• Rada.88

    Ahoj všichbi bikeři a bikerky…už se to tady asi řešilo, ale mám teď velké dilema, chci si pořizovat 29, ale nemůžu se rozhodnout jestli HT a nebo full, jezdím XC závody, marathony, ale často i s přítelkyní a do práce po silnici, tak bych určitě užil obě kola, ale finance budou jen na jedno :-) rezhodl jsem se pro Karbon, ikdyž hliník už je váhově taky někde jinde…jedná se mi hlavně o dvě kola a to Specialized Stumpjumper a Epic…jiné značce se nebráním, tak pokud máte zlušenosti, tak si je určitě rád přečtu…tyto kola mám obě najeté, ale prostě se nemůžu rozhodnout…Pokud mi někdo z Vás sdělí objektivní názor, tak budu moc rád…ještě důležitá věc, občas mám problémy se zády, tak z toho důvodu jsem začal o fullu vůbec uvažovat, do té doby jsem myslel jen na HT…děkuju moc Radek

    0 0
    • Zerocool  

      více odpružení, více muziky, ale je to o financích, a o váze, pokud se chceš přiblížit SJ, tak musíš vzít o řadu vyšší epic a to už je nemalý finanční rozdíl…

      0 0
    • radek01  

      Souhlas s Zerocool…Pokud jen závody a jsi omezen penězi.. HT jinak full.Jestli máš dost peněz jasně full.Mám stejný dilema ale vzhledem k prachům na 99% HT. Byl jsem u Brzáka a nabízel mě Scotta Spark 910 za 83 tis. vzhledem k tomu že stojí 110… to je lákavá sleva ale je to pořád strašná raketa tak si nechám zajít chuť a počkám na Canyon nebo Radon 2014.

      0 0
    • Krejca  

      Řešil jsem to samý jen s tím rozdílem že nejezdím závody,vždycky jsem byl zastáncem HT a fuly co jsem na nich kdy seděl mi nic neříkali,už jsem měl předjednanýho karbonáka,ale mám za sebou testování Treka Superflye 100 a mám jasno ,jsem úplně nadšenej,zkus ho zařadit do seznamu.

      0 0
      • TeryPV  

        To bude možná tím, že ten Trek je sice full ale jede jak HT a to jak na silnici tak v terénu. Jel jsem na něm na TestFestu a jak jsem na něj sedl, jako by bylo pro mě, o to větší zklamání bylo, když jsem ho projel a zjistil, že je to kolo tak na polňačky a hezké lesní cesty…tohle kolo mě opravdu zklamalo!!! Jestli jsi na něm jezdil jen někde kolem obchodu, doporučuji půjčit testovačku ať nejsi zklamaný :)

        0 0
        • Krejca  

          Jestli jsou 4 hodiny po černých na singletreku v NM jízda kolem obchodu tak je to jak říkáš. :-) mě to kolo vysloveně bavilo :-)

          0 0
          • Milvus888  

            Neposlouchej ho, neví o čem mluví :o))

            0 0
            • Krejca  

              Neposlouchám,já mám jasno a hodil jsem to sem jako alternativu :-)

              0 0
          • JSt  

            když jsem ho projel a zjistil, že je to kolo tak na polňačky a hezké lesní cesty

            presne tomu odpovida ten singl. na celopevnaku jsem tam potrebu pruzeni nemel. ;-) ale na tom treku jsem nikdy nejel, takze ho nehodnotim. ;-)

            0 0
            • Krejca  

              :-) Jsou trasy na singlu který tomu možná odpovídaj a pak některý černý na kterých je už pěkný svezení.A taky jde o to v jakým se to jede kvapíku.

              0 0
              • MlokCZ  

                Právě všechny černé okruhy nejsou nikde rozbité ani na nich nejsou šutry.

                Odpružení je potřeba nejvíce na nejstarším původním červeném, tam místy nějaký ty šutry jsou (i když taky nic velkého).

