• Zahleněný Netopýr

    Ahoj,

    pustil jsem se do rekonstrukce kola Favorit, konkrétně nějaké verze Super XL a jsem zatím ve fázi rozdělávání kola abych měl rám pro lakování volný a nic na něm nebylo. Bohužel jsem se zasekl u sundání vidlice a klik.

    Takže první kliky- z boku, v ose otáčení jsou pod záslepkami šrouby které jsem odšrouboval a vytáhl, pod nimi je vidět čtyřhran na kterém je to nasazené a mělo by to jít vysunout, jenže nejde, nic dalšího k povolení tam není.

    Do rámu kde jsou schovaná asi ložiska? a prochází tam ten čtyřhran spojující obě kliky je z boku cesta původně taky asi rozebíratelná ale je to tam spojený návarkem. Ale kliky by měli jít sundat po odšroubování bočních šroubů ne? Mám víc páčit?

    A další otázka teda sundání vidlice a představce s řídítky- nahoře na představci je dlouhý šroub, ten jsem vyšrouboval a potom u rámu jsou z horní strany asi dvě šroubovací matičky mezi kterými je ložisko- taky sundané, vidlice se potom povysune o pár cm ale nemůže se vysunout úplně protože nahoře na ní je ten představec který nejde sundat, je tam napevno. Nejde s tím nijak otáčet a vyšroubovat to, zkrátka netuším jak to sundat. Trubka od vidlice k představci má na sobě závit na kterém jsou ty vrchní matičky s ložiskem, ale měl by se z trubky sundat představec s řídítky vrchem ne? Buď se to dělá jinak a nebo je zaseklý, nejde s tím pohnout.

    Ví někdo kdo dělal Favorita z hlavy jak mi pomoct? Stačí popostrčit co kde povolit.

    Děkuju předem!

    0 0
    • novas752  

      Na stáhnutí klik za čtyřhranu potřebuješ stahovák nebo je nech bez šroubů a jezdi okolo domu dokud se nepovolí. :) Je možný, že budou za ty léta brutálně zarostlý.

      Představec pro vidlice se závitovým krkem má buď nahoře nebo dole šroub/matici, která se musí povolit. Je tim stažený rozpěrný člen uvnitř krku, ale opět ten může být po letech brutálně zarostlý. Takže v případě nezdaru po vyšroubování použít kladivo, horkovzdušku a/nebo nějakou tekutinu co tam zavzlíná a trochu tomu pomůže (brzdovka apod).

      0 0
      • jecnak  

        Kdyz uz radis, bylo by fajn aspon o tom neco tusit. Jestli si teda chces rozsirit obzory, tak pouzij vyhledavani – treba https://youtu.be/9jHU2mosbD0

        0 0
        • novas752  

          No vždyť jo, proto píšu kladivo (na jebnutí do toho šroubu). Někdy je to tak srostlé/zarezlé, že samotné kladivo nepomůže.

          Akorát koukám, že jsem to trochu debilně napsal no. :) Jebnutim do šroubu odzrazíš rozpěrný člen, ale v trubce může být zaseknutý i samotný představec, proto znovu kladivo.

          0 0
          • jecnak  

            No prave ;-)

            0 0
            • Zahleněný Netopýr  

              Díky za rady,

              řídítka jsem se snažil dát dolů viz video které jste posílali ale nešlo to ale teď vidím že jsem to dělal dobře takže znova a použiju to kladivo na ťuknutí a snad to povolí.

              Ohledně klik našel jsem ten povolovák v tomhle videu https://www.youtube.com/watch?… doma ho teda bohužel nemám ale zkusím zaimprovizovat a dám vědět jak to dopadlo.

