• deda

    ahoj, chci si koupit Fulcrumy red zera /6 děr -red/ a mam několik dotazů.

    1. budu moci použít běžné pláště s duší? Z ná­vodu jsem pochopil pouze UST…
    2. měl jsem kolo v ruce, ale sys. uchycní kotouče byl zvláštní…jako že v otvorech pro 6 děr byly našroub. šrouby bez hlavy a přes celý sys. jako matice na centrlock? Dá se tedy použít na oba systemy uchycení kotouče?
    3. Jak se servisními díly? Co stojí ráfek a dráty

    díky za odpověď tomu, kdo má s těmito koly nějakou zkušenost – slyšel jsem , že Hnoj snad :-)

     
    0 0
    • Baracuda  

      1 – Duse a plaste uplne v pohode pouzijes

      2 – Uchyceni kotouce ktere popisujes by mi sedelo ne na INTL, ale na ten jejich specialni system (chytri urcite napisou, ktery to je). Kdyz sem je kamosovi shanel, koupil sem klasickou sestidiru, na tu bych se asi zameril.

      3 – To uz je fakt asi jen na Hnoje a spol.

      0 0
    • kubad  

      1-ano, ale trochu huř se usazují do patek ja na každém UST ráfku

      2– pravděpodobně to byl model CL s adapterem na 6děr

      pak je to na oba systemy

      3– www.maxcursor.cz to je oficialní dovozce tam si zjisti ceny a dostupnost ND pochybuju že jinde v e-shopech díly budou k sehnání, max ž ti je objednají přes maxcursor :-(

      0 0
      • Zerocool  

        neobjednají, protože je MaxCursor nikomu dalšímu neprodá, a jen ztěží ti prodají náhradní díl, pokud jsi kola koupil jinde, a proto je potom musí shánět zdroj, od kterého jsi kola koupil, takže uvidím jak to dopadne, že Hnoji?:)

        0 0
        • jecnak  

          To je zajimava informace.

          0 0
          • Zerocool  

            ale už méně příjemná pro zákazníky, kteří si koupí kola jinde, ale když ta cena 25 tis. tak odrazuje:( a člověk si říká kola budou v poho bez problémů…

            0 0
        • Pebe  

          co to je za hloupost?

          vím že třeba Trinnity bere věci přes MaxCursor, tak stačí říct v Trinnity že potřebuju drát a oni ho koupí v Cursoru. I to tak fungovalo s ořechem na silniční kola…

          0 0
          • Zerocool  

            co se týká drátů v tom problém není, problém nastává při součástkách jiných, pak se ti může stát, že ti řeknou, že takový díl ti neprodají, opíšou si výrobní číslo kol, které pošlou k výrobci, a ten řekne, zda-li ti ten díl poskytne nebo ne, ale to pro tebe udělá Maxcursor jen tehdy, pokud tam někoho znáš. Věř mluvím z vlastní zkušenosti, navíc koumunikace s italama je prostě jako komunikace s italama, a proto do dnešního dne čekám na díl 3 měsíce a snaží se obě strany i Hnoj…

            0 0
            • Pavel100  

              Ano, toto jsem slyšel taky na stánku Maxcursoru v Brně.

              0 0
              • kubad  

                tyky vím o této snaze, ale myslím že ze zákona narazí

                0 0
                • Pavel100  

                  To nevím nejsem právník:-) Prostě je to jejich současná zbraň proti nizkým cenám......

                  Jinak jsem se ptal na to samé u Mavicu, uvažuju o kolech od nich co mi nabízí jako koncovému uživateli. Kolo koupím od prodejce, pak by údajně měla následovat registrace těchto kol u Kastaru se seriovým číslem a ještě na 1. majitele (kvůli záruce), jinak ti servis asi provedou ale osolí to cenově. Kola přímo na bajku by se měla řešit podobným postupem při prodeji kola. To si pak podle čísla ověří, jestli to opravdu na tom jistém typu kol je nebo je to kec.

                  0 0
                  • kubad  

                    ale s tím souhlas – pokud nemáš kola od nich ať ti je poservisují a nasolí adekvátní ceny to je riziko levných nákupů na nettu.

