Co si o něm myslíte? Máte ho někdo? Jaký je podle vás určení toho kola? http://www.rb-bike.cz/…25/78/rx-ram
Co si o něm myslíte? Máte ho někdo? Jaký je podle vás určení toho kola? http://www.rb-bike.cz/…25/78/rx-ram
Chybí mi návářky na nosič, alespoň vzadu ale ideálně i vpředu s crmo vidlicí nejlíp dopasované na přední nosič od Arsenalu. Ale to je samozřejmě dáno mým pohledem a léto a tak.
ENDURO silnička. Mě se to líbí a asi bych pro ní našel využití.
Muzes na tom ramu postavit cyklokrosku, gravel grinder nebo silnini kolo na kotoucich. Geo jsem nezkoumal, ale asi bude kompromisni, aby bylo kolo maximalne univerzalni. Je potreba si ale uvedomit, ze v cene neni vidlice. Takze pokud si k tomu pridas nejakou slusnou karbon vidlici, sedlovku, hlavove slozeni a predstavec, tak jsi na cene, za kterou se da koupit treba ramovka Trek Crockett, ktera bude myslim podstatne lepsi.
Trek Crockett stejně jako Specialized Crux stojí mírně přes 20k CZK. S RB RX se dostanu tak max. na 15k. Navíc pochopil jsem to tak, že v základu je Al vidlice. Asi to nebude žádná hitparáda, ale použít se to dá ne?
Treky se daji sehnat za levneji ruzne po bazarech a e-bay nove. Kdyz jsem se rozhodoval pred dvema lety pred koupi celeho kola ci jen ramu Crocketta, tak jsem videl nove za 12–13t. Aktualni situaci neznam, ale urcite se to zas tak lisit nebude. U RB je v zakladu duralova vidlice + 2241,–CZK.
Kámoš si to hrozně chválí (ještě aby ne – je to postavený tak nějak na míru pro něj a krušnohorský štěrkovky) Nevím, jestli s nepřihlášenýmu zobrazí fotky, ale kdyžtak proklikej: https://plus.google.com/…/hARSaKNdvi7?…
Vlastně asi nejlíp shrnutý je to tady: http://www.robtrnka.com/15-5-2015/
Myslím si, že kolo bude ideální pro stavbu zimáku :D Dostatek místa pro blatníky, možnost použít širší pláště a použití kotoučových brzd. Případně bych viděl využití kola pro dojíždění do práce. Pokud se člověk smíří s vysokou hmotností, tak lze jistě použít i jako silničku, osobně bych do toho nešel :)
No na stavbu zimáka to mohlo mít alespoň nějaké díry na blatníky. Na webu píšou „… VĚRNÉHO DRUHA PŘI EXPEDICÍCH NAPŘÍČ SVĚTADÍLY …“, ale možná tak hodně nalehko s kreditní kartou – návarky na nosič taky nejsou. Řešit to nějakými objímkami prostě nikdy nebude po funkční a estetické stránce to nejlepší co lze získat.
Jinak ale pěkné, podobná kola mám rád.
RB by asi ty navárky zvládlo udělat, otázka je za kolik. Já kdybych to kolo chtěl, tak by mi vadila ta hliníková vidle, kterou k tomu nabízí. Mám podobně tvarovanou vidli na krosu a je to docela nepohodlné, v porovnání s karbonem. Třeba časem přidaj karbon do nabídky.
mám matnou vzpomínku, že návarky na nosič jsou zadarmo, ale třeba se pletu
500 Kč
Tak proc ne, ze jo. Akorat nechapu tu chvalu pohodli ve vyse uvedene recenzi, kdyz je tam osazena Al vidlice, to mi v dnesni dobe prijde hodne mimo. Taky sedlovka 27,2 by imho sedla lepe z hlediska komfortu i sirokeho vyberu bez nutnosti redukce. Navarky na blatniky lze udelat i elegantne, napr. sroubovaci ocka, kdy je v ramu pripraveny pouze zavit. Celkove takove trochu nedotazene…
Cela ta recenze mi prijde hodne pritazena za vlasy – jak co do pohodli, tak co do rychlosti takoveho kola v tom osazeni, ve kterem bylo.
snad vis, ze celoperko od erbee jede jako silnicka, takze je jasne, co muzes ocekavat od skorosilnicky. ;-)
pojede jako silnicka? :D
pojede líp jak koza :)
A v terenu pohodlneji jak full.
asi do nej pujdu… :)
me to prijde super, na mych 110 kg a turisticke pojeti vyjizdek cestou necestou… imho krok spravnym smerem co se ramu tyce, k osazeni mam uz jiny nazor…
Každý zboží má svého kupce :-) …
Já nakonec zakufroval na CX a za par měsíců na něm budu mít více, než na silničce za rok … ;-) … Je to dané tím, že jezdím sólo na nekvalitním povrchu …
asi mě to taky takhle čeká. Akorát většina cx má hrozně nízkou hlavu…
Rám mi připadá nějakej dlouhej.
máš pravdu, podle tabulky na stránkách RB je to delší než silnice RR.
