Robert Penn, Záleží jen na kole

30 nepřečtených
  • atak10

    Knížku od Roberta Penna Záleží jen na kole jsem přečetl ani ne jedním dechem. Nevím jak popsat, snad jen doporučuji všem kolu zaslíbeným!

    0 0
    • šimlos  

      Dostal jsem ji k narozeninám a druhý den odpoledne jsem neměl co číst,takže asi tak,souhlas :-)

      0 0
    • skvedo  

      Já na to nedávno narazil na YT http://www.youtube.com/watch…

      0 0
    • easyrider  

      Doporučuji všem!! Pro pravé milovníky cyklistiky snad povinná literatura. :)

      0 0
      • MirosPikos  

        Cyklistiku nesnáším, díky za doporučení :)

        0 0
        • atak10  

          Někdo se tu rouhá!! :D

          Ne, přesně jak píše Easyrider: Pro milovníky cyklistiky povinná literatura :-)

          0 0
    • grafik  

      po přečtení začínám velmi vážně uvažovat o ocelovém rámu na silničku … snad i ten rourke : )

      0 0
    • parduba  

      Tak jsen si ji objednal.

      0 0
    • bt12  

      Ahoj,za ten fundovaný překlad výborné knihy může náš letitý kamarád,bývalý ostravák,dnes synek z Králového Dvora-Bufík(Petr Holčák):-)

      0 0
    • Tomcat  

      všem kolu zaslíbeným!… …:- Ach globalizace… Roberta Penna nezná X>75% cyklistů , Robert Penn nemá co říct X>80% cyklistům.

      Připadá mě to jak kniha od Steve Wozniaka, pro znalce historie super , pro současný svět-trh dost mimo.

      0 0
      • bt12  

        fajn,az něco aktuálniho pro tento svět-trh napíšeš,přeložíš dej vědět.

        0 0
        • Tomcat  

          A něco k věci? Já sem upozornil, že v tom nadšení si autor vlákna krapet neuvědomuje jak se svět má.

          Nedivím se, že k silnici pozitivní jedinci ,nebo ve věku 40+ nad tím budou nostalgií melancholicky vzpomínat. Jen tomu zbytku který procentuálně tvoří většinu to nic neřekne.

          Říká se tomu generační rozdíl, nebo konflikt ;-)

          0 0
          • maajkee  

            Vůbec, to je podlě mě nesmysl co tady píšeš.

            Spíš mám pocit, že to může donutit mladou generaci k zamyšlení, že zkrátka kvalita stojí peníze.

            0 0
          • šimlos  

            Myslím,že vůbec nejde o věk a o nějaké nostalogické vzpomínky lidí 40+.Jednak je knížka skvěle a poutavě napsaná a zároveň taky zajímavou exkurzí do světa špičkových komponentů a klasické rámařiny.A taky o jednom uskutečněném snu.Ale jsou samozřejmě lidi,který sice jezdí ale jinak se o kola,techniku a cyklistiku jako takovou vůbec nazajímají,ty knížka rozhodně neosloví.Jinak mám silničku s karbonovým rámem a chci u ní nadále zůstat :-)

            0 0
            • Tomcat  

              Ono jde a nepřímo , jde o souvislosti.

              MTB je moc nová věc v historii bicyklu. Nelze se divit procentuální zastoupení příkladů a názorů, někoho 3/5 života nic jiného neznal. Procentuálně se to, ale láme. Naopak se objevuje generace, kterým nebude nic říkat Lemond, Derosa, Merx atd… Takže nic o takové nebo makové rámařské škole. Letování do mufen, nebo natupo už nebudou řešit.

              Po technické stránce je to zajímavé i pro mě. Jenže nejsem aktivista a silničář už vůbec.

              0 0
          • alexandr  

            Ona to neni jenom historie, jsou tam docela polopaticky vysvetlene nektere veci, namatkou vzpominam treba na vliv ruznych uhlu hlavove a sedlove trubky na chovani kola. Misty mi knizka sice prisla moc rozvlacna, ale celkove se mi to docela libilo.

            0 0
            • Tomcat  

              Mně jde o zaměření na silniční cyklistiku. Technická hysterie mně nevadí .

              0 0
              • Tomcat  

                hysterie… :o) aď žije automatická oprava textu co nepos… ja, na to mam počítač.

                0 0
              • maajkee  

                Tak však silniční cyklistika je pořád top odvětví.

                0 0
                • Tomcat  

                  Top odvětví? Řekl bych, že splývá odvětví jako průmysl a odvětví jako sport.

                  Hovořit o dopadu v tom úhlu o silniční cyklistice, je jak hovořit o fotbale a výrobě kopaček . Jako o top odvětví.

                  Pokud vezmu vrcholový sport , už několikrát padlo, že význam pro normální společnost nemá. Lidem se díky tdf a spol. zdravěji žít nebude, HDP jim taky nestoupne. Ano v tom kolotoči sou mega peníze , takže top by to bylo.

                  O top výrobním odvětví, nemůže být řeč. Silnice je vždy x kroků pozadu, protože tězko bude někdo vyrábět něco co UCI zakáže, nebo zakázala.

                  Jasně líběj se mě třeba kola s rámy pájené do mufen. Ruční lakování a tak podobně . Jenže to je nostalgie. Realita, že krom dobrýho pocitu je to kolo „naprd“ protože postrádá univerzálnost. A investovaný prostředky jsou ve hodně špatném poměru, cena výkon.

                  Prostě v tom vidím nekritické nadšení.

                  0 0
                  • šimlos  

                    Teď Ti nerozumím.Silniční kolo že postrádá univerzálnost? To snad ne…

                    0 0
                  • grafik  

                    cena/výkon/uni­verzálnost, co to meleš?

                    0 0
          • atak10  

            Je mi 15 let, lepší vztah mám k horáku ale samozřejmě že jezdím i silnici. Asi to je hodně individuální knížka.. A spíš si myslím že neosloví lidi kteří se o kola, komponenty a historii nezajímají ale na druhou stranu je baví jezdit.

            0 0
    • beja  

      ano, je to boží knížka pro všechny, kdo kolo milují! je naprosto úžasná a čte se jedním dechem… ať žije náš kamarád Bufík – díky jeho překladu máme tuhle knížku v češtině! (zdravím Bufa i Toma) :-))

      0 0
    • maajkee  

      Taky jsem to přečetl za dva dny, dostal jsem ji od manželky k vánoců, fakt moc pěkná knížka a taky mě to hodně namlsalo pořídit ocelovou silnici :)

      0 0
      • bleach  

        koupil jsem si ji vcera na Andelu na cestu busem do CB. Jsem zatim tak v pulce a uz skoro objednavam u barese ram :D

        0 0
        • HonzaP9  

          Akorát Bareš ti ho asi neudělá z Reynoldse 953 :-)

          Ne teď vážně:

          Kniha dobrá podle mě jednak pro užší okruh fajnšmekrů/nos­talgiků, jednak pro lidi s obecným vztahem k historii. Mě hlavně moc(!) potěšil ten překlad, na kterým je fakt hodně vidět, že ho dělal člověk, který kolům rozumí.

          0 0
        • Janes  

          mám Bareše dva, heč :-))

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse