Rada s výběrem kol pro mladé manžele

109 nepřečtených
  • Donald

    Dobrý den všem,

    je mi jasné, že dotazy tohoto typu jsou zde časné a ne příliš oblíbené, přesto to zkusím:)

    Chtěli bychom si se ženou koupit kola. Výlety v okolí Brna (tudíž bych raději horské – smíšený terén, ale žena pořád mluví o trekovém). Je poměrně náročné nastudovat všechny komponenty a vzhledem k zamýšlené ceně do 15000kč za kolo to asi ani nemá cenu. Více peněz se mi do kola nechce investovat vzhledem k frekvenci krádeží kol v Brně. Rozeslal jsem dotazy do mnoha Brněnských shopů. Odpovědí zpět moc nepřišlo, doporučeny mi byla tato kola (pro ženu stejná):

    http://www.gtbicycles.cz/…a-avalanche2

    http://jizdni-kola.heureka.cz/…r-comp-2011/

    http://www.cyklo-online.cz/…ozi-3630.htm

    odkazy jsou orientační. gt je za 15000, pells a scott za 12000

    Můžete mi prosím odpověďět, zda můžu například scotta s klidným srdcem koupit?

    Děkuji, s pozdravem Libor

    0 0
    • zbartos  

      Napiš mi e-mail na zdbartos@seznam.cz .

      0 0
    • Alibaba  

      …my jezdíme kladensko rakovnicko a žena by mi za těch 10 let společného ježdění na horíka nesedla. Párkát jsem jí ho vnutil a jen nadávala, jak to nejede (na zpevněných cestách a asfaltu, kterých je většina). Už to tady párkrát proběhlo. Doporučil bych zdejšího „scalara“ (pohledej),staví krásný kola za bezkonkurenční ce­ny.

      0 0
      • Donald  

        hm, žena původně také chtěla trekové kolo, ale nějaký známý ji to pak vyvracel. Je to otazné, jak často se vydáme do terénu. každopádně už jízda po městě je tak trochu terén :-)

        Scalara jsem si našel, ale nevím jestli je to pro náš případ ideální volba. Rád bych k nákupu kola získal i nějaký servis jelikož sám si toho moc neopravím.

        0 0
        • alinceb  

          Scalar staví kola na ŽL, takže dostaneš normální záruku. Servis si pak můžeš nechat udělat kde chceš, to není podmíněné místem, kde jsi kolo koupil. Z sebe bych v na servis v Brně doporučil RK cyklos – hodně sympatiční a ochotní mechanici + servis za rozumné ceny…;)

          0 0
          • Alibaba  

            Přesně! Stejně za servis pak platíš, takže vybírat podle kvality práce a ne podle prodejce.

            0 0
          • Donald  

            v prodejně RK cyklos jsem se byl podívat včera (doporučilo mi ji několik lidí) a nabídli mi právě toho scotta. dávají roční servis zdarma. Ještě bych se zeptal, jak s doplňky na kolo. Dá se to koupit přímo v cyklo shopech bez větších finančních ztrát, nebo je nutné kupovat kalhoty, přilby apod. ve větších řetězcích či na internetu?

            0 0
            • alinceb  

              Otázkou je, co znamená roční servis zdarma…:) Servis u kol není jako servis u lyží. Kromě práce v sobě zahrnuje hodně materiálu a ten budeš muset imho stejně zaplatit. Na ježdění po okolí Brna bych šel fakt do treka a od Scalara – za ty prachy lepší kolo neseženeš. Sám bych si treka sice nekoupil, ale je to tím, že mám několik kol, která můžu střídat podle terénu. Pokud budeš s manželkou jezdit hlavně výlety po cyklostezkách a šotolině, tak byste se na MTB zbytečně dřeli.

              Já teď se Scalarem řeším stavbu kola pro kamarádku v cenové hladině 15–16tis. a jeho nabídka je komponentově i váhově o třídu výš než ten Scott…;)

              S nákup oblečení na internetu je to dvousečné. Ideální je si věc vyzkoušet a pak koupit na netu. Pokud je to třeba v kameňáku jen o trošku dražší než na netu, tak bych možná kupoval tam. Přecijen případná výměna zboží nebo reklamace se líp řeší face2face než po e-mailech.