Možná se počítá s použitím krátkého představce.
kdybych měl jít do takového kola, asi bych vybral ronina.
vypada efektneji, ale osazeni a vaha budou horsi, jizdni vlastnosti nevim…
O kousek výše píšeš „…na svých 110kg a turistické pojetí vyjížděk…“ a tady řešíš rozdíl v hmotnosti ocelového a hliníkového rámu cca 0,5kg? Naopak ta ocel pod tebou déle vydrží a mohla by být i pohodlnější.
neresim, nezavrhuju, jen konstatuju (btw. nekde jsem cetl hm. ronina 11,7 kg v 52, coz mi prijde fakt dost…)…
imho jsou ty kola nesrovnatelny – rb ma vyhodu maximalni mozne variability podle toho jak to postavis – moznost sportovniho/turistickyho/cx jezdeni a ronin je proste turistickej stroj…
Je to super, ze si kazdy muze vybrat podle chuti…
Tak co chlapci, už jste to někdo ozkoušel na vlastní kůži? Docela mě to hlodá, jako MTBák odstěhovanej do Pardubic, kde jedninej kopec je široko daleko kunětická hora bych cyklocrosku ocenil, sice se silničkou zimákem podnikám cyklocrosové vložky, ale se 7 atm vzduchu to není ono :D
mi by měl rám RX dojít příští týden… až postavím, tak poreferuju, ale už se těším :)
bude tam mix Ultegra 6700 a 6600, kompakty 50/34, kazeta 13–27, brzdy TRP Spyre a kola na ráfkách ZTR Rapid obutá do Conti Cyclocross Speed :)
plánuju to jako těžkou pohodlnou silničku, která se nelekne lesní asfaltky nebo polní cesty. na XC mám bajka :)
A na kolik tě tahle sestava vyjde?
odhaduju kolem patnácti tisíc, ale dualy, šaltr a přesmyk zkanibalizuju ze staré silnice + prodám komponenty a rám, které nevyužiju.
rám + hlávko necelých 7000, kola 5500, brzdy 4000, pláště asi 1500, vidle plus kotouče SM-RT86 160mm plus drobotina 5000, sedlovka 1700…
no proti hotovce asi prodělám gatě, ale jak pravil guru SeSe – koupený mě nebaví :)
Nevim nevim, já sem si udělal rozpočet taky na stavbu a vyšel mě asi stejně s 11s 105kou :)
edit
to jsou t Spyre o tolik lepsi nez BB7 road?
minimálně mají pohyblivé obě desky, což mi přijde dobrá věc na seřizování v rámci opotřebení destiček, ne?
tak BB7 ma taky stelovatelnou vnitrni desku.. pohyblivou teda ne no..
kazdopadne ja mam sestavu na BB7 uz na ceste tak uvidime jak to bude brzdit :-)
avotomtoje :)
nepohyblivá vnitřní deska mě u BB7 na bajku čas od času dost srala kvůli seřizování. jinak brzdily slušně, to jo, ale už bych se k nim nerad vracel.
Tak serizovat desky budes muset tak ci tak.
jj, s tím počítám :)
Navic imbusem:)
Nevim, ty brzdy jsem nemel v ruce, ani nevidel. Jediny co se mi na nich libi vic jak BB7, je ze zrejme budou lehci.
na jedné straně máš pravdu, ale zas jak často šteluješ desky? mi ty kolečka u BB7 moc nesedly – šly šíleně ztuham stejně jsem si pomáhal šroubovákem.
Zalezi jak clovek brzdi. Na horaku a kolobezce, kde je mame, clovek poutoci koleckem tak kazdou druhou az treti vyjizdku. Pravda, ze nekdy ty vnitrni kolecka jdou ztuha. Vzdy jsem lehce namazal zavity valecku, o ktery se opira deska, silikonovou vazelinou a pak to jde krasne lehce rukou. To namazani vydrzi tak sezonu. Kdyz to nejde rukou, tak clovek musi pouzit torx a to uz je tam kde s tema TRP.
Pak poreferuj, jak se ti to jevi vuci BB, odrazuje ma na nich predevsim cena.
u mě to možná byla kusová záležitost, zkoušel jsem to mazat, ale bez úspěchu. rvát jsem to musel v rukavicích :)
až budu mít sestaveno a projeto napíšu dojmy. zatím jsem si s těmi třmeny hrál akorát při vybalování.
Na bajku mam BB7 uz pres 10 let a jsem nadmiru spokojen, mam rad ty stare sede, kde jdou kolecka snadno.
Na CX vozim temer rok prave TRP Spyre a vse funguje jak ma. Brzda brzdi, desky se hybou. Stelovani 3ka imbus. Samotny brzdic TRP je lehci nez BB7. Asi jedina TRP nevyhoda je, ze nejde nastavit sila vratne pruziny, na Avidech ano a tam to mam hodne povolene pro lehoucky chod.
Já píše kolega … na seřízení jsou super a brzdí obstojně… BB7 neznám… je dost možné, že to brzdí šul nul stejně ;) … a rozdíl je jen ve štelování.
Teď se koukám na geometrie rámu RB RX a nějak mi nejde do hlavy proč větší velikosti mají strmější úhel sedlové trubky než malé…snad všichni výrobci to mají opačně a to mi dává smysl
Dobrý den,
Jedná se o chybu v tabulce. Děkuji za upozornění.
lehce toto vlákno oživím – nemáte někdo tento rám ve velikosti 52 již nastrojený? zajímá mne jak to v té nejmenší velikosti v reálu vypadá. dle všeho je tato velikost akorát na mou postavu, ale neumím si představit tu 44 cm sedlovku (takovou mám na mtb) …
Dotaz na majitele RX. Jak je to prosím s průchodností zadní stavby? Můžete vyfotit horní a spodní vidlici s pláštěm (+napsat rozměr plášte)? Díky.