více foto na: https://www.facebook.com/fortisbicycle/
více foto na: https://www.facebook.com/fortisbicycle/
Krása! Co Tě vedlo k takovéhle zálibě? Kola někde vystavuješ, nebo je máš jen pro sebe? :)
Ďakujem :) motivovalo ma „niečo“ zbierať, a prišiel som na to, že je to väčšia zábava ako známky a mince :D dá sa na to maj povoziť, aj keď sa to horšie skladuje. 80% bicyklov som zapožičal Múzeu dopravy v Košiciach, doma v pivnici sa na ne pozerali len muchy pavúky :)
To je :D
To je dobře :)
Ty fotky jsem sledoval a poctive cetl, ale toto vlakno je jednoznacne lepsi krok. Hlavne na rozdil od fotek nezapadne. Super!
Manufacture Ardennaise, 1898, Francúzko, dámsky bicykel
Dámsky bicykel s pohonom furtšlap, ktorý fungoval tak, že koleso sa točilo vždy, keď sa točili aj pedále a naopak. V zadnom náboji nebol voľnobeh ani kontra (Torpédo). Prevodník má staré ozubenie, ktoré okolo roku 1903 nahradili prevodníky s dnešným klasickým ozubením. Bicykel má pôvodné drevené blatníky a funkčné plášte Michelin z 20tych rokov. V 20tych rokoch bol namontovaný aj zadný nosič a zadná odrazka. Pod sedlom je štítok majiteľa s adresou, niečo ako ŠPZ u áut. Tieto štítky boli až do konca 60tych rokov vo Francúzku povinnou výbavou bicyklov.
Fabrika Manufacture Ardennaise pána Marcela Cosseta mala v roku 1903 vyrobených už 30 000 bicyklov a motobicyklov, teda patrila medzi veľkých producentov. Dôvod a presný čas zániku nieje známy, je však možné, že sa ešte pred I. svetovou vojnou zlúčila s iným veľkým výrobcom.
renovovaný Favorit F1 Special 1966 s pôvodnou výbavou: z veľkej časti Campagnolo a sedlo Brooks Professional
Grűne Hertz, okolo roku 1940–1943, Nemecko,
pravdepodobne Wermachtom skonfiškovaný a prerobený bicykel – uvítam názor odborníka na vojenské bicykle
Pôvodný civilný bicykel dostal odpruženú prednú vidlu a masívne pneumatiky. Pravdepodobne bol určený na jazdu v ťažkom teréne. Vzhľadom na absenciu prehadzovačky a veľkú váhu bicykla, musela byť jazda na ňom v plnej vojenskej výzbroji fyzicky náročná.
Tohle nemá chybu.
Adler, 1936, Nemecko, pánsky bicykel
Bicykel má raritnú trojrýchlostnú prevodovku v stredovom zložení. Prvá rýchlosť slúžila na rýchlu jazdu, druhá na normálnu jazdu a tretia na jazdu do kopca. Prevodovka bola populárna v 30tych rokoch, licenčne sa dodávala aj na luxusné modely českým výrobcom Premiér a Stadion.
Spoločnosť Adlerwerke bola založená v roku 1880 a rýchlo sa vyprofilovala na jedného z najsilnejších koncernov v Nemecku. Bola prvou automobilkou v Nemecku, ktorá vyrobila celý automobil vo vlastnej réžii, v 20tych a 30tych rokoch bola po Opli a Auto Unione tretia najproduktívnejšia automobilka . V automobilovom segmente prinášala množstvo patentov a inovácii. Známa bola aj produkciou motorov pre vzducholode, písacími strojmi, bicyklami, obrábacími strojmi a motorkami. Počas druhej svetovej vojny boli výrobné priestory spoločnosti zneužité na výrobu vojenských komponentov pre Wehrmacht. Po amerických náletoch, ktoré silno poškodili výrobné haly, výroba automobilov sa už neobnovila a výroba sa sústreďovala na motocykle, písacie stroje a bicykle.
Dokonalý systém!
Na tomhle se jezdí do pekla :-)
Krásná sbírka, fandím Vám a vlákno řadím do oblíbených.
