Rada s výběrem horského kola pro ženu do 10 000 Kč

123 nepřečtených
  • unavix

    Hoj.

    Potřebuju poradit s výběrem horského kola pro ženu vysokou 162cm. Jezdit se budou polní a lesní cesty. Cenový limit je 10 – 13 000Kč. Upřednostní 26". Ale pokud nebude zbytí tak 27,5" bude taky ok.

    Díky za každý tip a link na daný kolo.

    0 0
    • Výběr z produktů
      Giant Trance X 29 2 kolo, metallic black Skladem > 2 ks

      -6% Giant Trance X 29 2 kolo, metallic black

      od 57 299 Kč -6% MOC 83 999 Kč

      Lapierre Zesty TR 3.9 29 kolo, stříbrné Skladem > 2 ks

      -11% Lapierre Zesty TR 3.9 29 kolo, stříbrné

      53 599 Kč -11% MOC 66 999 Kč

      Giant TCR Advanced SL 0 Disc kolo, raw carbon Skladem 1 kus

      Akce -16% Giant TCR Advanced SL 0 Disc kolo, raw carbon

      205 999 Kč -16% MOC 281 999 Kč

      Superior XF 939 RC 29 kolo, gloss gold black/chrome Skladem 1 kus

      Akce -26% Superior XF 939 RC 29 kolo, gloss gold black/chrome

      od 55 799 Kč -26% MOC 84 099 Kč

      Přejít do shopu (Kola)
    • unavix  

      Podívám se díky.

      Zatím sem koukal třeba na Leader Fox ZERO 27,5

      0 0
      • puka  

        To by se asi dalo také, ale zase tam je pružinová vidlice, která by pod její vahou nemusela dobře fungovat tak jako ta vzduchová.

        0 0
    • OstravakTu  

      Tady uz vlakno ,,kolo pro zenu"

      0 0
    • unavix  

      Do toho vlákna sem koukal. Nechtěl sem to tam plevelit protože já bych upřednostnil 26" kdežto autor vedle chce raději 27,5 nebo 29".

      0 0
      • OstravakTu  

        To je jedno,je to kolo pro zenu. Myslim ze lepsi se ptat tam,kdyz uz to je rozjete,nez znova ty borce tahat tu ;)

        0 0
        • plzakj  

          Navic kolo za 10k neni zrovna oblibeny tema na diskuzi…

          0 0
          • OstravakTu  

            Asi tak. Za 10 obyc.tlumic,za­klad ve vsem,altus,acera a alivio dohromady,vsechno zakladni.. na takove to domaci pojezdeni staci. Nebo mit stesti a trefit na bazaru rok-dva starsi kousek a tridu vis. Ale chtelo by to koukat a hledat ;)

            0 0
    • unavix  

      To už sem se všiml, že se tady radí mnohem dražší kola. Ovšem je nutno taky přihlédnout k tomu, že se na tom kole nebudou najíždět tisíce kilometrů ročně. Budou to maximálně stovky. Navíc nedám hroudu za kolo, když jí to třeba nebude bavit. A pokud ji to chytne tak si koupí něco lepšího a na levný vráně neprodělám kalhoty když to budu prodávat.

      Asi by bylo vhodné sehnat starší model. Určitě se výrobcům, potažmo prodejcům ve skladech něco válí. Koukal sem, že takový modely vyjdou i o třetinu levněji než model 2017. Tudíž původní cena mohla bejt třeba 13 – 15 tisíc. Nebo ne?

      0 0
      • OstravakTu  

        Urcite. Koupis i modely 2015..ale jak pisu,projdi inzeraty-bazary.. Ja takhle koupil v lednu. Kdybych bral fungl nove,tak cca 20–25tis. Takhle ho mam 2roky stare za polovicni cenu. A menil jsem pouze kotouce,sedlo a predni desky. Jinak ok.

        0 0
    • unavix  

      Je tady někdo kdo kola staví a s kým bych se případně mohl domluvit na stavbě kola na zakázku?

      0 0
      • novas752  

        Je ale za 10k to nema smysl. Dostanes se nato samy jako v seriovce. Stavba se vyrazne vyplati az cca od 15k.

        0 0
        • Evilcleaner  

          Nesmysl. Nerikam ze stavba za 10 k bude nejaka raketa, ale vhodnym vyberem komponentu muzes velmi vyrazne ovlivnit zivotnost a funkci. Typicky u vidlice, nejake obyc rst nebo suntour m30×x nebo xct… to jsou proste prusery ktere akorat cekaji na to az se stanou a ani kdyz resis levne kolo tak to neznamena ze na takovych nesmyslech musis jezdit.

