tam ta hranka, tak to mám raději.
Ja mel vzdy s hrankou. Bud UST (aktualne zase vsechna kola jen UST rafky) nebo KOMy, ktere take maji hranku.
U DTcek jsem v praxi resil treba Spline 1501 a na tech nejaky cas nahozeny plast v patkach po vypusteni drzel. Jestli novy drzel hned netusim.
Koupil jsem Beto tlakový válec a spokojenost :)
Nezkousel nekdo pumpu se zasobnikem od Force?
https://www.kupkolo.cz/…138_z104063/
Po 20 letech mi odesla dilenska pumpa, tak bych rad koupil 2v1, reseni zvlast pumpa + zvlast booster mi nevyhovuje…
Nikdo nemá? Není ten zásobník moc malej?
mě se více osvědčila kombinace běžná pumpa + vzdušník. Mám pumpu se vzdušníkem od Bontrager a vůbec jí nepoužívám. Raději si nafouknu vzdušník a nahodím to s ním. I na cesty je to lepší. Alespoň u Bontragera se tím normálně pumpovat nedalo, protože se ten vzdušník nedal odpojit a vždy to šlo přes něj.
Koukám na zásobník BETO (třeba tady: https://www.koloshop.cz/…eumatik.html) a jsem lehce zmatený – píšou:
pokud je pojist.ventil na 8 barů, jak můžu použít doporučený prac.tlak 11 ? Chápu něco blbě ?
Samozrejme ze pri 8 se ufoukne ale v klidu mam ho a staci bez problemu cca na 4 a zatim vsechno sem nahodil
jj to odpovida tomu, co jsem zde cetl (btw diky za info) .. jen me zmatl ten protimluv v popise .. premyslel jsem co asi chapu blbe ..
Hodím to sem…
sháním nějaký šikovný ventil, který by se dal nasadit na normální hadici z dílenské pumpy. Už delší dobu zvažuju upgrade petflaškového vzdušníku, momentálně hadici zaškrcuju pomocí dvou kolíků na prádlo, což není moc hájtek :)
Díky za tipy.
Ja som presiel z PET flasky na Schwalbe zasobnik, uz ma sralo to zaskrcovanie hadice kolikmi ako u teba :-)
Neny penys :)
Zas tolik těch bezduší nedělám, takže ventil bude stačit :)
Si chci na doma koupit tuhle pumpu https://www.kupkolo.cz/…tain_z93969/ na bezduše i na nahození bude ok? Je FL kamarád s CO2 pumpičkami? Kterou byste mi doporučili?
Jo, nahazovat s JOEBLOW Mountain rozumnou kombinaci ráfku a pláště jako bezduše je pohoda. Párkrát rychleji foukneš s vyndaným vnitřkem ventilku a je to. Výhoda je i manometr s menším rozsahem, takže máš lepší představu na kolik to foukáš.
Ale pokud máš plášť nebo ráfek na hovno, tak tě to nespasí a je třeba použít pomocné metody.
Jop právě proto ji chci že má jen do 5bar tak bude přesněji ukazovat a hlavně rychle nafouká že ty mé 2.80 na 1,5/1,7bar. Na přesnější měření mám Digi manometr.
A co ta CO2 pumpička s Finish line by si to mělo rozumět ne?
ad FL .. píšou že jo … praktické zkušenosti nemám
Touto pumpou nahozeny plástě Continental Mountain King a Maxxis Aggressor na ráfek Dt Swiss EX 471.
Mam ji, nahodil jsem bezduše v pohode bez vyndani vnitřku ventilku.Pláste Maxxis a rafky Giant.Tahle kombinace v pohode, ale jak tu píšou bude hodne záležet na kombinaci ráfku a plášte.A fouká opravdu rychle.
Mám taky Maxxis, Rekon+. Mohl bys mi prosimtě vyfotit ten manometr jak vypadá? Je foukání přesné, když je ta stupnice roztáhlá?
Kolikrát cca pumpu 1.7bar na 2.80?
Ja to nepocitam kolikrat zmacknu.Manometr ukazuje dobre a dobry je i upousteni tlaku po troskach.Vyfotit muzu az odpo ted hakuju :-)Foukani je ale rychly.Par fouknuti a je to tam.Valec je takovej mohutnej oproti normal pumpam.
