Zdravím,
Chtěl bych si pořídit nová kola a nejvíce mě zaujaly právě tyto dva modely, takže by mě zajímalo, které z těchto kol jsou lepší a v čem pro váhu jezdce okolo 80kg.
Zdravím,
Chtěl bych si pořídit nová kola a nejvíce mě zaujaly právě tyto dva modely, takže by mě zajímalo, které z těchto kol jsou lepší a v čem pro váhu jezdce okolo 80kg.
Hisorie. Desatero. RM5
Ani s jedněma neuděláš chybu i když osobně bych šel spíš do RM5
mam RM5 a vcera po projizdce mi kamos-spolujezdec oznamil, ze ten jejich cvrk ho misty az neuveritelne s.al.. :) Holt kazdy ma neco..
Tak já vozim Tune a Cmaxy a ten cvrk se mi strašně líbí :O) jinak s cvrkem vedou Houpy :O)
To mě se na Fulcrumech líbí, je to místo zvonku :-) Ale já už jsem zvyklej, oproti mýmu předchozímu DT je hluk poloviční :-D
o tom velice hlasitým cvrkotu jsem už četl a příjemně mě potěšil :)
RM5 se děsně blbě centrují. Mají na jedné straně 2× víc špic než na druhé. Nejlepší je to rovnat o futro ;-) . Ale zase se dobře čistí, člověk se z té řidší strany dostane snadno hadrem všude.
btw: jestli se to uz resilo, tak predem omluva
udajne az tak ze neprejde ramom resp. vidlou a mozes to odniest domov na chrbte. info z prvej ruky. dufam ze ma overenie praxou obide.
doufam v to same :)
Centruje se to úplně v pohodě, musíš totiž rozložení drátů chápat jako trojice, potom to jde už velmi snadno.
Asi ti brzo pošlu kola na servis!
OK
Za mě taky spíše RM5, ten cvrk na nich je pěkně uřvanej má jakoby vyšší kadenci než ořech u maviců. Sám ted vozím SLR a můžu porovnat s kamošovýma RM5.. Do zvuku mavického ořechu SLR jsem se ale zamiloval :)
Jde mi hlavně o to která kola vydrží tvrdší zacházení, jsou odolnější vůči rozcentrování atd atd.. po přečtení několikati vláken jsem k ničemu nedošel..protože původně jsem chtěl Crossridy (hlavně kvůli vzhledu – ten se mi strašně líbí) ae někdo tvrdí že hovno vydrží někdo zas že na tom má x-tisíc km a ještě necentroval apod.. tak bych byl ( a myslím že nejen já) rád za nějaké přímé srovnání nejlépe od někoho kdo tato kola jezdil :)
mam RM5 a zatial ziadny problem, kamarat ma crossridy a tiez nema vyraznejsi problem.
mne osobne sa viac pacia RM5 a hlavne system dotiahnutia naboja pri vzniknuti vole. ozaj jednoduche a funkcne.
Osobně jezdím Crossridy a při mých 80 kg drží již 3 roky (6000 km) bez problému a to je nijak nešetřím. Ze začátku opatrně ale nyní i skoky přes kaluže a kanály a bez újmy. Ložiska bez vůle.
No to by bylo dost smutný, kdyby kola určená na MTB, nevydržela hup přes kaluž :)
Ty musí vydržet i průjezd tím kanálem a ne jen obyčejný hup přes něj. Jak by to pak vypadalo někde tady v Beskydech na těch šutrech. Kdyby nevydržely ani hup přes kanál.
Vydržej kotel jen na BF nejsou COOL…
Kotel zas nevydržej, kámoš na kriťáku na schodech vyplet 2 zadní Cridy, to by podle mě třeba C-Max vydržel, ale je pavda že to není žádnej dorbeček a váží kolem 90kg. Já bych se nebál ani jedněch, za mě Fulcrum ;-)
zrušit de vše ať cridy maxy nebo fulcrumy ;o]
to jo, ale C-Max vydrží podle mě o kotýlek víc, než CRide…
neasi, se podívej na cenovky
nj taky je tam pětinásobnej cenovej rozdíl…
mno, to je pravda, ale vyplatí se :-)
Na Crossridech jsem ani v beskydských šutrech neměl za 4 roky žádné problémy. Centroval jsem je poprvé těsně před prodejem, ořech taky mazal před prodejem, naprosto bezúdržbová a spolehlivá kola. Za jejich cenu parádní kola.
jasný, ale ty jseš určitě štíhlej kluk, pro normální chlapy jsou crossridy docela měkký :)
Jsem, 80 kg.
