Hoj.
Potřebuju poradit s výběrem horského kola pro ženu vysokou 162cm. Jezdit se budou polní a lesní cesty. Cenový limit je 10 – 13 000Kč. Upřednostní 26". Ale pokud nebude zbytí tak 27,5" bude taky ok.
Díky za každý tip a link na daný kolo.
Hoj.
Potřebuju poradit s výběrem horského kola pro ženu vysokou 162cm. Jezdit se budou polní a lesní cesty. Cenový limit je 10 – 13 000Kč. Upřednostní 26". Ale pokud nebude zbytí tak 27,5" bude taky ok.
Díky za každý tip a link na daný kolo.
Podívám se díky.
Zatím sem koukal třeba na Leader Fox ZERO 27,5
To by se asi dalo také, ale zase tam je pružinová vidlice, která by pod její vahou nemusela dobře fungovat tak jako ta vzduchová.
Tady uz vlakno ,,kolo pro zenu"
Do toho vlákna sem koukal. Nechtěl sem to tam plevelit protože já bych upřednostnil 26" kdežto autor vedle chce raději 27,5 nebo 29".
To je jedno,je to kolo pro zenu. Myslim ze lepsi se ptat tam,kdyz uz to je rozjete,nez znova ty borce tahat tu ;)
Navic kolo za 10k neni zrovna oblibeny tema na diskuzi…
Asi tak. Za 10 obyc.tlumic,zaklad ve vsem,altus,acera a alivio dohromady,vsechno zakladni.. na takove to domaci pojezdeni staci. Nebo mit stesti a trefit na bazaru rok-dva starsi kousek a tridu vis. Ale chtelo by to koukat a hledat ;)
To už sem se všiml, že se tady radí mnohem dražší kola. Ovšem je nutno taky přihlédnout k tomu, že se na tom kole nebudou najíždět tisíce kilometrů ročně. Budou to maximálně stovky. Navíc nedám hroudu za kolo, když jí to třeba nebude bavit. A pokud ji to chytne tak si koupí něco lepšího a na levný vráně neprodělám kalhoty když to budu prodávat.
Asi by bylo vhodné sehnat starší model. Určitě se výrobcům, potažmo prodejcům ve skladech něco válí. Koukal sem, že takový modely vyjdou i o třetinu levněji než model 2017. Tudíž původní cena mohla bejt třeba 13 – 15 tisíc. Nebo ne?
Urcite. Koupis i modely 2015..ale jak pisu,projdi inzeraty-bazary.. Ja takhle koupil v lednu. Kdybych bral fungl nove,tak cca 20–25tis. Takhle ho mam 2roky stare za polovicni cenu. A menil jsem pouze kotouce,sedlo a predni desky. Jinak ok.
Je tady někdo kdo kola staví a s kým bych se případně mohl domluvit na stavbě kola na zakázku?
Je ale za 10k to nema smysl. Dostanes se nato samy jako v seriovce. Stavba se vyrazne vyplati az cca od 15k.
Nesmysl. Nerikam ze stavba za 10 k bude nejaka raketa, ale vhodnym vyberem komponentu muzes velmi vyrazne ovlivnit zivotnost a funkci. Typicky u vidlice, nejake obyc rst nebo suntour m30×x nebo xct… to jsou proste prusery ktere akorat cekaji na to az se stanou a ani kdyz resis levne kolo tak to neznamena ze na takovych nesmyslech musis jezdit.
bazar, tam se pár pěkných slušně vybavených 26 dá najít
Je mi jasný, že stavba bude stát o něco víc. Pokud to bude stát za to, tak jsem ochoten připlatit.
Bazarový kolo ne. Riziko je vyšší než případná úspora.
Vem nekoho,kdo tomu rozumi. Kolo neni jak auto,prakticky zjistis hned vsechny vady po projeti.. Ale musi se ten clovek opravdu vyznat.
Nemyslím si, že vše zjistíš při přebírání kola. Třeba vlásenkový praskliny v rámu neodhalí ani „nikdo“ zkušený.
