• drtyc

    Zdar. Mam takovy divny ukaz na rafku na brzdne plose. Trhlina asi pul centaku dlouha od obvodu do stredu. Je to +/- 5cm snad tam, kde ma byt svar, ale jsem liny to rozberat a podivat se jestli to je fakt na svar. Navic i kdyz to bude ve svaru, tak nevim je to normalni mit diru v rafku nebo jsem tomu natrhl svar?

    Pevny cely kolo. 4 atmosfery, 135kg +/- tedka asi i s kolem a sem tam do neceho vlitnu. Zrovna celkem nedavno az jsem sobe vyhuboval kam to koukam… Stava se to, ze praskne? Nebo je to jen technologicka ficura a zevnitr ten svar bude drzet a nemam se obavat?

    Zadni stejny typ uz mi popraskal, ale u nipli a po nechtenym skoku pul metru – predek tehda byl taky nasazeny ale skoro nic nepobral, tak vydrzel ale od te doby jsem predkem uz vic nez par hran a der nabral.

    0 0
    • drtyc  

      foto

      0 0
    • Vilém  

      no ja nevim, ale rekl bych ze je to normalni spoj, proste ze ten rafek neni varenej, ale kolikovanej.

      0 0
      • drtyc  

        co mam vyfotit nebo podle ceho poznat jestli je kolikovanej?

        0 0
        • pegas  

          sundat plast a kouknout na vnitrni stranu?

          0 0
        • pegas  

          sundat plast a kouknout na vnitrni stranu?

          0 0
          • drtyc  

            pasek taky nebo staci takhle? snad vsechny uhly co me napadly a sly nejak rozume zaostrit.

            0 0
            • drtyc  

              pasek je na omak hladky akorat jsou citit diry na niple nic vic

              0 0
            • Patar  

              DEFORMACE kolíkovaněho spoje ráfku  do tvaru"koma",způ­sobené nevhodně provedeným výpletem. Vysvětloval jsem nedávno na CD. Běžná záveda chybně provedených výpletů 32 děr

              0 0
              • drtyc  

                CD? Otazka je ohrozuje to bezpecnost nebo je to normalni provozni vlastnost.

                0 0
              • Palo TT  

                Co si predstavit pod chybne prevedenym vypletom pre 32 dier pri klasickom krizeni vypletu cez 3 spice? Ak sa pri 32 nekrizia spice nad ventilkom, tak sa nekrizia aj nad spojom. http://sheldonbrown.com/wheelbuild.html

                    
                0 0
            • multib  

              Mohl bys to vyfotit tak, aby bylo vidět, ve které mezeře je spoj? Kolik tam je špic?

              0 0
              • drtyc  

                spic je 36 jestli umim pocitat. vyplet jeste pamatuje vyrobce (superior) a ten rafek je nekdy z roku 2000 mozna driv, ale nebyl skoro jety. min nez 1000km. az ted od leta to jezdim poradne.

                0 0
                • drtyc  

                  teda mozna to skladali uz z vypletenych… remerx dragon 719 622×19

                  0 0
                • multib  

                  Spoj je kolíkovaný (nesvařovaný) a to rozevření ráfku se stává, nemá na nic vliv, můžeš na něm dál jezdit.

                  0 0
                • multib  

                  Spoj je kolíkovaný (nesvařovaný) a to rozevření ráfku se stává, nemá na nic vliv, můžeš na něm dál jezdit.

                  0 0
                  • SantusVagus  

                    Nemůže se v té škvíře kousnout brzdový špalek? :)))

                    Před nedávnem jsem musel řešit nové ráfky a bych jsem z toho docela nechčastný, z toho, co se prodává…prakticky jsem v krámě nenarazil na fakt kvalitní svařovaný ráfek pro čelisťové brzdy, všechno jen kolíkované spoje – u ráfků Rigida to šlo dokonce roztáhnout rukou a zase stlačit zpátky. Na jednom kole vozím už léta letoucí z dob kdy ještě Campagnolo dělalo MTB komponenty svařovaný ráfek – BTW neskutečný držák – Campagnolo Zark a čím to jednou nahradím, až se definitivně probrzdí, fakt nevím… ://

                    0 0
                    • kubad  

                      vetsina vyrobcu ma v nabidce i rafky se svarovanym spojem, vetsinou sou ale drazsi. Mavic, DtSwiss, SunRims …

                      0 0
                    • RomanH  

                      Mne tohle udelalo Ritchey. Spalek se kousal, doklepnul jsem to a dale to bylo bez problemu. Az se probrzdil, vzal jsem Mavica.

