• blackboy007

    Jak ho mám co nejsnadněji rozebrat,podle toho jak to vypadá má samou spojku jako řetězy SRAM

    0 0
    • kubad  

      KMC má rychlospojky na stejném principu jak je 9sp. od Sramu

      0 0
    • allrose  

      kmc spojka jde těžko rozebrat i kleštěmi(zatím zkušenost se 2 řetězy 10sp),zacvaknutí přes kliku

      sram jde i rukou(9sp)

      0 0
      • Josef Panek  

        Zkušenost s nevím kolika X10.93 a vždy rukou.

        0 0
        • allrose  

          to dost čumím,jak je to možné?pár lidí píše rukou,jiní ani kleštěmi(měním 5–10 řetězů ročně kmc/sram/shit,vždy se spojkou sram/kmc,netočím je,ale domrtvim,zahodim)

          0 0
          • Josef Panek  

            Chtěl bych vidět KMC X10 s MissingLinkem a jak nejde rozpojit ani kleštěma.

            0 0
        • Drobeczek007  

          Tobě bych se nechtěl dostat do rukou ;)

          Já jsem vždy musel použít kombinačky a křížem zatlačit na spojku.

          0 0
          • Josef Panek  

            Nechtěj, tvl, nechtěj!;-))

            Mluvíme oba o KMC X10 s MissingLinkem? Doufám, že jsi z Phy a pozveš mě na výměnu/praní řetězu!;-)

            0 0
            • kubad  

              souhlas dlouho sem vozil KMC řetězy, 9 i 10sp prvni rozpojení jde hůř, ale pak v pohodě rukama

              0 0
              • Josef Panek  

                A proč už KMC nevozíš?

                0 0
    • sharkeeCZ  

      Využiji vlákna ohledně dotazu na typ řetězu KMC X-10. V této chvíli mám OEM verzi s označením dvojité ochrany XX na řetězu), která není běžně v nabídce, ale jelikož mi vydržel skoro 5.000 km (už střílí jak partyzán), chci co nejvíce podobnou náhradu a váhám mezi verzi X-10 L http://www.adroit.cz/…silver-light nebo verzí X-10 SL http://www.adroit.cz/…r-superlight či záklaní X-10–93 (ta má jen jedno X) – http://www.kolokram.cz/…-x10–93.html

      máte někdo zkušeností s rozdílnou životností u jednotlivých typu na XC biku? Díky předem

      0 0
      • blackboy007  

        mám doma dva náhradní řetězy od SRAMu ale nevím typ mám o profilu u kola

        0 0
      • kubad  

        SL verze 700km

        jinak vcelku KMC držáky nejsou, těch najetých 5000km bude asi po výměněn drahé :(

        0 0
        • sharkeeCZ  

          ocekavam ze light verze bude mit nizsi zivotnot, ale az takovy rozdil?

          Jinak pokud tady obecne panuje nazor, ze retez menit co cca 1–1.2000 km a co treti retez menit jazetu, tak i pokud ted vymenim kazetu (neni vymackana), pak to porad bude stejny najezd na kazetu, jako se zde proklamuje

          0 0
      • allrose  

        a kolik pro zajímavost ted meří?

        0 0
        • tomxxx  

          To by mě taky zajímalo :D u mě by to znamenalo vyhodit kazetu a převodníky

          0 0
          • kubad  

            mám obavu že tazatel přesně tak dopadne :(

            0 0
            • allrose  

              Cyklista,, zacatecnik,, drive se retezy nemenily,kolo se rozpadlo,nebo odlozilo,teke jsem tak zacal,ale odnesla to jen kazeta, jen to blbe radilo

              0 0
              • sharkeeCZ  

                vzdy mam rad diskuzni vseznalky, kteri vi vzdy a vse presneji, nezli ten, koho se vec tyka

                kolo je pravidelne servisovano a pokud by bylo retez nutno, opravdu nuto vymenit, jiz by se tak stalo. Po 2,5Kkm byl servisak v soku, jak malo je retez vytahan. Kazeta vymackana neni, prevodniky jako nove, Kolo pouzivano jako treninkove, tak i zavodne. Strilet retez zacal po cca 4.600 km

                0 0
                • kubad  

                  Az vymenis, nápis jak si novy sedl :)

                  0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • allrose  

                  se nečerti,mě tyhle nájezdy připadají jako scifi(sinice možná),stejně si nedal rozměr šuplérou..

                  kmc 10–93 800km

                  0 0
                  • sharkeeCZ  

                    mně přišly nereálné rovněž, pokud jsem k touto nedospěl (dříve SHimano, SRAM řetězy na jiném kole tak max 1500 km)

                    po 2.500 km byl na měrce teprve na druhém zubu, po 4.000 km na třetím, teď už je za hranou díky odrovnání řetězu na 12hodinovce v blátě

                    0 0
                • ppoli  

                  Řetěz střílí jak partyzán, ale vyměnit třeba zatím není, jinak by se tak už stalo…

                  Mně vždy střílel jen nový, u starého jsem to nikdy nezaregistroval.

                  Kup SRAM 1110 za 240 Kč, jelikož po jeho montáži zjistíš, že potřebuješ kazetu. Nikdy nechápu, proč je někdo ochotný dát 3× větší peníze, za 2× větší výdrž.

