Potřeboval bych rozebrat Rebu.Nevíte kde stáhnout manual v češtině?Díky
Potřeboval bych rozebrat Rebu.Nevíte kde stáhnout manual v češtině?Díky
na stránkách Sramu
Tam není v češtině :-(
tak zkus na strankách ceskeho dovozce. mrkni na ivelo tam mozna taky neco bude
Já rozebíral Recona podle ivela..
Tak na Žitnym návod na rozebrání není :-(
A co třeba e-shopy kupkolo a spol. ? tam neni ?
Tam jsou odkazi na výrobce :-(
Povídám ivelo.
Na tohle jsem koukal.Dík
jestli ho (servisní v češtině) někde najdeš tak dej prosím odkaz.
Zatim nic.Dám se dotoho i bez manualu :-)
Tak jsem ji rozebral.Fotka je na kolo a komponenty :-)
jii.taky jsem si s ní včera hrál,potřeboval jsem zvednout zdvih na 125mm,tak jsem zkrátil o 1cm to udělátko co v něm jezdí vzduchový pístek,tím jsem získal 1cm zdvihu navíc a zvětšil pozitivní komoru.Pokusně jsem tam nalil na mazání olej 5W místo 15W.Home tuning,reba jako od
to by chtělo obrázek
Hm tak do toho bych asi nešel neco řezat.Nechápu co jsi přesně uříznul ponevač tam se zvih mění tema plastovejma válečkama.A když máš zvih 115mm tak to už tam žádnej váleček nemáš.
Tak pánové postup pro případné experimentátpry.Použité foto je od Pekáčka,tímto se mu omlouvám.V červeném kroužku je místo co jsem zkracoval,ten černý kroužek jde normálně sundat je jen naražený,říznul jsem ho o cenťák,tím pádem vyjíždí píst o centimet více+dojde k zvětšení pozitivní kompry o 1cm.Pokud by jste chtěli jen snížit progresivitu museli by jste zkrátit i píst viz.oranžový kroužek také o jeden cm.Tím se na zdvihu nic nemění ale pozitvní komora se zvětší.Samozřejmě zdvih nejde měnit do nekonešna protože nas zastaví píst tlumení. Vnitřní nohy jsou v obou pouzdech ,jak mají být.Jediná poznámka možná bude třeba dolít olej do tlumení protože reba má mít110ml kdežto Revelation při zdvihu 130mm má 115ml,ale vzhledem k tomu,že výrobce udává toleranci± 5ml a já dával 110 mělo by to být v pohodě.Zatím to je jen pokusná verze,uvidím nakolik to bude využívat zdvih,pokud bude progresivita stále velká,budu dále pokračovat ve zkracování :-)
Ještě důkazní foto
Takže by mnělo stačit zkrátit obě trubičky nebo stejně to co jsi zkrátil ty a vložit spacer odpovídající zkrácení?
Na snížení progresivity se budou muse krátit obě o stejnou déku.Pro mě byl důležitý zdvih,proto jsem zkracoval je tu spodní krátkou.Pokud tam dáš spencr tak si zdvihem zpátky na tom samém,což je zbytečný krok,o co tu pozitivku zmenšíš o to ji spencrem posuneš zpátky.Defakto zdvih mužu snížit jen přefouknutím negativky.
se zdvihem jsem spokojen ale s progresivitou nikoli.zkracuje se dobre horší je nastavování proto se ptám jestli zkrácení trubičky B nejde nahradit vložením spencru.
Pokud vložíš spencer tak jediné co změníš je velikost negativní komory o ten spencer za předpokadu že je trubička A o spencr zkrácená.Nemám zkušenost co se týče těch spencru jezdím rebu od začátku na 115mm to je bez spencrů. Pokud má někdo 85mm má tam o 2 spencry větší negativku-a o dva menší pozitivku,jak se to chová netuším to jsem nejezdil.
A stačí Bud Spencer nebo tam nam někam musím nacpat i Terence Hilla? :-))
:)
:D
Jaké dvě trubyčky by jsi chtěl skracovat?
:-)))
Hele jsi použil mojí fotku :-) no tak skrácenim trubičky A souhlasím.Ale nevím proč skracovat trubičku B.To si myslím že se nehneš s místa s učinkem.
Udělám ti extremní příklad.Zkrácením A o 30mm a následným Zkrácením B o stejnou delku zvětšíš pozitvní komoru o 30mm což se silně projeví snížením progresivity vidle.Pokud by jsi B nezkrátil.tal při nafouknutí pozitvní komory by ti vidle právě o těch 30 mm vylezla ven na zdvihu,což by nepustil sice pístek tlumení ten to pustí zdvihem max na 130mm.Pokudu nemáš ve vidli žádný spancer si zdvihem na 115mm a velikost negativní komory je právě ten gumový kužel(doraz) to znamená že při zvětšení pozitivní komory zůstavá velikost negativní komory konstantní.
Chtělo by to konkrétnější informace: jaké zkrácení přinese jaké snížení progresivity, např. pokud zkrátím o 1cm bude znamenat nárůst zdvihu o 0.5cm, souvislost s tlakem apod., díky.
A pokud možno, chtělo by to i nějaký nedestruktivní metody :) To asi nepude, dobře… ale buď to chce konkrétnější vysvětlení, nebo si to budu muset přečíst znova, pořád mi to do hlavy moc nejde… a nebo se na to vyspat :)
Aha, tak stačilo si to jenom znova přečíst… Docela blbě se to představuje jen tak v hlavě, ale po troše snahy (a zavzpomínání si na výuku všelijakejch zobrazení a promítání (třeba Mongeovo :) ) na střední) se mi to zjevilo. Trochu mi ale štve, že jinak než hrubou silou to udělat nepude, a přece jenom, přesto že už sem si Rebu oservisoval, bych nerad dal servisákům přímej důkaz že sem se v tom vrtal… Každopádně snížení progresivity by se hodilo, takhle mam dvě možnosti – využívat míň zdvihu a nebo mít obrovskej sag. Zatim vozim první možnost, rád bych možnost třetí. Uvidim, jak se rozhodnu… jestli pro možnost č. 3, dam vědět
Mám Rebu na 115mm(relně využívám cca 100–108mm), přesto je tam jeden spacer. Vidle je upravená u Milana. Pokud spacer vydělám zvýším zdvih na 130MM? Co to udělá s progresivitou? Nebo je to celý blbost? :-)