• becis

    Ahoj,

    povedlo se mi od dědy sehnat starého Favorita a chci ho zrenovovat tak, aby fungovalo jako nové. Na co se mám připravit, napadá mě zatím jen toto:

    1)Nové pláště + duše (zatím mám vybrané toto, bude to vůbec sedět?)

    http://www.kupkolo.cz/…-2013_z3892/

    2)Výměna bovdenů a lanek

    3)Pak mě napadlo zkontrolovat a vyměnit byzdové špalky

    Mám se připravit na něco dalšího? Případně dělal se Favorit v provedení s jednoplackou vepředu nebo měl vždy vepředu dvojplacku? Kolik cca Favorit váží?

    Předem díky!

    0 0
    • becis  

      Ještě doplním, že jediné co o tom stroji vím je, že má vzadu čtyřpřevodník a měl by být ve světle modré barvě.

      0 0
    • Vilém  

      Jsi si jist, ze jsou tam 622 kola.

      Zbytek rozebrat, vycistit, namazat, slozit.

      Necekej vsak zazraky, ram byl blato, naboje a konusy pekna sracka, draty praskaly, rafky mekky…

      0 0
      • becis  

        No zrovna to tu pročítám, jestli nebude výhodnější se na to raději vykašlat :D, ale zase se říkám že na přepravu do hospody po Praze by to mělo stačit.

        0 0
    • brasel  

      zdravim take sem sehnal favorita jedna cesta kolem 10km a rafky zvlneny a hazej jak blazen ,tak sem si rikal zda je mozne dat jina kola mam tam jen 4kolecko a malej kopec a je to vhaji tezky prevod ,mohu pozadat o radu jaky stred je mozne pouzit nebo to prodat ?? moc dik za pomoc a prominte za chyby

      0 0
      • standoslav  

        Ono záleží na co to máš, co od toho očekáváš, jaké plány máš. Pokud chceš mít z nějaké nostalgie Favo, dá se opravit vše, vyplést nanovo kola, dát dozadu i 6ti kolo, prostě udělat maximum pro to Fávo, ale pokud by jsi chtěl více jezdit, neřkuli závodit, !pryč s tím do sběr. dvora!.

        0 0
    • ememem1  

      uplne vazne a bez rypania chlapi – co vas vedie k podobnym krokom. je to sunt v hodnote ani ne zelezneho srotu, o nejakom kulte alebo zberatleskej hodnote nemoze byt ani reci, jazdit sa na tom neda leda jak do hospody…(viem o com hovorim jebo pred 30-timi rokmi som to mal a aj zo svojimi vtedajsimi asi 85 kilami som ho za dva roky zosrotoval, proste sa komplet rozpadol.) preco si radsej nekupite na podobny ucel za par drobnych nieco v tescu?

      0 0
      • standoslav  

        Nezlob se, ale to kolo z Tesca, to jsi asi nemyslel vážně, nebo jo ? Nejsem žádný zastánce, nebo bojovník za favorit, taky jsem byl rád, když jsem v 80tých letech mohl jezdit něco lepšího, ale když už nic, poskytne Favo majiteli zkušenost se servisováním, to bohatě. Pro jedno %lidí je to i kultovka, kolo, které třeba kdysi měli, nebo po něm toužili. Konec slohové práce. :-)))

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • ememem1  

          Nezlob se, ale to kolo z Tesca, to jsi asi nemyslel vážně, nebo jo ? – to som myslel uplne vazne, na jazdenie do krcmy a do obchodu je to dokonca vhodnejsie lebo je to pohodlnejsie a spolahlivejsie a vyrazne menej nachylne na servis jak favorit. a na nic ine sa favorit pouzit neda. a k tomu kultu resp. zberatelskej hodnote…to je asi ako keby bol panelak kulturna pamiatka. preto sa pytam k comu su podobne rekonstrukcie do­bre.

          0 0
        • ememem1  

          Nezlob se, ale to kolo z Tesca, to jsi asi nemyslel vážně, nebo jo ? – to som myslel uplne vazne, na jazdenie do krcmy a do obchodu je to dokonca vhodnejsie lebo je to pohodlnejsie a spolahlivejsie a vyrazne menej nachylne na servis jak favorit. a na nic ine sa favorit pouzit neda. a k tomu kultu resp. zberatelskej hodnote…to je asi ako keby bol panelak kulturna pamiatka. preto sa pytam k comu su podobne rekonstrukcie do­bre.

