Zdravím, bez nýtovačky si asi řetěz nevyměním že? :-D
Zdravím, bez nýtovačky si asi řetěz nevyměním že? :-D
pokud si schopny tak jo;)
a flexu mas?:))
stačí pořádné stříhací kleště:-)
jde to..ale ta investice kilo za nýtovačku se do budoucna nepochybně vyplatí…
řekl bych že investovat se vyplatí více než kilo, není nad to s ***** s zmrdanou nýtovačkou:D
Za mých pubertálních let jsem to párkrát úspěšně vyměnil i s kilnerem a hřebíkem a kladivem,ale je to hroznej opruz tak na půl hodiny a spousty nervů :D
Nic lepšího nebylo po ruce, ale šlo to docela rychle. Kolo jsem položil na bok, pod řetěz dal malý svěráček a ten nýt vyklepl důlčíkem nebo čím. Zpět taky tak.
zpět jedině rychlospojkou, nýtování je o'pruz :)
Čerstvá zkušenost s řetězem SHIMANO HG-53. Po 600km kaput 132,7 elektronickou šuplerou :-( . To umývám a mažu po každé vyjížďce cca.60km. To mně ***** na holý záda, kam ta kvalita zpěje. Měly by se přejmenovat na řetěz od SHIT-MANa
nechápu proč měnit při 132,7
mě vydrží na mtb přes 1000km
normálně vozím C9 a nechápal sem, jak může někdo roztrhnout řetěz, když já řadím jak prase a nikdy se mě to nepovedlo, teď sem vyjimečně dal HG-53 a po 50km už to chápu.. už je tam zpět Campa..
Opotřebení řetězů to je další záhada něco jako výdrž pláštů. Já jezdím HG-73 vydrž kolem 2500 ted ten poslední vydržel 2900, mám 100kg motám spíš nížší kadence, je pravda že bahno nejezdím skoro vůbec terén-asfalt 60/40 takže ne jenom teren ale že by se tím terenem životnost nějak rapidně zkacovala taky nepozoruju. Řetěz neumývám skoro nikdy, tak po každé 3 vyjíždce kápnu na to WD (což vlastně není ani žádné mazadlo) občas utřu hadrem a tak nějak moc to neřeším. Legendární kombinaci XT kazeta+C9 chci taky vyzkoušet ale dám to až na novou kazetu, všichni píší že C9 vydrží trojnásobek to bych měl na hodně dlouho najezdím tak do 5000km. Musim si ještě počkat v servisu mě řekli že kazeta vydrží tak 7 řetězu to se mě zdá teda hodně že bych teda najel na deore kazetu přes 15 tisíc to se mě nechce ani věřit.
Předpokládám správně, že ti i pláště vydrží poměrně dlouho?
V předu mám smart sam v drátu a ten vydržel fakt hodně přes 4000 určitě. Vzadu tak něco přes 2 tisíce, pak jsem měl kontíka mountain king a to byl z myho pohledu špatně zvolenej plášt ten mizel před očima víc jak 1500 to asi nebylo ale měl jsem tam docela velky najezd po asfaltu a to byl asi dost velkej problem, ten MK je asi vyloženě do terénu. Doma už mám koupenej X-king na ten jsem dost zvědavej to si myslím že by mohl být přesně plášt pro mě. je potřeba říct že nejezdím žadnej těžkej teren a jsem hodně opatrnej ve sjezdech..no jo prostě člověk bez techniky co si budem povídat. Jinak jezdim převážně udolí Oslavky a Chvojnice to jen tak pro představu.
nechá se na ni najet i více než 15 tis.
Spojka na řetězu má jít rozpojit rukama?
áno
Tak proč mi to kurna nejde? Jakej správnej grif pro to je?
Tady toho sou popsane stohy o rozpojovani.
10sp spojka údajne nejde rozpojiť rukami, treba kliešte, preto stačí vožiť 9sp spojku, spoľahlivo funguje a rozpojiť ide krásne. A ten grif na to je ten, že nestačí len zatlačiť oká spojky k sebe, ale aj jemne tlačiť do boku a trošku s tým „zatriasť“
9sp jde rozpojit rukama, 10sp nejde.
Tak nakonec se mi to podařilo ale v čem to teď vyrochnat, benzín doma nevedu a jarová voda asi neni moc vhodná co?
Tak zbejvá Mataxa co je v lednici od vánoc? :D
Tobě zbyla Metaxa v lednici od vánoc ? Zvláštní člověk :-)
Je tam asi eště půlka, kterou jsem vypil behem chladného počasí ale ted když se můžu rozplácnou na zahrádce a dát si točený, neni důvod chlastat doma. Nedávno se mi stalo, že mi doma prošlo pivo (3měsíce) :D
Mně vydrží Metaxa tak 5 dní…
A já si myslel že když chodim 3×-4× tejdně na pivo že jsem alkáč :D
Neboj, já ji dostávám tak 2×, 3× do roka. Jinak jsem taky sladovnickej alkáč.;)
Proslo pivo, dyt to povidam,zvlastni clovek :-)))
staci si koupit tech.benzin nekde v drogerce…
benzín je naprd, koupit naftu normálně na benzínce… vyčistí, ale neodmastí tak drasticky jako benzín.
