Rock Machine 2021 - výběr modelu

41 nepřečtených
  • FiFa_cze

    Ahojte ve spolek,

    je mi jasné, že takových dotazů je tu denně několik, ale taky stojím před výběrem a nevím, jakou cestu zvolit.

    Budu kupovat nový bike a bude to značka RM a letošní kolekce to už je víceméně jasné – umím si sehnat s velmi dobrou slevou přes 25%.

    Jen nevím, jaké kolo zvolit.

    Mám ve výběru tyto:

    https://www.mojekolo.cz/…blizz-30-29/

    https://www.mojekolo.cz/…petrol-blue/

    https://www.mojekolo.cz/…ilver-black/

    https://www.mojekolo.cz/…z-trl-40-29/

    Nějakou dobu jsem jezdil klasické rekreační ježdění většinou ale polňačky a lesňačky. Cyklostezky a silnici jen nutné přejezdy, moc to nemusím. Od 10ti let jsem cca 8let jezdil hobby biketrial a pak už nebylo moc času, tak jsem přešel na klasické horské kolo (Superior 830W vel.XL, pořizovačka z bazaru nějakých 12k), které už mám cca 10let a v průběhu přišlo několik obměn komponentů. Jenomže mě teď více chytlo ježdění v lese ať už rekreační výlety a prozkoumávání lesů, tak i jízda absurdním blátem, bordelem a občas si dám „trialovější“ jízdu přes kameny, klády, pařezy a občas narazím i na ilegální traily (takové ježdění je teď na mém biku i díky velikosti spíše utrpení), proto je ve výběru i Blizz 30–29 i Blizz TRL 40–29. Otázkou je, jak se mi bude jezdit na Blizz TRL 40–29 ty rekreační výlety okolo 30–40km, navíc jezdívám i s dětskou sedačkou a bude mě to čekat ještě jednou s dalším potomkem – na to mi přijde univerzálnější ten obyčejný Blizz 30–29, ten je sice horší výbavou a nemá pevné osy (má ale vzduchovou vidlici), ale zase Blizz TRL má jen pružinovou vidlici a je dost těžké – zase má jako jediné kolo z výběru Tappered hlavu a pevné osy(+teleskopku v základu). Nebo tyto modely úplně zahodit a zůstat u „obyčejného“ biku a vzít třeba ten Torrent 50, který má alespoň vidlici se zdvihem 120mm?

    U toho Blizz TRL 40–29 by se dalo došetřit na vzduchovou vidlici a už by to mohlo být „slušné“ kolo, jen je tou geometrií úplně mimo klasické biky a mám obavy z delších vyjížděk.

    Je mi jasné, že asi zkušenosti s konkrétními koly tu nikdo moc mít nebude, ale jde mi spíše o rady ohledně geometrie/veli­kosti/výhody-nevýhody jednotlivých kol/komponentů při užívání atd.

    Měřím 187cm, váha 90kg.

    Díky za každou radu/zkušenost.

    0 0
    • novas752  

      Z tohoto výběru bych si nevybral nic, v lese s tim bude utrpení.

      Torenty jsou spíš klasický xc kola s rádoby trailovou geometrií. Dvoupřevodník do lesa nesmysl, pevný osy to nemá, přehazovačky nemají brzdu ramínka, teleskop to nemá, náboje nejsou nijak utěsněné proti vodě… To prostě neni kolo na blbnutí.

      Blizz 30 to samý v bledě modrym. Vidlice sice vzduchová ale značně nespolehlivá + náhradní díly a servisní sady u nás dost mizerně dostupné.

      Blizz TRL 40 budiž, slušný rám, pevné osy, teleskop. Ale vidlice furt dost mizerná (škoda že tam nedali aspoň o úroveň vyššího pružinového Zerona, to už by bylo přijatelné), odstupňování té velkorozsahové 9 rychlostní kazety je hrůzostrašné (v terénu to moc nevadí, ale někde na výletě po zpevněných cestách budou chybět mezipřevody). Slabé brzdy stejně jako na těch ostatních… Musel bys do toho docela dost nasypat dodatečně aby se na tom dalo jezdit.

