Razeni v naboji - Alfine, Nexus, I-motion9, Rohloff

52 nepřečtených
  • jecnak

    Muzete prosim napsat nejaky dlouhodobejsi zkusenosti? Zajima me hlavne Nexus = Alfine (ma navic kotouc a misto gripu packu razeni Rapid Fire). Jen pro zajimavost Sram bude pro rok 2008 delat I-motion9, coz je totez co Nexus, ale s vetsim rozsahem – vic prevodu, vetsi rozsah (340%).

    Jen pro zajimavost realna vaha Alfine na kotouc je 1560g.

    Anketa: Co vybrat?

    5x
    63%
    0x
    0%
    3x
    38%
    0 0
    • jecnak  

      Jak ze to vlastne vypada.

      0 0
    • omar  

      taky sem zvedavej jestli se nekdo ozve, chtel sem tu zadní nábu dát malý na kolo ale nedala se tenkrat za boha sehnat, bylo to jediny co ma kotouč

      0 0
      • jecnak  

        Da se sehnat u Langeho. Momentalne jen stribrna za cenu lehce pod 5000,– CZK.

        0 0
        • omar  

          ted už je pozdě :-))

          0 0
        • Vilém  

          No prave ta cena od langeho je dost kruta. Pokud to budu kupovat, tak asi tady shop.cnc-bike.de/catalog/pro­duct_info.php?ma­nufacturers_id=13&pro­ducts_id=2276&os­Csid=ddeac3e55e3b5c6­c71ac032e473ce­ef6

          0 0
          • Vilém  

            K cene nutno pripocist prislusenstvi.

            0 0
            • jecnak  

              Jasne, ale mely by stacit packy. Napinak pokud ho budu potrebovat koupim jinaci. Pastorky pry pasuji klasicke jako na torpedo.

              0 0
        • Bulda  

          a co koupti cely kolo tady, nexus si nechat, dat torpedo, prodat nebo nechat na budouci pouziti …sem zvadavej co na to medunka :)))) shop.bike4u.cz/in­dex.php?sid=547­&pid=200&akce=sez­nam&menu=43

          0 0
          • jecnak  

            Jenze ja chci 8kovyho a s RapidFire… Muzes sem prosim napsat nejaky vycuc dosavadnich zkusenosti? Dik

            0 0
            • Bulda  

              no, vsak vis, ze to chvalim kudy chodim :))) rapidfire bych taky radsi, ale to jeste nebyl …radi dobre, okamzite – i v tahu, jen odcas na jednom prevodu (4–5) chce povolit, ale to muze bejt kus od kusu, hlucny to neni (Zlatky rohlik vrcel na nekterjch prevodech vic), jen si musus zvyknout na mirne cvakani cvrcka i kdyz slapes (taky jen nektery prevody, neni to vada, je tam nekolik racen a ty zabiraj jen pri nekterejch prevodech, jinak „cvrkaj“ jak se tam ty soucastky tocej ruzne rychle) velke plus je moznost dat pastorek z obyc torpeda za 20–30korun (pocty zubu 14–20 po jednom, pak 20 a 24, ale musis dat i sirsi retez – CZ 1/8) velke minus je nutnost pouziti naradi (klic 15) pri defektu, ale na zimaku mam DH dusi a je to nejake problemy s cvaknutim zadniho kola v dusledku jeho celkove vyssi hmotnosti jsem zatim nepozoroval

              0 0
            • Bulda  

              kde to budes kupovat? celou sadu i s tim dynamem v naboji? …no, ja jen, kdybys ho nepotreboval :)))

              0 0
              • jecnak  

                Kde to budu kupovat jeste nevim. Kazdopadne celou sadu urcite ne, jelikoz standardne dodavaj 170 kliky, coz je na prd.

                Kazdopadne dik za komentar. Jeste dotaz – kolik mas na Nexikovi nalitano?

                0 0
            • kankrlicek  

              Cca 3 sezóny jsem měl S-A, 8rychlostní s bubnovou brzdou. Když se mi rozsypala podruhé, ztratil jsem nerva a dal na Buldovo chválení. Koupil jsem Nexuse, taky 8, s válečkovou brzdou.

              Je to trochu lepší, určitě při řazení – nemusíš přestat šlapat. Pravděpodobně má Nexus ,,horší" ložiska, anžto má menší dojezd oproti S-A.

              Rozdíly mezi oběma nábama jsou minimální, srovnával jsem S-A (a byl nespokojen) s rohlíkem, ale po namontování Nexuse jsem zjistil, že to srovnávat nemůžu. Rohlík je prostě jinde.

              0 0
    • Vilém  

      Zkusenost nemam,ale chci to poridit. Nekdo tu jezdi na Superioru s nexusem. I na nexus existuje adapter na kotouc,neni to vsak origo shimano a taky dost drahy.Vnitrek Alfine a nexusu je stejnej.S packama by mi to bylo sympatictejsi.

