Ahoj, má prosím někdo zkušenosti s řídítkama na gravel, které jsou vyhlé do stran? Přemýšlím o koupi a chtěl bych slyšel nějaké zkušenosti. Děkuji za odpověď.
Ahoj, má prosím někdo zkušenosti s řídítkama na gravel, které jsou vyhlé do stran? Přemýšlím o koupi a chtěl bych slyšel nějaké zkušenosti. Děkuji za odpověď.
Moje osobni zkusenost – je to nahovno po tydnu to slo pryc. Ale kazdemu sedi neco jineho takze ti tady dalsich X lidi muze napsat jak je to uzasna vec :))
Nedávno jsem to taky zkoušel, ale rovněž mi to nesedlo. Za těch 20 let na silnici jsem prostě zvyklý na klasické oblouky. Na druhé straně nejezdím #gravelduro v těžkém terénu, takže mi nějaké #graveldurospecific vychytávky nechybí.
Lehce vyhnuté jsem vozil na Grade. Pak jsem na Supu přešel na „klasické“ berany a musel jsem si sakra dlouho zvykat. Kdybych tehdy měl nějaké plonkovní vyhnuté, tak je určitě vyměním. Nejlepší je to vyzkoušet, každému sedne něco jiného.
můžu doporučit rovná s vnitřníma rohama SQlab, velmi pohodlné místo hrbění se v obloukách
Ale OP se ptá na gravel, ne na krosové kolo.
to ale vůbec není nic proti mému doporučení:-), minulý týden se v mém oblíbeném bike shopu zrovna předělávaly dva stroje z oblouků na setup rovný s sqlab rohama – majitelé velmi spokojení
Znovu. Dotaz je na gravel, ne na krosové kolo. Už si to zapamatuj. Kolo s rovnými řídítky NENÍ gravel.
je to marný, je to marný…
To je jen otázka času. Až módní vlna opadne a spousta majitelů si přizná, že se v terénu s rovnými řídítky jezdí lépe.
přesně +1
děkuji za názor :)
módní vlna opadnout může, ale definice zůstane.
+1. Tohle je fakt, který snad nikdo z majitelů gravelu nepopírá.
Jistě, že se v terému s rovnými rídítky jezdí lépe. Koneckonců proto je na horských kolech máme, že ano:)
Ona je otázka, jestli Barak pochopil základní určení gravelu.
Spíš je otázka, zda vůbec vnímá existenci gravelu.
Základní určení ano. Použití, které je zde na B-F často prezentováno už chápu méně, to je pravda.
s rovnejma se tvůj zaškatulkovanej gravel s obloukama stane ještě zábavnější a projedeš s větší jistotou těžší pasáže
Na těžší pasáže mám MTB ;)
to my taky akorát to jde i s pseudo gravelem a je to zábavné.
co takhle e-gravel https://svet-elektrokola.cz/…ravel-x.html
A tak jo, na krosovém kole toho taky sjedeš hromadu. A nemusíš se stydět, že máš krosové kolo, takže nemusíš vymýšlet nějaké nové kategorie.
Zas na tezke pasaze asfaltovych a sotolinovych cest v Jizerkach, kde roman II jezdi, jsou rovna riditka nutnosti. Dulezite je take, aby odpruzena vidlice moc nefungovala, to ho taky ocividne znervoznuje.
jsi zlý, Mlékaři Dane :)
k čemu je takovej kočkopes dobrej? vždyt by mě motor nepustil přes moji obvyklou průměrnou rychlost na gravelu.
Proč by tě nepustil? Jen se při rychlosti cca 25 km/h sám vypne a šlapeš za svoje, takže klidně můžeš letět po rovině pětatřicet, když na to máš. Navíc, v delším kopci šviháš s motorem pohodlně 25 km/h, takže ti nestačí ani ti největší vyšvihanci a průměr drtivě roste.
nj ale na to fakt nemám silnici/gravel, abych se vláčel s přítěží s vypnutým motorem a baterkou.
potrénuješ
Stejně je na 2/3 elektro kol vypnute omezení na 25km/h. Myslim tim na tech sportovních, ne na elektro libertach pro důchodce.
jasně a svihy 50/50 asfalt, polňačky v délce 150+ si s rovnějma rodlama náramně užiju:)
zapomněl jsi na důležitý doplněk pro změnu úchopu a to vnitřní rohy sqlab, krásně to s nima frčí :-)
Ne, to fakt není ekvivalent silničních/gravelových řídítek.
já to beru dle sebe kterýmu oblouky absolutně nesedly to jsem pár silniček měl, u pravověrného gravelu to pěkně popsal dole JFtryall
Jj, to je presne ta dulezita informace a je potreba ji sdelit kazdymu, kdo se pta na berany.
Stejně jako u všeho, co mistru romanovi nevyhovuje.
No dá se, jednu dobu jsem koketoval s bajkem obutým do hladkých plášťů na delší štreky, abych nemusel mít dvě kola, ale oblouky jsou prostě oblouky, variabilita úchopů na silničních řídítkách je jednoduše podstatně lepší než na rovných, byť jsou rovná osazena rohy.
jasně, že se to dá, ale když takový delší jízdy budeš povozovat častěji, tak to protě nebude ideální. A hlaně, když k tomu jezdíš na silničce a máš přímý srovnání…
A proto jsem nakonec silničku neprodal, jen jsem rok poté přešel na gravel.