Když už něco čistim tak pořádně, takže drasticky. A pak to prozměnu vykoupat v moto oleji co? Nechám do rána okapat,otřu,nasadim a jedúúúú =)
A není to zbytečná práce?
Samozřejmě myslim jednou za čas né po každých 50km±
Ale když ho projíždim normální pračkou tak je bordel všude okolo a tenhle postup mi přijde že toho tolik nezaseru.
Jo to je podle mne nejlepší způsob, NAMOČIT DO OLEJE.
Lepší než olejíčky za 99kč/100ml tj,1000kč/litr.
Já to dělám tak.
MYTÍ ŘETĚZU
Pokud údržbě moc nedáte a spěcháte, tak řetěz omyjte pračkou jako náplň používám směs nafty a technického benzínu poměr 2:1, pokud pračku nemáte vemte přiměřeně velkou plastovou nádobu s šroub. víčkem (já použil po tekutém pracím prášku) řetěz jsem sundal z kola, hodil do nádoby s mycí tekutinou, zašrouboval a třepal, třepal, třepal. Nýtovaný řetěz musíte bez pračky umýt štětečkem. Pak dokonale osušíte a necháte vykapat. (můžete vyfoukat kompresorem) bacha na oči a okolní díly kola !!.
Po vysušení řetězu ho otřete hadrem a pokud možno hned namažte.
Pokud budete mýt POUZE technickým benzínem musíte řetěz okamžitě po osušení namazat jinak zrezne což mu SILNĚ vadí (myslím vnitřní rez)
Na řetěz umytý naftou nemusí dobře přilnout některé drahé přípravky na jiné popř. voskové bázi.(vyzkoušet)
Pokud mažete olejem či bílou vaz.Ve spreji není co řešit.
MAZÁNÍ
Existuje spousty „kvalitních“ zaručených přípravků bez jejichž použití podle „odborníků“ váš řetěz v první zatáčce zemře v cenách cca 100–300KČ/300ml.+ hezký obal.
Základem většiny těchto olejů je odpadová frakce ropy, minerální, popř. polo či syntetický olej +aditiva – vosk, teflon, molybden atp. Věřte, že pokud po omytí a dle potř.namažete motorovým olejem, nepoznáte na životnosti rozdíl. Výhodou některých dražších přípravků je větší vzlínavost. Která se projeví po dokonalém omytí a osušení řetězu.
Nejlepším způsobem mazání je umytý řetěz rozpojit a na noc ponořit do čistého motor. Oleje, ráno nechat okapat , otřít a jeďte, uslyšíte ten lahodný řetězový šustot.
Olej lze ale běžně kapat na články k čemuž se hodí syntetický – je řidší.
Pokud jste trochu lenoši myjete a mažete málo, použijte po umytí sprej bílá vazelína s teflonem od Cartechnic Weizes Fettspray mit PTFE za cca 120kč-prodává autocora.
Maže výborně, nečerní, pění, vzlíná, odpuzuje vodu a drží
POZOR WD40 je dobrý výrobek k mazání řetězů NEVHODNÝ (řetěz maže krátkodobě)
Lze ho ale použít jako KONKOR ke konzervaci před namazáním olejem, výborně vzlíná.
JÁ řetěz MYJU
Já řetěz nemyju a ušetřím tím spoustu času, rozdíl ve výdrži opečovávaného a neopečovávaného řetězu je nula nula prd.
presne tak. retaz je spotrebak a tak sa s nim aj naraba.
Máš pravdu, raději lepší jezdit neš studovat takové nesmyslné elaboráty :-)
Toto je velmi diletantský postup.
Eště trochu pohledej, existuje tady asi 50 vláken o mazání, tak ty moudra nacpi všude, vůbec se nemusíš žinýrovat.
Tolik slov a přitom taková blbost.
:o)
Reakce zkušených profíků.
Potřeba uvážit, že v podobných fórech hledají ZAČÍNAJÍCÍ rady a očekávají, že na kvalitním fóru o cyklistice něco naleznou,
vzpomeňte na své začátky.
Každý není PEPEK ČI JARDA z vesnice, který opraví vše a všemu hned rozumí.
Je tu spousty informací a každý si musí najít a vybrat tu svou.
Většina pohodových kámošů co jezdí na fóra dříve chodili, ale odradila je intolerance,konfliktní a nepřátelská atmosféra, která vypovídá o toleranc a mentalitě jedinců co fóra navštěvují z jiných důvodů než komunikovat o tom co je baví.
Když jsem jim dával stránku číst, říkali NIC SE NEZMĚNILO.
Vypl jsem počítač a šli jsme si zajezdit.
Já bych třeba řekl, že začínajícímu bikerovi nejlépe posloužím, když mu rovnou řeknu, aby se na praní řetězu vykašlal, aby se k tomu nemusel dopracovávat jako já :)
sram rychlospojku… a aj dobru nytovacku, a usetris si VELA nervov a ubolenych prstov