Zdravim,
na jaře sem po letech pořídil první kolo, začal trochu jezdit a sice to eště neumim, ale aspoň už mám představu co bych rád jezdil, a tušim že se tomu řiká AM, no prostě XC na steroidech, lítat po kopcích nahoru dolu a sem tam si trochu poskočit. Žel muj rozpočet je mizernej, a samozřejmě tudíž moje kolo neni nejlíp osazený, tudíž by mě zajímalo, jak moc se vyplatí do něj investovat, nechat rám, vyměnit vidlici (mám zdvih snad 8 cm, možná 10, nejsem si jistej, tak jako tak vidle XCM), kola (nebo možná jenom náby a naučit se vyplejtat:P), a na to nějaký hydry.
Když to vemu kolem a kolem, bude to stát víc peněz než stálo kolo samotný. Tudíž by mě zajímalo, jestli náhodou máte potuchu o tom, jak sou na tom rámy Pell's kvalitou, vahou (ne a ne dohledat co samotnej rám váží, neumim rozebrat střed a tak,a beztak nemám váhu:)), ve srovnání třeba se Spešlem o kategorii vejš.
Co tak pročítám fórum, koukám po kolech atd., tak za nějakejch 20–25 by kolo stejně potřebovalo vyměnit vidlici atd, tudíž mě zajímá, jestli má význam si na tomhle rámu vyměnit vidli a brzdy (řazení funguje zatim bez problémů, takže jestli je to alivio nebo XT zatim neřešim, beztak by se muselo řazení vyměnit s hydrama, a smyk/přehazovačka zatim šlape), nebo pošetřit a doufat že jednou bude na spešla.
Finančně by pro mě bylo lepší měnit kolo po kusech, jednou bych asi chtěl nějakej odpruženej rám, tak bych třeba zas vyměněný komponenty přeházel na novej rám, a zkrátka si tak postupně komplet předělal kolo, ale měnit rám nebudu eště dlouho, a když bych chtěl kupovat celej full na rozumný úrovni, asi by to pro mě bylo dost nedosažitelný (i když kdo ví, třeba mě vylejou z vejšky a bude víc času na práci :/).
No moc mi to kecá, zkrátka, má smysl investovat do novejch komponentů na tenhle rám? :)
Díky