Tak se na Eurobiku s radary „roztrhl pytel“. Po Brytonu také novinka od Magene s integrovaným zadním světlem.
Porovnání s Garminem RTL515
Tak se na Eurobiku s radary „roztrhl pytel“. Po Brytonu také novinka od Magene s integrovaným zadním světlem.
Porovnání s Garminem RTL515
Jsem zvědavý. Třeba výdrž u Brytonu vypadá líp než u Garminu, což je jeho jediná vada (za mě)
Ta leštěná povrchová úprava je sice pěkná na pohled (po vybalení…), ale extrémně nepraktická. Po pár jízdách, resp. pár setřeních prachu či nedejbože bahna, to bude vypadat strašně.
Taky jsem si hned říkal, že ten naleštěnej povrch není moc optimální na ten provoz a že to bude za chvilku pěkně odřené. Nic pro „leštiče“ a kontrolory každého škrábance na kole:)
K tomu celkem překvapili dost sebevědomou cenou 129 USD (čekal jsem trochu nižší).
Super, ze do toho Magene šláplo.
Za mě je teda zatím velké minus, že magene má jan 20 lumenu, oproti 65, ktere ma Garmin při blikání.
Když jedu autem, tak ta změna v intenzitě je krásně vidět.
Uvidíme, s čím přijde Garmin v nové verzi ( hlavně snad USB C) a jak rychle budou inovovat Magene a Bryton
Garmin asi nic „nového“ teď řešit nebude – mají 315 bez světla, mají funkční a zaběhlou 515 (kde asi jediným problémem, na co by se dalo stěžovat je, že nemá USB-C), mají nově 715 s kamerou, kde je potřeba vychytat dost problémků hlavně v rámci přenosu záznamů (přes wifi je to šíleně pomalé).
U Magene se mi líbí možnost nastavit si přes aplikaci tu rychlost blikání či pulzu, ale taky mne štve jen těch 20 lumenů. Třeba do mlhy/raního oparu, či na silnici za letního světla je to podle mne celkem málo.
No 515 je tu od roku 2020, takze bych cekal, kdyz ted vychazeji nove Edge s usb c, ze prijde i varia 315/515 s usb c.
Dokud nezvyssi vydrz tak moc nedava vyznam vydat novejsi verzi. Tech moznosti, jak rozumne vylepsit radar moc neni.
By museli pridat vahu a velikost, nebo snizit intenzitu blikani. Technolocicky vyrazne lepsi akec neni zatim.
hezká recenze.
zjistil jsem, že pro mě nepoužitelná záležitost: bliká pouze při detekci prvního auta z kolony. když jede 5 aut za sebou, nebliká při průjezdu každého (na rozdíl od garminu). rozbliká se až odjezdu této kolony a příjezdu dalšího auta. kuk 8:25
Led-expert bude prodávat.
Tady ta cena už vypadá lépe. Alík mi pořád tlačil cenu stejnou jako za Garmin radar.
Je to tak, při srovnatelných cenách samozřejmě není důvod nekoupit osvědčený výrobek…
Další zajímavá recenze, tentokrát s Wahoo
Pekna cena .
To asi jo, ale teď byl v Decathlon za 3500 Radar od Garminu, což už není takový rozdil
No uz neni .Za ty penize bych ho vzal .
Ok, tak není za 3,5 ale pořád se dá koupit za 3,9. To snad není až tak brutální rozdíl. O 1000 víc jak levnější, zatím mě tak otestovaná, konkurence. Pořád bych šel raději do Garminu
tak to je zajímavý, na Aliexpressu jsem nenašel levnější než nějakých 150USD. Mám cukání vyzkoušet kdyby jenom kvůli USB-C.
Jo, na Alíku je to nějaký drahý.
Tak ten odkaz tu máš ode mě už skoro měsíc. ;o)
jojo, já tohle vlákno nějak přestal sledovat a teď do něj vlezl. Credits to Milan ;-)
Dle všeho ten čínský radar neumí ANT+ zadní světlo, což by někomu s Garminem mohlo vadit. Jinak na první pohled vypadá funkčně. Už je skladem u led-experta.
No, GP Lama to ANT+ světlo uvádí, tak nevím…
jj, to jsem přehlédl. Tak Ant+ světlo to umí. Tak za ty peníze asi dobré ????
Vzal jsem Garmina cena v Decthlonu je nyni 3899 kc .
Zajímavá praktická recenze se srovnáním s Varia Radary, včetně pohledu z auta a dalších funkcionalit…
SeeMee (= Magene) 508
Ta viditelnost ve dne je ve srovnání s Garminem tragická. Z mého pohledu právě tato věc Magene oproti Garminu nejvíce potápí.
Přesně. To byl důvod vzít Garmin.
Což je dobře…Zvlášť když to experti vozej na cyklostezce…
Cast problemu bych videl i v garminu (cyklopocitaci), protoze kdyz dat automaticky rezim, tak to takhle nesmyslne sviti. Nastesti po setmeni pouziva, alespon v zadu, vice oci setrici rezim.