Líbí se mi, jak se argumentuje neustále variabilitou uchopu. Sám ale pouzivam a u ostatních cyklistů vidam jen dva. V obloucich a za páky.
Tak jo…
A at nezeru, v dlouhých kopcích sem tam jeste vedle predstavce.
tak tak a pak mám ještě asi tři polohy nahoře jako před pákami, kde si zkrátím posed a přitom vím, že nemusím okamžitě dosáhnout na páky. Ta variabilita na obloucích je opravdu veliká, to máš pravdu.
Před pákami, „za bambule“ s dlaněmi svisle, „za bambule“ s dlaněmi vodorovně, v obloucích úplně dole, v obloucích pod pákami… člověk může ta zápěstí různě vytáčet a protahovat. To na rovných jednoduše nejde, u rovných musím vymýšlet opičárny.
Je fakt, že třeba u hydro SRAMu je variabilita úchopů menší, protože ty výrazné expanzky v „růžkách“ nejsou zrovna výhra. Na druhé straně, „legendární“ RS-685 jsou v ergonomii perfektní. RS-505 jsou takové neslané nemastné.
a kde jinde bys chtěl ty řídítka držet?:))) A jako fakt se za páky držíš vždycky jenom jedním způsobem, všechny prsty vždycky ve stejný poloze?
Pořád stejně se nedrzim ani na rovných, budeme-li řešit, jestli mám prsty pořád ve stejné poloze.
V dlouhých kopcích se mi líp jede opřený o předloktí na beranech. Z Hvězdy na Ovčárnu to vyjedu o cca. 3 minuty rychleji než za páky, úchop u představce nedávám
Spis jde o to, ze uchop za paky je pro zapesti mnohem prirozenejsi, nez na rovnych. Kdyz mas sirsi riditka kvuli optimalni funkci ve sjezdu, tak na beznou jizdu to neni kdovijaka vyhra a casto se drzim za brzdove paky shora, aby zapesti nebylo tak vyvracene. Je to hodne o zvyku, ale ta ergonomie na delsi treninky neni tak dobra jako oblouk.
Jenze to nevysvetlis lidem, kteri se do oblouku neohnout, protoze maji spatne vybranou velikost ci geo kola, oblouky, predstavec nebo vsechno ze jmenovaneho. Navic pro jezdce, kteri po rovine nejedou prilis rychle jsou oblouky taky vcelku zbytecne, protoze nevyuzijou aero vyhodu jizdy dole.
Já jezdím rychle jak paní radová k vodě, ale stejně se dole chytám – a) protáhnu hřbet, b) když fouká proti, tak se to rovněž projeví. Akorát si člověk při spodním úchopu nesmí kopat do vany :)
A o tom to asi u některých zde je… :-D
Zapomněl jsi ještě na pupek. Já mám 72 kilo a když se chvíli nehlidam břicho roste a pupek vadí. :-D
Jasně a proto se cyklokros jezdí s beranama. :-) Záleží na obtížnosti terénu, přičemž gravel není MTB, ale štěrkolet. Takže berany.
Definice cyklokrosu je přece: „Běhání s kolem přes rameno na louce za panelákama“, ne?
Za mlada jsem ho jezdil a o louce to nebylo.
Nevim o cem se tu chces dohadovat. Ze rovna riditka nejsou lepsi do terenu oproti beranum a jako argument uvadis cyklokros, kde se jezdi z 90% po vyjezdenych pesinkach na louce?
Po dvou letech?
děkuji z tvůj názor
Joo dej tam rovný řidítka, kup si nový páčky na řazení, brzdový.. nejspíš i hazku…
:D
Aneb jak se draze a složitě dostat ke krosovému / fitness kolu.
Mohu poprosit nějaký odkaz? Případně tip na nějaké řídítka na gravel, ideálně ploché? Fler jsem zatím nezkoušel, ale obecně mi na silničce vždy vyhovovaly ploché řídítka, kulatina mě vyloženě irituje
Tezko, kdyz uzivatel neexistuje.
Jinak si projdi vlakno do konce, treba na neco narazis.
Jezdím taková ta hodně vyhnutá a zrovna včera jsem se rozhodl, že zkusím nahodit normální. Chci srovnat posed na gravelu a silničce. Ta vyhlá jsou super ve sjezdech a v rychlých rozbitějších úsecíc, spodní úchop je fajn, ale nahoře mi to přijde horší. Myslím, že mi nevyhovují, hlavně proto, že mám velkej drop sedlo/řídítka, mít to +/- v rovině, tak by asi nebylo co řešit.
Mám na tom najeto cca 3k a třeba i 670km během 48 hodin.
Ok, všem díky a popřemýšlím.
Ideálně si splaš testovací kolo a uvidíš sám :)
koukám že řidítek je celkem hromada…ja jaře taky hodlám postavit štěrkolet…tak jsem zvědavej co tak přijde…ozkoušené nic nemám…
Mě vyhovují decetně vyhnutá, proto je mám i na silničce, fsa road adventure compact
Vozím ergo Zippy s flare 4/5° a je to příjemný.