                0 0
                • Krejca  

                  Kdy jsi tam byl naposlet? Od hubertky dolu je to hrbolatý celkem pěkně.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Před měsícem na dovolené. A od Hubertky je to právě jediný úsek, kde už to trochu rozbitý je. A nepřišlo mi, že se to od loňska nějak znatelně změnilo, pořád ± nastejno.

                    Je ale pravda, že jsme jeli SpS letos na té akci pouze jednou a předtím více vyjížděk opravdu terén (třeba hned 2× červenou z Černé Studnice na Muchov a navazují žlutou na Tanvald), tak ono to i od té Hubertky pak přijde, že to není rozbité téměř vůbec.

                    Je ale pravda, že jak jsme jeli SpS tentokrát jen jednou, tak jsem vyměknul a jel na fullu a ne na celopevňáku (už jsem to dříve na celopevňáku jel).

                    A když jsem na stejné akci mohl dát na celopevňáku zelenou ze Smrku směrem na Stog Izerski, která je šutrovitostí úplně někde jinde než ten úsek od Hubertky…

                    0 0
      • inkognito23  

        Já jsem taky s tímhle karbonovým trekem najel asi 100km v terénu a nijak mě nechytnul. Mám S-Works Epic 2013 a s tím jsem dost spokojen.

        Taky by chtělo napsat kolik peněz na nákup chceš vynaložit.

        0 0
    • micinka  

      Epic je jasna volba, kdyz si dobre nastavis brain a tlumic, tak na rovne ceste nebo asfaltu to ztuhne jako HT, ale porad te to v terenu nenakope a v ramci moznosti odpruzi a je to rychly bike jako cert. A nebo fulla s moznosti zamceni tlumice, ale je to otrava to porad zapinat vypinat.

      0 0
      • TeryPV  

        Ten Kulhec ale umí dělat reklamu :D s Epicu se stává masovka jako Merida :D

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • strtom  

        Epic je tvrdá koza a pruží jak celopero z Tesca, Můj závěr z testu.

        0 0
      • Milvus888  

        To nemá cenu jim to vysvětlovat :o)) Oni to prostě nepochopí…

        0 0
    • Rada.88  

      Díky za reakce…Trek Superfly 100 jsem projížděl a teda musím přiznat, že jsem se strašně nadřel, to kolo je hrozně těžkopádný :-)to je na takovou pohodovou jízdu…Epic je je tvrdší, ale to mi rovnou řekly i u Specialized…je to něco mezi HT a fullem :-) no tak nevím, asi zůstanu u HT…

      0 0
      • Jetson  

        Zkoušel jsem loni vícero fullů a vybral hliníkovýho Epica (karbon byl mimo rozpočet a argumentace místních, že u fulla není karbon důležitý zněla rozumně). Přišlo mi, že jediný mne nenechá šlapat do tlumiče a já nemám energii na rozdávání. Zatím stále spokojenost.

        0 0
      • Krejca  

        Nadřel???? Hold co člověk to jiný vnímání,nasta­vení atd.

        0 0
        • Koloman  

          Chlapi, proč neustále někomu vzdáváte hold ?? Když vzdávám poctu, vzdávám hold. Je to holt asi složité…

          0 0
          • Krejca  

            Holt jsem se překlep,omlouvám se všem kterým to zkazilo den vzdávám hold lidem kteří čtou o kolu a vnímají to,já tenhle dar nemám :-)

            0 0
            • newbie  

              …eště mezery za čárkami a den bude OK .-)

              0 0
              • Krejca  

                Když už , tak ještě :-)

                0 0
                • newbie  

                  chjo… a mrtvá koťátka můžem přehazovat lopatama :-)

                  0 0
                  • Martin  

                    to víte jak ****** typografa ?

                    0 0
                    • newbie  

                      tvl… :-) křišága na tebe za tu mezeru, si jako namrtvokoťátkovej upozorňovatel nemůžeš dovolit… a nevím(-e)

                      0 0
                      • JakeF  

                        fakt nevíš ?