          0 0
          • Pac029  

            Ouplna pravda, ony ty plastovy dily na Tesco kolech do a kolem 2 litru Kc ani vesmes serizovat nejdou… jsou spolehlive nasiraci od sameho zacatku.

            0 0
            • ememem1  

              naprosrto identicky jak favorit. je to sice 30 rokov co som ho mal ale spomienky su jasne. srot od zaciatku az po konecne zosrotovanie.

              0 0
              • Pac029  

                Mas IMHO malo najezdeno na opravdu Tesco kole :))), on favorit ac je taky srot , tak je prece jen o kousek dal…

                0 0
      • jIrI___  

        Vidím to úplně stejně.

        0 0
    • okam_z_brna  

      Hele pokud ho chceš opravit/renovovat, tak se vykašli na místní radisty s radou vyhodit do sběrnýho dvora. Já mám jedno v garáži a chci do opravit, aby se na něm dalo jet na nákup, k babce na oběd a balit hipsterský holky v centru města :D Každopádně s pláštěma pozor. Já si taky koupil pláště a ejhle, rozměr ráfku není 622, ale 630! Takže se nabízí 2 možnosti. Sehnat pláště 630, který prej dělá jen Rubena nebo koupit obyčejný kola od remerxu tuším a na ně nasadit už 622 nový pláště. Jinak klasika, rozmontovat, vyčistit, namazat, složit a osadit. Přetahat lanka a bovdeny, namotat omotávku a dle stavu pohonu vyměnit řetěz.

      0 0
      • standoslav  

        Konečně někdo, kdo je na mojí vlně. Mám kámoše, který má v echt kolech podle mne tak 300tis., a stejně mimo jiné bude stavět retro Favo z 50tých let. Slíbil jsem mu na to středové kliky s trojnožkou, stejné jako ty naše, ale orig. předchůdce, tuším Union, jsou víc frézované a !určitě z lepší oceli.

        0 0
        • Pac029  

          Te favoritacke trojpackove klice bych se teda doporucoval vyhnout, s tou jsem nebyl schopen nikdy sladit presmyk, jak se kroutila. A ad ty plaste vyse, 622/630, to je asi kus od kusu a v ktere dobe tam co davali, kazdpadne na plasti je to vzdy napsane, ne?

          0 0
          • standoslav  

            Jak jsem psal, kamarád chce retro z 50tých let a tak tam bude možná i přesmyk bez lanka. O preciznosti těchto součástek se nemusíme bavit, jsou out, ale retro je retro.

            Jinak kola se montovala 622, pak v 80tých letech 630 a pak zase 622.

            0 0
            • learita  

              Vesměs souhlasím se standoslavem. Řekl bych, že 630 dělali tak v sedmdesátých a 622 v osmdesátých. Rubena už 630 nedělá. Dá se sehnat pouze od Kendy, ovšem komplet černá. Když dělám Favorita na pláště, tak se snažím sehnat ráfky 622 a můžu na to dát pěknou Rubenu. Jinak nový výplet z 2mm drátů a není problém. A ano v padesátých Favorit jiný jak pákový přesmyk nedělal. Nový lanka, bowdeny, řetěz vždy. Snad na všech přehazkách Favorit se dají přišponovat pružinky.Dávám i nové osy a konusy. No a nejezdím s tím Krále Šumavy, tak mi to jistě vydrží:-)

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • standoslav  

                Nevím kdy se 630ky dělaly, ale v r. 82 jsem dělal v servise a jako málokdo tehdy jsem si mohl postavit zimáka s F 12kou rámem a na nových těchto kolech. Sloužil mnoho let, vždy v zimě a ten rám mám ještě dnes na kole do města.

                0 0
    • kantis  

      ahoj, mam dotaz ohledne presmykace na favoritu, mam postarsiho favorita s klinkovym stredem, rozebral jsem, vycistil a kdyz jsem skladal tak jsem zjistil ze u presmykace chybi dorazy, jak to mam seridit aby presmykac nehazel dolu? Muj presmykac ma v sobe takovy posuvny pistek. Diky za odpoved :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.