říkám, štíhlej kluk :)
to jsi mazal orech poprve po 4 letech? notepr.el… to jsi jezdil za sucha a po silnici ne? ja mazu cca 3× za sezonu a to jezdim relativne hodne malo…
Jezdím jen za sucha, bahno se k náboji za ty 4 roky mohlo dostat možná tak 4× :)
No já vážím okolo 95 kg a Crossridy jsem vozil bez jakýchkoli problémů přes tři roky a to jak u nás tak v Alpách. Nahradil jsem je až teď, protože jsem přešel kvůli defektům od trnů na UST s těsnícím tmelem. Ale rozhodně si je jako náhradní kola doma nechám. Takže u mě dobrý.
Co máš za ročník?
Je to OEM verze na Lapierre x-control 313 rok 2007
a co by jste volili RedMetal 10 vs Crossride?
nad těma FRM10 jsem taky přemýšlel ae co se týče kvality řekl bych(po pročtení BF) že žebříček je: 1místo FRM5 2:crossridy 3:FRM10
Fulcrum RM5 za cenu 3850,– budou asi nejlepší volbou.Mám je s bezdušovou rubena sadou a nemůžu si stěžovat.
wau já myslel že bez duší jdou použít až FRM3
Píše, že použil sadu od Rubeny. S tou v podstatě uděláš bezdušáky z jakýchkoliv ráfků.
mohl by jsi mi prosím napsat o jakou sadu jde?
To je přesně ona.Možná se to tady na fóru řešilo,ale nedočetl jsem o té sadě vše do konce.Objednat a sám si to vyzkoušet může za ty prachy snad každej.Já použil raděj všech 120ml do jednoho kola (Racing Ralph 2.25") a doobjednal ještě starej známej tmel od firmy NoTubes (450,– za 946ml),kterej jsem použil do druhýho (cca 100ml).Zbytek mi vystačí bohatě na jednu až dvě sezóny.Instalace byla v pohodě s mýdlovou vodou + velkou dílenskou pumpou – chytlo se to prakticky skoro hned,duležity je tlačit při foukání plášť k ventilku,kde to nejvíc utíká..
Takže to funguje na stejnem principu jako Caffe Latex?
ANo,jen tmel je jinej :)
zajímalo by mě kolik gramů se dá ušetřit použitím bezdušové sady? a jak často se musí měnit/doplňovat tmel?
Gramů jen pár a doplňuješ podle potřeby. Opravdu důležité je odstranění těch duší.
tak v čem je tedy výhoda těchto pneu?
Že nemá duše, které se dají píchnout.
v cem asi? zkus hadat:)
Kašli na váhu hlavní je že člověk jezdí bez defektů :O)
bez defektu jasné + a ještě ta změna vlastností – jaká je prosím tě tvoje zkušenost? jak se ti to zdá?
pocitove to jede lip + to lip drzi v terenu…
Pro mě neskutečnej šok foukám o třetinu až polovinu nižší tlaky jak dřív a i s barem v plášti (pokud jedu opatrně) bezproblémů dojedu dom :O) jízdním vlastnostem to samozřejmě jenom prospělo :O)
právě mě láká dotáhnout ty kola, už mám doma vše potřebné ale mám z teho bobek :-) mám rozsekaný kotník a nemůžu si dovolit nedojet, s duší dojedu dycky (než plášť nerozříznu)
Duši si vezeš stejně.
když pominu že mám duši já i moje kolo tak v kolech ani rezervní nevozím a letos mě to zatím nevytrestalo jinak všem doporučuju přechod na bezduše :O)
Mi se letos jednou hodila. Ale počítám, že tím jsem si to vybral na mnoho let dopředu, protože 7 mm drápanec jsem nikdy na žádném plášti ještě neměl.
takže kdyžtak normálně vrazím duši a dojedu? epes, tak nějak bych si to maloval :-) díky
presne tak… zalezi samozrejme jaky system bezdusi budes pouzivat…
připravenou sadu mám tuhle http://www.netbike.cz/select_det.php…
na čem to záleží?
potom ok… ja ted budu delat pritelce bezduse z klasic.rafku i plastu… pouziju mensi duse misto pasky, takze tam kdyz defektis, musis samozrejme vytahnout to torzo duse…
ze sa ti este chce serinkat s takymto samodomo ked osvedcena sada stoji par korun (vid. hisotria)…a stavil bych sa o bars co ze to bude funkcnejsie, spolahlivejsie aj lahsie a skoro bych sa aj stavil ze lacnejsie.
