Renovace kola Olpran Tomahawk 1996

35 nepřečtených
  • Moik

    Ahoj, velkou oklikou a trochu náhodou se ke mě dostalo kolo co jsem dostal za maturitu Olpran Tomahawk na Aliviu. Vše původní a vše šlape. Teda brzdy jsem už kdysi dávno upgradoval na V-čka. K mému podivu se na něm bezvadně jezdí, váží 12,3 kg. Dám ho do kupy. Otázka zní…mám ho upgradovat nebo spíš uvést do původního stavu?

    Var1-nový černý matný lak, pneu Billy Bonkers classic skin, asi 2×9, nové řazení(gripshift uz teří) černé doplňky místo chromu atd a udělat z něj „moderní retro kolo“

    Var2 – uvést do původního stavu..barva lak, chrom, hliník.

    Nikdy jsem kolo nestavel.

    Anketa: Co s ním?

    4x
    31%
    9x
    69%
    0 0
    • Moik  

      Foto

      0 0
    • Vilém  

      Varianta 3 -****** se na to a menit jen co je potreba. Lak maximalne prelestit.

      0 0
      • Moik  

        Nechci starej otlucenej krap.

        0 0
        • Singlespeed  

          Přelakuješ, nasypeš do toho prachy a stejně to bude pořád starý otlučený křáp, jen trochu zamaskovaný novým lakem :-).

          0 0
          • Moik  

            Njn..rozhodnutí uz padlo no…Hlasuj z tech dvou pls… Na jezdeni mam Diverge e5

            0 0
        • liborg1982  

          Ale ty máš starý otlučený křáp.

          0 0
          • shcorepi  

            Na základě čeho tvrdíš, že je to křáp?? Olpran byla zprvu kvalitní značka, ten rám by dokonce mohl být Cr-Mo. Není to na něm napsané? Pokud se na něm majiteli dobře jezdí, proč mu tu ideu poladit to kolo bez jakýchkoli konkrétních argumentů shazuješ??

            0 0
            • gersa  

              Protože když na Trabanta dáš samolepku Porsche, bude to pořád Trabant. A klidně jich můžeš dát i víc, stejně to nic nezmění

              0 0
              • AE86  

                A teď si zkuste připustit, kolik lidí zrovna toho Trabanta renovuje

                0 0
                • roud  

                  Jo ale necpe na něj 19ky liťáky a nerezové výfuk ;)

                  0 0
                • gersa  

                  Klidně, to je svobodná volba každého soudruha.

                  Já jen že se tu ptal, co s tím dělat a asi jednohlasně se mu zde dostalo odpovědi aby to nechal být a nesypal do toho peníze

                  0 0
            • liborg1982  

              Na základě toho, že to tvrdí on sám.

              0 0
        • kubad  

          tak budeš mít nalakovaný, naleštění, mega drahý křáp tvůj boj

          0 0
    • roud  

      Var. 3 jezdit na tom tak jak to je ostatní jsou vyhozeny peníze :)

      0 0
    • DonE  

      Renovovat to má smysl, jen pokud k tomu kolu máš citový vztah. A to bych ho asi dal do původního vzhledu. Jinak jsou to vyhozené peníze. Renovoval jsem takhle starého LeaderFoxe. Jako jo, jezdí se na tom docela dobře poté, co jsem vlastně všechno vyměnil. Akorát mě štve ten rám, co jediný zůstal původní :))).

      0 0
      • Youda  

        Tak vyměň i rám :x

        0 0
        • roud  

          Přesně vlastně takovej novej celokarbon 29 není úplně k zahozeni ;)

          0 0
        • DonE  

          Taky už jsem nad tím přemýšlel. Ale to bych si pak musel koupit nějakou starou plečku, abych ji mohl parkovat na nádraží :))).

          0 0
    • Japhy  

      Vyčistit, opatrně rozleštit, nahradit jen vyloženě jeté věci (někomu by se gripshift mohl válet v krabici s díly co by se jednou mohly hodit a nikdy už nebudou, takovou má snad každej :-D)

      0 0
    • Jenda_T  

      z takové fotky těžko soudit,

      pokud uvést do původního stavu, tak jedině pod podmínkou zachování i odstínu barvy a všech origo polepů, nicméně pokud lak není moc sešlý, tak bych ho neřešil, však ať je vidět že se na kole jezdí. Co se týče ostatních dílů, tak bych provedl rozborku, všechno pročistil prokontroloval, namazal, dal nové ložiska, lanka, bowdeny a zase poskládal. Nemá smysl na tomhle kole něco víc. Jasně jestli je někde opadaný chrom a máš nějakou rozumnou možnost ho obnovit, tak by to bylo fajné.

