Hledám fundované názory na spojení řetězu… Výhody a nevýhody klasického nýtování, použití čepu či spojky… Díky za názory.
Hledám fundované názory na spojení řetězu… Výhody a nevýhody klasického nýtování, použití čepu či spojky… Díky za názory.
Já preferuji spojování spojkami
výhody:
nevýhody:
nýtování :
výhody :
potřeba spešl nářadí, náročnější na montáž a demontáž
spojka má nevýhodu, že když trhneš řetez tak se někdy stane, že se rozpojí a ulítne. Máš pak řeťez na 3 kusy. Osobně zažito. Pokud se nepoužívá na nový řetez nová spojka, tak je riziko vytahaní a střílení.
nýtování, pokud se umí je bezpečnější varianta. Pokud to ale někdo neumí, tak riziko následného přetržení při řazení v záběru je velké
Zajímavé, já mám problém spojku rozpojit, jak je zarvaná bordelem a svinčíkem …
Malo mazes :-P a cistis
ježkovi voči kleštěma ? to je asi vtip že ?
hmm tak takový ras abych řadil v záběru teda nejsem
Jednou se mi to stalo, od té doby vozím jednu navíc! :-) ale to bylo před 4mi roky od tý doby už se mi to nestalo.
přesně a jednou se něco nechá doma a tehdy se to psere
Dá se teda spojka použít víckrát? :-/ Nebo jak píše blacky, může to začít střílet?
Ja bych to nevidel tak horke, pouzil bych ji vickrat a pokud by strilela, tak ji jednoduse vymenis..
Spojka by měla být s řetězem, přeci jenom se opotřebovává, ale vzhledem k ceně, to nemá smysl řešit :o)
Spojka ti prijde se SRAMackym retezem. Ja vzal starou spojku z dlouhyho retezu a dal na C9ku a vpohode i na starsi kazete…
Nevýhody spojky:
Pokud ji nemáš u řetězu přibalenou tak náklady navíc
Může se za jízdy rozpojit a rozlítnout – pokud nemáš náhradní/nebo nýtovačku – přeju hodně štěstí při hledání ;-)
Přijde mi, že je spojka vždycky volnější (i jako nová) – větší opotřebování kazety a převodníků (nevím, jak moc..)
Ale jinak samozřejmě luxus při servisu, čištění a snazší instalace/sundavání…
30,–Kč jsou opravdu vysoké náklady, za jízdy není technicky možné aby se spojka rozpojila, to je prostě nesmysl. Spojka, pokud je v tahu, i od pružiny přehazovačky, nejde rozpojit. A jak by mohla spojka opotřebit kazetu ? vždyť se jich nedotýká, tak je nemůže opotřebit. No tohle nejsou moc dobré argumenty
Vím, že je to jen 30,– Kč, ale když vezmeš HG53 za nějakých 200,– tak to dělá 15 % z ceny ;-)
Rozpojení řetězu za jízdy technické možné je, bohužel se mi to stalo. Bylo v dost rozbitém úseku, musel jsem se vrátit kus zpátky a hledat řetěz. Od spojky jsem našel už jen jednu půlku… Někde v trávě bych asi měl problém najít i ten řetěz… Záleží na vůli spojky (víc bordelu je lepší ;-) a síle pružiny v šaltru.
S tím opotřebením – myslel jsem to tak, že je spojka „vytahanější“, než zbytek řetězu – ale je fakt, že je to jen jeden článek, tak to bude asi zanedbatelné..
spojka se mi v životě za jizdy nerozpojila a tak jak píše StuntJ je to prakticky nemožný…asi seš vyjimka
Mě se taky nerozpojila, ale vozim radši rezervní :-)
take se mi nikdy nerozpojila :)
tiez sa mi nikdy nerozpojila:)
Před 14 dny jsem koupil nové kolo a při první vyjížďce v rozbitém sjezdu se mi řetěz rozpojil ve spojce. Vrátil jsem se několik set metrů, řetěz našel a spojil dohromady. Možná jsem měl přeřazené, ale ne přehozené, řetěz byl v tu chvíli volnější a při nějakém nárazu se rozpojil…
to máš z toho že jazdíš jak dobytek. 8o)
Řetěz sebou ve sjezdu prostě mele, a tohle je standardní postup, jak řetěz se spojkou rozpojit.
jj, teoreticky si to predstaviť dokážem, ale spojku nevozím takže sa mi nič nerozpája 8o)
Ono je to spíš obráceně – teoreticky nepředstavitelné, ale v praxi nic zvláštního :-D
8o)
Já úplně odbočím, ale nedá mi to. Taková veselá ze života. Jelikož už pár (hodně)let hraju bluegrassovou kytaru tak se prostě občas stane, že praskaj struny. No a mně při jednom už hodně pozdním jamu cca 3 ráno praskla struna E.(pro ty nezasvěcené ta nejsilněší na kytaře)a páč je to v bg muzice docela důležitá struna, tak to bez ní jde fakt blbě. Následná debata s basákem z kapely byla asi následující.