NoTubes mliko mam doma – 1L, tzn. jejich tmel nepotrebuju… jejich pasku na rafek taky ne, to v pohode supluje klasicka paska do rafku… a ta jejich cerna zatesnovaci paska je v podstate kus duse akorat bez ventilku…
takze kdyz koupim 2ks duse – coz je cca 180Kc ,je to levnejsi a system v podstate uplne stejnej…
a nemyslim si ze se s tim budu trapit o moc dyl nez s tim samodomo…
Ta jejich černá gumová páska s ventilkem má specifický tvar, který při použití duše mít nikdy nebudeš.
Taky to tak mám. Jen pásek z duše je odstřihlý z opačné strany než je ventilek a v ráfku pak mám klasický UST ventilek (kvůli dolívání mlíka, abych nemusel sundávat plášť, ale vyšrouboval ventilek a nacpal to přes něj stříkačkou).
přesně tak kašlat na váhu ale ten krasný pocit že nějaký trn či drátek ba dokonce rychly sjezd po makadamu nepřinese na bezdušák defekt je paradní. Teď jsem jel poprvé závod na bezdušácích Michelin XCR DRY 2 na SLRkách s tmelem, nižší tlaky než na duších a v jizních vlastnostech sem si jen liboval.. Ve sjezdech to borcům na duších zkákalo kolo bylo neklidné, bezdušaky jen žehlili a drželi jak přibité. Co se týče vyjezdu na bahně tak plášt DRY2 specialista na sucho přečil kde jaký drapák s duši. Prostě duše už nechci na mém kole vidět…
krásny príspevok. mal by byť celý prekopírovaný sem ;o)
:D chyb jak maku, ale určitě všichni pochopili :)
Váhu přidáš, ale kola mají údajně úplně jiné vlastnosti ..
Já používám antipich pro auta… stojí to do 300,– a nafouknu ( včetně tmelu ) do tvrda 2 – 3 kola. Na mašině mi to ucpalo díru po hřebíku. Funguje to stejně jako cokoli jiného, jen je to dostupnější ( levnější)
Jak tu někdo poznamenal, neuděláš chybu ani u jednoho modelu. Za sebe bych volil Cross ride. Pokud urveš drát, je to sice prasárna, ale u normálního stačí narovnat hlavu a můžeš ho použít ( to vše v nouzi nejvyšší) stejně tak je zde normální nipl. U RM5 toto není. Kup si co se ti líbí.
Má tu někdo zkušenosti s použitím té Rubena sady na crossridy?
Cridy se slizem od rubeny v pohodě.
Mám půl roku a zatím polepil všechny dírky.
Tmel funguje dobře … nahazoval jsem u bráchance páč má kompresor a nevěřil.
Tak jsme to prubli 50kou hřebíčkem.
a jaký na tom máš plášť? obyčejnej nebo UST?
Obyč.
Crossidy nebo cokolik jinýho – je to jedno.Je to standartně pro 17 až 20 mm vnitřní šířky ráfku.Pokud ráfek vyhovuje rozměrově,bude to i těsnit (možná se najde výjimka,ale to je malá pravděpodobnost).
Nechápu lidi,co si koupí za cca 1500,– komplet NoTubes sadu,když vyjde daleko od Rubeny /370,–/ + litr tmelu NoTubes /450,–/ (do druhýho kola a do budoucna na dolívání).
Před necelýma dvěma měsíci jsem montoval Rubena sadu na svoje kolo a od té doby se odehrály změny – trochu to výrobce poměnil.Objednal jsem další sadu,že to namontuju i kámošovi na kolo..Předtím jsem měl ventilky přímo na gumové pásce v jednom celku a teď jsou zvlášť.I tmelu je teď míň – před bylo 120ml a nyní 100ml.Tudíž dávat jen 50ml na 1 kolo mi přijde dost málo u provedení dušovej ráfek + dušovej plášť.Tak se jeví dokoupení litrovýho tmelu jako jasná volba,která je osvědčená.