Ja vozim WCSka, vyhnuti tusim 12°. 460mm vrsek a 520mm spodek a je to parada. S normalnim obloukem to je v terenu za trest, zvlast s nizsim dropem protoze je malo prostoru a v rozbitejsim terenu to mlati do zapesti. Jak si clovek zvykne na rozsireni, tak se hodne tezko vraci zpet. Brzdeni i razeni je lepe po ruce. Myslim, ze na gravelu to ma jenom vyhody, navic sirsi uchop se hodi i v rychlem sjezdu. Bylo to k videni i ve world tour na klasikach a do krosu to podle meho taky brzo prijde.
V krosu a na silnici maji problem s maximalni sirkou kola 50 cm. I na tech klasikach to meli spis kvuli moznosti riditek co maji u pak 36cm a jeste s tim jde jezdit, kdyz se drzis dole.
Ne kazdej chce pouzivat gravel misto horskeho kola, takze nejde generalizovat. Nekdo pouziva gravel, tak jak byl myslen, jako odolnejsi silnicku a tam jsou klasicke oblouky lepsi.
Jo ciste na asfaltu je to asi fuk, ale jak jsem zacal s tim rozsireni, tak bych se uz nerad vracel zpet. Ono taky celkem zalezi na obuti. Od 40mm dal se uz celkem hodi mit sirsi riditka, lip se to poklada atd., clovek ma vetsi duveru treba na mokru. Ja si moc nedokazu predstavit jak je mozny jet ve 100km/h na roadie na 380mm riditkach nebo kolik to vozil Adam Hansen. Styby vozil tusim 400mm. Ale je to asi dost o zvyku. Kdyz ted vlezu na silnicku se 420mm, 25mm obutim a rafkovyma brzdama, tak jedu ve sjezdu 2× pomaleji nez na gravelu. :-)
Po kilu na koze v hrazdě ti kilo na ~420mm beranech přijde jako úplná pohoda :-)
V tehle rychlosti uz nezatacis riditky, ale naklony. Tipl bych, ze zacne fungovat i countersteering jako na moto, ale jel jsem pres kilo jen parkrat a bylo to po rovine.
Spis pak jde o ty korekce rizeni. Kdyz musis resit nejakou krizovku atd…na klasicke silnici mi tohle delalo hrozny problemy, obcas jsem mel celkem strach za to vzit. S sirsim uchopem se citim lepe a jedu rychleji. Takze ja hlasuju za rozsireny i na asfalt.
Po tomto príspevku dajú moje THM Ulma 44cm na silničke zmysel aj ostatným:D
Nastesti odbornik na silnicky cioran-m to tu necte. To by JFtryall hned spucoval, ze tomu vubec nerozumi.
Gravel není silnička, takže je to díky bohům pod jeho rozlišovací schopnost. Navíc se nepohybujeme v jeho kategorii snob-end.
Je to hodne o zvyku, na silnici se da jet fakt kudla a takovy sjezd z Poggia v SanRemu je i hodne technicky a nebezpecny, ale kdybych tam mel jet ve sjezdu stejne rychle na silnicce jako na gravelu, tak bych mel hodne nahnano. Je to hodne blok v hlave protoze pad na silnicce rovna se vzdycky prusvih, vsechno je krehky, zaplety se znici hned. Mozna je to i dost kvuli tomu. :-) Kazdopadne ta hranice je na silnicce strasne mala a clovek lezi ve fterine.
Tohle nechapu jak muzes mit na silnicce blok, kdyz na mtb jsi takovy strelec :-). Ja to mam presne naopak.
Ritchey Comp ErgoMax. Paráda. Kompromisní – vytnutý (drop flare 12°), ale né až tak moc, akorát. 46 cm šířka a užší bych nechtěl ani náhodou.
https://www.kupkolo.cz/…018_z104902/
Sám jsem spoko s karbonovými Eastony EA70 AX, tvar mají jako ty z GT Grade, ale mají žlábky na bovdeny, jsou lehčí a pohlcují vybrace. Za mně spokojenost. Obyč bych nechtěl, ta rozšířená část mi vyhovuje.
„vybrace“, no to mě pοser… :-D
Tak jsem už dlouho nepobavil.
Prosím o radu:
Řidítka s kratším reach a dropem do 120mm a malým vyhnutím do stran – fakt je decentí.
Ale hlavní požadavek je reální šířka střed-střed v místě upnutí pák 44–46cm.
Tvarem něco jako Ritchey Butano – nemá někdo zkušenost jak jsou na tom s těmi rozměry jestli šířka odpovídá tomu místu upnutí pák nebo až dolní části?
Na stranky Ritchey jsi se asi nedival, co?
Díval, ale už se mi to nechtělo mazat :-)
Ale nebráním se ani jiným typům, klidně bych bral i karbonová a ty Ritchey nedělá.
Pokud bys narazil na nejaky ten karbon, tak nahod nejake alternativy, taky me to zajima:)
Co jsem letmo koukal, tam by sly nejake Easton EC70 a Controltech, ale budu rad za dalsi tipy.