Takže jetý nee.
správný přístup. Stavitele najdeš, stačí zadat do vyhledávače a v různých vláknech je jich uvedeno dost.
Nebo se do toho pustím sám. Jednou se to naučit musím že. :o)
Jo ale to te vyjde mnohem draz. Zaprve asi nemas vsechno naradi, za druhe pristup k velkoobchodnim cenam a za treti zkusenosti s vyberem vhodneho ramu a kompatibilnich dilu.
Kde se dají nejlevněji koupit komponenty na stavbu kola? Dáte mi nějaké tipy na ověřené eshopy.
Tak nejlevněji ti to nakoupí nejspíš stavitel / obchod, kteří nakupují za VOC. Ikdyž ony ty VOC jsou kolikrát vyšší než některé eshopy.
Myslím si, že většinou na rámu ušetří u stavitele.
Přemýšlím, že si to složím sám a pak to jen nechám seřídit. Proto se ptám kde nakoupit. Určitě zde máte zkušenosti. Chci vzít vše v jednom obchodě.
To raději postav z bazarových komponent. Případně si sežeň něco takové a bzdy s kolama si sežeň vlastní.
Bazar nee. Už sem to psal.
na bazaru se dají pořídit i nejetý díly na kterých právě ušetříš a tím můžeš brát o třídu, nebo i několik lepší komponenty
Použij vyhledávače ;) ale myslím, že se nevejdes s lepší výbavou… Leda něco(vidlici, kola, brzdy, ram) schrastit po bazarech, ale to bývá časově náročné… :(
Udělal sem si seznam a sem cca na 15 tisících se vzduchovou vidlicí a hydraulickejma kotoučovkama. Zkusím poptat eshopy na cenu a uvidím.
Na cyklostezky ti véčka stačí a myslím, že scalar na to záruku dává.
Z vlastní zkušenosti mohu říci, že na 15k určitě neskončíš. Jednak člověk začne při stavbě vymýšlet a občas utratí víc jen aby měl přesně to, co chce, druhak taky musíš připočítat cenu za nářadí na kompletaci a seřízení, pokud to nezvládneš sám…
To kolo, které odkazuje puka je pro tebe asi top volba. Nelpi na kotoučovkách, stejné brzdy a páky mám na pevňákovi, který slouží jako univerzál, chvíli jej jezdil otec a nebyl jediný problém a to každý máme ~ 100kg
seznam všech potřebných věcí tady někde je v tabulce ke stažení a pak jen vyplňuješ. Myslím, že mají kluci pravdu, zkoušel jsem si to počítat z nových dílů a dostal jsem se výše než stavitel, a ten v tom měl i práci a záruku! Pokud se stejně rozhodneš a vše nakoupíš, tak stále je možnost si to nechat odborně smontovat, což doporučuji. Sám si to bez potřebného vybavení nemáš šanci provést kvalitně. Složení by každopádně mělo být celkem levné a nějaký fanda, který je na to vybaven a má to jako koníček, ti to asi složí i za flašku …
Neměl by si link pro stažení toho seznamu?
A nezapomeň si tam připsat i nářadí na přípravu rámu, jako jsou frézy apod. No a pak dalších pár věcí, pokud teda většinu už nemáš doma.
Jedno kolo se fakt člověku nevyplatí složit.
Tak hodnota naradi ktere je potreba ke slozeni kola nekolikanasobne prekracuje rozpocet, ktery ma na to kolo stanoveny. Ale zase pokud bude kupovat ram ze slusneho zdroje, tak by mohl byt uz pripraveny, stejne tak vidlice. S tim se mu ale asi eshop delat nebude… :))
To je dvojita hloupost. :) Zaprvé seřídit kolo sestavené někým, kdo to nikdy nedělal zabere možná víc času než ho sestavit sám a za druhé i ve velkých eshopech nejspis nesezenes vse resp sezenes, ale s dost omezenym vyberem.