          0 0
    •  

      bazar, tam se pár pěkných slušně vybavených 26 dá najít

      0 0
    • unavix  

      Je mi jasný, že stavba bude stát o něco víc. Pokud to bude stát za to, tak jsem ochoten připlatit.

      Bazarový kolo ne. Riziko je vyšší než případná úspora.

      0 0
      • OstravakTu  

        Vem nekoho,kdo tomu rozumi. Kolo neni jak auto,prakticky zjistis hned vsechny vady po projeti.. Ale musi se ten clovek opravdu vyznat.

        0 0
        • unavix  

          Nemyslím si, že vše zjistíš při přebírání kola. Třeba vlásenkový praskliny v rámu neodhalí ani „nikdo“ zkušený.

          Takže jetý nee.

          0 0
      • palo7  

        správný přístup. Stavitele najdeš, stačí zadat do vyhledávače a v různých vláknech je jich uvedeno dost.

        0 0
        • unavix  

          Nebo se do toho pustím sám. Jednou se to naučit musím že. :o)

          0 0
          • novas752  

            Jo ale to te vyjde mnohem draz. Zaprve asi nemas vsechno naradi, za druhe pristup k velkoobchodnim cenam a za treti zkusenosti s vyberem vhodneho ramu a kompatibilnich di­lu.

            0 0
    • unavix  

      Kde se dají nejlevněji koupit komponenty na stavbu kola? Dáte mi nějaké tipy na ověřené eshopy.

      0 0
      • tomas.nov8  

        Tak nejlevněji ti to nakoupí nejspíš stavitel / obchod, kteří nakupují za VOC. Ikdyž ony ty VOC jsou kolikrát vyšší než některé eshopy.

        0 0
        • puka  

          Myslím si, že většinou na rámu ušetří u stavitele.

          0 0
    • unavix  

      Přemýšlím, že si to složím sám a pak to jen nechám seřídit. Proto se ptám kde nakoupit. Určitě zde máte zkušenosti. Chci vzít vše v jednom obchodě.

      0 0
      • puka  

        To raději postav z bazarových komponent. Případně si sežeň něco takové a bzdy s kolama si sežeň vlastní.

        0 0
        • unavix  

          Bazar nee. Už sem to psal.

          0 0
          • palo7  

            na bazaru se dají pořídit i nejetý díly na kterých právě ušetříš a tím můžeš brát o třídu, nebo i několik lepší komponenty

            0 0
      • Tehu  

        Použij vyhledávače ;) ale myslím, že se nevejdes s lepší výbavou… Leda něco(vidlici, kola, brzdy, ram) schrastit po bazarech, ale to bývá časově náročné… :(

        0 0
        • unavix  

          Udělal sem si seznam a sem cca na 15 tisících se vzduchovou vidlicí a hydraulickejma kotoučovkama. Zkusím poptat eshopy na cenu a uvidím.

          0 0
          • puka  

            A není už toto lepší?

            Na cyklostezky ti véčka stačí a myslím, že scalar na to záruku dává.

            0 0
          • hrota  

            Z vlastní zkušenosti mohu říci, že na 15k určitě neskončíš. Jednak člověk začne při stavbě vymýšlet a občas utratí víc jen aby měl přesně to, co chce, druhak taky musíš připočítat cenu za nářadí na kompletaci a seřízení, pokud to nezvládneš sám…

            To kolo, které odkazuje puka je pro tebe asi top volba. Nelpi na kotoučovkách, stejné brzdy a páky mám na pevňákovi, který slouží jako univerzál, chvíli jej jezdil otec a nebyl jediný problém a to každý máme ~ 100kg

            0 0
          • palo7  

            seznam všech potřebných věcí tady někde je v tabulce ke stažení a pak jen vyplňuješ. Myslím, že mají kluci pravdu, zkoušel jsem si to počítat z nových dílů a dostal jsem se výše než stavitel, a ten v tom měl i práci a záruku! Pokud se stejně rozhodneš a vše nakoupíš, tak stále je možnost si to nechat odborně smontovat, což doporučuji. Sám si to bez potřebného vybavení nemáš šanci provést kvalitně. Složení by každopádně mělo být celkem levné a nějaký fanda, který je na to vybaven a má to jako koníček, ti to asi složí i za flašku …

            0 0
          • Erknold  

            A nezapomeň si tam připsat i nářadí na přípravu rámu, jako jsou frézy apod. No a pak dalších pár věcí, pokud teda většinu už nemáš doma.