      0 0
    • tomixx  

      Nexus není dobrá volba.V Německu jsem dělal kola 2 roky.Převážně ty jejich městské stroje.Ty mají v drtivé většině planetovou převodovku v náboji.Prodávali jsme i kola s nexusem,ale měli jsme 6 reklamací na nexus.S nexusem můžeš řadit v tahu,nemusíš přestat šlapat jako se sramem,a Němci to prostě strhli.A je mi divné,že to shimano vždy bez řečí uznalo jako reklamaci.Sram byl bez problémů,a starý sachs klidně maká i 20 let.A dnes je to vlastně sram,takže ja jsem pro sram,klidně 7 mi rychlostní,ne tu novinku.Rozsah převodů mi přijde dostatečný.Rozdíly v nejlehčím a nejtežším jsou velké.

      0 0
    • easyrider  

      A cena sramu? S dovozem se asi taky počítat nedá :(

      0 0
      • jecnak  

        Netusim. Jen me napada, ze planetove prevodovky v nabe dela jeste SunRace. Koupil ted nedavno licenci od nejaky Holandsky firmy.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • ToBla  

      Nechci zakládat nový téma. Už dlouho přemýšlím nad tm, že bych zkusil Rolhoffa. Představa je, že by to mělo být na druhým kole k fullu a narazil jsem na zajímavej inzerát:

      http://www.cyklobazar.cz/…4-palcu-ram/

      Myslíte, že to za to stojí? cena je pěkná, kolo dle fotek vypadá v dobrý kondici. Jen nedokážu posoudit stav převodovky… Díky za názory.

      0 0
    • dancing dog  

      Mě se to moc líbí, po zkušenostech z půjčeného kola na dovolené jsem měl koncept kola do města na starém , nejlip ocelovém, rámu s převodovkou v náboji(ekonomicky asi nejvýhodnější Alfine 7sp., ikdyž bych asi nevydržel neodolat 8sp.) a zároveň zabudovanou brzdou v tom náboji, hodně v plánu. Budu se ale z města stěhovat, takže na dojíždění do práce to teď spíš vidím na elektrokolo :)

      0 0
      • drood  

        Když Alfine tak rovnou 11. Mám sram 7 i Nexus inter 7 a větší rozsah by nezaškodil. U sramu mi vadilo to, že při řazení nestačí jen přestat šlapat, ale většinou je třeba malinko odlehčit šlápnutím dozadu, jenže byl tam citlivý protišlap, tak jsem z něj vyhodil brzdící segmenty a funguje v pohodě. Na druhém kole mám nexus a ten se mi líbí víc, je kompaktnější a řadí i v tahu. Obojí je ze sekáče, dovezené z Německa. To kolo s nexem germán sjel na kaši. Ráfky probrzdil, protože sjel brzdové špalky a brzdil plechem, vidle měla děsný vakl, pláště spuchřelé. Ale nexus šlape jak hodinky, mám na něm letos najeto asi 2000km, nechal jsem původní i nerezové lanko s bowdenem.

        0 0
    • davids0108  

      Mám otázku z jiného soudku. Na kole s planetovou převodovkou jsem jel jen jednou v životě a málem jsem si na něm nabil hubu. Chtěl jsem takové kolo koupit na inzerát a jen jsem se trochu projel kolem bloku… Brždění šlapáním dozadu je dobrá myšlenka, člověk nemusí dávat ruce na brzdové páky, ale jak už jsem si za 30 let odvykl tomuto systému a naopak jsem přivykl tomu, že si někdy protáčím pedály dozadu (ve sjezdu např.), tak v tomto případě nečekám že mi kolo začne brzdit.

      Druhá věc je, že když na kole zastavím a pak se chci rozjet, tak na normálním kole si špičkou levé nohy natočím otáčením vzad levý pedál do správné pozice a pak jedu. Tohle na systému s protišlapem nejde samozřejmě. Chvíli jsem se o to snažil než jsem to pochopil. Tak jsem sesedl z kola, zvedl zadní kolo, pohybem šlapátek dopředu jsem je natočil tak, aby levé bylo nahoře a vpředu, položil kolo, znova nasedl… Docela opruz tohle dělat při každém rozjezdu. Mně to přijde, že tohle je systém jen pro jízdu na rovině.

      Kdo jezdíte na tomto systému, vadí vám výše uvedené věci? Má každá planetová převodovka protišlapnou brzdu? Pokud ne, tak které typy jsou bez ní?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Jakobo  

        No, proste bud chces protislapnou brzdu, tam potom slajfujes dozadu nebo nabu s kotoucovkou nebo na Vcka, tam pak dozadu tocis naprazdno. Takze bud a nebo, oboje nejde. Imho protislapna brzda na nejaky strep kolo je super, porad se chystam takove kolo stavet at uz s klasicky torpedem nebo se 7r Nexusem, sel bych do toho. Blatniky, dynamo, nosic dozadu. Dojizdeni do prace, obchodu, pohodovy vylet krajinou.