Rozdíl mezi MOC a VOC je dost zásadní, pokud stavíš doma, a nemáš přístup do velkoobchodu, tak si můžeš sice postavit cokoliv, ale bude vždy dražší než v obchodě a ještě v tom nemáš započítaný čas práce.
Je mi jasný, že voc ceny jsou lepší než moc. Nicméně se na ně nedostanu, tak musím vycházet z toho co je na netu. I tak se ale dá do 15k poskládat kolo se vzduchovou vidlicí na alivio. Čas a cenu práce si počítat nemůžu když bych to dělal jako zábavu ve volném čase.
Kup toho Scalara, je to duveryhodny stavitel, takze se nemusíš bat bazarového ojebu, mala lehka zenska na polnacky kotoucovky fakt nepotrebuje, zato dostanes dobrou vidlici, na kterou bys při tom rozpoctu jinak nedosahl, ma to lehky slusny kola, pekne to pojede.
Udělal jsem si nějaký soupis komponent na stavbu. Můžete mi na to kouknout a případně navrhnou změny které by byli vhodné? Cena 15000Kč. To je strop.
Postavil bych to na 26". O nákupu dílů zatím uvažuji na kupkolo a mojekolo.
Rám
rám 26“ Force Amelia M 17,5" – 3050Kč
sedlová objímka 34,9mm Force – 110 Kč
sedlovka Force Basic P4.2(31,6) – 299Kč nebo Ghost SP-DC1(31,6) 349 Kč
sedlo – použiju stávající které sedí
Vidlice
Suntour 26“ Raidon Air Disc – 3190 Kč nebo levnější 26" SR Suntour XCR LO Air – Disc – 2690 Kč
Řízení
hlavové složení Force15099 – 424Kč
řidítka (31,8) Force basic H 6.6 – 322 Kč nebo Ghost HB/RB12 349 Kč
madla Force jištěná 249 Kč nebo levněji Sting jištěná 190 Kč
představec předst. Force basic S4.2 (31.8) 90mm – 245 Kč nebo levněji Ghost ST58A 195 Kč
Kola zapletená
26“ Force HBM/FHM 3050 – 2000 Kč nebo Ghost 26" s náboji Sram 306 Disk_Uni 1500 Kč obě ceny za pár
pláště 26" MTB Schwalbe Smart SAM 2× 279 Kč nebo 26" MTB MAXXIS Ignitor 26×1.95 – drát 2× 579 Kč
duše Rubena MTB 26×1.5–2.1 galuskový ventilek 2× 68Kč
Brzdy kotoučové hydraulika
Shimano BR-M 425 – 1790 Kč + 2× 169 Kč kotouč Shimano SM-RT20 centrlock 160mm
nebo
Tektro HDC330 včetně kotoučů 1500,– za obě (tyto mají uchycení na 6 děr, takže bych změnil ráfky na ForceBasic HBM/FHM – 2000 Kč za pár)
Kliky
Force Nine 3.2 včetně osy – 899 Kč nebo Force Nine 3.1+ včetně osy – 1274 Kč
pedály – použiji stávají s piny které vyhovují
Řazení
Shimano Alivio SL-M4000 – 669 Kč
přehazovačka -Alivio RD-M4000 9s – 690 Kč
přesmyk -Alivio FD-M 4000 horní objímka – 349 Kč
kazeta 9s Force 11–36z – 280 Kč
řetěz Sram PC951 – 299 Kč nebo Shimano CNHG53 – 317 Kč
Jestli sem na něco zapomněl tak prosím napište co. Díky.
Na kolik to tedy vyjde dohromady s tou „lepší“ výbavou jako je raidon a Kliky s dírou?
Chybí ti tam gripy, lanka a bovdeny + koncovky na bovdeny + koncovky lanek. Pak taky podložky pod představec a ježek (nevim jestli je součástí hlávka). Taky možná adaptéry na brzdy a možná páska do ráfku.
Taky si udělej seznam nářadí co.budeš potřebovat. ;)
Dražší varianta s Raidonem, kliky „s dírou“ atd, tak je to za 16300 Kč.