ďakujem :)
Puch Styriette, 1938–39, Rakúsko, vojenský prototyp
Prototyp vojenského bicykla odvodený od motobicykla Puch Styriette. Držiak v strede rámu mal slúžiť vojakom na pohodlné uchopenie bicykla pre prechod cez ťažký terén a beh s bicyklom v vzpriamenej polohe. Úchyt mal zároveň slúžiť na uchytenie bicykla na obrnené vozidlo. Úchyt pochádza z časti rámu dámskeho bicykla. Požiadavka na vznik bicykla pre armádu prišla z Nemecka po začatí druhej svetovej vojny. Prečo zostalo len pri prototype nie je známe, ale je možné, že to bolo kvôli veľkej hmotnosti bicykla.
Puch Styriette bol motobicykel s objemom 60ccm a výkonom 1,5hp. V rokoch 1938–39 ich vyrobili 2300 kusov a v súčasnosti patria medzi zberateľské vzácnosti. Vyrábalo ich rakúsko-nemecké konzorcium Steyr -Daimler – Puch v Grazi v Rakúsku. Ich výrobu zastavila vojna. Po vojne sa Styriette stala základom pre výrobu známych mopedov Puch.
Wonder 1937–1939, Francúzko, randonneur
Bicykel pochádza od zaniknutého výrobcu Wonder s mekky francúzkej cyklistiky – mesta Saint Etienne. Je zaujímavý svojou technickou vyspelosťou v čase výroby a krásne zachovalým pôvodným stavom.
Randonneur je typ cestovného bicykla určeného na dlhé trasy (200 km a viac). Musí mať ľahký oceľový rám, barany, dve brzdy, aspoň 3 rýchlosti, blatníky, kryt reťaze, širšie plášte než cetné bicykle a minimálne jeden nosič na batožinu. Bicykel s touto výbavou poskytoval komfort na dlhé cestovanie krajinou aj mimo asfaltových ciest. Pre fanúšikov klasiky sa vyrábajú dodnes, ale pre široké masy cyklistov ich nahradili trekingové bicykle.
MAS (Baťa) 1936, Zlín, pánsky bicykel
MAS je skratka pre Moravská akciová společnost, čo boli Baťove výrobné závody v Zlíne, kde sa bicykel vyrábal. Výroba začala koncom roku 1934 a skončila nástupom druhej svetovej vojny. V čase výroby tieto bicykle patrili k najlacnejším, v závislosti od výbavy stáli baťovských 499 – 599 Kč. Existovala aj dámska verzia, tá však mala len hornú rámovú trubku dvojitú. Baťa si na svoje bicykle vyrábal aj vlastné plášte, zadný náboj s kontrou, kožené sedlo a kapsičku.
Unikátnosť bicykla spočíva v dvojtrubkovej konštrukcii rámu , ktorá je jedinečná a nikto iný ju už nevyrábal. Baťa sa rozhodol pre dve tenké trubky pre úsporu materiálu vo výrobe a tým zvyšovanie ziskov. Rámy však boli slabšie a zvykli praskať.
Luxusní sbírka.Jen by mě zajímalo,jak se na něco takového dá sehnat nějaký ND,pokud se ti dostane do rukou něco nekompletního?
dakujem :) nahradné diely sa najlepšie zháňajú na Aukre, alebo na veteránskych burzách, napríklad Motortechna Brno
Stadion 1936, Rakovník, polozávodný bicykel
Prvorepublikový polozávodný bicykel od spoločnosti Stadion, a.s. sa predával pre bežných ľudí a nebol určený na profesionálne závodenie. Pôvodne mal blatníky, ale majitelia v snahe sa čo najviac priblížiť skutočným závodným bicyklom ich demontovali a zbavovali sa ich. Bicykel má leptaný nápis Stadion na ráme, vzácne zadné dynamo s integrovaným svetlom a plášťovú brzdu JURO vedenú cez bowden. Tie sa neskôr v tejto podobe montovali na Velamosoch a Pionieroch až do začiatku 70tych rokov. Nové falcové plášte Rubena sú identické s pôvodnými, aké sa dávali na kolesá pri predaji bicykla.