              0 0
              • Donald  

                já si myslel, že alespoň typ kola mám rozhodnutý a ty mě tady zase lámeš jinam. S takovou nekoupím nikdy :-) Rád bych ale občas vyrazil i mimo cesty a stezky a nerad bych měl strach, že to někde rozlomím. Navíc i samotné Brno je spíš těžší terén, pokud člověk trochu spěchá:)

                0 0
                • maajkee  

                  Přesně tak, nenech se se zvyklat do crosse, to pak bývá většinou limitující, když chce člověk zajet někam trochu do terénu. MTB jede po silnici podstatě uplně stejně, při použití nějakých rychlých plášťů a především je to mnohem pohodlnější.

                  Jsou tu tací, kteří jezdí na MTB třeba 500km po silnici na jeden zátah :)

                  0 0
                  • Alibaba  

                    Tak jsetli má hravou manželku, která si ráda dá kořeny a bahno, a jde jí taky o kondici – proč ne? My jsme to vyřešili MTB/Cross a jsme spokojeni oba.

                    0 0
                  • kolda  

                    na druhou stranu i na silnici jde projet leccos .)

                    0 0
                • alinceb  

                  Navíc i samotné Brno je spíš těžší terén, pokud člověk trochu spěchá:) – joke? Po Brně jsem jezdil na tomhle (z fotek asi snadno poznáš, kde je to focené)

                  0 0
                  • Donald  

                    :-) to muselo bý zajímavé. Já měl po Brně jednou půjčené MTB od kamaráda a bylo to tak akorát. Občas obrubník, občas koleje, měl jsem pocit, že na „jemnějším“ kole bych musel slézat co kilometr. ale je fakt ,že moc nemám představu co dnešní kola vydrží. Jsem opravdu dlouho bez kola

                    0 0
                  • jIrI___  

                    Sjel jsi na tom i křížovku? Když psal, že chce občas zajet i do terénu, tak pochybuju, že se bude pohybovat po stejných místech jako ty na festce :)

                    0 0
                    • alinceb  

                      Křížovku sem nesjel ani na MTB:D Ale to spíš proto, že se mnou jela přítelkyně a nadávala něco o tom, že jestli se chci zabít, tak u toho nechce být…:D

                      Primárně ale šlo o tu citaci – Navíc i samotné Brno je spíš těžší terén, pokud člověk trochu spěchá. Křížovka, jak jistě víš, je zcela MIMO Brno…;)

                      0 0
                • MlokCZ  

                  Určitě bych nevybíral dle rychlosti kola. Pokud se cross i bike vhodně poladí, tak rozdíl jak pojedou po asfaltu a pěkných cestách bude zcela zanedbatelný, zvlášť pro ne nějak extra nadupaného hobíka.

                  Valivý odpor bude podobný při výběru stejného typu plášťů a nejvíc stejně udělá aerodynamika (dané posedem, nezávislé na typu kola) a gravitace (dané hlavně hmotností jezdce, rozdíl hmotností kol bude také velmi malý).

                  Vybíral bych tedy dle úplně jiný věcí. Já to vidím takto. Výhody a nevýhody jednotlivých řešení:

                  • při použití méně objemných plášťů bude mít cross poměrně dostnavrh co se týká pohodlí (díky větším kolům); při použití užšíslicků je průměr/obvod kol na biku už dost nechutně malý (kromě pohodlímůže být při méně kadenční jízdě problém s převody)
                  • pokud by to mělo být hodně chrtí a použít pevnou vidlici, tak toprávě díky těm větším kolům a pohodlí lépe snese ten cross
                  • bike bude za stejné prachy mírně lépe osazený
                  • u biku bude v dané cenové relaci větší šance na dobře chodídívidlici
                  • bike bude univerzálnější kdyby se vám zachtělo jezdit časemvíce terénů

                  Škoda, že není větší finanční limit. Kdyby byl, tak bych tohle dilema vyřešil pořízením 29tky, která se dá poladit tak i tak a nebude to žádný kompromis.

                  Problém tohoto řešení je, že za tyhle prachy to je u 29tky problematické a bude za stejné prachy osazená nejhůře.