U nás většina lidí na stezce jezdí buď bez světla nebo se stroboskopem v předu, který vyvolá epileptický záchvat. Takže za mě zlatý garmin. Pravda je, že slabší režim by to mít mohlo. Řešení je to dát do kapsy dresu I tam to svítí dost.
Real world test
Nemate někdo zkušenosti, jestli tyhle radary fungují přes appku na Andtoid mobilu? Myslím funkce, nikoli jen nastavení. U Garminu myslím, že jo, u Magene si recenze protiřečí.
Nechám si jeden z nich dát k Vánocům ????.
Díky
Jako jestli funguje Magene radar s aplikací od Garmina? I kdyby jo, tak bych na to nespoléhal, Garmin to může v aktualizaci aplikace zarazit. Pokud chceš aplikaci na mobil a Magene nemá vlastní, tak bych radši koupil Garmin radar.
Díky, já mám za to, že jsou i aplikace 3.stran. Ale Garmin je asi tutovka, ověřená. Akorát ta cena… ????
Pokud se něco nezměnilo a neobjevilo se něco nového, tak jediná použitelná aplikace třetí strany je Ride With GPS a ta je v neplaceném modu hodně omezená a předplatné není úplně levné. A i tahle aplikace je psaná pro Garmin a je otázka jak se autoři postaví k podpoře těch nových čínských radarů.
Mě zas přijde, že ta tisícovka navíc za Garmin, který už je v třetí generaci a je to roky odzkoušené, není tak moc.
Taky to můžeš koupit, ty aplikace na svým mobilu vyzkoušet a případně to vrátit.
Až si radar koupíš a několikrát se projedeš, tak ti cena za pořízení nepřijde vysoká
Koupil jsem, projel jsem (resp. jezdím) a i přesto mi cena stále připadá přemrštěná. Doufám, že se postupem času vyrojí více konkurence, to pro konečného uživatele nikdy není na škodu.
Projdi si tohle video od GPLama, tam máš vcelku všechny své otázky zodpovězené.
My Bike Radar Trafic prý funguje normálně, Garmin Varia aplikace asi fungovat nebude (když je jen pro Garmin).
Osobně největší problém vidím jen ve 20 lumenech maximální svítivosti a logice „zablikání“ jen na první auto z kolony – Garmin bliká po celou dobu detekce (což je samozřejmě daleko logičtější a vzhledem k viditelnosti správnější).
Jediná trochu „výhoda“ Magene je možnost si z jejich aplikace nastavit režim blikání/svícení/pulzu.
Taky je samozřejmě možné, že dalším firmwarem se může něco změnit či funkčně vylepšit, ale třeba tu maximální intenzitu to asi nevyřeší (to záleží, jestli tam jsou diody už teď puštěné na max, nebo mohou mít rezervu ve výkonu (pak by to ale zcela nepochybně snížilo výdrž baterie)
Takže dle mne je lepší nainstruovat Ježíška, ať vychytá nějakou dobru cenu na Varii a sežene tu :)
souhlas, oproti garminu má magene ty dvě nevýhody:
Blikání na auta může pořešit nový fw, Ale jako další nevýhodu vidím ten pootočený úchyt.
Chápu to dobře, že je to oproti garmin standardnímu držáku jinak?
Je to tvarově stejné, ale otočené o 90 stupňů. Takže třeba pevný držák na sedlovku pro Garmin nelze použít.
Díky super.
Ahoj,
tak jsem dostal k Vanocum Magene L508. Někdo tady zmiňoval, že je malá svítivost oproti Varii od Garminu. Já můžu říct jedině, že to svítí jako kráva, v tom bych problém neviděl. S čím ale bojuji je nastavení na mobilu. Jejich appka je jenom na nastavování, nikoliv operaci. A jsem asi blbej, ale nenašel jsem ani možnost update firmwaru, i když o tom v manualu píšou.
Může mi někdo doporučit nějaký vhodný komputer? Nikdy jsem žádný nepoužíval. Priorita je vizualizace toho radaru, ostatní věci nepotřebuji.V manualu je, že to musí umět komunikační protokol ANT+ (což umí např Mahene C406, ale v seznamu podporovaných není). Papírově mě vychází asi nejlépe Magene C406Pro, ale nikde jsem neviděl, jak tam na tom vypadá ta vizualizace radaru.
Budu rád za každé rady, v tomhle jsem lama. Děkuji moc a hezké svátky.
tak překvapils, co se týče svítivosti. právě z videí to nevypadalo…
za sebe doporučuji wahoo bolt. úžasný stroj. pípání – upozornění z radaru hlasité. nabíjení usb-c. dlouhá výdrž baterie.
chválené jsou garmin 540 (modelů mají víc), čeká se každou chvíli update.