            Jedno kolo se fakt člověku nevyplatí složit.

            0 0
            • Evilcleaner  

              Tak hodnota naradi ktere je potreba ke slozeni kola nekolikanasobne prekracuje rozpocet, ktery ma na to kolo stanoveny. Ale zase pokud bude kupovat ram ze slusneho zdroje, tak by mohl byt uz pripraveny, stejne tak vidlice. S tim se mu ale asi eshop delat nebude… :))

              0 0
      • novas752  

        To je dvojita hloupost. :) Zaprvé seřídit kolo sestavené někým, kdo to nikdy nedělal zabere možná víc času než ho sestavit sám a za druhé i ve velkých eshopech nejspis nesezenes vse resp sezenes, ale s dost omezenym vyberem.

        0 0
      • Petr L2  

        Rozdíl mezi MOC a VOC je dost zásadní, pokud stavíš doma, a nemáš přístup do velkoobchodu, tak si můžeš sice postavit cokoliv, ale bude vždy dražší než v obchodě a ještě v tom nemáš započítaný čas práce.

        0 0
        • unavix  

          Je mi jasný, že voc ceny jsou lepší než moc. Nicméně se na ně nedostanu, tak musím vycházet z toho co je na netu. I tak se ale dá do 15k poskládat kolo se vzduchovou vidlicí na alivio. Čas a cenu práce si počítat nemůžu když bych to dělal jako zábavu ve volném čase.

          0 0
    • Pavell007  

      Kup toho Scalara, je to duveryhodny stavitel, takze se nemusíš bat bazarového ojebu, mala lehka zenska na polnacky kotoucovky fakt nepotrebuje, zato dostanes dobrou vidlici, na kterou bys při tom rozpoctu jinak nedosahl, ma to lehky slusny kola, pekne to pojede.

      0 0
    • unavix  

      Udělal jsem si nějaký soupis komponent na stavbu. Můžete mi na to kouknout a případně navrhnou změny které by byli vhodné? Cena 15000Kč. To je strop.

      Postavil bych to na 26". O nákupu dílů zatím uvažuji na kupkolo a mojekolo.

      Rám

      rám 26“ Force Amelia M 17,5" – 3050Kč

      sedlová objímka 34,9mm Force – 110 Kč

      sedlovka Force Basic P4.2(31,6) – 299Kč nebo Ghost SP-DC1(31,6) 349 Kč

      sedlo – použiju stávající které sedí

      Vidlice

      Suntour 26“ Raidon Air Disc – 3190 Kč nebo levnější 26" SR Suntour XCR LO Air – Disc – 2690 Kč

      Řízení

      hlavové složení Force15099 – 424Kč

      řidítka (31,8) Force basic H 6.6 – 322 Kč nebo Ghost HB/RB12 349 Kč

      madla Force jištěná 249 Kč nebo levněji Sting jištěná 190 Kč

      představec předst. Force basic S4.2 (31.8) 90mm – 245 Kč nebo levněji Ghost ST58A 195 Kč

      Kola zapletená

      26“ Force HBM/FHM 3050 – 2000 Kč nebo Ghost 26" s náboji Sram 306 Disk_Uni 1500 Kč obě ceny za pár

      pláště 26" MTB Schwalbe Smart SAM 2× 279 Kč nebo 26" MTB MAXXIS Ignitor 26×1.95 – drát 2× 579 Kč

      duše Rubena MTB 26×1.5–2.1 galuskový ventilek 2× 68Kč

      Brzdy kotoučové hydraulika

      Shimano BR-M 425 – 1790 Kč + 2× 169 Kč kotouč Shimano SM-RT20 centrlock 160mm

      nebo

      Tektro HDC330 včetně kotoučů 1500,– za obě (tyto mají uchycení na 6 děr, takže bych změnil ráfky na ForceBasic HBM/FHM – 2000 Kč za pár)

      Kliky

      Force Nine 3.2 včetně osy – 899 Kč nebo Force Nine 3.1+ včetně osy – 1274 Kč

      pedály – použiji stávají s piny které vyhovují

      Řazení

      Shimano Alivio SL-M4000 – 669 Kč

      přehazovačka -Alivio RD-M4000 9s – 690 Kč

      přesmyk -Alivio FD-M 4000 horní objímka – 349 Kč

      kazeta 9s Force 11–36z – 280 Kč

      řetěz Sram PC951 – 299 Kč nebo Shimano CNHG53 – 317 Kč

      Jestli sem na něco zapomněl tak prosím napište co. Díky.