Když to zkombinuji s kolama Ghost, brzdy Tektro a Raidon tak se dostanu na 15000 Kč. Ceny braný na kupkolo. Možná to jde jinde ještě levněji. To sem zatím neřešil.
Aktuálně bych potřeboval poradit jestli je to poskládaný nějak rozumně. Případně doporučit nějaký změny jak pro lepší kvalitu, tak i pro nižší cenu.
do 16.500 ti to postaví stavitel na Raidonu a Alivku taky a se zárukou a se vším a možná i s lepším osazením.
Tady máš pro kontrolu tu tabulku
Zkusím se někoho optat. Chtěl bych to mít postavený do 15 tisíc.
i do 15 může být od rozumného stavitele lepší než co jsi dal ty
Raidonkou a Deore :)
Má někdo zkušenost s nákupem hliníkovýho rámu na aliexpress?
tak chceš nakonec stavět sám, nebo od stavitele? S tímhle, tě každý pošle do řit., stavitel má největší marži na rámu a za tuhle cenu koupí určitě radši osvědčený a vyzkoušený rám.
Když si koupím díly tak budu stavět sám. Když to dám staviteli tak nic kupovat nebudu a nechám to na něm, to je jasný. Mě prostě jen zajímá jestli má někdo zkušenosti s hliníkovým rámem z číny. Karbony si lidi kupují, to už sem se v diskusích dočetl.
Nezapomeň připočítat clo a DPH!
Přestaň vymýšlet sračky a kup to od Scalara.
Říká se něco ve smyslu – Nemá smysl radit chytrému, poradí si sám, nemá smysl radit hloupému, neposlechne tě.
+1
K tomu, co jsi tady zatím hodil se dá říct jediné – pokud nemáš nářadí jsi v pytli… v servise se na to zrovna tvářit nebudou, zvlášť pokud nevezmeš alespoň část součástek od nich a navíc za to dáš víc než bys myslel… takže Ti pak jedině zbude najít nějakého lojzu, co Ti to nějak poskládá a neřekne si tolik, otázka je pak zase, jestli takového lojzu najdeš a pokud jo, tak jestli tomu bude rozumět dostatečně na to, aby to všechno vůbec nějak rozumně fungovalo… o nějakém „garančním“ servise ani nemluvě…
Scalar/majkee a x. dalších tady staví kola v hodně podobných cenových hladinách, jako jsi ty sám na začátku uvedl a rozhodně se dostanou na lepší cenu komponentů, takže příp. poměr cena/výkon bude taky jinde… takže jestli nechceš bazar a aspoň trošku Ti to myslí, přestaň řešit „hlouposti“ a už jim masti mail se žádostí o nabídku :))
Přesně tak. Já se doteď kopu do pr… , ze jsem si své MRX nenechal slepit Scalarem(málo financí, neznalost jak to vše šlape). Ve výsledku se upgrade kola hrozně prodražil. No u své slečny už jsem se rozhodl nebýt blbý a právě v těchto dnech vzniká Force Bellona (dle mne jeden z nejhezčích dámských rámů v této cenové kategorii) na Raidoně a Deore. Za naprosto super cenu, navíc vím, že do kola nebudu muset do budoucna zasahovat a nic upgradovat (max pláště). Otázkou je, jak má teď scalar nabitý harmonogram. Samo je zde spousta jiných, co to ti to kolo pro ženu zvládnou udělat za podobný peníz.
Klííííd. :o) Jen sem se ptal a „nahlas“ uvažoval o možnostech.
Už sem v kontaktu se Scalarem. Doufám, že se domluvíme.
Jaké máte zkušenosti s Cyklo Němčík? Koukal sem že dělají docela zajímavé stavby za vcelku slušný peníze.