Já: prasklo mi basový éčko, nemužu hrát… Jdu spát
Basák: tak si ho vyměň a hraj, počkáme…
Já: nemůžu protože ho nemám
Basák: jak to že ho nemáš
Já: no prostě nemám
Basák: a máš vůbec nějaký náhradní struny?
Já: jo mám všechny ostatní, ale tohle ne
Basák: a proč ho nemáš
Já: protože nikdy nepraská
Basák: ale teď ti prasklo
Já: stejně ho nemám protože nikdy nepraská
Basák sehnal někde strunu od přísedících muzikantů
Já: dík
Basák: a příště si vem náhradní i to éčko
Já: nevemu
Basák: proč?
Já: protože nikdy nepraská
Basák: nasraně ale tobě prasklo! Tak si ho vem
Já: nevemu protože to nikdy nepraská…
atd… atd dalších 20 min duchaplného rozhovoru, ale dál to znám už spíš z vyprávění, ani si nejsem vědom, že bych u toho byl. A co z toho plyne? Věc která nikdy nepraskne nemá smysl sebou tahat! A nebo je to všechno jinak? :-)))
Naprosto přesný popis naprosto nepravděpodobný situace :-) Je ale fakt, že jsem jednou v takto ,, brzkých ,, ranních hodinách zažil kytaristu, který dolní éčko serval při ladění :-) je ale fakt, že mu v žilách koloval alkohol rozředěný jen nepatrně krví :-))))
Já jednou koupil kámošce k narozkám struny, a jak sme je natahovali tak sme přervali 3, včetně E ;P
Co je horší, kámoš na zkoušce přerval B na 5strunný base, mám tu strunu doteď doma, nikdo nechápe nic to je lano že bys na něj moh pověsit most pro náklaďáky )
to bude asi nějaký dobrý oddíl :-)
No co, sme slavili žejo ;P Ale ta basa, to nechápu jak se událo, až pojedu k našim tak si jí musim přivýzt dom, abych na ní moh koukat ;P
ne že bych Tě chtěl podezřívat z toho, že nás lakuješ, ale tuhle veselou historku vykládal před xx lety Velký Ringo :-)
To, že ji Velký Ringo vykládal, ještě neznamená, že ji neslyšel od Peťka :-D
Přesně tak to také bylo. On tam seděl s náma tenkrát taky :-)
mne se rozpadla ve sjezdu po lesni asfaltce pri preskakovani odvodnovaku. pulka zustala v retezu a druha skoncila buh vi kde. ja ji nenasel :-).
lebo to je blbý systém. táto sa len tak nerozpojí ;o)
podobnou spojku jsem roztrhl před cca 10 lety při hodně silovým záběru v kopcu.
tá spojka vyzerá pevnejšie jak ostatné články. tak to máš asi ukrutnú silu.
na mtb festce se mi povedlo ztratit tu „segrovku“. to uz mi prijde lepsi spojka tohoto typu pro spojeni musis retez musis ohnout do boku. jak se to zasere, je prakticky nemozny ju rozpojit – spolehliva ;-).
ok, znamenám si ;o)
ale tú origo spojku som skúšal párkrát rozpojiť a spojiť, a že by to išlo nejak lahko tak to ani ne.
co se stalo nevím, pravděpodobně to bylo načatý, každopádně je to důkaz, že posrath se může všechno
jasné že sa ****** môže všetko.
ale keď porovnám princíp a množstvo materiálu tej spojky kmc so spojkou sram(s ktorou je väčšina užívateľov spokojná) tak myslím že môj spánok môže byť pokojný… ;o)
ja jsem ji jen tak pro zajimavost zkousel na retezu ohnout a nestacil jsem se divit jak je mekka. takze mozna se norozpoji ale ohne se kdyz zaradis jak … :-)
ale ja nezaradím… 8o)
to byses divil :-D
tak to je pravda. to by som sa divil fest… 8o)
ajo tááák :-)))
dokud se mi nerozpadla a jednu pulku jsem neztratil, taky jsem si myslel, ze to je nemozne :-))
Najezdil jsem na řetězech se spojkou přes 25tis km a NIKDY se mi spojka samovolně nerozpojila a ani jsem oproti nýtovaným řetězům nezaznamenal žádné větší opotřebení.