Ve finále jezdím jen 25–30 psi,komfort nesrovnatelně vzrostl bez rizika procvaknutí duše.Další výhodou je samolepení během jízdy a větší grip.
Co se váhy týče,tak ušetřit se dá,ale pokud chceš i samolepení využít na max,je lepší tam dát cca těch 100ml tmelu (1 kolo) – cca 100g a připočíst kolem 60g za pásky a ventilek.Na dvou kolech teda získáš 80g,pokud bereme klasickou 200g duši.Jestli někdo jezdí ultralight,tak váhově mírně pohorší,ale získá ony výhody,na kterých bych rozhodně váhu nešetřil :)
proboha 200g má DH duše i obyč kenda se vejde do 150g a neni to žádná gramařina…
Tak gramařina to začíná být.Na ničem jiným váhu neušetří – jen na tloušťce stěny,která se pak promítá i do odolnosti proti defektu.Posledně jsem vážil noname duše a měly obě lehce nad 200g.Nedávno sem kupovat za cca 75,– nějaky Pro-T a byly na 180g.Takže tak..
dh duša a 200g? to asi ne 8o)
ty máš dneska nějakou rejpavou což? :)
nn, len aby nejaký mladý downhiler nekúpil dh dušu a nedivil sa, prečo má skoro pol kila…
Nejtěžší duše co jsem kdy koupil měla 170g a to už byla pomalu těžší než pláště na kterejch sem je vozil…
na gramařinu seru xD spíš se mi líbí ty výhody které to má
Prosím tě, jak je to s tím dolíváním? To jako na začátku tam naleju cca 100 ml a po půl roce třeba dalších 50 ml? A pak zase? Nebo ten starý tmel se nějak vyškrábe ven nebo postupem doby sám zmizí? Páč aby to nebylo, že za 2 roky bude plášť o dost těžší (o 300 g) :-) Mě je tak napadlo, jak to s tímhle je… (i když asi je jasné, že těch 100 ml = 100 g je v rozpuštěném stavu, v plášti pak předpokládám, že něco vypaří a bude to méně gramů (?).
Ještě sem nedolíval,mám to měsíc a půl a furt tam něco štěrchá.Do celkových třech (max. čtyř) měsíců od montáže to nejspíš vyschne samovolně (případně podle počtu defektů i dřív).Určitě se dá JEN dolít,ale bude to lepší vyčistit – i kvůli váze.Nevím co tmel od Rubeny,jsem sám zvědavej jak to bude vypadat – tmel od NoTubes se srazí do elastické „gumy“ – žmolků.
Presne tak, vypari se voda a zustane tam toho minimum, mozna nekolik gramu, nic se vyskrabavat nemusi.
Kdysi jsem pro zajímavost jeden plášť oškrábal a zvážil (kde už nebyl žádný tekutý tmel, jen ty zbytky tenké vrstvy na plášti). A nenaškrábal jsem ani celé 3g. Tedy opravdu je to zcela zanedbatelné.
Tím pádem není co řešit :)
Ahoj, hodnotím na XC použití, 90 kg, z kopce je nešetřím v rámci svých možností.
Minulou sezónu jsem jezdil Cridy, letos RM5, na stejnym rámu. Nenajíždím jako hobbík tolik, abych posuzoval životnost, oba sety zatím zcela bez problémů, ale pocitově mi připadají RM5ky více tuhé, jakoby jistější. V téhle cenové relaci oboje parádní kola. Když už nemá Bottico v nabídce hotovku v nízké cenové relaci (X450 na Cerit nábách, tuhostí nejlepší ze zmiňovaných)a pořizoval teď nový set, tak bych to ještě asi pořešil s Hnojem, čímž nehodlám být pranýřován za reklamu, ale dle příspěvků tady se dají poskládat levné a na dané určení a váhu fajn náplety. Přeji dobrou volbu k budoucí spokojenosti :)
No taky se tu trošku přiživím. Rozhoduju se v tomto týdnu uplně stejně. Podle těch stovek vláken v historii to budou skoro jistě RM5 (už je mám nachystané v košíku na kupkolu), ale všiml jsem si jednoho velkého rozdílu:
RM5 Mají stále zahlé dráty u náboje jako je to u levných výpletů.
