• frantisekg1

    Prosím o radu. Řetěz na Shimano 105 silniční 2×10 stříbrný se spojkou. Je možné použít od Sram? Shimano se spojkou nemá, že? Se spojkou kvůli lepšímu sundání a čištění řetězu. Nyní mám Shimano Ultrega, ale pokaždé nýtovat…raději čistím na kole přes čističku řetězu.

    Budu rád, pokud někdo ze zkušenějších poradí.

    0 0
    • Rubi  

      staci koupit spojku od sramu, pripadne cely sram retez, je to jedno, kdyz koupis cokoliv na dany pocet rychlosti, bude to fungovat…

      0 0
    • Singlespeed  

      Jen abys věděl. 10 sp. spojka Sram není určena k rozpojování, jen k jednorázovému spojení řetězu. Rozpojit se, samozřejmě, dá, ale výrobce to zakazuje.

      0 0
      • André Vebr  

        …a když ji opětovně spojíš, tak ti zmodrají koule, vypadají zuby a na severním pólu začnou tát ledy. Ale no tááák… :-D

        0 0
        • bezdratova.sprcha  

          Leč jsem to sám rozpojil a zase spojil, výrobce skutečně nedoporučuje opětovné spojování. Respektive tím popírá, že by ty spojky šly znovu použít, čímž se buďto vyhýbá nějakým licenčním poplatkům, nebo se pojišťuje proti případným žalobám kvůli prasklé spojce.

          0 0
        • Singlespeed  

          Nemusíš se vůbec čílit, stačí si přečíst manuál ;~).

          0 0
          • mr.ricardo  

            V manualech se pisou veci ;) musim se ho zastat, na jednu sram spojku jsem ojel i tri retezy, a nemela tendenci se rozpojovat, drzela bez problemu.

            0 0
            • Singlespeed  

              Všiml jsem si, že je tady spousta pankáčů, kteří si nový řetěz spojují „vytahanou“ jednorázovou spojkou :-).

              0 0
              • Rubi  

                to je nova rebelska odnoz z BF…

                0 0
                • André Vebr  

                  I prd velebnosti, jen je potřeba používat hlavu a trochu selskýho rozumu. Proč to asi výrobce nedoporučuje? Ptž. potřebuje prodávat. Za život jsem namontoval ne desítky, ale stovky řetězů a dost jich bylo i s jednou nebo i více použitou spojkou – nikdy nebyl problém. Kromě toho vytahaná spojka – jak tu někdo píše – je taky dobrý nesmysl. Ta spojka se těžko vytáhne, opotřebení řetězu především způsobují vybroušené čepy na vnitřních článcích a ne vnější články (což spojka vlastně je). O nějakém opotřebení se možná můžeme bavit tak po pátém řetězu a to ještě kdoví vůbec jestli…

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Slovo „vytahaná“ jsem dal do uvozovek, samozřejmě záměrně (dával jsem tady detailní fotky opotřebených článků řetězu, aby bylo poznat, kde se nejvíce opotřebovávají – suverénně nejvíce bylo opotřebení vidno na čepech vnějších článků, což je i spojka). Pokud je spojka tak kvalitní, že vydrží pět řetězů než se opotřebuje, pak je zřejmě z nějakého vysoce kvalitního až zázračného materiálu. Pokud by z něho byl celý řetěz, vydržel by v pohodě 5× tolik co běžný řetěz. To je, samozřejmě, nesmysl. Spojka se opotřebovává úplně stejně jako každý jiný článek řetězu, kdoví jestli ne ještě více a pokud je po smrti řetěz, je po smrti i spojka. Naštěstí, jeden „vytahaný“ článek novému řetězu nevadí, ale i tak je to prasárna, zejména jestli se to běžně praktikuje v servisu.

                    0 0
                    • novas752  

                      Takhle moje spojka nevypada ani po trech retezech. :) Se ctvrtym uz pujde do duchodu.

                      0 0
                    • André Vebr  

                      V servisu (našem) se to praktikuje tak, že vždy záleží na zákazníkovi, jestli chce spojku novou nebo se nechá stará. Takže žádná prasárna. Jak jsem psal, 3 řetezy přežije bez problému. Ono je taky třeba rozlišovat, jestli na tom jezdí turista po cyklostezkách nebo hobík/profík na poháru. V tom případě vždy preventivně spojku novou (někdo ani spojku nechce a nýtuje se)

                      0 0
                  • Rubi  

                    proc to rikas me? :D

                    0 0
      • novas752  

        Na jednu spojku ojedu 3 řetězy a řetěz meju většinou v petce s naftou a pak cyklostarem – spojka byla rozpůlená nejméně 20× naprosto bezproblému…

        0 0
    • platypus  

      Já jsem servisák na baterky, řetěz teda zvládnu vyměnit, ne každej desítkovej řetěz běhá jak po másle, dal jsem hg 95 a nová stopětková kazeta a vůbec to nebylo ono, výměna řetězu za tiagra, číslo nevím a ok, při čištění řetěz nerozpojuju, když dávám novej a krátím ho tak dávám zavádějící čep, spojka pro případ že se řetěz roztrhne někde na vejletě, to se musí s sebou táhnou ještě nýtovačka. Zatím jsem roztrhl jednou ale to byla moje chyba bo jak sem poprvé b životě dával zavádějící čep tak jsem s tím tak lomcoval že se článek nenápadně roztáhnul což jsem tehdy podcenil.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • bezdratova.sprcha  

        Není možné, že jsi ten HG95 nasadil obráceně? Pokud se nepletu, je to směrové provedení.