      Když to musí být nutně RockMachine, tak jediné co mi v jejich aktuální nabídce dává tak nějak smysl je Blizz TRL 70, s 25% slevou by to byl dost dobrej kup. O míle lepší vidlice, dostatek převodů…

      0 0
        Výběr z produktů
        TIME ADHX 28 kolo, gloss amber Skladem 1 kus

        Novinka TIME ADHX 28 kolo, gloss amber

        203 999 Kč MOC 228 999 Kč

        BMC URS 01 THREE 28 kolo, prune/white Skladem > 2 ks

        -18% BMC URS 01 THREE 28 kolo, prune/white

        101 999 Kč -18% MOC 177 999 Kč

        Přejít do shopu (Kola)
      • FiFa_cze  

        Díky za reakci. Názor beru, ale:

        Blizz TRL 70 je sice se slevou za lepší peníze, ale i tak to do kola dát momentálně nechci.

        Já nejezdím žádný extrém enduro, na to jsou úplně jiné kola. Rozpočet mám víceméně daný tím výběrem kol a dle toho kola pak budu muset uzpůsobit rychlost jízdy nebo i terén. Nechci si koupit kolo za 25k a jezdit s ním enduro stylem…

        Proč je dvoupřevodník do lesa nesmysl? Potřebuji i něco vyšlápnout a hlavně musím počítat pořád třeba s 15kg zátěží (dítě v sedačce) na výletě po lese nebo po loukách a to si myslím, že bych s dvoupřevodníkem ušlápl skoro lépe.

        Brzdy slabé jsou opravdu na všech modelech? Ten Blizz TRL 40 má sice základní, ale 4 pístkové třmeny. Teď jezdím stařičké Hayes Stroker Trail + 160mm základní kotouče od Avidu a zatím jsem problém neměl – pravda ale je, že jsem nejel žádné dlouhé sjezdy nebo traily, jako jsou třeba v Alpách. Vidlice mě ale na Blizz TRL 40 štve hodně. Teď na pružinové jezdím a rád bych se „posunul“ na vzduchovou, takže to by bylo asi první, co bych brzo měnil i kvůli té hmotnosti.

        Přehazovačku bych neřešil, to je náchylná věc na poškození, která se dá ale „levně“ a bez problémů vyměnit. Ten Blizz 30 má Altus s Shadow systémem, který by asi trochu měl mlácení řetězu eliminovat a Torrent 50 to má v Deore taky. Blizz TRL 40 je na Microshiftu, který vůbec neznám.

        Kvůli servisovatelnosti vidlic mě taky prodejce odrazoval od RST, je škoda, že ji dali zrovna na Blizz 30…

        Geometrie rámu Blizz TRL 40 se bát s ohledem na obyčejné XC vyjížďky nemám? Nebudu na tom trpět oproti Torentu?

        Jakmile děti odrostou, tak nebudu řešit žádné kompromisy, ale to teď to tak nějak nejde…

        0 0
        • novas752  

          Tak já jsem taky vůbec o nějakých extrém enduro potřebách neuvažoval, na to by na tom Blizzu 70 byly nepoužitelný brzdy a nejspíš i kola.

          Dvoupřevodník… Padá z toho řetěz (zvlášť s přehazkou bez brzdy), je to v terénu hlučné, zanáší se to nečistotama (stane se že se v mechanismu přesmyku zasekne nějaký kamínek nebo větvička a zablokuje ho), odhalený větší převodník při přejíždění kamenů atd. neutále hobluješ a pak je furt měníš…

          Taky jsem měl na kole do terénu dvojpřevodník (byť to byl aspoň dvoupřevodník s přehazkou s bržděnym raménkem) a jednoplacka je postě tisíckrát lepší. Tahání sedačky v tom možná dělá trochu guláš, ale zase, tam je to hlavně o lehkých převodech do kopce a to s jednoplackou můžeš mít úplně stejné jako s dvoupřevodníkem. Navíc se sedačkou a dítětem asi nebudeš šplhat nějaké ultraprudké teréní krpály.