Mám Ritchey Butano Comp 440 mm. Skutečný rozměr mezi pákami můžu večer změřit.
Klidně můžeš, zajímalo by mě, jestli jim to sedí podle nákresu, ale asi by mělo.
A jak jsi spokojený? Podle tvaru vypadají dobře. Tak akorát zahnutí, které by mělo sedět a mohly by být reálně dostatečně široké. Protože teď mám páky 40cm od sebe a to je peklo.
Oproti origo od Canyonu mi sedí lépe kvůli tvarování spodní část. Zkoušel jsem i Venturemax, ale ty pro mě byly nepoužitelné – nepodařilo se mi je seštelovat tak, ať mi vyhovuje úchop za páky a současně spodní úchop, bylo to buď a nebo. Navíc jsem si na nich vyzkoušel, že velké vyhnutí do stran mi taky zrovna nesedí :)
https://www.bikeporn.cz/…cerna_z3543/
Salsa má šířku i reach ok
Jinak ty Butano jsou hodně příjemný a tak nějak neutrální na vše
Díky, asi zkusím ty Ritchey. Dle nákresu budou stačit 440mm – původně jsem zvažoval i 46cm, ale tam je horší dostupnost.
Dívám se, že když člověk opravdu vybírá podle určitých parametrů, tak ve výsledku dospěje k tomu samému – díval jsem se na Ritchey, Salsu a Eastony .-)
Já jsem se jednou placnul přes kapsu a vzal Ritchey WCS místo obyč jako vždy a můžu říct, že rozdíl celkem dost…lehoučký a povrch jak karbon.Ale jestli ten příplatek za to stojí??To je otázka :-)
Pár poznatků
Širší není vždycky lepší – vzal jsem 46cm a je to moc.
Na silnici jsem vždy vozil 44, protože su chlap ne… a teď tam na vyzkoušení dal 40cm a je to sakra o dost lepší.
Tahle rodla nejsou úplně špatná, ale asi půjdou dolů. Jednak jsem tu šířku prostě přestřelil a navíc je nějak nedokážu poladit – když nastavím oblouky tak, abych je měl přijatelné do ruky, tak mě zadní hrana při horním úchopu tlačí do ruk. Když to udělám naopak (celá řidítka výtočím směrem nahoru), tak je zase spodní část oblouku moc z kopce.
Takže asi budu prodávat a hledat něco nového – asi klasiku s kulatým profilem.
Jsem rád, že už nejsem jediný B-F vývrhel, který se vrátil k užším řidítkům :)
Mně zas nenapadlo kupovat řídítka jinak, než podle šířky ramen, tudíž u mně 44cm. Tvar už je pak individuální, mně vyhovuje menší flare.
Blbost začínajícího gravelisty. Bo širší musí být vždycky lepší.
PS – zkoušel sis ty 44 rodla reálné přiložit k ramenům – taky jsem si dlouho myslel že je mám tak široké :-)
Ve skutečnosti mám tak 39–40cm…
Jsem kdysi metrem naměřil cca 44cm, mám 188cm, tak by to snad mělo i proporčně odpovídat. Teď jsem tedy přiložil a sedí to. :-)
No byl to takový kolotoč.
Fakt desítky let vozím na silnici 44 cm a přišlo mi to fajn.
Pak přišel gravel, který měl rodla reálné 40cm a to byl šok nejednou jsem měl pocit že s tím pořádně nezatočím. Tak jsem je sundal a zkusmo dal na silnici a tam jsou úplně skvělá, dokonce i ten mírný flare mi tam sedí.
A na gravela dal 46 Ritchey, ale ten spodek už je moc široký a navíc mi ta šířka natahuje posed za páky. Tak tam možná dám ta ze silničky, aby se kruh uzavřel. Ale kdo to má pořád přemotávat :-)
Prosím tě já se vrátil taky k užším ..
..jak jsem zkoušel od 44 po 52 (na pákách) tak 44 bylo málo…46 skoro akorát, ale třeba 52 už bylo moc, takže nakonec 48 ideál :-D
Ono je to těžký, když to musí sedět na pocit, bez bolesti a ještě fungovat na x povrchů…takže x způsobů
Ale tak je to s grevlem komplet, těžký trefit aby to šlo všude:-D navíc každej je jinak rostlej a ještě jsou velký rozdíly i přímo v tech kolech…tam obecně fungovat nikdy nic nebude
Taky jsem si prošel různou šířkou až po 500mm s velkým flare. Vyhovuje mi ale nejvíc 460mm a flare žádný.
Takže Ritchey šly z kola dolů. 46 bylo moc, zkoušel jsem, jestli si na to nezvyknu, ale nešlo to. V terénu sice fajn, větší páka byla znát, ale jinak jsem se za ty páky skoro nemohl držet.
Takže jsem dal 42 Zipp a je to mnohem lepší. Hlavně mají celkové příjemnější tvar a kompletnější oblouk než Ritchey – dají se dobře nastavit do ruky, aby vrch netlačily a přitom se dá hezky chytit i za spodní úchop. Flare mají velmi malý, ale to mi vlastně nakonec vůbec nevadí.