                    Ale prostě by ti něměly odmítnout prodat díly nebo provést servis.

                    0 0
                    • Pavel100  

                      Jo to souhlas s ND jenže tím by pak nebylo problém sehnat díl(o něco dražší) na kola koupených jinde a to oni asi nechcou.

                      0 0
                • jecnak  

                  Proc by meli? Ze zakona je povinen reklamaci resit jen prodejce od ktereho jsem vec koupil. Koupe nahradniho dilu je ciste vec smluvni a prodejce ma narok z jakehokoli duvodu vec neprodat.

                  Tzn. nevidim nic protipravniho na tom, ze ti nekde neco nechteji prodat ci opravit, maji na to pravo, nikdo je nemuze nutit.

                  0 0
                  • kubad  

                    ne někde a né něco, ale v servisním středisku podle stránek Fulcrum.

                    A k tomu odmítnutí musí mít nějaký důvod – zajímalo by mě jaký?

                     
                    0 0
                    • jecnak  

                      Musi. Musi? A proc?

                      0 0
                      • kubad  

                        jsou k tomu výrobcem určení a nasmlouvaní? třeba proto, ale nechce se mi studovat záruční podmínky Fulcrumu na jejich stránkách.

                        Pokud to výrobce s dílama řešit takhle asi to bude mít na trhu složité, aby nešly OEM díly do světa si musí především pohlídat on.

                        0 0
                • xtrava  

                  Přesně tak, byla by to jasná diskriminace spotřebitele. Prostě tě nikdo v EU nemůže nutit nakupovat zboží jen u výhradního dovozce ve státě, kde máš bydliště. Jinak to bude se zárukou a poskytováním záručního servisu/rekla­macemi, ale kterýkoliv náhradní díl, který mají v nabídce ti prostě musí prodat. Jinak bych se obrátil třeba na ČOI.

                  0 0
                  • jecnak  

                    Ty si to fakt predstavujes zajimave. Nikdo te nemuze nutit abys nekomu neco prodal.

                    0 0
                    • xtrava  

                      Já si to nepředstavuju, ono to tak prostě je:)<span style=„font-family: "Times New Roman“; mso-bidi-font-size: 11.0pt;">

                      Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele:<span style=„font-family: "Times New Roman“; mso-bidi-font-size: 11.0pt;">

                      podle § 2, odst. 1 písm. a) se spotřebitelem rozumí fyzická nebo právnická osoba, která nakupuje výrobky nebo užívá služby za jiným účelem než pro podnikání s těmito výrobky nebo službami a dál podle písmene b) se prodávajícím rozumí podnikatel, který spotřebiteli prodává výrobky nebo poskytuje služby. Samostatné ustanovení o diskriminaci je v § 6 „Prodávající nesmí při prodeji výrobků nebo poskytování služeb spotřebitele diskriminovat­.“<span style=„font-family: "Times New Roman“; mso-bidi-font-size: 11.0pt;">

                      Prostě když příjdeš do Tesca, tak ti musí prodat všechno co tam prodávají, no a tenhle případ je i přes jiný typ prodeje po právní stránce úplně to samé.<span style=„font-family: "Times New Roman“; mso-bidi-font-size: 11.0pt;">

                       

                      0 0
                      • Zerocool  

                        ale my se tady bavíme o dílu, který jako běžný náhradní díl, jako například špice, vedený není, je to díl, který se vztahuje buď k reklamační opravě, apod. Tedy pokud ten díl chci a prodejce ho skladem nemá a já jsem si kola u nich nekoupil a tedy nemůžu uplatňovat reklamaci, tak z toho vyplývá, že ho musí prodejce nějak získat a to jedině tak, že ho objedná ke konkrétním kolům a tedy nahlásíš své výrobní číslo, to jestli mu je výrobce pošle a v jakém množství záleží na vztazích mezi nimi, do kterých já nevidím…

                        0 0
                      • jecnak  

                        Tesco ale neni ten vhodny priklad. Tady u tech kol nakupujes na zaklade ustni dohody, ktera muze byt dojednana a nebo nemusi. Zalezi na obou stranach.

                        0 0
                      • Radek Broz  

                        K čemu je takovej zákon vlastně dobrej? Nechápu, proč je někdo nucenej někomu něco prodat.