Vyhledej…
Hledání už jsem použil a něco si přečetl. Ovšem není to tak jednoznačný jak bych čekal. Ani pro, ani proti. Proto sem se optal. Zajímali by mě zkušenosti lidí který tam koupili kolo jestli by koupili znovu nebo šli jinam.
tak to se ptej ve vlákně o Němčíkovi, ale řekl bych že letos najdeš jen negativní reakce a kdo s ním jednal, tak píše už nikdy více .....
Jo koukal sem, že lidem došlo kolo s jinejma dílama a podobně. Nechám si to jako poslední možnost kdyby neklapla dohoda se žádným stavitelem.
ahoj, včera přišlo kolo od Němčíka. objednávka a komunikace na pohodu. němčík mi přijde takovej nemluvnej a povýšenej. Když narazil na problém při stavbě s nějakým dílem, tak zavolal.
Bohužel kolo přišlo z jinýma ráfkama, než bylo uvedeno. nicméně u levných ráfků je to tak nějak šumák, a je to ± stejné.
samozřejmě to s ním už řeším.
Děkuji za informaci. Dej potom vědět jak jsi dopadl. Jestli Ti to nějak kompenzovali nebo vyměnili za původně domluvené.
Můžete mi poradit, který z těchto tří rámů je nejlepší?
Zajímá mě čistě kvalita rámu a který by jste si eventuelně vybrali pro stavbu. Nezajímají mě návrhy na jiné rámy protože na jiné bych nedosáhl v super ceně.
je to jedno. Gangsta je stavěnejš spíš jako odolnější.
jestli je to stále myšleno pro tu slečnu se 162cm, tak Author a Gangsta ji budou v 15 malý a v 17 velký. Od Ghostu tam nevidím geometrii, ale ve 40 (pokud nebude nějak dlouhý) by jí mohlo sednout nejlépe
Mohl bys upřesnit proč (např. Author) bude v 15" malý a v 17" velký?
Nejsem žádný guru přes kola, ale osobně si myslím, že by 15" pro 162cm holku mohlo být ok.
mohlo, podle Authora sice ne, ale měla by ji být podle nich 17. Jenže to je délka horní rámovky tak na +/- 175cm. Tabulkově ji vyjde nejlépe něco okolo 16. Nejsem také žádný guru, vycházím z výpočtů a pak praxe co jsem kupoval nebo nechával stavět kola pro sebe a známé. A také z informací (které mně pomohli) kde se velikost rámů řeší zde v různých vláknech. Navíc aktuálně řeším kolo pro kámošku 165cm a dle calculátoru ji vychází od většiny výrobců 16–16,5, tak uvažuji že slečně zakladatele vlákna z těch tří nejlépe sedne ten Ghost který je menší 16tka
Ten rám Ghost je 44cm. Více méně se pohybuji stále v teoretické rovině. Ale kdyby to nedopadlo se žádným stavitelem tak bych asi risknul postavit.
Tak ten 44 je pro ni nevhodný. Ten je tak na postavu nad 170cm..... Vymyslíš blbosti jen kvůli ceně, hlavně vyber správnou velikost rámu a zbytek se dá nějak poladit a dokoupit. Když vidím tvůj postup, tak se přítelkyně asi letos nesveze :-D
Proč by se nesvezla? Čekám na cenový rozpočet od stavitelů. Tak se během čekání bavím a vymýšlím co by se mi líbilo.
+1
Zatím sem dostal jeden cenový návrh a jedno odmítnutí. Prej z důvodu mnoha zakázek. Ještě vyčkám jestli dojde další cenová nabídka od stavitelů zde z webu a mezitím poptám stavbu u Němčíka. Přitom si udělám přesnější rozpočet na stavbu.
Našel by se zde někdo ochotný poradit s kompatibilitou komponent?
Promiň, ale snad všichni tady nad tebou zlomili hůl. :)
Hmmm. Tak to sem v prdeli. Co si jen počnu. Co mám teď dělat. :o)
Věřit staviteli a nevymýšlet cypoviny…prostě sám to za takovou cenu nemáš šanci postavit, plus nemáš vercajk a zkušenosti. Nevím proč se znovu snažíš objevit Ameriku :) Všichni ti to zde celkem stručně a jasně popsali (nákup v ochodě – stavitel – vlastní stavba). Jen stavitelé to teď budou mít celkem nabité, sezóna se rozjíždí.