          Ohledně brzd, je těžké objektivně říct, každý má jiný názor. Z pohledu trailového kola jsou slabé, ale na druhou stranu rozhodně nejsou slabší než ty Hayesy. Dlouhé sjezdy jsou spíš o volbě destiček a kotoučů než o samotných brzdách, a taky o jízdnim stylu, když posadíš tetu co přibžduje celou dobu zadní brzdou nad hodně dlouhym sjezdem, uvaří ti i sjezdovou brzdu…

          Ona pružinová vidlice není špatná, tam nejde o to jestli pruží pružina nebo vzduch (paradoxně pružina má potenciál být citlivější, odpadá tření vzduchových těsnění), jde o celkovou konstrukci vidlice kdy tyhle levný jsou prostě mizerný, mají vysokej vnitřní odpor = jsou totálně necitlivé a navíc obvykle dost zoufalé tlumení.

          S XC vyjížďkama na Blizzu 40 trpět imho nebudeš, tam ta trailová geometrie začne vadit až když jedeš fakt „chrťárnu“ = rovinu drtíš co to jde s jazykem na vestě, kopce jezdíš na čas apod. Jinak je to hlavně o pláštích, to dělá hlavní odpor. Když tam na čas hodíš rychlejší pláště nebude to při pohodovém tempu v podstatě o nic pomalejší než čistě xc kolo.

          Altus Shadow sice má ale má dost slabou zkrutnou pružinu, mlácení řetězu to moc neomezí, jakmile je série ostřejších nerovností (kořeny na cestě), řetěz si stejně zamlátí o klec přesmyku. mlácení na dvoupřevodníku 100% neřeší ani přehazka s brzdou, na krajních převodech je řetěz sotva 2mm od klece a prostě o to klepe.

          Ten Blizz 40 je prostě takovej nedotaženej, stačilo by málo – o trochu dražší vidlice a aspoň 10spd a bylo by to zajímavý kolo (zvlášť za těch 25%+ dolu) ale takhle je to z mého pohledu prostě nedotažené. Zároveň ten Blizz 70 zase nastřelenej DVO vidlicí s o polovinu větší cenou, ideální by asi byl nějakej model mezi nima, kterej nemají. Škoda.

          0 0
          • Bubaaak  

            Na tahání děti bych zas jednoplacku nechtěl :)

            Prostě dvě kola, cyklostezkove na tahání a lesaka :)

            0 0
      • Bikas  

        Prečo je dvoj-prevodník do lesa nezmysel? Lepší je jednoprevodnik?

        0 0
        • Bubaaak  

          Jednopřevodník má hrubší odstupňování, takže nemusíš nesmyslně mačkat páčku 4×, ale stačí jen 2×. a nemusíš se starat o smyk

          U jednoplacky nepadá tolik řetěz

          0 0
        • novas752  

          Protože z něho padá řetěz, je to hlučné, řazení na přesmykači v terénu je nespolehlivvé stejně jako v marastu (bahně), které v lese prostě bylo je a bude. 1 navíc pro něho (když si s tim chce pokoušet trialový věci) je tam horší prostupnost středu (větší převodník), dost rychle na převodníku obrousí zuby na kamenech a v případě pádu/zahození kola ty obnažený zuby (když máš zařazen malej) docela nepříjemně koušou.

          Jednopřevodník v terénu v podstatě nemá žádnou nevýhodu. Rozsah převodů dostatečný, nemusíš přemýšlet co máš zařazeno, jen to mydlíš po kazetě nahoru a dolu, je to tiché, nevadí tomu tak moc bahno, méně resp. skoro vůbec z toho řetěz nepadá…

          0 0
          • Georrge  

            Z ktere placky na dvojprevodniku pada retez, asi jen z te vetsi ne? Mi z trojplacky nikdy retez nespadl a to brzdene prehazovacky neexistovaly.