Já taky nechci nijak strašit, jen jsem chtěl upozornit, že se to může stát. Sám vozím spojky a vozit je budu. Ale myslím, že pokud někdo moc neřeší čištění řetězu tak mu stačí normální snýtovaný řetěz (s tím lámacím nýtem od Shimana je to snadné i když někdo neumí nýtovat).
Jak píšou i někteří jiní. Spojka se mně nikdy nerozpojila a ani osobně neznám nikoho, komu se to povedlo, takže to řadím spíše do rubriky bikerská latina.
mě se jednou rozpojila – za asi 5 let ježdění, ale našel sem ji, jinak stejně pro jistotu vozím rezervní kdybych rotrhl řetěz
mě se taky jednou rozpojila. ale den předtím se mi kolem kola motal kamarád a je možný, že si s tou spojkou hrál a blbě ji spojil :-)
Jedině spojka, ona jediná nijak nezasahuje do pevnosti spojů celého řetězu. Nýtovaný spoj "může " být vždy problém. Spojky vozím cca 10 let, nikdy jsem neměl problém s rozpojením za jízdy.
Jedině nýtování, to jediné zajistí, že se řetěz ve sjezdu nerozpojí. Spojka „může“ být vždy problém. Nýtuji přes 30 let a proto jsem nikdy řetěz neztratil.
To, že jezdíš způsobem, na který spojka stačí, přece ještě neznamená, že tak jezdí i všichni ostatní. Proto je nesmysl se pokoušet svůj názor (jedině spojka) vnucovat ostatním. Ať si každý vozí, co mu vyhovuje.
JJ asi tak. Dlhe roky som nitoval, nebol problem nikdy a spojky pouzivam tak 3–4 roky a tiez ok.
Ale spojka mi pripada sikovnejsia.
spojky
Když jednou nasadím řetěz, tak dokud se nenatáhne, nemám potřebu ho sundávat. Takže klasicky nýtuju, žádné spojky apod.
Ono obcas je potreba retez sundat :) … Ja to delam treba kvuli vycisteni, kdyz je retez cely hnendy a nejde s nim hybat
Řetěz nečistím, ztráta času. Maximálně ho otřu hadrou namočenou v Arvě.
celkově když člověk umývá kolo, je lepší když se tam řetěz nemotá …
jak a kde sa ti mota retaz ked umyvas bike? pri com konkretne ako zavadzia ?
To máš pravdu, řetěz je občas tedy přesněji řečenou jednou sundat a to když se tam dává nový.
Já to teď vylepšil tím, že vytahaný řetěz nebudu měnit za nový, ale vyměním kazetu za jetou. Tím ušetřím i to jedno nýtování, což řetězu může jenom prospět :-)
To já nemusím dělat ani to, prostě měním řetězy po jejich životnosti a nový si vždy na kazetu sedne v pohodě a kazeta vydrží pořád hrozně moc, ani nevim jak dlouho, protože se mi pořád nedaří žádnou zničit :-)
Ty tři kazety 11/34 co poslední dobou vozím, tak mají v součtu tak necelých 15tis. km a ještě takových aspoñ 30tis. by dát mohly, takže se možná stane to co vždy, že zase přežijou celé kolo :-)
Nejvíc jsem měl jednu kazetu XT 1998 na 8-čce, ta šla s celým kolem po cca 20tis. km pryč, už nevypadala nejlépe, ale ještě stále fungovala.