Crossmaxy mají na druhou stranu již ony dráty rovně vycházející z náby. To lze vidět u vyšších modelů i u fulcrumu. (Třeba RM3) nemluví to trochu proti RM5?
Nebo je to uplně jedno?
moje kola maj taky zahnuté dráty a levná určitě nebyla :-)navíc bych nesrovnával FRM5 s 3 natož Cmaxama dyť je to jiná liga.
A FRM5 určitě dobrá volba – jezdí tu u mě dvoje a 100% kola jak pod 85kg tak pod „prasičem“ kamarádem ;-) zkus bikez.cz zdejšího fulcrum guru Hnoje, kupkolo ti na ně těžko poskytne případný servis…
Tohle mě taky celkem zaujalo při srovnávání RM5 a cridů, Cridy mají přímé dráty což by měla být výhoda, protože právě v tom ohybu u náby většinou dráty rádi prasknou, zrovna u RM5 se mi to stalo a o to hůř, že na straně kde je těch drátů jen 8, no a domů jsem jel vlakem.
zatímco u c-ridů vytrhneš drát z příruby, to je mnohem lepší no:-D …protože pokud se ti to stane tak je to skvělý důvod je celé vyhodit a pořídit něco rozumného
Nemyslím si, že toto by se často stávalo :)
To bys mohl říct o všech kole s přímými dráty jako např RM3, cmaxy a další :)
no myslet si to můžeš ale skutečně c-ridy jsou jediné kola kdy to nebyl zdaleka ojedinělý případ, i tady na foru je dost lidí co s tím má zkušenost.
Co si můžu myslet? Já ti věřím, že se to někomu stalo, někde jsem to tady i zahlídl, ale myslím, že to bude tak jeden případ ze sta, kdy se tohle někomu stane a pokud se to stane, měla by to vyřešit reklamace.
takže po dlouhém rozmýšlení jsem se nakonec stal novým (a doufám že i spokojeným) majitelem FRM 5 .. jsou naprosto nádherné a nadšenost největší bohužel je na kolo dám nejdřív v pondělí…
Vymezování vůle ložisek se provádí tou maticí na náboji s pojistným imbusem. Povolí se ten malý imbus, matice se s citem dotáhne, aby v ložiscích nebyla žádná vůle a zároveň to nebylo přetažené a pak se ten imbus zlehka dotáhne a zajistí tím tu matici.
Jinak ty modrý nesmysly bych tam asi nechal, pokud něčemu nepřekáží, když tak upadnou někdy, někde samy :o)
To jsi koupil model 2009? 2010 jsou černo bílé ne? Teda ty moje určitě;) Zatím však velká spokojenost, jezdím je měsíc a s mými 90 kg jsou pořád jak nový. BTW. převrtání ventilků ,podle prodejce co už to dělal několikrát, vpohodě, normálně pak poskytuje záruku. Já jsem jim to ale nemohl udělat, radši jsem koupil dvě duše za 250 a novou pumpu od Lezyne. Když už tak už:)
Jj jsou to 2009
vím že jsem otravnej, ale ještě by mě zajímalo jestli nemáte někdo zkušenosti s převrtáváním díry na autoventilek? jestli je to v pohodě nebo si na něco mám dát pozor?
Par jsem jich prevrtaval a nedelalo to problemy. Otazkou je u ceho? treba u nejakych zapletenych kol bych to nedelal, uz jen kvuli zaruce. Neni zas takovej problem dat duse s galuskovym.
Nechápu co pořád řešíš,kup duše s galuskovým ventilkem a je ne.
Běžná praxe, koupit si nová kola a hned je vrtat. Přece do nich nebudeš dávat to, co tam patří.
Když máš doma průběžně 10–20 kusů duší s autoventilem, zhodnocených 10–15 fleky/1 duši, tak nic jiného nezbývá. Přece to nevyhodíš.
Duše s 15 fleky už vyhazuju. Krom toho to taky svědčí o odolnosti plášťů :) 10–20, takže půlka jich už leží někde ve skříni nějaký ten pátek a kdoví v jakém jsou stavu. Osobně bych to s klidem rozdal nebo prodal za pár piv. A rozhodně bych hned nevrtal do nových zapletenců, ať už stály 4 nebo 40 tisíc.