                  29tku bych viděl až tak od 20tis., to se dá pak pořídit už opravdu pěkná:

                  http://www.bike-discount.de/…9er-5–0.html

                  Zrovna mi přesně tohle kolo dorazilo (není pro mě) a vypadá hodně povedeně. V téhle ceně detaily typu anodizace, vedení bowdenů rámem (to se při krátké zadní stavbě hodně hodí, není pak problém u přesmyku s málo místem pro lanko vedené od horní rámové trubky + přesmyk je navíc direct-mount, čímž se získalo dalších pár mm místa u přesmyku; takže to vychází velmi slušně s místem na zadní objemný plášť i při 440mm zadní stavby a rovné sedlové trubce).

                  0 0
                  • obda  

                    Ad ta 29 Radon: za ty prachy dost slusne :)

                    0 0
                    • AleZ80  

                      Posledních pár měsíců tam všechny ty Radony prodávaj za superpreis. Kdybych teď kupoval kolo, tak je bike-discount jasná volba.

                      0 0
                  • Donald  

                    děkuji za odpověď.

                    na 29" kolo mě jeden prodavač přemlouval. Ale při mé výšce jsem dostával závrať:-) ale možná by to pro mne nebylo marné. bohužel přes 20 tisíc za kolo opravdu dávat nechci. to aby ho měl člověk fakt pojištěné

                    0 0
                    • alinceb  

                      Pojistka nepomůže – kolo musíš mít zamčené v bytě, domě nebo nedobytném sklepě (což sklepní kóje rozhodně není) a mimo domov ho nenechávat bez dozoru. Obzvláště v Brně bych svoje kolo bez dozoru nenechal. Zamčené bývalo jen v místech pod kamerou a nebo v uzavřeném areálu školy…

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Kolik měříš? Sice píšeš závrať se smajlíkem, ale stejně nechápu. Na 29tce jsi vysoko úplně stejně jako na 26tce.

                      Pouze pro hodně malou postavu je problém se sportovnějším posedem (problém dostat řídítka více dolu oproti sedlu).

                      0 0
                      • Donald  

                        cca 173, ale kolo mi přišlo hodně velké. možná to byla jen psychika. Každopádně, rozmýšlet ještě 26/29"…dostávám se stále dál od cíle a tím je něco koupit. V každém případě jste mi tady pomohli se trochu zoirentovat a snad nevyberu úplně špatně

                        0 0
                        • alinceb  

                          Máš špatný cíl. Tvým cíle by nemělo být NĚCO koupit, ale koupit KOLO, KTERÉ TI BUDE VYHOVOVAT…;)

                          0 0
                        • MlokCZ  

                          Při téhle výšce to může být na 29tku ok a také být nemusí. Když máš stejně ten nižší limit, tak bych to nekomplikoval a v případě biku šel do 26tky.

                          0 0
                          • Donald  

                            Jedna OT otázka, jak vyhledáváte ve vláknu nové příspěvky? Přestávám se v tom orientovat.

                            0 0
                            • Lišák  

                              Nové příspěvky jsou označeny oranžovým pruhem. Po zmáčknutí šipky „dolů“ před nickem se dostaneš na další nepřečtený příspěvek.

                              0 0
                            • siafu  

                              nové příspěvky mají vlevo oranžovou linku, pro pohyb slouží šipky nahoru, dolů vedle jména

                              0 0
                              • Donald  

                                díky oběma, jsem natvrdlej :-)

                                0 0
                                • alinceb  

                                  Navíc po otevření vlákna s novými příspěvky se to obraz automaticky přesune na první nový příspěvek, ale to sis možná už všiml…;)

                                  0 0
              • maajkee  

                Já teď se Scalarem řeším stavbu kola pro kamarádku v cenové hladině 15–16tis.

                Tak díky, žes mi dal vědět…

                0 0
                • alinceb  

                  Nejsem rozhodnutý, kdo bude stavět. Nechám si udělat nabídku od obou a pak se rozhodnu. V práci to dělám úplně stejně – poptám několik firem a beru nejlepší nabídku…;)

                  0 0
            • Alibaba  

              Roční servis, zdarma? – za ten první rok ho potřebovat s největší pravděpodobností nebudeš. Jen po zajetí seřízení, kotrola, případná dotažení – to zvládne každej (jestli ty ne, tak za to pětikilo navíc to stojí). Pokud píchneš, tak to stejně musíš pořešit sám. Tohle není argument.