Na 7mi kazetách jsem najel zhruba 70 000 km. Tři už jsou pryč a zbývají mi dojezdit ještě čtyři, v různém stavu. Jednu z nich jsem teď nouzově (než mi dorazila nová) nasadil na nový C9, abych mohl projet nová kola a brzdy a kupodivu i jede a po 200 km si celkem sedla, takže ještě vydrží dost. Počítám, že ty dva roky (zhruba 30 000 km) mi ty kazety vydrží, něž je definitivně i se starými řetězy (kterých mám taky plný pytel) sešrotuji a pak by mi to vycházelo stejně jako tobě – 15 000 km na 1 kazetu :-)
Já nejdřív myslel, že jsi na každé z těch kazet dal 70tis. km, u Tebe by mi to ani nepřekvapilo :-)
kazeta si nesedla. to si sedl retez ;-)
Samo, dá rozum, že si sedl řetěz a ne kazeta, dík za opravu :-)
podle jakýho systému ty kazety prohazuješ můžu li se zeptat? osobně funguju na principu – kazeta a řetěz, když jedno odejde dám nový a z tvýho příspěvku mám pocit že máš několik kazet v různý fázi ojetosti který různě prohazuješ
Tak nějak :-)
a to měníš podle toho jak se zrovna vyspíš, nebo jak? :)
Mám několik kol a jak měrka propadne na třetí zub, dávám nový řetěz a starý schovám. Kazeta, která už nepobere nový řetěz, dostane ten starý. A tak nějak furt dokola. Kazeta, která už nepobere žádný řetěz, jde do kytek :-) Řetěz, který už nedrží pohromadě, jde do kytek :-)
Nebudeš pak ale muset vyměnit i převodníky za jeté?
Pila vydrží dlouho (pokud to není originální XTR) a nějak jsem nezaznamenal vliv jetého řetězu na její opotřebení.
Před pár lety jsem musel měnit (originální) prostřední převodník na LX klikách – přičítal jsem to tomu, že jsem na kole nechal moc dlouho řetěz, ale možná to tím vůbec nebylo.
U 32z už to asi nějaký významnější vliv má, protože je dost malý. Já ale jezdím většinou furt velkou, takže tohle neřeším :-)
Fajn, taky to vyzkouším :-)
ty starší modely LX a XT měly hodně špatný střední pily. ted už to je zase lepší
Drive jsem nytoval(shimano),ale co jsem koupil novy bike s retezem sram se spojkou, tak jiny uz nepouzivam.
tak tak, měl sem to úplně stejně…na nýtování už bych se vyprdl…..myslím, že ti co ji jednou vyzkoušli tak u ní i zůstali…možná se tu najde někdo komu nějakým způsobem nevyhovuje ale žádný pořádný důvod proč by někomu nevyhovovala mě nenapadá…někdo tu zmiňoval, že při přetrhnutí řetězu mu spojka odletěla a ztratil ji: tomu bych doporučil pokud má takovou ukrutnou sílu že trhá řetězy tak aby vozil druhou náhradní(nic to neváží ani místo nezabírá)…mě osobně se řetěz nikdy přetrhnout nepodařilo, asi nemám sílu jak kůň :-)
kdyz mas z retezu dva kusy, jedna nahradni spojka ti nepomuze ;-).
pomůže…dáš ji na to místo kde byla ta stará kterou si stratil a to přetrhlí místo snýtuješ…mohl bys to samozřejmě když už bys měl nýtovačku snýtovat celý ale jde tu spíš o to, že ve výsledku budeš zas moct řetěz kdykoliv bezproblémů rozpojit…no ale když nebudeš mít sebou nýtovačku tak seš v … :-)
Nýtovat, spojku vozit s sebou.
Pokud nýtuješ těma speciálníma nýtama s zaváděcím čepem, tak je to hodně bezpečný. Snýtovanej spoj jsem přetr jedině když jsem roznýtoval a opět spojil tím samým nýtem … a to ještě tak 2–3× za život.
Přesně tak to taky dělám. Jen s jediným rozdílem, že jsem řeštěz, který byl od koupení na kole nebo který jsem si měnil nikdy neroznýtoval na vyjížďce a nikdy jsem tedy ani tu rychlospojku ani nýtovačku použít na vyjížďce nemusel. Tedy párkrát použil, ale na řetěz někoho jiného.