Garmin uz predstavil model 540?
nn, právě že se čeká na update toho modelu
Jak se může čekat na update něčeho, co neexistuje?
ach, omlouvám se. samozřejmě, máte pravdu. současný model je 530. měl jsem za to, že 540…
Ještě jsem neslyšel, že by 540 někdo chválil.
Zajímalo by mě, kde se stále dokola berou úvahy o 540/840?
Z obchodního hlediska nemá Garmin důvod uvádět na trh nový model, dokud má ve skladech 530/830. A pořád je tu šance, že část zákazníků nevydrží čekat a připlatí si na 1040ku.
Takze taky Fenix 7 podla teba uviedli a pockali az potom, co vyskladnili zo skladu poslednu krabicku 6tiek – alebo ako si myslis ze funguje produktove planovanie a go-live?
Již od května se zde objevují zaručené zprávy ,že v létě se začnou prodávat. Je konec roku prd …
Ja tem zpravam verim. Jenom mohli rovnou napsat i ktere leto.
Jelikož vyjeli další modelovou řadu. Moc by jsem v to, že bude náhrada pro 530 i 830 moc nedoufal…
Jakou novou modelovou řadu vydal Garmin? O ničem nevím. Myslíš 1040?
Není to vlastně nová řada, je to explore 2
Ahoj, díky. Ty Wahoo jsou opravdu pěkné, ale to je teď trochu nad můj rozpočet.
Kup si ten Edge 130 Plus, co je teď na bazaru a můžeme tu diskuzi k výběru jednoduchého kompatibilního cyklopočítače ve vlákně k Magene Radaru zde ukončit…
I sem o Edge 130 Plus v době, kdy nebyla levnější alternativa s podporou radaru, uvažoval i když ta cena je za základní černobílý komp docela napálená, ale takovou výdrží baterie prostě ne.
AFAIK nejlevnější cyklokomp s podporou radaru je Bryton 420
Nebo ten C406Pro od Magene, měl by to od jedné značky. teď koukám na videa, jak to spolu chodí…
Svítí to jako kráva možná vůči nějakým obyčejným blikačkám. Ten výkon 20 lumenů se zná (je ve specifikaci Magene), vidět to určitě je, nicméně na 2km (jako u Garmina 510/515) to vidět není a nebude, někde v mlze či sněžení je to prostě furt výkon slušnější blikačky. Nicméně pro někoho, kdo jezdí převážně třeba po cyklostezkách, nebo někde tam, kde Varia i v režimu Peloton už může obtěžovat, to naopak může být celkem výhoda.
Vizualizace bude asi všude velmi podobná – pruh na levé nebo pravé straně (u některých počítačů nastavitelný), kde Ti to ukazuje počet, vzdálenost a rychlost aut (graficky), případně to ještě pípne při detekci (některé počítače i po uvolnění prostoru – když už žádné auto není v dosahu).
Samozřejmě je to „hezčí“ a výraznější na barevných displejích, úplně nejlépe je to asi výrazné na kompjutrech od Wahoo, kde se ten „pruh“ dá zapnout i na ty postranní LEDky.
Počítačů, které jedou přes ANT+ protokol vysílače/přijímače je spousta, ale ty musíš vybírat jen takové, které mají přímo v popisu přímo kompatibilitu s ANT+ radary (dělá Garmin, dělá Magene, dělá i Bryton) – a těch už je podstatně méně a jedná se o ty plně grafické a trochu vyspělejší (dražší) modely. Nicméně radar už umí i hodně starší modely jako Garmin Edge 520, 810, či malé 130 atd., levně jsou k dispozici i počítače od Bryton, starší Wahoo, Karoo atd. Případně samostatnej zobrazovač od Garminu (ale ten nepípá, což je celkem dost nevýhoda, podle mne).
Takže „zobrazovač“ se dá pořídit celkem levně, třeba i jako bazarovej kousek.
Magene radar nemám, ale předpokládám, že až nějakej novej firmware vyjde, tak se to v aplikaci objeví a bude možnost ho nainstalit. Nicméně u Magene bych počítal spíš nějakými vylepšeními aplikace či dalším nastavením blikání – ten protokol pro radary v rámci ANT+ musí zůstat defakto stejnej, aby ty radary byly kompatibilní v rámci základních funkcí pro všechny počítače, co je uměj.
Ač ortodoxní uživatel Garminu, tak musím doplnit, že i Wahoo má ofiko podporu radaru. Co většinou nemají ne-Garmin zařízení, je podpora ANT+ světel. Radar Garmin i ten čínský je i ANT+ zadní světlo. Jak funguje ovládání čínského světla nemohu posoudit, ale někde jsem četl, že s tím byly nějaké porodní problémy.
Ahoj,
díky moc za vyčerpávající odpověď, moc mi to pomohlo. Už se do toho dostávám, díky lidem jako ty.
