zlobí mě zadní tlumič ROCK SHOX MONARCH R , nafouknu tlak na 210 a po ujetí 20 – 50 – 80 km (nezáleží na vzdálenosti) spadne tlak na 150 a níž již ne. V čem a kde hledat problém ?
Děkuji Honza
zlobí mě zadní tlumič ROCK SHOX MONARCH R , nafouknu tlak na 210 a po ujetí 20 – 50 – 80 km (nezáleží na vzdálenosti) spadne tlak na 150 a níž již ne. V čem a kde hledat problém ?
Děkuji Honza
Těsnění- chce to servis. Aspoň malý.
Tzn těsnění jen ve vzduchového válci?
Kdy byl naposled na repasu a kolik má od té doby najeto?
Na repasu nebyl , já ho koupil letos a najel jsem cca 3 tis
Tak to potřebuje servis, nejlépe komplet.
Jedna technická :)
A počítáš s tím,že část vzduchu při měření „uteče“ zpět do hustilky..jen pro jistotu..
Nejednodušší zkontrolovat ventilek,případně vyměnit,při té příležitosti dolít žďabec oleje do komory
Jinak bych zkontroloval těsnění,lze vidět opotřebení a malý servis
Je to možné. Musel by to změřit 2×. Pumpicky s dvojitým šroubením ten únik minimalizuji. Píše, že mu to změkne až během švihu.
Jj tlak zmizí až při jízdě . Jen nevím, proč neklesne pod 1,5 ať fouknu 2 nebo 2,2 a ujedu 30 nebo 70 km.
Jinak děkuji všem za názory
Asi to těsnění 1,5 zvládne a víc už ne.
OK buť repase nebo za 4,6 nový
Repas bude za 2,5 , tak asi.
Tak jsem se do repase pustil dnes sám dle YouTube . Vše probíhalo dobře až do momentu sestavení pístu . Problém nastal s tím , že nemůžu přesáhnout tělo pístu zpět po válci s olejem a prišroubovat ho k “hlavě” pístu. Tzn k dílu na němž je regulace odskoku a ventilem k natlakovani vzduchové komory. Problém je v tom, že mezi jednotlivými těsněnimi jednak uvnitř těla pístu a na druhé straně těsněnimi vzduchové komory vzniká tlak jako v pumpičce a nevím co s tím . Nejde to přitáhnout a zašroubovat k sobě . Vše dělám dle návodu kromě posledního kroku a tj vstriknuti 15ml 15W oleje do těla pístu. Neporadíte někdo ? Děkuji Honza
Co nejde silou, půjde větší silou. Je potřeba upnout do sveraku za horní čep a pořádně zatlačit.
Když on se zasouvá píst a nejde mne překonat ten tlak v tom těle pístu , který mám zašroubovat do hlavy pístu . Obráceně to navliknu lehce , protože tam nevzniká ta vzduchová tlaková kapsa. Zkoušel jsem to i na sucho jestli by ten tlak neušel kolem těsnění . Nic platné a cca 40 pokusů i v tom svěráku bez úspěchu.
Dnes jsem byl v servisu pro radu , bez úspěchu.
Koupil jsem tedy nový a tento nechám zrepasovat a schovám ho jako záložní . Musím a hlavně chci jezdit , je krásně ????
„Tlaková kapsa“ tam být musí. Těsnění tam je proto, aby to udrželo. Namazals všechna těsnění?
Jestli se nepletu, tak jsem někde viděl servisní video, kde kvůli tomuhle doporučovali vyšroubovat ventilek. Taky bys ho mel mit v odemčený a s maximálně rychlým odskokem. Proste vsechno naplno otevřené.
Stejně musíš fakt fest zabrat. Poprvé jsem skrz provlékl vlasec a šlo to OK, otázka je, jak moc jsem dal zabrat těsnění. Další servisy už jsem to dával silou.
U některejch to jde úplně napytel. Můžeš zkusit ho uchytit do rámu, ať na to zmáčknutí máš pořádnou páku.
Napytel to jde mozná tak u Monarchu XX, kterej je bez hadice zamknutej.
U tlumiče co ani zamykání nemá to stačí strčit za oko na hlavě do svěráku a silou to tam zatlačit i s tlumenim. Případně si pomoc uplnym utaženim odskoku.
Taky nevím, co tady borci vyvádí…
Ohledně odskoku je správně úplné utažení, ne to, co jsem psal o kousek výše (z ulice). Omluva za případné komplikace!
Dělal jsem to nedávno poprvé v životě a taky moc nechápu, že by to nemělo jít. Sílu to sice vyžaduje, ale já to nakonec ani nemusel fixovat ve svěráku.
15 ml, není to málo?
Jo, sestavení pistu je peklo, já nechával horní čep tlumiče v horní rámové trubce, kolo otočil na řídítka a po zapření celou vahou už stačí najít správně závit.