                      0 0
                    • BB  

                      nahradíš to zapletenými koly Fulcrum, což je MTB značka pro Campu

                      0 0
    • maxtor  

      No já nevím… Mě to zase tak normální a bezpečné nepříjde. Druhá fáze tohoto problému je jako na přiloženém obrázku…

      PS. to jsou kola, které jsem koupil za pár šupů před ebay a jezdím je s kotoučema (původni majitel jezdil s véčkama). Přesto to ruplo. Nechal jsem to zavařit a jezdím vesele dál.

      0 0
      • multib  

        Vypadá na přehuštěné.

        0 0
        • maxtor  

          Tak pochopitelně že to podélně ruplo tlakem pláště zevnitř. Ale podle mě je to jen další fáze toho, co tady řeší drtyc. I když ten jeho ráfek zase tak moc probržděně zatím nevypadá. Pokud bude jezdit a brzdi dál, jednou to takhle určitě rupne.

          0 0
          • multib  

            To není prasklina, ale jen kolíkovaný spoj. Pokud dodrží min. stěnu ráfku 0,3 mm, nerupne.

            0 0
            • maxtor  

              Já jsem snad napsal, že to prasklina je?:-)

              0 0
            • misak.kadlec  

              Nemáš tam drobátko chybu? Těch 0,3 mm? To už by byl alobal.

              0 0
            • zichis  

              co to tady valíš za hlody a kdes na nich byl? Tak silný jsou 3 staniolový fólie na sobě, jistě uznáš že to by moc neuneslo. Nevím teda kde přesně je mez, no mě by pocit sucha a bezpečí opustil na ráfcích zeslabených pod 0,9mm.

              0 0
              • drtyc  

                ja to vidim tak, ze 0.3 je bezpecny pro 50kg cyklistu a a na kazdych 20kg pridej 0.1mm rika zdravy rozum…

                0 0
                • drtyc  

                  a kdyz to rozpulis, tak budes doufat, ze te podrzi ta samolepka :P

                  0 0
                • zichis  

                  z toho vyplývá, že nový ráfek se stěnou 1,3mm lze zatěžovat 250kg. Úžasné… Hele, nemluvíš nahodou o tloušťce mezi bokem ráfku a dutinkou s barvou? Páč já mám na mysli sílu v místě mezi bokem ráfku a vybráním pro patku plášťě. Tam co měl prasklinu Maxtor.

                  0 0
                  • drtyc  

                    dutinka je o tom, nez ti to cely uhne. u ty patky je to o tom, nez se to cely urve. je to tak nastejno. u dutinky netusim, jak bych to dokazal zmerit, takze merit budu taky u ty patky a budu uvazovat s bezpecnou sirkou pro „vazeneho standartniho testovaciho tovarniho cyklistu“ cili neco mezi 50 a 60kg bude uvadena ta bezpecna tloustka…

                    0 0
                    • drtyc  

                      tak jsem proste dosel k tomu 0.1mm na kazdych 20kg

                      0 0
                    • multib  

                      Dutinku změříš tak, že víš šířku nového ráfku a od ní odečteš šířku starého ráfku a vydělíš dvěmi.

                      0 0
                  • multib  

                    Dutinka je v ráfku proto, aby z ní vytékala barva při probrždění ráfku a to je signál k výměně.

                    0 0
                    • Vilém  

                      v pripade, ze se jedna o remerx a navic s RDA, coz standartne nebyva.