            A s brzdama bych to taky nevidel tak spatne jako jsi psal nahore.

            0 0
            • mech1  

              +1 A já už začínal mít mindrák, jak pořád ještě můžu jezdit na třípřevodníku, bez brzdy na přehazce a nemít problémy s padajícím řetězem.

              0 0
              • novas752  

                Mimo terén řetěz moc nepadá. Problém nastane když to začne drncat.

                0 0
            • novas752  

              Z obou, ale z te velke asi vic. S 3×9 na hardtailu jsem mel pri trochu tereni vyjizdce retez dole treba 10× za den a to jsem tehdy vubec zadny velky pekla nejezdil nebo jezdil jen rychlosti chuze. Na 2×11 s brzdou na fullu zprvu dobry, ale jak se to trochu ojelo tak to taky padalo i v nijak pekelnem terenu. Pri prvnim enduro zavode na Spicaku mi retez v RZtach spadl skoro 20×… :) S 1×12 bez voditka retezu mi retez za 3000km spadl maximalne 3×, kdyz byl totalne obalenej bahnem…

              0 0
              • Georrge  

                Divne… je fakt, ze z HT na fulla jsem presel driv, nez jsem zacal jezdit tezsi tereny, ale na fullu mi nikdy retez z prevodniku nespadl.

                Dalsi fakt je ten, ze jsem vetsinu casu jezdil devitkovou X0 prehazku a ta mela pocitove dost silnou pruzinu raminka, takze retez skoro nemlatil a mozna proto ani moc nepadal.

                A taky jsem mel naucene dat pred sjezdem stredni pilu a vzadu lehci prevod, aby byl retez vic naply. Hlavne teda at to moc nemlati do ramu, ale urcite to melo vliv i na padani retezu.

                0 0
                • novas752  

                  XT RD-M772 taky má docela silnou, rozhodně silnější než Altus.

                  Čarování s vhodnýma převodama jsem taky praktikoval, ale prostě ne vždy fungovalo. Navíc už z toho je patrné jakej je přesmykač v terénu omrd, když se náhodou v půlce sjezdu vyskytne chvilku výjezd (což je dost časté) tak najednou musíš zařadit jiný převody než ty „protipadací“ a pak zase zpátky. To je podobný jak zasunovat pevnou sedlovku, to jsem taky dělával. Vůbec nejlepší pak je, když je ten sjezd kratší než příprava na něj. :)

                  0 0
                  • Georrge  

                    Jo altus je kapitola sama pro sebe. Kdysi jsem si postavil 1×8 mestaka s alivkem (to bude podobne jako altus), nepadave prevodniky nebyly a to mi obcas spadl retez i pri sjeti z obrubniku. 3×9 X0 a nebyl problem nikdy. A stredni pila je univerzal, kdyz prijde protikopec, nasazis tam narychlo vzadu lehci prevod a nejak to vyjedes. Pokud je to delsi kopec a musel jsi jit vepredu na malou pilu, tak to byl vzdy trochu omrd.

                    Jinak ted jsem ze srandy (a ze zimni nudy) predelaval tu devitkovu XO na 1×12 (tzn. uprava razeni i prehazovacky aby pobraly 12 rychlosti). Uz jsem to parkrat projel (zatim jen lesni stezky a koreny, neni to zadny super tezky teren ale taky to drnca) a kupodivu retez zatim ani jednou nespadl. Vepredu sice je nepadavy prevodnik, ale clovek tady z tech reci obcas ma dojem, ze bez brzdene prehazovacky nedojede ani po asfaltu k lesu, natoz pak projet ten les :)

                    0 0
                    • TK75  

                      Co jsem zaregistroval na netu tak zrovna ta co máš je snad jediná a vyhlášená přehazka která funguje i s jednopřevod­níkem a řetěz nepadá.Asi má fakt silnou pružinu

                      0 0
          • MrtweyUbrus  

            Ty jo, jak mohli lidi jezdit celý ty roky než přišly jednoplacky a hazky s brzdou když je ten přesmykač doslova nepoužitelná věc?