Co se týká toho svícení, byla to moje subjektivní observace – prostě při zapnutí pod vánočním stromečkem jsem měl pocit, že mi to vypálilo oko :-). Určitě to svítí víc, než normal blikačky. Nicnémě, nemyslel jsem to jako srovnání s Garminem, který nemám, a tudíž nemohu soudit. Kdyby v Magene dodělali tu appku, aby to fungovalo s mobilem, bylo by to super, ale také v to moc nedoufám. Mám, co jsem dostal, a musím teď s tím pracovat :-). Z těch komputerů jsem nakonec vybral Magene C406Pro. Nechci dávat desetitisíce za komputer, to byl raději investoval něco do kola. Uvidíme, pak sem napíšu minirecenzi, jestli to bude někoho zajímat.
Tak osobní zkušenosti k tomuto radaru oceníme…
Ahoj,
S RTL515 jsem jezdil asi 2 roky, s L508 cca dva měsíce. Moje poznatky jsou ve zkratce následující:
Pokud by vás zajímaly detaily, dovolím si přidat odkaz na moji recenzi (v angličtině). Případné dotazy rád zodpovím ve zprávách.
Díky moc za zajímavé srovnání.
Myslím, že ovládat z Garminu by to mohlo jít přes Smart Bike Light datové pole. Akorát s tím měli nějaké trable, které by měly být opravitelné novým fw. Zkoušel to někdo?
Tak tu všichni dokola vyjmenovávají negativa Magene oproti Garminu tj. nižší svítivost, horší integraci atd. Co takhle vyzdvihnout i pozitiva a to dost zásadní. Magene se při delší nečinnosti dokáže uspat a opětovné probudit jízdou a dosti důležitá věc pro bezpečnost, Magene má brzdové světlo, tzn. každý vidí, že brzdíte.
Papirove dobra ficura ale v realu to nepotrebujes protoze status radaru vidis neustale na garminu. Takze kdyz neni aktivni jen ho zapnes. Vyjikecne se mu nechce a musis teda dat disable a enable.
vzhledem k tomu, že brzdový světlo na kole je naprostej nestandard, by mě zajímalo, kolik lidí to v reálu pochopí
Spis si položme otazku kdo to potrebuje vedet.
To že máte oba Garmin je asi každému jasné. To, že jste se hledali, až jste se našli je jasné každému také:-) Trošku mi připomínáte fanatické zastánce Intelu, když AMD přišlo na trh s novým Ryzenem a já si bláhově dovolil podpořit konkurenci a koupit si ho alespoň do pracovního PC (ač jsem v herním zůstal u Intelu). Konkurence nebyla, Intel stejně jako Garmin doslova ždímal zákazníka starými modely a vysokou cenou a bylo mu to buřt. Když si vzpomenu za kolik se Varia původně prodávala a proč právě kvůli vysoké ceně nejsou radary až tak rozšířené je to škoda. Přitom je to fakt perfektní věc, až mě trošku štve, že ho nemám i ve svém starším autě:-))
zapomněl sis vzít prášek? nevím, z čeho sis vyfantazíroval ty bláboly, jsem ten poslední, kdo by se dal označit jako fanatickej zastánce garminu…
jen říkám, že argumentovat brzdovým světlem na kole jako nějakou extra výhodou, je nesmysl, to je všechno
Já si myslím, že kdyby kdysi dávno byl internet, podobná diskuze by probíhala i u automobilů. Našla by se skupina lidí, co by tvrdila, že stačí když světlo svítí, že nepotřebuje při brždění přisvětlovat. No a ještě kdysi dávno by se našla další skupina lidí, co by tvrdila, že takový kočár tažený koňmi nemusí mít na sobě lucernu, že je to zbytečné…stejné diskuze byly u helem. Já tvrdím, že každá takováhle fičura, stejně jako samotný radar je výborná věc. Jak pro cyklistu, tak pro řidiče aut…
Ve městě, kde jezdí dost lidí už s nějakejma „chytrejma“ blikačkama, který maj též „brzdové“ světlo (nějaký decelerační pohybový senzor) to myslím řidiči chápu, nehledě na to, že pokud se blikačka prostě najednou víc rozsvítí, vždy je to pro řidiče důvod si toho lépe všimnout, případně se i zamyslet, proč se tomu tak stalo. Takže na specifické využití bych „brzdové“ světlo úplně nepodceňoval – pokud to skutečně slušně funguje.