Značka Stadion vznikla po skončení 1.sv vojny v Rokycanoch ako myšlienka obchodníka s bicyklami Františka Heringa a dielňou B. Pánka. Už v roku 1922 firmu kúpila spoločnosť Stadion, a.s., Rakovník a postupne rozšírila paletu bicyklov z dvoch na niekoľko modelov rôznej výbavy a určenia. Priemerná cena Stadionu bola 790 Kč, v ponuke boli aj luxusné modely s 3 rýchlostnou prehadzovačkou, detské bicykle a motokolo. V továrni pracovalo 200 robotníkov a výroba bola na svoju dobu vyspelá. V roku 1939 fabriku prevzala Zbrojovka Brno, ktorá počas II. Sv. vojny utlmila výrobu bicyklov. Po vojne znárodnená fabrika obnovila výrobu pod názvom Velo Stadion Rakovník, do výroby pridala známe mopedy S1, S11, S22, S23, S24, S25, S26 a stala sa z nej úspešný vývozca produktov do vyše 70 zemí sveta.
Stadion 1938, Rakovník, balónový bicykel
Označenie „balónový“ dostal bicykel na základe masívnych plášťov. Tie boli určené najmä do náročnejšieho terénu a pre ťažšie postavy. Balónové bicykle mali vždy široké blatníky s bočnicami a často silnejšie rámové trubky. Zväčša boli robené na veľkosť kolies 26. Bicykel má leptaný názov Stadion na ráme.
Značka Stadion vznikla po skončení 1.sv vojny v Rokycanoch ako myšlienka obchodníka s bicyklami Františka Heringa a dielňou B. Pánka. Už v roku 1922 firmu kúpila spoločnosť Stadion, a.s., Rakovník a postupne rozšírila paletu bicyklov z dvoch na niekoľko modelov rôznej výbavy a určenia. Priemerná cena Stadionu bola 790 Kč, v ponuke boli aj luxusné modely s 3 rýchlostnou prehadzovačkou, detské bicykle a motokolo. V továrni pracovalo 200 robotníkov a výroba bola na svoju dobu vyspelá. V roku 1939 fabriku prevzala Zbrojovka Brno, ktorá počas II. Sv. vojny utlmila výrobu bicyklov. Po vojne znárodnená fabrika obnovila výrobu pod názvom Velo Stadion Rakovník, do výroby pridala známe mopedy S1, S11, S22, S23, S24, S25, S26 a stala sa z nej úspešný vývozca produktov do vyše 70 zemí sveta.
Elektra, 1933, Cheb/ Týnište nad Orlicí, pánsky bicykel
Značka Elektra patrila predajkyni Josefe Šmídovej z Týništa nad Orlicí, ktorá si od ES-KY nakupovala rám a komponenty. Bicykle potom skladala podľa požiadaviek klientov a na rám si dávala svoj štítok, čo bolo v 30/40tych rokoch bežná prax predajcov bicyklov. Tento bicykel je zaujímavý raritnými vodoznakovými ornamentmi na ráme a blatníkoch. Biely štítok na zadnom blatníku je od 2. Svetovej vojny, kedy Nemci nariadili ich inštaláciu na civilné bicykle. V niektorých krajinách sa biele konce zadných blatníkov ujali aj po vojne a maľujú sa dodnes (Rakúsko, Holandsko…) Na bicykli je vpredu belgická sviečková lampa VITA (okolo roku 1920) a vzadu francúzska petrolejová lampa Luxor (okolo roku 1910–1915)
História ES-KY
ES-KU založili v roku 1910 priatelia Ambros Swětlik z Opavy a Heinricha Kastrup z Nemecka inšpirovaní úspechom českého výrobcu bicyklov Premiér,a.s. Už 4 roky po založení firmy predstihli Premiér v produkcii a do II.sv. vojny vyrobili v továrňach v Chebe a Rokycanoch vyše pol milióna bicyklov. V Rokycanoch vyrábali bicykle pod značkou Tripol a Tudor, ktoré sa od ES-KY pomerne skoro majetkovo osamostatnili. ES-KA mala najširšiu paletu modelov na trhu, veľa doplnkových dielov vlastnej výroby a rôzne iné kolesové produkty, ako sú kočiariky, motokolá a motocykle. Po vojne znárodnený podnik ES-KA prevzal fabriku Premiéru a Favorit Rokycany, ktorý vznikol v roku 1953 na starých základoch rokycanského Tripolu a Tudoru.