                      0 0
              • multib  

                Hlody? Uvádí to výrobce na některých ráfcích. Alobal neni plech a má jiné složení, než ráfek.

                0 0
      • maxtor  

        Jen pro zajímavost foto po opravě:

        0 0
        • maxtor  

          Ehm…

          0 0
          • multib  

            Ukazuješ to z druhé strany, než byl předchozí snímek.

            0 0
            • maxtor  

              To myslíš vážně??:-)

              0 0
              • Vilém  

                a ne? velikost rafku byla naopak, leda bys prelepil nalepku

                 
                0 0
                • maxtor  

                  Jo, máš recht, ta nálepka je zpět nalepená naopak!!!

                  0 0
                  • drtyc  

                    asi vim proc. toho warninga oranzovyho sis dal primo ke svaru, at vis, kde to kontrolovat.

                    0 0
                    • multib  

                      Warning je vždy u spoje z obou stran.

                      0 0
            • maxtor  

              No ale prosím, druhá strana:-)

              0 0
              • zichis  

                krásně opravené, jako kdyby v tomhle místě nikdy nic neruplo :o)

                0 0
                • maxtor  

                  Díky!! Moje práce to ale není – já se tím jen chlubím:-)

                  0 0
                  • drtyc  

                    No tak kdyz to vidim, tak protoze hustim kvuli vaze na 5 atm a jezdenim necham samovolne utyct na 4 atm a obcas kdyz se to zda moc pricaply, tak dohustuju vetsinou z 3.5atm opet na 5atm, tak me to vytrhnuti do strany asi ceka :-( a navic mam vecka a to rozcapnuti jakoby fakt konci u vnitrni vrstvy plaste.

                    takze otazka je kdo v Brne vari, kolik to stoji – jestli se to jako prevence vyplati spravit rafek kdyz ho treba za tyden ohnu na citron protoze to zadny zazrak neni. a priste teda jak tak vidim jedine svarovany nebo preventivne zavarit. skoda. mel jsem vyhlidnuty panthery podle rad v jinym threadu, ale ty nemaji uvedeny nic o doublejointu ani o svarovani a nevim jak na mavicu a podobnych sportackych znacek poznat, ze to neni lehceny zavodni svarovany rafek, ale neco tezkotonazniho :-(

                    0 0
                    • drtyc  

                      teda vnitrni vrstvy rafku… podobne jak to kruplo tobe.

                      0 0
                    • Vilém  

                      To chces varit toho remerxe? to by me mohlo osrat. Radsi bych tedy koupil varenej rafek, kdyz z toho mas takovej strach. Vareni pevnosti toho rafku taky moc neprida. To co tam mas neni nic dramatickyho a nemuze to povolit, nema totiz kam. Ten kolik je konkretne u remerxu aspon 20mm na kazdou stranu.

                      0 0
                    • multib  

                      5 ATm nevadí, bál bych se tak od 8.

                      0 0
                    • maxtor  

                      Moje rada z vlastních zkušeností: NIC NEVAŘ!! Já jsem to nechal vařit jen ptoto, že jsou to starší zapletené kola (shimano WH-M575, rok 2001), které se dnes už hodně těžko shánění. No a hlavně mi to otec nechal udělat v práci, kde mají hodně dobrého svářeče, a hlavně zadarmo. Obyčejnější ráfek bych urřitě vařit nedoporučoval. Výsledek je nejistý, naopak jedna věc je jistá – ráfek po vaření chytne vrtuli jak prase a musíš centrovat. To už je lepší nechat přeplést…

                      0 0
          • maxtor  

            A kdybyste mi fakt nevěřili, ještě vnitřní strana. Tam už to tak hezky začištěné není, ale aspoň je tam přidaného materiálu a drží to.

            Pro rejpaly: ne, fakt z toho plášť nevypadne a drží úplně v pohodě!!

            0 0
            • roud  

              hmmm pěkně udělaný…

              0 0
    • pajan  

      Podle mě spoj, kterej se nějakou ať menší bo větší peckou „rozjel“

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce