• Mr.Duck

    Zdravim,

    na jaře sem po letech pořídil první kolo, začal trochu jezdit a sice to eště neumim, ale aspoň už mám představu co bych rád jezdil, a tušim že se tomu řiká AM, no prostě XC na steroidech, lítat po kopcích nahoru dolu a sem tam si trochu poskočit. Žel muj rozpočet je mizernej, a samozřejmě tudíž moje kolo neni nejlíp osazený, tudíž by mě zajímalo, jak moc se vyplatí do něj investovat, nechat rám, vyměnit vidlici (mám zdvih snad 8 cm, možná 10, nejsem si jistej, tak jako tak vidle XCM), kola (nebo možná jenom náby a naučit se vyplejtat:P), a na to nějaký hydry.

    Když to vemu kolem a kolem, bude to stát víc peněz než stálo kolo samotný. Tudíž by mě zajímalo, jestli náhodou máte potuchu o tom, jak sou na tom rámy Pell's kvalitou, vahou (ne a ne dohledat co samotnej rám váží, neumim rozebrat střed a tak,a beztak nemám váhu:)), ve srovnání třeba se Spešlem o kategorii vejš.

    Co tak pročítám fórum, koukám po kolech atd., tak za nějakejch 20–25 by kolo stejně potřebovalo vyměnit vidlici atd, tudíž mě zajímá, jestli má význam si na tomhle rámu vyměnit vidli a brzdy (řazení funguje zatim bez problémů, takže jestli je to alivio nebo XT zatim neřešim, beztak by se muselo řazení vyměnit s hydrama, a smyk/přehazovačka zatim šlape), nebo pošetřit a doufat že jednou bude na spešla.

    Finančně by pro mě bylo lepší měnit kolo po kusech, jednou bych asi chtěl nějakej odpruženej rám, tak bych třeba zas vyměněný komponenty přeházel na novej rám, a zkrátka si tak postupně komplet předělal kolo, ale měnit rám nebudu eště dlouho, a když bych chtěl kupovat celej full na rozumný úrovni, asi by to pro mě bylo dost nedosažitelný (i když kdo ví, třeba mě vylejou z vejšky a bude víc času na práci :/).

    No moc mi to kecá, zkrátka, má smysl investovat do novejch komponentů na tenhle rám? :)

    Díky

    0 0
    • JakeF  

      Nemá to cenu. Dokud jezdí to, co máš, tak jezdi na kondici a trénuj techniku. Samotnej upgrade komponentů jde, ale leze to hodně do peněz a nakonec za to kolo dáš daleko víc, než kdybys ho rovnou takový koupil, ovšem chápu situaci, kdy to jinak nejde, sám v ní sem, jak to vypadá se můžeš kouknout v profilu. Na druhou stranu přestavba kola na AM je prakticky stavba novýho kola a to se u fullu vyplatí odhadem tak v cenách od 60ti tisíc nahoru. Takže jak řikám, jezdil bych na tom, co je, dokud to jezdí a trénoval kondici, na fulla a popisovaný ježdění jí budeš potřebovat a šetři a pak můžeš zkoušet štěstí mezi staršíma modelama nebo třeba na cyklobazaru. Anebo řešení podle mýho gusta: Nemít velký oči a zůstat u XCčka. Nebudeš do toho muset vrazit tolik peněz, to kolo bude rychlejší a vůbec, do českejch luk a hájů obecně vhodnější. A s trochou toho masochismu (a techniky) s tim projedeš stejně drsný pasáže jako na AM, byť o něco pomalejš.

      0 0
      • R4YNE8  

        Ja si myslim, ze by to cenu melo.Sice mas pravdu, ze kdyby koupil cely novy kolo, tak se usetri na komponentech nezadnebatelny peniz, jenze za kvalitni FULL MTB zaplati 40–50K a to treba hned mi nebude.Takhle si kolo postupne vylepsi a nemusi cekat treba 3 roky, nez si nasetri na novy.Ja bych to treba nevydrzel.

        Dalsi varianta je bazar.Ale je tam riziko, ze kolo bylo kradene nebo ma poskozeny ram a muzou s tim byt neprijemne problemy.

        Najdou se pekna kola jako napr. toto , ale ja bych to neriskoval.

        Klidne bych se cestou upgrade vydal.Alespon nebude mit nudnou seriovku :)

        0 0
        • JakeF  

          Já jsem pro upgrade, to jsi mě špatně pochopil, moje kolo je tim zářnym důkazem ;-). Jenže podle mě má cenu upgrade, ne přestavba na AM, kde bude muset vyměnit úplně všechno, proto bych přestavbu HT na Véčkách → AM na kotoučích asi opravdu nedoporučil, utopí se v tom cca tak 20 tisíc navíc a pokud to sám neumí stavět, tak další hromadu peněz vyhodí servisu, kde mu ty díly budou přendavat. Pokud si někdo radši ty peníze připlatí, než pár let jezdit na HTčku, tak pak je to jeho volba.

          0 0
          • R4YNE8  

            JJ to mas pravdu.

            Pokud na AM, tak opravdu koupit neco jineho.

            0 0
            • Mr.Duck  

              Mno já měl za to,že to zas tak velkej rozdíl nebyl? Teda z toho co sem zatim pochytil, že tam sou větší zdvihy u vidle i u rámu když je to full, ale víc o tom až tak moc nevim, zatim :( Resp., z toho co se mě povedlo dohledat, je AM zkrátka v tvrdšim terénu, náročnější sjezdy a vůbec náročnější pády na hubu, je to tak? :) Konec konců, abych se neptal na něco a nakonec nechtěl něco jinýho, zkoušel sem pohledat co to šlo, ale radši v tom mít jasno, než se ptát na rady kolem něčeho uplně jinýho než vlastně hledám.

              Ono je mě celkem jasný, že peníze navíc se v tom utopěj, ale zas by to bylo kolo který by mělo co bych po něm chtěl, což maj běžně kola tak kolem 50k, ale je dost možný, že až toho vyměnim dost abych poznal co je dobrý, tak stejně po tom kole zatoužim jako po lepší volbě :/

              Co se týče montáže komponentů co bych měnil, tak myslim že většinu zvládnu, snad kromě středu a vidlice, na to sem nešahal tak 6 let, a to bylo uplně jiný hlavový složení a střed nebyl zapouzdřenej atd..

              Na splátky si kolo brát nechci, moje příjmy sou dost nuzný a další pravidelnej výdaj by mě zničil :(

              0 0
        • jerryx  

          Kdyz nema prachy ted, muze si kolo klidne koupit na splatky, coz je velmi casto bez navyseni, takze zaplati stejne.

          0 0
    • kubad  

      kvalita a provedení rámů je průměrné, spíš podprůměrné :-( jen design mají povedeny.

      prostě levný taiwanský katalog, na tvrdší ježdění ti určitě dlouho nevydrží, takže pokud plánuješ

      to o čem píšeš, bohužel musíš začít výměnou rámu a vidle.

      0 0
      • Mr.Duck  

        No vidlí začnu tak jako tak, i kdybych měl pak jednou kupovat celý kolo, tahle XCM de na doraz i když jedu po cyklostezce do práce, a tuhle na točný sem něco nedoskočil, a to byla z vidlice rána že sem se divil že drží :) Na druhou stranu to nebude asi žádný dělo, vidim to na ten tuněnej epicon co tu šechni chválej, i když možná bych moh mít podezřelou slevu na ňákou tu foxinu přes kámoše, ale to budu řešit až to bude aktuální.

        Jinak design Pell's to jo, hlavně ty loňský (08) modely se mě designově líběj, ale nerad bych ho někde zlomil, sic mám 65kg, ale dávám mu zabrat :-)

        Co se týče vidlice, tam asi se zdvihem nemůžu dát víc než, řekněme, 120, abych na tom pak nejezdil moc..no, svisle nebo jak bych to řek, je to tak? Zkoušel sem tu o tom něco počíst, a taky sem se dočet cosi, že když bych tim změnil geometrii kola, moh by bejt náchylnější na prasknutí.

        No díky všem za rady, na tejden mizim tak to tu pak zkontroluju :-)

         
        0 0
        • meikyq  

          No vidlici určitě zahoď.. taky jsem přešel z XCM na EPICONA a je to sakra rozdíl.. XCM je těžká necitlivá a má hrozný vůle. Zdvih bych asi doporučil 100mm a maxa 120mm stim, že to musíš zkusit. Já po přechodu z 80mm XCM na Epika 100mm jsem si zezačátku málem rozbíjel hubu jak sem nebyl zvyklej to tolik vytahovat :-)

          0 0
    • Mr.Duck  

      Tak dumám dumám nad vidlí a vůbec mym stylem jízdy, a začínám od epicona nebo reby směřovat spíš k něčemu jako marzocchi 44/55 nebo RS pike/lyrik. Na bazaru občas nebejvaj tak draze, a vypadá to jako vhodnější pro moje záměry.

      Mám ale dilema, po vidli (a možná přechodu na kotouče) bych vyměnil rám, jako takovej razantnější posun k enduro/am (jak sem psal, koupit zfleku enduro fulla asi neni v mejch možnostech). Když bych teda teď koupil v bazaru řekněme marzocchi 44 a ta by neměla ATA(nastavení zdvihu zvenku,jestli to dobře chápu?), a nechal jí teď zmenšit na 100mm zdvih (nebo jí tak koupil), a potom třeba za rok s novym rámem zase měnil na 120, je to proveditelný a dává trochu smysl?

      Myslim že kdybych koupil epicon nebo nějakou takovou XC vidlici, tak se bojim abych s koupí odpruženýho rámu nemusel dumat nad novou vidlicí, ale zas abych jí moh s klidem dát na tenhle Pell's.

      A na konec, můžete některou z výše zmíněnejch vidlic doporučit? Koukal sem že RS Pike by s trochou štěstí šel sehnat kolem 5–7000, stejně tak marzocchi 44 nebo 55. A záměrem je aby jim bylo přirozený jezdit 50/h z kopce po koření a kamenech a semtam sjet nějakou tu skalku, něco málo skočit ale zas ne DH vidli, abych se neuhoupal na silnici nebo rovný cestě, zkrátka enduro/am.

      0 0
      • t29  

        Co Tora U-Turn? Sice bys musel zrovna pořešit přední kotouč, ale na tvoje laborování se zdvihem je to myslím ideální.

        0 0
        • Lišák  

          Pružina střední tvrdost (tzn tak na 75–80kg) sezónu jetá 50ti kilovým děvčetem… To jí asi moc nepružila :-)

          0 0
          • t29  

            stejně by se z inzerované 50kilové holky v reálu určitě vyklubal 90kilový borec :)

            0 0
            • Lišák  

              Proto to píšu ;-) Všechno je jeté sezónu, všechno je jeté holkama, všechny měly kolem 50ti kilo… Akorát teda nevim, kdy a kde ty bikerky jezdí, když jich člověk potká minimum.

              Bazary sleduju. :-)

              0 0
              • Mr.Duck  

                No s tim že dvacetisedmi kilová holka je pravděpodobně devadesátikilovej maník co s tim jezdil pekla holt počítám, ale na novou vidlici z nějaký vyšší řady tak nějak nemám, a tak nějak jsem z doporučení těch pár lidí co sem je s tim otravoval začal tíhnout radši k nim, ale rozdíl mezi třeba RS Pike a Reba mi pořád moc jasnej neni, cena na bazaru je podobná(jen ty V brzdy možná eště budou peklo, to mě trochu táhne k marzocchi, kde maj kolíky snad všude, ale dočítám se občas, že na tom nebejvaj nejlíp s kvalitou?), jenom se tak nějak ne a ne dopracovat k rozdílu ve funkci.