Foto nic moc ale stačit by mohlo
Docela vtipny popis..... ve spodní části pumpy je umístěn barometr pro kontrolu tlaku v pneumatikách......
Barometr je přístroj k měření atmosférického tlaku (tlaku vzduchu), používaný k určování počasí (při vyšším tlaku bývá obvykle jasno, při nízkém tlaku lze očekávat změnu jasného počasí na deštivé). Jedná se o speciální druh tlakoměru.
teď jsem náhodou narazil na Topeak Dualie … ty dva manometry vypadají zajímavě – konkrétně to jemné odstupňování pro nižší tlaky. Má s tím někdo bližší zkušenosti ?
odkaz třeba na : https://www.bike24.com/p2148014.html
Beru ;-)
řeším to klasickým měřákem do ruky ;-) … ono to ne vždy vyjde dle očekávání
jinak pumpa je super – ale ty měřáky dole jsou naprd … lepší, kdyby byly nahoře
Mám problém?
Koupil jsem Topeak JoeBlow Mountain a po nasazení na ventilek profukuje vzduch z pláště skrz koncovku tím otvorem na autoventilek. Po zaklapnutí žluté páčky to neutíká, ale když chci sundat pumpu z ventilku a povolím páčku, tak mi zase unikne poměrně dost tlaku. Řeším to tak, že druhý otvor zacpávám prstem, ale to je opruz.
Dá se tam někde něco seřídit, nebo to mám reklamovat? Takto se zatím žádná pumpa, kterou jsem měl v rukou, nechovala.
To bude v rukách, prostě jedním pohybem povoluješ páčku a zároveň hlavici rychle sundáš z ventilku. Pokud to jde blbě, tak trošku povol tu šedou matici.
covece, ze by to slo resit povolenim? vzdycky jsem si myslel, ze tam ta matice je jen kvuli moznosti vymenit tesneni, trochu ji povolit zkusim, diky za hint
Taky me to zlobilo a poradim.
Kdyz sundavas, tak zlutou packu otvirej pomalu, a nedavej ji hned uplne na uroven hadice. Hlava pumpy jde sejmout jeste kdyz je packa pod uhlem (tak 15% od osy hlavy) a to vzduch jeste neunika.
S timto grifem to jde v pohode.
Díky, zkusím.
Mam to taky tak uz od zacatku, ale uz jsem se to naucil sundavat bez vetsiho uniku
Díky Mitrošovi mám vzdušník verze 2.0 :)
Taky jsem je objednal, ale ještě se mi někde toulaj :)
Ghetto style …
Trochu offtopic…
koupil jsem nízkotlakou SKS a dnes jsem ji poprvé zkoušel – paráda, bezduše nahodí i bez vzdušníku. Konkrétně ZTR Rapid, Conti X-K ProTection a Spešl FastTrak. Vzdušník už budu mít možná jen jako talisman :)
Akorát ta „automatická“ hlava je trochu ojeb, je potřeba ji pořádně nasadit, jina fučí druhou dírou. Ale to mi dělala i stará SKS AirKompressor 11.
Zkus z jaký díry ta „automatická“ hlava fouká když to nemáš na ničem nasazený.
Mám jinou pumpu, kde to ve výchozím stavu foukalo autoventilkem a na galuskovej se to přeplo až když byl v tý galuskový díře „protitlak“. Což bylo použitelný na duše ale na nahazovaní bezduší úplně nahovno, protože se to pořád přepínalo zpět na ten autoventilek…
Teď mám Topeak JOEBLOW Mountain, kde máš na každý straně hlavice jinej ventilek, takže to nasadíš jak potřebuješ.
Defaultně to fouká autoventilkem. Ale dá se s tím žít :) bo už to mám trochu natrénované ze staré pumpy. Halt deutsche qualität :)
V podstatě stejnou jsem koupil v Kaufu za 100 Kč. Jako zálohu „totožné“ z Lidlu.
Také naprázdno fouká z autoventilku.
V případě nutnosti lze použít redukci na ventilek, bez které se kolo na benzínce nenafouká.
Taky vzdušník ;-)
Máte někdo praktickou zkušenost s timhle? Řešení když člověk není u kompresoru… ale aby to bylo aspoň funkční, proti vétšim pumpám s air tankem.