              Hned potom půjde rám ke kamarádovi, lakuje staré motocykly takže zvládne i kolo, a začínám teď pomalu vybírat komponenty abych pak už věděl co a jak,

              moje představa je single speed, něco rozumného abych to ušlápl ale zároveň abych nemusel hrabat nohama jako fredka, poradíte něco na jízdu po klasických silnicích, rovinkách v okolí domu žádné daleké cestování nebo honění nejvyšších rychlostí (ale zase nejsem babka co tlačí i rovinku a vybírám jak ozubené kotouče zadní i přední tak i nové kliky budu kupovat+řetěz samozřejmě ale ten už bych zvládl vybrat sám) Cenově se držme spíš u těch nejnižších možností, protože kolo na jízdu mám dobré, tohle je jen tak z nudy, ale v převodech se nevyznám tak nevím jaký zvolit, zadní kolo zafixuju a bude se brzdit zpětným chodem.

              Musím vybírat i nová celá vypletená kola ráfky i se střední osou, protože jsem k tomu dostal jen zadní a v mizerném stavu, takže asi 28 palců pokud se vejde do rámu, chci na něj galusky a zase cenově co nejlepší.

              To jsou teda ty hlavní komponenty které budu muset dokoupit a u kterých teda jistě nevím, pro někoho kdo by měl trpělivost a vybral by mi je, ideální by to bylo v obchodě Axit http://www.axit.cz/home.php který nemám tak daleko a občas tam nakupuju protože výběr ujde, samozřejmě kdyby vhodné díly nebyly tam koupím jinde.

              To rozebrání zkusím zítra a napíšu, díky za rady! :)

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                :-) hrabat nohama jako „fredka“ – to bude nejspíš mezidruhový kříženec fretky (tj. domestikovaného tchoře tmavého) a Freda (F. Astaire, tanečník).

                Ozubené kotouče přední i zadní jsou převodník(y) a pastorky, ve Tvém případě převodník bude obvyklou součástí nových klik, zadnímu ozubenému kolu se obvykle říká pastorek, staromilci též používají občas strojnický výraz rozeta.

                28" se Ti do rámu se zárukou vejde (pokud nemáš tzv. 3/4 velikost kola pro děti), takové kolo tam už nejspíš bylo, tedy standardní rozměr 622. Pozor, existovaly i rámy Favorit na rozměr 630, tj větší ráfek, tam bys mohl mít problém s dosahem brzdových čelistí k ráfku, pokud by ses k instalaci ráfkových brzd někdy snížil. Dobře poznáš rozměr podle popisku na plášti zadního mizerného kola, které jsi k tomu dostal.

                Galusky jsou lepeny na galuskový ráfek bez patek, používají se na silničních kolech takřka výhradně pro velmi sportovní nebo závodní jízdu. Galuska má integrovanou duši, buď vlepenou nebo všitou, klasická oprava defektu tak bývá zábavná. To si tam opravdu chceš dát? Samotné galusky jsou (oproti plášťům) celkem drahý špás, každé nalepení vyjde cca na 200,– Kč. O řešení defektů je tady celé vlákno. Neměl jsi na mysli úzké pláště?

                Každá přestavba takového křápu, jakým byl běžný Favorit, jsou jen vyhozené peníze a promrhaný čas, zvlášť, když budeš dávat nové díly.

                0 0
                • Zahleněný Netopýr  

                  Jo omlouvám se- úzké pláště. Jinak díky za přiučení termínům, převodník, pokud koupím kliky kde bude jeden, má teda už danou velikost a jakou bych teda měl zvolit velikost pastorku?

                  Velikost zadního kola ještě ověřím, dal bych co největší takže kdyby tam byla 630 tak bych sáhl klidně po větším rozměru pokud by byl dostupný, ale asi to bude ta 622, brzdy ale nejspíš dávat nebudu, aspoň zezačátku ne. Nějaká značka kola jaké vybírat nejlíp teda se vším všudy celé vypletené i s osou?