Zda tahle funkce pro někoho vyváží ty ostatní spíše „nepřednosti“ (zde zmíněné) Magene vůči Varii či Brytonu, toť otázka…
Myslím, že lidi co nejezdí na kole, ale neví, že něco takového existuje. Mám 2 kolegy v kanclu a ti nemají ani páru o cyklo věcech, natož něco co detekuje že brzdíš. (podle mě je to jen naše skupina cyklo, ostatní vůbec netuší a je jím to úplně jedno, hlavně se neplést pod auta = je jejich). Je to o široké diskuzi, ale oni ani nejsou schopni odhadnout rychlost někoha na silničce, když třeba jsem schopný valit 40km/hod městem oni to v rozhodování přednosti, odbočka, apd. nejsou schopni vydedukovat, protože na kole prostě nejezdí. (znají jen babky na kole)
Ano, někomu, kdo na kole vyjede jednou za rok na dovolené (někde si půjčí nejlépe elektro) a udělá strašně náročný výlet do 20km vzdálené vesnice – tak ten samozřejmě neví ani o radarech (že se na kole něco takového používá), ani o nějakých blikačkách s gyrosenzorem (co simulují brzdu).
Nicméně obecně když si alespoň všimnou nějaké změny osvětlení, v tu chvíli vnímají cyklistu jako takového (což je prostě obecně žádoucí), ti vnímavější a hloubavější si třeba všimnou, že blikačka zesiluje svícení a když za tebou chvilkou jedou, tak je i napadne, že je to třeba kvůli brždění. Těmhle řidičům se to pak „uloží“, že něco takového existuje a pokud to uvidí znovu někde jinde, už ví co to je a proč to takhle svítí.
Prostě ty „brzdové“ funkce mi celkem dávají smysl tak i tak. Při ceně toho čipu s G senzorem 0.xx dolaru mi pak dává smysl to do těch lepších blikaček či radarů osazovat a vyladit tak, aby to co nejlépe fungovalo a lidi (řidiči) si na to zvykali.Prostě smysl to za mne má i když to není asi primární účel a funkce.
Nehledě na to, že tyhle „brzdové“ světla na kole už jsou tu pěknou řádku let a na lankových brzdách to fungovalo klasickým mikrospínačem – zatáhl si brzdu, lanko se posunulo i s ramínkem mikrospínače a dioda začala svítit (princip shodný s autem nebo motorkou).
Ja dam na kole 10k a autem 30k rocne a porad nemuzu prijit na to, k cemu by mi jako ridici byla informace, ze kolar brzdi. Nejedu s nim ve stejnem pruhu, takze situace je uplne jina nez s auty. Dulezite pro me je registrovat signaly, nebo pokusy, o zmeny smeru do/pres muj pruh. V tom brzdove svetlo je k nicemu.
No, já si myslím vcelku opak – že když se v provozu střetneš jako řidič i jako cyklista s jiným cyklistou, který takto může dát najevo, že brzdí, není úplně špatná myšlenka. Zvlášt (u zde celkem opovrhované a trochu upozaděné) cílové skupiny takovýchto věcí – tedy komuterů, dojížďěčů – prostě lidí, co jezděj třeba denně na kole do/z práce, po městských cyklostezkách, cyklopruzích, prostě tam, kde se jejich jízda celkem často „potkává“ s auty či jinými cyklisty. Nebo mi chceš říct, že pokud před Tebou auto celkem „bezdůvodně“ brzdí, není to pro Tebe signál, že bys měl asi brzdit též, protože třeba něco nenadálého a nečekaného na silnici (díra, větev, kaluž oleje, střepy atd…)? Jen to u kol není obvyklé a lidi zatím nemaj „návyk“ na to reagovat.
Že začínám vídat lidi s helmama, co mají „blinkry“ nebo mají právě světla s „brzdovkou“ je pro mne jenom dobře, protože to myslím význam má a na tom nic nezmění ani informace, jestli ty konkrétně najedeš 10kkm na kole a 30kkm v autě.
Ono před mnoha lety, když právě Garmin „vylezl“ s radarem, tak místní zasloužilé osazenstvo na to většinou také kroutilo hlavou, že takováhle pí*ovina mu na kolo nesmí, že to je totální blbost a nesmysl, že to je od Garminu výkřik do tmy atp.
A dnes? Radar má hodně velké procento lidí, kteří na silnici jezděj pravidelně, často a hodně a vůbec nikdo se tomu ani nesměje, ani nediví. Naopak se ze zkušeností zjistilo, že je to bezpečnostně výtečná a pro majitele návyková věc a spíš je „divnej“ ten, který jezdí opravdu hodně v provozu a nechce se mu do něj investovat, nebo má nějaký jiný důvod, proč ho nemít a nepoužívat.
Můj názor…
ono to opravdu neřeší, ani nepoznají. (prostě to bliká, nebo ne)
Funkci standby jsem uvedl jako poslední bod. :-)
Brzdové světlo jsem při jízdě zkoušel a nefungovalo mi. Sledoval jsem to ale při předchozí verzi firmwaru. Vyzkouším příště.
Brzdové světlo je nesmysl.
Neřekl bych že je brzdové světlo na kole nesmysl.
Jedu třeba na vyjížďce s kamarádem a když jsem vepředu tak docela hezky vidí když šáhnu na brzdy a může reagovat mnohem lépe než kdybych nic takového neměl.