Boží osvětlení.
Alespoň už vím, co v Košicích příště navštívit… :-)
Radi Vás tu uvítame, súčasťou múzea je aj letecké múzeum, tak sa dá toho vidieť viac :)
ES-KA, 1936, Cheb, pánsky bicykel
Pekne zachovalý bicykel s pôvodnými komponentami. Zvonček sa uviedol do činnosti len za jazdy a to potiahnutím retiazky. Vtedy sa o točiaci plášť kolesa oprelo koliesko zvončeka a on začal zvoniť. Veľká karbidová lampa Vitaphare pocháchza z Belgicka, okolo roku 1905.
História ES-KY
ES-KU založili v roku 1910 priatelia Ambros Swětlik z Opavy a Heinricha Kastrup z Nemecka inšpirovaní úspechom českého výrobcu bicyklov Premiér,a.s. Už 4 roky po založení firmy predstihli Premiér v produkcii a do II.sv. vojny vyrobili v továrňach v Chebe a Rokycanoch vyše pol milióna bicyklov. V Rokycanoch vyrábali bicykle pod značkou Tripol a Tudor, ktoré sa od ES-KY pomerne skoro majetkovo osamostatnili. ES-KA mala najširšiu paletu modelov na trhu, veľa doplnkových dielov vlastnej výroby a rôzne iné kolesové produkty, ako sú kočiariky, motokolá a motocykle. Po vojne znárodnený podnik ES-KA prevzal fabriku Premiéru a Favorit Rokycany, ktorý vznikol v roku 1953 na starých základoch rokycanského Tripolu a Tudoru.
Luxus
Allegro, Švajčiarsko, 1975
po reštaurovaní
Gaston La Pierre, 1955, Francúzsko, porteur
Bicykel pochádza z mesta Dijon od malého výrobcu Gastona La Pierre. Bicykel je v pôvodnom stave.
Typ bicykla porteur sa vyznačoval širokými blatníkmi, plášťami pod francúzskym označením veľkosti 650B Baloon, veľkým krytom reťaze a absenciou prehadzovačky rýchlostí. Tieto bicykle boli určené na jazdu po meste, často na nákupy alebo prenos menšieho tovaru. Široké blatníky a kryt reťaze slúžili na ochranu pred zašpinením šiat.
Krasny kousek. Francouzska kola maji proste specificky styl. 650b je ve Francii dodnes prezivajici rozmer sportovnich kol, ktery zil paralelne se zavodaky.
Rapido, 1967, ČSR/USA, bicykel na výstavu
Bicykel vyrobili v počte 50 kusov na výstavu EXPO Montreal 1967, kde sa prvý krát prezentovala novozaložená exportná spoločnosť Škoda & Jawa Motors, Ltd, Montreal. Bicykle rozdávali na výstave americkým a kanadským obchodným partnerom a tento jeden kus dostal z Montrealu späť do Československa. Bicykel obsahuje komponenty, ktoré neboli vo výrobe ČS výrobcov, viac-menej je skladaný z japonských a amerických komponentov. Jeho dizajn bol reakciou na vtedajší americký trend bicyklov, pričom výrobcovia sa nechali inšpirovať americkým populárnym bicyklom Swinn Stingray. Koncept bicykla vznikol v Eske Cheb.
Rapido Super DeLuxe, 1968
detský bicykel odvodený z Velamosu Super DeLuxe. Bol určený hlavne na vývoz na americký trh, u nás sa predával v Tuzexe v obmedzenom množstve. Od klasického Velamosu sa líšil vysokými riaditkami a banánovým sedlom so sissybarom. Tento konkrétny kus je reštaurovaný zo šrotu, nebolo cieľom ho dostať do pôvodného stavu. Prikladám foto originálu z Ameriky
nadherny kousky!!!