                        0 0
                        • newbie  

                          :-) …kua jak tu mám rozeznat blbý vtipy od chyb?

                          sem si eště nedávno myslel, že „tudíš“ a „jakš takš“ taky nemůže napsat nikdo vážně…

                          0 0
    • oddie  

      Ten značný cenový rozdíl HT/full nevadí?

      0 0
    • RUSH  

      Měl jsem před asi měsícem tentýž problém. Zvítězil Stumpjumper Comp karbon HT 29. Kolega to taky řešil, ale u něj zas vyhrál Epic. Kolega měl asi před 10 lety operaci plotýnky a tak to taky přiložil na misku vah. Chce to testovat a testovat …

      Záleží na co jsi zvyklý, a a co jsi třeba ještě ochoten akceptovat. Pokud jsi doteď jezdil HT, je to o to snadnější, pokud full, je to zas těžší rozhodování. Je fakt, že je ještě rozdíl jestli Stumpjuper AL nebo karbon. Ten karbon je trošku pohodlnější než AL.

      Pokud jezdíš závody, je dobré si rozmyslet i možné náklady na údržbu, protože ty jsou u Epica určitě o něco vyšší, a pár blátivejch maratónů se může za čas prodražit, zvláště poté, co se myje wapkou.

      Moje domácí tréninkové okruhy jsou i asfaltové, takže to 29HT je pro mě i trošku náhradou za silničku, takové 2v1.

      V tuto chvíli máš možná lepší pozici, neboť i u Spešlů začaly výprodeje a to je u kol této kategorie i 15% dolů. Jen je třeba konat, protože zásoby nejsou moc velké.

      0 0
    • Lance  

      modu fullu furt nechapu, porad nevim proc do těchto mist full

      0 0
      • Milvus888  

        Ne kazdy jezdi na horaku po asfaltu :)

        0 0
        • JakeF  

          A do terénu snad full potřebuješ? Ale jdi ty :). Pohodlnější jo, ale pokud nemáš techniku, tak tě centimetry zdvihu navíc nezachrání.

          0 0
          • Milvus888  

            nepotřebuješ, ale je to pohodlnejší :)

            0 0
          • maajkee  

            Jako na pevňáku sjedeš a vyjedeš defakto to samý jako na fullu, jde jen o to jak si to člověk užije. někoho to kodrcání na hátéčku prostě nebaví, mě třeba jo.

            0 0
      • Krejca  

        A který místa máš namysli? :-)

        0 0
    • W.Muchov  

      Zrovna nedávno jsem testoval tohle džítko, zkoušel sem v terénu kterej mám naježděnej a byl sem unešenej, žehlí to parádně, na silnici se to při jízdě v sedle nehoupe(na CTD tlumiči-trail), nicméně při jízdě ze sedla to asi bude chtít zamčít, geometrie se mi zdála spíše víc pro vzpřímenější posedy

      0 0
    • Lachtis  

      Já mám pevnýho hliníkovýho Stumpa a je to super rychlý stroj a na moje XC ježdění ideál. Občas si zajedu XC závody a jsem prostě chrt, takže HT je pro mne jasná volba. Příště pudu do pevného karbonu. Bohužel Stump to nebude (ikdyž bych rád), ale já mám 26ku a u ní chci zůstat (187cm, 75kg).

      Nicméně tohle si musíš rozhodnout sám, za mne Stump :-D

      0 0
    • jolly007  

      no nevím, píšeš že jezdíš závody, maratony… a to si ještě neumíš vybrat kolo?

      0 0
    • blackboy007  

      pokud jezdíš závody a máš třeba 100 000 kč tak jdi do spešlu nevím nazev ale je na XTR carbonový rám a je full

      http://www.kursport.cz/…bon-29–2013/

      to je on ale viděl jsem ho za 99000 kč

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.