Ahoj,chci si objednat ráfky Mavic jenomže jsem při googlování narazil na názor že bezháčkový profil ráfku lze použít pouze pro bezduše.Je to pravda?Já chci vozit duše,bude mi ráfek s duší fungovat?Díky za pomoc..
Ahoj,chci si objednat ráfky Mavic jenomže jsem při googlování narazil na názor že bezháčkový profil ráfku lze použít pouze pro bezduše.Je to pravda?Já chci vozit duše,bude mi ráfek s duší fungovat?Díky za pomoc..
Je to loterie. Volnější plášť a nebo vyšší tlak může plášť vyzout. Řekl bych ideální čas přejít spolu s tim na bezduše…
Tak tak.
bez problému. jen dodržovat doporučené tlaky.
Tak hlavně se nabízí otázka proč brát zrovna tento ráfek a ne raději něco ověřeného jako DT XR 391.
Nééé… :-D za 14 dní už tady založilo několik příspěvku a vybíra ráfek takle se nikam nedostane…
S kvalitnim plastem nevidim problem at tam das dusi nebo ne. Proc bys ale v rafku co je ready na bezduse vozil dobrovolne dusi mi ale neni jasny, to podporovat nemuzu :)
Hodně lidi to tak dělá Protože bezdušový ráfek nebyl její výběr , oni kupovali neěaký kolo to samozřejmě bez duší nejde koupit. Duše sice možná je težší , větší valivý odpor , ale jistá servisní jistota.....
Kolo bez duší koupit jde. Například Trek Procaliber je už z výroby bez duší.
Servisní jistota že budeš muset řešit každý prd co projde skrz plášť? To ano.
Ty děláš, jakoby průměrný biker s duší defektil minimálně třikrát za vyjížďku :-).
Jednoduší nafouknutí, vyšší tlaky (pokud to dovolí ráfek) a snadnější oprava a rychlejší oprava v polních podmínkách. I jen jeden defekt zkazí vyjížďku.
Pokud jsi tak choulostivý jedinec, že ti jeden defekt zkazí vyjížďku, tak si dovolím předpokládat, že většina lidí je poněkud odolnějších a nějaký defekt jednou za čas mají v paži ;-)
To není o choulostivosti :-D jednoduší a rychlejší je prostě tam vrazit duši než opravovat na místě bezduši.
Jo, kdežto vrazit do pláště knot a znovu nafouknout je hrozně složitý a zdlouhavý… Na rozdíl od duše kvůli tomu ani nemusíš vyndavat kolo z rámu/vidlice. A s hračkama typu Dynaplug Air máš takhle defekt opravenej do 15 sekund a pokračuješ.
Tady není a diskuze o tom, že to nejde, ale že stále je dost lidí kteří si před módním diktátem nesednou na prdel. Pamatuju jak Kastar dostával psotník když zjišťoval kolik lidí mělo v Crossmaxech duše. Vzdyť to chce jen extra ráfky, extra pásky, extra pneu, extra tmel, extra lepení, extra pumpičkou/bombičku… a nakonec je to ještě těžší, menší tlaky… …než lite plášť a lite duše. Děkuji za ten rozdíl několika tisíc si to raději párkrát sundám a ne jsem sám :)
Trochu mi to připomíná víru v 29ky
To je pravda, 29" se taky nejprve všichni divili a odmítali. A kde jsou 26" teď…
jasně a 27,5 neexistuji......
Jsou skoro tam, kde 26 …
Ale no tak
Tak že jinak… To že něco má bezduše není důvod aby si koupili jiný kolo když je nechtěj, ale důvod aby tam dali duši. Mnoho lidí na to dlabe a zařídí se po svým. To se týká mnoha i další komponent který si změní podle sebe.
To je pravda no.
Bez problémů. Tedy případě, že použiješ TLR pláště. Což jsou ale dneska skoro všechny.
Nicméně jak píšou ostatní, dává určitě smysl přemýšlet o přechodu na bezduše, jelikož je to jinde a co do údržby je to naprostá hračka.