..roznýtoval/snýtoval nouzově při přetržení řetězu když jsem ještě nevozil spojku..
spojka. nemám trpělivost na pořádný snýtování
ono to neni uplne o trpelvosti ;-)
přece nemůžu napsat, že mám nasráno v rukách, ne? :-)
asertivita, pyco! :-))
to asi není ale co si budem povídat…hlavní výhoda spojky spočívá hlavně v rozpojování a spojování k rychlému vyčištění řetězu a co se týká přetrhnutí řetězu v terénu tak naprostá většina přetrhnutí řetězu, troufám si říct až 90% je způsobena špatným snýtováním nebo ještě hůř použitím starého už jednou vytlačeného čepu…další důvody jsou pak řetěz na pokraji smrti na který je najeto 10 x víc než je přípustno a v neposlední řadě taky necitlivý řazení v záběru což když u někoho kolem mě slyším tak se mě ježí všechny chlupy na těle :-) takže jak se ktomu kdo chová, tak to podle toho taky vypadá, to je celý
nemám potrebu reťaz kvôli čisteniu rozpájať a potom spájať, takže spojky mám v batohu. zatial 9sp a 8sp, ešte kúpim 1sp nech to mám komplet a budem spokojný 8o)
s nitovaním nemám žiadny problém, niektoré reťaze mám nitované viackrát, pôvodnými čapmi, neni sú na pokraji smtri ale už po a všetko drží aj pri silovom šlapaní, nič sa netrhá.
Tak mám další důvod proč spojku :-D Když chci čistit – vytáhnu si řetěz na stůl, vyčistím si ho ( jakýmkoliv způsobem) a pak si ho pěkně šlánek po článku namažu tak a je to :-D A bude to i lepší, odpadne mi s tím starost úři mytí kola že se zaseru nebo při mazání že si stříknu olejem kotouče :-) :-D Btw nechápu jak v jendom obchodě sramácká spojka může stát 70kč a v druhém 30 … :-)
to sou ti obchodníci, kteří hřeší na neznalost zákazníka…malý obchůdky na malých městech který by se asi jinak neuživili
nejde o neznalost, ale kdyz vim ze na netu stoji 30 a v kamenaku za ni budu muset dat 60 ale potrebujuju ji hned, tak si ji stejne za tech 60 koupim a tady nejde o neznalost ale o vychcanost ;-)
jinak v takove situaci sem byl jen jednou, tak sem raci nytoval :D
to si chce spojky brát do zásoby, jeden nejmenovaný shop mi poslal už dvě grátis …
neboj tedka jich mam doma cca 10 :)
spojka za 60 mi přijde dobrá oproti originálnímu nýtu shimano za 55…
nejako draho nakupujes :-) alebo myslis po dva kusy?
ne, jeden. Jsem se divil při placení. Cykloprag…
jj, ceny su dost rozdielne…
videl som aj za skoro 3€ :-(
Ja naposled kupoval zavadeci nytky za 40 (shimano).
a je to nutné? dá sa to bez problémov spojiť s hociktorým čapom.
kdyz nyt uplne vytlacis, rad das 40kc za ten zavadeci. se mi kdysi davno povedlo a vysledkem byla 40-ti minutova smrst ku*ev a pi*i :-)).
keď reťaz skracujem, tak ten čap nevytlačím úplne a potom s ním reťaz znova spojím. nikdy nebol problém. keby náhodou vypadol, tak ho tam nebudem rvať naspäť ale použijem ten zvyšok. spojky mám a nepoužívam.
ale keď som dával polčlánkovú reťaz, tak som čap vytlačil úplne a následne zlomil ten šróbovaný zavádzací čap. vtedy som mal prevod 38/18 takže z reťaze mi zostal len jeden článok a ten vytlačený čap som musel narvat naspäť…
tých 40min zhruba sedí, slovný sprievod bol ďaleko pestrejší…8o)
Ja myslel ze nutnej neni, ale jednou se mi uz takhle clanek z poloviny rozpojil (drzel pouze na te strane kde jsem ho nevytlacil ven), od te doby pouzivam radsi zavadeci nytek nez se srat s retezem nekde v terenu.
Řetěz vydrží kolikrát poměrně dlouho a častěji přijde na řadu výměna rámu nebo změna převodů, kdy je potřeba jiná délka řetězu.
Opakovaně roznýtovávat a snýtovávat 1 řetěz není nejbezpečnější. Spolehlivá rychlospojka má tedy podle mě jen samé výhody.
Jedině spojku. Spojka je levnější. Nýtování = ztráta času.
To je věc názoru. Vezmu nový řetěz, snýtuju, manipulace s zaváděcím nátem je jednoduchá, jezdím třeba půl a víc sezóny. Najedu 3000km to je příklad, mezitím každých 200km namažu, jednou dvakrát za životnost řetězu ho vyčistím na kole v pračce. I tak měním řetěz ještě s rezervou před koncem jeho životnosti. Takže výhoda snadné manipulace se spojkou není u mě nijak dramatická.