            0 0
            • Atilla  

              To jo. S radostí vzpomínám na ty léta , kdy jsem každou chvilku řešil zasukovaný řetěz. Ladil napínáky pro dva tácy, poslouchal hučící kladky a v bahně nadával, že to zase neřadí. Hned bych se k tomu zase vrátil:)

              0 0
            • novas752  

              Jenže tehdy nebyla jiná možnost, velkorozsahové kazety nebyly a 11–34 na jednoplacku v terénu vůbec nestačí. Taky na kolech do terénu kvůli tomu bývaly rockringy a kladkové napínáky, bylo to hlučné, neefektivní.

              Navíc dnešní kola umožňují jezdit v těžšim terénu nebo výrazně rychleji, kvůli většim kolum a širšim plášťum je tam více místa atd.

              Všimni si že na nových kolech do terénu přesmykače už v podstatě vymyzely, zůstávají v podstatě jen na levných xc kolech, kde to naopak smysl má – taková kola jezdí spíš jako kola krosová po cyklostezkách polních cestách apod.

              0 0
              • TK75  

                Ani tam to smysl nemá, jedině na silničním kole

                A tak to časem i dopadne, 2× něco bude jen u silniček

                0 0
    • FiFa_cze  

      Trosku se to tu zvrtlo v porovnavani jednotlivych rad Shimana. Do toho se poustet nechci. Chtel bych spise poradit, co z tech kol vybrat. S ohledem na cenu, vybavu a pripadny potencial do budoucna.

      U Blizz TRL 40 beru jako velke plus do budoucna pevne osy a tapered hlavu – tam se da asi vylepsovat nejvice. Jen je to o dost penezich, protoze vidla neco stoji a pripadna zmena z 1×9 na 1×11 treba v SLX bude taky neco stat. A mam trosku obavy z te vylozene trailove geometrie, abych se na to poskladal a nebylo mi to kolo pri XC vyjizdkach male.

      U Blizz 30 me mrzi vyrobce vidlice a klasicky rychloupinaky a netapered hlava. Nicmene je levnejsi a teoreticky do nej muzu par tisicovek jeste investovat do vylepseni a puvodni veci poprodavat.

      Torrent 50 je asi podle vseho teda spis XC bike s radoby trailovou geometrii. Dost mozna by mi stacil, ale beru ho teda jako outsidera myho vyberu. Navic ma zadni naboj 141mm pres matice – mate s tim nekdo zkusenosti? Znam jen pevne osy a klasickou starou 135mm sirokou nabu na RU.

      0 0
      • novas752  

        Geometrie se neboj, na trailové geo není problém ujet to co na xc.

        Blizz 30 je totál nesmysl.

        141mm je v podstatě rychloupínáková verze Boost nábojů (klasická pevná osa má 142, boost má 148. 6mm rozdíl jako mezi 135 a 141mm. Není to moc rozšířené, málokdo na to dělá náboje, lepší náboje na to vůbec nejsou.

        0 0
    • humil  

      Za mě: jedno kolo se sedačkou na dítě, abys ji nemusel sundávat/nandávat nebo drandit po lese s prázdnou a druhý kolo na pěkný ježdění. Kolo se sedačkou klidně starší treking nebo cokoliv skoro zadarmo. A na svý ježdění si postav podle svých představ. (Já si stavěl vloni na rámu Vitus z CRC, komponenty něco novýho, něco z inzerátů. Vidle Aion, kliky a řazení XT, kola RaceFace, brzdy Magury … celkem za cca 25 K, v XL váží cca 12,6 kg i s pedálama. Rám je sice „trailový HT“, chtěl jsem „progresivní geo“. Jezdím hobby XC a občas maraton a s kolem jsem moc spokojenej. – Mám podobný parametry jako ty: cca 186 cm a 86–88 kg.)