No právě. Jelikož to stavitelé mají nabité a nevidím to nijak růžově, tak musím najít jiný řešení. Nemužu čekat měsíc jestli přijdou cenové nabídky nebo ne. Scalar mě řekl rovonu že ne. Z toho usuzuji, že u ostatních to nebude lepší.
Na stavbu potřebuju akorát 2 spešl klíče. A pokud nedám kliky hollowtech, ale čtyřhran, tak vlastně jen jeden. Na ostatní mi stačí vercajk kterej mám doma. Poskládat to dohromady se určitě dá. A pak to dám známému na doladění. Na netu je spousta videí jak co namontovat a nastavit.
Když se do toho pustím, tak nebudu určitě ani první ani poslední kdo si kolo nakonec poskládá sám.
Hmmm. Takže – Co misky hlávka? Nýtovačka? Kleště na bowdeny? Případně stahovák klik 4hranu?
Možná jdi raději do bazaru. Chápu, že ti to je proti srsti, ale lepší jak se s něčím ***** plno hodin a pak zjistit, že to bylo k ničemu?
Tak bowden se dá upižlat pilkou na železo. :) Stahovák klik při montáži nepotřebuje.
Ale hodit se bude ten lis na hlávko (pokud rám nemá integrovaný), taková ta roura na naklepnutí kroužku na krk vidlice, nebo už osazený), klíč na utažení kazety, tenký plochý klíče „kónusáky“ na seřízení nábojů (pokud nebudou na průmyslech), centrovací klíč na vypletení nebo docentrování, pak imbusy, torxy (šrouby kotouče), klíč na středový složení (ať už HTII, nebo 4hran), nějaký kleště na zajištění koncovek na lanka, 15mm klíč na utažení pedálů (nebo 8mm imbus). Když už to stavět tak by bylo asi dobrý patřičně pokrátit hadice = minimálně odvzdušňovací sada. Ta nýtovačka, lépe centrovací vidlice…
Takže na montáž stačí běžná domácí dílna?
Záleží co to je běžná domácí dílna. :) A taky jak moc je rám připravený. Pokud třeba nebude mít zafrézovaný dosedací plochy na třmen nebo na střed/hlavu, tak s tim bez patřičnýho vybavení nic neuděláš.
Ale jo, kolo neni raketa, takže možné to je (pokud nepočítám těch pár speciálních ale vcelku levných nástrojů na kazetu, střed apod).
No pokud nejsi manuálně zručný tak chápu, že se do ničeho nechceš pouštět.
Hele, o pár příspěvků výše to je jasně a stručně řečeno, mlátí se tady už jen prázdná sláma …
Pokud jsi zabedněný, nemáš zájem ušetřit a hodláš si stavět to kolo sám, i když na to nemáš nářadí, tvůj boj …
To jsi sem vůbec nemusel psát a chtít rady … Tohle nepochopím … :o/
Může být nějaký nářadí podomácku vyrobený, třeba jako stahovák na kliky vytočený na soustruhu, nebo musí být všechno koupený a nejlépe značkový? 15 na plocho zbroušený, na hlávko je gumová palička nebo velká zámečnická svěrka. Krk vidlice můžu uříznout topenářským řezákem na trubky nebo pilkou a doladit pilníkem? Případný lehký začistění dosedacích ploch jde udělat i ručníma frézkama na zabrušování sedel vodovodních baterií a ventilů nebo s tím musím někam do dílny na strojní frézu?
Centrovací klíč se taky někde válí v nářadí, ale centrovat nebo přeplétat chodím ke známému, stejně jako seřídit řazení. Sadu imbusů a torxů má doma dneska každý.
A předpokládám, že pro nafouknutí vidlice mi bude stačit pumpička kterou foukám svýho fulla, je to tak?