                        0 0
            • rainbowone  

              Tak todle teda těžce nechápu , proč je pro Boha problém prodat náhradní díl na kola ať již prodaná kdekoliv . Vždyť prodejci a výrobci snad musí jít o zákazníka a né zjišťovat kde si kola koupil a opisovat výrobní čísla a ty posílat někam na schválení ,když budu mít smůlu můžu kola za 20tis. vyhodit , protože nekoupím díl za 200 kč. Jelikož jsem toto už slyšel od více lidí tak jsem zrušil nákup kol na silničku nehodlám řešit jestli my uctivě někdo něco opraví nebo prodá náhradní díl . Kromě Polaru a Campagnola u mě končí i Fulcrum a první prodavač co my něco stoho nabýdne dostane po potlamě!

              0 0
              • raceman  

                vklidu, vydýchej to… ;-)

                0 0
              • Pavel100  

                No ono to nebude jenom u Fulcrumu, taky se tady píše o XTR kolech. Proto třeba brát klasiku i když to designově tolik nefrčí:-) Mavic by měl být snad taky bez problémů.

                0 0
                • Zdenda CUBE  

                  Mavic se PRÝ na to chystá taky…

                  0 0
                  • raceman  

                    jn, pristi rok prej

                    0 0
                    • vysmátej bajker  

                      To jsem zvědav co na to zákazník který koupí kola v kamené(někteří berou i mimo ofic.dovoz) prošlá záruka a bude schánět nějaký náhradní díl případně na bouchlý ráfek asi záruka nebude.Asi je hezky umeje a pověsí místo obrazu na zeď.

                      0 0
                      • Pavel100  

                        ano, ptal jsem se na to v Brně protože kamarád něco shání od Mavicu a šlo o cenu a záruku…je to napsáno zde pod tímto to najdeš napsáno 19.11.2008 13:47:09

                        0 0
            • orgoj.chorchoj  

              V pondeli jsem u Hnoje fulcrumy objednal a ted tady ctu tohle :\ Kua to snad na nich ani nebudu jezdit a jen se s nima budu doma kochat :D

              0 0
        • kubad  

          nevím přímo v Cursoru sem se neptal, Břeclavskou pobočku mám za rohem a tam bez problémů servisovali kola koupené jinde včetně dílů.

          To co píšeš je nesmysl, můžu mít Fulcrumy koupené s kolem a díl musím sehnat u dovozce pokud ne tak bych okamžitě kontaktoval výrobce a požadoval vysvětlení, jednou je zástupce značky a díly musí poskytnout, tyto OEM úniky ať si řeší Výrobce s prodejci to není problém zákazníka, jak ten má poznat jestly se jedná o OEM nebo oficiální zboží.

          Jiná otázka je záruka a záruční servis to nechci rezebírat jak by se řešilo, ale díly by prodat měly.

           
          0 0
          • Pebe  

            navíc oboje kola koupené u Richarda byly v originální krabici, se všema dokladama, upínákama, magnetem na niple, montpákama, žádnej zajíc v pytli

            0 0
          • Zerocool  

            co ti říkám je z vlastní zkušenosti, kola koupené jinde ne v MAxcursoru, chtěl jsem po nich díl, majitel mi sdělil, že si opíše výrobní číslo z kol to pošle do Itálie a uvidí se jejich odezva, na základě toho ti pošlou nebo nepošlou náhradní díl, otázka je jak dalece blafuje nebo ne…

            0 0
            • Pebe  

              můžeš napsat jaký konkrétní díl? A k čemu jim bude výrobní číslo, když už ta kola jednou prodali. Když budu půl roku v neměcku pracovně, koupim si tam kolo s Fulcrumama, tak mi MaxCursor neobjedná díl? To mi moc logicky nezní :-(

              tím netvrdím, že nemluvíš pravdu, jenom mě to zaráží

              0 0
              • Zerocool  

                mají evidenci toho, komu co prodali, pokud budou kola pocházet ze zdroje, který je nemá dále prodávat, tak je možné, že ti díl neschválí a tudíž ti ho maxcursor neprodá, pak ti nezbývá nic jiného než požadovat náhradní díl od toho, od koho jsi kola koupil…

                0 0
                • mr.antik  

                  Myslel jsem, že OEM díly jsou určené pro montáž kol. Jak tedy poznají, z jakého kola pocházejí? Budou chtít po tobě výrobní číslo rámu?

