Reign 1 (2011) vs Reign 2 (2012)

149 nepřečtených
  • Draw in soul

    Zdravím.

    Chci přejít na fulla a do oka mi padla značka giant.Rozhoduju se už pouze mezi „třídou“ a rokem výroby u reignů.Cena je identická.Pot­řeboval bych ale objasnit pár věcí.

    Reign 1:

    http://www.teamsport.cz/…-model-2011/

    Reign 2:

    http://kolokolo.cz/…e-kolo-2012/

    Reign 1 (R1)

    1. U R1 se mi líbí výbava SLX.
    2. Lepší brzdy – ALE – v popise produktu píšou avid CR,jenže

    v detajlních popisech jsou avid 5.Jak to teda je?Na svým kole mám avidy R a jsem maximálně spokojenej.Může mi někdo,prosím,po­rovnat varianty avidu 1,5,R,CR?Rka teda znám,5ky má kamarád (ty jsou krom páky teda totožné?!),ale co 1čky?CRka by měly být o chlup lepší než moje Rka.

    1. Ráfky a zadní náboj bude pro tenhle typ kola ideálnější.Je to 28mm

    u R1 vs 21mm (nebo 19?!) u R2.Nebo jsou ty užší ráfky na R2 v něčem speciálnější,či pevnější?Náboj u R1 o třídu výš.

    1. Vzhled mi moc nesedí z fotek (v reálu to bude třeba lepší),mám

    raději tmavší barvy.

    Reign 2 (R2)

    1. Slabší řazení.
    2. Slabší brzdy? – Jsou avidy 1 o moc horší než zmíněné avid

    5 výše,nebo budu spokojen?

    1. Zadní náboj pouze řady „400“ a úzké ráfky.
    2. Vzhled jednoznačně na výbornou a právě ten mě táhne víc ke koupi

    R2,jenže rozum říká ne,právě kvůli a) b) c)

    Rám R1 vs R2

    Zapracovali na něčem?Tuhost,vá­ha?Od pohledu vypadá ročník 2011 a 2012 totožně.

    Velikost rámu

    Jezdím 19" viz. moje kolo,ale konkrétně u reigna si jistej nejsem.Má o 2cm vyšší sedlovou trubku + delší kokpit.Teoreticky bude určitě lepší kratší představec,což by mohlo ve finále + – sednout,ne?Mám 180cm a ještě jsem na něm neseděl,tak tipuju…

    Předem děkuju za názory a případné rady.

    Anketa: Vzal bych:

    29x
    83%
    0 0
    • Vegan  

      Uz kvuli atipickemu sloupku vidlice bych sel do Reigna 1.

      Co se Brzd tyce 5 maji horsi paku a jeji ulozeni nez Rka, ale porad brzdi lepe jak kterakoli CRka ( ty maji kvuli spesl kurvitkum navic horsi chod vice gumovy ).

      Zadni naboje jsou na hovno na obou kolech Shimano konusy a jeste ve verzi jez je opravdu bidne utesnena.

      Plaste tam je to detail stejne vymenis podle sebe co ti vice sedne Maxxis lepe drzi a hur se odvaluje.

      Rafky, razeni, kliky, atd… ma za me lepsi Reign 1

      0 0
      • Draw in soul  
        1. Celou kónickou hlavu mají všechny reigny kvůli tuhosti předku,ne?Rám

        i vidle by měly bejt stejný?!

        1. Pláště jsou detajl,stejně půjdu nejspíš do 2.25 NN + RoR (RR),aby to

        bylo jezdivější.

        0 0
        • mr.antik  

          http://www.pinkbike.com/…ng-2011.html

          Pokud je teda ta vidla fakt overdrive. Už jen sehnat představec bude dost porod

          0 0
          • Chiron  

            Není. OverDrive 2 je jen na Reignu X0. Na těch nižších je ještě starý OverDrive, což je klasický tapered krk.

            0 0
            • Chiron  

              ee myslel sem Reign 0. Řada Reign X ho má celá.

              0 0
            • Draw in soul  

              Tak znalej nejsem,můžete mi to celý teda objasnit?Je mezi tou jedničkou a dvojkou rozdíl v hlavě,krku vidlice?Seženu jinej standartní představec či bezprolémů vyměním vidlici též za standartní?

              Mimochodem,ne­víte,jak je na tom váha kola,případně váha rámu s tlumičem? :)

              0 0
              • Chiron  

                Ty kola budou mít stejný krk Overdrive, což je konusouvý krk nahoře klasicky 1 1/8”, dole 1 1/2”. Normální rovný krk má 1 1/8". Takže ti tam budou pasovat normální představce. Když tam budeš chtít dát jinou vidli, musíš buď koupit opět s konusovým tapered krkem a nebo jde dát dolů do hlávka redukce a klasickou vidli, ale vypadá to většinou divně.

                No a pro letošní rok je nový systém OverDrive 2 který má nahoře průměr 1 1/4” a spodní 1 1/2”. Ale z nějakého důvodu ho dali jen na Reign 0 2012. A na to už je potřeba spešl představec, který skoro nikdo nedělá, takže si odkázaný v podstatě na ten co dostaneš.