Ono jsou i lidé co jezdí na silničkách. :-)))
Na silničce zase není potřeba tolik sundávat, to je fakt…:) Na biku bych se bez ní asi neobešel, to bych ulámal hodně nýtů…
Když koupím nový řetěz, je přibalena nýtovací í rozebíratelná spojka?
ne, řetěz je dodáván většinou jen s čepem
Rychlospojka, pro stav nouze vozím jednu spojku navíc a nýtovačku.
taky tak. uvezu to a za ty roky co jezdím už jsem na závodech nýtoval i spojkoval několikrát. na vyjížďkách nepočítaně, ale vetšinou ne sobě :)
Nýtovat umim, teda uměl sem, ale vozím spojku/y, jsou lehčí a skladnější než nýtovačka…ale je fakt, že při svym způsobu ježdění jsem už strašně dlouho řetěz nepřetrh, čistim jen tak orientačně na hrubo a řetěz měnim( = mi mněněj) v servisu, když přijde čas..
ale často když trhneš řetez, musíš sundat vadný článek nýtovačkou…
spojka je nejjednoduší a funkční jinak je to o schopnostech a preferencích každého soudruha co použije a co preferuje, spolehlivě funguje vše
Podle toho s čim přijde řetěz, když je se spojkou, dám spojku, když je s čepem, dám čep. Jezdil jsem dvě rychlospojky po sobě, teď mám zase čep, fukce stejná = bezproblémová. Rychlospojka má snad + pro leštiče řetězů ve snadný demontáži, já teda řetěz nemeju a rozpojuju ho až když ho vyhazuju, takže pro mě to + neni. Když roztrhneš řetěz v terénu (a nepovolí zrovna ta rychlospojka), tak stejně potřebuješ nýtovačku, takže ani hmotnost výbavy neušetříš… Jediný čemu bych se vyhnul je opakovaný používání toho samýho nýtu.
Se zajmem sleduji toto vlakno a jedna vec mi neni jasna:
Nebo to jde pak samo od sebe?
Diky za radu…
nýtovačkou na multiklíči
Stačí i nýtovač samotný :-)
Rychlospojka bez nýtovače proto nic neření, dává jen falešný pocit jistoty a při přetržení řetězu je člověk vrácen zpět do reality :-)
Na roznýtování stačí obyč nekvalitní mininýtovač…
Na snýtování taky. Tady je ale řeč o tom, že lidi si myslí, že když mají rychlospojku, tak při přetžení řetězu nýtovat nebudou.
no to je snad každýmu jasný…
Já si tak jistý nejsem :-D
já taky ne…
I já jsem nabyl dojmu, že jsou jedinci a není jich málo, kteří věří tomu, že až se jim rozpojí řetěz, tak tam fláknou rychlospojku a peláší dál :-)
nedávno jsem řetěz roztrhl a po ruce byla jen jedna spojka a několikero multiklíčů (ani jeden neměl nýtovač) – nakonec se nám povedlo pomocí plochých šroubováků ten ruplej článek odpreparovat. Byla to dřina, ale obešli jsme se bez nýtovača.
posledně jsem viděl přervanou jednu půlku spojky při špatnym řazení. Tak tam nýtovat nebylo třeba:)
Ano, je nezpochybnitelná výhoda spojek :-D
jednoznacne spojky. max prakticke, nikdy som nemal problem (sh retaz a sram spojka), a este k tomu to vyzera stylovo
Připojil bych se k tématu dotazem, již léta bez problémů praktikuji na MTB Sram spojku (9sp) v kombinaci s Shimano řetězem (9sp), nyní jsem ale narazil na problém u silnice, kde u 10sp řetězu (105) ne a ne nasadit Sram spojku (10sp), ty dva díly do sebe nasunu, ale v těch drážkách se mi to prostě nepodaří zacvaknout.Nemáte někdo podobnou zkušenost? Je pravda, že u té spojky je uvedeno, že se dá použít pouze pro Sram řetězy, ale to u té 9sp také. Dík
10sp. Sram spojka je na jedno použití, nejde rozpojit, a aby zacvakla je potřeba pořádně zabrat za kliky
Dík za zkušenost, tak to tedy zkusím znovu s ještě větší silou.