Raleigh Chopper MK II., 1973, Veľká Británia, bicykel pre mládež
Anglická legenda, ktorá má po svete veľa zberateľských klubov. Bicykel bol vyvinutý v roku 1967. MK II. je druhá verzia, vyrábaná v rokoch 1972 – 1982, ktorá sa vyvážala do celého sveta a zachránila najväčšieho britského výrobcu bicyklov Raleigh pred krachom. Bicykel bol určený pre mládež, ale populárny bol aj u dospelých. Robili sa na nich rôzne kaskadérske kúsky a jazdy a spolu s americkým Swinn Stingray sa stal sa základom pre vznik bicyklov BMX v 80tych rokoch.
tak tohle jsou hodně luxusní kousky!
reštaurovaný bicykel pravdepodobne francúzkej výroby. Má zákazkový rám atypickej konštrucie
Alcyon, 1929, Francúzsko, pánsky bicykel
Bicykel je zaujímavý netradičnou brzdnou sústavou – prepojenie spodných ráfikových bŕzd s bowdenom a brzdovými páčkami. Dynamo so zabudovaným svetlom je jedno z prvých tohto typu. Všetky komponenty sú pôvodné od výroby
Alcyon začal v Paríži vyrábať bicykle v roku 1902 a o dva roky neskôr pridal aj výrobu motoriek. Pred 2. sv vojnou patril k najväčším francúzskym výrobcom bicyklov a motoriek. Veľkú slávu si vybudoval so svojim cyklistickým tímom, ktorý 14 krát vyhral Tour de France, 12 krát Paríž-Roubaix a 13 krát Bordeaux-Paríž. Vyrobil tiež niekoľko automobilov. V roku 1954 ho pohltil Peugeot, ktorý je až do súčasnosti najväčším francúzskym výrobcom bicyklov.
porteur Beauqoier, Francúzko, cca 1948–49
Stadion 1938, Rakovník, balónový bicykel
Označenie „balónový“ dostal bicykel na základe masívnych plášťov. Tie boli určené najmä do náročnejšieho terénu a pre ťažšie postavy. Balónové bicykle mali vždy široké blatníky s bočnicami a často silnejšie rámové trubky. Zväčša boli robené na veľkosť kolies 26. Bicykel má leptaný názov Stadion na ráme.
Značka Stadion vznikla po skončení 1.sv vojny v Rokycanoch ako myšlienka obchodníka s bicyklami Františka Heringa a dielňou B. Pánka. Už v roku 1922 firmu kúpila spoločnosť Stadion, a.s., Rakovník a postupne rozšírila paletu bicyklov z dvoch na niekoľko modelov rôznej výbavy a určenia. Priemerná cena Stadionu bola 790 Kč, v ponuke boli aj luxusné modely s 3 rýchlostnou prehadzovačkou, detské bicykle a motokolo. V továrni pracovalo 200 robotníkov a výroba bola na svoju dobu vyspelá. V roku 1939 fabriku prevzala Zbrojovka Brno, ktorá počas II. Sv. vojny utlmila výrobu bicyklov. Po vojne znárodnená fabrika obnovila výrobu pod názvom Velo Stadion Rakovník, do výroby pridala známe mopedy S1, S11, S22, S23, S24, S25, S26 a stala sa z nej úspešný vývozca produktov do vyše 70 zemí sveta.