Ja mohu doporucit easton ec70 ax. Prosel jsem si ruznejma riditkama od klasickych silnicnich po mega vytocene venturemax a tohle je prijemny kompromis. Vozim sirku 44cm.
.
No já asi vyzkouším tyhle v 44 – FSA K-Wing AGX Compact.
Zatím vozím 3T SUPERERGO, .. tak uvidím no :)
Chci se zeptat na něco co mi už delší dobu hlodá v hlavě.
Od konce roku mám gravela (první zkušenost s berany). Loni sem na něm najel jenom cca 60 km za dvě vyjížďky a letos sem na něm ještě nejel – brzo ale vyjedu. A pořád mi vrtá hlavou, zda by pro mě nebyly lepší širší berany (možná i s mírným flarem?). Teď tam jsou 460 mm. Mám 192 cm a poměrně široké ramena a zkrátka mi to přijde málo (hlavně v horním úchopu – vratké). Ale možná to je jen ten pocit, než si na to zvyknu. Chápu, že to nejde srovnat s 740 mm rodlama z fulla a vždy tam ta ,,vratkost'' bude i tak..
Otázka zní: má někdo podobné proporce a šířku beranů a je to ok? Nebo je blbost tomu dávat čas si zvyknout a je eviddentní, že to je zkrátka málo a potřebuji širší?
Já mám hodně široký ramena…46 cm šlo, ale pořád jsem si říkal že kousek navíc na pákách by nebyl marnej.Nejdriv jsem kupoval berany s větším rozcapenim, ale to taky nebyla úplně ta správná cesta
Nakonec jsem si všimnul, že Whyte i Nukeproof dává na svoje kola berany 50 cm na pákách a přitom skoro žádnej flare…tak jsem koupil https://www.fdfbikeshop.cz/…t-handlebar/
Jsou dva rozměry 52 (to už mi nesedělo) a 48…já vzal 48 a je to akorát a určitě nejlepší berany co jsem měl
Akorát mě teda nešlo o vratkost… vysloveně jen o pocit plus jak používám celkem objemný pneumatiky, tak s tím jezdím i v místech kde třeba ve sněhu atd mi to s užšíma beranama celkem tahalo ruce a chtělo to větší páku
A ta kontrola nad kolem (při rychlém sjezdu v lese) teda narostla potom celkem dost, protože i spodní úchop je širší
Ale chce to najít ten střed kdy to funguje i na silnici :-)
Díky něco takového sem měl na mysli, ale na těch pár neznámějších eshopech sem nic širšího než 460mm neviděl. Když už tak bych asi šel spíš do těch 520mm. 480mm mi přijde, že bych to snad ani nepoznal.. kdyby bylo něco 500mm by bylo ideál.
Není flare 20° už moc?
Neni uz lepsi si koupit mtb ht nebo trekove kolo? Jaky je racionalni duvod mit na kole takovehle berany?
Pořád fungujou stejně, možnost měnit úchop, pohoda po x hodinách…v reálu třeba těch 48 je rozdíl proti 46 nula nula nic co se týče zhoršení něčeho :-D
O jake variabilite mluvis? U tak sirokych riditek se spodni uchop defakto pouzit pro jizdu neda, takze pouzivas jen horni, coz mas stejne jako u rovnych riditek s rohama. Hlavne ze jeden z argumentu pro gravel oproti trekovemu kolu jsou berany a aero posed pro rychlejsi jizdu, coz sirokejma riditkama uplne zabijes. 46 na 48 je rozdil nula nula nic a co 48 na 50, take nula nula nic, a co 50 na 52, porad stejne, pak z toho vychazi ze z 46 na 52 by bylo take nula nula nic, coz neni.
S berany já tedy najdu mnohem víc kombinací na úchop, i když převládá ten na pákách…po letitých zkušenostech se širokými rovnými MTB řídítky, bych se k nim už nevrátil ani za nic…
Siroka riditka myslis ty 58cm o kterych pisu ja nebo soucane 750+mm riditka? Pokud pouzivas oblouky tak najdes vice kombinaci, ale pokud pouzivas jen vrsek tak je to stejne jako rovna riditka na mtb s rohy. Pokud si chces poridit siroke berany kvuli stabilite a sirokym ramenum, tak asi nebudes jezdit s rukama u predstavce, to by nedavalo smysl. Budes je tedy mit na krajich, stejne jako u rovnych riditek. Oblouky jdou u sirokych beranu pouzivat jen ve sjezdu (a to jen v terenu, protoze na asfaltu, diky zvysenemu prurezu tela a jedes pomaleji nez s hornichm uchopem a neda se pri tom slapat), ale to delas jen kvuli silnicnim pakam, kde se jinak poradne brzdit neda. Neber to tak, ze jsem proti beranum. Jezdim je, ale fakt nevidim duvod mit berany 50+cm a dole kolem 60cm.
Je fakt, že já komentuju svoje 440 berany…souhlas, že u širokých beranů ten spodní ůchop bude asi vopruz
Vozim 520mm a spodní uchop používám celkem často. V čem by to měl být opruz?