                0 0
              • Vegan  

                jde o to, ze drive existovali dve verze krku vidlice rozmer 1 a 1/8" a pak 1 a 1/2" pak nekdo prisel s napadem to zkombinovat a dat dolu 1 a 1/2" a nahori 1 a 1/8" tedy OverDrive, Traped, konicka hlava atd rika se tomu vselijak. A ted nekdo prisel s napade mto navrch zvetsit z 1 a 1/8" na tusim 1 a 1/4". Vicemene je to vse ale z duvodu marketingu, aby se nedaly tak jednoduse koupit nahradni dily ( vidlice atd… ) a musel si koupit nove kolo jako celek nikoli samostatny ram a k nemu samostatnou vidlici. Az pro to zacnou virobci delat nove vidlice prijde se zase z necim novym tipuju dole 1 a 4/6" a nahore 1 a 1/2" nebo podobne zhovadilosti.

                0 0
            • Vegan  

              No pokud si myslis, ze delaji dve rozdilne verze ramu… ( pokud jim nejake nezbyly od lonska). Ja bych se zkoro vsadil, ze to bude OverDrive 2 byl na webu je psano neco jineho, ale mohu se plest a ne, ze ne :).

              0 0
              • Chiron  

                Je fakt, že mi to přišlo divné, ale stejně to mají napsané i na international stránkách. V popisu vidle je Tapered, u 0 je napsaný OD2. A i v popisu toho OD2 jsou na českých stránkách vyjmenované modely, případně řady na kterých je. Pro jistotu může napsat dovozci, aby se ujistil, ale imho to bude správně.

                0 0
                • Vegan  

                  No uz jednou se podobna krpa stala na mezinarodnich strankach bylo neco blbe vsude se to prelozilo podle nich a celou sezonu uz to tak na tech ceskych zustalo, ale jak jsem psal jinde klidne to muze byt take doprodej lonskych ramu kterych proste zbylo fakt hodne.

                  0 0
                • mr.antik  

                  Podle fotek je rám stejný, ale vidle je u 2ky tapered, tj. standard i představec. Ale bude tam nějaký spešl redukovaný hlávko. Naopak u 0 je nestandard všecko :-))

                  Nicméně bral bych tu loňskou, pokud teda neplánueš masivní upgrade, protože ta letošní dvojka je fakt špatně vybavená, určitě o půl kila těžší.

                  Pokud to chceš hned upgradovat, je to asi jedno…

                  0 0
                  • Draw in soul  

                    Dík všem za objasnění kónus systému :)

                    Určitě mě výbavou láká jednička,na tu bych sáhnout nemusel vůbec a pravděpodobně bych byl spokojenej.U dvojky mě ale šíleně bere ten vzhled rámu – to bych musel počkat na slevu po létě a pokud by byla kolem 6tisíc,tak bych doupgradoval komplet SLXko – jenže to bych měl pořád slabší brzdy a kola :( Takže rozumná volba bude ta jednička a navíc můžu začít jezdit dřív :)

                    0 0
                    • scret  

                      anebo to muzes udelat jako ja, ja kdysi vzal dvojku a kompletne vytunil, takze zbyl jenom ram a tlumic:) ale vyjde te to sakra draho:)

                      0 0
                      • Draw in soul  

                        To je pravda,ale zase máš vše podle svýho gusta :) To sem přesně udělal se svým současným kolem…jenže za ty prachy sem mohl mít už trochu jinou „ligu“ – ale asi by mě tak to kolo nebavilo :)

                        0 0
                        • scret  

                          puvodni rozpocet R2ky jsem prekrocil v podstate dvakrat az trikrat:)) ale zas budu letos na vaze (doufam) cca 12,3kg vcetne pedalu a na jeste bytelnejsich kolech:)

                          Takze za me, ber jakej bike se ti libi vic a podle toho tunit:) samozrejme pokud to penezenka dovoli:)

                          0 0
                          • Draw in soul  

                            2× až 3× :D Na druhou stranu ti zbyly původní komponenty a ty najdou taky využití jestli máš víc kol v rodině.To je hodně slušná váha :)

                            0 0
                            • scret  

                              tak dalo by se rict, ze jsem snizil vahu vsude tam a tolik, aby to nemelo vliv na odolnost a tuhost… Da se jit jeste niz, ale za jakou cenu:(

                              puvodni komponenty sly postupne do sveta…

                              0 0
                              • Draw in soul  

                                Jasný.Myslím,že to máš pořešeny parádně.Ubírat dalši váhu za mrtě peněz,nebo tuhost a odolnost,nemá smysl :) Tu sedlovku máš takhle vysunutou normálně?

                                0 0
                                • scret  

                                  stary fotky v profilu, bike loni vypadal uz trochu jinak, oproti starsimu setupu se snizila vaha a letos tu pujde jeste niz a budou zas zmeny…

                                  Bohuzel ted cekam na novy kola:(

                                  Jj, sedlovka je takhle normalne, ale je pravda ze mam rad XC posed… Ve sjezdech mi nedela potize jit za sedlo… HOlt zvyk z XC kol a neumim si predstavit slapat hodinu do kopce pri sedle danym niz…

                                  0 0
                                  • gargamel  

                                    Kde budeš ještě shazovat váhu? Třeba mě to inspiruje:)

                                    0 0
                                    • scret  

                                      Cil – vaha bajku na jare – cca 12,3 vcetne pedalu…

                                      XTR kliky cca –120g, pedaly XTR cca –50g, plaste TLR cca – 300g… Novy gripy (jen par gramu…) novy kola + 100g, ale zas vyssi pevnost…

                                      0 0
                                      • gargamel  

                                        To bude pěkná váha! Já jsem teď na stumpovi asi na 12,3–4 a klidně bych taky ještě ubral. Ale nechce se mi vysolit takovou dardu třeba za ty xtr kliky (mám xt) a pedály…

                                        0 0
                                        • scret  

                                          stump je hodne lehky, da se na alu ramu postavit kolo radove o cca 300g lehci…

                                          Jinak vzdycky je to vsechno o penezich, ktery je clovek ochotny do toho dat… Az budu zivit deti, uz to tak lehce nepujde:)

                                          0 0
                                  • Draw in soul  

                                    Jaká kola to budou? :) Jestli máš tu sedlovku takhle vysoko (podle mě vypadá kolo dobře když je sedlo na úrovni řídítek nebo mírně výš),tak se Lka nebojím.