No a na silnici si toho řidiči myslím také všimnou a když to zrovna nejsou bezohledná hovada tak možná také zbystří.
Za mě to je dobrá funkce a používám jí.
nevšimnou se tvého poselství, žes sáhl na brzdu, protože to vůbec nepředpokládají. Jestli chceš, aby tě řidič registroval, tak musíš mít světlo nebo blikačku zapnutou furt.
Mám blikačku která normálně svítí a když přibrzdím tak se rozsvítí ještě jedna,silnější dioda.
Je to dost viditelné.
To je možné, ale vzhledem k výše řečenému je to pro řidiče informace k ničemu, protože neví o co běží.
Jak to mají udělané? Nějaké senzory zrychlení/gyro? Co jsem zatím viděl, tak to reagovalo zpožděně, aktivovaly to nerovnosti apod. Jedno čínské zadní světlo (ne čínský radar) dokonce svítilo i při rozjezdu. A když někdo čumí jinam než dopředu, tak jej brzdové světlo nezachrání…
Jak to mají udělané nevím,ale je to Sigma Blaze.
Funguje dobře.
Běžný senzor zrychlení, třeba na Sigmě Blaze funguje, nebojím se říci, excelentně.
Brzdové světlo ve vztahu kolo – kolo nevím, moc bych tomu význam neprikladal, ale ve vztahu kolo-auto je to naprosto k ničemu. Mimo toho, že část řidičů sice možná zaregistruje změnu blikání, ale nebudou tušit proč, je hlavní důvod účinnost brzd. Každé auto má brzdné zpomalení násobně větší, takže pokud řidič nekouká někam úplně mimo, zpomalí bez nejmenších problému na výrazně kratší dráze než kolo.
To ale musite jet dost za sebou, polid se jede klasicky v haku tak nemas sanci zareagovat i kdyby se to rozsvitilo ihned, coz se nedeje.
V háku nejezdíme,primárně se to hodí v terénu.
:D
Včera jsem jel za čínským radarem – chaoticky zapínal LEDky, nevím jestli to bylo brždění nebo jen specifické blikání. Prostě strašný světelný bordel, takže ani nevíš, že jede třeba auto (nemáš-li svůj Varia radar :-).
Ti nevím, co jsi viděl. Já projížděl předevčírem Magene radar a fungovalo to parádně. Dcera jela za mnou a hlásila světelné efekty ????.
Díky za srovnání
Pokud je reálná výdrž menší, tak je pro mě Magene nesmysl. Pravidelné se u Garminu dostávám k horní hranici výdrže a dojizdim s téměř prázdnou baterkou, takže další zkrácení doby, po kterou funguje, by bylo hodně nemilé
To jezdíš sakra dlouhý švihy…
V létě není problém 5h+ dlouhé švihy čistého času, ale chápu že každý to má jinak
Hodnotím to čistě podle sebe
HK – Plzeň Varia dala na jedno nabití
249.26km (čas pohybu 9:53:35).
Teploty letní.
A režim?
Denní svícení.
Špatně zařazeno
Tak Bryton Gardia R300 dnes dorazil. Recenzi budu aktualizovat zde.
V rodném jazyce by to nebylo?
Asi ho baví dělat obsah v angličtině a navíc asi i záměrně kvůli širšímu publiku a dalším možnostem… ;o)
Naučit se používat překladač?
Deepl je velmi dobrý
Extension pro Firefox (je i pro Chrome) Google Translator sice asi není tak přesné, ale za to stačí pravý klik na obrazovku, vybrat přeložit stránku Google Translator a otevře se nový panel s přeloženou celou stránkou (funguje na 95% stránek, kde nejsou nějaké speciální efekty, animace a další „složitosti“).
Ke Gardii – také se těším na dlouhodobější srovnání vůči Varii (hlavně spolehlivost detekce, false positive/negative porovnání a výdrž) – Gardia se mi líbí ještě více, než můj Garmin.
Doporucuji se naucit AJ nebo aspon zacit pouzivat prekladace, ktere dneska funguji paradne. Znalost AJ cloveku neskutecne rozsiri obzory a povazuju to za nejlepsi vec, co jsem se kdy naucil.
Mluvím německy a jelikož dělám u Bosche, tak nemám problém :D
Nemcina je samozrejme super, mrzi me, ze za ty roky, co jsem se ji ucil, neumim nic (taky je vyrazne tezsi nez anglina). Ale v AJ je k dispozici mnohem vice znalosti a informaci na par kliknuti :-)
Už nemám po Němčině a dvou malých dětech mentální kapacitu ba další jazyk. Základy mám, ale na čtení článků to není
tak tento kousek vypadá jako game changer v oblasti radarů. ta svítivost, deklarovaná výdrž (jak píšeš, nutno brát s rezervou), usb-c, cena atd. může s garminem dobře zamávat. bylo by good, kdybys dal na denním světle nasměroval kameru na garmina i brytona – za blikání světel
Pekna prace! Diky.