Já třeba jezdím bez duší (taky hookless ráfky) sezónu a na zimu, kdy na kole moc nejezdim, nahazuju duše (aby mi to tam nehnilo :) )
to musí být na jaře paráda vytahovat duše z pláště, kde bylo předtím mlíko :-) Zimu odjezdím na mlíku co tam je z léta, na jaře dám nové a pokud neměním plášť tak je tam do zimy.
Naprosto bez problému.
Jde o tomu dát na podzim aspoň pět minut a to mlíko z těch plášťů umýt. :)
Nebo neřešit a jezdit na bezduších i v zimě, nikdy jsem s tím neměl problém.
Taky jsem teď v zimě nahazoval na hookless ráfky pláště s duší. Ale jenom proto, že Ice Spikery Pro s LiteSkin bočnicí jako bezduš už zkoušet nehodlám :-). Předtím se mi s LiteSkin nepodařilo najít rozumný provozní tlak – buď se to žvejkalo, nebo odskakovalo – potřebuju prostě pevnější kostru.
Čaute, vozím duše tubolito a jsem s nima spokojenej.. Proto provoz s duší..
Bezdušový provoz vůbec neřeším,v tom mám jasno.Lehoučky Tubolito vozím dvě sezony a zádný defekt!Plášte Racing Ralph+Racing Ray.Provoz s duší je pro mě jednodušší:-))
Sem myslel, že nejezdíš, když už pár týdnů pořád řešíš ráfek co tě unese :-D
Reším přepletení,protože aktuální ráfky jsou 9let staré a zadní je bouchlej..
Oživím téma
Jak jste spokojeni s hookless ráfky na bezduších? Nejsou problémy s nahazováním? Nebo vyzutím při jízdě?
Za sebe musim říct, že absolutně bez problému. Na druhou stranu, proti hooked ráfkům nevidím moc rozdíl. Možná se mi zdá, že při nasazování si plášť líp sedne. Ale to je tak všechno. JInak v poho. Ale je teda pravda, že jezdim XC s tlakama kolem 2barů, takže otázka vyzouvání se mě asi ani moc týkat nebude :)
Jezdim ráfky s vnitřní šířkou 26mm a RacingRay/RacingRalph 2.25 pláště
Jsem spokojen, jak to nemá „háčky“, tak je plášť trochu víc roztažen a přijde mi stabilnější (ráfky Arch MK3).
Vice mene o tom nevim. Ten hook nehraje velkou roli tudiz ani to ze tam neni normalne nijak nezaregistrujes, krome toho teoreticky vetsiho roztazeni gumy ale to jsou zanedbatelny cisla.
Neřešim a jezdim, takže asi v pohodě. Nahazování je úplně stejný, zapadnutí pláště do ráfku je asi i snažší, za jízdy se to nevyzouvá, ale to je spíš tím ochranným vroubkem mezi patkou a žlábkem, než hookless patkou.
Na MTB ok, ale pokud chces treba na gravel vozit vyssi tlak, tak radsi hacky. Mne uz to jednou vyskocilo pri nafukovani.
Já sem spokojenej.. znejistěl mě akorát prodejce, když jsem se ptal na to, jestli jsou nějaký doporučený gumy. Že to prej mám zkoušet.
Nicméně nazutí v pohodě, jízdní vlastnosti též. A vypadá to na gravelu drsně, 35mm karbon ráfek:)
35 mm vnitřkem? :-)
Cau,myslíte že má vliv na nárůst válivého odporu šířka řáfku?Respektive přechod z 20mm ráfku na 25mm?Když stejnak jezdím na 2bary a mám 110kg,plášt se stejnak rozplácne ne..Ptám se protože nevim jestli je to tím že nejsem po zimně rozježděnej a nebo narostl valivý odpor.
Tipoval bych první možnost. :)
Asi tam nějakej malej vliv bude, ale dost zanedbatelnej.
Valivej spíš klesne, aerodynamickej spíš vzroste… Ale oba efekty jsou tak o řád menší, než co udělá nerozježděnost po zimě.