Mám ji a je to naprosto bez problémů. Ráfky šířka 30mm a pláště High Roller 2,4 a nahozeno v pohodě.
No já tyhle masivnější gumy nasazuju klasickou pumpou celkem úspěšně ale lehčí jako Ardent už nejde.
Zdravim panove, mel bych na vas dva dotazy ohledne tlaku v pneumatikach a spravneho nastaveni pumpy Topeak. Kolo mam XC na 26" rafcich s vnitni sirkou 23mm, pneu 2.1" a vozim duse.
Nejdriv ten tlak. V podstate cely zivot jsem hustil plaste pumpou bez tlakomeru podle pocitu. Dnes mi ovsem domu prisla nova pumpa Topeak Joeblow Dualie. Uz delsi dobu vim, ze plaste na horska kola by se mely foukat na nizsi tlaky. A protoze jsem to zatim nikdy nejak neresil, rekl jsem si, ze se odpichnu od doporuceneho tlaku pro „zacatecniky“ a to jsou 2 bary. Pri nafukovani jsem ale s prekvapenim zjistil, ze kdyz pumpa ukazuje na budiku 2 bary/29 PSI, tak pneumatika je tvrda jako sutr. Vyrazne tvrdsi, nez jsem cely zivot jezdival a to jsem si myslel, ze jsem prave od oka hustil na zbytecne moc. Zkusil jsem teda odpustit podle pocitu tolik, kolik bych nahustil s mou starou pumpou a nestacil jsem se divit, ze na tlakomeru bylo 1.2 baru. Je tohle mozne? Vim, ze v teto souvislosti se vsude mluvi spis o 29" na sirsich rafcich a sirsich plastich, tak nevim, jestli na mem kole jsou ty hodnoty tak vyrazne posunute, nebo muze byt chyba v tlakomeru me nove pumpy. Na tech 2 barech je guma tak tvrda, ze si vubec nedokazu predstavit, ze bych tam nafoukal treba 3. To by snad muselo prdnout.
Druhy dotaz bych mel k pumpe samotne. Predem se priznavam, ze nejsem manualne zrucny. Ajtak a obe ruce mam leve. Nicmene myslel jsem, ze nafoukat kolo jeste zmaknu. Verim, ze s pumpou od Topeak s dvojitou koncovkou pro z jedne strany galuskovy a z druhe pro autoventilek, tu ma zkusenost dost lidi. Na dusich mam galuskove ventilky, ale mam i redukci na auto, abych pripadne mohl foukat na benzinkach. Proto jsem zkousel oba zpusoby a u obou mam stejny problem. Kdyz nasadim koncovku na ventilek, tak nez se mi podari pohnout s tou aretacni packou do strany, vypustim si veskery vzduch. Packa klade celkem solidni odpor. Ok, nevadi. Prece jdu hustit. Po napumpovani presneho pozadovaneho tlaku se vsak podobna situace opakuje znovu. Packu vratim do stredove pozice a nez vytahnu koncovku z ventilku, coz mi trva tak 1,5 sekundy, protoze to nejde uplne snadno, vypusti se mi behem te chvilky z plastu vzduch. Samozrejme, ze ne vsechen. Jen mala cast, ale v tom pripade se neda vubec hovorit o presnem nastaveni tlaku. Takze je tohle standardni problem, ktery mate i vy ostatni, nebo jsem vyrazne gramlavejsi nez jsem si myslel, nebo je neco spatne s pumpou samotnou?
Pokud jste to docetli az sem, tak klobouk dolu za trpelivost a snad jsem vas svymi „problemy“ i trochu pobavil. Diky za pripadne odpovedi.
Jo, 2 bary už je dost tvrdá pneu. Jestli ti jde páčka ztuha, tak lehce povol matici na té straně hlavice, kterou strkáš na ventilek.
Poradím jen s tím odfukem. Pokud máš vše v pořádku a nemáš olšový ruce, tak je to jen vzduch z hadice a pumpy.
V tom je prave ten for. Ja mam olsovy ruce, procez taky nepoznam, jestli mam vsecko v poradku. Jedno vim ovsem jiste. Vzduch z hadice to neni. Kdyz se mi ta koncovka nepodari vyndat „rychle“, tak je guma poloprazdna.
Cau, za me:
2 bary (30 PSI) normalne jezdim na svem enduro pevnakovi vzadu v plasti ardent 2.25 ve velikosti 26. Je to tak akorat aby to jelo, nezvykalo se na skocich a nebylo moc tvrde.
Třeba ta pumpa jen blbě ukazuje :-).
Kolik tak orientačně vážíš oblečenej s věcma na kolo?
No zajdu to jeste na benzinku premerit, protoze mi to taky prijde jako extrem. I kdyz mozne je vsecko. Tak 75 kg v plne polni bych rekl.
Nevim jestli to bude mit nejakou vypovidajici hodnotu, ale mozna aspon pribliznou. Na ty moje 26×2.1 bylo treba tu pumpu stlacit 8× na tlak 2 bary z uplne prazdneho plaste. Je jasny, ze nejake srovnani by mohli mit jen ti, kteri vlastni tu stejnou v blede modrem aka Topeak Joeblow Mountain apod.
Hm, 75 kg + 23mm, pneu 2.1" a vozim duse vs. tlaky 0.7–1.2 bar → to mi přijde moc málo na provoz bez duše, natož s duší :-). Tipuju, že pumpa ukazuje nižší tlak, než tam ve skutečnosti je.
Že by si skutečně oukal okolo 1,2 baru je velmi nepravděpodobné = tlakoměr určitě měří blbě, u Topeaku mě to nepřekvapuje, ale úplně přesně neměří asi žádné pumpy, jednim kusem naměříš něco trošku jiného než jinym kusem…
S hlavicí by ale žádný problém být neměl, chytneš to do dlaně, palcem sklopíš páčku a hlavici prostě vytáhneš z ventilku, nic by tam z duše utíkat nemělo. Jestli to neni nějak rozbitý, ta hlavice je normálně docela dobrá, spolehlivá.
Kluci, podařilo se někomu rozebrat Topeak Joeblow Mountain? Nějak mi to nejde. Moje má po letech suchý pístek a občas profoukne, tak ho chci máznout spíš nějakou řidší vazelínou, pokud se to nepodaří, tak ho máznu z vrchu olejem, ale radši bych tu vazelínu…
Vyřešeno, chce to zabrat a vykroutit ten plastový vrch.
Vzhledem k tomu, že jsem přišel o tuhle nejelvněšjí BETU nahazovací pumpu
https://www.koloshop.cz/…-valcem.html
Nahodila všecko i když nějaké mouchy má, ale nedělá někdo po těch letech něco podobnýho? Prostě natlakovat válec a páčkou to tam pšouknout. Veké těžké ocelové extra boostery mi nepřijdou idální, akceptoval bych ještě nějaký menší lehčí třeba z plastu.
Pumpu se vzdušníkem dělá kde kdo. Lezyne, Topeak…
Jasně ale já nepotřebuju válec na fatbika a 3–4 tisíce, tohle má vzdušník uvnitř… menší ale furt v pohodě funkční. Tlak uděláš pár pumpnutíma a nahazuješ, rychlá práce.
Tak kup tu stejnou, když ti vyhovovala.
jj asi tak tak skončí, spíš je divné že to dělá jen jeden výrobce, konkurence by neškodila, pár detailů tam je prostě nedomyšlenej nebo moc lacinejch (ale ty nesouvisej až tak s typem konstrukce, spíš s cenou)
Okolo 2.000,– Kč se dá sehnat Pumpa FORCE AIR TANK BOOSTER. Má ji můj švagr a chválí si ji.
Zdarec chlapi. Vim je jeste brzo, ale chci si udelat k vanocum radost a koupit si booster na bezduše. Mam dva favority Beto a Schwalbe. Beto vazi 2,5 kg , Schwalbe 0,5 kg.
Urcite uz mate za ty roky co se to tu resilo vice zkušenosti. Tak ktery by jste doporučili?
Beto, mam ho uz asi 3nebo 4 roky a ta hmotnost je dana velikosti, s tim Schwalbem podle me nemas sanci nejaky problematictejsi bikovej plast nahodit diky malemu objemu
Dekuji za reakci, pomohla mi. Jsem si i rikal ze rozhoduje objem vzduchu u toho nahazovani. A ten Beto ti funguje ok, nahodil by i 2,4–2,5 plaste. Nemam tak siroke, jen se ptam.