                                    Můžeš mi popsat pocity při přechodu z XC kola na původní setup (poměrně těžká mrcha :) Reigna?Měl si pocit,že si přesedl „z osobáku do tanku“ nebo to nějak pozitivně kompenzovalo odpružení? (v úvahu ber stejně pláště jako na XC kole) Pocit na asfaltu,polní cestě,stoupání,tvrdším terénu-sjezdech?

                                    0 0
                                    • scret  

                                      Mavic Crossmax SX 2012…

                                      Pocity?:) do vetsiho kopce to proste nejede, ikdyz vsichni tvrdi, ze Reigny jsou rychly kola:) Kdyz jedes stejnym tempem jako na XC, vysaje to z tebe energii klidne po 20km:) musis si najit trochu jiny tempo… Z kopce ale uplne bozii! Po rovine taky luxus komfort, celkove dneska uz jezdim prevazne jen na Reignu, KHS vytahnu cas od casu, aby se nereklo a aby si clovek uzil ten pocit rychlosti a zaberu…

                                      Univerzalni kolo povazuju treba TranceX, ale tam by mi asi nestacil zdvih a chodil casto po dorazech…

                                      0 0
                                      • mr.antik  

                                        Taky má dost podstatný vliv posed…

                                        0 0
                                        • scret  

                                          tak to kazdopadne… Myslim ze z 80% to dela prave geometrie, resp. posed, s tim ze do kopce se prenese jeste navic vaha dozadu, timpadem se tlumic jeste vic zatizi… (pokud nezapne clovek PP a na vidli treba snizovani)

                                          0 0
                                        • scret  

                                          tak to kazdopadne… Myslim ze z 80% to dela prave geometrie, resp. posed, s tim ze do kopce se prenese jeste navic vaha dozadu, timpadem se tlumic jeste vic zatizi… (pokud nezapne clovek PP a na vidli treba snizovani)

                                          0 0
                                      • Draw in soul  

                                        O to mi šlo.Nemůže to přece jen stejně jako HT,i když to pomalu v recenzích píšou :) Možná proti jinýmu konkurenčnímu fullu to bude lepší.. Každopádně mě to nejede ani na současným kole do kopce,potřeboval bych odtučňovací kůru,pač budu za chvilu na metráku :)

                                        Trance X by možná stačil,ale tam se mi nelíbí rovná horní rámovka.Leda starší model :(

                                        0 0
    • mr.antik  

      za mě určitě tu jedničku, v realu vypadá moc pěkně a o třídu lepší komponenty…

      0 0
    • fichtl  

      Bral bych jedničku a ohledně velikosti to bude boj. Já mám taky 180cm a nakonec jsem šel do Mka (2010), velikost L byla už moc. Ale hodilo by se spíš něco mezi.

      0 0
      • Draw in soul  

        No sám sem zvědavej.Ty máš sedlo docela vysoko a přitom si neubral ani podložky pod představcem,tak nevím…na oko bys snesl větší,ale jasný,je to o pocitu z vlastní jízdy.

        0 0
        • fichtl  

          Na moje fotky moc nekoukej. Sedlo mám vytažené, protože jsem na tom ještě od sestavení neseděl. Teď už je níž a řidítka výš. „L“ mi nepřišlo už tak obratné. Určitě bych si zkusil obě velikosti, být tebou..

          0 0
          • Draw in soul  

            Jasný.Půjdu prvně po Lku,a pokud se mi to bude zdát neohrabanya velky,zkusím rozhodně menší.Akorát budu muset do dvou obchodů..

            0 0
            • robbik  

              ja bych jen prihodil ze mam 178 nebo 179 a mam Reign L. mel jsem Xko v Mku ale bylo to fakt dost kratky. L je dlouhy akorat a s kratsim predstavcem super, ale mohl by byt vysoky jako M. proste neco od kazdyho neco ale clovek nemuze mit vse.

              A taky jsem to resil jako je uvedeno vyse, koupil jsem 2011 Reign 2 a kompletne prestavuji. ale ta cena :(

              jinak pekny prestavby jsou v tomhle foru:

              http://forums.mtbr.com/…19000–4.html

              0 0
              • scret  

                merim cca 181 a taky jsem vzal Lko, bohuzel bych potreboval neco mezi.. Mko bylo ale kratky, div si clovek nevykop zuby:) Lko je zase mozna trochu vysoky a tak clovek nema vytazenou sedlovku podle novych modnich meritek:))

                Kolo je v Lku samozrejme min tocivy, ale nevadi mi to tolik, mam to jako bike na „turisticke“ jezdeni nebo dejme tomu AM, zadny skakani z vysky u mne nehrozi…

                0 0
                • volodaj  

                  Tiež to mám podobne, tie veľkosti sú také čudné. Mám 172 cm, S bolo moc krátke, zobral som M, dåžkovo super. Len mi je dosť vysoke, asi preto, že mám dosť krátke nohy.

                  0 0
                  • Draw in soul  

                    To sem zvědavej.Nerad bych měl 10cm+ představec na Mku a seděl na tom jak vosa na bombóně,na druhou stranu mít řídítka výš než sedlo o půl metru taky nechci na Lku :)

                    0 0
                    • volodaj  

                      Tak to pre teba možno skôr to L. Ja mám 70 mm predstavec a sedlo asi 2 cm na riaditkami. Zatiaľ ja ale pod nimi dokopy 2,5 cm podložiek. To možno ešte doladím, kúpil som ho teraz cez zimu a snehu máme toľko, že som sa poriadne ešte nepovozil. Iba okolo baráku.

                      0 0
    • vojtechposmourny  

      Fuj, ukliknul jsem se. Jednička lepší.

      0 0
    • Fran-tic  

      Brzdy: s 1 nemám vůbec zkušenosti, od 5ky a výš se pohybují už ve zhruba stejném účinku, liší se hlavně zpracování a použití materiálů na páky atd. 5ka je velmi slušná a ve verzi s 180 rotory budeš určitě spokojen. Já jsem taky pro jedničku bike.

      0 0
    • Draw in soul  

      Tak jsem zjistil,že velikost L R1 u ročníku 2011 mi vyprodali,zbude na mě s větší pravděpodobností R2 2012 a následné výměny.

      1. Asi nahodím XT kazetu (případně zlatou sram pg990 :)
      2. SLX řazení (uvažuju i nad XT)
      3. XTR přehazku za slušnou cenu (i kvůli solidní váze a lepšímu vzhledu

      proti SLX)

      1. SLX kliky (asi tam nejlíp padnou vzhledově)
      2. Lepší brzdy – uvažuju jaké (možná až časem,pokud by relativně

      brzdily).Elixir 5 černé nebo Elixir R šedé?Nebo se hecnu a za případnou

      slušnou cenu bych pokukoval i nad Code R či dokonce Formula The One.Kotouče

      bych chtěl ke všem zmíněným od Hope floating saw 183cm na předek

      i zadek.Jak je to,prosím,s fun­gováním různých kombinací kotoučů

      180/183/185mm s výrobci avid/shimano/for­mula?Pouze se to vystředí

      podložkama na přesnej rozměr a není problém?

      1. Lepší kola (určitě až časem) – hope 2 pro + ZTR flow.Uvažoval

      jsem pouze nad zadní nábou s pevnou osou (jak silná jde u reigna dát?)

      místo klasického RU a předek bych nejšpíš nechal od toho giantu – nebo

      ani tahle nába není dobrá? :/

      0 0
      • mr.antik  

        XTR přehazka je to poslední co bych dával, osobně bych to tlačil směrem k XT (včetně brzd). Kliky – bacha na press fit.

        Dávat tam The One nebo Code – to ti utrhe vidlici :-)

        Ty kola – asi tak jak říkáš (podle stylu který tě chytne).

        Zas pokud prachy máš, vyměň to hned ať ty věci můžeš prodat jako nové nejete.

        0 0
        • Vegan  

          Presne jak pises.

          ja bych sel cestou priorita #1 kola a pak postupoval pres brzdy, az nakonec bych resil razeni a totim zpusobem, ze nejvic zalezi packach, klikach, kazete( kvuli dural orechu)a pak prehazku a nakonec smyk. Ale nejvic prinesou opravdu kola zvlast v kombinaci s bezdusi.

          0 0
      • scret  

        jak radi antik, XTR hazka je zbytecnost! naopak u takoveho kola je lepsi dat nizsi radu – kdyz ji urves, tolik te to nebude bolet… Navic kombinaci lepsi saltr a horsi razeni poznas, opacne ne…

        Brzdy bych dal nejake standardy – Cody jsou asi zbytecny… Ja vozim Stroker Traily 180/180 a na jezdeni u nas dostacujou… Takze staci dat jen vetsi kotouce nez 160 a muzes pouzit v pohode i ty Elixiry…

        Kola – klidne Hope naby, rafky podle vkusu a predpokladanemu pouziti…

        XT kazeta je dobra volba, SRAM je tezsi a horsi…

        SLX kliky napohodu…

        0 0
    • Draw in soul  

      mr.antik:

      Asi jo,mělo by mi v podstatě funkčně stačit i SLX,jen jsem viděl váhavou úsporu,ta by nebyla na škodu…řazení+haz­ka+kliky+kaze­ta hned hodí kolem 250g dolů,ono se to nezdá :) Vyměnit to chci hned při/po nákupu,takže snad mě to na protiúčet něco málo hodí,když to nebude použité..

      Press fit?Objasnit,pro­sím… sem pouze kupující amatér,servis nechávám na profících.

      Nevíš jak je to s tou pevnou osou vzadu?A kotoučema Hope 183mm místo avidů 185mm (elixir 5/R),vystřeďuje se to podložkama nebo cca ten rozměr sedne?

      scret:

      To je pravda,ta teorie má logiku :) Nejspíš mě ukecáš na ty elixiry,s Rkama sem byl spokojenej i se 185/160.XT kazeta je lepší v čem krom váhy?Lepší materiál?Víc vydrží?Svou PG990 mám už jetou po 4tis. tak,že si s novým řetězem nerozumí ani po zajetí 500km na některých pastorcích :/

      0 0
      • scret  

        XT vydrzi udajne vic… SRAM ma jen vyhodu v barvickach:)

        Jinak SLX je pomerne lehka a zaroven velice slusna sada, hlavne za ty prachy…

        0 0
      • mr.antik  

        Tu váhovou úsporu radši za ty prachy udělej jinde (řidítka, sedlo…) zadní osa tam půjde 10mm pevná (např. DT swiss). Press fit – když koupíš kliky, tak abys k tomu měl správný ložiska (možná budou vyhovovat ty, co tam jsou).