                  0 0
            • kubad  

              tohle by bylo na zajímavou právní diskuzi, a hlavně bych se okamžitě po tomto vyjádření obrátil na výrobce!

              Pokud ten pustí do světa výrobek a nedodá díly hmm :-(

               
              0 0
              • Pavel100  

                Jestli tomu dobře rozumím, tak Maxcursor řeší servis kol jenom prodaných přes ně teda aspoň to mi řekli v Brně, předpokládám že pokud máš kola přímo na bajku tak to reklamuješ tam, u koho jsi kolo koupit (tzn. např Superior a ten si to musí vyřídit).

                Jestli to někdo prodává levněji mimo, musí si díly asi řešit sám, těžko mu je Maxcursor daruje:-)

                Navíc nikdo nikoho nenutí si kupovat zrovna Fulcrum, klasika je klasika;-)

                0 0
                • Zerocool  

                  přesně tak, pokud kola nekoupíš u nich jako u výhradního dodavatele, tak ti žádný náhradní díl neprodá…

                  0 0
                  • kubad  

                    je to distributor !!! a né výhradní dodavatel, a servisní centrum, takže bych okamžitě kontaktovla přímo Fulcrum a stěžoval si na postup MaxCursoru.

                    Pokud teda máš ke kolům originál záručák což předpokládám máš.

                    jak sem psal někde nahoře se zarukou by to bylo složitější, ale díly by měli prodat nevídím důvod proč by ne. Tohle je jen šprajc ze strany cursoru nic víc.

                    0 0
                    • Zerocool  

                      nebudu to dál rozebírat, nastínil jsem zde reálný problém, že si můžu někde stěžovat je jedna věc, druhá věc je, jestli mi to k něčemu bude…

                      0 0
                      • kubad  

                        no každopádně je to zajímavé info.

                        mám obavu že tyhle snahy se dají čekat u spousty dalších značek – proto to rozebírám

                        0 0
                        • Zerocool  

                          pak je to čistě na tobě jestli zkousneš riziko nebo přidáš 5 tis a budeš v olrichtu

                          0 0
                          • kubad  

                            jj souhlas, ale stejně mě to hlava nebere, na servisu kol  kterých tu bude mraky se dá slušně vydělávat, pochopil bych že by si díly podrželi pod palcem a dělali servis sami :-)

                            tuhle variantu nezkoušels?

                            0 0
                            • Zerocool  

                              jenomže na tom není co servisovat, potřebuju pouze díl na kola, které nebyly koupeny od dovozce a nebyly koupeny ani od nikoho jiného komu by je cursor dodal a v tom bude asi ta trocha ješitnosti a neochoty…

                              0 0
      • deda  

        jo supr, dík za radu a odkaz – našel jsem na stránkách fulcrumu dokonce i ten sys. uchycení, je to AFS s adapterem..­...takže je zkusim. čau

        0 0
    • Zerocool  

      dráty stojí kolem 150 Kč

      0 0
    • raceman  

      Tady máte dalšího dovozce Fulcrumu…

      0 0
      • Pebe  

        tak když už, tak tady ten to prý vozí přímo z Itálie

        0 0
      • Zerocool  

        dovozců a prodejců je spousta, když dojde na lámání chleba tak pochopíš, tím ale nechci říct, že zavrhuji Hnoje, protože věřím, že ten mi ten díl dodá, pokud ne, tak to bude věc jiná, termín je do vánoc:)

        0 0
        • kubad  

          ono je to složitější prodejce kol musí řešit záruku, né však díly to teoreticky není jeho starost.

          0 0
          • Zerocool  

            můžu to reklamovat, ale v době, kdy jsem to řešil jsem nemohl, protože jsem potřeboval na něčem jezdit, radši dám pětistovku a počkám na díl, než někde posílat kolo a být bez něj nevím, jak dlouho…

            0 0
          • jecnak  

            A jak teda vyresi zaruku, kdyz nema dily? To zas ale neni starost zakaznika.