      0 0
      • puka  

        Na kolik to tedy vyjde dohromady s tou „lepší“ výbavou jako je raidon a Kliky s dírou?

        0 0
      • novas752  

        Chybí ti tam gripy, lanka a bovdeny + koncovky na bovdeny + koncovky lanek. Pak taky podložky pod představec a ježek (nevim jestli je součástí hlávka). Taky možná adaptéry na brzdy a možná páska do ráfku.

        Taky si udělej seznam nářadí co.budeš potřebovat. ;)

        0 0
    • unavix  

      Dražší varianta s Raidonem, kliky „s dírou“ atd, tak je to za 16300 Kč.

      Když to zkombinuji s kolama Ghost, brzdy Tektro a Raidon tak se dostanu na 15000 Kč. Ceny braný na kupkolo. Možná to jde jinde ještě levněji. To sem zatím neřešil.

      Aktuálně bych potřeboval poradit jestli je to poskládaný nějak rozumně. Případně doporučit nějaký změny jak pro lepší kvalitu, tak i pro nižší cenu.

      0 0
      • palo7  

        do 16.500 ti to postaví stavitel na Raidonu a Alivku taky a se zárukou a se vším a možná i s lepším osazením.

        Tady máš pro kontrolu tu tabulku

        0 0
    • unavix  

      Má někdo zkušenost s nákupem hliníkovýho rámu na aliexpress?

      EMS 2015 REACTION

      0 0
      • palo7  

        tak chceš nakonec stavět sám, nebo od stavitele? S tímhle, tě každý pošle do řit., stavitel má největší marži na rámu a za tuhle cenu koupí určitě radši osvědčený a vyzkoušený rám.

        0 0
        • unavix  

          Když si koupím díly tak budu stavět sám. Když to dám staviteli tak nic kupovat nebudu a nechám to na něm, to je jasný. Mě prostě jen zajímá jestli má někdo zkušenosti s hliníkovým rámem z číny. Karbony si lidi kupují, to už sem se v diskusích dočetl.

          0 0
      • Majan  

        Nezapomeň připočítat clo a DPH!

        0 0
      • puka  

        Přestaň vymýšlet sračky a kup to od Scalara.

        Říká se něco ve smyslu – Nemá smysl radit chytrému, poradí si sám, nemá smysl radit hloupému, neposlechne tě.

        0 0
        • Acanthophis  

          +1

          K tomu, co jsi tady zatím hodil se dá říct jediné – pokud nemáš nářadí jsi v pytli… v servise se na to zrovna tvářit nebudou, zvlášť pokud nevezmeš alespoň část součástek od nich a navíc za to dáš víc než bys myslel… takže Ti pak jedině zbude najít nějakého lojzu, co Ti to nějak poskládá a neřekne si tolik, otázka je pak zase, jestli takového lojzu najdeš a pokud jo, tak jestli tomu bude rozumět dostatečně na to, aby to všechno vůbec nějak rozumně fungovalo… o nějakém „garančním“ servise ani nemluvě…

          Scalar/majkee a x. dalších tady staví kola v hodně podobných cenových hladinách, jako jsi ty sám na začátku uvedl a rozhodně se dostanou na lepší cenu komponentů, takže příp. poměr cena/výkon bude taky jinde… takže jestli nechceš bazar a aspoň trošku Ti to myslí, přestaň řešit „hlouposti“ a už jim masti mail se žádostí o nabídku :))

          0 0
        • Stingray21  

          Přesně tak. Já se doteď kopu do pr… , ze jsem si své MRX nenechal slepit Scalarem(málo financí, neznalost jak to vše šlape). Ve výsledku se upgrade kola hrozně prodražil. No u své slečny už jsem se rozhodl nebýt blbý a právě v těchto dnech vzniká Force Bellona (dle mne jeden z nejhezčích dámských rámů v této cenové kategorii) na Raidoně a Deore. Za naprosto super cenu, navíc vím, že do kola nebudu muset do budoucna zasahovat a nic upgradovat (max pláště). Otázkou je, jak má teď scalar nabitý harmonogram. Samo je zde spousta jiných, co to ti to kolo pro ženu zvládnou udělat za podobný peníz.

          0 0
        • unavix  

          Klííííd. :o) Jen sem se ptal a „nahlas“ uvažoval o možnostech.

          Už sem v kontaktu se Scalarem. Doufám, že se domluvíme.

          0 0
    • unavix  

      Jaké máte zkušenosti s Cyklo Němčík? Koukal sem že dělají docela zajímavé stavby za vcelku slušný peníze.