Na většinu dnešních bezdušových plášťů a ráfků žádný booster neni třeba.
Tak lepsi mit pumpu na bezdusaky ktera zabere stejne mista jak obyc dikenska, nez bejt treba jen jednou do roka nasranej.
Je to mozne, ale nechci spolehat ze to nahodim jen pumpou. Neni to zas tak silena kasa abych to mel doma jako zalohu, ze se to pumpou nedari. Za ty nervy mi to nestoji, ale dik za nazor
nejsirsi guma co jsem s tim nahazoval bylo kombo DHF+/DHR+ tzn 3" v 29"
mám ten Schwalbe už mnoho let a nikdy žádný problém. Ale je fakt, že největší plášť, co jsem nahazoval byl 29/2,35. Každopádně nepouštím tam stejně nikdy celý objem. Hlavní je vyndat vnitřek ventilku a dostat do toho vzduch. Pak jen sundám booster, nasadím vnitřek ventilku a dofouknu pumpou na požadovaný tlak (stačí podržet ventilek, ať neuteče všechen vzduch)
Taky dekuji za reakci. A je jeden nazor na Beto a jeden na Schwalbe, obe kladne
A je to 50/50 :-)
dle mého neuděláš chybu ani s jedním. Pokud to nemáš na fatbike, kde opravdu rozhoduje objem :-), tak bych vzal, co je lépe dostupné nebo levnější.
Ahoj, ja jsem zhledl nejakou youtube recenzi a Schwalbe boosteru nahozeni trvalo dyl a tak nejak lehce nepresvedcive. Takze jsem radeji vzal Beto, ktere ma trochu vetsi objem, dle specifikaci do nej narves trochu vyssi tlak a je to ocelova neprustrelna mrcha. Na zadech ji stejne nevozim a do auta se vejde snadno.
Diky za radu.
Zrovna u toho beta se mi nelibi to, jak pomalu z nej po otevreni proudi vzduch.
A s toho Schwalbe jde rychleji?
schwalbe má tu výhodu, že ho použiješ na nahození 1× za rok a na normální nafukování máš jakoukoli samotnou pumpu. doma používám kompresor respektive normální pumpu, schwalbe vzdušník hodím k pumpě do auta na cesty (co kdyby). kdo víc cestuje, má beto nebo jinou 2v1 v autě furt.
Jen upresnim, ze jsem psal o Beto boosteru (https://www.kupkolo.cz/…ter_z101928/?…), ne o 2v1 pumpe. Proste jsem se rozhodoval mezi dvema boostery. Co se tyce rychlosti proudeni vzduchu, k tomu nemam srovnani, ale neverim, ze ze Schwalbe to bude rychlejsi, kdyz je v nem nizsi tlak a na druhe strane hadice mas vzdy stejny typ ventilku za predpokladu, ze foukas stejne kolo.
chápu, tady bylo těch beto pump více.
pak bych ze rozhodoval pouze v detailech: cena cca stejná, schwalbe je lehčí 400g vs. 2500g, ale zase menší objem a musí se naprat někdy až na 10bar. beto má hezkou základnu, u schwalbe mě vadí jak je lehká flaška s hadicí, tak prakticky nejde postavit a musí se furt někam pokládat – ta hadice ji vždycky povalí.
Proto je u Schwalbe lahve ten popruh. Tím se připevní k velké pumpě.
Taky jsem řešil tohle dilema. Nakonec vyhrál Schwalbe právě kvůli své velikosti. Nahazuji jenom na Gravel a 26" kde bohatě stačí. Mám ho trvale uchycen na pumpě a i když ho používám jenom občas, tak tam vůbec nezavazí a díky tomu se nikde neválí.
Děkuji bšem za reakci
Uz jsem objednal ten Beto. Jsem se i dival že už je i nove Beto 190psi
Tak jsem si objednal Beto z Koloshopu, jen si rikam ze ta hlava mela byt na dva ventily, ale je asi jen na jeden. Mate to nekdo taky tak?