        Na elixírech vozím Hope kotouče bez úpravy, takže cca podobný.

        0 0
    • Draw in soul  

      Vegan:

      Nepsal jsem to pořadí,v jakým to plánuju dělat,ale bylo by víc radosti najednou,kdybych zfoukl kroky 1. až 5. a následně třeba za rok teprv řešil kola.Ale je pravda,že kola udělají pocitově daleko víc (např. tuhostí + lehkostí + samolepení mlíkem) než ten zbytek dílů a přitom je používáme nonstop :) Viz. moje kolo :) Taky jsem nemusel kupovat řídítka s představcem za 3tisíce a mohl přihodit na jiná kola,aby to víc jelo (tam by se mi váhová úspora hodila sakra víc než na „čumáku“).Ale to by se mi kolo zase tak nelíbilo :)

      Scret:

      Snad to bude u shimana s tou vydrží lepší.Budu se muset spokojit s černým pavoukem no :/

      Mr.Antik:

      Řídítka koupím pokud mi nesednou původní – třeba Noiry.Pevná osa u MTB je všeobecně použitelná se správným nábojem a) vzadu – 10mm b) na předku ve vidlici 9mm,že?

      0 0
      • mr.antik  

        původní řidítka jsou ok, řekněme standard, ale lze tam dát ušetřit 100g na materiálu.

        0 0
    • Draw in soul  

      Tak nákup se mi blíží,ale potřebuju vědět jednu věc.Kolik je,prosím,u Giantu velikost M? 17 nebo 18 palců (L je 19 nebo 20 palců)?Všude to udávají jinak.Někde to už vypadalo na to,že reign/reign X jsou 17+19 a trance/anthem jsou 18+20,ale pak sem vyčetl zase něco jinýho…

      Děkuju.

      0 0
      • MlokCZ  

        A proč to potřebuješ vědět? V čem je tak podstatné 2,5cm rozdílu délky sedlové trubky, když standover je pro M a L v podstatě úplně stejný (2,5mm rozdílu je opravdu fuk).

        A rozhodující je přeci délka rámu (a dle toho bys měl vybírat) a tu máš jasně uvedenou u geometrie

        http://www.giant-bicycles.com/…/9582/50439/

        Kromě délky je ne úplně malý rozdíl mezi M a L v délce hlavy, ale to je z geometrie také jasně vidět. K tomu můžeš přihlédnout, kdybys pro svoje proporce potřeboval řídítka hodně nízko.

        0 0
        • Draw in soul  

          Na tyhle stránky se samozřejmě koukám už nějakou dobu a porovnávám se svým současným rámem.Nelíbí se mi právě ta vysoká hlavovka u velikosti L.Na současným kole mám 135mm a o ten necelej 1cm menší ještě snesu (u M reigna).Ale u M budu za hranou s vysunutím sedlovky,pokud to bude pouze 17",a tohle právě řeším.Pokud to je 18",považoval bych to za ideál a 20" je tím pádem zbytečně velkej (jak hlava,tak sedlová trubka).

          0 0
          • MlokCZ  

            Jak máš dlouhé nohy, že to nevyjde s trošku delší (ale pořád ještě rozumnou sedlovkou) sedlovkou pro 17tku velikost?

            Mám 182–3cm + 84,5cm nohy a Scale 29tku vozím v 17,5" která má reálně 44cm sedlovou trubku a mám tam 367mm Thomsona a není úplně na max vytažený.

            S 400mm sedlovkou bych vystačil na 17" rámu ještě s dost velkou rezervou.

            0 0
            • Draw in soul  

              85cm.Na 48cm (19ka) rámu mam sedlovku vytaženou 22cm a zbývá ji zasunutých 10cm.Nevím jak moc odlišné délky sedlovek výrobci dávaj,tak jsem to bral podle tohodle,co jsem naměřil doma.Pokud tam bude delší,tak by problém nebyl,ale to samozřejmě zatím nevím.

              0 0
              • MlokCZ  

                Takže vozíme sedlo stejně vysoko (nebo o rozdíl výšky sedel). Já mám na tom Scalu 44cm + 26cm vysunutá sedlovka (a to je ta 367mm).

                Jak tam bude dlouhá sedlovka netuším, to ale případně vyměníš, to není problém.

                A máš tam nějakou pidisedlovku, když je 22 + 10cm. To se moc často nevidí, aby byla použita kratší než 35cm.

                Každopádně máš jistotu, že to s 400mm sedlovkou (což je ještě rozumná délka) vyjde ještě s poměrně velkou rezervou i kdyby to byla 17tka.

                0 0
                • Draw in soul  

                  OK,dík.Během týdne až dvou se chystám kolo omrknou,vyzkou­šet,tak jsem zvědavej.Doufám,že to M je 18 palců a že tam nebude kratší představec než 8cm.

                  0 0
                  • mr.antik  

                    Myslim že tam jsou defaultně 70mm což je na tento typ kola maximum

                    0 0
                    • Draw in soul  

                      Ou.A to podle příruček a doporučení?Se 70mm bych měl už o 35,, kratší posed proti současnýho HT,tak nevím jestli to je přípustny (v normě) za tu změnu z XC na enduro..