Ehm, . . . . doplněk k původnímu textu: :-), :-), :-)
Nevyhody galuskovejch ventilku jsou tak velky ze mas pravdu
Kup si 2 x tohle a namontuj si to na obě kola a máš to vyřešený ;)
rozumím tomu dobře že nové RM5 jsou na galuskový ventýlek? to jsi potom musím přihodit do košíku i nové duše…
Dokonce i staré RM5 jsou na galuskový ventilek ..
taky sem to řešil,nakonec sem obědnal na kupkolo.cz red metal 5 za 3850kč ve čtvrtek testnu a napíšu
ja objednával z kolokramu za 3400 sice loňský ae víc se mi hodí k mery :)
já obědnal včera také RM5 2010 tak zítra snad přijdou, už se nemohu dočkat . . .
kurňa, asi si taky objednám nová kola :o( už mě začínáte pěkně …
no já už si pořídím jen kliky, řazení, brzdy a rám a bude kolíčko vylepšené . . .
grrrrr :o)))
tak to já jen kliky a řazení..brzdy byly před kolama a rám bude novej až našetřím na NoSaint bo Mery 96 popř Sparka :)
tak už mám kolíčka doma :) jsou nádherné a oproti starým je to nezvyk. Nic se netřepe, nechrastí a když pustím řidítka jede to dokonce rovně. Snad mě při mém jezdění nějaký čas vydrží… kdyžtak mám foto na svém kole
Mnoho najetych kilometru preju :)
Gratuluji a tiše závidím :o)
Vidím, že tam máš Epicona, jak jsi spokojen? Máš ji předělanou na olej? Zkoušel jsi porovnat s jinýma vidlema? Jelikož ty RM 5 jsem koupil už minulý týden, začínám pokukovat po nějaká vidli;) A rámu. Aaaa brzdách;). To bude peeeněeeeez:(
Kola ať dobře slouží:)
s Epiconem jsem nadmíru spokojený, ale na druhou stranu musím říct že jsem předtím měl nějakou shitovou vidlici co fungovala spíše jako pevná. Na olej jsem ho předělal, není to nic složitého, nejdříve jsem změnu nepoznal,ale cca po 20 km chodí ještě lépe… jaké máš vybrané brzdy? i já o nich přemýšlím…
Dík za zkušenost, škoda, že nemáš srovnání. V jiném treadu mi teď někdo odpovídal, že má na Epiconu tuším po dvou letech běžného ježdění vakl, tyhle věci já prostě nemám rád, nejradši bych byl, aby mi všechno s řádným servisem vydrželo do doby, než se dobrovolně rozhodnu to vyměnit. Utopie, já vím. Nerad prostě investuju do shitů co se za rok vysypou. Ale to může být jen náhoda, může se vyskytnout špatný kus.
No brzdy zatím snad ani moc neřeším, protože co by se mě líbilo stojí 5 litrů/kus a to kromě toho, že to je děsná zhovadilost na ten můj stařičký rám, tak i bez toho bych nejspíš nesměl domů:D. Ne, až tak hrozné to není, ale musím se s tím nakupováním věcí na bajk trochu krotit a dát prostor i rodině a přítelkyni, ať mi mají co koupit k vánocům apod.:) I když kdybych měl nějaké plonkovní tisíce, umírněnost by šla asi rychle stranou:). Líbily by se mě buď Formula The one nebo Avid Elixir CR. Skromný, dyť říkám;)
Co ty? Nad čím uvažuješ?
jezdím RM5 rok 2010 a zatím v poho. najeto 450km. Když byli nové byli supr tichoučké. po pár kilometrech jsou docela hlučné (cvrkot). dá se to, ale vydržet.
mno všichni říkali jakej dělaj bordel..dám je na kola vyjedu, nechám volnoběžku a slyším všechno jen né ten cvrkot.. takže docela zklamání, ae až se zajedou a přebytečná vazelína se dostane ven tak by to mohl být cvrkot jak má být :) teda aspoň doufám :)
Počkej 50km ;)
už se nemůžu dočkat :) vemu snad ještě teď kolo a někam vyjedu xD xD
Já teď o víkendu když slyšel, jak všem cvrkají ty Fulcrumy, Novatecy, Hope atp. Tak sem v duchu nadával na ty moje šimána, co nevydají jediný zvuk. Fakt na cvrk si člověk zvykne rychle, na starém kole sem ho měl hlasitější. A hlavně na cyklostezce je to užitečná věc.