              Ad 2. otázka: To co sedí na těle musíš vyzkoušet. Ostatní na netu…

              0 0
          • maajkee  

            No to pozor, měl by snad fungovat nějakej záruční servis zdarma, alespoň u mě to tak je a ono Brno a ČB nejsou pravda nejblíž. Když kolům někdo moc nerozumí, tak pro něj často bývá jednoduší koupit si kolo někde, kam ho potom může vždycky dát.

            0 0
            • alinceb  

              Věc názoru. Pokud se teda ale pamatuju, tak výhoda koupě kola v RK cyklosu byla, že pak „svoje“ kola brali přednostně do servisu. A to je obzvlášť v předsezónní a posezónní „špičce“ celkem výhoda, ale stejně je ten Scott o dost horší, než co mi nabídl Scalar a nebo i ty.

              Btw. nějaká změna v sortimentu? Budu to muset rozseknout – buď ty nebo Scalar – beru lepší nabídku:)

              0 0
              • maajkee  

                Vždyť já jsem ti zatím konkrétní nabídku nedělal ne? Mám pocit, že jen nějakej nástřel. Teď v posledních týdnech jsi mi nic nepsal.

                0 0
                • alinceb  

                  Mluvili jsme o tom s holčinou na horách. Víceméně platí pořád to samé. Bílý rám cca. 18", Epicon, hydry, HT II kliky a co nejnižší váha s cenou 15–16tis. Kdyžtak mi pošli finální nabídku, co umíš teďka sehnat…;)

                  0 0
            • felix.org  

              A co teprve takový tříletý bezplatný servis u toho, jehož jméno se bojím vyslovit :-D

              0 0
              • alinceb  

                JdS? Pokud ano, tak bych se tomhle konkrétním případě možná bál, že po roce už nebude u koho servisovat…:D

                0 0
              • Lenka.05  

                Já už se taky bojím ho vyslovit :D

                0 0
      • Donald  

        děkuji za tipy, večer na to kouknu, teď už musím něco dělat jinak mě fakt vyhodí :-)

        0 0
        • áronek  

          Ber MTB, kolem Brna je v lese krásně a terény nejsou nijak náročný ani pro ženskou ale na Crossovi bych je jezdit nechtěl, ten je fakt spíš jen na cyklostezky a nejlíp na asfalt

          0 0
    • fousek  

      Jakej je rozdil mezi kolama pro manzelsky par a pro jedince? Ma to bejt tandem? Nebo ty kola maj mit stejnou barvu, nebo naopak jinou?

      0 0
      • felix.org  

        No tak se chtěl pochlubit, že se oženil, no :-)

        0 0
      • Scared  

        Je rozdíl, jestli si kupuješ kolo čistě podle svých preferencí, nebo jestli si ho kupuješ s tím, že budeš jezdit s konkrétním člověkem (lidmi).

        0 0
        • fousek  

          To je zajimavy kriterium vyberu kola

          0 0
          • alinceb  

            Co je na tom divnýho? Pokud máš partu lidí, kteří jezdí lehké XC na HT, a víš, že budeš většinu času jezdit s nima, přestože máš třeba radši AM, tak si koupíš radši taky XC HT nebo FS, abys za nima nemusel funět na houpacím a těžkém AM 160/160.

            0 0
    • ps.slon  

      Zdarec, vyzkoušej prodejnu Velo Hanák v Brně. Kupoval jsem u nich kolo a mám ty nejlepší zkušenosti. Samozřejmostí je záruční servis zdarma a opravdu ho dělají, je to poznat na seřízení řazení a brzd. Stejnou zkušenost mám s firmou Cyklos Brno na Vodní ulici, od nich mám kolo taky. Neboj se kol GT, rámy jsou pevné a slabší komponenty postupně obměníš, až přestanou fungovat. Myslím si, že u Hanáka by Ti při koupi bez problémů vyměnily vidlici za lepší s doplatkem, ale tu původní by mohli vzít protiúčtem. Na to by ses ale musel domluvit. Jinak v okolí Brna jsou nádherné vyjížďky po lesních cestách, takže za mne mtb, rozhodně ne trek.

      0 0
      • Donald  

        ahoj,

        Hankákovi jako svému jmenovci jsem psal také a nabídl mi toto kolo:

        http://www.velohanak.cz/…q-700–2009-/

        snažil jsem se najít si použitou vidlici, ale moc se mi nedařilo, proto jsem měl ke kolu trošku despekt. ale k Hanákovi jsem se plánoval také podívat.

        0 0
        • kycis  

          Za desitku celkem slusne osazene, ale pise ze ma jen 19,5 a 21, takze jestli mas 175 cm, bude ti to velky. Na to taky pozor, at ti nejakej prodejce nevnuti blbou velikost jen aby prodal co ma skladem.

          0 0
          • Donald  

            jj, teď jsem na to konečně trochu kouknul a máš pravdu, 19.5 je velké. škoda, už jsem byl skoro pro něj rozhodnutý:-(

            0 0
        • Patar  

          Vidlice a náboje jsou pro Vás nepoužitelné , rovněž velikost.

          0 0
          • Donald  

            byl jsem se u Pana Hanáka podívat osobně a nabídl mi felta Q720. Když pominu, že je celé bílé, cena je malinko nad limitem (15999) a recenze co jsem našel není příliš lichotivá

            http://www.bikeradar.com/…720–11–40623

            tak pan Hanák byl velmi ochotný a už jen proto bych o kole uvažoval:-)

            můžete mi ještě dát poslední radu, zda je to alespoň trochu v pořádku? Děkuji

            http://www.velohanak.cz/…q-720–2011-/

            0 0
            • Patar  

              Pokud na tom Ivan provede dobře předprodejní servis , není to špatná volba. I když za ty peníze by tam mohla být i vidlice RAIDON. V této kategorii stavíme na rámech Q900 v metalíze terakota.

              0 0
            • alinceb  

              Velice slabá sada opticky „vylepšená“ SLX šaltrem, těžká a nefunkční vidlice, těžká bižu, špatně utěsněné náboje a celková váha kolem 13kg…ale kdo chce kam, pomozme mu tam – klidně si ho kup, jezdit na tom půjde.

              Jak jsem už psal – teď řeším stavbu ve stejné cenové relaci (16tis.) a vybavení bude Epicon 2011, lehký rám, lehká kola na průmyslech, kompletní sada Deore s HTII klikama a celková váha kolem 11kg.

              Ale když si nenecháš poradit, tak se nedá nic dělat…:(

              0 0
              • Donald  

                No, já vím, že mi tu byla nabízená stavba kola. Já to chtěl rešit osbním nákupem a vyzkoušením si kola. Jelikož se nevyznám v komponentech, přišel jsem sem na forum pro nějakou radu. Z diskuse jsem už pochopil, že do 15000 asi pořádné kolo v shopu nekoupím. Proto se snažím najít „nejmenší zlo“. Snažil jsem se najít v brně nějaké kolo, na které mi tu aslepoň někdo kývne, což je velmi náročné. Dokážu si představit, že mnou vylepovaná kola jsou pro vás na první pohled děsná:). Každý se orientuje v něčem jiném. Navíc při včerejší skoro hodinové diskusi s panem Hanákem mě šokovala životnost komponentů. já na starém favoritovi najezdil snad 10000 km bez jakýchkoliv oprav a tady se mluví o životnosti řetězu 1500km. S prominutím, ale wtf? za takové peníze?

                0 0
                • roman 3D  

                  co bych za to dal kdyby mě řetěz vydržel těch 1500 km:-)

                  0 0
                • Alibaba  

                  To víš, tržní ekonomika, to socialismus neznal. Spokojené jsou obě strany. Zákazník má zaručeně nejnovější – tudíž nejlepší, nejlehčí a nejfunkčnější tovar. Krátká životnost zaručuje ekonomickou stabilitu a umožňuje stálou produkci…(konec­konců kdo by chtěl „out“ přestárlé zboží používat, že).;-)

                  0 0
                  • alinceb  

                    Já klidně používám i morálně zastaralé vybavení (viz. moje F1)…:)

                    0 0
                    • Alibaba  

                      To je úpadek, co. Jak hluboko jsme klesli! Jednoho podobnýho taky mám, ovšem nižší šarže a v minulosti někým poslátanýho z kdečeho, takže pořád čeká, kdy se na něj vyspím. Ten tvůj je však pekelně hříšnej! ;-)

                      0 0
                • Alibaba  

                  Mimochodem, já mám rám 18 let, vidli 15, některý komponenty 16 a 14 let. Se mnou by to ta globální ekonomika dopracovala…

                  0 0
                • alinceb  

                  Ty se v tom teda nevyznáš, to chápeme, ale na druhou stranu ti radíme, na koho se obrátit, aby ti postavil solidní kolo za tu cenu a ty to odmítáš. Pak ti opravdu není pomoci. Za 15k se dá postavit solidní kolo, jen musíš vědět z čeho a mít dobré zdroje komponentů. A taky nevím, co si slibuješ od osobního nákupu. Pokud si změříš tělesné rozměry a udáš, jak moc pohodlný posed na kole chceš, tak ti maajkee nebo scalar postaví kolo přesně na míru a přesně v cenovém limitu…;) Kde ho pak budeš servisovat, je čistě na tobě. Já bych teda doporučil ten RK cyklos.

                  Životnost spotřebáku je hodně sporná. Řetěz na mtb ti může vydržet 500km a nebo taky 5000km, podle toho, jak se k němu chováš, jak mažeš, jak čistíš, jak řadíš, jestli jezdíš frekvenčně nebo silově. A to samé platí +/- pro celý pohon…;)

                  0 0
                  • Donald  

                    proč jsem chtěl kolo koupit osobně je jednoduché. I když jsou zde reference na třeba scalara dobré, tak jezdit mu to pak případně omlátit o hlavu do budějovic se mi chtít nebude. Bohužel mám zkušenost, že minimálně polovinu veškerých nákupů musí člověk vrátit nebo reklamovat. Proto nakupuju „blízko“, abych mohl obchodníka seřvat osobně. Po telefonu je to každému úplně jedno. Takže asi tak.

                    0 0
                    • Lišák  

                      Kontaktuj Patara. Je v Brně, kolo Ti postaví podle dohody, bude mít neošizené a vyvážené komponenty.

                      Takže asi tak.

                      0 0
                      • alinceb  

                        +1 Hotovka v dané relaci je vždycky nějak ošizená a pak lacině navoněná (třeba šaltr o 2 třídy lepší než zbytek výbavy).

                        0 0
                      • maajkee  

                        A tobě se ty jejich stavby líběj?

                        Mně to příjde všechno alá ranný devadesátky.

                        0 0
                        • felix.org  

                          Seš tady dost dlouho na to, abys věděl, že web je dlouho neaktualizovanej, že ho neživí, že přes samou práci, tříletej servis zdarma a bůhví co ještě, není čas se jím zabývat :-D

                          Ale neboj, za chvíli ti to vysvětlí sám :-D

                          0 0
                    • felix.org  

                      Ty musíš mít ukrutnou smůlu a musíš být zlej sen všech obchodníků, že minimálně 50% zboží reklamuješ nebo vracíš…ale to jen tak na okraj :-)

                      Osobní nákup kola může být i kontraproduk­tivní. Nemám obavy o to, že by ti scalar nebo maajkee postavili kolo např. v nevhodné velikosti. Ale jak se sám můžeš přesvědčit u spousty kol tady na fóru, tak v kamenném obchodě se to klidně stát může…

                      0 0
                      • alinceb  

                        +1

                        Jde hlavně o to, že maajke i scalar kupují komponenty přímo na dané kolo (až na výjimky, které se vyplatí koupit „do foroty“), takže se ti nestane, že by ti nutili špatnou velikost rámu, protože se jim prostě zrovna válí na skladě a nemůžou se jí zbavit.

                        Zrovna včera jsem viděl v jednom servisu Cannondale Scalpel, který si jeden nešťastník koupil v nejmenovaném velice prestižním obchodě, a prodejce mu vnutil větší velikost, protože jinou na skladě neměl a aby mu kolo aspoň trošku bylo, tak mu vyměnil představec za kratší, který ovšem kupující musel zaplatit (2000Kč)!!! To je u mě neskonalá drzost! Btw. bavíme se o kole za řádově 100+ tis. Kč…

                        0 0
                      • Donald  

                        nevím jestli smůlu, ale při vybavování bytu to bylo řekl bych cca 75%. a to jsme do toho investovali spoustu peněz.