                  0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Přepočítej si převodové poměry pro rychlost jízdy a potřebnou rychlost šlapání. Při kolech 622 (a jiná neřeš) a úzkém plášti budeš mít obvod pláště kolem 2120 mm, takže pastorek si dopasuješ k převodníku. Pro trvanlivost řetězu je výhodnější mít pastorek i převodník velký, takže třeba převodník 44–48 zubů a pastorek třeba kolem 19z, jestli Ti to bude vyhovovat.

                    Doporučil bych si kola zaplést nebo nechat zaplést, ráfky třeba Remerx Taurus nebo Rapid (nebo nějaké barevné, odkaz se tady nedávno mihl :-)), náboje na ss si najdi, nepoužívám, neznám. Singlespeedy a festky jsou momentálně v kurzu, takže hipsterských e-shopů s udělátky pro ně najdeš dost.

                    Podívej se ještě do výprodejů po vícerychlostních nábojích (s vnitřní převodovkou; např. Alfine), asi by to stálo za zvážení, resp. já bych šel právě touto cestou.

                    Jen na okraj: pokud budeš mít jen zadní torpédo náboj s protišlapací brzdou, tak kolo nebude splňovat požadavky vyhlášky na dvě nezávislé brzdy. Také si nedovedu představit, jak bych jezdil na úzkých pláštích jen se zadní brzdou.

                    0 0
                  • novas752  

                    Naťukej si šířku pláště sem (budeš mít 700c), a pak vybírej převodník + pastorek. Dole je tabulka rychlostí, počítej s kadencema (otáčky klik za minutu) cca 50–100rpm, takže jen vybereš co ti bude vyhovovat co se týče rozsahu rychlostí.

                    0 0
    • Machinefeera  

      Ahoj.

      Nejsem si tím 100% jistý ale je dost možné že je to stejné kolo které teď dávám do pořádku i já. Taky je tam psané Favorit Super XL.

      Kliky jsem musel sundávat stahovákem, trubku z hlavového složení jak psali výše je potřeba vyklepnout ten roztahovák tím ře tam zpátky dáš ten šroub ale nedošroubuj ho úplně, nech ho tak 1 cm výš a klepni do něj nemělo by to jít moc těžko.

      Já už mám konečně rám rozebraný kompletně a čekám na objednané díly. Většinu toho co jsem chtěl jsem našel na „http://www.re­trocyklo.cz/“

      Jak budu doma nahodím sem nějaké fotky ať zjistíme jestli je to to stejné kolo.

      0 0
      • Zahleněný Netopýr  

        Ahoj, super tak pak hoď obrázky, já to pak vyfotím taky až na tom nějak pokročím.

        Teď mi v servisu stahujou kliky stahovákem a pak mě čeká pískovna, lakování a vybírání komponent které ještě nemám tj. zapletená kola vzadu s torpédem na ně příslušný pláště, rozeta, převodník s klikami a řetěz.

        Pohrával jsem si s nápadem udělat tu fixku, ale nevím jak bych to měl s bržděním a trochu se toho bojím takže nejprve asi torpédo.

        Na eshop kouknu a zkusím něco co by se mi hodilo vybrat.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Miklosekkk  

      Ahoj všem,složil jsem si z rámu Favorit žiletku do práce a narazil jsem na menší problém(je to asi prkotina) ale zkouším to touhle formou..

      Nějak nevím jak prichytit lanko s bowdenem spodem na přesmykač..

      Něco mi tam chybí?

      Díval jsem se na net a prodává se taková plastová destička na šroubek co se uchytí do rámu..

      Díky za cokoliv

      0 0
      • Jirka475.179  

        Na původní presmykac vedl bowden.

        Na tento nový je asi jediný způsob koupit tu cestičku.

        Petr

        0 0
      • psbiker  

        Protáhnout lanko a pokud to funguje neřešit.

        0 0
      • learita  

        Do toho svaru vypiluj malou drážku jako vedení lanka a nemusíš nic kupovat, vrtat, řezat závit a šroubovat.

        A ještě ušetřís 12 gramů

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.