Itera, 1983, Švédsko, dámsky bicykel
Bicykel vznikol v roku 1978 vo fabrike Volva v Göteborgu na popud švédskeho Národného výboru pre technický rozvoj. V rámci inovácii navrhli dizajnéri Volva vyrobiť bicykel, ktorý by bol celý z plastových kompozitných materiálov V rokoch 1980 až 1985 ich vyrobili len 30 000 kusov a toto číslo zostalo preto tak nízke, lebo bicykle vynikali nízkou kvalitou, praskaním rámu v zime aj v lete a nekompatibilitou dielov. Pre nízky záujem bola značná časť bicyklov predaná do Karibiku, kde bol problém s hrdzavením bicyklov. Aj napriek tomu sa tento jediný celoplastový bicykel zaraďuje medzi 20 najikonickejších bicyklov histórie a v súčasnosti je zberateľským artiklom.
drevený chopper, Holandsko, 2010. vyrobený stolárskym rumunským majstrom Attila Babosom
aj to je pekna praca :)
randonneur Mercier, 1965, Francúzko
SPURT, Kovodružstvo Mladá Boleslav, 1980
bicykel bol určený na export, dizajn vychádzal z vlny bonanza crossových bicyklov, ktorý vznikol v polovici 60tych rokov na juhu USA a neskôr sa preniesol do celého sveta. V Európe najmä do Talianska, Nemecka a Veľkej Británie
tvl. krutý celopéro :-O
Tak to vubec neznám..... asi to u nas moc lidí nemělo
mate pravdu, vsetko bolo urcene na vyvoz do zahranicia, mozno par kusov bolo v Tuzexe pre deti funkcionarov.
Fendt, 1980, Nemecko, dámsky bicykel
Bicykel je zaujímavý zadným odpružením sedla a najmä kardanovým pohonom. Ten sa prvý krát použil na bicykloch približne v roku 1895 a po desiatich rokoch upadol do zabudnutia. Až v roku 1980 ho oživil Peter Fendt, pochádzajúci z rodinnej firmy Fendtovcov s 350 ročnou tradíciou v oblasti výroby a inovácií v strojárenstve. Bolo vyrobených 9000 bicyklov v pánskej a dámskej verzii a všetky mali 3 rýchlosti v zadnom náboji. Firma Fendt je v súčasnosti známa výrobou traktorov a lesníckej techniky.
Prerábka starého Favorita, inšpirovaná štýlom francúzkych bicyklov 50tych rokov, s maximálnym zachovaním pôvodných dobových komponentov. Bicykel je postavený na netradičnom ráme, ktorý nemá sériové číslo a pumpu netradične umiestnenú na sedlovej trubke, pričom nič nebolo amatérsky zvárané, ani brúsené. Na bicykli je nikdy nepoužitý štítok. Kryt reťaze, zadný nosič a zadné kapsy sú z Francúzka z 50tych rokov. Textilná omotávka so šelakom, prehadzovačka PWB, zadný blatník s razeným logom Favorit, starý oceľový predstavec, brzdy Favorit Special, nové Plášte Michelin.
Athena, Francúzko, okolo 1910
Hercules Cavallo, 1979, Nemecko, unisex bicykel
Bicykel bol konštruovaný tak, aby umožnil pohon kolesa vďaka použitiu celého tela. Paže, nohy, brucho, hrudník a chrbát – všetko sa podieľalo na pohone bicykla, vo fyziologicky prirodzenom, krúživom pohybe.
Bicykel navrhol ešte v roku 1956 letecký inžinier Hans Günter Bals, no do výroby sa dostal až v roku 1978 Za dva roky ich vyrobili 5000 kusov, čo z neho dnes robí zberateľskú raritu. Bals rozviazal s Herculesom licenčnú zmluvu a začal vyrábať vlastné bicykle Balsbike, fyzioterapeutické zariadenia a trenažéry do fitnescentier, ktoré fungujú na podobnom princípe.
Terrot, Francie 1941
Terrot, Francie 1914
Bicykel bol navrhnutý dizajnérom Mercedesu Odo Klosem k príležitosti výstavy IMFA (International Bicycle and Motorcycle Exhibition 1982) v Kolíne nad Rýnom. Postavený bol ako reklama na knihu „cyklistické umenie“ (Winkler, F., dymu, S.) pod názvom SPRICK, čo bol nemecký výrobca bicyklov. Neskôr dostal komerčný názov Active Comfort. Značka Active bola a dodnes je známa športovým oblečením. V tých časoch patrila pod nemecké Metro a táto spoločnosť aj vyvinula iniciatívu pre predaj bicykla pod týmto menom. Vyrobených bolo 60 tisíc kusov, čo na bicykel nieje veľa. Koncepcia rámu je ojedinelá a už sa neopakovala pri iných modeloch.