Přesně .. stačí přestat šlapat a prdelky s kolečkama uskakujou do škarpy
Tak tak, místo zvonku je to super věc, od tý doby, co mám Fulcrumy, tak jsem na sebe nemusel lidi jdoucí předemnou ani jednou upozorňovat, kliděj se i bez toho :)
v pohodě, u mě jezdí dvoje. Přítelkyně je chce co nejtižší (pořád mažu) a kámoš je chce jak „hope“ (pořád suším) :-D se rozevře ;-)
Stejná zkušenost. Po cca. 100 km se začaly ozývat. Jen mi přijde, že ten cvrkot není monotónní. Teda ne, že by hrál melodii, to spíš jeho intanzita se zvyšuje a snižuje, takže to působí jako by kolo nějak vaklalo nebo házelo (což samozřejmě nedělá). Časem se to trochu zlepšuje, ale pořád je to patrné. Pravděpodobně jenom nějak špatně roztečená vazelína v ořechu, ale i tak, setkal se někdo s něčím podobným?
Po zhruba 150 km už cvrčí stejnoměrně :-)
já mám na RM5 cca 120 km a stále naprosté ticho. Nevím jestli se toho zvuku obávat a nebo se těšit . . .
Vydrž, však ono se to rozcvrčí :-)
Tak jsem si taky koupil RM5 09(více se mi líbí)najeto 25km zatím a cvrček už se ozývá,sice zatím trochu pulsovitě.Včka už jsem pohřbil,koupil Deore 595hydry XT kotouče a ty RM5.
Tak najeto něco přes 50km a cvkot už je to řádný a hlavně pravidelný.
No já mám kolem 300 km a pořád mě to pulsuje. Myslím ten volnoběh:D. I když kdoví, čím to je:). Chce to víc jezdit holt.
Možná by pomohlo občas nešlapat, třeba z kopce :-)
Ale to zas jedu hrozně pomalu:D Jinak jsem se přistihl, že už podvědomě přestávám šlapat (rozuměj točit nohama, ne zabírat), když přede mnou jdou nějací lidi. To by si k těm kolům klidně mohli přidat, že pak člověk ušetří za zvonek.
počkej po 500 km :-) to bude ještě lepší… já mám na nich nalítaný 1000km a je to paráda :-D
Jo,cvrkot je takovej pravidelně nepravidelnej :)
Zdravím. Dle kupkola je váha RM5 1805 g versus CR 1891 g což je ve prospěch Fulcrumu téměř 90 g. Nevíte někdo jestli rozdíl ve váze spočívá v nábojích nebo špicích a ráfku?
Zapomeň na 1805g.
A to prosím z jakého důvodu ?
jakože kup kolo lže?
katalogové váhy se od těch realných docela liší ..
nelže, přikrášluje :o), ale udává to i výrobce, ale v reálu jsou ty kola s RU na váze 2kg
já mám poct že tu někdo v historii psal cosi o hmotnosti 1900g bez rychloupínáků, ale to už dávno :o)
jakože kupkolo lže?
Nelže.Vesměs to je malá odchylka (5%),ale bohužel vetšinou nahoru.Já navážil na svých kolem 1900g.Na gramaření bych volil jiná kola,ale to už by bylo z dražší kategorie..
RM5 2009 6 děr – naváženo kolo+rychloupínák+páska:
přední: 863+67+19=949g, zadní: 1014+73+16=1103g, tj. dohromady 2052g. Trochu rozdíl proti uváděným 1805g.
říkám okolo 2kg, to je to samý jak u ojetých aut, taky se přikrášlují kilometry :o)
Mas v kazdym kole jinou pasku?
Nevypadá. Píšu, co jsem navážil. Kola byly vyrobený v různých letech.
a to si myslíš, že výrobce udává váhu s upínákama a páskama?:D
když jsem je vážil tak přední vážilo něco málo přez 900g a zadní kilo a nějaký drobný a to byly bez RU takže to máš skoro 2kila + RU a ty jsou snad těžší jak celá kola xD
Vážil jsem RM 5 2010 i s upínákama,přední má 968,zadní 1140,najeto na nich mám 80km a zatím jsou tiché.
