RECON model 2009 nebo EPICON model 2008? co myslíte?
RECON model 2009 nebo EPICON model 2008? co myslíte?
Neni nahodou epicon 08 jeste ten tezkej s ocelovejma nohama? Pokud ano, tak za me zcela urcite recon, uz jen kvuli vaze.
Jinak ten epicon predpokladam neupravenej, vazelinou mazanej.
nene epicon 08 váha 1800g nohy magnesium. recon 2010 váha 1870g. problém je, že toho recona můžu mít z druhé ruky i když stav dobrý, ale ten epicon je novej za supr prachy…
tož to bych bral to magnézium :-)
podívej se do historie, Epicon x Recon se tu párkrát řešil
Tak opravdu nevim. Mel jsem za to, ze vsechny s cernejma nohama, je mely CrMo. Treba Kupkolo to tak u modelu 08 uvadi. Na strankach vyrobce je psano CrMo cernene.
Tam byla vaha pres 2kg.
Jasno by v tom udelal nejaky znalec typu Milana1.
epicon do roku 2007 měl ocelové vnitřní nohy i krk a váhu kolem 2kg. 2008 měla alu krk a to srazilo váhu skutečně až k 1800g v dics verzi, od 2009 má alu krk i vnitřní nohy a nejlehčí verze mají kolem 1700g
Jo tak to bych chtěl vidět na váze, nohy má samo ocelové a váží bez pár desítek g rovné 2kg.. (V-brake)
Takže za mě lehčí RECON v sérii na oleji.
KTX@
PS: Magneziové nohy má sice taky, ale vnější a o těch se tu nebavíme..
epicon 08 má hořčíkový akorát vnější nohy, vnitřní jsou ocel a o 1800g si můžeš nechat tak akorát zdát… pokud je recon v dobrým stavu a za stejnou cenu, tak bych bral recona nebo epicona, ale 09 a vejš.
Mám Epicona 2008 (taky novýho od října), a ta váha sedí. Jen se mi na nohách stírá barva (problém Epiconu všeobecně), ale není to nic hroznýho a na funkci to nemá vliv.
Tak, měl jsem toho Epicona taky a měl bez pár gramů 2kg ve verzi disc.
Za mě RECON.
Požád se mi zdá,že RS je ve vývoji trochu dál,než Suntour.
No vidíš a pak věř vlastnímu úsudku :-)Když tě co chvíli někdo vyvede z omylu.
Nicméně pořád mám v sobě zakořeněnej pocit,že kdyby přede mě někdo postavil tyhle dvě vidlice,tak intuitivně stále sáhnu po Reconu :-)
Recon
tady je odkaz na kupkolo a je tam váha jaká je.. nebo snad kecají? http://www.kupkolo.cz/…sc_4131.html
dneska jsem měl epicon 08 v ruce na prodejně a i tam byla váha 1850 nebo se snad i tam zmýlili? kolo chcu mít pěkný to jo, ale nepotřebuju třeba rebu abych s nou někde machroval… navíc reba složitej mechanismus a tím složitější údržba-jen jako poznámka… jo a to vám je paráda, když pak na nějakým maratonu jedete takhle na 6 let starým kole-vidla bez locku, váha 13 kilo a ti frajěři s rebama, karbonovejma rámama a XTR-kem daleko za vama… tak od těch názor nepotřebuju…
todle je starší rok s ocelovým krkem, tuším 2007, pro 2008 je Alu krk, a pro 2009 už i alu nohy
v popise je „aluminiowa rura sterowa (alloy steer tube)“
co je v popise je mě fuk 2007 měl ocolový krk :-) a na fotce je černá ocelová, alu krk je stříbrný viz odkaz:
http://www.kupkolo.cz/…s/bp4131.jpg
navíc sem tu verzi s ocelovým krkem měl doma a měla lehce nad 2kg nezařezaná
no ak neexistuje verzia s čiernym alu krkom, tak to bude naozaj teda oceľ :) Ale potom aj tak RLD 2008 verzia vážila v teste bike magazinu 1962g, čiže tam nejaká extra úspora nie je.