                      Uvažoval jsem původně nad L s tím,že tam bude kratší představec a posed bude podobnej.Ale pokud to je 20 palců,tak už je to na mě trochu koza.Navíc M vypadá líp díky nižší hlavě a mám raděj vysunutou sedlovku 20cm+ než kolem 17cm a míň..

                      0 0
                      • mr.antik  

                        kratkej predstavec je na to určení kola prostě ideální. Delka posedu – taky záleží na výšce řidítek, pak to může být pocitově ještě kratší. A počítej se zahnutýma vlajdama… Prostě musíš zkusit…

                        0 0
                        • Draw in soul  

                          Takže se nemám kratšího posedu o 3.5cm obávat a vlastně se to při přechodu z HT na enduro doporučuje?

                          0 0
                          • mr.antik  

                            záleží, jak jsi byl nataženej na HT, ale těch 3,5 asi v pohodě

                            0 0
                          • Vegan  

                            Ja pri prechodu s HT 29 na Reigna zkratil posed o 4cm a pri prechodu na reign X o dalsich 5cm ( kratsi to u me uz fakt nejde ) umerne k tomu rostla sirka riditek coz to trosku vynahradi, ale vzdy je to tak, ze neco stratis neco ziskas.

                            0 0
                            • Draw in soul  

                              Nj,ale zaleží na tom jak moc chrtí posed si měl na tom HT :) 9cm v součtu zní fakt brutálně…

                              0 0
    • Draw in soul  

      Tak jsem byl dnes zkoušet.Přímo reigna v M či L neměli,tak jsem musel improvizovat.

      Sedl jsem na Reign X,což má geo stejnou jako obyč verze,ve velikosti M a bylo to fakt prťavy.Sedlovka vysunutá na max a pořád to nestačilo a posed s tím krátkým představcem hooodně turistickej.M odpovídá 17ce a byla by potřeba 400mm sedlovka a na delší vyjížďky o dost delší představec.Asi bych na tom 100km ujel,ale byl dost zničenej v základním setupu.

      Na XC ježdění bych snad zkousl i Reigna XL (taky sem zkoušel),kdybych tam měl dost krátkej představec,sundal pod ním podložky..ale hlavovka 190mm už předek celkově hodně zvedne a zmasivní a to se mi nelíbí :)

      Následoval Trance X v L (20) a to bych si dokázal představit jako svoje kolo,co se velikosti týče.A to je o palec větší než L u reigna.Takže jako XC/AM kolo mi nejvíc padne velikostně právě 19ka Lko u reigna podle všeho otestovaného.

      0 0
      • scret  

        jenze Lko u Giantu je v podstate 20ka…

        0 0
        • Draw in soul  

          V jaké podstatě? :)

          Můj reign 2012 je 19 a Trance 2012 je 20 palců..

          0 0
          • MirosPikos  

            Přesně tak, mají to i na stránkách Giantu v poznámce u velikostí S,M,L,XL…

            0 0
          • scret  

            takze zmenili velikost… Moje Lko bylo 20ka!

            0 0
            • Draw in soul  

              Vypadá to tak…myslím,že 2010 byly poslední 20ky u reignu… takže na 180cm je těch 19 palců ideálních.

              0 0
              • scret  

                to myslim, ze uplne v poho…

                Ja bych tenkrat uvital neco mezi M a L a takhle kdyz to upravili bych bral uz Lko zas…

                0 0
    • MirosPikos  

      Měl někdo možnost porovnat konkrétně Reign 1 (2011) s RB IQ6? Budu do měsíce testovat právě IQ6 Race a pak se rozhodovat jestli pořídím mému CRR brášku. Ale Reign mě láká o něco víc díky zdejším ohlasům, jen nebudu mít možnost ho nikde vyzkoušet, což je asi zásadní.

      Nechci to do parku, ani na žádnej vyloženě downhill. Chci jezdivý kolo, co vydrží mých 90kg. Na kterým se dostanu tam, kam se nedostanu s CRR.

      0 0
      • Draw in soul  

        Porovnat nemůžu,ale za reigna musím říct,že je jezdivej dost.Na asfaltu se nepatrně pohupuje,ale to řeší PP.Do kopců nemá tendence se stavět na zadní,ale chtělo by to ubrat z váhy aspoň pod 13kg,aby to směrem nahoru jelo líp než tank.Všude jinde paráda,nadšení,spo­kojenost.

        Reign 1 2011 je v podstatě výbavou stejný kolo jako moje,ale máš tam odolnější ráfky a masivnější pláště (ty šly dolů,protože fakt nejely).Vážíš jako já a ty moje ráfky zatím v pohodě po 800km – kořeny a šutry sou na denním pořádku,ale nutno podotknout,že neskáču víc než pár cm :)

        0 0
        • scret  

          pod 13kg? uplne v pohode… obvzlast kdyz ti to s touhle vybavou vazi 13,2…

          0 0
          • Draw in soul  

            No úpně v pohodě ne.Komplet SLX chci ponechat i do budoucna,líbí se mi.Na pláštích moc nezhubnu,spíš pořídím na předek 2,4 NN SS,na zadek dám 2,25 NN SS… Díly jako sedlovka/před­stavec/řídítka nejsou žádný těžítka,takže tam to taky snadno nepůjde… Pak leda ty kola…ale ZTR Flow taky něco váží,možná ušetřím na nábojích a výpletu..

            0 0
            • mr.antik  

              kdybych dal na své Xko klasický tlumič a vyhodil teleskop tak jsem pod 13.

              Ale jinak máš pravdu, ty originál giant komponenty se za hliník měnit nevyplatí, jedině karbon.