Já trochu méně: zadní 1039 + 74 RU (=1113 g), přední 867 + 69 RU (=936 g). Rychloupínaky jsou krapet těžší :)
Nj, asi k tomu vemu nějaké titanové za 1500/kus.:D:D:D …neřeším:)
daj bbb za dve stovky
Tak tam píšou 78 gramů, to ty origo jsou lehčí. Navíc na mojem kole jednotky gramů fakt neřeším;)
78g/par. To mas origo lehci?
No já to nevážil, vycházel jsem z informací co psal výš Flegmatik. 78 za pár? To JE sice míň než těch 74+69, ale myslím, že mě těch 60 g nevytrhne. Rozhodně ne na tomhle kole, ale i tak dík za tip na ty BBB.
nejde len o gramy, aj keď je tu pár jedincov, ktorí by si kvôli úspore skoro 70g za cca 200czk, bez váhania nechali depilovať varlatá horúcim voskom ;o)
dá sa pevnejšie utiahnuť, vyzerá dobre a váha je bonus.
LOL
a ještě kdejaký kokotek nečórne
A jak se to vůbec utahuje/povoluje? třeba při defektu…
4ka imbus
najeto na FRM5 70km a tiché už nejsou :D rámus solidní ale za jízdy mi to neva :)
Trochu to vlákno oživím – řeším, teď stenou otázku. Zda RM5 vi Crossride.
vsiml jsem si, ze tu pisete o galuzkovych ventilkach – to na RM 5 nedam klasickou dusi s autoventilkem ?
diky
Standardně ne. Musel bys díru na ventilek zvětšit.
aha, ono neni velky problem koupit nove duse :) vrtat bych radeji nic nechtel..
prisel mi mezi tato dve kola jeste jeden kandidat – Remerx Fatdisc – da se sehnat za 2300 (coz je parada).. jen nevim, jak na tom jsou s vahou a tuhosti.. ? mate je nekdo ?
Mám ráfek FastDisc na zadním kole příjde mi hodně odolný. Jezdím na něm beskydské šutry, vážím přes 80 kg a protože vozím bezdušáky, tak všechny technické chybky odnášejí přímo ráfky. Párkrát už pecku dostaly, ale nerozcentrovaly se, jen jsem jejich okraje musel vyrovnávat ve svěráku :). Není to sice žádná gramařinka (http://stusa.rajce.idnes.cz/…y_hmotnosti/#…), ale pokud by to byly kola s těmahle ráfky zapletena na Novatec nábojích, tak bych se jich vůbec nebál. Vzhledově trochu obyčejnější než CRide nebo RM5, ale budou nejspíš citelně tužší.
nasel jsem ted tento odkaz – http://www.bikez.cz/…red-metal-5/
plati ta vaha ? vetsina lidi tu pise ze RM5 maje ke dvema kilum… 1770 a 2000 g je docela rozdil..
Tohle je katalogovka, v pondělí ti můžu převážit konkrétní pár, pokud tě to zajímá.
byl bys moc hodnej :) napsal bys mi to prosim potom na mail, at tu to tema nemusime lovit ?
díky moc.
Jsou výrazně těžší, ale to je celková vlastnost kotoučovejch kol, podívej, kolik váží CRidy kombinovaný na kotouče a véčka a ty maj akorát těžší náboj a víc drátů. A váha náboje nemá na kolo takovej vliv, jako váha ráfku.
Vždyť ty hmotnosti RM5 už tu byly uváděny několikrát.
Přední: 867 g (s páskou) + 69 g rychloupínák
Zadní: 1039 g (s páskou) + 74 g rychlupínák
Celkem: 2049 g
RM5 mají s RU něco přes 2000g, RM3 mají přes 1900g Fulcrumy jsou vcelku těžítka, ale vydrží … Mavic je o drobek lehčí, jen ty frézované ráfky vypadají jak z cirkusu :o(
Z konstrukčního hlediska bych volil Crossride…mají přímé dráty
Taky se rozhoduji mezi těmito kandidáty…crossride 2011 vypadají krásně, ještě tak zjistit jak budou vypadat FRM5 :-)
Zjistíš to na jejich stránkách. Vypadají snad pořád stejně. http://www.fulcrumwheels.com/…tsdetail.jsp?…
200