        Pokud chces sportovni kolo, tak kotouce, preci jen ten brzdny vykon bude jinde a nic z toho ti nebude chybet. V tomto pripade mne ale trochu unika smysl a radeji budu mit klasiku, treba 3×9. Preci jen Alfine ma porad maly rozsah, omezeni na nejlehci prevod a Rohloff je na muj vkus prilis drahy.

        0 0
      • drood  

        Převodovky v provedení s kotoučem torpédo nemají, platí to pro všechny výrobce. Mám Alfine 8 na kotouč, ta samozřejmě torpédo nemá. Mám i Nexuse s torpédem. Vyrábí se více provedení, můžeš si vybrat kotouč, torpédo i bubnovou brzdu. Ale za mě teda nejlíp kotouč, brzdí to nejlíp a potichu, torpédo v Nexusu mi dělalo hrozný kravál, při brždění z větší rychlosti to skřípělo jak brzdící vlak…Tak jsem to namáznul, teď to zase málo brzdí:). Jezdil jsem i Sachs 7, z toho jsem vyhodil brzdové segmenty, protože při řazení se muselo nejen přestat šlapat, ale dokonce i malinko šlápnout zpět, teď to sice nebrzdí (měl jsem stejně véčka), ale může se šlapat i obráceně.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • oddie  

      Jakou tak může mít hodnotu jetý Alfine 8sp? Koketuju s pořízením jednoho takového polovraku, kde je to osazeno…

      0 0
      • drood  

        Já jsem to vydražil na Aukru za 900Kč, údajně najeto 5000km, po mých 5000 jsem to rozdělal, je to uvnitř pořád jako nové… Zvenku taky…:). Nexus 7 jsem koupil v sekáči za stejnou cenu i s kolem. Ráfky byly probržděné, anžto germánovi to nestálo za výměnu botek na véčkách, takže asi najeto taky dost, ale opět bez známky opotřebení, a to včetně kónusů…

        0 0
        • oddie  

          Aha, tak to na to kašlu, přišlo by to min na 100GBP…

          0 0
    • Jakobo  

      Vcera jsem zjistil, ze Shimano zacalo vyrabet 8rychlostni Nexus naboje s vnitrni prevodovkou s vyssi ucinnosti, maji modry prouzek kolem tela naby. Musi to byt novinka (mozna uz nejaky mesic), protoze drive byl Nexus dodavany pouze se standardni ucinnosti a ta vyssi byla domenou rady Alfine. Znamena to, ze ucinnost se uz blizi beznemu pohonu s kazetou. Pokud si dobre pamatuju, planetove prevody maji v techto nabojich s prouzkem jehlove loziska.

      Tady jde o to, ze pouze rada Nexus se dodava s protislapnou brzdou. Alfine jen kotoucova, rafkova a mozna ta treci. Ja jsem si na to hodne rychle zvyknul na kole na dojizdeni a nakupy a nakonec na tom kole jezdim i kratsi vyjizdky v kopcich po sotoline. Ucinnost i davkovatelnost u protislapne brzdy je vynikajici, dale nevim proc, ale kolo jde do smylu mnohem pozdeji nez u kotoucove brzdy. V drtive vetsine i v prudkych sjezdech staci pouze ta protislapna brzda. Ja jsem fakt nadseny, uz na tom kole jezdim od roku 2019, puvodne 4r Nexus, ted mam 7r a o velikonocich chci preplest na 8r (ale mam koupenou nabu s normalni ucinnosti).

      Jsem rad, ze Shimano tuto radu dal vyvyji, zrejme reaguje na poptavku ekol. Naopak zrejme ukoncili vyrobu 5r Nexusu, to byla jen kratka epizoda. Naby mely stejny rozsah jako 8r (307%), ale velke skoky mezi stupni. Pokracuje dal 3r, 7r a 8r. A potom samozrejme Alfine. Ktery mne osobne nedava moc smysl, jednak cena je vyssi, u 11r jsou problemy s kvalitou a pak ta genialita a jednoduchost je prave v kombinaci prevodovky a protislapne brzdy.

      1 0
      • jecnak  

        Jediný rozdíl mezi nimi je:

        • SG-C6061–8C má O.L.D. 135 mm
        • SG-C6001–8C má O.L.D. 132.3 mm

        Spíš konečně přesly novější Nexusy na mazání olejovou náplní v nábě. A jak píšeš, Shimano reaguje na osazení nábojů s vnitřní převodovkou na městské e-biky.

        1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.