              0 0
              • Draw in soul  

                No jo :) Máš velikost S , 9speed systém,určitě o dost lehčí náboje,nějaky XT věci…

                0 0
            • scret  

              jak pise Antik, dily Giant alu nejsou tezitka, ale dat karbon, pak jiny pedaly, kola atd. atd. A musis byt pod 13 jak vino… SLX taky neni tezitko, jde o par gramu… ale to ma s 50g tady a tam a najednou mas pul kila dole:)

              Muj reign mel 12,7kg s full UST plasti s mlikem… A rozhodne poddimenzovanej nebyl… Kdyz bych dal kola na tvrdsi zachazeni, porad by se dal sundat na cca 12,6 kg uplne v klidu a to je tvuj ram jeste lehci…

              Ale vsechno je o prachach… Tzn. muj reign zrovna nebyl lowcost:))

              0 0
    • MirosPikos  

      Giant Reign 1 model 2012 za 46.000,–

      Je to dobrá nabídka, co myslíte?

      0 0
      • Draw in soul  

        Ujde to :) Já sice koupil ještě levněj na začátku sezóny,ale dá se :D

        0 0
        • Frostty  

          Kde si kupoval?

          0 0
          • Draw in soul  

            Sleva od prodejce nebyla zas tak velká,ale kolo si kupoval zároveň i kámoš.Proházeli sme díly mezi třema bajkama,že sem měl komplet nejetý SLX za daleko míň jak 46k :) A on si nahodil na svoje kolo XT sadu ze starýho,který sem pak koupil (s nejetým osazením z mýho reignu 2) pro mladou za docela dobrej peníz..a on se ho zbavil,takže sme byli všichni spokojení :) No a současny osazení mám už za úplnou hubičku :)

            0 0
    • MirosPikos  

      Snad to nevadí, když to dám sem, ať nezakládám zbytečně nové vlákno.

      Když byste porovnali Reign 2 a Reign 1 pro rok 2013.

      Jaké jsou největší slabiny obou kol? U Reign 2 o kterého mám zájem jsou to z mého pohledu především:

      • kola
      • brzdy
      • řazení
      • pevná zadní osa asi největší zklamání, ale nemá jí aniReign 1
      • vidlice a tlumič za tu cenu asi adekvátní

      Když na to tak koukám, tak za zadní osa mě hodně mrzí, kolo v téhle kategorii určení by jí mělo mít. Asi to Giant udělal salámovou metodou a pevná bude až příští rok, jinak si to nedokážu vysvětlit.

      0 0
      • Frostty  

        Letos vybírám podobně jako ty. Giant Reign, Canyon Nerve (víceméně favorit) a možná RB, ale to by se fakt museli předvést.

        U reigna mě nejvíc štve zadní pevná osa, zbytek se dá postupně vyměnit.

        0 0
        • MirosPikos  

          Vím, už si tě pamatuju, jak se tu různě potkáváme :) Kdyžtak mi písni maila, možná bych měl pro tebe nějakou informaci, která by ti ulehčila rozhodování, ale nechci jí tu prezentovat veřejně, resp ne nechci, ale spíš nemohu.

          Ta pevná osa mě štve, úplně jsem na to zapomněl, přitom to od začátku byla podmínka pro fulla a proto taky čekám, jak se předvede RB. Nicméně, i tak si myslím, že Maestro bez pevné osy bude tužší jak RB s pevnou.

          0 0
        • scret  

          nemaj 2013ky uz pevnou osu?

          0 0
          • Draw in soul  

            Myslím,že nakonec ne,dodělali jen iscg.

            0 0
            • scret  

              co?:( ja videl na Sport biku na podzim uz s pevnou… To to zmenili?:( tak to je vopruz…

              0 0
              • MirosPikos  

                Jak říkám, salámová metoda :) Neměli by pro rok 2014 co inovovat. Určitě to nemůže být takový problém udělat. Připomíná mi to výrobce mobilů, ty se taky snaží za každou cenu udělat mobil, kterému vždy něco schází…

                0 0
                • Aspean  

                  Nedivil bych se kdyby pevna osa zustala i pro rok 2014 pouze u Reignu X a vys…

                  0 0
              • mr.antik  

                a nebylo to Xko? Ty kola vypadaj dost podobně

                0 0
                • scret  

                  myslim si ze na 90% nebylo… prave jsem si rikal, ze uz i Reign dostal dozadu pevnou…

                  0 0
      • Aspean  

        V jinych vlaknech se uz neco rozebiralo ohledne pevnych os u Giantu. Giant tvrdi ze neni potreba, ze zadni stavba je tuha dost

        Pokud se nakonec pro Reigna nerozhodnes, tak bych to nedelal na zaklade te chybejici pevne osy

        0 0
        • ZuzicK  

          Za pevnou osu bych možná i vyměnila ročník Reigna.

          Další vliv ale mají kola. Pokud jsou ty kola na 2013 stejně tuhý jak na předešlých ročnících Mavicy EN321, tak tam je prý dost znát výměna za tužší. Ty EN se vlní i pode mnou :-) Původně jsem to dávala za vinu stavbě, ale uvidíme, nejspíš už brzo.

          0 0
          • volodaj  

            Čo ideš dať miesto 321, nech mám inšpiráciu :)

            0 0
            • ZuzicK  

              To právě ještě nevím. Musí to být lehké, odolné s přijatelnou cenou a to je docela problém.

              0 0
              • ZuzicK  

                A tuhé samozřejmě.