      0 0
      • milan.v  

        Vyhledej…

        0 0
        • unavix  

          Hledání už jsem použil a něco si přečetl. Ovšem není to tak jednoznačný jak bych čekal. Ani pro, ani proti. Proto sem se optal. Zajímali by mě zkušenosti lidí který tam koupili kolo jestli by koupili znovu nebo šli jinam.

          0 0
          • palo7  

            tak to se ptej ve vlákně o Němčíkovi, ale řekl bych že letos najdeš jen negativní reakce a kdo s ním jednal, tak píše už nikdy více .....

            0 0
            • unavix  

              Jo koukal sem, že lidem došlo kolo s jinejma dílama a podobně. Nechám si to jako poslední možnost kdyby neklapla dohoda se žádným stavitelem.

              0 0
              • vantom28  

                ahoj, včera přišlo kolo od Němčíka. objednávka a komunikace na pohodu. němčík mi přijde takovej nemluvnej a povýšenej. Když narazil na problém při stavbě s nějakým dílem, tak zavolal.

                Bohužel kolo přišlo z jinýma ráfkama, než bylo uvedeno. nicméně u levných ráfků je to tak nějak šumák, a je to ± stejné.

                samozřejmě to s ním už řeším.

                0 0
                • unavix  

                  Děkuji za informaci. Dej potom vědět jak jsi dopadl. Jestli Ti to nějak kompenzovali nebo vyměnili za původně domluvené.

                  0 0
    • unavix  

      Můžete mi poradit, který z těchto tří rámů je nejlepší?

      GANGSTA 7.0

      AUTHOR TRACTION

      Ghost SE 2000

      Zajímá mě čistě kvalita rámu a který by jste si eventuelně vybrali pro stavbu. Nezajímají mě návrhy na jiné rámy protože na jiné bych nedosáhl v super ceně.

      0 0
      • mr.antik  

        je to jedno. Gangsta je stavěnejš spíš jako odolnější.

        0 0
      • palo7  

        jestli je to stále myšleno pro tu slečnu se 162cm, tak Author a Gangsta ji budou v 15 malý a v 17 velký. Od Ghostu tam nevidím geometrii, ale ve 40 (pokud nebude nějak dlouhý) by jí mohlo sednout nejlépe

        0 0
        • James.Sniper  

          Mohl bys upřesnit proč (např. Author) bude v 15" malý a v 17" velký?

          Nejsem žádný guru přes kola, ale osobně si myslím, že by 15" pro 162cm holku mohlo být ok.

          0 0
          • palo7  

            mohlo, podle Authora sice ne, ale měla by ji být podle nich 17. Jenže to je délka horní rámovky tak na +/- 175cm. Tabulkově ji vyjde nejlépe něco okolo 16. Nejsem také žádný guru, vycházím z výpočtů a pak praxe co jsem kupoval nebo nechával stavět kola pro sebe a známé. A také z informací (které mně pomohli) kde se velikost rámů řeší zde v různých vláknech. Navíc aktuálně řeším kolo pro kámošku 165cm a dle calculátoru ji vychází od většiny výrobců 16–16,5, tak uvažuji že slečně zakladatele vlákna z těch tří nejlépe sedne ten Ghost který je menší 16tka

            0 0
        • unavix  

          Ten rám Ghost je 44cm. Více méně se pohybuji stále v teoretické rovině. Ale kdyby to nedopadlo se žádným stavitelem tak bych asi risknul postavit.

          0 0
          • palo7  

            Tak ten 44 je pro ni nevhodný. Ten je tak na postavu nad 170cm..... Vymyslíš blbosti jen kvůli ceně, hlavně vyber správnou velikost rámu a zbytek se dá nějak poladit a dokoupit. Když vidím tvůj postup, tak se přítelkyně asi letos nesveze :-D

            0 0
            • unavix  

              Proč by se nesvezla? Čekám na cenový rozpočet od stavitelů. Tak se během čekání bavím a vymýšlím co by se mi líbilo.

              0 0
            • scalar  

              +1

              0 0
    • unavix  

      Zatím sem dostal jeden cenový návrh a jedno odmítnutí. Prej z důvodu mnoha zakázek. Ještě vyčkám jestli dojde další cenová nabídka od stavitelů zde z webu a mezitím poptám stavbu u Němčíka. Přitom si udělám přesnější rozpočet na stavbu.

      Našel by se zde někdo ochotný poradit s kompatibilitou komponent?

      0 0
      • puka  

        Promiň, ale snad všichni tady nad tebou zlomili hůl. :)

        0 0
        • unavix  

          Hmmm. Tak to sem v prdeli. Co si jen počnu. Co mám teď dělat. :o)

          0 0
          • Stingray21  

            Věřit staviteli a nevymýšlet cypoviny…prostě sám to za takovou cenu nemáš šanci postavit, plus nemáš vercajk a zkušenosti. Nevím proč se znovu snažíš objevit Ameriku :) Všichni ti to zde celkem stručně a jasně popsali (nákup v ochodě – stavitel – vlastní stavba). Jen stavitelé to teď budou mít celkem nabité, sezóna se rozjíždí.

            0 0
            • unavix  

              No právě. Jelikož to stavitelé mají nabité a nevidím to nijak růžově, tak musím najít jiný řešení. Nemužu čekat měsíc jestli přijdou cenové nabídky nebo ne. Scalar mě řekl rovonu že ne. Z toho usuzuji, že u ostatních to nebude lepší.

              Na stavbu potřebuju akorát 2 spešl klíče. A pokud nedám kliky hollowtech, ale čtyřhran, tak vlastně jen jeden. Na ostatní mi stačí vercajk kterej mám doma. Poskládat to dohromady se určitě dá. A pak to dám známému na doladění. Na netu je spousta videí jak co namontovat a nastavit.

              Když se do toho pustím, tak nebudu určitě ani první ani poslední kdo si kolo nakonec poskládá sám.

              0 0
              • puka  

                Hmmm. Takže – Co misky hlávka? Nýtovačka? Kleště na bowdeny? Případně stahovák klik 4hranu?

                Možná jdi raději do bazaru. Chápu, že ti to je proti srsti, ale lepší jak se s něčím ***** plno hodin a pak zjistit, že to bylo k ničemu?

                0 0
                • novas752  

                  Tak bowden se dá upižlat pilkou na železo. :) Stahovák klik při montáži nepotřebuje.

                  Ale hodit se bude ten lis na hlávko (pokud rám nemá integrovaný), taková ta roura na naklepnutí kroužku na krk vidlice, nebo už osazený), klíč na utažení kazety, tenký plochý klíče „kónusáky“ na seřízení nábojů (pokud nebudou na průmyslech), centrovací klíč na vypletení nebo docentrování, pak imbusy, torxy (šrouby kotouče), klíč na středový složení (ať už HTII, nebo 4hran), nějaký kleště na zajištění koncovek na lanka, 15mm klíč na utažení pedálů (nebo 8mm imbus). Když už to stavět tak by bylo asi dobrý patřičně pokrátit hadice = minimálně odvzdušňovací sada. Ta nýtovačka, lépe centrovací vidlice…

                  0 0
                  • unavix  

                    Takže na montáž stačí běžná domácí dílna?

                    0 0
                    • novas752  

                      Záleží co to je běžná domácí dílna. :) A taky jak moc je rám připravený. Pokud třeba nebude mít zafrézovaný dosedací plochy na třmen nebo na střed/hlavu, tak s tim bez patřičnýho vybavení nic neuděláš.

                      Ale jo, kolo neni raketa, takže možné to je (pokud nepočítám těch pár speciálních ale vcelku levných nástrojů na kazetu, střed apod).

                      0 0
                • unavix  

                  No pokud nejsi manuálně zručný tak chápu, že se do ničeho nechceš pouštět.

                  0 0
    • milan.v  

      Hele, o pár příspěvků výše to je jasně a stručně řečeno, mlátí se tady už jen prázdná sláma …

      Pokud jsi zabedněný, nemáš zájem ušetřit a hodláš si stavět to kolo sám, i když na to nemáš nářadí, tvůj boj …

      To jsi sem vůbec nemusel psát a chtít rady … Tohle nepochopím … :o/

      0 0
      • unavix  

        Může být nějaký nářadí podomácku vyrobený, třeba jako stahovák na kliky vytočený na soustruhu, nebo musí být všechno koupený a nejlépe značkový? 15 na plocho zbroušený, na hlávko je gumová palička nebo velká zámečnická svěrka. Krk vidlice můžu uříznout topenářským řezákem na trubky nebo pilkou a doladit pilníkem? Případný lehký začistění dosedacích ploch jde udělat i ručníma frézkama na zabrušování sedel vodovodních baterií a ventilů nebo s tím musím někam do dílny na strojní frézu?

        Centrovací klíč se taky někde válí v nářadí, ale centrovat nebo přeplétat chodím ke známému, stejně jako seřídit řazení. Sadu imbusů a torxů má doma dneska každý.

