Ahoj, můžu mit dotaz ?
Chtěl bych si pořídit a přejít na bezdušová kola. mám ráfek CTM ZX-lite, 622×19 BA, 32H. Půjde to¨?
Nikde není žádná značka Tubeless Ready,
Tak nevím?
Díky za ochotu…
Ahoj, můžu mit dotaz ?
Chtěl bych si pořídit a přejít na bezdušová kola. mám ráfek CTM ZX-lite, 622×19 BA, 32H. Půjde to¨?
Nikde není žádná značka Tubeless Ready,
Tak nevím?
Díky za ochotu…
Podle mne to ráfek primárně pro bezduše není, ale pokud jsou na bocích ráfku ty vnitřní rantlíky, jak je na schematu, tak by to mělo jít. Je potřeba to ale pořádně utěsnit, i spoj ráfku.
rantlíky musí bejt hlavně po stranách toho vnitřního žlábku, ne na bocích. Tohle bych rozhodně na bezduše nedával. Nafouknout to půjde, ale při nízkým tlaku nebo náhodným úniku vzduchu, ti plášť sklouzne doprostřed ráfku a rozbiješ si hubu a hodinky.
Rantlíky ve vnitřním žlábku nejsou pravidlem, viz třeba některé bezdušové DT. Ale samozřejmě je lepší, když tam jsou :). U toho Capiho ráfku bych měl strach z toho, že žlábek se začíná svažovat v podstatě hned od patek ráfku, pod patkou pláště není ani rovná plocha a plášť by kvůli tomu sjížděl do středu ráfku, jak píšeš.
Obrázek No Tubes ZTR Arch. Jaký rantlík kolem středního žlábku máte na mysli?
Dole na obrázku Bead Shelves.
Já myslím, že rantlík není potřeba, viz No Tubes a Roval.
Není, ale na takové kolo bych bez insertů nesedl ani omylem.
Máš něco proti zápletům Specialized Roval Traverse? Bez rantlíku ? :-) Zdají se ti být nebezpečné? Jaká kola máš ty? Musím ale přiznat, že třeba Mavic XA rantlík mají, ale vysoký jen 0,3 mm. Pokud se tam nalepí NoTubess páska, je po rantlíku.
Myslím, že DT Sviss M1900 rantlík taky nemaj.
Jak už tu zaznělo, rantlíky nejsou podmínka, ale to neznamená, že s tim ten ráfek nepočítá. Ta opěrná plocha je vždycky aspoň vodorovná a dostatečně široká, aby se tam plášť udržel. Dušový ráfky maj tu plochu zpravidla užší nebo moc zaoblenou nebo vyloženě šikmou, tzn nevhodnou. Jinak, že ten rantl zmizí, když se přes něj dá páska, se možná zdá, když ji čerstvě nalepíš. Po nafouknutí se to ale zase vytvaruje, pokud nedáváš osum vrstev.
Taky jsem si jednou myslel, že to ojebu a předělal sem ráfek, kterej na první pohled neměl tu oporu pro plášť špatnou a asi půl roku na tom bez problému jezdil (na cca dva bary). Když sem pak měl kolo přes zimu doma, nedofoukával sem ho a klesl v něm tlak pod určitou úroveň, tak plášť sám vyskočil z patek. Takže díky, mě už to jako důkaz, že to neni ideální řešení stačilo.
Obrázek Roval Traverse, taky bez rantlíku.
Možná ho tam nevidíš, ale je tam. :-)
Houby tam je… A i bez něj to funguje, řešíte tu kraviny.
Kromě toho rantlíku tam možná jsou i houby no. Ale jak myslíš, jsou to tvoje kosti :)
A tak víš jak… Na to moje plácání po cyklostezkách to stačí. Kdybych nedejbože vyrazil do terénu, tak se samozřejmě přijdu na BF poradit.
https://www.giant-bicycles.com/…s-technology
Takhle to je.
Ano, tak přesně o tomhle se nebavíme :) Viz. můj upravený obrázek (a řada dalších) dole.
Trochu jiny „rantlik“.
Ok, teď je jasno.
Už s tím dejte pokoj, beztak jen každej říkáte rantl něčemu jinýmu. Podle mě půlka z vás tím myslí tu rovnou plochu kde sedí a těsní patka, druhá půlka mysli to co mají některý ráfky ve stylu „dropstop“, trochu vyvýšená drážka co brání gumě spadnout z tý rovný plochy do žlabu. Nebo ne?
Kritický to pro funkci určitě není a ta samotná patka/„rovná plocha“ je nejpodstatnější a když nesedí dobře, žádná hranka to nezachrání. S Cushcore je možná skoro lepší tam hranku nemít..
Mám ráfky Specialized Roval Traverse a No Tobes Arch a žádný rantlík podél středního žlábku tam není.
Pokud je profil jako na fotu, tak vhodny neni.
Přesně tak.
Rozbiješ si hubu a hodinky…:-)))
Kluci, děkuji, kašlu na to!!
Dobře děláš. Kup si ráfky na bezduše. Šel jsem taky touto slepou cestou, rok jsem to vydržel a pak koupil nové ráfky. :-)
Kolik je veckovych rafku na bezduse?
To bych chtěl taky vědět
Pokud nevadí šířka 18mm, tak bych v klidu použil DT Swiss R 460.
Zdravím, využiju tohoto vlákna k otázce, zda jsou ráfky Remerx Rocky Disc vhodné k předělání na tubeless setup. V porovnání s ráfky výše nemají „šikmý“ boční strany ráfku. Byl by s přechodem na bezduše nějaký větší problém? Díky
Nejsou vhodné. V podstatě platí to stejné co je tu už napsáno.
Nejde až tak o boky ráfku, jako spíše o žlábek ráfku. Pěkně jde rozdíl vidět na obrázcích níže. Ten modrý ráfek je nejlepší řešení pro bezdušáky.
Jde o tu spodní část ráfku, ne o boky. Ta musí bejt minimálně vodorovná, ideálně ještě s výstupkem, kterej brání vyklouznutí pláště z patek.