                        0 0
                • Ossis  

                  Otázka zní – jak a kudy jsi jezdil na tom favoritovi…

                  0 0
                  • Donald  

                    tak já srovnávám nesrovatelné, favorit byl silnička ze 60. let. ale měl jsem jako dítě i horské kolo a také si nepamatuju, že bychom tam něco měnili. je fakt, že to nasazení nebylo nijak extrémní a že se všechno skřípalo nikdo neřešil. Tady už to asi nejde. Předpokládám, že komponenty u nových kol jsou těsně montované a lehce se můžou poškodit

                    0 0
              • Donald  

                poslední pokud jak tě přesvědčit na nestavěné kolo:-)

                http://pcshop.pells.cz/…_d26104.html

                za 17000. Jde to?

                0 0
                • alinceb  

                  To už je lepší. Jediné mínus jsou Véčka, ale to by v tvém případě nemusel být výrazný problém…;)

                  0 0
                  • Donald  

                    konečně:-), jen jsem se dostal z původních 12000 za Scotta na 17000:-). Ještě jeden lamerský dotaz. Kdyby mě ježdění nějak extra chytlo, jde později vyměnit brzdy?

                    0 0
                    • maajkee  

                      Všechno jde, jde jen o to, že to pak bývá o něco vyšší investice než připlatit si při koupi.

                      0 0
                      • alinceb  

                        Michale, tak sem postni rozpočet, který si dal mě, ať vidí, co jde za ty prachy postavit…;)

                        0 0
                        • maajkee  

                          Rozpočet je vždycky individuální a odvíjí se od momentální nabídky dílů, protože ceny se mění, jde o požadavky na využití kola, požadavky na hmotnost, takže každý rozpočet se liší a nerad bych tady napsal prototyp kola o kterým by si pak lidi mysleli že si můžou objednat 10 kusů a prodat je pak se ziskem :)

                          Nicméně hrubý nástřel tvé stavby za cca 16 (16,5) tisíc.

                          Rám No Saint Angel 2011

                          vidlice Epicon LOD 2011

                          výbava Deore včetně klik s dutou osou HTII

                          Zapletená kola na prům ložiskách s ráfkama Alexrims RX24

                          cca 1800g pár.

                          Komponenty Cannondale C3.

                          0 0
                    • felix.org  

                      Jde, společně s kolama, pokud nemají náboje na kotouče, což asi nemají.

                      0 0
    • siafu  

      z těch kol, co ti doporučili, by se mi nelíbilo ani jedno

      lepší mi přijde již uvedený Kellys Magic Master a Felt Q920, pak třeba Felt Q620 Deore, Mongoose Meteore Comp a Felt Q820

      moje volba by byla MTB, rychlost netřeba řešit, protože mi připadá, že na treku jezdí lidi víc na pohodu, takže na bajku je třeba předjíždím.

      Větší výběr oblečení má např. Hobbysport, cykloworld, Šírer, bikezone, XCR, ale klidně můžeš zkusit i Hervis – aspoň loni tam měli i oblečení Nalini, rukavice Chiba… – takže něco vybrat se tam dá

      Servis se dá domluvit v RK Cyklos.

      0 0
      • Donald  

        Děkuji za rady tobě i Azmirovi. Vámi zmíněná kola vypadají na první pohled opravdu lépe vybavena než mně nabídnutá. Musím se nad tím zamyslet a hlavně se podívat, zda se dají koupit někde v Brně. Zasílat si kolo odněkud zdaleka se mi moc nechce.

        0 0
        • siafu  

          Mongoose a Felta za podobné ceny v Brně asi neseženeš, Kellyse prodává eurobikes. Pokud je manželka nižší postavy, tak nejmenší velikost 17.5" může být problém.

          0 0
          • Donald  

            to už jsem také zjistil. jak je na tom kellys jako značka. Nikde jsem je neviděl. Navíc ta cena za letošní model je podivně nízká. Není to někde zase ošizené, aby se dostali na tuto cenu? U felta mi byl panem Hanákem chválen rám, že je pevný, nekřiví se a tím pádem to pěkně brzdí.

