Po necelých 1200 km jsem na řetězu objevil několik prasklin, viz foto. Řetěz jsem vyměnil, nasadil zbrusu nový stejný typ a po cca 600 km se praskliny objevily zase. Nevíte, čím by to mohlo být?
Po necelých 1200 km jsem na řetězu objevil několik prasklin, viz foto. Řetěz jsem vyměnil, nasadil zbrusu nový stejný typ a po cca 600 km se praskliny objevily zase. Nevíte, čím by to mohlo být?
Co máš za kolo? E-bike? Obvod stehna? Řadíš rád v tahu?
Kolo je normální pevňák, žádný elektrokolo. A v tahu neřadím – stará škola, při řazení vždycky trochu povolím. Nohy taky normální…
Výrobní vada, příště si kup jiný řetěz (ne, že by se to nestávalo i u jiných značek)
Stalo se mi to u dvou stejných řetězů – oba Shimano XT, CN-M8100. Každý kupovaný u jiného zdroje v rozptylu cca 6 měsíců.
Ani bych se nedivil ,že tu někdo tahá a prodává fejk z chiny ?:))
Ani bych se nedivil ,že tu někdo tahá a prodává fejk z chiny ?:))
Dnes je možné uplně vše :)
Jasně, taky mě napadlo, že by to mohl být fejk. Ale dvakrát po sobě? Od různých prodejců? S odstupem půl roku? To už by bylo fakt divný.
Mám tu samou zkušenost…různí prodejci a řady 6..7..8…praská…teď zkouším KMC tak uvidím..
Jenže kmc na 1×12 není to pravé ořechové ?Na 10,11 kmc mám jen dobré zkušenosti.
Není to pravé ořechové proč? Jezdím teď 12kovej KMC a žádnej problém nepozoruju.
Hlucnejsi. Nez si sedne.
A výdrž poloviční, co Sram.
Tj kolik?
Zatim 2100 km a klid.
?Km? Kolik je to výletů?
400 mhod
To už je dost i při hodně pomalé jizde :-)
NEROZUMIS tomu.
Jedu VELKE a nebezpecne sjezdy, takove neznas!
… :D
Mně KMC 12 nedal ani 1000 km, tedy asi 30 výletů:). Nevím, pak už jsem ho nikdy nekoupil a začal kupovat X01…
Taky jsem ho mněl jednou, už nechci.
Měl bro…
Mi to dělalo na 1×12 kazeta,hazka xt ,řazení slx
bordel nechodilo to dobře ,otočením dozadu to z 51z padalo až o 3–4 patrorky ,xt,slx řetěz v poho točt dozadu kdekoli a kdykoli :)
Co je to za kolo a jakou to ma retezovou linku? Praska to vzdy jen z jedne strany?
Je to pevňák, Ritchey Ultra, řetězová linka je 52. Praskliny jsou z obou stran.
Velká síla v nohou, přestat zobat?
Dobrý. Tohle může být na pěknou držku.
Jestli je to na dvou řetězech tak spíš bude problém na kazetě nebo převodníku. Někde bude špatný zub co tomu nakládá víc než by bylo zdravo. Viděl bych to tak.
I když jednu dobu jsem viděl pár KMC řetězů dost podobně zmasakrovanych. Shodou okolností vždy na levných GT kolech na garančkach, takže třeba vadná série.
Ahoj kluci, mam za sebou velmi spatnou zkusenost. Spis bych potreboval radu jak dal.
Vyjel jsem sve treninkove kolecko a ve stoupani jsem zabral a prerval retez CN-M8100 na silnicce. Prohrabnul jsem do prazdna a sel k zemi, mensi otres, shaneni jak je na tom kolo misto sebe, vsak to znate. Ale pak jsem resil ten samotny retez a jsem nasrany.
Retez nebyl vytahany (meril jsem nedavno a jeste po padu jsem meril naprosto v pohode), ma najeto do 800km, ale prerval jsem plosky u obou nytu. Tu trasu jezdim porad, takze vim, na jaky prevod to vyjedu v plnych az nahoru. Nemel jsem retez krizem (zarazeno 2×8), neradil jsem ve vyjezdu. Pad na pravou stranu, dodreny, sedlo dodrene, hazka dodrena, paky dodrene, omotavka.. Nejakou silu v nohach mam, ale nechapu jak bych tohle mohl prervat. Ja chapu ze si vytaham retez nadmiru a dojebu si kazetu a kliky, ale ne ze to urvu. Retez je puvodni, jeste jsem ho na nove silnici nemenil. Cekal jeste dost kilometru na druhy 8100 koupeny do zasoby.