Kolo od stavitele chci, protože to bude levnější a jemu to půjde líp od ruky. Mě to vyjde dráž.
Ale nejsem mongol a to co sem doteď na kole nedělal se můžu naučit. A nakonec z toho ještě bude skvělý pocit z povedené práce a nových dovedností.
Ovšem na to sem se neptal. Ptal sem se, jestli je někdo ochoten poradit s výběrem komponent aby to ladilo.
Tak proč píšeš, když mi neumíš nebo nechceš poradit? Můžeš si najít jiné vlákno a psát o ho*vně jinde.
Dobrej veletoč od „seřídit řazení chodím ke známému“ k „postavím si sám kolo“ :-) Ale kdo chce kam…
Chceš mi tvrdit, že pro naskládání věcí na rám a utažení šroubů momentovým klíčem musím nutně umět dokonale seřídit řazení. Nebo mi stačí to udělat na hrubo a pak to nechat doladit u známého?
Podle Tvé logiky si nemužu na auto dát zimáky, protože neumím vyvážit kola na stolici, nebo si vyměnit žárovku v přední parabole, protože si neumím světla seřídit doma?
Máš v tom evidentně jasno, tak jen do toho :-)
Udivuje mě, jak tady někteří vědí co nemám doma za nářadí.
Tento týden vyšel test na Rockrider 540
Pokud chce někdo nové, tak levněji asi nepostavíš – dokonce v článku píšou, že by mohl stát i víc :)
Je to zajímavý PR článek, ale rozpočet jsem navýšil na 15k. Takže to půjde lépe a kvalitněji.
Mě to kolo přijde v pohodě. Kámoš koupil ženě Ghost na Altus a chodilo to úplně v pohodě. Stejně dostat ženskou někam, kde by vidlice, brzdy nestíhaly je nadlickej úkol. Když jí to bude bavit, přes zimu koupíš na bazaru nějakou 2×10 sadu a preděláš za pár peněz. Jinak bys to asi postavil i sám to kolo. Bude to asi trochu dražší a trvat dýl, ale zas taková věda to není. Ty spešl klíče bych ani nepořizoval hned. Se středem, hlávkem, kazetou bych skočil do servisu (200–300,–). A návodu jak co udělat je na YouTube plno.
Řekl bych, že tady jde asi o váhu kola a vzduchovou vidlici, která bude líp chodit jak pružina. Pokud by to nechytilo a on to chtěl prodat, tak by s tím měl asi větší problém.
Holka jezdí. Z dětskýho už vyrostla a potřebuje dospělý. Kdyby to bylo do krámu pro rohlíky tak to neřeším. Na druhou stranu nechci nic drahého.
Známýho loni srazil nějakej trotl z kola na cyklostezce a kolo už nikdy neviděl. Hromada peněz v řiti.
Píše že vidlice je vzduchová. 12 kilo nemá, ale za 11500,–? Pff
Jak v tom článku přišli na vzduchovou vidlici? Na webu prodejce nic takového nepíšou – http://www.decathlon.cz/…40-bile.html#…
Třeba chodila tak dobře, že testovací jezdkyně měla pocit, že je vzduchová :-D. Ale moje chyba, nezkoumal jsem to.
Díky. Nějaký postupy z videa už studuju.
Jak už sem několikrát psal – čekám jestli mi nějaký stavitel řekne, že mi kolo postaví a za kolik. Když ne tak buď koupím nebo stavím. Jinak to ani nejde.
nenech se odradit :) taky jsem to dal dohromady, mám doma jen stahovák kazet, klíč na středovou osu hollowtech, pak už jen štípačky na bowden a brusku na zabroušení
frézování a naražení hlávka provedl shop (mají prodejnu, servis)
Nenechám se odradit. Sem rád, že je tu někdo další kdo si složil kolo sám navzdory zdejším „odborníkům“ kteří tvrdí že to nejde.
Když to bude nutný, tak to prostě budu skládat sám.
Připadá mi to, že sou tady někteří jedinci který mají levý obě ruce a neumí si doma vyměnit ani žárovku. A pak podle sebe soudí ostatní.