Jak siroka jsou dole ta riditka? Kde je pouzivas casto? Pouzivas je pri slapani po rovine nebo z kopce?
Z kopce, po rovině proti větru, když se chci protáhnout. Navíc do nich jde krásně brašna na řídítka.
…ty kráso, to jsou křídla o)
Tak tim líp, že je to pohodlný, jaký máš flare ?
No počkej…to že tobě nešel použít spodní úchop neznamená, že to nejde i ostatním
Já s tím nemám nejmenší problém, taky mám hodně nízkej drop a sedí mi to kolo naprosto perfektně
Aero úchop na silnicích je za vršky pák…spodní při sjezdech
52 mi nesedělo…bolelo mě zápěstí
Jinak je to jen o zvyku …ty Venturemax co tobě na nich už nešlo jezdit, tak já měl že začátku stejný pocit…ale pak jsem si zvyknul a docenil je
jde, ale neni to k nicemu. Neda se v tom efektivne slapat, diky vetsimu prurezu tela to ma vetsi odpor nez kdyz se drzis nahore. Spodni uchop pouzivas jen kvuli silnicnim pakam, coz neni argument. U rovnich riditek bys mel klasicke brzdy. Venturemax jsem jezdil pres rok. Jak dlouhy by mel byt zacatek, abych si zvykl?
Spodní úchop používám při sjezdu, kdy je třeba snížit těžiště a mít co nejširší úchop neboť to není na hladkým povrchu, ale mezi sutrama a je to třeba udržet v ruce, nejen kvůli brzdám
U rovných je to lepší… Akorát po x hodinách je úchop na beranech příjemnější a bez bolesti
A ano rok je dlouhá doba…prostě ti to nesedí, chapu
Hele já tady to ht mám a jediný mínus co má je že po x hodinách na rovnejch mě bolí zápěstí.Snad si zvyknu, protože už mě gravel poslední rok dobou omezoval, pořád sem narážel na limity kola, geometrie atd
Mi paradoxně přišlo, že čím širší berany, tím méně variabilní. Třeba spodní úchop pro měl byl u 48 cm už spíše legrační a benefity jsem necítil. Vrátil jsem se tedy přes 46 cm zpět na 44 cm, tam se o té variabilitě dá mluvit. 42 cm by možná byly ještě lepší (čekám až se nějaké vyhovující objeví na bazaru :) ).
To je logické…každý máme jinou kostru a kolo
Já to mám třeba tak dobře nastavený, že vydržím i ve spodním úchopu celkem dlouho a bez problému
Shrnul bych to tak, že univerzální rada prostě neexistuje a wego1991 to bude muset vyzkoušet na vlastní kůži :)
Řešíš blbosti. Když jsem si na gravela sedl poprvý, taky jsme myslel, že se ani za jízdy nenapiju z flašky jak to bylo vratký. Po 60 km a 4 měsících bez ježdění je jasný, že na to prostě nejsi zvyklý. Ono se to nezdá, ale na gravelu (nebo silničním kole) pracují v horní části těla úplně jiný svaly než na fullu, prostě chvilku trvá než se vyjezdíš. Pokud tedy máš správnou velikost rámu.
Mám 190 cm a řídítka mám 440 mm. Připadá mi to úplně OK, ale v klidně bych měl i 420 mm. Širší bych nechtěl ani náhodou.
TK75 je extrém (myslím v dobrým). Pochybuju, že jezdíš podobně jako on abys ocenil širší řídítka ;) Bez pořádných balónů, aby ses mohl pustit do opravdového terénu, je to nesmysl.
Jo vím, že TK75 je ne zrovna úplně referenční vzorek mého pojetí gravelu :) Já mám právě dost namakané pracky (i prsa apod) a prostě mi přijde jako bych se držel moc na úzko (ztísněně) respektive méně než je moje (pohodlná) šířka ramen – spodní úchop ok, tykadla už to je horší a nahoře logicky ještě horší..
Nechci hned za každou cenu měnit berany, jen mě to zajímalo, zda někdo měl stejné myšlenky a jestli to nakonec vyřešil širšími berany a zda to vedlo ke spokojenosti nebo ne..
Diamantove kliky na kole :)
Já být tebou, tak bych dal nejdřív aspoň 500 km a pak řešil geo. Po prvních 60 km na gravelu fakt nepoznáš vůbec nic pokud si před tím na kole s beranama nikdy nejel.
Jo to chce…aby vůbec zjistil nějaký základy a potom při nějakým upgradu poznal jestli to není spíš downgrade
Jo to mám určitě v plánu, jen sem chtěl být případně o krok napřed a už prozkoumat případné alternativy. A taky byl můj cíl zjistit, jak to vidí ostatní respektive zkušenější s jízdou s berany. A víceméně sem si z toho odnesl, že mám zůstat u 460 a potom sám poznám zda širší nebo ne.
Šířka řidítek by měl odpovídat šířce ramen. Při úchopu za páky bys měl mít ruce kolmo k zemi, neměly ve směřovat ven. 460mm je úplně v pohodě.
50cm ramena nemá nikdo ;-)
Mám kloub-kloub 49:) a to mám 182cm. Pravda, ze mám širší ramena než většina 195cm. Ale znám i obra oproti kterému jsem jak děcko.