        A předpokládám, že pro nafouknutí vidlice mi bude stačit pumpička kterou foukám svýho fulla, je to tak?

        Kolo od stavitele chci, protože to bude levnější a jemu to půjde líp od ruky. Mě to vyjde dráž.

        Ale nejsem mongol a to co sem doteď na kole nedělal se můžu naučit. A nakonec z toho ještě bude skvělý pocit z povedené práce a nových dovedností.

        Ovšem na to sem se neptal. Ptal sem se, jestli je někdo ochoten poradit s výběrem komponent aby to ladilo.

        Tak proč píšeš, když mi neumíš nebo nechceš poradit? Můžeš si najít jiné vlákno a psát o ho*vně jinde.

        0 0
        • Kalic  

          Dobrej veletoč od „seřídit řazení chodím ke známému“ k „postavím si sám kolo“ :-) Ale kdo chce kam…

          0 0
          • unavix  

            Chceš mi tvrdit, že pro naskládání věcí na rám a utažení šroubů momentovým klíčem musím nutně umět dokonale seřídit řazení. Nebo mi stačí to udělat na hrubo a pak to nechat doladit u známého?

            Podle Tvé logiky si nemužu na auto dát zimáky, protože neumím vyvážit kola na stolici, nebo si vyměnit žárovku v přední parabole, protože si neumím světla seřídit doma?

            0 0
      • unavix  

        Udivuje mě, jak tady někteří vědí co nemám doma za nářadí.

        0 0
    • Namtos  

      Tento týden vyšel test na Rockrider 540

      Pokud chce někdo nové, tak levněji asi nepostavíš – dokonce v článku píšou, že by mohl stát i víc :)

      0 0
      • unavix  

        Je to zajímavý PR článek, ale rozpočet jsem navýšil na 15k. Takže to půjde lépe a kvalitněji.

        0 0
        • Espen  

          Mě to kolo přijde v pohodě. Kámoš koupil ženě Ghost na Altus a chodilo to úplně v pohodě. Stejně dostat ženskou někam, kde by vidlice, brzdy nestíhaly je nadlickej úkol. Když jí to bude bavit, přes zimu koupíš na bazaru nějakou 2×10 sadu a preděláš za pár peněz. Jinak bys to asi postavil i sám to kolo. Bude to asi trochu dražší a trvat dýl, ale zas taková věda to není. Ty spešl klíče bych ani nepořizoval hned. Se středem, hlávkem, kazetou bych skočil do servisu (200–300,–). A návodu jak co udělat je na YouTube plno.

          0 0
          • puka  

            Řekl bych, že tady jde asi o váhu kola a vzduchovou vidlici, která bude líp chodit jak pružina. Pokud by to nechytilo a on to chtěl prodat, tak by s tím měl asi větší problém.

            0 0
            • unavix  

              Holka jezdí. Z dětskýho už vyrostla a potřebuje dospělý. Kdyby to bylo do krámu pro rohlíky tak to neřeším. Na druhou stranu nechci nic drahého.

              Známýho loni srazil nějakej trotl z kola na cyklostezce a kolo už nikdy neviděl. Hromada peněz v řiti.

              0 0
            • Espen  

              Píše že vidlice je vzduchová. 12 kilo nemá, ale za 11500,–? Pff

              0 0
          • unavix  

            Díky. Nějaký postupy z videa už studuju.

            Jak už sem několikrát psal – čekám jestli mi nějaký stavitel řekne, že mi kolo postaví a za kolik. Když ne tak buď koupím nebo stavím. Jinak to ani nejde.

            0 0
    • jirka146  

      nenech se odradit :) taky jsem to dal dohromady, mám doma jen stahovák kazet, klíč na středovou osu hollowtech, pak už jen štípačky na bowden a brusku na zabroušení

      frézování a naražení hlávka provedl shop (mají prodejnu, servis)

      0 0
      • unavix  

        Nenechám se odradit. Sem rád, že je tu někdo další kdo si složil kolo sám navzdory zdejším „odborníkům“ kteří tvrdí že to nejde.

        Když to bude nutný, tak to prostě budu skládat sám.

        Připadá mi to, že sou tady někteří jedinci který mají levý obě ruce a neumí si doma vyměnit ani žárovku. A pak podle sebe soudí ostatní.

        0 0
        • puka  

          Jenom ty si tu meleš svoje, že to (ne)jde složit. My ti jen říkáme, že to je z pohledu nákladů hloupost.