                Taky si řikám, že sem možná nenazval ten thread uplně šťastně, nebo se teď přiživovat někde v threadu o vidlicích, nu co se dá dělat.

                0 0
                • Lišák  

                  Nic z toho, co píšeš neznám osobně.

                  Jen to, co se tady píše. Tudíž Marz. zhoršující se kvalita (časté opravy, reklamace), mizerná citlivost (týká se 33, 44).Reba je na XC, Pike na AM.

                  Velice zjednodušeně napsáno. Je tak pro orientaci.

                  0 0
                  • Mr.Duck  

                    Díky, něco takovýho jsem tu tak nějak odtušil, kolem Reba/Pike mi v hlavně spíš leží konkrétní rozdíly, kromě vyššího zdvihu pike (140).

                    0 0
        • Mr.Duck  

          Taky sem na toru/rebu koukal, ale po troše diskutování a pročítání v threadech o vidlicích si nejsem jistej jestli by mě taková vidlice dlouho stačila. Ale ta tora rozhodně nevypadá zle, a za ušetřený peníze by možná i ta nába a levnější kotoučovka mohla bejt.

          Žel to nijak nespěchá, nýbrž zas musim trochu pošetřit a měnit budu asi až v zimě, léto mi trochu likviduje finance :( Tak si v tom zatim dělám jasno ;)

          Ono ve výsledku asi bude nejjednodušší cokoliv s U-Turn nebo ATA, teď začít dumat co bude lepší pro náročnější terén a agresivní jízdu, trochu sem to diskutoval s lidma co tomu rozuměj víc než já (=kdokoliv kdo tomu trochu rozumí:P) a z toho sem si vzal, abych spíš než po XC vidlích koukal na enduro/AM, ale jakej je v tom rozdíl (kromě zdvihu) mi jasný zatim neni.

          0 0
          • t29  

            např. XC vidle jsou lehčí, AM vidle jsou bytelnější.

             
            0 0
            • Mr.Duck  

              No na honění gramů nejsou peníze, tak myslim že ta bytelnost sama o sobě je důvod proč bych měl koukat spíš po nich, díky.

              0 0
      • jIrI___  

        Epicona můžeš zvednout tušímna 140 mm, Recona na 130 mm, Rebu na 115 mm,… A než koupíš nový rám, můžeš je jezdit třeba na 80 nebo 100 mm.

        0 0
        • Mr.Duck  

          No ten epicon mi taky nepřijde jako nijak špatná volba. Tam je ke změně zdvihu potřeba servis, je to tak? Možná bych to zvlád sám, myslim že sem celkem zručnej, každopádně si nejsem jistej, jestli je to na moje ježdějí vhodný (jak sjedu ze silnice, tak vyhledávám co nejhorší [do jistý míry] cestu a co nejkolmější sjezd [na kterej si troufnu:P]), koukal sem i po Duro co má TT v nabídce, jestli by nebyl na tohle vhodnější, ale zas na tom neni nejlíp s výbavou oproti jetejm vidlicim za tu cenu od RS/Marz.

          0 0
          • t29  

            Pokud si koupíš správnou verzi vidlice, pak zdvih nastavíš externě:

            Suntour Epicon TAD pouze kotoučovky, zdvih 100 – 140 mm, nastavení páčkou na řidítkách

            RS Tora 302 U-Turn kotoučovky i V-brake, zdvih 85 – 130 mm, nastavení šroubem na korunce

            Marzocchi 44 ATA kotoučovky i V-brake, zdvih 100 – 140 mm, nastavení šroubem na korunce

            0 0
            • Mr.Duck  

              Ajo, díky, na TAD verzi sem uplně zapomněl. Nastavení zdvihu z řidítek to by byla lahůdka no, I když min. do výměny rámu bych to asi moc nevyužil. Tak poslední dilema zůstává, jestli jednu z Epicon/Tora/jetá Reba, nebo některou jetou AM vidli, a můžu klidně spát a šetřit, ono to hned de líp když člověk ví na co :-)

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.