                0 0
              • volodaj  

                Tak niečo také už tiež dlhšie hľadám :D

                0 0
                • mr.antik  

                  Ráfek: WTB Frequency i23, ZTR Flow, Spank Subrosa

                  Výplet: Sapim Race

                  Náby: nevim, tak se dá ušetřit/prodražit asi nejvíc.

                  Něco se dá sehnat i na Superstar components, ale ty kombinace jsou občas takový divný.

                  0 0
                  • PatrikL  

                    V podstate by mal prísť aj nejaký superstar ráfik, vhodný na bezdušové použitie a „tvrdšie“ jazdenie. Ako je teraz Sentinel XC, tak jeho AM verzia ak si dobre pamätám.

                    Neviem či to nebude náhodou to isté ako http://www.actionsports.de/…::51534.html :)

                    0 0
                    • mr.antik  

                      obávám se, že to ale cenově dožene ty i23. Jinak je asi jedno jestli dáš za ráfky ±200Kč, v nábojích jsou rozdíly desetinásobné…

                      Ty Superstar Tesla vypadaj zajímavě, jen ten zvuk mě děsí…

                      0 0
                      • volodaj  

                        Pri tých zatiaľ čakám aké budú skúsenosti so životnosťou. Na Ebay sa občas objavia aj pekné Hope + ZTR Flow, ale vždy mi újdu :D. Som slabý bidder.

                        0 0
                      • MirosPikos  

                        Co je se zvukem? Příliš hlasité? Níže jsem na tyto výplety (náboje) narazil.

                        0 0
                        • mr.antik  

                          no neměly by být vyloženě hlasité, ale spíš mají vydávat nepříjemné bzučení, asi daň za těch 60 POE

                          0 0
          • Draw in soul  

            Nemá ten tvůj model trochu jinou zadní stavbu než novější 2011+?Nebo tu při faceliftu nepřepracovali? :) Ta osa tolik neudělá proti 10mm RWS u maestra.Když měnit rám,tak možná kvůli tapered/1,5 hla­vě,to udělá určitě víc.Nevím kolik vážíš,ale mě se zadek při provozním metráku nezdá málo tuhej.A že by se podemnou vlnily původní DT465 se mi taky nezdálo,ani sem je za 3 tisíce km nerozcentroval­.Asi/určitě nejezdím takový pekla,ale i tak se mi tu někteří jedinci zdají superciliví až přecitlivělí a to vás staví do pozice pořád něco > skoro až zbytečně < měnit a utrácet :)

            0 0
            • ZuzicK  

              Jo, zrovna já utrácím fakt hodně :-) Vážím polovinu co ty, ale vzadu to fakt cítím, ty EN321 jsou měkoty.

              0 0
              • ZuzicK  

                S původním výpletem teda.

                0 0
              • Draw in soul  

                Těžko říct kolik by ti udělaly jen kola na tuhosti celku.Tomu bych i věřil,že to cítit půjde.Ale u té zadní osy zrovna u giantu trochu pochybuju,že by to relativně tuhej zadek posunulo někam dál,aby to fakt cítil znatelně každej.Teď porovnávám svýho reigna s RU vs. 10mm RWS a Xko s 12mm,kterýho sem taky zkoušel a nezdálo se mi to nějak extratuhý a lepčí,abych kvůli tomu měnil rám :) Ale příjemnej bonus ta pevná osa je,to se nehádám :)

                0 0
        • MirosPikos  

          To jsem si taky říkal, že je osa pevná i tak. Nicméně s pevnou osou by byla ještě pevnější a to není nikdy na škodu. Když pak člověk porovnává zatím jen katalogově různá kola, tohle je mínus který člověk nevyřeší časem koupí lepšího dílu, jako třeba v případě slabších brzd nebo výpletů.

          Fakt je, že výplety budu muset každopádně nasadit jiné (pokud zvítězí tato volba). Nejsem si jist, jestli by jim dělalo dobře mých 90 kg :) Ale to ozkouším konečně na testovacím modelu.

          Každopádně dík za názor a informaci.

          0 0
          • mr.antik  

            kdyžtak dáš 10mm osu DT SWISS

            0 0
          • Draw in soul  

            Nevím,proč bys MUSEL :) 90kg je možná dost mezi XC závodníkama,ale v oblasti AM/EN ježdění to není nic neobvyklýho.Zá­leží,co jezdíš za pekla,ale já s ráfkama DT465 neměl problém.Měnil sem jen kvůli zadnímu náboji (teď už tam shitmano nedávaj),10mm RWS ose a přední 20mm.Ale je fakt,že i 19mm vnitřní šířka ráfku není ideální,pokud jezdíš na 2,25–2,4 pláštích.

            0 0
            • MirosPikos  

              No budu to muset nějaký čas vydržet, nemyslim si, že bych tolik prasil, techniku mám docela dobrou (alespoň doufám) co jsem jezdil pevňáka svýho času (A-gang 24:00), tak jsem se naučil hezky tlumit i z metrových tro­pů.

              Ale jak říkáš, ta šířka, škoda že to není 21 mm. Třeba vykoumám alespoň tu zadní 10 mm osu.

              0 0
              • Draw in soul  

                A neřešil si s pavlikem toho radona slide?To taky není špatnej kup – 160 zdvih a pevná zadní osa :) Už seš spíš rozhodlej pro reigna?

                Nahoře píšeš o nějakým tajným důvodu,že by to mohlo pomoct tomu druhýmu s rozhodováním… nechceš mi to taky poslat na mejl?Sem zvědavec :)

                Jojo,té šířky je škoda.Ale ráfky docela držáky na tu váhu :)

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.