                  0 0
        • sharkeeCZ  

          ještě jsem neměřil, ale po 3.000 km byl na cca 75% životnosti (měřeno měrkou i digi šuplerou)

          0 0
      • tomxxx  

        Základní X-10–93 1500km. S 5000km bych nepočítal, pokud bika nepoužívaš jako silničku.

        0 0
      • bagr84  

        Nekde jsem po tom patral a pokud si to dobre pamatuju, materialove jsou stejny. Rozdil je v hmotnosti (L – light – ma vybrani, SL – superlight – vybrani + duty cepy).

        Takze vydrz by mela byt stejna.

        Dnes mi dosel KMC x10–93 z Nemecka a vidim na nem vyrazeno XXSP. Mozna je to to co hledas?

        0 0
    • šlapatko  

      když střílí, je v hajzlu. Ve stejném hajzlu bude i kazeta. Samozřejmě máš pravdu a zbytek lidí zde jsou jenom plkalisti.

      0 0
    • VIP3R  

      Je prosím normální, že mi včera při jízdě po rovině (nebo spíš z mírného kopce) při lehkém šlapání praskl řetěz KMC X10 na prakticky novém kole (najeto do 400km)?

      Nikdy v životě mi ještě řetěz nepraskl, a to jsem najel už desítky tisíc km, přehazovat umím, nervu to na těžké převody, převody nekřížím, řetěz nebyl nijak zanedbaný, jezdil jsem jen cyklostezky a lesní pěšiny, žádné bahno nebo terén…

      0 0
      • jecnak  

        Normalni to je v pripade, ze je spatne snytovany.

        0 0
      • bagr84  

        Normální to asi není, stát se to ale může. Buď rád, že se ti stalo při mírném šlapání ;)

        0 0
        • VIP3R  

          I tak jsem si ustlal na asfalt – jak jsem čuměl po kusech řetězu v kole, tak jsem zapomněl vycvaknout botu. :-)

          0 0
    • ropman  

      na Heuréce k KMC X-10.73 píšou, že „… Řetěz KMC řady X nesmí být za žádných okolností spojován nýtováním. Pro spojení musí být vždy použita spojka. …“

      „… Spojka má kratší životnost než řetěz, za dobu životnosti řetězu je třeba ji několikrát vyměnit. …“

      Narazil jsem na to protože se dívám na 10sp řetěz na dětský kolo.

      Jinak pokud by byla ověřená možnost použít na 10sp kazetu 9sp řetěz, tak bych do toho i šel, ale zas tak moc potvrzení že to funguje jsem nenašel.

      0 0
      • plzakj  

        Mam na X10–93 najeto na silnici pres 3800km a spojku jsem nemenil ani jednou. Uz jsem ji parkrat rozspojoval. Mam 100kg a slapu dost silove. Ale kdyz vidim to obrouseny stehno v galerii, tak asi vymenim uz i celej retez :oD

        0 0
      • oo.viper.oo  

        X10–93 mi vydržel 3000 km na trailu a zabil ho déšť s blátem takovým způsobem, že už se mi ho nechtělo křísit. Měrka řetězu ukazovala, že řetěz je stále ok. Spojku jsem opakovaně rozpojoval a spojoval a nebyl problém.

        Ty kecy, že se nesmí nýtovat a musí se měnit spojka tam píšou asi proto, aby prodali víc spojek.

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Měnění spojky nevím, neměním, Sram zlatá 9sp vydržela klidně dva řetězy, jen pak už nebyla úplně zlatá.

          Dovedu si nicméně představit důvod, proč nenýtovat – tvar a způsob provedení hran otvorů v článcích prostě nemusí dobře sedět s dnes běžně používaným odlamovacími nýty.

          0 0
      • Jaarque  

        Spojku několikrát po jeho dobu životnosti řetězu rozpojuji kvůli čištění. Nový řetěz = nová spojka. Staré si nechávám jako rezervu pro případ ztráty, případně jako náhradní na cesty. Nevidím jediný důvod, proč se trápit s nýtováním, většina takových těch roztržených nebo zasukovaných řetězů je způsobena právě neodborným snýtováním.

        0 0
        • Jaarque  

          Vydrží mi většinou 2000–2500 km

          0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          většina takových těch roztržených nebo zasukovaných řetězů je způsobena právě neodborným snýtováním

          Nějaká statistika? Odkud to máš? U nás doma sukuje a trhá řetězy zatím výhradně má drahá polovička, bez ohledu na typ kola (MTB, trekové, silniční), nejsou rozhodně nýtované, natož pak neodborně, ani z jednoho mne nemůžeš obvinit :-).

          0 0
          • Jaarque  

            Servisní praxe (ne moje, kamarádů). Já osobně jsem dvakrát taky trhnul devítkové shimano, ve spoji.

            0 0
            • ropman  

              kamarád kdysi často na vyjížďce neplánovaně rozpojoval 9sp řetěz, který byl předtím opravován nýtováním bez spec. nýtu, prostě ho třeba jen zkrátil s použitím nýtu, který se rozpojoval. Od té doby jsem se ani nesnažil zpětně nýtovat 9sp řetěz, vždy spojka, na novém jsem vždy použil přiložený čep. U 7 a 8sp nebylo rozpojení a opětovné spojení stejným čepem problém.

              Pokud KMC někde uvádí že to nýtovat nelze ani nedodává čep, tak bych se trochu bál použít ho třeba od Shimana.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.