            0 0
            • siafu  

              Kellys beru jako takový střed na úrovni Superior, Author, Pells, Apache, MRX apod. a v nižší střední třídě proč ne? Ten Pells je taky dobrej, pokud ti nevadí véčka a 27sp – zase pokud budeš chtít přejít na kotouče, tak zřejmě budeš muset pořešit náby, pokud tam není aspoň CL verze nebo rovnou pořídit nové záplety = další investice :)

              no takže ten Kellys, Pells je osazený vcelku slušně z toho, co se dá v Brně běžně sehnat nebo zkus oslovit Patara, co by byl schopen postavit…

              0 0
    • jan.pernik  

      Ze své zkušenosti bych ti řekl toto: ať koupíš jakékoliv kolo, tak manželka bude z 95% jezdit z donucení. Proto je jakákoliv investice do kola, které si nevybere sama a z vlastní touhy, úplně zbytečná. Nepočítej s tím, že pojede do kopce, nebo přes kořeny, nebo že pojede rychle. Základní kritérium je pohodlnost. Pro ženské jsou ideální kola tzv. holandského typu. Manželka si nakonec vybrala toto: http://www.dahon.com/…2011/ciao-p7 a pokud je to rovina, tak je spokojená. Má to výhodu, že to složíš a hodíš do kufru auta včetně ostatní bagáže. Ač je to skládačka tak to má dobré převody, takže to i dobře jede i v mírném kopci. Jinak pro dámy je asi ideální něco takového: http://www.retro-bike.cz/…ska-kola-28q a na tom může jezdit do 90 Tobě ráno pro rohlíky.

      Sorry za ostřejší tón, ale pokud si nepůjde vybrat sama a bez tebe, tak to kolo chce jen kvůli tobě (ještě opojená láskou z nedávné svatby).

      0 0
      • Jirka_J1  

        no tak s tady těma kolama pro babu na vylety nevim nevim, bude to strasne tezky a aji kvuli posedu to vubec nepojede trochu foukne a bude stat to ji spis otravy vylet nebo vyjizdku

        0 0
      • alinceb  

        Jak souvisí svatba s láskou?

        0 0
      • MlokCZ  

        Pokud na kole jezdit nějaká nechce, tak je nesmysl ji do toho nutit a nejlepší je nepořizovat kolo žádné.

        Ty kola z odkazu jsou tak akorát dobrá na to, aby odradila ty co jezdit chtějí.

        Širokým obloukem bych se tomu vyhnul.

        PS: Ta moje si ani jedno ze svojich kol sama nevybrala a je přesto maximálně spokojená (kola ji sedí jak velikostí, tak zaměřením pro to co jezdí). Do kopce klidně jede, přes kořeny taky (i když ne těžší technické věci), jen s tou rychlostí je to horší (prostě si ale jede svoje pomalé tempo a klidně tak dojede i 100km+).

        0 0
      • Donald  

        :-) dobrý reakce. Pravda je taková, že právě manželka je ta, kdo chce začít pořádně jezdit na kole. No a na mně nechala výběr kola. Jestli budeme jezdit nebo ne, to je otázka jiná:-)

        0 0
        • jan.pernik  

          No do prvního dítěte :-) a prej před děckama je sport spíš na škodu :-D

          0 0
      • maajkee  

        To jsou kecy ty vole :/

        Každá ženská musí být stejná jako ta tvoje? To by ten svět stál ale za hovno…

        0 0
      • DragON  

        Dobrý nesmysly :-D :-D :-D. Tydle kola sou dobrý na ježdění po rovině pro rohlíky nebo na kafe, o tom žádná, ale pokud vjede s babou na takovýmhle kole mimo asfalt, nedej bože do kopců tak bude mít hodně velkej problém :-D.

        0 0
      • DragON  

        Dobrý nesmysly :-D :-D :-D. Tydle kola sou dobrý na ježdění po rovině pro rohlíky nebo na kafe, o tom žádná, ale pokud vjede s babou na takovýmhle kole mimo asfalt, nedej bože do kopců tak bude mít hodně velkej problém :-D.

        0 0
      • DragON  

        Na ježdění někde po městě na kafíčko dobrý, ale jak babu na takovýmhle kole vezme mimo asfalt, nedej bože do kopců, tak bude mít veeeelkej problém (mluvím skoro z vlastí zkušenosti :-D)

        0 0
        • DragON  

          Sorry, dvakrát by to stačilo :-D :-D, nějak mi zlobí načítání…

          0 0
      • pepek  

        .

        0 0
      • pepek  

        tak manželka bude z 95% jezdit z donucení – to ti věřím, na té skládačce by jel asi každý jen pod hrozbou hrubého násilí.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.