Právě jsem publikoval video recenzi (ENG). Na mluveném slově musím ještě zapracovat. Budu rád za vaši zpětnou vazbu.
Zpětná vazba. Když ENG mluvím jak retard, publikuji v rodném jazyce a radar před recenzí umeju, nebo si koupím blatník.
:D konstruktivní kritika
Konstruktivní reakce, na YouTube je spoustu lidí, kteří mluví o několik tříd hůře a ještě nemají ani obsah… ;o)
Tak zase tohle je celkem pochopitelné – českou recenzi (celkem zajímavou, protože třeba přímé porovnání skutečně z terénu výdrže a funkce Varie oproti Gardii opravdu moc nenajdeš) si pustěj maximáně češi (pár set, možná tisíc lidí, víc ne…), zatímco recenzi v angličtině tu můžou vidět úplně jiné čísla lidí. I když není angličtina asi zrovna výstavní, anglicky mluvící lidi to pochopí a rozumí, nehledě na to, že z automatického překladače na YT angl. vs jiný jazyk lezou rozhodně srozumitelnější výsledky, než nativně z češtiny do angličtiny či jiného jazyka.
Za mne palec hore – kritizovat někoho, že něco dělá (byť né třeba v začátcích úplně profesionálně) je hrozně jednoduché, ale většinou kritizují ti, co nikdy nic takového nezkoušeli udělat.
Ono to prostě pár hodin práce natočit, sestříhat, namluvit, otitulkovat… docela je. Že je odkaz na recenzi tady, je taky logické a pochopitelné – autor chce co největší dosah (asi to nebude postovat na fóra o vyšívání) a předpokládám, že chce oslovit co nejvíce lidí, které to může zajímat = udělat si další sledovatele a podělit se s nějakými zkušenostmi.
Za mne win/win, nemám s tím problém a už jsem si dal odběr.
Kdyby sám nenapsal tu větu o mluveném slově, video bych pravděpodobně ani neotevřel a určitě bych nenapsal co sem napsal. :-) Maximálně+ bych se podivil proč nemluví jak mu zobák narost (a nedal v anglický verzi jen popisek a titulky)
ENG absolutne v pohode a recenze take :-)
No už jsem slyšel horší https://youtu.be/pzYjpQ613CQ?t=20 https://youtu.be/IlYM63uVixY?t=99 :D
Tak teď nevím, jestli je horší jeho angličtina nebo čeština.
Angličtina naprosto adekvátní účelu, to neřeš. S umytím bych souhlasil, s blatníkem ne :-D
Paráda, díky za recenzi. Škoda té výdrže u Gardia (třeba poladí ve firmware), jinak to nevypadá nejhůř.
pěkná recenze a dobrá, plynulá a srozumitelná angličtina, palec hore
ani mě se nelíbila recenze špinavého brytonu. navíc, v úvodu videa jsi jej měl čistý, naopak na špinavém kole. stačilo se zmínit, žes jej recenzoval na těch 120 mílích/ 200 km – jak někde probliklo. no prostě působilo to rušivě.
jinak dobrý, dal sis práci.
zaujala mě zmínka možnosti nastavení blikání na tachometrech garmin, hammerhead. negoval jsi (správně) wahoo.
ale už jsi nezmínil, které tachometry jsou s brytonem kompatibilní. – abys někoho neodradil od koupě toho pro mě perfektního wahoo…
Špinavý radar = testovaný v reálu, ne někde na stole :) (to jsem vůbec nevnímal).
Že Wahoo neumí Light Networks (minimálně v podobě potřebné pro nastavení režimů radaru z počítače) tam padlo – taky žádný problém.
Které počítače jsou s Brytonem kompatibilní vyplývá logicky z věci, které počítače umí s radarem obecně pracovat (protože ten ANT+ protokol pro radar je stejný a zobrazování tedy též).
Počítačů, které radar v současnosti „umí“ je tedy v rámci mnoha značek (u Garminů včetně hodinek) mnoho, pokud to pronásobíme i spoustou modelových řad a to i pár let starých, vyjde mi nahrubo, že radar „umí“ možná 20 i více počítačů či hodinek napříč značkami. A to jsem ani nezahrnul tu celkem málo zmapovanou „čínu“, kde těch modelů, deklarujích podporu radarů taky pár je. Nicméně kompatibilita pro radar se dá během dvou minut asi dobře najít na webu výrobců počítačů.
Trochu odbočím – vcelku mne dost překvapuje (a i udivuje), kolik lidí (i ze zdejšího fóra – tedy s předpokladem, že docela jezdí a o problematiku se trochu zajímají) si kupuje radar „naslepo“ a pak teprve zjišťuje či pokládá dotazy, co vlastně za počítač či zařízení na provoz radaru potřebují a jak to vlastně celé funguje.