          0 0
          • jirka146  

            z pohledu nákladů určitě, z pohledu zábavy ne :)

            0 0
          • unavix  

            Chápu co říkáš. Ale nechci jít cestou koupit sériovku a pak z toho sudavat věci a „vylepšovat“. A jelikož zatím nemám žádnou cenovou nabídku na stole tak nemám jiný řešení.

            Jinak na krámský kola mám nějaké nabídky se slušnou slevou, kdy bych se dostal i pod 15k se vzduchovou vidlicí. Jenže mám třeba nějaký výhrady k některým komponentám.

            0 0
            • puka  

              Já nechápu tvoji averzi k něčemu z bazaru

              0 0
              • puka  

                špatný link

                0 0
              • novas752  

                No zrovna vůči tomuhle bych averzi měl.

                0 0
              • unavix  

                Z jakého důvodu bych měl pořídit staré kolo u kterého nemůžu ani zjistit jeho skutečný stav a ověřit jak bylo v minulosti používáno. Jenom proto že je na něm nálepka Trek?

                0 0
                • Espen  

                  Kdo jezdí hodně by si takové kolo asi nekoupil. Velikost taky odpovídá spíš, že na něm jezdil někdo menší, takže že je po dceři je dost reálné. Takže tam ten nájezd nebude kdovíjaký. Kolo je umytý. Já mám obě kola z bazaru, takže já bych do něj klidně šel.

                  0 0
        • Kalic  

          No, že si neseřídíš ani hazku jsi na sebe práskl sám. Žárovku ti taky šroubuje známej?

          0 0
          • unavix  

            Nastavit dorazy na přehazovačce a seřízení řazení aby chodilo přesně a lehce je podle mě rozdíl. Takže ano, udělám si jen horní a dolní doraz. Přesný seřízení mi dělá někdo jiný. Jestli ale neposkládám kolo bez toho abych uměl správně seřídit řazení tak sem v pasti.

            Žárovku ne. Ale paraboly po vyndání a vložení zpátky musí seřídit v servisu aby svítili správně. Některý dnešní auta totiž potřebují pro přístup k výměně žárovky uvolnit paraboly a vyndat je ven.

            0 0
            • Kalic  

              To jako že nezvládneš pootočit štelovacím šroubem u řazení, ke kterýmu je potřeba speciální nářadí zvané „prsty“?

              0 0
              • unavix  

                Tak. Teď si to přesně trefil. Ono se to s necitlivou rukou blbě dělá.

                0 0
                • novas752  

                  Tak to uděláš druhou. :) Mi netvrď že nedokážeš otočit půl otáčku doprava, když na dorazech je to to samý.

                  0 0
                  • unavix  

                    Tam to točím nohou. Šroubovák mezi palec a ukazovák u hnáty a už to motám. Ale nemám ten cit no.

                    0 0
    • unavix  

      Vyřešeno.

      Admin to tady může zamknout, případně vlákno odstranit. Díky.

      0 0
      • palo7  

        a rozuzlení je jaké? Proto tu ty vlákna přece jsou, aby si další zájemce o kolo se stejným/podobným zadáním, našel informace a pak řešení a nemusel zakládat další …

        0 0
        • unavix  

          Řešení je jasné. Bude nové kolo. Za dobrý peníze s dobrou výbavou z mého pohledu. A o to mi šlo. Nebudu sem psát co pořídím.

          Nejsem zvědavej na řeči že by to stavitel udělal líp, jak je to blbě poskládaný a bazarová plečka by byla jistě lepší. Tyhle kydy už znám.

          0 0
          • Kalic  

            Palec nahoru – myslím, že ve tvém případě jsi zvolil jedinou možnou cestu která by vedla k cíli.

            0 0
            • milan.v  

              :-D

              0 0
            • unavix  

              Taky si myslím. Díky zdejší diskusi se mi ozval člověk kterej mi vrátí DPH. Díky tomu mě díly vyjdou o dost levněji. Rám s přísluškem už jede z Taiwanu, kola přimo od výrobce se slevou bez daně.

              0 0
              • Erknold  

                Já tedy doufám, že sem pak hodíš alespoň fotku výsledku.

                0 0
          • palo7  

            No jo, určitě máš pravdu a proto jsi zde pro rady naposled …

            Tak přeji mnoho šťastných km a co nejdelší radost z nového stroje ;-)

            0 0
            • unavix  

              Dík. Radost bude dlouhá. Úměrná úsilí.

              Naposledy ne. Během pár let zase zapomenu jak to tu chodí.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.