Dobrý den mám dotaz dostal jsem kolo Excelius mohli byjste mi oněm něco říct?Je to dámská konstrukce prý původ Německo. Děkuji
Dobrý deň, najlepšie by bolo, ak by ste sem hodili fotky toho kola. Na googli som nenašiel nič… je možné, že to je iná značka výrobcu a Exelius je len štítok predajcu. Tých bolo napríklad v medzivojnovom období v Čechách cez 2000 a skoro každý mal nejaký štítok. V Nemecku predpokladám že ich bolo ešte o pár tisíc viac. Ale podľa rámu a píly by sa dalo možno zistiť viac.
Dobrý den vkládám fotky podle googlu je rakouské
Favorit ( Premier Works, a.s.) 1910–1915
Ty zvonky jsem měl doma,velký a menší,místo kožené šňůrky tam byl řetízek.
Áno, retízek je vhodnejší, ale boli aj kožené šnúrky. Retízek s patinou je ale problém zohnať :)
SUPERSPORT, Czechoslovakia 1935
Jakjsem psal u fotek, Super Sport byla znacka, ktera se vyrabela ve Stadionu Rakovnik. V katalogach maj prevodniky Stadion (s $ znackama), tady je na krytu retezu, i mufny jsou stejny. Tady je od nej ten katalog, vic nahledu, porad na prodej.
A takhle to tenkrat vypadalo ve fabrice:
Ďakujem pekne za linky, video je výborné, ešte som ho nevidel :)
S pozdravom,
Andrej
HERCULES 2000, 1955 Nemecko
porteur PEUGEOT 1954
Elektra (Es-Ka) 1933 Czechoslovakia
Erika, 1934 Nemecko
Nádhera.
Auf der Heide blüht ein kleines Blümelein, und das heißt: Erika.
ESKA E622 1968 a 1971
AGB Superelastic DeLuxe, 1936 Nemecko. Pôvodný stav vrátane plášťov. Bicykle dovážal, upravoval a predával obchodník Spira v Košiciach v 30tych rokoch. Rám tvorí jedna ohnutá tyč z pružinovej ocele, koncepcie zabezpečovala odpruženie rámu
pecka celopero! :)
Ty krabe, slušný cykloporno :-O
neznámy dámsky porteur 1954
Krásne zachovalý Favorit zo začiatkov produkcie. Bicykel má niekoľko zváštností: 1. Prevodník, kľuky a sedlo sú zahraničné, asi Taliansko, alebo Francúzko. 2. ráme nie sú diery na štítok, hoci boli od začiatku produkcie so štítkom na nity. 3. Na boku nebol nápis Favorit, ale „nejaká ČS trikolóra“, na ráme sú ozdobné lakovania. 4. brzdy nemajú nápis Favorit. 5 sériové číslo je veľmi netradičné, okrem samotného čísla je nad ním 88 a pod ním písmeno N. Bicykel má všetky komponenty z roku 1952, okrem špicov a plášťov, tie sú približne zo 60tych rokov. Bicyklu chýba prehadzovačka UNION, preto Vás chcem poprosiť, ak máte nejakú na predaj, rád by som doplnil…plus ak máte nejaké info ohľadom zváštností bicykla
Máš SZ
Na chate se nam valely** dva Stadiony a jeden Premier**. Kdyby byl nahodou zajem, tak jsem dal inzerat zde v bazaru
Dakujem, pisal som Vam mail ohladom jedneho Stadiona a kola MAS. V podstate aj obidva Stadiony by potesili, ale som z Kosic, tak doprava by uz asi vysla draho.
BSA (Birmingham Small Arms) tandem, model T2, 1934 Anglicko. Bicykel okrem váhy 35kg je zaujímavý aj technologickou raritou – prehadzovačka neposúva reťaz po kazete, ale kazetu po reťazi
Schwinn DeLuxe 7
Alcyon, Tour de France 1939
Schwinn DeLuxe 7
To je krasavec.