prostě to dej do sebe, pak sedni na kolo a šlápni, cvakne to a je to tam
no jo az ted na to koukam teda spis cumim „PowerLock is good for a one-time application only“
a ja proc na rozpojeni potrebuju kleste :)
Holt mi spojky poslali v malem igelitacku bez navodu kde to asi bude napsane
nytuju, na sh oem retezech kdyz je pak potrebuju rozdelat a zase spojit tak vzdy peclive vyberu ten nyt ktery tam byl jako posledni (vypada trochu jinak), sh jsem retez ani nepamatuju a to jsem tocil vic retezu dokola takze jsem za zivotnost ten samej cep nejtoval tak 3× az 4×. Jiny cepy mi sly nejtovat vyrazne hur a prislo mi to dost neduveryhodny. U C9 mi prijde ze tam je jedno kde to clovek rozdela a zase spoji, pretrhnul jsem zatim jednou ale retez mel nalitano asi 7 tis a bylo to na extrem bike mostu kde obycejne radim jak prase takze bych to videl spis jako moji chybu. Snejtovat to slo behem chvilky nejtovackou na arturackym naradi. Nejvetsi problem byl ze uz jsem mel hladak tak jsem nebyl schopnej vymyslet jak ma byt retez nasazenej spravne:-)
Ted uz jen nytuju, jak bajk tak silnici. Driv jsem vozil SRAM spojku na bajku (na shimano retezu) a dvakrat se mi behem jedne vyjizdky spojka rozpojila, sice v strasnym bahne a zaberu, ale rozpojila… Takze reci ze to je nemozny beru s usmevem.
Navic, zkuste si nekdy merit retez pres spojku… Rada a dost se vytahuje.
Tak už nejsem tak jednoznačně pro rychlospojku :) Před tejdnem ve Všenorech se mi řetěz rozpojil, ale bylo to trochu ošemetný – vystoupil sem, a řetěz se odporoučel z pily a zarazil se o napínák, tak ho nasadim, ujedu tak 30m a sbírám řetěz ze země. Tak je otázkou, jestli se to povolilo tim jak sem to shodil, nebo to naopak spadlo protože se to povolilo (je to možný, že bych si nevšim, ale nepravděpodobný), každopádně novou spojku sem neměl, takže to teď mám snejtovaný :) Druhá věc je, že sem to předtim aspoň 10× rozpojoval, a šlo to o dost lehčejc než s novou spojkou. Teď je zas výrazně víc na bidet čištění a mazání, takže mi ta spojka celkem chybí, ale nevim, jestli jí na ten muj rádoby frírajd riskovat :(
Jezdím spojku na zimáku (8) i na současném bajku (9) a za cca 8 let absolutně bez problémů, nechám jí na dva řetězy, pak dávám novou. Nemůžu si pomoct, ale i když mám pračku na řetěz, není nad to, když ho před mytím kola sundám, nechám odmočit v naftě a pak krásně čistý, vrátím na čisté kolo. I čištění pily a kazety je pak snadnější.
Mám spojku na SRAM 971. Furt mi něco práskalo u ořechu, teď jsem si všiml, že řetěz někdy přes spojku nezapadne mezi zuby jak má a je na nich. A pak si sedne a strašně to lupne. Čím to? Spojku jsem dával s řetězem novou, kazeta byla už vymačkaná, tak jsem jí zbrousil a furt to dělá. Mám zkusit novou spojku, nebo to je zbytečné?
nytovacka :)
mám dvoje kola, takže nýtovat ee :( jenom by mě zajímalo, proč to skáče a jak tomu zabránit :(
Bagr84 Ti chce možná říct, aby jsi před jízdou sundal ze řetězu nýtovačku. Pak to nebude u ořechu práskat…
:-D kéž by… btw myslím teda že to dělá spojka, když točím opačně ( přes cvrčka..) tak spojka dělá neplechu
Ahoj, já jsem ještě nikdy řetěz neměnil, a proto teď řeším stejnou otázku jako autor tohoto tématu.
Klidně bych sáhl po variantě se spojkou a vyhnul se koupi nýtovačky, ale furt mi vrtá hlavou ještě jedna věc.
Když budu kupovat řetěz, tak přece nedostanu přesný počet článků, jako má ten původní řetěz. Nový řetěz bude mít větší počet článků a tepve až rozpojím ten starý a přiložím ty řetězy k sobě, tak zjistím, kolik článků mám z nového řetězu oddělit, abych se dostal na tu patřičnou délku/počet článků.