Tak trochu analogie, jako – koupím si modem, protože je prej dobrej a pak teprve začnu zjišťovat, jestli jsem připojenej DSLkem, UTPéčkem, optikou nebo vzduchem a mám tak velikou šanci, že mi ten modem bude trochu na houby, pokud něco dalšího nedokoupím nebo neobjednám…
Půlku věcí tady shrnul výborně Virtualcop (díky). Pár věcí si dovolím okomentovat.
Radar jsem nechal špinavý zcela záměrně, aby bylo vidět, že jsem ho opravdu používal. Po natočení intra jsem ho umyl a pokračoval v natáčení.
Málo kdo si uvědomuje, jak náročné je plynule mluvit do kamery v cizím jazyce. Vím, že tam jsou chyby i přesto, že jsem záběry natáčel několikrát. Je to jedno z prvních videí. Bude chvíli trvat, než se rozmluvím a začnu se cítit přirozeněji při mluvení do kamery. Jsem si jistý, že někteří členové zdejšího osazenstva by to nedali ani v češtině.
Kompatibilita vyplývá ze specifikací. A logicky, je to Bryton radar, takže asi bude kompatibilní, Bryton komputery.
Překvapují mě reakce komentující formu více než obsah. Např. minimální pozastavení nad tím, proč bylo představení produktu posunuto, dostal horší specifikace, a realita (výdrž baterie) je daleko za očekáváním.
Když to shrnu – koupil jsem produkt, který je dostupný jen na některých trzích (Itálie), přes týden ho testoval, natočil o něm video, které jej mimo jiné částečně srovnává s konkurenčními produkty… to všechno jako jeden z prvních na světě.
Bohužel se mi zase potvrdilo, že část Čechů patří mezi nejtoxičtější národy vůbec.
Právě tady ta toxicita mě odradila dělat ty recenze i v Češtině. Nemluvě o tom, že se to komerčně nevyplatí, protože jsme relativně malý trh.
Nebuď na*ranej – BF je známo tím, že je zde největší množství brblalů na centimetr čtvereční v republice a nikdy se nemáš šanci zavděčit všem, i kdybys přijel k někomu domu a udělal mu tam zdarma prezentaci a přednášku :)
K věci – hele a nezjišťoval si, zda ta výdrž baterie a další vlastnosti (vyšší false alarm) nemůže souviset s nějakou HW odlišností těch „demo“ jednotek?
Tedy mne napadá, zda právě posunutí termínu „vypuštění“ na globální trh či úprava specifikací výdrže baterky na různé režimy nemusí souviset s tím, že „finální“ verze bude ještě nějak HW poladěná a upravená (že se v tom prostě ještě mohu hrabat a upravovat) aby to z hlediska funkční a cenové konkurenceschopnosti vůči Garminu a Magene dávalo větší smysl?
Prostě zda „demo“ jednotka nemůže být opravdu HW/SW trochu jiná, než úplně finální verze.
Snažil jsem se k tomu něco zjistit právě od Brytonu a nebyli na informace moc sdílní. Takže těžko říct.
Jen si tak říkám, jestli by se neměl přejmenovat název vlákna na Bryton? Už tu k němu člověk najde více příspěvků než k Magene. :-)
Přitom stačilo to dát do správného vlákna… ;o)
Na zadání třech klíčových slov to vyskočí na první dobrou… To by jako tvůrce webového obsahu měl zvládnout…
Podarilo se nekomu sehnat funkcni aplikaci na mobil (android), co podporuje seemee 508 ? Jde mi hlavne o radar.
Diky
Ta pro Magene nefunguje? Nicméně Magene v aplikaci umí jen změnit nastavení blikání a další drobnosti – aplikaci jako „displej“ radaru umí jen Varia od Garminu a Gardia od Bryton.
Zatim jsem nasel Ride with GPS a Cadence, vyzkoseno jeste nemam, radar dorazi ve stredu. Ale uz jsem nalomen ze poridim edge 130.
Ok, pokud hledáš externí aplikaci, tak pak jo. IpBike umí radar též, ale nesignalizuje graficky, jen v „okýnku“ a nastavení pro začátečníka je opruz.
Mě teda IpBike na telefonu Redmi 7A hodně blbnul, radar se furt odpojoval, ale jsou to tak dva roky co sem to zkoušel. Navíc IpBike komunikuje přes ANT+ a ofic podporu ANT+ má minimum telefonů.
Nevím, sám jsem to nezkoušel, nicméně IpBike v tom doplňku IpSensorMan má i konfiguraci pro BT čidla (opět jsem nezkoušel). Jezdil jsem s tím před lety na Xperii, kdy jsem ještě neměl radar a žádná BT čidla.
Recenze Road.cc 7/10
Nainstaloval jsem verzi tuším 0.14. Je tam sedm módů svícení, každý se dá libovolně upravovat, od intenzity svícení až po frekvenci blikání. Tuším, že zmizel poplatek za tyto funkce.