2007 – ocelový krk ocelové nohy
http://www.srsuntour-cycling.com/…/EPICON.html
2008 – alu krk – ocelové nohy
http://www.srsuntour-cycling.com/…/EPICON.html
2009 – alu krk – alu nohy
http://www.srsuntour-cycling.com/…/EPICON.html
2010 – bez větších změn totéž
http://www.srsuntour-cycling.com/…/EPICON.html
doufám že sem ty odkazi dal dobře, jinak protože mě Epikonů prošlo rukama dost tak to můžu potvrdit že to tak je :-)
kup si Epicona 2009 u téhle verze, ať váží kolik chce ta černá barva s kluzáků leze dolu a vypadá to fakt hnusně
Ten novější Epicon RLD (disk, rychlupínák) má 1730g, neřezený krk, bez locku, plný vazelíny. Včera jsem ho vážil
pro potvrzení :-)
tenhle je po upravě v TT teda :-)
A další tuněný 2010 s pevnou QR15.
Kdybyste někdo věděl jak mi pomoct od toho bazmeku na připojení dálkové ovládání, tak dejte vědět. Je to hnus a gramy navíc.
Kleště?
Co s nima?
LOD – naváženo 1710 g.
Nedávno jsem ji z kupokola kupoval (2008, 120mm zdvih, V+PM) a váha seděla s tím co píšou. Jinak spokojenost, akorát ji mám podhuštěnou (75psi na 92kg)
no jestli rebu považuješ za frajeřinu… něco mi přijde divné na způsobu tvého uvažování. je něco špatného na tom koupit si drahé kolo a jezdit na něm pomalu? podle toho co tu píšeš bys asi chtěl slyšet něco zasvěceného od člověka který jezdí bednu na kellym s gilou a alivkem.
jinak k tvému dilema, bral bych recona, ale jedině tehdy, pokud by byl v skutečně dobrém stavu. na druhou stranu epicon je taková blbuvzdorná vidlice, která sice nemá ve standardním provedené nijak zázračnou funkci, ale těžko se nějak po*ere (kor s ocelovými vnitřními nohami), jediné co jí hrozí je vakl. zase recon působí jako trochu „jemnější technika“ vzhledem a i konec konců funkcí.
jj patrik nám ukazoval tu 07 s ocel krkem aby dokázal tu váhu 2000g :D ne vážně, jak říká kubad, tak i třeba ta barva mě zajímala, páč můžu vzít recona s vaklovejma nohama a můžu to rovnou vyhodit. když už stavím kolo, tak trochu na úrovni…
je tam hliníkový krk…
Tak si ho kup, pokud neveris a pak nam tu muzes zaplakat nad jeho vahou. Pokud uvadi, ze je Al krk, tak nemam duvod tomu neverit, nebo myslis, ze nevedel co vazi?
Než sériovej Epicon (i když nefunguje špatně) tak rozhodně radši Recon.
Jel jsem obě vidle,a než serioveho Recona to raději seriový Epicon-od roku 09.Recon je nechutně progresivní.
No tak tady taky ještě taky kámen úrazu :) Protože mně příjde zase chutně progresivní :)
Čili záleží na požadavcích jezdce. Nicméně sériovej Recon je určitě citlivější než sériovej Epicon a navíc Epicona má každej :)
Když jsem měl Blacka, ten byl lineární dost, v terénu při menším tlaku to byla super žehlička, ale pak na silnici mě sralo jak se zbytečně moc houpe, když jsem ho nafoukal víc, že moc nehoupal, tak pak zas v terénu nebyl moc citlivej. Teď co mám toho Recona, tak je fakt celkem progresivní, ale příjde mi to prostě víc univerzální pro moje ježdění 50% silnice a rovný lesní cesty a 50% v terénu.
Tak to věřím,že ti Recon vyhovuje,mě teda ne.Když na 120mm zdvihu využiju jen 60mm tak to je hnusně progresivní.Jinak citlivý byl,ale ta progresivita-fuj.