A na to oddělení přebytečných článků…není náhodou stejně potřeba mít k tomu nýtovačku?
Nýtovačku potřebuješ pro případné zkrácení řetězu na správnou délku. To dá rozum.
Díky, a je teda aspoň nějaký typ nýtovačky (klidně nějaká příruční miniverze), který by se dal doporučit?
Nějaký rozumný kompromis, prostě užitečnost a kvalita za dobrou cenu. :-)
Vem tuto https://www.kupkolo.cz/…3355_z93399/, pouzivam ji i na snytovani. Vyhodou je nastavitelny protikus, ktery drzi rovinu, retez nesedi sikmo jak u nekterych nytovacek, kde sedi v takove vidlicce.
Takže třeba tato https://www.cyklodiskont.cz/…ht-551-19691 tolik věcí neumí, co?
No, já na to zatím čumím dost zmateně a nevím, jak se ty sofistikovanější nýtovačky používají.
Asi to chce vyhledat na youtube postup. :-D
Až teď jsem sjel dolů k přiloženímu videu. Je to OK.
vem tohle, na cesty idealka i se zakladnima inbusama, sroubovakem a centerklicem https://www.kolokram.cz/…e-41-p19233/
Díky moc za skvělý tip, ale už mám jednu multifunkci v takovém tom provedení „kapesního nože“ (decathlon), tak asi bude stačit čistě jenom nýtovačka. :-)
vzhledem k tomu, ze nemas co znicit, staci obycejna, levna
Vzhledem k tomu, že tu byly i nějaké názory, že dost záleží i na kvalitě nýtování (aby se to nerozpojilo), tak uvítám takvou nýtovačku, která mě v tom přesném snýtování podpoří. :-)
A ta, co jsem na ni dostal typ, je, řekl bych, zn. ideál.
pochopil jsem to tak, ze chces nytovacku pouzivat jen pro zkracovani retezu a jinak budes pouzivat spojky. To bych ti i doporucil. Ale jestli se ti chce i nytovat, klidne do toho.
Tak to jsem Tě asi trochu zmátl svým uvažováním. :-)
Rozhodl jsem se pro nýtovaný spoj, protože jsem si vyhodnotil, že nýtovačku budu mít tak či tak, a řetěz nebudu, mimo jeho výměnu, sundávat.
Navíc nepředpokládám, že bych někdy řetěz přetrhl (ještě nikdy se mi to zatím nestalo), takže ani nebudu vozit nový s sebou, abych ho mohl rychle (v tom případě se spojkou) vyměnit.
Krom toho nemám ani více řetězů nebo kazet, které bych měnil podle potřeby, jako to tu dělají někteří.
Takže pro mě je nýtování nejspíš jasná volba. :-)
Ja taky vzdycky jen nytoval. Nevim, mozna je to subjektivni pocit, ale na tech novejsich retezech mi to jde cim dal hur. Pri nytovani se zkratka muze stat, ze se poskodi clanek. Takze uz nenytuju. S sebou vozim nahradni rychlospojku a obycejnou mini nytovacku – kdybych nahodou pretrh retez, abych ho mohl roznytovat a pouzit rychlosporku.
Já jsem zase v životě nenýtoval. Ale věřím tomu, že když existuje nějaký spojovací materiál a k tomu je i patřičný nástroj, tak už je jen věcí šikovných rukou a správné metody, aby se to povedlo. :-)
Nýtování se nebojím. Ale třeba změním názor, no uvidíme. :-D
Tím nechci pochybovat o Tvých schopnostech. Je to vlastně jen můj problém, že se potřebuju přesvědčit na vlastní kůži. :-)
Myslel jsem to tak, že jsem nenýtoval řetěz. Nýtovací kleště jinak doma mám. :-)
Roznýtovat řetěz tam se nedá nic pokazit, spíš jde o to, správně ulomit zavádějící čep (nýt) aby nedošlo k pokřivení článku řetězu.
Můžu se zeptat, jak zacházet s tímhle typem rychlospojky?
https://www.bike-eshop.cz/…ro-7-8-retez
Dostal jsem jí k 9-speed řetězu Shimano. Jsou na to potřeba kleště na rychlospojky, abych ty dva čepy stlačil k sobě a nasadil protikus? Používám akorát klasický rychlospojky s čepem na každé straně, tak bych s tímhle nerad něco dodrbal.
Díky