Jenom ty si tu meleš svoje, že to (ne)jde složit. My ti jen říkáme, že to je z pohledu nákladů hloupost.
z pohledu nákladů určitě, z pohledu zábavy ne :)
Chápu co říkáš. Ale nechci jít cestou koupit sériovku a pak z toho sudavat věci a „vylepšovat“. A jelikož zatím nemám žádnou cenovou nabídku na stole tak nemám jiný řešení.
Jinak na krámský kola mám nějaké nabídky se slušnou slevou, kdy bych se dostal i pod 15k se vzduchovou vidlicí. Jenže mám třeba nějaký výhrady k některým komponentám.
Já nechápu tvoji averzi k něčemu z bazaru
špatný link
No zrovna vůči tomuhle bych averzi měl.
Z jakého důvodu bych měl pořídit staré kolo u kterého nemůžu ani zjistit jeho skutečný stav a ověřit jak bylo v minulosti používáno. Jenom proto že je na něm nálepka Trek?
Kdo jezdí hodně by si takové kolo asi nekoupil. Velikost taky odpovídá spíš, že na něm jezdil někdo menší, takže že je po dceři je dost reálné. Takže tam ten nájezd nebude kdovíjaký. Kolo je umytý. Já mám obě kola z bazaru, takže já bych do něj klidně šel.
No, že si neseřídíš ani hazku jsi na sebe práskl sám. Žárovku ti taky šroubuje známej?
Nastavit dorazy na přehazovačce a seřízení řazení aby chodilo přesně a lehce je podle mě rozdíl. Takže ano, udělám si jen horní a dolní doraz. Přesný seřízení mi dělá někdo jiný. Jestli ale neposkládám kolo bez toho abych uměl správně seřídit řazení tak sem v pasti.
Žárovku ne. Ale paraboly po vyndání a vložení zpátky musí seřídit v servisu aby svítili správně. Některý dnešní auta totiž potřebují pro přístup k výměně žárovky uvolnit paraboly a vyndat je ven.
To jako že nezvládneš pootočit štelovacím šroubem u řazení, ke kterýmu je potřeba speciální nářadí zvané „prsty“?
Tak. Teď si to přesně trefil. Ono se to s necitlivou rukou blbě dělá.
Tak to uděláš druhou. :) Mi netvrď že nedokážeš otočit půl otáčku doprava, když na dorazech je to to samý.
Tam to točím nohou. Šroubovák mezi palec a ukazovák u hnáty a už to motám. Ale nemám ten cit no.
Vyřešeno.
Admin to tady může zamknout, případně vlákno odstranit. Díky.
a rozuzlení je jaké? Proto tu ty vlákna přece jsou, aby si další zájemce o kolo se stejným/podobným zadáním, našel informace a pak řešení a nemusel zakládat další …
Řešení je jasné. Bude nové kolo. Za dobrý peníze s dobrou výbavou z mého pohledu. A o to mi šlo. Nebudu sem psát co pořídím.
Nejsem zvědavej na řeči že by to stavitel udělal líp, jak je to blbě poskládaný a bazarová plečka by byla jistě lepší. Tyhle kydy už znám.
Palec nahoru – myslím, že ve tvém případě jsi zvolil jedinou možnou cestu která by vedla k cíli.
:-D
Taky si myslím. Díky zdejší diskusi se mi ozval člověk kterej mi vrátí DPH. Díky tomu mě díly vyjdou o dost levněji. Rám s přísluškem už jede z Taiwanu, kola přimo od výrobce se slevou bez daně.
Já tedy doufám, že sem pak hodíš alespoň fotku výsledku.
No jo, určitě máš pravdu a proto jsi zde pro rady naposled …
Tak přeji mnoho šťastných km a co nejdelší radost z nového stroje ;-)
Dík. Radost bude dlouhá. Úměrná úsilí.
Naposledy ne. Během pár let zase zapomenu jak to tu chodí.