      Tzn Var2

      jen si dovolím ještě poznámku, ono to, že chceš renovovat olprana tu zní trochu komicky mezi těma renovovanýma cannonama, nicméně i já se otočím za starým rámem a kdybych potkal zrovna tento, tak se za ním otočím rád. Mimochodem, taky mám doma jeden rám od olprana a na něj nedám dopustit, krásný a lehký.

      Bohužel ve stínu nových olpranů těžko někomu vysvětlíš že to kdysi za něco stálo.

      myslím že citové pouto tam má – maturita :-)

      0 0
    • Moik  

      Díky hoši…asi jste mi pomohli. Hlavně Jenda_T.

      Jasně Olpran dnes už nic neznamená. Ale já na něm najezdil tisíce km…rám mi sedí. Jo je to CR-Mo

      0 0
    • Moik  

      Díky hoši…asi jste mi pomohli. Hlavně Jenda_T.

      Jasně Olpran dnes už nic neznamená. Ale já na něm najezdil tisíce km…rám mi sedí. Jo je to CR-Mo

      0 0
      • shcorepi  

        Alivio je asi sedmikolo, pokud bys chtěl zachovat otočné řazení, na 7 a dokonce i na 8 jej roky dělá i Shimano a je za pár kaček. Pokud bys měnil řetěz i kazetu, 8kolo stojí snad 250 Kč,řetěz 180Kč.. Na 9 je myslím už vše znatelně dražší,ale přehazovačka by stále mohla zůstat. Za ty prachy, co takto zrenovuješ celé řazení, si hoši, co píšou, že je to křáp, nekoupí na své dvanáctikola ani řetěz.

        0 0
        • Singlespeed  

          Hlavně tam devítikolo vůbec nepůjde, neboť potřebuje širší ořech zadního náboje.

          0 0
          • shcorepi  

            A to máš pravdu,pokud je tam sedmikolo,nepůjde tam ani osmikolo,musel by se vyměnit ořech. Nebo někde levně ulovit celé 26" kola.Pokud je tam 8, tak už je ořech ok i na 9+.

            0 0
        • Moik  

          Jo takovym nějakým směrem chci jít. Ten lak tomu ale dam..i s piskovanim to vyjde na 650..to unesu :-) samolepky Olpran Tomahawk 1996 jsou hračka.

          Ještě…jsou tam Alivio středy, kuličky a vazelínu jsem doplnil…získám něco výměnou středů? Nedokážu posoudit jak se točí pod zátěží …

          0 0
      • Jenda_T  

        jednou semka třeba dm toho olprana :-) ale chtělo by to dodělat k tomu mému repas kangaroo vidle :-)

        0 0
    • cibi  

      osobně bych to kolo co nejvíc přiblížil původnímu stavu, zejména nelakoval, v rámci možnosti zachoval původní komponenty či ty příliš opotřebené nahradil shodnými.

      Max „dobový tunning“- tj místo Alivka tam dát (časově vhodné- tj max o 2–4 roky novější) STX-RC nebo LX/XT aby to bylo reálné, prostě opotřebený komponent byl po životnosti nahrazen novějším.

      … ale je to moje posedlost, líbí se mi když někdo dává dohromady veterána (auto) tak, aby bylo vidět, že je to auto staré 60 let.

      0 0
    • Tomcat  

      Pokud ke kolu samozřejmě člověk má vztah tak je to jasný něco s tím udělat.

      Osobně bych udělal něco ale některé americké show káry to znamená retro vzhled s co největším použitím nových věcí, protože staré komponenty z 90tek by bylo potřeba shánět na eBay a funglovka to nebude že jo.

      Takže klidně lak a chrome v kombinaci s novými komponenty. Předpokládám, že takový super osazení je to jako že sehnat kola Spinergy nebo HED , brzdy ráfkové hydraulické magury komponenty Kookaa, Paul components a podobné případně jen Salsa nebo Vodoo bude nemožné. Komponenty samozřejmě buď Chrome nebo barevný elox protože to prostě jelo.

      Rozhodně bych si to dal na papír nebo teda na počítač fotky přes sebe hezky si to vybarvit aby člověk věděl zhruba jak to bude vypadat protože jestli říkáš že to děláš poprvé tak mě musíš mít hnedka představu a nemusí to být hned napoprvé to vono

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.