      Stavby se neboj. Na netu jsou tuny návodů na všechno. Já si to chtěl původně nechat složit od mechanika, ale zrovna se stěhoval a neměl čas, tak jsem se do toho pustil jako laik sám. A šlo to.

      0 0
      • FiFa_cze  

        Dve kola nechci a uz vubec ne treka. Jezdim i dcerkou do lesa, obrazime ruzne pastviny s kravami, konmi a tak dale, obcas se i s ni brodim hroznym marastem po louce, abych dojel k ohrade s konmi.

        Momentalne mame sedacku pro dite takovou nacvakavaci. Jeden drzak ma na kole zena a druhej ja. Sedacku si davam jen kdyz jedu s dcerkou.

        Poskladat kolo pro me problem neni. Trialovy kola jsem si skladal 2 i s nekolika­nasobnym vyplitanim kol, takze to az tak problem neni. Jen na komponenty slevu nemam a shanset je po bazosi kazdej kousek z jine casti republiky se mi moc nechce.

        0 0
        • humil  

          Manželka vozila děti na trekingovým Authoru, nechtěla horáka. Jizerský hory, Říčany, Voděradský bučiny, dávala to bez problémů.

          Z tebou uváděných kol bych si nevybral, na každým mi něco vadí. Bral bych rám.

          Jinak se mi dost líbí nový HT, jako např. Canyon Stoic, GT Zaskar LT, Merida Big Trail. Bylo by to kolem podle stupně výbavy kolem 40 K a s minimem kompromisů.

          Zvaž, jestli ti ta sleva na RM stojí za ty kompromisy, případně za výměnu nevyhovujících komponentů.

          0 0
    • TommyP3  

      Nevím jestli je dobrý nápad nechat si nutit názor na kola od lidí které neznáš a nebudou na tom jezdit. Důležitý je spíš pocit. RM prodáváme a tento týden sem skládal osm nových modelů. Za mě je to čím dál horší co se kvality tyče, ale to bude asi všude podobně kvůli nedostupnosti dílů. Modely 2020 byly taky trochu horší než 2019. Rámy mají hezké a geometrií agresivní což se asi líbí a hlavní co prodává je vzhled s pocitem z jízdy. Pokud člověk nechce do kola nacpat víc jak 30k tak asi těžko bude mít na kole kvalitní všechno. Na něčem to vždycky bude kompromis. U hlinikoveho ht rámu je navíc nesmysl řešit pevně osy, nemyslím že by to měl být problém. U vidlice to význam má, vzadu na normální ježdění moc ne, To samé brzdy mt 400 už jsou celkem slušné, samozřejmě vadnou ale nikde nebylo psané, že s nima budeš jezdit v Saalbachu. Na běžné ježdění to stačí. A k presmyku nemá cenu asi nic dodávat. Vozí se 40 let a že je zrovna teď v kurzu ho nemít…když jede člověk sam a dokáže přizpůsobit rychlost kadenci tak fajn. Ve víc lidech už to trochu štve, když se jede nějakou rychlostí a zrovna na ní není převod, protože prostě rozdíl na pastorcich u 12s kazety je úplně mimo. Prostě 22 nebo 20 převodů je pořád víc než 12. Z nabízených sad je nejrozumnější deore, níž bych nešel, takže bych to zkusil projet a hotovo. Stejně je to spotřební materiál, bohužel. Univerzální stroj neexistuje a už vůbec ne na trail, biketrial a rodinné výlety. Slovy kokota „Sorry jako…“

      0 0
      • TK75  

        U hliníkového ht jsou pevný osy stejný přínos jako u ht z crmo nebo i z karbonu

        Mimochodem na jízdu terénem a hrubé zacházení je jak crmo tak dural zlatej matroš oproti karbonu