Souhlas. Rád jsem svojeho Recona pustil do světa i když mi na něm nevadilo nic jiného než ta nechutná progrese.
to nemyslis vazne s tim vyuzivanim zdvihu,,,? – jeste k tomu na fulovi
120mm vidlice sag 2–3cm takze z toho mi vyplyva ze vidle chodi cca 3–4cm :D a to mi prijde uplne mimo, treba to fakt bude tim stylem jizdy…
Jo a další plus pro Epicona,múžeš si nastavit zdvih od 80mm po 140mm co 20mm a pokuď jsi šikovný tak vlastně jakykoliv zdvih od těch 80 po 140mm.Já mám třeba 130mm.
Pokud bude šikovný, lze předělat i na olejové mazání. V mém případě i vzhled a hned je ta vidlice k světu :)
rád vyslechnu každej názor, ať pozitivní nebo negativní… klidně vemu jetou kvalitu, než novou a horší… ale problém je, že ne každý v inzerátu říká pravdu-texty typu: ježděno lehce ženou, holkou apod. nemusí být pravda a pak to má vakl v nohách a je po srandě…
Za mě Recon.
epicona
jak jezdíš?spíš závodně nebo na pohodu?
když už na to sednu, tak aby to mělo smysl… jezdit celý odpoledne, zastavit ve třech hospodách, tak to ee…
Tohle jsem nějak nepochopil. To jako že jezdit celý odpoledne a zastavit se semtam v hospodě na občertvení nemá smysl?
Tak samozřejmě, že nemá. Myslím teda to zastavování v hospodách.
To nevim proč by to nemělo smysl. Já se na to vždycky těším, vyrazit ráno, nebo po obědě, léto, krásný počasí, dát si přes 100 kilometrů a semtam se zastavit ve stínu, dát si kofču, malý pivko, nějakou tatranku, případně oběd, véču a jet zase dál.
Pro mě to má smysl obrovskej! :)
Tak samozřejmě záleží na tom, jak je kdo zvyklý a co ho baví. Já když výjimečně s někým jedu a on chce jít mermomoci do hospody na jídlo nebo pití, tak se samozřejmě přizpůsobím. Když ale jezdím sám, tak hospody úplně vynechávám. Jednak mě tam nic netáhne (pití a nějakou tatranku mám v batohu) a jednak je to slušný zabiják času. Člověk v ní vždycky stráví minimálně půl hoďky pro nic za nic. I z toho důvodu jezdím raději sám, ať si můžu jet svým stylem a nebrat ohledy na ostatní, kteří by v nejraději strávili sezením v hospodách víc času než jízdou na biku.
přesně tak…
staci najit partu lidi co taky hospody nemusi a neni co resit – jezdim s par kamosema a ty by nenapadlo ani nekde sesednout z kola natoz jit do hospody…
To že se rád zastavím v hospodě ale vůbec nesnižuje moji lásku k jízdě na kole ;)
Samozřejmě, když se jedu po práci projet na 2 hoďky, tak se v hospodě nestavuju, ale využívám času na jízdu. Ale když jede člověk na celej den, tak těžko vydrží šlapat v kuse celej den.
A já si radši tu tatranku koupím v hospodě, než v blbým márketu.
A já si radši tu tatranku koupím v hospodě, než v blbým márketu. – tohle jsem nejak nepobral prozradis mi jak si to myslel?
Možná to jednou pochopíš ;)
hospodsky koupi tatranku za 10,– v akci v kauflandu a ty ji pak od nej koupis v hospode za 15,– kde je ta pointa? :)
I kdyby ji teda koupil v tom kauflandu, jakože to rozhodně nedělaj všichni, tak budu rád, že nechám těch 5,– Kč vydělat tomu našemu českýmu živnostníkovi. Nicméně jsi se moc upnul na tu tatranku, to byl jen názornej příklad ;)
A hlavně o to vůbec nejde, tady jde o to, že jIrI (ty asi taky) je prostě alergickej na pivo a podobný věci spojený s kolem, ale vůbec to nemá co dělat s vidlicema :)
Ta poslední věta mě rozsekala :-D