Já kloub kloub 48…180 měřím :-D
Parametry mám úplně stejný. chvíli jsem měl 500 berany s velkým Flare. A popravdě mi sedí více 460 bez flare. Nezbývá ti než si to odzkoušet. A na Fullu jsem byl zvyklý na 800. vrátké mi to nepřišlo. Možná to je fakt o zvyku.
Hledám nástupce Eastonů EC70 AX, tvar mi celkem vyhovoval, ale rád bych zplacatělý vršek pro větší komfort. Nabízí se Easton EC90 AX a zajímavé jsou 3T Superghiaia LTD, u kterých drop začíná kolmo dolů, takže páky budou vertikálně, a až níže se rozšiřují. Nemáte s tím někdo zkušenost?
Já objednal minulý tyden Lauf Smoothie právě kvůli plochému vršku a 3stupňovému backsweepu. Jsem na ně dost zvědavý, jejich schopnost minimalizovat vibrace je podle recenzí fakt dobrá.
Jinak ty 3T vypadají taky dost dobře.
Pěkný. Dokonce bych do nich i šel, ale potřebuju 460mm a to nedělaj. Když jsou to gravel řidítka, tak se dost divím.
Jo, dostupné rozměry jsou dost omezené. Já bral 440 mm, teď jsem jezdil rok se 420 mm, což nebylo ideální, tak snad budou ty 440 stačit.
No v 460 jsem nic jiného než Easton EC90AX nenašel.
46cm je spousta, Ritchey, Salsa, Enve, FSA, Beast, PRO…
https://www.koloshop.cz/…riditka.html
Mám tyto a jsem spokojen.
No, už jsem objednal 3T. :-)
Po vybalení se drží parádně, uvidím, jak to bude v praxi…
K čemu je u nich ta ploška v ohybu? Úplně se nabízí dát tam něco tlumivého.
Ta ploška přímo navazuje na páku,takže konec dlaně leží na rovné ploše a netlačí kulatá trubka do ruky,když jsem na tom jel poprvé,tak jsem si říkal,proč něco takového nemají všechny řídítka.
Vypadají zajímavě. Přidávám do výběru. Díky za odpověď.
Nechci zakládat zbytečně fórum, tak to hodím sem.
Mohl by mi někdo poradit, jaká nejširší „beranová“ řídítka se sériově vyrábí, resp. jsou běžně k dostání? Předpokládám, že se asi bude jednat o gravelová.
Někde jsem viděl 550mm, jsou ještě nějaká širší?
Důvod – jsem poněkud širších rozměrů a na klasické silničce (GIANT TCR Advanced 2021) se necítím úplně komfortně kvůli úzkému úchopu a napadlo mě, že bych to takto vyřešil.
Uvažoval jsem i o řídítkách rovných, ale to by zřejmě vypadalo dost ohyzdně na takovém krasavci.
Za rady předem díky.
Seznam toho co za velikosti se dělá
https://bikepacking.com/…gravel-bars/
Na silničku bych ale hodně zvažoval a držel se na uzdě…taky se to nemusí vůbec dobře chovat při zatáčení v kombinaci se silničníma pneu a geo
díky moc, je z čeho čerpat
to druhé, co jsi uvedl, jsem tedy moc nepromýšlel, co myslíš, že by reálně hrozilo?
U Diverge mi funguje 46,48 cm v pohodě, ale když jsem měl na pár jízd 52 cm tak mi ovládání kola přišlo horší než jak mám rád
Když jsem měl půjčené „monstergravel“ kolo kde měl kolega taky 52 tak tam to naopak fungovalo parádně
hm, tak to díky za upozornění, asi jsem si to představoval moc jednoduše :)
pro mě je optimální posed jako na HT a (asi naivně) jsem si myslel, že bych toho mohl dosáhnout i zde
Když se na silničce budeš snažit o stejný posed jako na HT, připravíš se o všechny její výhody a ve výsledku bude ten HT lepší.
Proč sis kupoval silničku, když nechceš silničářský posed? 8-O
širší berany posed ještě víc natáhnou…
Chudák TCRko =(
Na silnici nepatří nic širšího než 44cm, to bys musel být fakt obr, abys opravdu potřeboval širší.
Je to jen o zvyku, jestli jsi silnici neměl, tak ti to jen přijde uzké. Jestli máš normálně dlouhý představec a děs tam hodně široká řidítka tak tím akorát zničíš ovládání kola.
Dávají se na gravel a cyklokros širší oblouky než na silnici?
Pokud vozím na silnici 400 mm a vyhovuje, mám si na cyklokrosové kolo dát 420 mm? Přece jen se tam více manévruje a větší páka přijde vhod.
Díky za rady.
420 mm je za mě v pohodě. Někteří ti ale řeknou, že pokud to nemá 480 mm u pák a 560 mm ve spodním úchopu, tak se na tom na gravelu nedá jezdit :). Já vozil 420 mm, vyzkoušel 460 mm a zakotvil u 440 mm. Širší řidítka mi už byla nepříjemná na silnici.
Ano, přijde vhod…já skončil u 480 + ideální kompromis byl ale tak těch 440–460, já to měl opravdu víc do terénu a podřídil jsem tomu postupně vše
Zalezi na tobě a asi i na konkrétním kole jak se ovládá, kompromis pro ovládání v terénu, ale s ohledem na rychlou jízdu po silnicích
Díky kluci, vezmu 420 mm. Bude to kolo čistě na cyklokros, jinak máme silnice i bajky do terénu, takže nemusíme dělat kompromisy.
Navíc to půjde na malinký rám velikosti 49 (XS), primárně ho bude jezdit přítelkyně 163 cm. Takže 420 mm bude stačit.
Ještě doplnění – 420 je to ve středu pák, spodní konce jsou 430.
Za mně brát řídítka dle šířky ramen a rozšíření spodní části dle uvážení.
To bude individualni. Mam pres 190 a na silnic 430(snesl bych 440) a na gravelu 460(snesl bych 480) mel jsem i 500 s dost velkym flare a to uz mi nesedelo. Me ve vysledku velky flare nesedi vubec. Obecne bych ale na cx a gravel dal tak o 2cm vic, nez ti sedi na silnici.
Podle mě záleží na tom jaký mají řidítka vyhnutí spodní části. Čím větší flare, tím širší řidítka pořád fungují, protože se nekroutí ruce na pákách.
Já osobně na silnici vozím 40cm řidítka, bez vyhnutí, Na gravelu snesu 46cm s vyhnutím 36° (Ritchey Beacon).
Hledám řídítka, na která mám tři požadavky, a nenacházím. Jedním požadavkem je flare kolem 15°, druhým požadavkem je šířka 440 mm a třetí požadavkem, který všechny potenciální kandidáty vyřazuje, je zploštění pro dlaně za pákami, něco jako mají Vision Metron 4D. Napadají vás nějaká taková řídítka? Cenu jsem si stanovil na max 5000 Kč.
a co ty Ergomax…12°, plochý
akorat jestli pamatujes, kdyz jsem je mel…jsou dost hluboke
Tou plochostí nemyslím vyloženě tu část řídítek plus mínus kolmou na představec (jinak řečeno ta místa, kde jsou zploštěné každé druhé řídítka :) ), tam jsem se snad v životě nedržel, ale vyloženě to vybrání/zploštění pro dlaně těsně za pákami, v ohybu řídítek. Je fakt, že takové to domácí modelování mě vůbec nenapadlo, zkusím se podívat jestli by to nějak šlo zbastlit.
to jsem pochopil, ze chces i plochu u pák…tak jsem to vzdy resil vypodlozenim …guma, platky omotavky atd dával jsem i do oblouků vrstvicku
Funguje to
kdybys nic nemohl najit, neni problem si to sam vytvarovat ..pod omotavku nalepis na riditka plat gumy, molitan atd a vrstvu po vrstve na sebe, oriznes jak potrebujes, fènem atd.. ja si takhle udelal plochy vrsek, protoze v sirce 48 byl jen kulaty
co tyto?
A co požadavek flare kolem 15°?
Kladivem? :)
A co požadavek na šířku ?
https://www.bike24.com/p2568152.html?…
https://www.bike24.com/p2530513.html?…
https://www.bike24.com/p2306767.html?…
Není zač… :-)
edit: Na cenu jsem nekoukal, musíš hledat slevněné… :-)
Díky za tip, Ty Syncros vypadají jako přesně to, co hledám. Dávám sledovače a holt budu čekat na akci.
https://www.bike24.com/p2365845.html?… levný karbon Newmen, mají spíš silniční tvar, jezdím je jen krátce ve 460 mm verzi
Vyřeš to tímhle ;-) Já zase nechci ploché skrze občasnou instalaci hrazdy, takže jsem nahodil red shift gumu a pohoda. Navíc i něco málo utlumi a lze si ji i přizpůsobit. Akorát tedy, mírně sjíždí (ale sezónu dala, po roce jsem musel akorát posunout o kousek výše a znovu zalepit páskou a omotat…
Nakonec jsem se musel uskromnit a pořídil jsem v akci na bikeinn obyč hliníková Deda Gera za 40 €. Tvarovaná jsou poměrně příjemně (snesl bych menší flare), ale jsou dost těžká (340 g u šířky 460 mm). Kolem představce mají rovnou plochu pro uchycení hrazdy, světel apod., to bych dal jako povinnost ke všem divočeji tvarovaným řidítkům :)
Zdravím. Mám na silničce gravel řidítka Specialized Hoover Alloy Flare +15 šíře 44. Docela mi sedí.
Stejné mám kdyžtak v dílně, za pár šušňů pošlu (kupoval jsem je od TK75, ale nevyhovují mi – jezdím VentureMaxy).
Kdyby jIrI__ neměl zájem, tak bych se jich ujal. Kdyžtak prosím foto s cenou do SZ. Dík moc
Já zájem mít určitě nebudu, ujmi se jich :)
Ahoj,
dokázal by někdo poradit, kde na Ali sehnat kopii nebo řidítka podobná PRO Discover 20?
Díky
Patrik
Plánuješ ten stejný dotaz dát do všech vláken o řidítkách?