        Pevná osa je dnes základ, stejně jako bezduše

        0 0
      • TK75  

        Ano, k přesmyku nemá cenu nic dodávat, to je mrtvá věc :,–)

        0 0
    • bkls  

      Ahoj, pro FiFa_cze: Nejsem odborník jako všichni předchozí, přesto si ti dovolím nabídnout něco, co by tě mohlo zaujmout. Za dotaz nic nedáš, tady je můj mail: bkls@seznam.cz. BK

      0 0
    • FiFa_cze  

      Diky vsem za reakce. Aktualne to vidim tak, ze se nejspis vratim k variante klasickeho XC na vyjizdky s rodinou a dojizdeni do prace – Torrent 50 nebo 60. 60ka je 1×11 oproti „zastarale“ 2×10. Nevim, jestli na ty rodinne vyjizdky se sedackou nebude pohodlnejsi 2×10, to jeste zvazim a zkusim sehnat bike s 1×11 na vyzkouseni. Jeste jsem uvazoval o Torrentu 70, ale radeji ozelim pevne osy a posetrim penize na druhe kolo. To uz bude trailovy full, ale vidim to na porizeni az pristi rok mozna na podzim.

      Blizz TRL 40 chce vetsi investice a Blizz 30 je asi tak moc univezalni az nedava moc smysl.

      Hold jeste rok dva pretrpim v lese na XC kole, ale myslim, ze geometrie a velikost ramu bude proti memu staremu uplne jinde a to se ani nebavim o vzduchove vidlici se zdvihem 120mm. Ted jezdim pruzinovou 80ku :D

      0 0
      • humil  

        Takhle nějak bych to řešil i já.

        Já jezdím už pár let 1×11. Měl jsem to na rámu 27,5" (převodník 38, kazeta 11–40), teď to mám na 29". Bohužel se mi do rámu nevejde větší převodník, než 34 zubů, vzadu mám 11–42. Do kopce dobrý, ale po rovině mi chybí rychlost.

        Pokud budeš vozit sedačku, tak dozadu bych to viděl na min. 46 zubů, dopředu bych asi volil 32 nebo 34 zubů. (Nejsem žádnej chrt, hobík 62 let, jezdit jsem začal v 50 letech.)

        0 0
    • Jkob  

      Kamarade zde kloudnou odpověď nečekej,jak chceš kolo pod 30k tak jsi pro místní vševědy plebs.Já mám RM Elnino 2013,jezdím 2,5–3tis km ročně.Jezdím vyjíždky 50–100km jizerky,smrk singl trecky ,na kole měním občas brzdove destičky a řetěz.Měřím 182 a vaha něco kolem 100–110kg.A nejlepší kola RM.Vozil jsem kluka v zadní sedačce a v klidu.Takže si vyber co se ti líbí.Budeš muset šlapat tak jako tak a pakliže nechceš jezdit zavody tak si myslím ze to je fuk.

      0 0
      • novas752  

        Jenže on nechce zůstat pouze u lehkého terénu typu SpS. Čim víc to drncá a čim víc je to z kopce, tim víc rostou nároky na kolo.

        0 0
    • remda  

      Zvažuju BLIZZ CRB 70–29, ale s velikostí si nevým rady…

      Mám 176 a ukazuje mi to vel L – M, kterou by jste zvolili ?

      0 0
      • Jáchym 1  

        Určitě M.

        0 0
      • Pazdrat  

        Pokud má obchod obě velikosti skladem a má prodejnu, tak bych si je tam nechal poslat klidně obě a vyzkoušel…

        Mám taky 176 a Blizz TRL 70–29 sem vzal Lko…

        Jel jsem jen 10km po asfaltové cyklostezce, takže nemůžu posloužit hlubším rozborem :-) Na Mku sem neseděl.

        0 0
        • scota  

          na testování kol bych doporučoval dohodnout zápůjčku test bike, aby jsi si ho mohl otestovat i terénu ;-)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.