Jo podle fototek se to rozchazi (fotky na eshopech jsou asi nejake predprodukcni, je to i na ofiko strankach, kdyz si to pak proklikas, uvidis jen ten auto dual). Ja mam jen FV (galuskove) a funguje, nikdy me nenapadlo to zkusit na jinem, ze by to jako neslo. Ono je to tam i napsane.
A jak s toho udelas, az to je ma galus ventil?
Normalne, nasadis to na ten vetsi ventylek a bude to fungovat, nic vice necekam. Taky jsem se divil, sem si rikal, ze na ten galuskac je to nejake siroke a malo hluboke, ale funguje bezvadne.
A myslel jsem ze stoho vyleti ten vzduch vetsi rychlosti. Kdyz bude plast huř těsnit, tak nevim jestli to nahodim
Bude to fungovat, neboj.
Taky mam jednu auto dual hlavu, funguje na oba ventilky.
Tak mi doslo Beto, vyzkouseno nahozeni plastu Vittoria Barzo. Jeden sel, jeden nesel, musel jsem pouzit kompresor. Ten prutok vzduchu je maly. Dival jsem se na nejake kopresory z Lidlu, nemate nejaky vyzkouseny na bezduse?
Mám vyzkoušen vzdušník Schwalbe a pak kompresor Stanley 6l
Ty prutoky vzduchu budou u Schwalbe a Beta asi stejne,co? Taky jsi asi pak vzal ten kompresor, ze ti vzdusnik vse nenahodil, ze?
Vzdušník bez problémů nahodil, ale nechtěl jsem se s tím moc s.rát, tak jsem koupil kompresor.
Nyní vozím vzdušník v autě jako zálohu, kdybych nutně někdy potřeboval.
Asi to taky tak poresim. Ten kompresor ma o hodne větši prutok vzduchu?
Zalezi taky na pistoli k tomu kompresoru. Nektery silnicni kombinace mi nesly tou generickou cinskou pistoli. Koupil jsem „znackovou“ Metabo (no, je to taky cina, ale vypada trochu jinak) a tim jde vsechno (zatim). Kompresor je supermarketovej s 24l vzdusnikem.
mám to úplně stejně. když se to někdy nechtělo nahodit hned napoprvé, tak natlakovat to třeba 3× na 10bar v létě – radši kompresor:-)
pořídil jsem tenhle: https://kompresory.heureka.cz/…se-olt-89-6/#…
je krásně tichej, používám jen v garáži, ale asi bych se nebál použít i v bytě.
příslušenství a 10m hadici mám z lidlu.
Za mne stačí Topeak Joe Blow Mountain:
Je ještě jiná pumpa (jiný výrobce), která by toto uměla ? Samozřejmě kromě pump se zásobníkem.
Jakakoliv jina velkoobjemova ;). Ale ja osobne znam jen tuhle, 90% jsou vysokotlake.
Ok. Dík zkusím nějakou velkoobjemovku pohledat.
Tato nová verze má ještě větší objem válce:
Slusna cena. Tady je kdyztak za 50 EUR
Hlavně teď se silnou korunou.
Specialized mtb pump. Mám a jede dost slušně.
Ahoj, nějaké nové osvědčené tipy na pumpu na bezduše? Případně vlastní zkušenosti ?Jsem v bytě takže žádný kompresor pyty.Našel jsem nějakou Lezyne Pressure Over Drive, nebo stačí třeba BETO One For All CFL-003.Jsou to pláště 2,6 .
Pořád používám Topeak Jobblow Mountain a celkem bez problémů…přemýšlím, zda jsem s tím něco nenasadil.
A není ta hustilka trochu na prd, když máš i silničku?
Já s ní nafoukám i silnici – mám endurance s 32c plášti a foukám na 55PSI a to dá…pokud chceš foukat na vysoký tlak, tak buď dvě pumpy, nebo jiné řešení – pumpy se vzdušníkem umí foukat i napřímo?
Tak mně by to stačilo taky, ale někdo fouká silnici hodně, 25 (23 ) vozí stále hrozně konzervativců.
koupil jsem si ji take nedavna na bike dscount za 35 E a je super, take doporucuji.
V sobotu jsem detem dofoukaval kolobezky a a na jedno pumpnuti 0,5ATM ,