V protismeru jelo auto, nastesti jsem se vyvalel jen ve svem pruhu. Rany se zahoji, strupy se zatahnou, ale stve me to dodrene kolo a komponenty. Kdybych udelal vlastni chybu svou blbosti, neprizpusobeni povrchu, atd tak jeste mavnu rukou, ale nechapu jak se u tohohle retezu muze neco takoveho stat. Mimo jine jsem prosel zbytek praskleho retezu, a je na nem vice techto nacatych clanku. Nevim, zda to bylo zpusobene tim jednim velkym zaberem, nebo jestli to pukalo prubehem casu? Takze kdybych neurval ten konkretni clanek, prdlo by to na jinem z nich.. Kazdopadne pokud ano, nenapadlo by me, ze bych mel pred kazdou jizdou kontroloval, zda nemam naprasknute clanky retezu.
A ted jeste perlicka.. V prodejne kola mi tvrdi, ze retez je spotrebni zbozi a ze se to muze stavat.. A je pry jedno jestli je to SH 105, nebo DuraAce, nebo cokoliv jineho. Nevim jestli muzu reklamovat alespon ten retez, ze tohle se proste stat nemuze (pokud treba neni jasne videt, ze je retez urvany pacenim/kriznym zarazenim atd..). Rad bych reklamoval vinou retezu i doskrabane dalsi komponenety, ale to by musel byt pribeh z jineho vesmiru…
Nahodil jsem na kolo KMC 12s, ale zda se mi, ze na presmyku R8100 mi pri nemenenem stelovani smekta vic nez drive CN8100 a to ve vice ruznych polohach.. Mam Di2 a posunuje se dle zarazeneho zadniho prevodu, ale vzdy na rozhrani pozice presmyku v te poloze smekta..
Diky za rady, postrehy, napady..
EDIT: hodil jsem i samostatne vlakno, protoze to uplne nepatri do tehle diskuze.
Tak ******** ho máš teda pěkně :)
To by jsi musel být v tej usa aby jsi něco vysoudil /vyreklamoval nebo být mega bohatéj:)
Klidně to může být výrobní vada /vadná serie ?
Při čištění se budu koukat i na možné prasklinky ,takže dík za upozornění .
Ps:život je víc jak matroš /kolo :)
Tohle fakt naštve. Zvlášť u nového kola. :-(
Ještě k tomu na něj příště sedat s pocitem, že se to může stát znovu a následky hlavně na zdraví mohou být dokonce horší…
Řekl bych, že máš na výběr: spokojit se s odpovědí obchodu a mávnout nad tím rukou nebo se s řetězem obrátit na soudního znalce. V tomto případě mít zdokumentované škody na kole a na těle, pokud by se prokázalo, že šlo o výrobní vadu.
Pokud by šlo o běžnou kvalitu řetězů, tak by je profíci museli trhat v každém kopci, což se neděje.
„Nevim jestli muzu reklamovat alespon ten retez, ze tohle se proste stat nemuze (pokud treba neni jasne videt, ze je retez urvany pacenim/kriznym zarazenim atd..). Rad bych reklamoval vinou retezu i doskrabane dalsi komponenety, ale to by musel byt pribeh z jineho vesmiru…“
Nevím zda a jak budeš s případnou reklamací úspěšný, ale jen příklad – prasklo mi vahadlo rámu bez varování za jízdy, při pádu zničený garmin 830 a škrábnutá vidlice na kluzáku, poškozená řidítka, poškrábané brzdy. Od výrobce jsem si kupoval jen rám, zbytek jsem si kupoval všudemožně a stavěl si kolo sám. Reklamoval jsem – výrobce rámu mi dal celý nový rám – po dohodě jiný typ, který je řešen konstrukčně jinak. K tomu jsem dostal novou vidlici a finanční náhradu za zničené/poškozené věci.
Řetěz mi už prasknul mnohokrát, ale neroztrh se nikdy najednou. Většinou jsem si doma všiml napraskly článek včas. Asi tím, že skoro po každé jízdě utřu a prohlídnu řetěz. Vždy to byly 10s řetězy KMC a FSA.
Teď u 12s Shimano to má víc lidí a píše se to i zde na fóru. Asi vadná série. Snad můj už bude v pohodě :-)
Pro info – vytvoril jsem jeste separatni tema, kdyby na nej narazil jeste nekdo bokem.
Diky kluci za nazory, docela me prekvapilo jak psal tsunami, jak se zachoval prodejce.. Das nam vedet, jaky prodejce a obchod to byl.
Kazdopadne ja mam komplet kolo od novoty dle vyroby bez zadnych uprav a predelavek – jedine pridane pedaly, kosik, drzak Garmina atd..
Ohledne zabordeleni, retez jsem hned od novoty voskoval. To pak ziska takovy film, ktery se neda vymyt ani vycistit.
Presne tak, profici je nervou, neverim ze maji jinou verzi nez ja CN-M8100.
add MatS – tady je videt ze to neni ruple v jednom nytu, ze to neni vypacene jako kdyz rucne ohnes jeden clanek a jedna strana nytu ti vypaci druhou..Tady se to proste normalne urvalo…
profici budou jezdit spis CN-M9100