            0 0
            • kubad  

              to není – to ať si řeší on, ale jak má člověk poznat když kola sou v originál balení s plným příslušenstvím a originál záručákem?

               
              0 0
              • Zerocool  

                podle ceny?

                0 0
                • raceman  

                  tak pokud to srovnáváš s MOC, tak mozna jo… ale jinak asi ne..

                  0 0
              • jecnak  

                Na to ti neodpovim, to je obecne problem mezinarodniho uplatnovani zaruky. Je jen na serioznosti firmy aby jeji „mezinarodni zarucni list“ byl opravdu mezinarodni.

                0 0
                • kubad  

                  přesně tak

                  0 0
                • RedAce  

                  v tom se mi líbí Polar a Apple…

                  0 0
                  • jecnak  

                    Polar? Ten teda fakt jo. Neopravi ti zadny vyrobek nezakoupeny u zdejsiho distirbutora.

                    0 0
                    • TinkTink  

                      ČR mě začíná *****…

                      0 0
                    • petebike  

                      me tedy moji 720i dali do kupy uplne v pohode…

                      0 0
                    • raceman  

                      citace z polarservis.cz

                      "Mezinárodní záruky

                      Na přístroje zakoupené v zahraničí nebude s okamžitou platností od října 2005 poskytován záruční servis. Zákazník má možnost:
                      Nechat si závadu odstranit v ČR za úhradu.
                      Řešit závadu přímo se zahraničním internetovým prodejcem.

                      Tato situace není zaviněna námi, jakožto českou organizací, a její řešení není v naší moci. Děkujeme za pochopení."

                      takže ti to opraví, ale zacáluješ to… :-/

                      0 0
                      • Pebe  

                        což je úplně jiná situace než u MaxCursoru, kde ti díl neprodají ani za peníze, pokud nejsou kola koupená u nich. Jak píše Zerocool

                        0 0
            • Radek Broz  

              Vymění ti to celý nebo vrátí peníze – díly mít vůbec nemusí, je to jeho věc.

              0 0
    • Hnoj  

      Ahoj, omlouvám se za zpožděnou reakci, jsem na dovolené..

      1)Ano můžeš.

      2)Kola jsou buď na 6 děr a nebo na center-lock. CL však kvůli 20MM ose používá vlastní matici, originál matice shimano jsou moc úzké…

      2)Dráty už mám skladem, cena je 160Kč/kus. Ráfek nevím, zatím je nikdo nerozbořil…

       

      Co se týče dalších ND. Už jsem se vybavil a mám skladem, ořechy, dráty, ložiska, niple atd…

      CoolZerův problém řeším, ale tvuj díl je skutečně neobvyklá závada…

      0 0
      • roud  

        prosimtě kam se ti můžu ozvat ? mam problem s tou složenkou :O(

        0 0
        • Hnoj  

          Nejlépe na email. A nebo si řekni na poště o novou složenku a vyplň jí podle té původní…

          0 0
          • roud  

            potřebuju jen rozluštit číslo tvýho účtu jestli můžeš hoď mi ho na meil roud@seznam.cz ať ti to zejtra zaplatím…

            0 0
      • felix.org  

        a matice k CL je součástí kol? dík

        0 0
      • deda  

        jasný, dík. Ad 2) viděl jsem system AFS, který je možný použít snad na oba systemy CL i INTL. Je tam prostě nasunutá 6-děr redukce a v těch 6ti dírách jsou šrouby bez hlav vyšroubovaný jen na sílu kotouče a celý je to stažený velkou maticí. Ad 3) ráfek nesháním – jen se ptám na příp. cenu. ahoj

        0 0
        • Hnoj  

          Co se týče centerlocku.

          Ano, u kol jsou vlastní matice, které se utahují stejným klíčem, jako středy hollowtec II.

          S použitím adaptéru jsem experimentoval, musím však podotknout, že už si nepamatuju, jak to dopadlo. Můžu to znovu vyzkoušet až budu doma…

          Cena ráfku bude IMHO velmi podobná, jako třeba u Crossmaxů…

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.