        0 0
        • platypus  

          To už nevím, nejspíš názvem ven jak jinak, už byl objednanej a dodatečně jsem zjistil že je to spíš bajkovej tak jsem řetěz nandal a výsledek byl že si semtam řetěz přeskočil přes zub nebo co, asi si by si po čase sedl.

          0 0
          • frantisekg1  

            Díky za odpovědi. Koupím spojku a vyzkouším. Někde tady na jiném vlákně jsem právě četl, že nejlepší čištění řetězu je právě přes spojku. Stačí vycvaknout spojku, sundat a vložit do nafty. Pak štětcem vyčistit, nasadit a namáznout. Když jsem roznýtoval řetěz, vyčistil a snýtoval, tak právě v tom místě řetěz přezkakoval(občas), ikdyž se ohýbal správně. Proto raději čistím na kole. Ovšem z toho mastný ,špinavý ráfek, rám atd. Proto spojka…

            0 0
            • Singlespeed  

              Asi tak 10× se tu psalo, že takové pečlivé mytí řetězu sundaného z kola je naprosto zbytečná činnost, neboť se tímto životnost řetězu nijak neprodlouží ;-).

              0 0
              • lunochod  

                +1

                0 0
              • novas752  

                Pečlivý mi to nepřijde, hodit řetěz do flašky je otázka dvou minut.

                Akorát nafta je mastná, takže buď nasadit namazané jen naftou (teď sem to zkoušel, řetěz je tichej, začne šustit cca 2× dřív než namazanej mazivem do mokra, na mtb teď v mrazech asi 100km). Nebo to hodit ještě do lahve s odmašťovadlem (benzin, lih, isopropyl, cyklostar, aceton…), protřepat, nemíchat, pak je řetěz pěkně čistý i zevnitř a štětec ani neni potřeba, ale je s tim už víc ****** než to projet myčkou…

                Jako nádoba se hodí lahev od mlíka/nestea s širokym hrdlem, ale lepší je starej bidon nebo něco s podobnou šířkou vstupu. Vytahuju ohnutym drátem z výpletu, spojku očistim hadrem a sprejem na brzdy zvlášť.

                0 0
                • Singlespeed  

                  Když mrknu na ceny uvedených čistících prostředků (kromě acetonu, ten je ještě vcelku levný), tak po pár čištěních utratíš jen za odmašťovadlo tolik co za nový řetěz, takže z tohoto hlediska se sundávání řetězu a jeho následné koupání v lahvi od mléka už tuplem nevyplatí. Navíc, co potom udělat doma se špinavým toxickým roztokem po čištění?

                  0 0
                  • novas752  

                    Nafta 0,5l, až bude cca po 10 řetězech fakt špinavá, tak jí necháš usadit a čistou část (±0,4l) přeliješ do nový flašky a doliješ trošku nový. Takže spotřeba cca 0,1l nafty (3kč) na 1000–1500km. :) Pokud ti nafta stačí, máš to defacto zadarmo.

                    Stejný postup s odmašťovadlem ( já mám cyklostar, v litrový lahvi zase 0,5l) s tim, že jedna „dávka“ vyčistí řetěz aspoň 20×, pak to necháš usadit a cca polovinu znova použiješ. Tzn 0,25l cyklostaru (25Kč) na 2–3000km. Celkově teda strašných 30Kč na 2–3000km což jsou na mtb 2–4 řetězy. Děsný. :)

                    Tu ustátou kejdu z nafty a čistidla sleju do 5l kanystru od autošamponu a až bude plnej, pojede do nebezpečnýho odpadu.

                    Čistim takto v bytě na novinách a linu, nebo ve sklepě, kde mám ty tekutiny uschovaný.

                    0 0
                    • Singlespeed  

                      Věnovat takovou pozornost řetězu, který stačí v praxi jen pořádně otřít hadrou, je opravdu mimo mé chápání :-). Navíc praní v několikrát použité naftě ho moc nevyčistí, jen bordel zaleze úplně všude a řetěz pak po vytažení z černého roztoku pěkně chroustá :-). Ale každý ať si čistí nebo nečistí řetěz jak chce, pochopitelně.

                      0 0
                    • frantisekg1  

                      Díky za názory. Asi bych to viděl tak, běžné čištění stačí projet hadříkem a namazat, jakmile bude špína uvnitř řetězu, tak postup jak uvádí novas752.

                      0 0
                • platypus  

                  Technickej benzín už jsem zavrhl, mně to přijde že jako na krátkodobej efekt dobrý, ale co se týče celkové životnosti to řetězu spíš ublíží než pomůže. Když už teda echt zaprasím řetěz na silničce, třeba bouřka nebo plno vody na vozovce po prudkým slejváku tak abych vypravil jemnej píseček tak nafta a štěteček, je to mastný to jo, nechám oschnout, pak hadr a nemažu znova, pěkně po čepu.

                  0 0
            • platypus  

              Tak každýmu jak to vyhovuje, o tom žádná. Tohle čištění když řetěz se rozdělává bych spíš viděl jako nutnou údržbu na bajkách, na silničce po dojetí mokrej řetěz utřu do sucha, nemažu třeba hned nebo až jak je čas a nálada a dva řetězy za sezónu není až taková díra do rodinného rozpočtu, kupuju základ, aby to fungovalo.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.